Azért szívesen kipróbálnék egy ilyen átalakított autót, VW-seknél szinte megszokott a dolog. Tény, hogy pár átalakítás a jútyúbra feltöltött videóval végződik, miszerint morog, kerreg stb. Többnyire a túlkönnyített lendkerékkel járnak így. Sokan vannak ellene, sokan mellette, nehéz látatlanban dönteni.
Nekem a DMF eddig csak negatívumokat okozott. Plusz találtam egy olyan 1910 jtd doksit, amiben egyértelműen egytömegű lendkereket ír az AR32302 motorkódú motorhoz. Rajzzal, mindennel. 1997-12 dátumú, nem autó specifikus, kifejezetten az ős jtd motor manualja.
Forum >> Dízelmánia
WarbiRunner (Gyuri)28-02-2013 14:56:52 // 22802
Roll198328-02-2013 14:31:16 // 22801
Menet közben bemelegszik miénk is, de a kérdező alapjßratról beszélt! :)
Erhard 242 (Pure Energy)28-02-2013 14:25:14 // 22800
inkább azt mondom van egy pár szerviz kapcsolatunk ők konkrétan nem hajlandóak beépíteni ezt a szettet ....
WarbiRunner (Gyuri)28-02-2013 14:08:40 // 22799
Olvastam egy Luk-os cikket, kifejezetten tiltja a felújítást, különös tekintettel a kuplung tapadófelület felszabályzására. A második tömeget csak cserélni szabad.
WarbiRunner (Gyuri)28-02-2013 14:00:45 // 22798
Ok, köszi, jó tudni! Pugó Hdi-nél van infóm ugyanilyenről. Menetközben van különbség? Igazából nekem az a fontos. Induláskor már megszoktam hogy kicsit IFA jelleggel döccen be. Ha 2000 fölött halk, az nekem bőven gól..:-)
Amitől szabadulni akarok, az pont egy zavaró jellegű rezonancia. Hidegen van a boxer jellegű hang, de valahogy nem tökéletesen a motor járással szinkronban, kicsit "félre üt", ezért zavaró nagyon. Csak épp észlelhetően. Ahogy melegszik be, úgy elcsendesedik az alsó fordulatszámokon, 2000-ig csendes az autó, fölötte viszont megmarad egy morgós hang. Egyre biztosabb vagyok benne, hogy lendkerék csinálja. Régóta nyűgöm a hidegen hangosabb motor, simán összefügghet azzal, hogy valamiért hidegben pofoz nagyobbakat a lendkerék (rugó összehúzódik?). Mikor átmelegszik nagyon (kánikula+autópálya), akkor halk az autó is. Este hűvösben kezd megjönni a morgása, szerintem simán attól van, hogy 2 hengerenként jó nagyokat rákorrigál az ECU. Minél jobb hűtést kap a motortér, annál morgósabb, és annál többet fogyaszt. Hűvos esős autópálya, vagy télen hóban pályán ahol már rendesen kellemetlenül hangos, és a blogomat visszanézve, mindíg nagy esőben volt meglepő túlfogyasztásom.
A porlasztók egyelőre nem nagyon vannak gyanúsított listán, a résolaj meglepően jó.
Szóval ha pályán halk autó az eredmény, és veszi a lapot rendesen ha lépek neki, akkor nekem az úgy tökjó.
Amitől szabadulni akarok, az pont egy zavaró jellegű rezonancia. Hidegen van a boxer jellegű hang, de valahogy nem tökéletesen a motor járással szinkronban, kicsit "félre üt", ezért zavaró nagyon. Csak épp észlelhetően. Ahogy melegszik be, úgy elcsendesedik az alsó fordulatszámokon, 2000-ig csendes az autó, fölötte viszont megmarad egy morgós hang. Egyre biztosabb vagyok benne, hogy lendkerék csinálja. Régóta nyűgöm a hidegen hangosabb motor, simán összefügghet azzal, hogy valamiért hidegben pofoz nagyobbakat a lendkerék (rugó összehúzódik?). Mikor átmelegszik nagyon (kánikula+autópálya), akkor halk az autó is. Este hűvösben kezd megjönni a morgása, szerintem simán attól van, hogy 2 hengerenként jó nagyokat rákorrigál az ECU. Minél jobb hűtést kap a motortér, annál morgósabb, és annál többet fogyaszt. Hűvos esős autópálya, vagy télen hóban pályán ahol már rendesen kellemetlenül hangos, és a blogomat visszanézve, mindíg nagy esőben volt meglepő túlfogyasztásom.
A porlasztók egyelőre nem nagyon vannak gyanúsított listán, a résolaj meglepően jó.
Szóval ha pályán halk autó az eredmény, és veszi a lapot rendesen ha lépek neki, akkor nekem az úgy tökjó.
Erhard 242 (Pure Energy)28-02-2013 13:34:11 // 22797
együtt, nekem? ilyen nem volt az biztos :)
Ferke28-02-2013 13:04:16 // 22796
Pedig együtt szóltunk, igaz nem neked...de mindegy már, rég vót,:)
Erhard 242 (Pure Energy)28-02-2013 11:09:53 // 22795
kuplung témához még csak annyit hogy Zé nem keveset rendelt már ha jól emléxem egyet sem küldött vissza de még csak nem is szólt, hogy gáz lenne. ...vagy nagyon szerencsés vagy tud valamit nem?
Erhard 242 (Pure Energy)28-02-2013 10:33:51 // 22794
a kuplung más tészta oda kell a minden papír a garihoz amit meg is értek, lassan már a szobafestő is autót szerel...
Miért nem szólt megadott időn belül mindent vissza veszünk kivéve az egyedi rendelést, a több hónapost persze nem, nem könyvtár :)
Miért nem szólt megadott időn belül mindent vissza veszünk kivéve az egyedi rendelést, a több hónapost persze nem, nem könyvtár :)
Ferke28-02-2013 10:27:27 // 22793
Az opeles kimondottan jó pl, tegnap vizsgázott egy opel, aminek a co mérése katasztrófa volt, akkor láttam, hogy a vízhőfok kb 50-en áll...tavaly ilyenkor került bele a jó minőségű termo, és természetesen ilyenkor meg kell magyarázni, hogy nem min vagyunk a hibásak, nem miattunk költ 1 év alatt kétszer ugyanarra nem is keveset...
Föckös28-02-2013 10:23:26 // 22792
te vagy a kivétel! ;-)
Ferke28-02-2013 10:20:14 // 22791
Ez nem otthon maszekolás, hanem egész egyszerűen egy 3 hónapos termo beszereléséről utólag nemigen kér senki számlát, és nem is kaphat nagy valószínűséggel..anélkül meg nem veszi vissza senki, pláne a beszerelt alkatrészt....
Ha Te visszaveszed, az jó, de előbb is mondhattad volna, mert a kollegád nemrég a nyakamon hagyott egy nem a típushoz való TS vízpumpát , egy szíjat, azt visszavihetem?:DDD
Ja, meg megvan még az én 1000km-t futott. eltört húzócsapágyam is!!!:D
Ha Te visszaveszed, az jó, de előbb is mondhattad volna, mert a kollegád nemrég a nyakamon hagyott egy nem a típushoz való TS vízpumpát , egy szíjat, azt visszavihetem?:DDD
Ja, meg megvan még az én 1000km-t futott. eltört húzócsapágyam is!!!:D
Ferke28-02-2013 10:15:43 // 22790
Mindkét 56-osomon 90 fokon áll. Az egyiknél 3 km után (előfűtés), a másiknál 6km után.
Akkor ez most hogy van?:D
Akkor ez most hogy van?:D
Föckös28-02-2013 10:11:25 // 22789
mert 156os.
na semmi ledegradálás okán, csak egyszerűen 156osnál meg 147esnél hallottam ilyet.
Szerintem egyszerűen csak rosszul méretezett hűtőkör az oka, GTPeti cartárs szerint meg annyira jó a motor, hogy kevesebb a hővesztesége.
Warbi 1,9ese és az én 2,4esem felmelegszik, aztán a vízszintes vonalon beáll, mint a szög.
(vagy xar termosztát az oka, de több cartárs jelezte, hogy pl új termosztátnál is ez a helyzet.)
na semmi ledegradálás okán, csak egyszerűen 156osnál meg 147esnél hallottam ilyet.
Szerintem egyszerűen csak rosszul méretezett hűtőkör az oka, GTPeti cartárs szerint meg annyira jó a motor, hogy kevesebb a hővesztesége.
Warbi 1,9ese és az én 2,4esem felmelegszik, aztán a vízszintes vonalon beáll, mint a szög.
(vagy xar termosztát az oka, de több cartárs jelezte, hogy pl új termosztátnál is ez a helyzet.)
Erhard 242 (Pure Energy)28-02-2013 08:54:51 // 22788
képzeld én vissza veszem, BMW-sek, Opelesek stb nem mindenki maszekol otthon ha nem beszerelteti szerviben de ők sem jönnek vissza ...érdekes nem? vagy mindenkinek ennyi a pénze hogy puszira vásárolja őket :)
No itt kicsivel több műhely, a magán emberekről nem is beszélve :P
Ellenben teljesen igaz ez az EPS-re amit írsz azt kifejezetten kerülik nálunk a szerelők...
No itt kicsivel több műhely, a magán emberekről nem is beszélve :P
Ellenben teljesen igaz ez az EPS-re amit írsz azt kifejezetten kerülik nálunk a szerelők...
Ferke28-02-2013 08:37:50 // 22787
Felejtsd el, nagyon rá lehet cseszni ezzel a kisipari cuccal...
Ferke28-02-2013 08:36:44 // 22786
Persze, hogy nem hozzák vissza, ha itt leírják, hogy teljesen normális az 50 fokos víz:) Másrészt meg hogy vigyék vissza? Ha már beszerelték (és nem szaxszervizben), akkor visszaveszed??:)
A behr jó egy darabig, max 1 év és hello. Itt is meg lenne ez a mennyiség lazán, főleg ha a 3 műhelyre vetítve nézzük, de azért nincs meg, mert már nem kell a behr:)
A behr jó egy darabig, max 1 év és hello. Itt is meg lenne ez a mennyiség lazán, főleg ha a 3 műhelyre vetítve nézzük, de azért nincs meg, mert már nem kell a behr:)
Wickey28-02-2013 07:57:31 // 22785
FELÚJÍTOTT lendkerékkel kapcsolatban van valami info?
Mármint nem a gyár által refurbished, hanem a jó magyar kisipari 30ezer forintossal kapcsolatban.
viszonylag sürgős lenne, a 145JTD olyat kolompol leállításkor, hogy szét kell húznom pár héten belül... :)
Mármint nem a gyár által refurbished, hanem a jó magyar kisipari 30ezer forintossal kapcsolatban.
viszonylag sürgős lenne, a 145JTD olyat kolompol leállításkor, hogy szét kell húznom pár héten belül... :)
Erhard 242 (Pure Energy)28-02-2013 07:14:23 // 22784
kis update az átalakítós kuplungszettről...kipróbáltam egy offost amibe azt raktak jobban ráz indulásnál mint ha bent hagyták volna a rossz kettőstömegűt :) full kapufa....
Erhard 242 (Pure Energy)28-02-2013 07:11:51 // 22783
a phedra bemelegszik alapjáraton kb fél óra de csak 5 fok alatt....állófűtés :)
Erhard 242 (Pure Energy)28-02-2013 07:10:19 // 22782
csak behrt adunk szinte minden márkához olyan szar hogy eddig senki sem hozta vissza :))) nem tudom nálad hány db a sok éves tapasztalat nálunk olyan évi 50-70db ...
Hardy28-02-2013 06:38:18 // 22781
Nem mondod, hogy a tied bemelegszik alapjáraton 0 fok körüli hidegben? Milyen termosztátod van? Nekem se a régivel se az újjal nem melegedett, vagy max 1 óra járatás kellett neki, hogy megmozduljon. Vagy ha meleg volt akkor hellyel-közzel tartotta.
Roll198327-02-2013 22:42:36 // 22780
Télen bemelegszik alapjáraton? Ne kábíts minket. :)
Ferke27-02-2013 22:40:52 // 22779
Hiába új a termo, egyszerűen szar. A behr eleve xar..ez most már soksok éves tapasztalat...
Ferke27-02-2013 22:39:54 // 22778
A lóxart.Az enyém miért áll 90-en mint a cövek?:D
WarbiRunner (Gyuri)27-02-2013 21:34:14 // 22777
Közben még olvastam ezügyben, jobb helyeken a kuplungszerkezetet is megjelölik ugyanilyen pöttyel, tehát ha már van maradék kiegyensúlyozatlanság, illik jelölni. Ennyiből korrekt volt a dolog az esetemben. Subarus oldalon írják, hogy min. 120 fokkal elforgatva kell hogy legyenek az "unbalance" pöttyök, különben rázkódást, remegést okoz.
Csak azt nem értem, hogy ez miért nem széleskörben ismert dolog?
Magyarra fordítva valami olyasmit jelenthet a szöveg, hogy
"a kuplungszerkezetett a maradék kiegyensúlyozatlanságot jelölő pöttyel ellentétesen (súlyozva?) kell felszerelni".
Az viszont gáz, hogy ez Magyarul nem volt ráírva, több mint fontos információ...
Csak azt nem értem, hogy ez miért nem széleskörben ismert dolog?
Magyarra fordítva valami olyasmit jelenthet a szöveg, hogy
"a kuplungszerkezetett a maradék kiegyensúlyozatlanságot jelölő pöttyel ellentétesen (súlyozva?) kell felszerelni".
Az viszont gáz, hogy ez Magyarul nem volt ráírva, több mint fontos információ...
padand27-02-2013 19:00:50 // 22776
Köszi a segítséget.
Kiolvastattam a hibát, fordulatszám jeladót ir. Hibakód: P02E2. Olvastam GTPeti blogjában is erről. Bár ő más hibakódot irt, meg főtengely jeladónak hívja, de gondolom ezek ugyanazt takarják :) a vezérműtengelynél amit látok jeladót, az ugye a holtponti jeladó? Megrendeltem Unixnál a ford jeladót, remélem jót adnak, mert nem igazán kérdeztek vissza semmit...
Kiolvastattam a hibát, fordulatszám jeladót ir. Hibakód: P02E2. Olvastam GTPeti blogjában is erről. Bár ő más hibakódot irt, meg főtengely jeladónak hívja, de gondolom ezek ugyanazt takarják :) a vezérműtengelynél amit látok jeladót, az ugye a holtponti jeladó? Megrendeltem Unixnál a ford jeladót, remélem jót adnak, mert nem igazán kérdeztek vissza semmit...
Attika0127-02-2013 17:55:02 // 22775
Ez azért van,mert 156 jtd :)))
sty27-02-2013 17:01:04 // 22774
Skacok mitől lehet az hogy alapjáraton az istennek sem akar melegedni a motor, épphogy megmozdul a mutató.Menet közben minden jó de ha megállok és járatom a mocit akkor elkezd hűlni a víz ,a ventilátor nem megy új a termosztát,na?
.......................27-02-2013 16:58:31 // 22773
ha elalszik :
abbahagyta az izzítást a gép és lehet indítani,
de attól még továbbra is izzít,ha beindul a motor
kb dupla annyi ideig amí égett a kis lámpa elötte
abbahagyta az izzítást a gép és lehet indítani,
de attól még továbbra is izzít,ha beindul a motor
kb dupla annyi ideig amí égett a kis lámpa elötte
Fairlane27-02-2013 16:10:28 // 22772
Egy hülye dízeles kérdés:
Indításkor az izzító szimbólum kialvása a műszerfalon azt jelenti, hogy:
- abbahagyja az izzítást a gép és lehet indítani?
- vagy hogy elég ideig izzított az induláshoz, de ettől még továbbra is izzít?
Néha még előtör a benzines múlt, és csak izomból továbbfordítom a kulcsot...
Indításkor az izzító szimbólum kialvása a műszerfalon azt jelenti, hogy:
- abbahagyja az izzítást a gép és lehet indítani?
- vagy hogy elég ideig izzított az induláshoz, de ettől még továbbra is izzít?
Néha még előtör a benzines múlt, és csak izomból továbbfordítom a kulcsot...
WarbiRunner (Gyuri)27-02-2013 16:06:17 // 22771
Igen, valószínű fordulat jeladó lesz, a lendkerékhez közel, lent találod a motorblokkban, a tűzfal felől. Egy imbuszcsavar fogja, viszonylag egyszerű kivenni.
padand27-02-2013 16:00:12 // 22770
Illetve hol találom a motoron a ford. jeladót?
WarbiRunner (Gyuri)27-02-2013 15:52:10 // 22769
Adalék a DMF témához:
miközben próbáltam ePER-ből és a saját DMF-em képeiről beazonosítani, hogy mi mivel kompatibilis (felmegy e a 140 lovasé, vagy egy SMF szett), gondoltam egyet és beírtam a guggliba az olasz szöveget...ha már voltam olyan szorgos hogy anno lefotóztam.
"il necessario montare il meccanismo frizione
con lo squilibrio residuo contrapposto
al punto di vernice apposto sul flanco del volano"
a fordítás:
"the need to mount the clutch mechanism
contrasted with the residual unbalance
the point of paint affixed to the flywheel flanco"
Nem egy echte angol ahogy a művelt francia mondaná, de kb érthető, és a fotón még
a pötty is látszik.
Már csak az a kérdés, hogy a "residual unbalance" az egy normális dolog, és meg szokták jelölni az új DMF-en, vagy esetleg ez az ami a "boxerhang" eredendő forrása.
miközben próbáltam ePER-ből és a saját DMF-em képeiről beazonosítani, hogy mi mivel kompatibilis (felmegy e a 140 lovasé, vagy egy SMF szett), gondoltam egyet és beírtam a guggliba az olasz szöveget...ha már voltam olyan szorgos hogy anno lefotóztam.
"il necessario montare il meccanismo frizione
con lo squilibrio residuo contrapposto
al punto di vernice apposto sul flanco del volano"
a fordítás:
"the need to mount the clutch mechanism
contrasted with the residual unbalance
the point of paint affixed to the flywheel flanco"
Nem egy echte angol ahogy a művelt francia mondaná, de kb érthető, és a fotón még
a pötty is látszik.
Már csak az a kérdés, hogy a "residual unbalance" az egy normális dolog, és meg szokták jelölni az új DMF-en, vagy esetleg ez az ami a "boxerhang" eredendő forrása.
padand27-02-2013 15:43:45 // 22768
Sziasztok!
Kérdésem lenne.
1,9 JTD 8V.
Egyszercsak üzemmelegen magától üresben alapjáraton leállt. Ha kicsit hül, akkor beindul, majd kb. 2 után leáll. A műszerfalon semmi hibát nem jelez.
EZ valószínűleg a ford. jeladó? Immo nem lehet, mert nem világit a kulcs, vagy code vagy ilyesmi.
206.000 km. van a kocsiban.
Üdv.
Kérdésem lenne.
1,9 JTD 8V.
Egyszercsak üzemmelegen magától üresben alapjáraton leállt. Ha kicsit hül, akkor beindul, majd kb. 2 után leáll. A műszerfalon semmi hibát nem jelez.
EZ valószínűleg a ford. jeladó? Immo nem lehet, mert nem világit a kulcs, vagy code vagy ilyesmi.
206.000 km. van a kocsiban.
Üdv.
mizooo26-02-2013 20:31:59 // 22767
Sziasztok, ma jött pár cucc a géphez. Megjött az új pajzsom, a tolatóradar, és a nagyobbik ELM327 Bluetooth adapter.
Ezzel már csatlakozni is tudtam az ECU-hoz és hozzájutottam pár adathoz.
Indítás után nem mindig tetszett a gép hangja, melegen nagyon szépen ketyeg.
Csináltam az injektor korrekciókról egy indítási diagrammot, az 1-es hengernél valami gáz van.
Mond ez valakinek valamit? Túl nagy a korrekció pár perc járatás után kisimul és igazodik a többihez. Egy ultrahangos tisztítás segíthet rajta? Illetve az izzítás esetleges nem megfelelőségéhez lehez valami köze abban a hengerben?
Ezzel már csatlakozni is tudtam az ECU-hoz és hozzájutottam pár adathoz.
Indítás után nem mindig tetszett a gép hangja, melegen nagyon szépen ketyeg.
Csináltam az injektor korrekciókról egy indítási diagrammot, az 1-es hengernél valami gáz van.
Mond ez valakinek valamit? Túl nagy a korrekció pár perc járatás után kisimul és igazodik a többihez. Egy ultrahangos tisztítás segíthet rajta? Illetve az izzítás esetleges nem megfelelőségéhez lehez valami köze abban a hengerben?
gecsa25-02-2013 19:45:48 // 22766
mreni25-02-2013 18:55:14 // 22765
illetve motort tud csak alaphelyzetben
mreni25-02-2013 18:54:59 // 22764
igen jó hozzá,FiatEcuScan nevű programmal
.......................25-02-2013 15:50:32 // 22763
mex8625-02-2013 14:49:19 // 22762
Üdv Urak!
diagolni szeretném a vasat. 166os 2.4jtd 150ps 2003as még régi arcú.
olvastam pär helyen hogy VW-s diag käbel jo lehet hozzä de variäkat is lättam bär nem értettem pontosan.
nemrégiben vettem egy offos automhoz egy ilyen KKL vagy milyen käbelt, ez jo lehet az Alfämhoz megfelelö szoftverrel?
Köszönöm
diagolni szeretném a vasat. 166os 2.4jtd 150ps 2003as még régi arcú.
olvastam pär helyen hogy VW-s diag käbel jo lehet hozzä de variäkat is lättam bär nem értettem pontosan.
nemrégiben vettem egy offos automhoz egy ilyen KKL vagy milyen käbelt, ez jo lehet az Alfämhoz megfelelö szoftverrel?
Köszönöm
redbull9025-02-2013 13:47:55 // 22761
Sziasztok!
Alfa Romeo 156 1.9jtd 99-es évjárathoz keresek
1. Óracsoportot (üzemanyag+óra+vizhöm) ami működik világít rendesen!
2. Klímás fűtésvezérlő panelt ami világít működik minden gomb rajta!
3. Alsó + Felső jó állapotú turbócsövet!
Egyenlőre ár információt kérnék mindenről!
Köszönöm!
Alfa Romeo 156 1.9jtd 99-es évjárathoz keresek
1. Óracsoportot (üzemanyag+óra+vizhöm) ami működik világít rendesen!
2. Klímás fűtésvezérlő panelt ami világít működik minden gomb rajta!
3. Alsó + Felső jó állapotú turbócsövet!
Egyenlőre ár információt kérnék mindenről!
Köszönöm!
Attika0124-02-2013 21:46:06 // 22760
Köszike! :) Holnap (boncolás) :))
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2013 15:37:48 // 22759
A tied is 105 lovas, mielőtt rápánikolsz, nézd meg a főtengely szíjtárcsát, nincs e szétszakadva és nem mozog e oldalirányban. Van benne egy fém reteszelés, ami nem engedi széthullani ha a gumi már nem tartja. Brutális csattogó hangja van.
Jó ha a szíjat leveszed, és aknáról megnézed hogy miújság, a külső oldalról nem biztos hogy látod a szakadást!
Ettől függetlenül nem nagyon használnám az autót amíg nem tiszta hogy mi okozza, természetesen más is lehet. A fenti csak egy tipp, mindenképp át kell vizsgálni alaposan, ilyen esetben találgatni nem szabad!
Jó ha a szíjat leveszed, és aknáról megnézed hogy miújság, a külső oldalról nem biztos hogy látod a szakadást!
Ettől függetlenül nem nagyon használnám az autót amíg nem tiszta hogy mi okozza, természetesen más is lehet. A fenti csak egy tipp, mindenképp át kell vizsgálni alaposan, ilyen esetben találgatni nem szabad!
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2013 15:31:20 // 22758
A bakokat mindenképp nézd meg, az alsó középsőt különösen.
A fémes csattanás, indításkori rándulás valószínű a lendkerék miatt van. Nálam azért remeg be gyorsításkor, mert chippelt az autó. Ha kibillen az egyensúlyból a lendkerék a túlzott nyomaték miatt, hajlamos berezonálni, és meg is csúszik a kuplung. Ez magában elviselhető "önvédelmi" mechanizmus, ha ilyet tapasztalsz (mert esetleg chippelsz vagy boxot használsz ), nem kell erőltetni azt az üzemállapotot, és akkor még sokáig elfut az a lendkerék.
A műszerfal rángása már jelzi hogy valami nem teljesen oké már, Imi barátom 105 lovas 156-osa (minden jel szerint valós 178e km-rel) olyan finoman és rántás mentesen indult, hogy meglepő. Ami nem ilyen, ott már kottyan a lendkerék, de nem feltétlen vészesen. Nem nyúlnék hozzá, míg hallható egyenetlenséget nem okoz (mint valószínű nálam), vagy hallhatóan nem csattog leálláskor. Ha komolyabb jelek vannak, csak akkor piszkáld, a gyári kuplungnál jobb és tartósabb nem nagyon van, vigyázz rá ha még az van benne :-)
Írod, hogy leállításkor rándul inkább. Ez amiatt is van, hogy a 105 lovasban nincs benne még az a pillangószelep ami keresztbeáll a szívócsőben leálláskor. Az hivatott a leálláskori rángást csillapítani. Szóval még no para.
Mellesleg ha valódi a km az autódban, az "időszerű" az 250e és 300e km közt jön el.
A fémes csattanás, indításkori rándulás valószínű a lendkerék miatt van. Nálam azért remeg be gyorsításkor, mert chippelt az autó. Ha kibillen az egyensúlyból a lendkerék a túlzott nyomaték miatt, hajlamos berezonálni, és meg is csúszik a kuplung. Ez magában elviselhető "önvédelmi" mechanizmus, ha ilyet tapasztalsz (mert esetleg chippelsz vagy boxot használsz ), nem kell erőltetni azt az üzemállapotot, és akkor még sokáig elfut az a lendkerék.
A műszerfal rángása már jelzi hogy valami nem teljesen oké már, Imi barátom 105 lovas 156-osa (minden jel szerint valós 178e km-rel) olyan finoman és rántás mentesen indult, hogy meglepő. Ami nem ilyen, ott már kottyan a lendkerék, de nem feltétlen vészesen. Nem nyúlnék hozzá, míg hallható egyenetlenséget nem okoz (mint valószínű nálam), vagy hallhatóan nem csattog leálláskor. Ha komolyabb jelek vannak, csak akkor piszkáld, a gyári kuplungnál jobb és tartósabb nem nagyon van, vigyázz rá ha még az van benne :-)
Írod, hogy leállításkor rándul inkább. Ez amiatt is van, hogy a 105 lovasban nincs benne még az a pillangószelep ami keresztbeáll a szívócsőben leálláskor. Az hivatott a leálláskori rángást csillapítani. Szóval még no para.
Mellesleg ha valódi a km az autódban, az "időszerű" az 250e és 300e km közt jön el.
padand24-02-2013 15:04:04 // 22757
Ja ez lemaradt: 156 SW 1,9 JTD 8V
GTPeti24-02-2013 13:22:47 // 22756
Egy biztos... ne járj vele, amíg egy hozzáértő szerelő nem derítette ki a hibát. Hidrotőke nincs a 8V-ben.
Attika0124-02-2013 11:47:11 // 22755
Sziasztok! Kérdésem a következő lenne. 156, 1.9 jtd, 105 lovas, 8-szelepes. Olajcserék rendszeresen elvégezve, (Selenia) 250 000 km van most benne, és egyik pillanatról a másikra elkezdett csattogni valami a motorban, mintha (szelep görbült volna) remélem nem az. Magától csak úgy el tud görbülni? Porlasztó tud kiadni ilyen vagy hasonló hangot? Hidrotőke? Lehet így használni?
padand24-02-2013 10:48:07 // 22754
Üdv,
Tudom, már lerágott csont, ez a kettőstömegü dolog, de lenne pár kérdésem.
Az enyémben most papiron 206.000 km-van. Indításkor egyet rándul a kormány+műszerfal mikor beröffen a motor, de nem sokkal jobban mint bármelyik korábbi autómnál. Leállításkor is picit ránt a műszeralon, de nem vészes, de a motor felöl lehet érezni az apró kis rángást, sőt egy pici fémes csattanást is, de csak ha figyelek rá, először fel se tűnt. Alapjáraton nem igazán ráz, menetközben terhelésváltáskor nincs semmi, meg ha pl. 2000-nél odalépek 4.-ben, mint amiket olvastam. Tudom, hogy időszerű, hogy tönkremenjen a lendkerék, de esetleg nem lehet hogy a motortartó bakokkal van baj? mert pl a fölső kis merevitő szilentjei eléggé lógnak már, az alsók miatt nem lehet a fémes csattanás?.Ameddig nem megy a gép kárára szeretném elhúzni a lendkerék cserét/javítását, ha már ilyen kétséges a végeredmény. Igazából ezek a dolgok csak azért tüntek fel, mert utánaolvastam és elkezdtem figyelni rá.
Tudom, már lerágott csont, ez a kettőstömegü dolog, de lenne pár kérdésem.
Az enyémben most papiron 206.000 km-van. Indításkor egyet rándul a kormány+műszerfal mikor beröffen a motor, de nem sokkal jobban mint bármelyik korábbi autómnál. Leállításkor is picit ránt a műszeralon, de nem vészes, de a motor felöl lehet érezni az apró kis rángást, sőt egy pici fémes csattanást is, de csak ha figyelek rá, először fel se tűnt. Alapjáraton nem igazán ráz, menetközben terhelésváltáskor nincs semmi, meg ha pl. 2000-nél odalépek 4.-ben, mint amiket olvastam. Tudom, hogy időszerű, hogy tönkremenjen a lendkerék, de esetleg nem lehet hogy a motortartó bakokkal van baj? mert pl a fölső kis merevitő szilentjei eléggé lógnak már, az alsók miatt nem lehet a fémes csattanás?.Ameddig nem megy a gép kárára szeretném elhúzni a lendkerék cserét/javítását, ha már ilyen kétséges a végeredmény. Igazából ezek a dolgok csak azért tüntek fel, mert utánaolvastam és elkezdtem figyelni rá.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
500
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?