Forum >> 75-90

Pap Laci22-01-2010 17:10:10 // 30129
Gyakorlat kérdése! Nekem már fél óra alatt meg van az egész! :-) Szinte már rutin szerűen megy!
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)21-01-2010 21:53:31 // 30128
Hát kösd fel a gatyád hozzá ;)
nem 10 perces meló.
Nagyon sok szopatós csavar, gyakorlatilag az egész belsőt szét kell szedni. Kardánbox + minden. Kb 1 napos melo a szét, meg össze ;)
Az ablaküvegnél lévő csavarok különösen finomak marokcsavarhuzoval is érdekes ;)
Dzsovanni szerintem úgy húzta be, hogy akkor az üveg még nem volt beragasztva :D
a doksijaim közt találsz olyan ábrát amin rajta vannak a csavarozasi pontok.
LacUS21-01-2010 20:19:57 // 30127
Hogy a hardy témát tovább vigyem, eztet találtam :)
Belga21-01-2010 18:30:18 // 30126
Köszi az infót! Megnyugtató. :)
[k i z z o]21-01-2010 00:01:11 // 30125
Komplett 1.6iE -vel összerakhatod, motorvezérlés, szenzorok, minden OK, egyedül egy új homloklapot kell szerezned, mert Motronicnak elöl van 1 jeladója, ami a karbison nincs. Ennek a konzolnak a helye nincs a karbis homloklapon fent. Ide csak 2.0 homloklap jó, a többiek alacsonyabbak.
[k i z z o]20-01-2010 23:53:31 // 30124
1.6iE, 1.8iE, uaz, és jó vele.
Whiteskull20-01-2010 22:35:16 // 30123
JA! Olyant még nem szedtem ki. :)))
HL_7520-01-2010 22:33:07 // 30122
Értem, köszi!
Ok, nem írtam egyértelműen, a műszeregység már kint van, az nem gond.
Én a komplett egészet akarom kiszedni amit lenti kép mutat.
Whiteskull20-01-2010 22:32:14 // 30121
A többi csavart már azt hiszem könnyebb megtalálni. :)))
Whiteskull20-01-2010 22:27:38 // 30120
Először a 28-ast és a túloldali párját kell kipattintani, és akkor meg találod alatta a felfogató csavarokat. No meg középen a hamutartót kell kihúzni, és a kontrol panelt kiszerelni. Azután ott is látszanak a felfogató csavarok. :)))
HL_7520-01-2010 21:55:07 // 30119
Kollégák! Műszerfalat hogyan kell kiműteni ?
Manulasok közt ezt találtam de valahogy mintha nem erről szólna vagy velem van a baj.
Belga20-01-2010 20:34:30 // 30118
Talan mind a 3 motorrol jo lenne, mert a cikkszam ugyanaz.

75 1.6 ie illetve 75 1.8 ie


Spider4 2.0 ie
Belga20-01-2010 20:08:12 // 30117
Esetleg a 75 1.6 vagy 1.8 ie?
Belga20-01-2010 20:04:32 // 30116
Hmm...

Es ez kukazhato valahonnan viszonylag egyszeruen? Talan az utolso szerias Spiderbol? Ha jol olvastam a Wikin, abba az Alfetta QV motorja kerult.
[k i z z o]20-01-2010 19:57:06 // 30115
A merev dolgokat felejtsd el, mind baknál mind hardynál.
[k i z z o]20-01-2010 19:55:44 // 30114
Nem jó a TS szivósor, Nord kell.
Vigla20-01-2010 18:21:03 // 30113
Egyébként a hidrogéncellás szösszenethez hozzászólva itt egy kis érdekesség.szöveg...
Belga20-01-2010 18:19:04 // 30112
Koszi, rakerdezek nala.
Vigla20-01-2010 18:04:32 // 30111
Üdv Cartársak!
Valaki tudna-e segíteni abban,hogy hol lehet hozzájutni Solex40-es karbi,fúvóka készlethez.Esetleg valaki próbálkozott-e már átfúvókázni karbit tiszta E85-höz?Jelenleg fele-fele arányban használom,így viszonylag panaszmentes a gép.Csak E85-tel viszont kevesli a naftát.
Bárminemű segítséget előre is köszönök!
LacUS20-01-2010 14:31:32 // 30110
Erről van vmi képed? Mert nem nagyon van így előttem :)
Gábor(figi75)20-01-2010 13:54:51 // 30109
Gondolom nem lesz rugalmas és törik!:-P
Az enyém hosszába át van fúrva és csavarral van pluszban rögzítve,hogy bírja a driftet!
LacUS20-01-2010 13:49:57 // 30108
A bakokra mennyire megoldás vajon a ha nem gumisra, hanem mondjuk a aluból legyártatom őket?
LacUS20-01-2010 13:48:06 // 30107
Azt hittem Alfa fórumon vagyunk :-))
Gábor(figi75)20-01-2010 13:40:13 // 30106
Hajtáslánc meg a bakok gyengék!
NaTo20-01-2010 13:37:12 // 30105
"350Le+ felett meg transaxle-t kell elfelejteni."

Gondolom ez csak a 75-ös esetében érvényes? Hiszen van ám Porsche meg Ferrari 350 ló felett transaxle-ben...
Gábor(figi75)20-01-2010 07:21:06 // 30104
"Papp Laci" cartársat kérded ő végzett átalakításokat!
Belga20-01-2010 00:23:23 // 30103
Üdv Urak...tudtok abban segíteni, hogy a képen látható szívosor rátehető a SeriesII. Spider 2.0 karbis mocira (1970-82 gyártott Nord, ha jól tudom) mindenféle mókolás nélkül?

Az elméleti cél a motor injektorossá való átalakítása lenne, minimális anyagi ráfordítással, és ehhez gyűjtenék infókat és legó elemeket. Nem feltétlenül akarnék motort cserélni, ha nem muszály.

Ehhez lehetne első lépés a 75TS-ből a szívósor, injektorhíd átpakolása.

Kösz a válaszokat. :)


(a képet HL_75 cartárs lenti postjából nyúltam) :)
HL_7519-01-2010 23:47:19 // 30102
Pec19-01-2010 16:29:44 // 30101
Az enyémben még valamikor volt ilyen.
Mostmár csak a maradéka van benne!
De a lengéscsillapító az speckó, meg van valami ami szabályozza ezt az egész szart.
Én már csak a gömböket találtam benne, meg pár csövet, de túlzottan nem is foglalkoztam a kérdéssel.
Wickey19-01-2010 14:52:16 // 30100
Ejgen, az itt leírtak nem éppen rocket science, de mindenképp érződik bennük némi tapasztalat :-)
LacUS19-01-2010 14:28:30 // 30099
A hardykról és a szakadások okáról itt egy kis olvasmány. Ánglisul van, de roppant tanulságos, és egészen más megvilágításba kerülnek, a "szar,gyenge" hardyk. A kinti srácok teszje alapján 320+ felett már tuti nincs hardyzás 350Le+ felett meg transaxle-t kell elfelejteni.
NaTo19-01-2010 14:06:11 // 30098
Én ehhez annyit tudnék hozzászólni, hogy utcára elég a gyári hardy is, még rugdosással is. Nekem pl. már több mint 1 éve van elől lada hardy... és bírja. Pedig néha én is elrúgom a kuplungot. A verseny az más. Oda talán a merev kardán lenne a nyerő. Mester Giuliettájában át lett alakítva a kardán, nincs benne hardy, és nem ráz a kocsi. Alapjáraton van csörgése, ami kis gázadásra rögtön megszűnik. Majd meglátjuk hogy bírja a versenyt. Viszont a Driftwars-nál margaritis drift team-nél a 75 alatt hardykat láttam. Pedig az a motor még kompresszorral meg is van töltve... és kapja is rendesen. Igaz olyat is láttunk náluk, hogy a kardán tört el :)))) Aztán az is lehet, hogy minden versenyen megeszik az autó egy szett hardyt :)
Úgymár nem olcsó. Olyan 60 ezer pénz környékén lehet kapni a 3 hardyt, meg a központi csapágyat.
LacUS19-01-2010 11:32:32 // 30097
Csak az elsőnek. :-)A középsőnek szerintem nem kell, azt akár egy alu tömbbel ki lehetne váltani.Mester kolléga kardánátalakítása elindított nálunk is egy gondolatmenetet, szóval szerintem a jövő hardymentes kardán lesz..
HL_7519-01-2010 11:16:20 // 30096
Mi az áruk a hardy-knak ? Motornál és váltónál levőt kell majd cserélnem.
Tom55519-01-2010 07:29:08 // 30095
Csak az első hardynak vagy mindháromnak csináltattál ilyen donut protectort?
LacUS18-01-2010 20:04:03 // 30094
:-) Jaja, de ravasz magyar gyerekek lévén, mindent meg lehet oldani. Elvileg valamelyik képemen látszik az enyém is. Én fogtam kép alapján 7 azaz 7000 magyar forintért legyártattam. Jó lett,hogy mennyire szükséges, aztat nem tudom, azt tudom,hogy amikor megvettem vadiúj hardy volt fent, 2 db rajtot bírt a Hringen.....Amióta ez fent van elég sokat rajtoltam, hardy egyben. :)
Wickey18-01-2010 19:56:16 // 30093
nade a négyhengeresek kis kardánja meg nyomókuplungja köszönőviszonyban sincs a V6-ok és a 2.4TD-k nagykardánjával és húzókuplungjával... :-)
LacUS18-01-2010 19:43:39 // 30092
Hm, hát ami nekem van könyv egyszerűen annyit ír,hogy "the donut protector is a must for any kind of competition" tehát mindegyikre :D
Wickey18-01-2010 19:42:04 // 30091
na és azt kis vagy nagykardánra írta?
LacUS18-01-2010 18:33:21 // 30090
Pedig a Kartalamakis könybe is írja, sőt ajánlja ezeket, igaz csak racsingra.
[k i z z o]18-01-2010 18:02:27 // 30089
A hardykat nem szabad mereviteni. Szerintem ne nagyon játszadozzatok vele, normális hardykat kell venni, és az birja.
Wickey18-01-2010 12:42:15 // 30088
gázosíts. Azzal semmi gond nincs. Ráadásul azzal tényleg el lehet járni kábé harmadával olcsóbban. 3k-ból már egy igen korrekt gázszett kijön. 1 miliónyi benzin árából 300ezret spórolsz meg gázzal, ekkor leszel nullában. Az egy milka az 3200-3500 liter benga ártól függően. Azzal pediglen 30-50ezer km-et lehet megtenni. Szóval 50k km alatt tutira visszajön az ára. Aki használós típus annak megéri. Ez viszont pénzkidobás. Akkor már inkább költs rá a motorra, egy alapos diagnosztika, vonalra hozott vezérlés, és hibátlan karburálás is tud 10-20%-os csökkenést hozni röhögve.
Tom55518-01-2010 12:33:56 // 30087
Kár , azt hittem tudsz valami ifot adni hogyan múkodik.
Szereztem egy ilyen hidraulika( vagy mijez?) egységet, de igy magába nem sokra megyek vele. Gondolom kell hozzá spéci lengéscsillapitó meg vezérelni sem ártana.
Tom55518-01-2010 08:32:29 // 30086
Az ötlet jól hangzik, márcsak a rugók méretezése a kérdés és egy bátor tesztalany kell. Azért ha ott kirepül valami 7000 res fordulaton pl. egy rugo.... juj
Whiteskull18-01-2010 08:30:44 // 30085
Oké. :)))

Te is mehetsz a dutyiba. :)))))))))
Tom55518-01-2010 08:29:59 // 30084
Tényleg lada, bár én aztat halottam, hogy ezáltal nem szakad szét olyan hamar a hardy.
Hardy védő az milyen, hogyan véd?? :D
Tom55518-01-2010 08:28:18 // 30083
Be lehet még szálni ? Jó biznisznek hangzik :D:D
prooF_7517-01-2010 23:38:12 // 30082
Ez így önmagában kb semmit nem ér, viszont arra gondoltam, hogy ha a nem rögzített 3 csavart valamilyen rugalmas (pl acélrugós) kötéssel hozzákapcsolnánk ehhez a tárcsához (úgy, mint a kuplungtárcsán a kis rugók) , meg mondjuk ezt megcsinálnánk a túloldalon is, az gyakorlatilag megnövelné a szilárdságát a hardynak, egyúttal pedig "levenne némi terhet a válláról".
Habár, fogalmam nincs hogy a gyakorlatban mennyit deformálódik a hardy pl egy kuplungról leugrás folytán, de ha észlelhető mértékben, akkor hasznos lehet a "megerősítés".
Viszont így elvész a tengelyirányú rugalmassága a rendszernek, ami meg problémákat jelenthet, lévén, azért kell hardy a rendszerbe, hogy azokat elviselje.
Legalább is én ezt gyanítom, de homályosítsatok fel ha tévednék...
Kisbubi17-01-2010 21:00:19 // 30081
A 120e Ft tényleg sok mivel kevesebb mint a feléböl is ki lehetne hozni. A gázositáshoz képest viszont nem az mert az 2-300e Ft. Pedig azt is ki lehet olcsobban hozni:) igen ennyi pénzböl eltankolok egy pár litert az tuti.
De csak felvetettem a témát, ami igencsak nem jött be.
LacUS17-01-2010 19:25:20 // 30080
Ez ladásoknál menesztőtárcsa néveb fut, azért,ha szétszakad a hardy, még le tudjanak menni a szervízig. :) Az amerikámba csináltunk hardy "védőt" ami eddig bevállt :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.