Forum >> 75-90

LacUS01-05-2010 20:42:18 // 30478
Értem, a hézagot mi 3mm-re növeltük, így most a pedálút utolsó 1/4-én kezd el fogni a kuplung. Nekem ez kevésnek tűnik, bár összehasonlítási alapom nincs, mert a régi kopott gyári tárcsával is ugyanilyen magasan fogott, és tulajdonképpen ebből gondolom azt, hogy vmi nem kerek még ,mert vastagabb tárcsával lentebb kéne,hogy fogjon.

Viszont a munkahengeres dolog teljesen új, még kinti fórumokon sem említik a munkahenger cseréjének szükségességét.Ez tapasztalat már nálad?Illetve a nagy igénybevétel a sok rugdosást vagy a nagyobb teljesítményt takarja?
[k i z z o]01-05-2010 19:05:13 // 30477
Hidegen mindig jó?
Keri01-05-2010 14:10:06 // 30476
Komoly!!! Tízen egy két évesen itt voltam jegyszedő... jó kis pálya...:)))
djliott7501-05-2010 12:04:56 // 30475
Átnézettem egy szerelövel az autott amiket leirtatok minden müködik és jo.Mostmár szerintem csak számitogépes átvizsgálás segithet.Test hiba hol fordulhatna kb elö?
Mester30-04-2010 22:11:22 // 30474
Az a lényeg hogy a hézagot növelni kell 4.8-4.7mm-re elég a gyári tárcsa is,de a legfontosabb a kuplungfőhengert ki kell dobni mert a gyári szart sem ér. Egy másik fajta kell bele.A gyárinál nagy igénybevételnél megszünik a holtjáték ez a probléma,ezért csúszik meg és aztán szét ég minden.
LacUS30-04-2010 21:44:16 // 30473
Ez okés, de ki van hézagolva? Tehát a nyomólap és a lendkerék közt vannak hézagolók,hogy az elméletileg vastagabb tárcsát kompenzálja? Ez nálam a fő kérdés.
[k i z z o]30-04-2010 19:58:12 // 30472
Biztos, hogy nem benzin baja van. Valami melegen elhal. Elektromos.
Marek30-04-2010 18:48:40 // 30471
Nekem kevlár van bent 2 éve! :)
Gábor(figi75)30-04-2010 08:56:59 // 30470
Tuti a videó!:-)
Gábor(figi75)30-04-2010 08:56:24 // 30469
Nekem már lazult le a holtponti jeladóm,de egyszerűen leállt és nem indult többet,fél napig kerestük a hibát! :-(
pb_30-04-2010 08:40:42 // 30468
Sztem nézd + a felső holtponti érzékelőt.
Vigla30-04-2010 07:31:34 // 30467
Csak a miheztartás végett...A szentesi 75-ösök is megjelennek a videóban:-)vidi
Kisbubi30-04-2010 00:22:06 // 30466
Sztem nem üa problem. Inkább testhiba(kontakt). Az üa got megtudod nézni ugy h a visszafolyó ágat lekötöd és oda egy csövön keresztül kannába megy amikor beinditod és ha telik normálisan a kanna akkor üa, van. Vagy megméred a nyomását de azt a üa szabályzo elött.
Igen kényesek viszont a testhibára, de akkor durrogni és rángatni szokott inkább.
Lehet h csak a holtpont,fordulat érzékelöd lelazult és eltávolodott v bekoszolodott.
Tocsa29-04-2010 23:48:14 // 30465
Na ezt jó hűlyén irtam .:) Szóval van egy hőgomba a blokkba ami az alapjárati fordulatot szabályozza hogy hideg e a motor vagy meleg e az is lehet szar de mivel visszaveszi rendesen és utánna van a jelenség szerintem kontakt hiba . Lehet a szivattyú se kap elég cuflát pl + érzékelők rossz értékeket adnak szintén emiatt .
Összes test kábel megpucol saruk cserélye ha üszök stb stb.
Jólessz meglátod utánna. :)
Tocsa29-04-2010 23:39:35 // 30464
Bemelegedés szabájzó hőgomba??? Lmm? Méregetni kéne!
Szerintem testhibád van valahol tuti!
Gábor(figi75)29-04-2010 20:58:13 // 30463
De autóvillamosságinak is vidd el ha nem oldódik meg,mert ő ki tudja mérni a bajt!!!
Gábor(figi75)29-04-2010 20:54:26 // 30462
Én azért gondolom,mert mikor nekem tönkrement a"tankban a kis szivattyúm" hasonlóan nem akart menni!:-(
djliott7529-04-2010 20:36:09 // 30461
Üzemanyag nyomásnál hollehet a baj?Mert egy 8-báros szivatyu van benne már négy éve és semmi gond nem volt vele.Vagy lehet hogy mostanáig.
Gábor(figi75)29-04-2010 16:20:18 // 30460
Én csak az üzemanyag nyomásra tippelek először! :- /
djliott7529-04-2010 15:22:40 // 30459
Amikor beinditom fölugrik az alapjárat hidegen 1200-re melegen 900-ra de utána leesik vissza 500-ra.Elöször hol jovolt hol nem de mostmár egyáltalán nem javul.Amugy nem piszkáltam semit igy magátol romlott el.Van valami ötleted.
LacUS29-04-2010 15:11:44 // 30458
Már nem csúszik. :-) Már szinter van benn. Csak hallottam hogy lehet hogy hézagolni kell a kuplungot. Viszont ezt csak nyomóról hallottam ,de ott tény,hogy kell hézagolni, csak kíváncsi vagyok ki hallott már húzókuplungról ilyet.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)29-04-2010 13:14:29 // 30457
Köszi az infót!

Úgy tűnik hogy nem levegős a rendszer, úgyhogy megnyugodtam. Az viszont szopó, hogy pont most döglött meg a vízpumpám, szóval engedhetem le meg szedhetem szét az az egész szart még egyszer. A felajánlásokat köszi, de a generátort szerencsére fel tudom újíttatni egyszerűen (meg pillanatnyilag nem is szükséges), vízpumpából meg illik újat venni.
prooF_7528-04-2010 22:49:49 // 30456
Én nem használok, de azt hallottam hogy a gyári húzó is elég jó, a sima 3.0-hez kicsit túl is van méretezve, szóval ha jó állapotban van, akkor el kell hogy bírja a tied nyomatékát is szerintem. Vagy csúszik már a gyári?
[k i z z o]28-04-2010 22:37:17 // 30455
Egyszer csak ilyen lett? Pontosan mit piszkáltál előtte?

A motorvezérlő nem elégszik meg 500 -as alapjárattal, ha más nem előgyújtással felhúzná egy pillanat alatt 900ra, igaz ekkor nagyon gyenge lenne a motor - nem indulna el csak kuplunggal 1 ben.

Azaz valahonnan azt érzi a vezérlő, hogy ő nem 500on hanem 1000en robog...
LacUS28-04-2010 20:35:04 // 30454
Használ itt valaki szintert húzókuplunggal? Lenne néhány kérdésem. :-)
Gábor(figi75)28-04-2010 20:14:24 // 30453
Üzemanyag nyomás,légtömeg mérő,vezérlő egység stb...!
Kezd el apránként és szűrd ki.
djliott7528-04-2010 19:55:53 // 30452
500-mutat külön-külön és egyben is és fele annyira is megy.
Szaki28-04-2010 19:29:41 // 30451
Ciao! Az ülés sin és a müanyag burkolat közé.
Wickey28-04-2010 12:34:50 // 30450
Vagy valami okos ember V6-os fordulatszámmérőt rakott bele. Igaz, az nem felez, csak kétharmadol.
[k i z z o]27-04-2010 23:56:59 // 30449
Olyan mintha fele annyit mutatna a fordulatszám mérő. Ha pontositunk, akkor 450x2 900rpm alapjárat, és 6320 - nál tilt a TS soft limiter.

Tényleg 500 on jár, vagy annyit mutat?
Dags27-04-2010 22:52:53 // 30448
Halo! Tudja valaki , hogy azt a is műanyag alátétet ami az ülés alatt van azt egyből az ülés alá vagy a műanyag fedél és a fém konzol közé kell-e rakni???
djliott7527-04-2010 22:45:43 // 30447
Sziasztok.Lenne egy problémám amire nem tudom a választ és gondoltam valaki tud nekem segiteni.Van egy 75 2.0 TS-em és lement a fordulatom 500-ra és 3500-nél letilt külön megyen mind a két gyertyasor akkor is 500 de együtt sem változik többre.Mindegyik gyerty jo kebelek rotor trafok mindent kitisztitotam és mégsem jo.Ha valaki tud valami okosat mondani annak elöre is köszönöm.
Gábor(figi75)26-04-2010 13:58:44 // 30446
Ne aggódj nincs olyan csavar a gépen,nekem sem!!!
Ha nem megy lejjebb akkor nincs levegő a rendszerben.
Generátorban tudok segíteni,vízpumpám nincs.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)26-04-2010 12:56:44 // 30445
Azért a vezetéstechnikán még csiszolhatna a gyerek, de amúgy nem megy rosszul. Jók azok az alufelnik a járgányon (az első kettő).

Nekem meg gondom akadt a vassal. Leengedtem a hűtővizet, kicseréltem a repedt tágulási tartályt, feltöltöttem friss hűtőfolyadékkal, de azok a légtelenítő csavarok, amiket a biblia ír, na azoknak nyoma nem volt se a vízpumpán, se a termosztáton.

Átnyomkodtam a hűtővízcsöveket, jött is ki belőle levegő, de úgy nézem már nemigen lehet benne, mert nem megy lejjebb a hűtővíz szintje. Az a kérdésem, hogy lehet-e még valahol a rendszerben légbuborék, nehogy rácseszés legyen belőle. (Meg is járattam, hogy nyisson a termosztát, de olyan nagyon sokat nem merem járatni.)

A másik, ami inkább aggaszt, hogy elég szar hangja van a vízpumának, bár mondjuk lehet, hogy a generátorom csapágyas.
Gábor(figi75)23-04-2010 09:56:58 // 30444
Ami egyértelműen látszik,hogy teljesen másképpen viselkedik a kanyarban mint a többi kommersz vas,egyszerűen nagyobb kanyarsebességet lehet venni vele!!! :-)
Másrészt kivétel nélkül jobban lehet vele rajtolni,amint az látszik is állva hagyja a többi vasat!:-)
Csak azzal "marad le",hogy sokat kóricázik a pálya szélén,nem vesz ideális íveket!:-(
De amúgy az 1.6 karbal ilyet menni!:-)))
[k i z z o]22-04-2010 23:23:37 // 30443
Nem kell erő, ha nem 1 irányba akar forogni :)
prooF_7522-04-2010 21:16:54 // 30442
Érdekes, erről nem is tudtam hogy létezik... de jól küldi:)
Gábor(figi75)21-04-2010 22:50:06 // 30439
Uh,mekkora erőnek kellett ott lenni,hogy ilyen pusztítást végezzen!:-O
Gebasz....
Kisbubi21-04-2010 21:17:34 // 30438
Ötlet a sok van ,de egyiksem forradalmi mivel már biztos kitalálták már, csak eddig nem tudtunk rola. Különben sztem ez a jó, mármint a hardy nem a lendkerék:)
Belga21-04-2010 13:21:06 // 30437
Termeszetesen nem szentiras, de Spruell-ek oldalan ez van a protektorrol:

Our new tool steel shields are CNC machined from 4243 alloy billets then hardened to 38-42 Rockwell. The new flex disc is rated for 380 HP. Our engine dyno has a flex disc of this type hitching the engine to the power absorption unit that has seen up to 500 HP.
Gábor(figi75)21-04-2010 13:15:13 // 30436
Nem ment az agyadra,majd ha 8 éven keresztül minden nap szereled a 75 autókat majd akkor megy az agyadra,mert én most ott tartok!:-)))
Gardán projekteben hallgassátok meg "kisbubit" neki van 1 forradalmi ötlete!!!
Tom55521-04-2010 13:12:16 // 30435
szóval a kardánt szedtem le... és az első kuka...
agyamrament a szerelés biztos
Tom55521-04-2010 13:08:16 // 30434
Én múlt héten szedtem le a hardyt a TS alól és csak az első kuka. de az nagyon..
Szerencsére szereztem újat jó áron, aztán ameddig bírja-birja. A donut protectoron agyaltam, és lehet belevágok, csak nem tudom milyen anyagból kéne meg nem tudom mennyiért állna neki a szaki, és mennyi idő alatt csinálná meg.
Nekem testszett ez a német szett, bár abban biztos igazad van kizzo, hogy az a merevítés..... na meg amugy sincs most fölösleges 100 ezrem erre.

Jah mégvalami. Az skf csapágyszámról info?
[k i z z o]21-04-2010 00:12:03 // 30433
Ez a B nekem is inkább szimpatikus, jól kell méretezni, aztán mehet gyártásba.

Itt elég jól leiródik, melyik jobb és hova, milyen célra:

http://www.alfabb.com/bb/forums/transmissions/150586-alfetta-gt-exploding-guibo-donut.html

+ itt a lényeg:

http://www.alfabb.com/bb/forums/motorsports/136703-drive-shaft-safety.html#post723935
Kisbubi20-04-2010 21:56:49 // 30432
vagyis a B változatot
Kisbubi20-04-2010 21:54:25 // 30431
sztem én ilyet készitek majd. Talán mivel a nagypolszkié szinte ugyan ilyen csak több anyag van benne, mint fém és kevesebb gumi. az tuti nem ugrik szét, de nemsoká tesztüzemódban lesz.
LacUS20-04-2010 21:18:12 // 30430
Szerintem ez mázli kérdése. Nekem a nem hipererős autóm, a sima kis 2*5km-es libakergető versenyen ripityára törte a hardy felfogató háromszöget, még gyári állapotában pedig egy új első hardyt rántott szét a 3.rajtnál....Amit mostmár tapasztalatból tudok mondani, hogy más kardánt csak akkor rakjatok be, ha nem zavar egy kis csörgés zörgés kis fordulaton. :-)
[k i z z o]20-04-2010 21:01:44 // 30429
Szerintem 3 jó hardy sem megy szét, a mechanikus kitámasztás pedig nem éppen jó. Ennyi erővel alu hardyt is használhat az ember.

Mindenki tudja, hogy a hardy + kardán halála a leállitás. részterzhelés. Érdekes, pl. egy jó ismerősöm 3.8 V6 -ja 3 éve uazzal a Hardy szettel megy, és semmi gond vele, mivel nem kíméli. Mi arra jutottunk, hogy sokkal rosszabb neki a 2-3k ról az 5k mint egy tartós terhelés.

Erről már beszélgettünk, más irányban kell elindulni, mint a hegesztett kardán.)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.