Forum >> 164-166

vm19-11-2014 12:37:00 // 74029
A "kihasználom a BOSE adta lehetőségeket" azt jelenti hogy High-End szeretnél zenét hallgatni, tömörítés nélkül? Mert akkor jelzem, hogy az eredeti gyári CD is sárrá van butítva a hagyományos analóg hordozókhoz képest. Jel-zaj viszonylatban is másik galaxis, ezen a vesztmentes tömörítés sem segít... szóval sok műhó semmiért.
vologya[kendács mester]19-11-2014 12:08:42 // 74028
Én kihasználom a Böse adta lehetőségeket. Mp3 esetleg 320kbit -on jöhet, de inkább FLAC. Persze az mp3 -ból égetett Audio CD nem ér semmit (akkor inkább Loudlink), de az eredeti CD az más tészta.

A legjobb megoldás a FLAC -ból égetett CD. Persze akinek nem gond az sok munkát és ideget megspórol egy mp3 -as megoldással.
Trumpf (NagyVad)19-11-2014 11:34:23 // 74027
Azért én a helyetekben eljátszanék az MP3 gondolatával. Nem kell hozzá égető, CD, idő és bírja a rázkódást.
kepi16619-11-2014 10:58:03 // 74026
Köszi :) ...Direkt Sony cd-t vettem ..de ezek szerint azt nem szereti a technika :) A lassú irás megvolt ...de ezt amit mondtál nem tudom be volt e kapcsolva...de köszi szépen meg próbálom így is :D
nedudgi19-11-2014 10:53:21 // 74025
Sziasztok!

Egy olyan kérdésem volna, hogy egy 2000-es gyártmányú 166-ba beépíthető-e egy tempomatos de facelift utáni bajuszkapcsoló (2004 10 04 2.4jtd 20v). Illetve milyen átalakítás kell ahhoz hogy működjön a tempomat.
Köszi.
vologya[kendács mester]19-11-2014 10:50:41 // 74024
Mind a két CD olvasóm (1999, 2001) tökéletesen olvas máig (kivéve Hollóházán és környékén :-) )
vologya[kendács mester]19-11-2014 10:49:05 // 74023
Vegyél Verbatim vagy TDK vagy valami hasonló márkásabb lemezt és írj rá leglassabb írási sebességgel. 12x + ne is próbálkozz. 8x -osan írt Verbatim -et szépen olvassa nekem. Még alacsonyabb sebesség még biztosabb siker. Ha lehet TAO-legyen bekapcsolva (Track At Once). Sok égető nem is ajánlja fel a kis sebességet. De vannak speciális applikációk, melyek szépen megbabrálják a gyári beállításokat.
Trumpf (NagyVad)19-11-2014 10:45:01 // 74022
Egy 13 éves CD olvasót lehet hogy már nem kellene erőltetni.
kepi16619-11-2014 10:17:47 // 74021
Üdv :) A 166-ba milyen megoldással lehet cd-t írni ? Mert kb 15 db cd-t írtam meg de egyiket sem olvassa...egy kb 10 éves olyan lemezt amin átlátni meg igen....pedig írott az is...
vologya[kendács mester]19-11-2014 09:13:28 // 74020
Hasonlóan jártam. 3 hónapig megfontoltan keresgéltem, hogy milyen Hi-Fi -t vegyek a leharcolt régi pótlására. Nem kell THX, elég 1 CD, legalább Bi-Amp, a jel / zajszint arány legyen kicsi, 3 sávos ládák vagy több stb. És mikor 80+ HiFi között állunk a szaküzletben akkor ....."Vegyük meg a KÉK-et, mert az illik a függönyhöz" :-)

De a legjobb az volt mikor megkérdezte, hogy a 166-osból hányfajta méretet gyártottak, mert az új fekete sokkal kisebb mint a régi szürke metál. Gondolom azért mert a fekete karcsúsít :-)
Trumpf (NagyVad)19-11-2014 08:55:06 // 74019
Egy Grécsi László veszett el benned. Asszonyka nem frusztrált (jelentsen is ez bármit), csak képen látott egy ilyet, és nagyon megtetszett neki, nekem meg beugrott mintha valakinél láttam volna ilyet.
Grando19-11-2014 08:39:19 // 74018
Gondoltam, hogy nem vagy gépészmérnök, különben legalább azt le tudnád írni helyesen. Kedves párod frusztrációi hogy jönnek ide?
Trumpf (NagyVad)19-11-2014 08:32:08 // 74017
Á, nem vagyok én gépész mérnök, nem alakítgatok. Marinénit meg üdvözlöm :). Viszont az kiborított, hogy az asszony megkérdezte hogy mért nem metálbordó (alias: Rosso proteo) 166-ost vettem...
Grando19-11-2014 08:19:32 // 74016
Mármint a hátsókerékhajtásra gondolsz (fara az állatoknak van, farhajtása meg legfeljebb Mari néninek, ha sok babot evett)? Nincs ilyen külöNbség, de ha ragaszkodsz hozzá... Bele lehet kendácsolni bármi bármibe, neked ez nyilván nem okoz nagy gondot. :P
Trumpf (NagyVad)19-11-2014 06:22:03 // 74015
Helló! Nálam a farhajtás tol, az első kerék húz. Be-Be :P
dev16618-11-2014 22:40:07 // 74014
A aut. verzióban a nyomatéklimiter 330-ra és nem 385Nm-re van beállítva, mert a Fiat által választott Aisin aut. váltó ennyit (vagy kicsit többet) bír. Ettől persze még nagyot lép, de érezhető a különbség a manuális 6-oshoz képest.

Ennek ellenére, biztos, hogy nem ezt a nyomatékhiányt érzed, ha egy 1.9 8V-hez hasonlítod, mert az nem egy liga.

Számos jellemző oka lehet a gyengeségnek: leragadó turbó geometria/szivárgó vákuumrendszer (emiatt nem mozog a geometria), pontatlanul mérő légtömegmérő (FES/MES méréssel könnyen diagolható), elhasználódott EGR szelep (ez kb. csak akkor működik teljesen jól, ha új), illetve a legrosszabb: kopott turbó (sok jele van).

A legfontosabb kérdések: mennyire kormol és milyen fordulaton kezd igazán? megtorpan gyorsulás közben?
Grando18-11-2014 22:37:18 // 74013
Ez a "nem tol, hanem húz" megint valami kompenzálás akar lenni, vagy milyen fájdalom íratta ezt veled?
Trumpf (NagyVad)18-11-2014 22:30:37 // 74012
Üdv! A JTDm Automata nem tol, hanem húz, de azt nagyon! 2000-es fordulat alatt persze hogy nem enged felváltani, sípolással tiltakozik az elhibázott kézi váltások ellen. Amúgy is perverz ezt kézzel kapcsolgatni. Vásárlásnál nagyon oda kell figyelni az automatára. Finoman kell dolgoznia, rántások nélkül kell váltania. Piros lámpás várakozásnál is tűrnie kell a D-t féken állva. A váltó érzékeny az olajcserék elmulasztására, ha ezek nem történtek meg, akkor az élettartama kb. 200e km és felújítási költsége kb. 1000euró.
Trumpf (NagyVad)18-11-2014 22:11:19 // 74011
Szerintem ezek a hozzászólások nagyon is életszagúak. Alig két éve van alfám, de sikerült már belefutnom "Alfája miatt kisiklott életű" és "Alfás gennyes alak"-ba is. El kell kerülni ezeket az embereket. Az már rosszabb, hogy ezt a fórumon nem lehet megírni. És a fórumos segítő készség is hagy némi kívánni valót maga után.
Coyote18-11-2014 20:40:37 // 74010
persze hogy tudja, fél évente adnak ki hozzá frissítést, nem tudtad? :-D

minden reggel beülök a kocsiba, benyomom a navit, berakom a kávét a pohár tartóba...... és......... aztán felébredek :-D
tt (tt Alfa team)18-11-2014 20:32:56 // 74009
Sziasztok!

Tudja valaki Kilo telefonszámát?
Grando18-11-2014 20:20:29 // 74008
Én arra lennék kíváncsi, hogy Magyarország térkép van-e benne, és ha igen, akkor ismeri-e a hátsó bekötőutat Bivalybasznádon, amit tavaly adtak át, és szovjet... izé... európai uniós pályázatból építettek. :D
Zoli198018-11-2014 20:12:46 // 74007
Na... lett navi végre hozzá? Kell!! De a pohártartót még mindig nem találom... De mindegy is, mert lehet hogy sokat eszik egy ilyen...
Coyote18-11-2014 20:04:22 // 74006
miért? van hozzá magyar navi? :-D
Grando18-11-2014 19:58:56 // 74005
Nem oldódna meg.
vm18-11-2014 19:55:06 // 74004
De megoldódna a gond, ha végre feltenné valaki ftp-re a magyar navit.
forrasr18-11-2014 19:54:28 // 74003
ahogy mondod :)
forrasr18-11-2014 19:54:28 // 74002
ahogy mondod :)
Grando18-11-2014 19:51:13 // 74001
...és aki ennek ellenére mégis keresi, automatikusan 1 hét kitiltást kap ajándékba. Ingyen. :D
forrasr18-11-2014 19:33:38 // 74000
fel lehetne dobni topicnév újításnak: "164-166-ne keresd a Navi Cd-t"
Grando18-11-2014 19:05:36 // 73999
Egy 175 lovas dízelnek úgy kéne tolnia, mint egy mozdonynak. Érzésre sokkal keményebben és durvábban, mint egy 1.9 8V 159-nek vagy épp a 145 QV-nek. Szóval ott valami kehesség esete forog fenn igen jó eséllyel. ;)
Zoli198018-11-2014 18:52:41 // 73998
Ja, és mielőtt pár cartárs megsértődik, a 164-esekre is vonatkozik.... :)
Zoli198018-11-2014 18:50:48 // 73997
Ez nem kimondottan CSAK neked szólt. Ez már gyűlik egy ideje, viszont ha magadra ismertél, nem biztos, hogy a véletlen műve, viszont intelligenciára utal :) Hidd el, van aki nem veszi észre magát sokszor.. Ismertem/ismerek egy gépészmérnököt, egy 3.0-át épített át 2.4 JTD-re, és még ki tudja hogy mit még... Az autó inkább bóhócos kocsi lett, mint 166-hoz méltó...

Valszeg a régi 166-os társaság, majd néha-néha egybeverődik valahol, és jókat nevetnek, mókáznak szívják a vért keményen.....Mint ahogy eddig is..... És én ott leszek... Mint ahogy eddig is...

Téma lezárva részemről is.
vm18-11-2014 18:44:27 // 73996
Én úgy gondolom, nem feltétlen a ténnyel van itt a gond, hogy keresed azt a munkahengertartó konzolt, nem ez vágja ki a biztosítékot sokakban, fogalmazzak egyszerűen, NEM ez az a fajta sufnituning, amit hagymával cövekkel kéne innen kiűzni.
Viszont...
73972, 73977, 73986, 73993 hsz. hangneme pont az, mint ami ellen tiltakozik. Érted ugye? "Deffenzív támadás", ha ismered a kifejezést.
Nem "lenézős" hozzászólások születnek itt mostanában, hanem "kurváraunalmasmármegintugyanaz..." hozzászólások, amit azért pár oldal visszaolvasása után szerintem nem kell megmagyarázni.
Aztán hogy pont nálad csordult ki megint a pohár... Hát nekem is szokott pechem lenni.
Mindenféle sértés nélkül (de tényleg...) nem attól lesz valaki a közösség része/tagja hogy ugyanolyan autóval jár. Attól, hogy beleillik a közösségbe, hogy beilleszkedik.Leírom kerek perec, Dunát lehet már rekeszteni azokkal a júzerekkel, akik vesznek egy 166-ot (sokszor a tanácsokat, figyelmeztetéseket figyelmen kívül hagyva), az első héten teleírják a netet a gondjaikkal, majd a második héten eltűnnek. Jobb esetben kilépnek a 166-ból, rosszabb esetben küszködnek vele, és ezt világgá is kürtölik. Na ebbe fáradt bele lassan mindenki, és ettől fogyott el a türelem.
csokagm18-11-2014 15:39:35 // 73995
Szia!
Ugyan nekem nem FL-es van de olvastam ezt a tesztet annó és felrémlett ez a váltós történet.
166 teszt
Itt is írják hogy a váltó furcsán dolgozik. Ha erőtlen szerintem azért mindenképp érdemes keresni valakit akinek van tapasztalata ezzel:)
Inez18-11-2014 15:19:51 // 73994
Urak!
Azok segítségét kérem akiknek 175 pacis automata Facelift 166-a van.
Párom nézett egy ilyen vasat, és pár kérdésünk lenne hozzátok:
Kézi kapcsolásnál csak 2100-as fordulat felett volt hajlandó elváltani a következő sebességet alatta nem, ez normális?
Illetve intenzív gyorsításnál három fővel úgy húz mint egy 159sw 1.9 8szelep?
Ha ez a vas ilyen és mindkét jelenség természetes az nem baj, mert gyorsnak ott a QV, csak nem akarunk befürdeni vele.
Esetleg mire figyeljünk még oda?
Válaszokat előre is köszönöm. Inez
HátvédRomeo18-11-2014 13:57:03 // 73993
Kiégett a csapat. És azt rajtam kell leverni?
Csak egy újban MÁR NEM LÉTEZŐ alkatrészt kerestem, mert már sehol nem volt.
Én is idejártam évekig kb. 10.000 hsz van. Aztán nem lett időm, majd unalmas lett a sok balhé miatt, és a lenézős hsz miatt.
Bocsánat hogy itt kértem segítséget. És nem sufni szerelésről volt szó.
Munka henger csere mióta sufnizás? Bontott támaszték meg kell.
MONDOM NINCS ÚJ EBBEN A REDVÁS VILÁGBAN.
vologya[kendács mester]18-11-2014 13:31:33 // 73992
Legközelebb inkább írj valamelyik "Műszaki-szakmai topicok" -ba. Ott nem harap senki. Én is oda koszolok :-)

Lehet bennem van a hiba, de én nem tudok úgy nézni a kocsira, mint egy egyszerű "tulajdonos". Gépész vagyok és van egy felszerelt garázsom. Ha nagyon elbaszom veszek másikat! Akiben nincs meg ez a természetes érdeklődés a gépekkel kapcsolatban (és nem szeretik beolajozni magukat) azok nem érthetik. Azokat is megértem akik azt szeretik, ha mindig tökéletes kondiban van a kocsi és abban a nagy szerencsében részesültek, hogy van egy komoly szerelőjük aki bármikor ugrik. Az én szerelőm 120km -re van tőlem, alfa mániás, alfa tulaj (2x) és szakértő is, de kb. 3-4 hetet kell várnom rá. Így pl. ha behal a fékem vagy hasonló könnyen megoldható dolog, akkor nem fogok 3 hetet várni és autómentővel odaszállítani.

Hamar megunnám a kocsit, ha soha nem romlana el. És én kérek elnézést mindenkitől, hogy nagyvadat vettem kétszer is, Istenemre nem ezt akartam, de szép szürke volt! :-)
tipoatti18-11-2014 13:11:12 // 73991
Na, a faszbókos Alfás élet az aztán még külön tanulságos. :) Nem maradsz le semmiről...
vm18-11-2014 12:56:57 // 73990
Szerintem meg pont itt beszéljék(jük) meg, mert ha van még egyáltalán nagyvadas közösség, az azt érintő dolgokat, gondokat itt lehet átmatekolni. Ezzel párhuzamosan pedig minden tisztelt cartárs gyakoroljon önuralmat, és tényleg próbáljunk már felülemelkedni a szigszalagos/fészerbenlefényezős szinten. Nemcsak ezek az autók, minden normális autó megérdemli, hogy tisztességesen karban legyen tartva. Aki valóban ért hozzá, és otthon, magában elszerelgeti, azzal nincs is baj, de van egy olyan érzésem, hogy amikor jönnek a triviális/ijesztő kérdések, viták, megoldások, ott nem a tudás dominál, hanem a bizonytalanság. Annak meg könyékig egy 166-os váltójában állva, nem nagyon van helye. Valóban van egy szerelőműhely topic, és a szereléssel kapcsolatos kérdéseknek az jobb gyűjtőhelye. Itt (jobbára) nem autószerelők írogatnak, hanem tulajdonosok, felesleges a kedélyeket rémtörténetekkel borzolni .

A századszor is felmerülő (újszülöttnek minden...) kérdések ügyében megintcsak az állandóan bővülő, de felelősséggel összeállított FAQ lenne a megoldás, pölö a topic fejlécéből elérhetően.

Típustalálkozó volt, nincs, de talán lesz. Én támogatnám, bár a legutóbbi szervezését is megnehezítette bejelentkező, aztán szó nélkül távol maradó cartárs.

vm
FRC18-11-2014 11:18:57 // 73989
Szerintem ezt ne itt beszéljétek meg!

Szóljatok az ADMINNAK, nyisson egy "köpök anyádra" topicot és ott fojtassátok!

Egyik szemem sír a másik nevet!
Coyote18-11-2014 08:20:59 // 73988
én szívesen eljárnék típus találkozóra, de sajnos itt nem nagyon van hirdetve, gondolom fészbukkon külön van szervezve, de mivel ott nem vagyok fent így nem értesülök róla, ha van ilyen egyáltalán.

egyébként meg egyet értek veled, nem arról kéne szólnia ennek a topicnak, hogy ki mit hogyan szart el a kocsiján mert spórolni akart,
(tisztelet a kivételnek)
arra ott a szerelőműhely topic vagy a többi ilyen jellegű topic.
sajnálom hogy minden "öreg" el ment már innen mert jó lett volna jobban meg ismerni a társaságot. voltaképpen hiába van NagyVadam senkit sem ismerek innen.

Jolenne ha vissza térne az élet ebbe a topicba
Zotya 16418-11-2014 08:05:14 // 73987
Nem arról van szó ,hogy"basztok meghívni" hanem arról hogy mi lett itt. Kiégett a csapat. Ezt fájlaljuk többen. Valóban.......hol van az,hogy éjjeleken át pofáztunk,röhögtünk egymással ,ha kellett azonnal "ugrottunk" minden szarért, mert ezt kérte valaki. Szűken veszem a kanyart,de tuti érted,
HátvédRomeo18-11-2014 01:17:01 // 73986
Andy!

Szerinted ÉN nem vagyok ezzel tisztába??
Bocsánat, hogy a nagy összetartó Alfás közösségtől kértem segítséget, mert 3 hét után már senki nem tudott. Pont ezért nem jöttem ide mndjárt. Tudtam ez lesz. És képzeld tisztába vagyok azzal, milyen mikor jó a 166. Lassan fél éve hajtom. KUL-on pedig jó volt a 166 cartársakal beszélgetni. És szívesen elmegyek típus találkozóra, röhögni, városi 12 literes fogyasztással, mert leszarom a benzin árát. De ahogy elnézem b@sztok meghívni ezek után.

Béke!!!
HátvédRomeo18-11-2014 01:12:54 // 73985
Zoli!

Valamit félreértettél.

A másik ez a szar amit keresek, nem létezik vadi új gyáriban. szerinted nem vettem volna meg bolti polcról az óta??
3 hete áll az autó ez miatt az alkatrész miatt.
A másik 92 óta Alfázok. tudom melyik autó mennyibe került, és hogy ennyi év után mit kell majd rákölteni tisztába vagyok vele.

De ismétlem ez a kuplung munkahenger támaszték ÚJBAN nem létezik már. A lángnál igen, állítólag, de másik forrásból ott se. Azért ott is megrendeltem 14,000-ér, de tutti nem lesz, mert biztosra nem mondták, csak fent felejtették a webshopba.
Tisztába kéne lenn szeretett tipusoddal mi kapható újba és mi nem már.


Az Alfa szeretetem meg azt hiszem aki ismr nem kérdőjelezi meg.
Én meg szeretem magam javítani amit tudok, mert amihez értek megjavítom az autóimon amihez nem, akkor szerelő. És nem mindig a csoróságra kell kivetíteni. Hanem pont fordítva. Az Alfám szeretem és ha kell magam javítom, mert szeretem.
Ennyi.

Témát lezártam!!!
Andy17-11-2014 19:35:27 // 73984
De milyen igazad van...

Már utálok beleolvasni ebbe a szarba, amit 164-166 topicnak csúfolnak.
Pedig valamikor a legjobb banda volt itt. Együtt lógtunk, kolbászt zabáltunk hangos röhögések között a találkozókon, külön nagyvad találkozókat rendeztünk, ahol csak úgy dúlt a hangulat, meg naptárakat is csináltunk. Tudtunk egymásról és ha kellett akár éjszaka vagy hétvégén is segítettünk a másiknak.

De amivé mára silányult ez az egész az szánalmas.
Kendácsszakkör kezdőknek...
Másról sem szól a fórumunk 2 éve mint a tönkrement, elromlott, beszart, hogy kell, hogy van, drága, hülye volt aki kitalálta, lefestem otthon, veszek bele kínait stb sztorikról.
Emberek nektek fingotok sincs milyen a 166-os amikor jó. És miért nincs?? Mert ez egy qrva drága autó volt anno és most is jelentősen drága rendesen karbantartani.
A mostani userek töredéke sem engedhetné meg magának.

Fogjátok fel, hogy 400-500 ezer forintért csak lelakott lepukkant roncsokat lehet találni. Ezekre minimum az árát, de lehet annak dupláját rá kell locsolni.
Tetszik, nem tetszik ez a helyzet.

De komolyan mondom, lassan szégyellem hogy nekem is van egy ilyen autóm, mert a nép egy kalap alá veszi a roncsokkal.

Szégyen...

Na lehet morgolódni!!!
W.17-11-2014 18:59:33 // 73983
Szerintem is.... Falra hányt borsó szindróma...
Zoli198017-11-2014 18:19:51 // 73982
Na szólok..... Szerintem pár embernek a szócsöve leszek most....

Alfás oldalon negatívan véleményezni Alfásokat, az álmos könyv szerint sem jelent jót. Ha valaki nem segít, nem biztos, hogy nem akar, csak vagy hülye a témához, vagy egyszerűen nincs neki "raktáron". Azzal sem biztos, hogy segítenek, ha valaki ír, de hülyeséget. Mert utóbbiból van rendesen...
Egy Cartársamat idézném: "Ha nagy a majmod, több banán is kell hozzá" Lehet bontóból szerezni dolgokat, csak nem kell csodálkozni, hogy hamar tönkremegy. Plusz egy olyan autót vezet az ember, ami annó 10 milla alatt újan nem is nagyon volt kapható. Ehhez mértek az alkatrészek árai is. Ja, hogy ezt senki nem mondta, mikor megvetted 400000-ért? Na az sem a "mi" hibánk.... Szeretem az autóm, de hogy én otthol álljak neki szerelni, vagy kopó alkatrészt bontózni.... Lehet maradi vagyok, de....mindegy.
Most lehet véleményt irni erről is, de pont leszarom. Inkább beülök a kocsimba, és élvezem, hogy megy, és működik, azt meg pláne, hogy mennyit eszik... És gyűjtöm a következő fél millát, amit rá tudok locsolni.... Csak mert szeretem...

Zoli
HátvédRomeo17-11-2014 09:26:36 // 73981
Ha jól belegondolok, a mai magyar helyzetben bármilyen autó márkáról beszélünk, egy donor autónak kell lenni otthon, mert katasztrófa az alkatrész ellátás a bolt hálózatokban. A bontósokban jobban lehet bízni, de van akik meg aranyba mérik.
Tisztelet a kivételnek! Vannak nagyon rendes bontósok, csak nem mifelénk. És nem érdekel, ha olvassák ezt a posztot.
vologya[kendács mester]17-11-2014 06:19:59 // 73980
Még 2x 3.0 V6 motorom hever otthon tartalékban és egy majdnem teljes kocsi, de úgyis mindig az romlik el, amiből nincs. Ilyen alapon a kocsimban lévő motor örök :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.