Forum >> Dízelmánia
Piritu - 1.000.00031-01-2013 19:34:47 // 22602
1,9 mjet adatai, klatty
gecsa31-01-2013 17:27:53 // 22601
Kimis11131-01-2013 13:41:40 // 22600
Én nem a fogyaztásmérőre hagyatkoztam. Feltankoltam és a tankolt mennyiséget osztottam a kilóméterrel.
54,5 liter ment bele,csurig tankolva. és pont 800 km volt benne. Direkt akkor tankoltam.
A fogyasztásmérő 6,4-et írt. A valós 6,8.
54,5 liter ment bele,csurig tankolva. és pont 800 km volt benne. Direkt akkor tankoltam.
A fogyasztásmérő 6,4-et írt. A valós 6,8.
Liquid31-01-2013 12:52:53 // 22599
a computer fogyasztás adatainak mi köze van ahhoz, hogy rátankolsz, vagy teletankolsz?
"átfolyást" mér illetve megtett utat
"átfolyást" mér illetve megtett utat
gecsa31-01-2013 12:42:19 // 22598
156ban is 5-6 között ingadozik időjárástól, és talptól függően. a 16v-k talán egy fél literrel többet eszegetnek, de ez is az előbbi tényezőktől függ inkább..
166 2.4jtd-t olyan 7-8 körülre szokták mondani, ha jól tudom, de majd javítja, akinek van vele tapasztalata is..
aki itt az oldalon vezeti, azoknál lehetnek átlag adatok, de ez a számláló is csak akkor pontos, ha mindig üresre van hajtva a tank. nekem is most 6 felettit mutat, de csak azért mert rátankoltam, nem hajtottam ki az előző adagot..:)
166 2.4jtd-t olyan 7-8 körülre szokták mondani, ha jól tudom, de majd javítja, akinek van vele tapasztalata is..
aki itt az oldalon vezeti, azoknál lehetnek átlag adatok, de ez a számláló is csak akkor pontos, ha mindig üresre van hajtva a tank. nekem is most 6 felettit mutat, de csak azért mert rátankoltam, nem hajtottam ki az előző adagot..:)
Alfa GT-Csaba31-01-2013 11:16:55 // 22597
Ritka jó!A gt eszik 5-6 között de az csak 1,9-es és legalább 400kilóval könnyebb!
gecsa31-01-2013 08:00:23 // 22596
azért akad még néhány..:)
.......................31-01-2013 07:20:37 // 22595
Szerintem a 166 ban jónak szàmít,
De abszolútban is jó,
Kevés mai kocsi van ami 6 alatt fogyaszt
De abszolútban is jó,
Kevés mai kocsi van ami 6 alatt fogyaszt
Kimis11130-01-2013 23:52:52 // 22594
Ma pontosan 800 km után tankoltam. A fogyasztás 6.8-ra jött ki. Ebben van sztáda,Budapest,országút egyéb városi forgalom. 2.4 jtd. Mennyire jó ez a fogyi?
159 Indigo Gray 2.4 Monster30-01-2013 12:35:40 // 22593
Ezzel nem vagy egyedül :)
gecsa30-01-2013 08:04:40 // 22592
lehet el ekllene kezdenem gyűjtögetni?:)
WarbiRunner (Gyuri)29-01-2013 22:51:34 // 22591
Nem, gyári állapotban vettem és 90e km-t így vezettem. Kb 60e óta van chippelve. Mennyire érződik? Nagyon... :-)
atis_166jtd29-01-2013 22:24:52 // 22590
Igen én is igy tudom de mindig tévedhet az ember ezt bevallom öszintén. Viszont igy egy kicsit nyugottabb vagyok hogy nem kell bujni a kollégámét és nem tákolt hanem jol van igy.
Tudom hogy az eu3as ilyen azért vettem én is ilyet. Viszont persze javitásban drágább meg ugy hallottam nem bir anyit de majd kiderül.
Tudom hogy az eu3as ilyen azért vettem én is ilyet. Viszont persze javitásban drágább meg ugy hallottam nem bir anyit de majd kiderül.
forrasr29-01-2013 22:15:49 // 22589
A136lovasokon nincs, eu 3as 140 meg 150 lovason mar van kulon szelep,meg ha jol emlekszem azokon a vakumszivattyurol vezerli ki a szelep a vakumot,az allitja a labdaccsal a geometriat
atis_166jtd29-01-2013 22:08:37 // 22588
Neked is fixen van egy kis csö a kisnyomásu oldalbol(hideg oldal) a vgt szelephez. Nincs közben semmi elektromos szelep. Ilyen volt amit csináltam. A változóban van azt tudom.
forrasr29-01-2013 21:54:18 // 22587
136 lovas 2,4en vgt turbon nincs kulon szelep, labdasc van ami a hidegoldal nyomas fuggvenyeben mozgatja a vgt gyurut
atis_166jtd29-01-2013 21:47:59 // 22586
Bocs hogy itt teszem fel a kérdést te telcsiröl nem tudok irni a faladra. 166 ot bontasz? Mikori évjárat? Igazábol az érdekelne hogy milyen kulcs van hozzá.
atis_166jtd29-01-2013 21:39:49 // 22585
Értem. Akkor ezt már valaki kokányolta. Viszont a turbosom se mondta hogy ez nem igy szokott lenni. Pedig jó ismerös. Ö csinálta a sokámra is a turbinát. Majd megnézem jobban és ha megvan a szelep akkor átkötöm neki.
mreni29-01-2013 21:28:05 // 22584
jtd-ken nincs ilyen :)
atis_166jtd29-01-2013 21:26:35 // 22583
igen de itt fixen volt kötve a kisnyomású térhez. van olyan amin nincs. ott megfelelő méretü a turbó és ennyi.
mreni29-01-2013 21:22:53 // 22582
valami módon mindenképp szabályozva van a töltőnyomás,mindegyiken
atis_166jtd29-01-2013 21:20:15 // 22581
Igazad van. Én csak azt mondom hogy amin javítottam jtd abban nem volt vezérlés.
mreni29-01-2013 19:00:53 // 22580
ez egyáltalán nem biztos,attól függ ki írja a programot és milyenre kéri a "vevő" :)
mreni29-01-2013 19:00:09 // 22579
de de, fix csigánál is ugyanúgy vezérelheti az ecu a wg-t :)
gecsa29-01-2013 15:33:19 // 22578
mennyire érződik a chip? vagy már azzal vetted?
atis_166jtd29-01-2013 15:04:44 // 22577
Én úgy tudom hogy a fix turbó nincs vezérelve. Itt a vezérlő nyomás a töltőoldalból kapja. Lehet hogy tévedek, de amin cseréltem az ilyen volt.
WarbiRunner (Gyuri)29-01-2013 14:56:54 // 22576
A jtd-nél a fixesben is az ECU vezérli a VG-t. Méri a nyomást és adott nyomásértéknél kivezérli a nyitószerkezetet.
WarbiRunner (Gyuri)29-01-2013 14:49:34 // 22575
ITT ez ha jól tudom egy Marea jtd mérése.
Ennél egyértelműen felfelé tolódik a nyomaték max, tehát tolódhat erre is, arra is. A fix turboshoz nem találtam görbét, de ha jól rémlik ott kb ugyanott marad, gondolom a fix turbo programozhatatlansága miatt is. Egyszerűen akkor kezd el tolni, ha megjön magától a kellő nyomás. Lent még talán nem számít annyit a plusz nafta, és érzésre is azt mondanám, hogy kb ugyanott tol legnagyobbat mint gyárilag. Más kérdés, hogy könnyebbnek tűnik a megindulás, mert a púp alja eleve nagyobb nyomatékról indul.
Szóval a miénkre vonatkozóan azt mondanám, hogy a nyomaték max kb ugyanott marad. A teljesítmény max egyértelműen felfelé tolódik, ez 5-ben végigforgatáskor megmutatja magát. A gyárilag 185-re mondott végsebesség pont 4000 1/min-nél van. Gyakorlatban kb ezt tudta, 190-ig kigyötörhető, tehát 4100-4200 elérhető 5-ben.
Chip után ha az óracsalásomat leszámítom, 4500-nál állt be a 210, ami a váltóáttételeknek meg is felel. Szóval a Pmax 4-500 1/min értékkel fentebb van.
Ennél egyértelműen felfelé tolódik a nyomaték max, tehát tolódhat erre is, arra is. A fix turboshoz nem találtam görbét, de ha jól rémlik ott kb ugyanott marad, gondolom a fix turbo programozhatatlansága miatt is. Egyszerűen akkor kezd el tolni, ha megjön magától a kellő nyomás. Lent még talán nem számít annyit a plusz nafta, és érzésre is azt mondanám, hogy kb ugyanott tol legnagyobbat mint gyárilag. Más kérdés, hogy könnyebbnek tűnik a megindulás, mert a púp alja eleve nagyobb nyomatékról indul.
Szóval a miénkre vonatkozóan azt mondanám, hogy a nyomaték max kb ugyanott marad. A teljesítmény max egyértelműen felfelé tolódik, ez 5-ben végigforgatáskor megmutatja magát. A gyárilag 185-re mondott végsebesség pont 4000 1/min-nél van. Gyakorlatban kb ezt tudta, 190-ig kigyötörhető, tehát 4100-4200 elérhető 5-ben.
Chip után ha az óracsalásomat leszámítom, 4500-nál állt be a 210, ami a váltóáttételeknek meg is felel. Szóval a Pmax 4-500 1/min értékkel fentebb van.
atis_166jtd29-01-2013 14:37:31 // 22574
Ott is tudod emelni a töltőnyomást és egy kicsit egyszerűbb mint a változónál. Egy jó punpa meg egy nyomásmérő óra kell hozzá és már állítható is a megfelelő értékre. A simában otthon vagyok.
atis_166jtd29-01-2013 14:29:42 // 22573
Nálam a rail nyomás 340bar alapjáraton . Viszont amiket próbáltam vásárlás elött nem mentek így. 1800 körűl indúl neg mint akit segberugtak viszont érezni mikor vált a geometria de az tuti hogy mióta megcsináltam a levegővesztést azóta csak 4000ig küzdök vele de addig nem csökken az ereje. Sajna menet közben nem tudom nézni az adatokat mert a gépemnek már döglik az aksija. Majd egyszer valahogy megnézzük mit mond menet közben.
Köszi a válaszokat.
Köszi a válaszokat.
WarbiRunner (Gyuri)29-01-2013 14:27:52 // 22572
A fix turbosnál nem változik a max nyomás. 1.1Bar maradt a wg nyitás. Viszont a többlet üzemanyag miatt nyilván hamarabb éri el ezt a nyomást, így jól hallhatóan alacsonyabb fordulaton kezd süvíteni, mint chip előtt. Gyárilag elég jól kitaposva már az "értelmetlen" fordulatszámok közelében süvített, vagyis 4300 fölött valahol, ritkán hallottam a hangot. Chip után az első feltűnő dolog volt (a motor sokkal szebb hangja mellett), hogy lentebb nyit a wg és mivel tovább forog használhatóan, a süvítő hang a mindennapok része lett a benzinpusztító nidzsaharcosok rémületére :-)
VGT esetén nyilván bővebbek a lehetőségek, lényegében akkor és annyi turbonyomás áll rendelkezésre, amennyit a tuner óhajt.
VGT esetén nyilván bővebbek a lehetőségek, lényegében akkor és annyi turbonyomás áll rendelkezésre, amennyit a tuner óhajt.
tipoatti29-01-2013 13:41:39 // 22571
Ég és föld a különbség egy csipszes és egy csipsztelen 2,4 JTD között, én tudom! ;)
tipoatti29-01-2013 13:40:01 // 22570
(ésqvvafüstös)
Föckös29-01-2013 13:39:27 // 22569
(és qvabüdös...)
Föckös29-01-2013 13:38:52 // 22568
igazából tököm tudjaa hány lóerő, nem is érdekel.
qvára megy.
Kollár amikor ment egy próbakört, akkor mondta is, hogy hiába a hasonló lóerő gyárilag az újabb 4hengeresekben, mégsem ugyanaz, teljesen más. A hogy ő mondta: a hengerek számát nem nagyon lehet csippeléssel pótolni.
qvára megy.
Kollár amikor ment egy próbakört, akkor mondta is, hogy hiába a hasonló lóerő gyárilag az újabb 4hengeresekben, mégsem ugyanaz, teljesen más. A hogy ő mondta: a hengerek számát nem nagyon lehet csippeléssel pótolni.
tipoatti29-01-2013 13:36:33 // 22567
Ahogy Föci írta: nagyon megy, ill.más is írta helyesen, hogy a felsőbb fordulatszám-tartományban sem fogy el az erő. Olyan, mint egy villanymotor, végig tol! :) Ez nagy előnye pl. a tuning-boxokkal szemben egy jó remap-nak.
gecsa29-01-2013 13:28:08 // 22566
ja..ha igazak a papírformák, akkor ott már nem kevés erőt hoz..
Föckös29-01-2013 13:19:09 // 22565
üzemanyag nyomás korrekció, megfelelő tartományokban, és feltételek esetén.
injektor nyitási idő korrekció,
előtöltés korrekció
turbónyomás korrekció
hirtelen más nem jut eszembe.
ATIS!!! Onnnan tudod meg hogy qvára húz, 2,4esnél nagyon érezhető a különbség! ;-)
injektor nyitási idő korrekció,
előtöltés korrekció
turbónyomás korrekció
hirtelen más nem jut eszembe.
ATIS!!! Onnnan tudod meg hogy qvára húz, 2,4esnél nagyon érezhető a különbség! ;-)
gecsa29-01-2013 12:29:11 // 22564
meg még aztán ki tudja mi minden adat változik...
.......................29-01-2013 11:45:57 // 22563
a turbó töltönyomás is emelkedni szokott csip után
gecsa29-01-2013 11:29:48 // 22562
szerintem változik..gondolom a nyomaték lentebb jön, a le meg fentebb..vagy nem?? jó a kérdés..
Jorjie29-01-2013 11:26:18 // 22561
Remap után változnak azok az értékek, hogy mikor adja le a teljesítményt, vagy ugyanakkor adja le, csak többet? Tehát 2000-nél adja le a 295-öt, és 4000-nél a 136-ot? (érted, mit akarok :-))
gecsa29-01-2013 11:19:42 // 22560
üresben én sem forgatom el soha, nem tudom honnan rémlik, valahol olvastam..
általában 4300 körül elváltok, ha nagyon forgatom..feljebb nincs értelme, ott már lefelé konyul a grafikon..:)
a 105 lovat 4000nél adja, a 255nm meg 2000nél jön..nagyjából a kettő között szoktam tartani, de ha nem sietek, akkor 3000 alatt, hidegen meg 2000 alatt..:)
általában 4300 körül elváltok, ha nagyon forgatom..feljebb nincs értelme, ott már lefelé konyul a grafikon..:)
a 105 lovat 4000nél adja, a 255nm meg 2000nél jön..nagyjából a kettő között szoktam tartani, de ha nem sietek, akkor 3000 alatt, hidegen meg 2000 alatt..:)
WarbiRunner (Gyuri)29-01-2013 10:42:18 // 22559
Lehet, én üresben soha nem talpaltam el. Mindíg 2-esben néztem, hogy hol váltok, ill. chip után egyszer néztük hogy meddig forog el. 2-ben 5200-at mutatott amikor határozottan megállt a mutató.
gecsa29-01-2013 08:09:02 // 22558
asszem 5100 a gyári adat, ha emlékeim nem csalnak..:)
WarbiRunner (Gyuri)28-01-2013 23:13:33 // 22557
A chippelés leghamarabb a rail nyomáson bukik le. Gyárilag 300Bar (1.9 8v-nél biztosan). Ha chippes, akkor ennél több, nálam 330Bar. Ami még chipre utalhat, ha túl könnyen forog felül. A szabályzást gyárilag nem tudom, de 4500 körülig forgott el normálisan. Igazából 4000-4200-nál mindíg váltottam akaratlanul is. Chip után ugyanez 4500-4700 ha "eksön" van, és 5200-nál szabályoz a fordulatmérő szerint (valójában pont 5k lehet, kicsit csal a mérő).
WarbiRunner (Gyuri)28-01-2013 23:03:45 // 22556
Ááánem köszi... :-) Jó nekem az 1.9, chippelve megy ez is mint a bolond. Nem nehezítem az életem :-D
atis_166jtd28-01-2013 20:49:52 // 22555
Meddig forog a gyári jtd? Hol szabályoz? Még egy kérdés. Honnan tudom hogy chipelve van e az autó szerintetek?
gecsa28-01-2013 19:22:31 // 22554
pedig jól forgott..:D:D
mreni28-01-2013 18:37:03 // 22553
akár :D
szerdán szedem szét a 2.4-et,szóval az már nem lesz átrakva semmiben :/
szerdán szedem szét a 2.4-et,szóval az már nem lesz átrakva semmiben :/
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
438
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?