Forum >> 164-166

Szoszo™12-07-2011 16:15:34 // 58329
Lehet hengerfej tömités,vagy szelepfedél tömités,csak lehet ott csöpög le.Vagy egyszerűen rossz pasztát használt a szerelőd.
Szoszo™12-07-2011 16:12:33 // 58328
Hát én is így vettem a kocsit hogy,folyót torkán száján az olaj.Olaj le,karter le,pasztát vakard le,új paszta be,karter fel,régi olaj be,kis járatás,olaj le,új olaj be :)
bbb8012-07-2011 16:06:46 // 58327
ez megvolt kb. 3-4x és már féltengelyt szimeringet is cseréltek :(
szerelövel sikerült összerúgjam a port, mert mondtam, hogy keresek valakit aki ért hozzá...
Totti (NagyVad)12-07-2011 15:55:10 // 58326
Le kell bontani a kartellt régi tömítő pasztát le vakarni a blokkról is meg a kertekről is újra pasztázni és vissza rakni!
bbb8012-07-2011 15:50:47 // 58325
Sziasztok,
Na elkészült a kocsi, de szivárog a kartelnál, ha a vezérlés felöl nézzük a 2.-3. csavarnál - ennyit mondott a szerelö. Ötlet valakinek, hogy mi lehet?
Illetve, ha van ALFA szerelö, aki 100% meg tudja állítani a szivárgást szóljon, érdekel!!!
Köszönöm!
Föckös12-07-2011 09:23:33 // 58324
amúgy se mersz:-))
BFMSE10-07-2011 23:00:18 // 58323
Jól néz ki. Az íze is jó volt? :)
ötödik Béla10-07-2011 19:31:24 // 58322
Köszi! Érdeklődök nála.
Pedrus10-07-2011 18:11:19 // 58321
Muttertól kapott tortácskám! :)
Andy09-07-2011 19:15:55 // 58320
Ha automata akkor Arno az illetékes. Ő már végigjárta ezt a sztorit.
ötödik Béla09-07-2011 19:05:17 // 58319
Sziasztok! Egy ismerősömnek van egy 2.5 V6 166-osa. Megállt az autójában a váltó. Szeretné felújítatni, bontott váltóról hallani sem akar. Van valakinek valamiféle ötlete, tanácsa, tapasztalata ezzel kapcsolatban? Ha valakit tudnátok ajánlani a felújítás elvégzéséhez, azt szívesen vennénk. Előre is köszi!
Alfa166Turbo09-07-2011 18:02:31 // 58318
Tudna valaki segíteni??

A képen látható gumira lenne szükségem mert az enyém teljesen szétment.
Ez a kuplung főhenger tolórúd végén található .

Honnan lehetne ilyet szerezni??????

Dzsozy08-07-2011 20:52:37 // 58317
Voltam futóművesnél, megnézek mindent. Amúgy az alsó-felső lengőkarok cseréje megtörtént, kb 20 e km van bennük. Új tácsák-fékbetétek. Csak mondom, hogy mikor kerekén van a vas, tekergetem a kormányt, szemmel lehet látni, hogy remeg a féknyereg. Lementem az aknába,fater tekergette a kormányt és elkezdtem tapizni. A Totti által említett, mivel nem tudtam mi az, axiálig jutottam. Kerék le,kocsi fel, és úgy is tapiztam, és ott az axiálnál "roppan" egyet. Onnan megy el a féknyeregig. Na azért tegyük hozzá, hogy mint azért a többség, bocs akit megsértek ezzel, laikus szerelő vagyok. :)
na ezt a cuccot érzem .
Don Gombóc08-07-2011 19:34:33 // 58316
Na én arra gondoltam, két biztije van és két reléje a vízhűtő ventillátornak.
mreni08-07-2011 19:20:52 // 58315
értem én;)
Andy08-07-2011 19:19:04 // 58314
Oké, akkor így van. Ez nálunk itt nem vitatéma. Csak tudod aztán jön hogy "szarolasz" erre viszont itt mifelénk harapnak! Ha érted! :))))
mreni08-07-2011 19:17:26 // 58313
nem azt mondtam hogy ne vigye el,csak azt hogy be lehet anélkül is állítani.... ez így is van
mreni08-07-2011 19:16:34 // 58312
szerintem pont,ez az az alkatrész amiből nem szabad bontottat venni...
Andy08-07-2011 19:14:55 // 58311
Egy futómű állítás 3-4 ezer forint. Egy pár új gumi meg alsó hangon is 50. De végül is lehet spórolni. ;))
Alfpapesz08-07-2011 19:14:07 // 58310
Szerintem 10000 körül kapsz utángyártott komplett kormányösszekötőt axiál+gömbfej.Igaz, hogy nem gyári, de érdemes bontottal foglalkozni ki tudja meddig bírja.
mreni08-07-2011 19:13:37 // 58309
ez így van,de nem nyalta le,volt már nálam azóta mindkét autó amin cseréltem... tudom szerencsém volt:)
Totti (NagyVad)08-07-2011 19:12:13 // 58308
Biztos bár az majd csak később derül ki mennyire sikerült pontosan mikor lenyalja a gumikat!
Totti (NagyVad)08-07-2011 19:10:40 // 58307
Ja vágási! :D
Andy08-07-2011 19:08:53 // 58306
Nekem 8, vagy mondhatnám hogy a 7 is páros. :)) Meg nem is akarok benne nagyon erőlködni. Csak mondtam, hogy ezt a ropogást mi is mindenhonnan hallottuk. ;))
Andy08-07-2011 19:06:44 // 58305
Hát Én elvittem. És állított is rajta szépen. Mondjuk nem is nyalta el a gumit utána sem! :)))
Totti (NagyVad)08-07-2011 19:06:39 // 58304
Ki tapintással be lett azonosítva a az axiál a kolléga által!
mreni08-07-2011 19:05:42 // 58303
volt már dolgom vele,és be lehet állítani;)
Andy08-07-2011 19:05:22 // 58302
Nekem anno az axiál nem recsegett hanem úgy kopogott, hogy majd beszartam! 35-nél nem mertem gyorsabban menni.:))
Halk ropogásszerű hangot az első felső lengőkarban a gömbcsukló adott, és qrva nehéz volt beazonosítani, mert szanaszét vitte a hangot.
Totti (NagyVad)08-07-2011 19:03:28 // 58301
Hát mert mondjuk pont a 66 nem az a faék futóműves autó amit menetszám alapján vagy tólómérővel! be állítasz! Másrészt ha már mind a kettő cserél márpedig nagyon javallott akkor ott igen csak szét kell bontogatni a dolgokat!
mreni08-07-2011 19:01:51 // 58300
meg kell mérni,bejelölni és kész:D
de nem akarlak lebeszélni,csak én még soha nem vittem emiatt futóműveshez,pedig csináltam párat:)
Dzsozy08-07-2011 19:00:15 // 58299
Gondolom a kormánygömbfej miatt, hátha nem annyi menet van visszacsavarva. azért a tolómérő se olyan jó! Meg hát használni is tudni kell. :)) Meg mire az ember keze tiszta horzsolás, meg fejből mondja a csúnya szavak szótárát, azért necces a dolog. :)
mreni08-07-2011 18:56:06 // 58298
miért kell elvinni állítani?:)
mreni08-07-2011 18:55:33 // 58297
ja hogy axiál csukló... hát az picit neccesebb
Totti (NagyVad)08-07-2011 18:54:16 // 58296
Hát szerintem meg lehet oldani otthon is de mivel utána mindenképp el kell vini futómű állításra így szerintem lehet egyszerűbb olyan helyen kezdeni ahol egy füst alatt meg van az egész!
mreni08-07-2011 18:54:06 // 58295
simán cserélhető:)
Dzsozy08-07-2011 18:50:39 // 58294
Kösz szépen a segítséget, most azért egy kicsit jobb lett a vérnyomásom! Házilag oldható, vagy bízzam szakira? Ambíció, szerszám van, akarat is, bivaly vagyok, csak a türelmem véges! :)
Totti (NagyVad)08-07-2011 18:43:35 // 58293
Szerintem tuti hogy az axiálod fáradt el !
Dzsozy08-07-2011 18:41:15 // 58292
Igazából a ropogó hangot az okozza,hogy beremeg a féknyereg,és a fékbetétek ropogtatják a tárcsát. De miközben fater tekergette a kormányt,keresgéltem, hogy miért remeg a féknyereg. Addig tapogattam, amíg arra jutottam, hogy ott roppan,remeg kormányzásnál, ahol van ez a harmonikás porvédő a kormányművön. Az lebontottam, ott lehet látni ezt a göbcsukló szerűséget. De szerintem az jó, hanem beljebb a kormányműnél van gebasz! Ha leveszem a kereket, akkor is ez a szitu,szóval szerintem nem a féknyeregtől indul visszafele, hanem fordítva. De akkor hát istennek nem kell 150.000 venni komplett kormányművet! :)
Totti (NagyVad)08-07-2011 18:31:17 // 58291
Van a kormány gömbfej az köti össze a csonkállványt az axilálcsuklóval ami csatlakozik a kormányműhöz! És az lehet rossz és adhat ropogó hangot!
Dzsozy08-07-2011 18:28:00 // 58290
Köszi!!!! De igazából szerintem,bár most ebben nem vagyok azért tökéletesen meggyőződve, nem az a gömbcsukló van elkopva (szerintem), hanem ott ahol a kormányműhöz csatlakozik ez a csukló. Ez elképzelhető?
Totti (NagyVad)08-07-2011 18:23:29 // 58289
Axiál csukló az sem nagy összeg!
Dzsozy08-07-2011 18:18:46 // 58288
Módosítok, nem kormány összekötő, mert az nem nagy kunszt, hanem komplett a cucc! Nem tudom mi a pontos megfogalmazása, ami a két kereket összeköti komplett, és van benne egy gömbcsukló a harmonikás porvédő alatt!
Dzsozy08-07-2011 18:06:42 // 58287
Hát rossz hírem van! :( Egy hosszabb próbakör után újra előjött a ropogás! Most jöttem fel az aknából és asszem megvan a hiba forrása! Terhelt állapotban,a kerekén,mikor tekergetem a kormányt, beremeg a féknyereg, és ropogtatja a tárcsát. Na de nem olyan egyszerű, mert nem magától remeg a féknyereg! A kormányösszekötő adta meg magát, és onnan ered az egész! Vég megy a remegése!
Levettem a kereket,megemeltem a vasat,lementem az aknába,fater tekergette a kormányt és füleltem,meg tapogattam, és sajna arra a következtetésre jutottam, hogy a kormányösszekötő a ludas! :( Most körbenézek, hogy mibe fájna egy jobb állapotú bontott!
Gábor16608-07-2011 14:00:38 // 58286
Alfpapesz:
Remélem ennyivel megoldódik. Inkább nem "mondok" semmit. Nem akarom a falra festeni... :-)
GT Ɨ|ѯ08-07-2011 13:40:16 // 58285
nincs mit:-)

forzaaaaa
Zotya 16408-07-2011 13:24:24 // 58284
GT " car-társ "jóvoltából ,ma ezek kerültek a vasra.......



.....thx ." Mester" ! :)
Alfpapesz08-07-2011 10:22:52 // 58283
Szevasz

Sajnos csak angol kézikönyven van, ez alapján a kiegyenlítő tartály előtti biztosíték táblában van egy Climate control fan 30A biztosíték.Erre gondoltam, persze lehet,hogy rosszul. Van motor hűtő ventilátor bizti is, de az 40A.
Üdv.
Alfpapesz08-07-2011 09:40:08 // 58282
Szevasz, Gábor

Pillanatnyilag megoldódott a hűtés( ventilátor) probléma.
Az igazság az, hogy nem vártam csütörtökig (villamossági szerelő), kedden délután ráértem, nekiláttam újra bontogatni a járgányt.Ablaktörlő lapát, takaró műanyagok leszerel. Végig minden csatit, amihez hozzáfértem széthúzgáltam, átnéztem.A külső levegő elzáró motor valamiért gyanús volt?!? Csati szét, gyújtás, megy a ventilátor, ICS lefagyva. Csati össze ventilátor megy, ICS OK. Működik a rendszer, de mi volt a gond? Ha másnap is működik akkor csak egyszerűen meggyógyúlt, kivárok.
Másnap OK.Autóvillamossági szerelő lemond, tökéletes a gép.Tegnap délután utazás, 1000 fok, ventilátor nem mükszik. B... meg, ilyen nincs. Este 10-kor hazaérkeztem, műanyag lebont (félig) , gyújtás rá, csatik egyesével, szisztematikusan. Külső levegő elzáró csati szét, semmi... végül is a külső levegő elzáró "doboz" aljánál van egy csatlakozó( vent. csat.) annak a mozgatásakor megindúlt a ventilátor.Most már van konkrét hibám amit orvosolni kell. De ezt majd valamelyik napfényes délutánon megoldom.
Üdv.
Gábor16607-07-2011 21:02:30 // 58281
Dzsozy:
Nincs mit. Nem keresgéltem. Ez a saját autom különböző javítások között.
Bocs, de pontosítanom kell:
A féltengely a kerékagyhoz csatlakozik, a féktárcsát szintén a kerékagyhoz rögzíti ez a csavar. De ahogy írod, a kerékcsavarok rögzítik igazán!
Egy kép a kerékagyról:

A féltengely középen az anyával a végén.
Dzsozy07-07-2011 17:17:05 // 58280
Lényeg a lényeg! :) Ja a 155 is ilyen, abból maradt rám emlékbe 2 db. Na de most ezt látva, akkor ez csak azt a célt szolgálja, hogy ne mozduljon el a tárcsa kerék felrakásakor? Akkor a tárcsát a féltengelyen a kerékcsavar biztosítja? Csak a problémám miatt, hogy a tárcsának lett 4-5 tizedes holtjátéka jobbra-balra, fel-le, kinek mi. Én meg odabasztam neki egy tízes csavart, meghúztam a tárcsán, máris nincs holtjátéka! Köszi szépen a keresgélést!! :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.