Egyetértek annyiban, hogy csóróság-függő a dolog. (Mert ha hobbi célra van vagy évi 1-2-3000 km-re, akkor -szerintem- az is mindegy, hogy 8 vagy 18.)
Még két éve is biztos voltam benne, hogy előbb leszek világhírű popénekes, mint hogy dízel autóm legyen, erre június óta van egy randa, büdös, tetű csotrogányom, de még hat litert se sikerült lenyomni a torkán átlagban az elmúlt fél év alatt. És ráadásul még szeretem is a maga esetlen otrombaságában, randaságában! Csak ne lenne olyan tetvesül büdös...
Reszkessetek; lehet, jövőre kiadok egy albumot! :P
Forum >> GTV-GTA
Ollah06-12-2013 08:30:41 // 97364
Ollah06-12-2013 08:15:55 // 97363
A félreértések elkerülése végett nem az a trükk a kérdésben, hogy úgy kell megállapítsátok a felni típusát, hogy a kerékből még a képre kattintás után sem látszik semmi! ...
A fészliftes GTV öt, osztott küllős felnije, na.
A fészliftes GTV öt, osztott küllős felnije, na.
Ollah06-12-2013 08:13:50 // 97362
W.06-12-2013 06:29:07 // 97361
Mielőtt messzemenő következtetésekkel terheled a magad, felvilágosítalak, hogy a mi esetünkben kb. évi 5000 km a megtett táv, ami éves szinten elenyésző különbség. Egyébkènt mint írtam is, ott a 900cm3 !
GTPeti05-12-2013 22:05:29 // 97360
Akarom mondani Cartársnő! Elnézést! ;)
GTPeti05-12-2013 20:38:02 // 97359
Cartárs, ha visszaolvasol olyan februárig, akkor olvashatsz az enyhe vívódásomról. Én is "racionális városi autónak" vettem a GTV-t. :)
Nálam a fogyasztás 9 liter körül szokott lenni (sajnos) meglehetősen rövid utak és lightos országutazás eredményeképpen.
(A Motulnak nincs 10W60-as olaja. Amit még alternatívának: értsd nagyon nagy hidegben javasolnak, az a Mobil1 5W50-es olaja, ami a világon kb. a Top5-ben van.)
Az olajfogyasztás nagyon függ a használat módjától, vagyis a fordulatszámtól. Olajcserekor fogom látni, hogy mennyi maradt még a Racing-es dobozban. (Perpill. lehet benne még 1 liter a 3x2literből. Egy picit töltöttem utána, mert nem volt maxon a szint. Eddig kemény 5000km-t tettem a vasba. :)
Ja, még valami: A JTS GTV-nek iszonyat jó hangja van. Nyáron majd leengedett ablakokkal közlekedj, hogy te is részesedj belőle, ne csak a járókelők. :)
Nálam a fogyasztás 9 liter körül szokott lenni (sajnos) meglehetősen rövid utak és lightos országutazás eredményeképpen.
(A Motulnak nincs 10W60-as olaja. Amit még alternatívának: értsd nagyon nagy hidegben javasolnak, az a Mobil1 5W50-es olaja, ami a világon kb. a Top5-ben van.)
Az olajfogyasztás nagyon függ a használat módjától, vagyis a fordulatszámtól. Olajcserekor fogom látni, hogy mennyi maradt még a Racing-es dobozban. (Perpill. lehet benne még 1 liter a 3x2literből. Egy picit töltöttem utána, mert nem volt maxon a szint. Eddig kemény 5000km-t tettem a vasba. :)
Ja, még valami: A JTS GTV-nek iszonyat jó hangja van. Nyáron majd leengedett ablakokkal közlekedj, hogy te is részesedj belőle, ne csak a járókelők. :)
BeeGee04-12-2013 11:16:39 // 97358
Ez f@szság, már ne haragudj. Egy S4 Alfa tökéletesen hétköznapi autó ahhoz hogy számítson a fogyasztása. 400-800 forintról beszélünk, 100 kilométerenként, amit egy két nap alatt elautózik az ember. Tehát havi 6-12.000 Ft, fél év alatt egy olajcsere+motyók ára.
GT Ɨ|ѯ03-12-2013 20:18:14 // 97357
Estét!
Ha valakinek elkopna a hátsó féktárcsája, kézifékkötelei, vagy a 2 hátsó ABS jeladója, netán a gáz bovdenje akkor keressen bizalommal, mert anno betároltam őket, tartaléknak de csak szekrénylakók most is:-)
Van még egy doboznyi belsőség is, műanyagok, 2db küszöb, fekete bőrös ajtókárpit,stb.
Olcsón eladóak!
1999-es Gtv-ből vannak, nem szétkopva.
( 2 komplett hátsófék nyergek nélkül, ABS jeladókkal, kfék kötelekkel )
Ha valakinek elkopna a hátsó féktárcsája, kézifékkötelei, vagy a 2 hátsó ABS jeladója, netán a gáz bovdenje akkor keressen bizalommal, mert anno betároltam őket, tartaléknak de csak szekrénylakók most is:-)
Van még egy doboznyi belsőség is, műanyagok, 2db küszöb, fekete bőrös ajtókárpit,stb.
Olcsón eladóak!
1999-es Gtv-ből vannak, nem szétkopva.
( 2 komplett hátsófék nyergek nélkül, ABS jeladókkal, kfék kötelekkel )
W.03-12-2013 16:54:23 // 97356
Egyébként meg szinte mindegy, hogy 8-9 vagy 10 liter. Párszáz forintról beszélünk. Akinek meg ez számít, az vegyen 0.9-es Seicento-t. :)
Ollah03-12-2013 16:49:57 // 97355
Alfa és Alfa között igen nagy különbségek vannak, ezt már tapasztaltam.
Mondjuk én fiatal voltam, amikor 1.6 ts-em volt, de sosem ment 10 alá. Haveré se a 156-ban, sőt. 11-12 körül járt, de mondjuk nyomkodta is.
Mai fejjel szerintem max. 9-ből én is el tudnék járni vele.
A 8,2-höz grat; szerintem az kirívóan jó egy 1.6ts 156-tól 100% városi használatban.
Mondjuk én fiatal voltam, amikor 1.6 ts-em volt, de sosem ment 10 alá. Haveré se a 156-ban, sőt. 11-12 körül járt, de mondjuk nyomkodta is.
Mai fejjel szerintem max. 9-ből én is el tudnék járni vele.
A 8,2-höz grat; szerintem az kirívóan jó egy 1.6ts 156-tól 100% városi használatban.
W.03-12-2013 16:46:44 // 97354
Amennyiben a "város" megjelölés nem csak Budapestet takarja hanem a vidéki nagyvárosokat is csak ismételni tudom: Szolnokon egy 1.6-os csak 8.2-őt eszik. Mivel a 156 95%-ban városban használatos immár 2 éve, ezért viszonylag pontos adataim vannak a fogyasztásáról.
Seriff03-12-2013 15:58:47 // 97353
Azért az a városi fogyi gondolom nem budapesti dugózás, nekem az 1.6TS kisebb kasztniban amit könnyedén mozgatott (145) konstans 10 litert evett Budapesten, télen néha felment 11-ig is.
ON: elhoztam a GTV-t ma a szervizből, úgy ketyeg, mint egy svájci óra. :)) És hogy megy, jézus ereje, a V6 semmihez sem hasonlítható. Pedig 2.4 20V-val járok ami elvileg "sportdízel" :D
ON: elhoztam a GTV-t ma a szervizből, úgy ketyeg, mint egy svájci óra. :)) És hogy megy, jézus ereje, a V6 semmihez sem hasonlítható. Pedig 2.4 20V-val járok ami elvileg "sportdízel" :D
Martika8303-12-2013 13:58:00 // 97352
LOL. Nem néninek lesz. :-)
W.03-12-2013 13:56:13 // 97351
"(No nem 1.6 TS-t, mert pl. egy 147 is bekapja a 10-11-et városban.) :)" Ezt vitatnám! 156 1.6TS-ünk városi fogyasztása 8.2l/100km. Szerintem ezzel a motorral inkább városi autó mint pl. Az 1.9-es dízel.
BeeGee03-12-2013 13:55:39 // 97350
Utoljára talán a Willys Jeep 45-ben? :)
BeeGee03-12-2013 13:53:49 // 97349
Az adatlapját látva nem hiszem hogy megijed a feladattól. Gondolom, valahol elkapta a hülyeség, és az alapokkal tisztában van (hogy a motorba olaj kell). Vagy ha nem is ő, elérhető közelségben van valaki, aki menedzseli a gépet.
A GTV eleve nem tipikus női autó, azt valakinek bütykölnie kell, motortól független.
A GTV eleve nem tipikus női autó, azt valakinek bütykölnie kell, motortól független.
Andy03-12-2013 13:37:58 // 97348
"én ebböl indulok ki,nöknek olayn kocsi kell ami nem bütykölös"
Olyan már régen nincs, se olasz, se német, se semmilyen! ;)
Olyan már régen nincs, se olasz, se német, se semmilyen! ;)
.......................03-12-2013 13:36:06 // 97347
egy hölgynek kell a kocsi,
az én barátnöm biztos nem húzogatná az olajnivót ,meg olajat öntögetne,
aztán olaj nélkül minden tönkremegy
én ebböl indulok ki,nöknek olayn kocsi kell ami nem bütykölös
az én barátnöm biztos nem húzogatná az olajnivót ,meg olajat öntögetne,
aztán olaj nélkül minden tönkremegy
én ebböl indulok ki,nöknek olayn kocsi kell ami nem bütykölös
BeeGee03-12-2013 13:32:01 // 97346
Nincs ez egy kicsit túlmisztifikálva?
1) Olyan nincs, hogy egy használt autóra ne kelljen költeni. Ha valaki úgy gondolja, hogy nem kell, akkor tök mindegy, hogy eszi-e az olajat, vagy sem, úgyis szarkupac lesz az autó.
2) Minden ami elromlik, javítható. Nem feltétlen a hengerben ég el az olaj, máshol is elszivároghat. Tehát még az sem biztos, hogy vagyonokért.
3) Ha eszi az olajat, de folyamatosan utánatöltöd, akkor legalább mindig új, tiszta olajjal megy a motor :)
1) Olyan nincs, hogy egy használt autóra ne kelljen költeni. Ha valaki úgy gondolja, hogy nem kell, akkor tök mindegy, hogy eszi-e az olajat, vagy sem, úgyis szarkupac lesz az autó.
2) Minden ami elromlik, javítható. Nem feltétlen a hengerben ég el az olaj, máshol is elszivároghat. Tehát még az sem biztos, hogy vagyonokért.
3) Ha eszi az olajat, de folyamatosan utánatöltöd, akkor legalább mindig új, tiszta olajjal megy a motor :)
.......................03-12-2013 12:40:30 // 97345
LPG is alternatíva,ha sokat mész és utálod a diesel hangját
de a JTS itt is kizárva mert azt nem lehet gázossá alakítani
de a JTS itt is kizárva mert azt nem lehet gázossá alakítani
.......................03-12-2013 11:31:00 // 97344
ja és ott van a JTS nél a direkt benzinbefecskendezés miatt a szivószelepek kokszosodása,
ami megint városban használva gond lesz
ami megint városban használva gond lesz
.......................03-12-2013 11:26:56 // 97343
igy vagy egy jókora esélyed ,hogy mégis olajfalós kocsit vettél,
de ha megvetted már késö,
szóval lutri a JTS ,nagyon
de ha megvetted már késö,
szóval lutri a JTS ,nagyon
.......................03-12-2013 11:25:51 // 97342
na ezaz, senki nem adná oda :)
BeeGee03-12-2013 11:18:18 // 97341
"én vásárlás elött egy 1000km eres próbakört ajánlanék,ott kiderül mennyi olajat eszik"
Te odaadnád az autódat 1000 km-re vásárlás előtt? :)
Te odaadnád az autódat 1000 km-re vásárlás előtt? :)
BeeGee03-12-2013 11:14:35 // 97340
Ha jól emlékszem, idén nem mentem el két teli tankot a GTV-vel, abból az utolsó fele is benne maradt, mert háton jött haza :D
Amire viszont szívom a fogam, pont úgy használom a 100HP-t, mint Te az 1.3at és benyeli a 8,5-9et. Na azt már sokallom egy pöcsköszörűtől.. :)
Rövidtávra mondjuk nem autó kell, ugye :) De más opció nincs, uh egy dízel pont jó az ingázásra.
Amire viszont szívom a fogam, pont úgy használom a 100HP-t, mint Te az 1.3at és benyeli a 8,5-9et. Na azt már sokallom egy pöcsköszörűtől.. :)
Rövidtávra mondjuk nem autó kell, ugye :) De más opció nincs, uh egy dízel pont jó az ingázásra.
.......................03-12-2013 11:09:16 // 97339
Budapesten sok araszolás ,
akkor neked találták ki a 1,4 Tjet ,turbós benzinest,
ha nem nyomod elszalad pesten dugózva 7 literekböl,DE van benne 150lóerö
Fiat Grande Punto ban már 2005 óta van
én Pestre dugózni ilyet vennék:
Grande Punto ,120lóval
tudom hogy fiat ,de szerintem vagány kocsi ,jó sportos futómüvel,és megbizható erös motorrral ami nem mellesleg NEM eszi az olajat
akkor neked találták ki a 1,4 Tjet ,turbós benzinest,
ha nem nyomod elszalad pesten dugózva 7 literekböl,DE van benne 150lóerö
Fiat Grande Punto ban már 2005 óta van
én Pestre dugózni ilyet vennék:
Grande Punto ,120lóval
tudom hogy fiat ,de szerintem vagány kocsi ,jó sportos futómüvel,és megbizható erös motorrral ami nem mellesleg NEM eszi az olajat
.......................03-12-2013 11:03:27 // 97338
sajna a JTS majdnem ugyanazokkal az olajfogyasztási gondokkal küszködik mint a TS,
ha az elözö tulaj egyszer kétszer nem figyelt az olajra ,neked mint következö tulajnak soksok bajod lesz belöle,
szóval sok a rizikó,és sokba is kerülhet
én vásárlás elött egy 1000km eres próbakört ajánlanék,ott kiderül mennyi olajat eszik
ha az elözö tulaj egyszer kétszer nem figyelt az olajra ,neked mint következö tulajnak soksok bajod lesz belöle,
szóval sok a rizikó,és sokba is kerülhet
én vásárlás elött egy 1000km eres próbakört ajánlanék,ott kiderül mennyi olajat eszik
SKrisz03-12-2013 10:39:43 // 97337
Az előbbi forráshoz csaklakozva, V6TB (nyáron) klímával csorogva is bekapja a 12L - 13L, ha kened neki és nem pályán, hanem "élményautózva" ez lehet 17L - 18L is.
Míg a kis 1.3Mjtd hidegindítással, 10Km-ek megtételével (ergo szinte be sem meglegszik a víz...) egy tank üzemanyaggal (értsd: max. 45L) egészen pontosan 958Km -et futott el. Na az a nem mindegy :-)
Míg a kis 1.3Mjtd hidegindítással, 10Km-ek megtételével (ergo szinte be sem meglegszik a víz...) egy tank üzemanyaggal (értsd: max. 45L) egészen pontosan 958Km -et futott el. Na az a nem mindegy :-)
Ollah03-12-2013 09:55:19 // 97336
A 3.2 GT-vel tegnap reggel bejöttem melóba (12,5 km város) 12,5l/100km átlaggal.
Spórolósan 11,8 volt.
Dugózva 14-15.
Hegyeshalom-Bp, 54 perc, 24,5l/100km. (Ezt nem próbáltam, de hiszek a forrásnak.) :)
A JTS-hez hasonló teljesítményű OFF is elkéri hidegben a 10,5-11 litert városban.
Köpjetek le, de dugóban álldogálláshoz dejzelt vennék vagy valami kis fitty-fütty benzinest. (No nem 1.6 TS-t, mert pl. egy 147 is bekapja a 10-11-et városban.) :)
Napi, budapesti használatra fenntartani V6-ot mindentől függetlenül úri huncutság. De lehet, csak az irígység beszél belőlem...
Ui.: 3.2 V6 rulez.
Spórolósan 11,8 volt.
Dugózva 14-15.
Hegyeshalom-Bp, 54 perc, 24,5l/100km. (Ezt nem próbáltam, de hiszek a forrásnak.) :)
A JTS-hez hasonló teljesítményű OFF is elkéri hidegben a 10,5-11 litert városban.
Köpjetek le, de dugóban álldogálláshoz dejzelt vennék vagy valami kis fitty-fütty benzinest. (No nem 1.6 TS-t, mert pl. egy 147 is bekapja a 10-11-et városban.) :)
Napi, budapesti használatra fenntartani V6-ot mindentől függetlenül úri huncutság. De lehet, csak az irígység beszél belőlem...
Ui.: 3.2 V6 rulez.
BeeGee03-12-2013 09:01:39 // 97335
Két facelift volt a GTV-nek, tehát három féle belsővel találkozhatsz :) De sok minden van, ami nem változott. Attól függ mit keresel, lehet több korosztályt keresgetni.
BeeGee03-12-2013 08:59:13 // 97334
Ilyen használatban a JTS is megeszi a 12-t sztem. Csodafogyit ne várj tőle városban :)
JTD és GTV? miről beszélsz? :)
A JTS nem jobb, mint a TS. Csak egy kis odafigyelés kell és mind a kettő jó társ.
JTD és GTV? miről beszélsz? :)
A JTS nem jobb, mint a TS. Csak egy kis odafigyelés kell és mind a kettő jó társ.
Ollah03-12-2013 07:50:35 // 97333
Ezt sem megerősíteni, sem megcáfolni nem tudom. :P
Martika8302-12-2013 23:22:21 // 97332
Ok, észben tartom. Köszi..!
VKG231!!! (156+75)02-12-2013 23:21:45 // 97331
A lényeg, hogy 10W60 legyen. Nekem a L-M is bevált, egy csepp fogyasztás nincs belőle, olajnyomás az egekben melegen is. Persze lehet, hogy más 10w60-nal is ez lenne. Meg ez ősöreg konstrukció.
Martika8302-12-2013 23:18:48 // 97330
Én a Motul valamelyik full szintijére szavazok. :)
VKG231!!! (156+75)02-12-2013 23:12:33 // 97329
Szerintem egy jó Liqui Moly vagy Motul olaj nem lehet rosszabb a Seléniánál. A Liqui Synthoil GT1 tulajdonságai legalábbis kicsit jobbak mint a Racingé. (És olcsóbb is.)
Meg hát a Racing is fullszintetikus elvileg.
Meg hát a Racing is fullszintetikus elvileg.
Martika8302-12-2013 23:05:35 // 97328
És mehet bele full szintetikus vagy maradjak a gyári ajánlásnál..?
.......................02-12-2013 22:58:05 // 97327
bocs árban kicsit más szinten van
VKG231!!! (156+75)02-12-2013 22:57:05 // 97326
Csak 10W60-at szabad bele tenni...
Ennyi a titka.
Sok tulaj nem foglalkozik vele, aztán elfogy a vezérműtengely, az meg nem két fillér.
Ha minden igaz, a JTS-ben nagyobb szállítóképességű az olajszivattyú, talán emiatt kevésbé szokott csapágyas lenni.
Ennyi a titka.
Sok tulaj nem foglalkozik vele, aztán elfogy a vezérműtengely, az meg nem két fillér.
Ha minden igaz, a JTS-ben nagyobb szállítóképességű az olajszivattyú, talán emiatt kevésbé szokott csapágyas lenni.
.......................02-12-2013 22:48:00 // 97325
.......................02-12-2013 22:47:08 // 97324
van egy eladó GT 3,2 V6 ,az nem teszik?
Martika8302-12-2013 22:17:48 // 97323
Ja hülye vagyok. A 2005-ös GTV-be már csak 3.2 V6-ot és JTS mocit tettek. Mivel nincs eladó 3.2 V6 és amikor volt, akkor 3 millát kértek érte, ezért kizárásos alapon csak a JTS maradt. :-)
Martika8302-12-2013 22:11:22 // 97322
Köszi. Ez is eszi a síkosítót..?
Martika8302-12-2013 22:06:22 // 97321
Mert 3.2 V6 vagy V6 TB-re rákölteném a gatyámat is. Nekem melóba járásra kell Budapesten, ami napi 1-1 óra araszolást jelent a dugóba. JTD kizárva (tudom, hogy jó a JTD, de dízel az maradjon csak a BKV buszokban), tehát maradt a JTS. Ugye nem szar a JTS, ugye nem..? :S A régi TS az tudom, hogy fos.
VKG231!!! (156+75)02-12-2013 19:05:31 // 97320
Gratula hozzá! Phon szokott bontani, meg szerintem a többi bontót (Trencsik Tatán, Péceli úti, stb) is végig lehet kérdezgetni.
Olajra vigyázni!
Olajra vigyázni!
.......................02-12-2013 18:12:16 // 97319
egy kérdés: miért pont a 2,0 JTS?
Martika8302-12-2013 16:11:23 // 97318
Sziasztok. Ha minden jól megy, akkor egy Alfa GTV 2.0 JTS Medio büszke tulajdonosa leszek a következő napokba, viszont a boldogságomat némileg beárnyékolja, hogy egy-két dolgot a beltérben ki kellene cserélni. Ha tud valaki faceliftes GTV bontást valahol az írjon légyszi az üzenőfalamra. Köszi !!!
SanyiJTD26-11-2013 13:21:58 // 97317
Gorgozes kb. 3-5 ezer /db-ert vallaljak a muhelyek merettol fuggoen.
Fenyezesre raszamolhatsz kb. 25-ot.
Fenyezesre raszamolhatsz kb. 25-ot.
supertramp26-11-2013 13:05:58 // 97316
gondoltam egy kézbe adnám a projektet, én nem ragaszkodom a homokszóráshoz, csak a végeredményhez. :)
Nyilván láthatatlanban nem lehet pontosat mondani, de nagyságrendileg mennyibe kerülhet egy felni helyrepofozása szerintetek?
s
Nyilván láthatatlanban nem lehet pontosat mondani, de nagyságrendileg mennyibe kerülhet egy felni helyrepofozása szerintetek?
s
SanyiJTD26-11-2013 12:03:33 // 97315
Simán meg lehet csinálni ,de kérlek csak akkor homokszórasd le ha jól meg akarod szopatni a fényeződet :D Vagy akkor az tényleg homok legyen ,és ne acél sörét..
Seriff köszönöm az ajánlást azért ;) ;)
Seriff köszönöm az ajánlást azért ;) ;)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
493
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?