Forum >> Dízelmánia
DeezL19-02-2013 21:22:11 // 22702
156os 20v-s
DeezL19-02-2013 21:20:54 // 22701
Kaposváron... nekem a 2.0 TS 155ösöm nem megy 10 fölé...
ALFI15619-02-2013 16:50:52 // 22700
Szia!
Nekem volt 156-ba 10V is meg 20V is.A 10V egy elnyűhetetlen szerkezet.Nem eszik sokat városba.A 20V az már eszeget de a 175lovat etetni kell.Ne várd,hogy annyit egyen mint egy 120 lovas.Az városba 9-10 liter de főúton 6-7liter.Nekem egyikkel se volt gond.
Volt 159-be is 2.4 20V Az mégtöbbet eszik de ismét azt mondom a 200plussz lovat etetni kell.Valamit valamiért.Na azzal már van gond.De ha egyszer rendbe teszel mindent egy ideig el kocsikázgathatsz vele.
Nekem volt 156-ba 10V is meg 20V is.A 10V egy elnyűhetetlen szerkezet.Nem eszik sokat városba.A 20V az már eszeget de a 175lovat etetni kell.Ne várd,hogy annyit egyen mint egy 120 lovas.Az városba 9-10 liter de főúton 6-7liter.Nekem egyikkel se volt gond.
Volt 159-be is 2.4 20V Az mégtöbbet eszik de ismét azt mondom a 200plussz lovat etetni kell.Valamit valamiért.Na azzal már van gond.De ha egyszer rendbe teszel mindent egy ideig el kocsikázgathatsz vele.
Fairlane19-02-2013 16:24:47 // 22698
Meg hogy melyik városban... :D
mreni19-02-2013 16:20:15 // 22697
ha óvatoskodsz vele akkor talán
DeezL19-02-2013 15:12:02 // 22696
városban 7el is beéri?
.......................18-02-2013 22:59:21 // 22695
Attó függ melyik a 20v ből?
volt a 156 osban ,meg 166 ban 175 lovas DPF nélkül,
És később a 159 ben 200 majd 210 lóval ,sajna DPF el,
Az előbbiekkel kevés a gond ,az utóbbiakkal több ,mert Euro4 es lett
volt a 156 osban ,meg 166 ban 175 lovas DPF nélkül,
És később a 159 ben 200 majd 210 lóval ,sajna DPF el,
Az előbbiekkel kevés a gond ,az utóbbiakkal több ,mert Euro4 es lett
Cro16618-02-2013 22:15:47 // 22694
ja bocs 10v re írtam. 20-as tapasztalatom még nincs:)
Cro16618-02-2013 22:14:41 // 22693
Hibátlan szerkezet..néha holtponti jeladót kell cserélni :)
7 liter.
7 liter.
DeezL18-02-2013 21:33:39 // 22692
sziasztok! 2,4 JTD 20v-ről érdeklődnék akinek van tapaszatalata vele...mik a gondok vele esetleg? meg fogyasztása mennyi város stb?
.......................18-02-2013 18:32:15 // 22691
akkor már csak szét kell kapni
Gtaati18-02-2013 18:22:55 // 22690
Köszönöm, de mind akettő megvolt már:) és ezért ismondom h szerintem a hidrótőke lesz a ludas:( Köszh!
.......................18-02-2013 18:17:06 // 22689
vagy egy kemény nyelü csavarhúzót odanyomsz a hengerfelyhez ,és a füledhez a másik végét,így átviszi a testhangot a füledbe,
így könnyebb behatárolni a kopogást,
vagy veszel egy autószerelös sztetoszkópot
ilyet
így könnyebb behatárolni a kopogást,
vagy veszel egy autószerelös sztetoszkópot
ilyet
Gtaati18-02-2013 17:44:48 // 22688
Helló! Hát jóértem,köszi, felénk nálam jobban nem igen hinném h értene sajnos....,fiat szervízben is a legjobb ember még annyit se tudott rá mondani amire én rájöttem és azon kivül sem semmi újat:( nekem gyanús h az nagyon más nemis lehet ezt a jelenséget amitkorábban leírtam másra nem igazán lehet ráhúzni és a hang is sajnos onnan jön:( Köszi!
[k i z z o]18-02-2013 17:23:13 // 22687
Rakj bele egy tisztítót. Ha ideig óráig jó lesz akkor a hidrotőkék olajzásával volt baj, de már elindultak a lejtőn, cserélni illik. Ha ügyes vagy füllel meglehet mondani, melyik hengered / szeleped van oda.
mreni18-02-2013 16:56:36 // 22686
rendben,nincs mit :)
WarbiRunner (Gyuri)18-02-2013 16:37:46 // 22685
Mint látod, megoldódott a résolaj mérés, nem kellenek már a kis csatlakozók. Azért köszi! :-)
mreni18-02-2013 15:55:12 // 22684
Nem azt mondom,hogy cseréld 0w-s olajra és megjavul,csak azt,hogy eddig jó tapasztalatok vannak vele,még az "öreg" gépekkel is.
Lehet hidrotőke,de ezeknél a motoroknál nem jellemző hiba,így látatlanban meg nem lehet megmondani.
Nincs a környékeden valaki aki ért az autóhoz?
mert azért nem kis beavatkozás hidrotőkéket cserélgetni.
Lehet hidrotőke,de ezeknél a motoroknál nem jellemző hiba,így látatlanban meg nem lehet megmondani.
Nincs a környékeden valaki aki ért az autóhoz?
mert azért nem kis beavatkozás hidrotőkéket cserélgetni.
Gtaati18-02-2013 15:47:59 // 22683
Helló! Én amikor résolajat néztem, levettem a porlasztók tetejéről a műanyag csatlakozót és helyükre belenyomkodtam kb 10cm hosszú műanyag átlátszó csövet és elég iníitózni vagy picit alapjáraton járatni és akkora menyiségben illetve hosszon is ha gond van szépen tud látszani a különbségek! Üdv
Liquid18-02-2013 15:40:19 // 22682
valamit biztosan csinál, mert tök hidegen elindulva simán van 25l a trip átlag, míg megegen elindulva normálisat mutat.
Gtaati18-02-2013 15:32:24 // 22681
Hát másra nem tudok gondolni csak erre tippelek és nekem a hidrotőke a leggyanúsabb, a tünetek alapján, vagy neked más ötleted van-e? Köszi!
Gtaati18-02-2013 15:28:03 // 22680
Hát nagyon másra nem tudok gondolni most cseréltem hétvégén olajat 5w40 ée lőtte is az volt és a jelenség nem szűnt meg! 0-ás olyat rkajak bele hátha utána abbahagyja vagy milyen megoldásra gondolsz? Köszi!
mreni18-02-2013 15:02:45 // 22679
nagyon kiszűrni nem tudod,esetleg mérni lehetne mikrométerrel a kopást vagy szétszedni mindet,kitakarítani.Egyébként ez a hidrotőke gyanu mennyire biztos?
Én már a 3. olajcserét fogom jövőhéten csinálni a 0w-40 mobil1-el,eddig ez a legjobb,többeknek bevált.
Én már a 3. olajcserét fogom jövőhéten csinálni a 0w-40 mobil1-el,eddig ez a legjobb,többeknek bevált.
WarbiRunner (Gyuri)18-02-2013 14:54:24 // 22678
Nekem ez a tippem, ugyanis hidegen dúsít a cr dízel is, a mennyiségek 8.8mg/i körül mozognak, egy régebbi melegen mért görbén 7.6mg/i értékek vannak. Azt a görbét más miatt vettem fel, úgyhogy nincs megfelelő felbontása a görbének, nem látszik rajta a hengerenkénti ingadozás.
Eleve alapjáraton legnagyobbak a különbségek elvileg, ha melegen is ugyanennyi a százalékos eltérés, akor is legalább már határérték környékére esik a különbség. Mivel nekem a hiba megtalálása a cél, direkt hidegen erőltetem a dolgot, amikor legnagyobbak a különbségek.
A résolaj mérést megejtettem ma, részletek és konklúzió a blogomban. :-) Nem sok minden derült ki, ilyen füllel érzékelt jellegű "hiba" nem mérhető ki rendesen vele.
Eleve alapjáraton legnagyobbak a különbségek elvileg, ha melegen is ugyanennyi a százalékos eltérés, akor is legalább már határérték környékére esik a különbség. Mivel nekem a hiba megtalálása a cél, direkt hidegen erőltetem a dolgot, amikor legnagyobbak a különbségek.
A résolaj mérést megejtettem ma, részletek és konklúzió a blogomban. :-) Nem sok minden derült ki, ilyen füllel érzékelt jellegű "hiba" nem mérhető ki rendesen vele.
gecsa18-02-2013 14:26:33 // 22677
lehet, hogy üzemi hőmérsékleten minden visszakúszik határérték alá?
WarbiRunner (Gyuri)18-02-2013 14:22:20 // 22676
Nem, mert hidegen hallom határozottan a boxerhangot, gondoltam jobban kiadja. Majd ha összejön hogy meleg motornál lesz időm gyorsan mérni egyet, ránézek.
Gtaati18-02-2013 13:19:17 // 22675
Helló Mindenki! Érdeklődni szeretnék, hogy 1.9 Mjet 150le motornál hogyan lehet megállapítani hogy melyik hidrotőke a rossz? Oké h hallható nagyából h melyik hengertől jön, de nincs kedvem fölöslegesen többet vagy akár a 16 db-t cserélni! Az Az érdekes a dologban hogy hol csinálja hol nem a kerepelő csattogó hangot, van amikor hetekig nem van amikor egy nap többször is, melegen sohasem, mindig ha áll valamennyit az autó és indítás után, és utána ahogy melegszik elhallgat! 5w40-es olajt használtam mindig 10ezrenként cserélve, most is idő előtt lecseréltem hátha az olajjal van gond, de nem! Köszönöm!
gecsa18-02-2013 12:32:09 // 22674
meleg motornál nem mértél rá?
GTPeti17-02-2013 22:38:56 // 22673
"Elsőre túlzásnak is nevezhető hogy emiatt nyomozgatok" Inkább alaposnak.
Nagyon kíváncsian várom az eredményt.
Nagyon kíváncsian várom az eredményt.
WarbiRunner (Gyuri)17-02-2013 22:16:09 // 22672
Meglátjuk. A lényeg a kis csatlakozó ami az injektor tetejébe megy. Szerintem nem bonyolítom elsőre, találtam 4db gyógyszerkimérő poharacskát, 30ml-esek. Csinálok nekik egy tálcát (4 kezem nincs) és ennyi, belelógatom az egyforma hosszú csődarabokat. A különbségnek látványosnak kell lenni ha tényleg ekkorát korrigál már.
Amúgy a Bosch szerinti határérték +_ 0.9mg/i korrekció. Nem tudom, hogy ez hidegen, melegen, vagy bármilyen körülmények közt értendő e. Hibajelenség igazából még nincs, csak a fülem bántja hogy nem egyenletesen duruzsol hidegen. Elsőre túlzásnak is nevezhető hogy emiatt nyomozgatok, hiszen indul, megy, nem füstöl. Ha viszont tényleg igazolódik hogy 1mg/i fölötti korrekció okozza, akkor nagyon is indokolt. Sőt simán lehet hogy emiatt érzem jóideje zajosnak az autót autópályán, főleg hidegben. Ha konklúzió lesz, beszámolok, igazából örülnék ha a gyanús porlasztó cseréjével megoldódna a nekem nem szimpatikus hang és az autópálya zajosság.
Amúgy a Bosch szerinti határérték +_ 0.9mg/i korrekció. Nem tudom, hogy ez hidegen, melegen, vagy bármilyen körülmények közt értendő e. Hibajelenség igazából még nincs, csak a fülem bántja hogy nem egyenletesen duruzsol hidegen. Elsőre túlzásnak is nevezhető hogy emiatt nyomozgatok, hiszen indul, megy, nem füstöl. Ha viszont tényleg igazolódik hogy 1mg/i fölötti korrekció okozza, akkor nagyon is indokolt. Sőt simán lehet hogy emiatt érzem jóideje zajosnak az autót autópályán, főleg hidegben. Ha konklúzió lesz, beszámolok, igazából örülnék ha a gyanús porlasztó cseréjével megoldódna a nekem nem szimpatikus hang és az autópálya zajosság.
WarbiRunner (Gyuri)17-02-2013 21:58:57 // 22671
Ha kétágúnak tört le az egyik fele, az nekem résolajat mérni még tökéletes (ha ki nem dobtátok). Amúgy a 2 is jó lehet, legfeljebb kettessével mérem a hengereket :-) Azért majd az Autómérynél rákérdezek, ha 100Ft-ért hoznak, akkor nem fárasztalak ezzel :-)
mreni17-02-2013 21:11:45 // 22670
sajnos nem tudok adni olyan elosztót(vagy max 2db-ot),amit telón beszéltünk,egyik kartársnak eltört 2db azt odaadtam neki,tegnapelőtt pedig egy 146 jtd-n tört el egy,azt pedig én cseréltem ki,szóval már csak 2db van :/
gecsa17-02-2013 21:08:26 // 22669
és hogy lesz a résolaj?fecskendőzöl?
Piritu - 1.000.00017-02-2013 16:58:02 // 22668
"bio optikai saccográf" :-DDD
WarbiRunner (Gyuri)17-02-2013 16:27:43 // 22667
Üdv! Ma nyomoztam boxerhang ügyben egy kicsit. Sajnos korrekciós értékeket nem tud a MES 1.3 se a 8v-hez. A mezők ott vannak, de 0 értékeket ír. Úgyhogy ha spéci eszköz nincs, jó lesz a "kőbalta" is alapon felvettem a "total fuel quantity" görbét hideg motornál. Érdekes, láthatóan ugrál a mennyiség.
Kicsit el voltam veszve az x tengely értelmezésével, fura egy megfogalmazás az a Rate 895/min. Nme egyértelmű, hogy 1 kockányi osztás felel meg 1 fordulatnak, vagy 1 egység, vagy 1 mért pont. Kb az 1 kockányi osztással jön ki az, hogy 4 ismétlődő értékhez jutok.
Az eredmény az, hogy valamelyik injektorom a +-0.9mg/i érték közelében, vagy azon picit túl lehet (hidegen).
Ha jó az értelmezésem, akkor a befecskendezett mennyiség injektoronként (kb. átlag):
1.h. 10mg/i
2.h. 8.6mg/i
3.h 9mg/i
4.h 8.5mg/i
A 0 korrekciónak kb a 8.8mg/i felelhet meg a bio optikai saccográfom szerint :-) Tehát az 1-es hengernek kinevezett valamelyik hengerbe több üzemanyag jut, vagy többet vezérel ki. A többi az a km-hez képest egész jó, +_0.3-ba mind benne van, ha igaz a feltételezésem.
Azt sajnos nem vágom, hogy a total fuel quantity mi is valójában. Tehát kopott a porlasztó és sok cucc jut be, vagy az ECU többet vezérel ki, mert eldugult, és nem jut elég be az egyenletes járáshoz.
Jöhet a résolajteszt, hogy melyik az a porlasztó.
Kicsit el voltam veszve az x tengely értelmezésével, fura egy megfogalmazás az a Rate 895/min. Nme egyértelmű, hogy 1 kockányi osztás felel meg 1 fordulatnak, vagy 1 egység, vagy 1 mért pont. Kb az 1 kockányi osztással jön ki az, hogy 4 ismétlődő értékhez jutok.
Az eredmény az, hogy valamelyik injektorom a +-0.9mg/i érték közelében, vagy azon picit túl lehet (hidegen).
Ha jó az értelmezésem, akkor a befecskendezett mennyiség injektoronként (kb. átlag):
1.h. 10mg/i
2.h. 8.6mg/i
3.h 9mg/i
4.h 8.5mg/i
A 0 korrekciónak kb a 8.8mg/i felelhet meg a bio optikai saccográfom szerint :-) Tehát az 1-es hengernek kinevezett valamelyik hengerbe több üzemanyag jut, vagy többet vezérel ki. A többi az a km-hez képest egész jó, +_0.3-ba mind benne van, ha igaz a feltételezésem.
Azt sajnos nem vágom, hogy a total fuel quantity mi is valójában. Tehát kopott a porlasztó és sok cucc jut be, vagy az ECU többet vezérel ki, mert eldugult, és nem jut elég be az egyenletes járáshoz.
Jöhet a résolajteszt, hogy melyik az a porlasztó.
Hermész 8813-02-2013 18:50:44 // 22666
Na megnéztem ,a vasat, mentem is vele egyet.
Váltó nehezen mozog, ventilátor nincs, mert a rádió ha elfogadja a kódot akkor is csak 1 percig jó ,és megint kilövi magát.
Nyári gumi volt rajta, de riszálta a seggét fékezéskor, hogy ettől e nemtom.
Kulcsról nem zárható :-)
Futómű elfogadható.
Motor nem zajos.
Belül viszont szép, csak sajna az ülések nem memósak.
Ja, ez van a Nagy autónál.
Nem ismeri vki a gazdáját ???olcsóbban megvenném.
Váltó nehezen mozog, ventilátor nincs, mert a rádió ha elfogadja a kódot akkor is csak 1 percig jó ,és megint kilövi magát.
Nyári gumi volt rajta, de riszálta a seggét fékezéskor, hogy ettől e nemtom.
Kulcsról nem zárható :-)
Futómű elfogadható.
Motor nem zajos.
Belül viszont szép, csak sajna az ülések nem memósak.
Ja, ez van a Nagy autónál.
Nem ismeri vki a gazdáját ???olcsóbban megvenném.
Hermész 8812-02-2013 17:01:46 // 22665
hering*dani12-02-2013 16:15:44 // 22664
a 8 szelepes 120 lovas jtdm ben milyen turbó van? és mekkora baron megy? 1800 tól melódul de 3000 felett mitnha mégjobban ráadna:) érzésre..
mizooo11-02-2013 21:00:05 // 22662
Van burkolat alul is :) ez egy másik autó képe.
ALFI15611-02-2013 20:01:43 // 22661
Neked alul nincs semmi.
Piritu - 1.000.00011-02-2013 19:47:37 // 22660
Nem is olyan nagy gáz, az olajcseréhez úgyis le kell venni a kartervédőt. Innentől tényleg sokkal egyszerűbb.
GTPeti11-02-2013 19:45:06 // 22659
Visszaszívom. Ez így nem néz ki rosszabbnak. Sőt... határozottan jobb megoldás, mint felül mindent elbontani (156). Bár a Béka és barack... című Galla jelenet juttott róla eszembe... (Igaz, ott a kiemeléshez daru kell, itt csak emelő.)
'''''11-02-2013 19:29:47 // 22658
Megnéztem közben én is.Felülről semmi esélye a cserének. :-)
mizooo11-02-2013 19:19:32 // 22657
'''''11-02-2013 19:17:46 // 22656
Én úgy emlékszem.
ALFI15611-02-2013 19:16:30 // 22655
Le kell venni a kereket levegő szűrő cseréhez?
GTPeti11-02-2013 19:11:30 // 22654
Az klassz. Pedig én már azt hittem, hogy a 156-ot e tekintetben nem tudják alulmúlni. (Csak a relék, levegőcsövek és az LMM van útban. :)
'''''11-02-2013 18:58:09 // 22653
Ha jól tudom,a levegőszűrő a 159-nél a bal első kerék mögött van.Ki kell kapd a kereket cseréhez.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
402
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?