Forum >> 75-90

LacUS27-05-2011 20:27:58 // 31778
Nem, ez már ilyen marad. A fekete díszek is mattulnak majd szépen.
Gábor(figi75)27-05-2011 20:15:36 // 31777
Érdekes lett.
Ezt ilyen re is tervezted vagy még ezután jön rá a lakk?
LacUS27-05-2011 20:14:13 // 31776
Hát elkészült a fényezésem.


prooF_7526-05-2011 23:46:52 // 31775
Ha nincs kopásjelző a fékbetéten, akkor nemigen fogja abbahagyni a villogást a visszajelző. A két vezetéket kéne rövidre zárni, amire a kopásjelzőt kell kötni..
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)25-05-2011 20:32:57 // 31774
A fékfolyadékszint-jeladód az jó? Érdemes megnézni a jeladót, mert lehet, hogy amiatt baszakszik a visszajelző.
NTomika25-05-2011 14:35:52 // 31773
Világít ha behúzom a kéziféket. Lehet az a gond hogy olyan fékbetét van bent amin nincs jelző?
Gábor(figi75)25-05-2011 14:25:23 // 31772
Fék kopásvisszajelződ?
Érdekes más lesz ott a gond, a kézifék ikonod világít?
NTomika25-05-2011 13:50:04 // 31771
Sziasztok!

Olyan problémám van hogy világít a fék kopásjelzőm akár mit teszek nem oldodik meg. Milyen hibák lehetnek? Köszi
gaben v6 milano24-05-2011 19:53:49 // 31770
Vadi új fehér indexek foglalattal, ha vlkik szeretnének most vagy későbbiekben, jelezzék, mert nem tudom meddig lesz elérhető a forrás, 6000/db. Főleg ennyiért... Ez eddig a legjobb minőség, ...végre.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)24-05-2011 19:16:36 // 31769
Köszi az infót! Asszem ezt most inkább kihagyom, mert egy laza benyaszűrő-csere még belefér időben, de sokkal jobban már nem akarom szétborítani a kocsit AlfaCity előtt. A kipufogóleömlő lett kiegyengetve, bekötöttem a rádiót (mer' a rakkenroll az kell), meg az összes kipufogófüggesztő cserés lett, mert a fele az nagyon ótvar volt, a másik fele meg már el is volt szakadva. :)
Remélem egy mosás+polír még belefér a hét végéig, mert nem akarok pudvás autóval odaállítani.
Tom55523-05-2011 17:22:26 // 31768
A tankot kívülről szemlélve előre fele néz, ahol a kivezetés és a visszafolyó becsatlakozik ott van a két saruja felforrasztva. A széthúzható csatija benn van a csomagtartóban arrafelé ahol szintjeladóé is.
Manual szerint spéci célszerszámmal szerelhető ki a tankból de ha nincs se ijedj meg egy vágó+kalapáccsal érintő irányba kell ütögetni, míg olyan pozicióba kerül hogy kijön (vagy masszívabb csavarhúzó+kalapács:)
Előtte persze érdemes a tankot ledrótozni, tisztítani, de csak ésszel ,mert ezek porladni szoktak, aztán lehet cserélni vagy hegeszteni..
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)22-05-2011 19:56:21 // 31767
Mondjuk arra én se mernék megesküdni, hogy megy a segéd AC-m. Honnan lehet ahhoz hozzáférni? Nemsokára úgyis benyaszűrő-csere, aztán akkor ránéznék arra is.
Tom55522-05-2011 12:16:49 // 31766
Ez egy ilyen játék, de a sikeres diagnózis, és bütykölés utáni próbaút kárpótolni szokott.. :)
LacUS22-05-2011 12:04:10 // 31765
Mennyit szoptam én is vele.. hol volt hol nem. És persze amikor éppen mértem mindig volt... :)
Tom55522-05-2011 11:29:52 // 31764
Nálam se ment a kisszivattyú de az autó sem , viszont miután a sarui rendbe lettek téve legalább beindult.
A nyomásszabályzó rossz úgy ahogy van, most csináltam egy házi benzinyomásszabályzót egy régi LPG benzinelzáró szelepből, olyanból amit kézzel is lehet zárni. 4 bar stabil nyomás uh. még tunning is volt :)
prooF_7521-05-2011 21:58:53 // 31763
Én évekig jártam úgy, hogy a segéd ac nem is ment (nem kapott áramot:). Mondanom sem kell, hogy nem tapasztaltam semmi rendelleneset.

Tom: maga a nyomásszabályzó rossz, vagy csak a vákuumcsőnél falsot szív?
Tom55521-05-2011 17:23:07 // 31762
Jó hír meglett a hiba. AC frankó, viszont a nyomásszabályzó haldoklik, néha tud 3 bart, de inkább csak 2 őt.
Tom55521-05-2011 15:27:19 // 31761
Elvileg jó a külső AC, igazából kivcsit előrébb léptem, idáig be sem akart indulni. Tankot levettem, kisszivattyú sarui nem voltak a helyzet magaslatán most ez a rész pipa..Ennek a csatján most is 7-8 esetleg 8,5 voltot mérek, de megy (mondjuk azt hittem 12 nek kell lenni rajta.)
Ha lesz energiám, megnézem a külső AC-t..
Gyertyák kormosak, most olyat csinál ha részterhelésen indulok el , akkor kihagy fullad, nem akar normálisan felpörögni. gyertyák feketék, szikra van, holtpontjeladó, AFM , folytójeladó, stb kimérve..
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)21-05-2011 15:21:08 // 31760
Ha a külső AC-d haldoklik, szerintem az is okozhatja ezeket a jelenségeket. Nekem a döglődőfélben levő AC-m miatt főként hidegen meg nagyobb fordulaton akadozott, pont úgy, mintha a gyújtás hagyna ki. Rámértünk, és kiderült keveset szállít a pumpa, aztán kicseréltük, és azóta nem tapasztaltam ilyen jelenséget.

Ja meg persze zajos is volt, mint a kurvaélet, de az új (bontott :) ) AC-m is ugyanúgy szól ha fél tanknál kevesebb a lőre.
Tom55520-05-2011 18:11:13 // 31759
A tankban lévő kisszivattyú okozhhat olyat hogy betorpan a kocsi. Főleg 3000 alatt csinálja.Nehezen is indul, és mintha nem lenne elég ereje.
kicsivel több mint 7 voltot mérten a csatiján (nem kevés?)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)18-05-2011 22:08:42 // 31758
Vagy mondjuk egy "Csak azért is Alfa!" feliratot. Mínusz egy állás, de legalább egy napig címlapon lenne az összes autós portálon. :)
Wickey16-05-2011 08:50:28 // 31757
karcoltass majd az ódik tetejére vele kígyót + keresztet. Annak örülni fognak. .-P
Tocsa15-05-2011 21:01:57 // 31756
Hát úgyértve jah ! :)
Azóta mekkorát fordult már a világ de azért elismerés a gyártósorért mennyi relét tuszkolhattak be egy ilyen gyártósor vezérlésébe ! :))

Most kb 4 hegesztőrobottal összeraknak egy kasztnit . :)

A biorobotokra meg szerencsére mindig is szükség lesz legalább ís reméljük ! :D
Mert éhen döglünk, bár én mostantól ilyeneket fogok programozni remélem . ;)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)15-05-2011 12:04:57 // 31755
Még anno a fősuli mellett jártam diákmelóra az Audiba, és hát láttam ott is cifra dolgokat. Az üres bódét Ingolstadtból hozták, aztán az összes többit ott Győrben pakolta bele a szalagon Béla meg Jenő. Volt egy utánszerelő műhely, ami tényleg ilyen maufaktúra-jelleggel működött, de oda kétfajta jármű került be:
1.) Amin a soron elbasztak valamit
2.) Különleges, egyedi megrendelésre gyártott példányok.
Vikking 31115-05-2011 11:57:46 // 31754
eladhatatlan lett volna a 75-ös ha drágább, mint a sok 80-as Ódi, meg 3er Béjemvé.

Főleg, hogy klasszisokkal olcsóbb volt... De tényleg. Az America pl kiemelkedő volt, mind teljesítményben, mind árban...
Wickey15-05-2011 11:46:17 // 31753
így pontos :-) Bármit, amiből évi ezernél többet gyártottak, azt már tuti szalagon tolták össze és biztos, hogy javarészt nem kézzel már akkor is. Persze az alkatrészek beledobálását biorobot végezte, és végzi a mai napig is.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)15-05-2011 11:42:58 // 31752
A videó elején, amikor Luigi és Giancarlo a kézi ponthegesztővel nyomják, az még vagy a prototípus, vagy pedig az előszéria, azért is írja hogy :13-nál, hogy "assemblaggio prototipi pre-serie".
A tényleges szériagyártás az a 2:06-tól látható soron zajlott, amire azt írja, hogy "Linea automatizzata di saldatura per punti" azaz automatizált ponthegesztő gépsor. Meg hát azért a nyolcvanas évek közepén már túl drága lett volna egy tömegmodellt részben kézi gyártással előállítani, szóval eladhatatlan lett volna a 75-ös ha drágább, mint a sok 80-as Ódi, meg 3er Béjemvé.
Tocsa14-05-2011 18:26:37 // 31751
A teljesen automatizált = hegesztőrobotok ...stb ! :)

Itt meg a bácsik rakták fel és kézzel rakták oda a hegesztőkészüléket amint látszik !

Szóval a teljesen automatizált az valamilyen logika által teljesen robotizált pl hegesztőgép előreprogramozva és ember sehol max feldobja az elemet a szalagra ez van most ! :)

Csak hogy én is piszkálódjak már ! :P
Gábor(figi75)13-05-2011 14:00:49 // 31750
Akkor ennyi!
Wickey13-05-2011 13:37:43 // 31749
és szerinted Petya mit mondott?
Szalagon, hegesztőrobotokkal, step-by-step beszerelőállásokon készült. Mint minden abban az időben. Még a Montreal is szalagos gyártású volt, pedig azt vagy 10 évvel előtte csinálták és nem is túl nagy példányszámban.
Gábor(figi75)13-05-2011 09:49:21 // 31748
Információid kissé hiányosak,mert ezek eredeti gyári promóciós felvételek a márka 75 szülinapjára készítették,és nem csak az első szériásokat készítették el így,azaz félig manufaktúrában rakták össze csak a karosszériát hegesztette gép,minden mást melósok raktak bele,mint azt láthatod is,minimális dolgok voltak automatizálva,pl a futószalag technika.
Valamint utána tesztpályán valóban megkergették őket,főleg azokat amik a tengerentúlra mentek,mint az a V6 amit épp kergetnek a pályán.

1987-es európai modellekig feláras volt a jobbos tükör,utána széria.
pityke13-05-2011 00:06:37 // 31747
nyomták öket egy tükörrel is akkor még lehetett : ))
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)12-05-2011 21:40:46 // 31746
A karosszéria sorozatgyártásban már teljesen automatizált szalagon készült, az elején amit mutattak az a prototípusok és az előszériás autók gyártása volt.

Egyébként érdekes, 3:16-nál a piros verdán gyárilag nincs jobbos tükör. Létezett ilyen is?
Belga12-05-2011 10:48:34 // 31745
Neked is. :)
Belga12-05-2011 10:48:16 // 31744
Koszi :)
Tocsa12-05-2011 10:40:15 // 31743
Figyelem ! Akit érint a vonórog téma olyan autóra amire már nem gyártanak !

Lehet bontott horgot felszerelni a következő feltételekkel :

- amelyik tipusazonos autóról bontott vonóhorog felszerelhető !
Kell csinálni rólla egy repedés vizsgálatot gépműhelyekben kb 6000 huf adnak papírt rólla !
- kell a lebontott autónak a forgalmi másolata , és egy forgalomból kivonásról ,vagy vontatási jog meszünéséről papír ! (bontó, vizsgaálomás )

Ha ez megvan akkor örül és röhögve beírják a vontatási igazolást vizsgán !

Szóval hajrá nem kell 100 ezreket fizetni .... :P
[k i z z o]10-05-2011 21:06:01 // 31742
20 -25Nm-el lehúzod, pörgeted, csapágyak helyezkedjenek majd visszalazít, és 10Nm. Biztosítod.

Minden tiszta legyen, és zsírozott, az alátétek, anya is, minden :)
Tocsa10-05-2011 12:49:56 // 31741
Jah hogy tőllem kérdezted? :D
Kész sosem leszek vele túl sokmindent akarok még csinálni rajta ! :)
De vizsga a héten remélem összejön. :)
Még a boxot is összekéne raknom hogy az autórádió ne röpködjön kanyarvételkor , de leakarom bőrözni előtte szóval nemtudom .
Munkahely váltás közepén vagyok és még nemtudom hogy leszek beosztva aznapra ennek függvénye hogy eljutok e. :)
Gábor(figi75)10-05-2011 07:15:57 // 31740
És még részben manufaktúrában készültek,a tartósságán látszik!

Még 1x kérdem tőled,28-ra kész leszel?
TDI7510-05-2011 06:13:47 // 31739
Gyönyörű! Be is teszem a kedvencek közé!
pityke10-05-2011 00:14:14 // 31738
hát ez nagyon jo meg is hatodtam....
Tocsa09-05-2011 23:56:32 // 31737
A születés pillanatai ! itt
Gábor(figi75)09-05-2011 21:02:57 // 31736
0:17 ,na ottan vagyunk mi is! :-)
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)09-05-2011 20:49:10 // 31735
Itt is egy jó egyveleg ..van benne innen is pár autó ;)
LacUS09-05-2011 19:39:19 // 31734
Én így csináltam, ésszel meghúztam, hogy a féktárcsa szépen forduljon és kész. Azóta is jó :)
Belga09-05-2011 15:09:28 // 31733
Sziasztok...

nem 75, hanem GTV, de talan nem sok a kulonbseg ebben...

mennyire kell megtepnem az elso kerekagy csavarjat osszeszereleskor? Nem nagyon akarnam osszeroppantani a csapagyat a merhetetlen nagy erommel. :)
Vagy csak huzzam meg ertelmes modon, ugy hogy a fektartcsa konnyen fordithato maradjon, hajtsam pozicioba a csapszeg furatokat es fuzzem at a csapszeget?

koszi
Wickey08-05-2011 18:55:33 // 31732
leginkább a kettes és hármas pont volt a fő motiváció nálam is. :-)
prooF_7508-05-2011 17:25:14 // 31731
Úgy is meg lehet oldani a kisebb áttételt, hogy marad a gyári kormánymű, csak kérdés hogy mennyire lesz "ergonómikus" (kisebb áttétel->nehezebb tekerni), főleg ha egy kisebb átmérőjű kormányt is felraksz a gyári helyett.:) Persze azon is lehet segíteni, ha faragsz a szervón...

Szerintem a 75-öst nem lehet csak úgy megunni, főleg ha tötyögősen használod a hétköznapokon. Az én TS-em teljesen más karakter, ha csak 2500-ig forgatom, meg ha lassítok a kanyarok előtt.:)
LacUS08-05-2011 12:04:05 // 31730
Nem nagyon szeretnék típus de még márka idegent meg főleg nem. Nem sürget az idő, úgyhogy még kivárom milyen válaszokat kapok.Aztán lehet marad minden nagyjából így. :)

Szerintem mindenki azzal jár hétköznap amivel szeret és amit megengedhet magának. Ha tehetném én is 159 SW 2.4 Mjettel járnék,de elég messze van a költségvetésem ettől :) Én spec hétköznap nem járnék a 75-tel, félek elveszne a varázs. Illetve annyiban igazat adok Wickeynek,hogy hétköznap egyik helyről a másikra sietve nem annyira előny,hogy keresztbe vágja magát egy kisebb gázra.
Hétköznapra nekem egy Panda Mjet van, 3 dolog van amiért szeretem.
1, nem hagyott cserben
2. több pénzem marad americára (3,8 l gázolaj fogyinál) :)
3. amikor még tudtam használni az alfát ünnepnap volt ha mehettem vele.
Kisbubi08-05-2011 11:47:59 // 31729
hihihihi, kinek mi a tapasztalata. elsö v hátsó hajtás? mindkettönek megvannak az elönyei és hátrányai. De az is biztos h nekem mostanában nem lesz olyan "fantasztikus" számitógép autóm (sztem vannak igy páran) ami helyettem közlekedik. Mert akkor minek találták fel az autót, ha már helyettem közlekedik, abban nincs élvezet:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.