Forum >> Dízelmánia

AlfaMore27-04-2015 21:24:52 // 28502
sziasztok,

Az új szerzeményem egy156 2.4 JTDm 20V....
Tudom, hogy a dízelek lassabban is melegszenek, de az normális, hogy a hőfokmérő még nem érte el a 90 fokot egyszer sem, hanem megáll a 90 alatti pálcika felett kicsivel?

Elvileg új és jó a termosztát benne, a ventillátor kapcsolgat... Eddig azt az infot kaptam, normális ez a hőfok, de gondoltam, megkérdezem itt is.

Közi az infot,
Szabi
Greentimus27-04-2015 20:31:39 // 28501
Köszönöm!

Elm327 bluetooth kütyü tud olvasni infót a részecskeszűrőről? Tömítettsége pl.
.......................27-04-2015 17:14:27 // 28500
1500 alatt kell helyesebben 1500 felett kell
.......................27-04-2015 17:13:39 // 28499
a szüröket lehet cserélgetni sürübben ,
de inkább a gázolajszürö minösége a lényeg
pl.MANN UFi ,a többi kacat ne vedd
levegöszürö ,olajszürö tök mindegy
.......................27-04-2015 17:09:51 // 28498
én nem írom alá ,hogy 1500 alatt kell tartani a fordulatot varosban
padlógáz ,és 1500 for az káros,de ott úgysincs turbónyomás úgyhogy szerintem tök mindegy

a DPF hez meg terhelés kell,nem fordulat ,
a kipufogógáz hömérséklet a lényeg ,azt pedig a padlógázon a legmagasabb
Greentimus27-04-2015 17:02:13 // 28497
Benzinesből átülve annyi lenne a kérdésem, hogy az 1.9-es JTDm motoroknál is igaz, amit olvastam a neten (lehet nem is igaz), hogy lehetőleg 1500-as fordulat alá ne vigyem a motort? Van mikor 3-asban dugónál éppen hogy 1500-at forog a motor.
Ja és a rossz diesel üzemanyag, adalék ügyben annyit fűznék hozzá, hogy az előző tulaj így tette és én is 15.000 km-ént fogom az olajat és a szűrőket cserélni a minél tovább tartó hibamentes működés reményében.

Részecskeszűrő: Hány %-os eldugulásnál kell aggódnom? Pesten néha belecsúszok dugókba, de alkalmanként megteszünk 2x50, illetve 2x300 km-es utakat. Mire kell figyelnem? Azt tudom, hogy próbáljak állandó sebességgel haladni nagyjából az autópályán, de fontos a fordulat is a "kiégetéshez"?
NTomika27-04-2015 16:55:19 // 28496
Lehet. En máshogy tudtam.
DeezL27-04-2015 15:48:04 // 28495
az sem véletlen ám,hogy a Ducatoból is kikerült ez a 2.2es Puma motor...

http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Ducato#Engines_3
Zsolt15527-04-2015 15:39:39 // 28494
motorra = motorról
DeezL27-04-2015 15:34:56 // 28493
igen a 2.2es Ford motor, de utána már csak a Ford csinálta a PSA-nak a dieseleket! a 2.8as meg nem HDI hanem JTD motor,csak a francia a HDI-t írja rá
DeezL27-04-2015 15:34:09 // 28492
ja a Denso rendszerre gondolsz?
Zsolt15527-04-2015 15:23:13 // 28491
Én úgy tudtam, hogy az 1,4-st a PSA, míg a 2,2-st a Ford adta a másiknak. Az 1,4-s HDi motorról még nem nagyon hallottam rosszat. Anno a 2,8HDi a világból is kiment, míg a 2,2TDCi motorra ez nem nagyon mondható el.
Erhard 242 (Pure Energy)27-04-2015 13:18:04 // 28490
persze, hogy jó főleg az 56-nál, típusbetegség a rossz szintjelző :) állandóan küldött a dealer-hez olajért max olajszintnél
WarbiRunner (Gyuri)27-04-2015 12:45:38 // 28489
Nem szólok én meg senkit, csak jeleztem, hogy nem egy nagy ügy megnézni, de nem vitatkozom, nekem tökmindegy ki hogy csinálja. Tudok a kis kockákról, biztos jó...:-)
Manky95627-04-2015 12:32:02 // 28488
.......................27-04-2015 10:15:52 // 28487
a 159 ben azért van ez az elektronikus hogy ne kelljen összekoszolni magad
ez egy kényelmi funkció ,mint a tükörfütés

a 146 ban persze van értelme olajpálcázni ,mert ott valszeg nincs elektronikus mérés
Erhard 242 (Pure Energy)27-04-2015 10:09:04 // 28486
nézd, kis kockákkal jelzi mennyi olaj van az autóban, nem fogok kiszállni és húzogatni a nívópálcát...ahogyan nem nézem körbe a gumikat és a féket sem ellenőrzöm...bár mikor kigurulok a garázsból van egy lejtő ahol egyből tesztelnem kell vagy kiviszem a kerítésajtót...
szerintem kb ugyan annyian nézik meg a KRESZ által felsorolt dolgokat,mint az olajszintet...kár ezért bárkit is megszólni
Liquid27-04-2015 10:00:59 // 28485
teljesen jó dolog hogy megnézed, de sajna ennél sokkal fontosabb dolgokra is kakil a userek nagy része
WarbiRunner (Gyuri)27-04-2015 09:22:43 // 28484
Lehet cinikuskodni, meg egyébként is mindenki azt csinál amit akar :-) Én azért megnézem azt az olajat ha nem baj, bár biztos rohadtul ódivatú és béna dolog. Ellenben hasznos. És baromira alap dolog egy autónál.
NTomika27-04-2015 09:11:52 // 28483
Közös fejlesztés eredménye. A Ford siemens cr- rel van a psa bosch-sal. Megvagyok vele elégedve. Minden gyari meg benn, olajat nem eszi.
Erhard 242 (Pure Energy)27-04-2015 08:59:20 // 28482
szerintem is menjen rollerrel aki nem ellenőrzi...
meg naponta minden elindulás előtt meg kell nézni:
- fékeket
- kormányművet
- világítás berendezéseket
- gumiabroncsokat
...a KRESZ is ezt írja :)))
Zsolt15527-04-2015 07:30:49 // 28481
1,4-s dízel motort nem a PSA-tól kapta a Ford?
WarbiRunner (Gyuri)26-04-2015 22:52:31 // 28480
Az 5 éves lányom szokta újabban megnézni, én csak segítek felnyitni...persze a TD-nél, mert a jtd-nek nem éri el a nívópálcáját...erről ennyit :-)
Liquid26-04-2015 22:47:43 // 28479
háát azért ez nem annyira jellemző. Én pl. csak ritkán nézegetem. Meg szerintem a nagy többség se viszi túlzásba.
.......................26-04-2015 22:42:58 // 28478
Azért vegyük figyelembe hogy a feleségek is vezetnek autót,
Sőt a család többi tgja is
WarbiRunner (Gyuri)26-04-2015 22:34:31 // 28477
Hát ja. Mióta autóm van, én az olajat rendszeresen nézem. A jtd- nél 8 éve fölöslegesen, de ez akkor is alap. Hosszabb út előtt, és legalább havonta egyszer olajszint és az összes egyéb folyadék szint ellenőrzése az rutin... Akinek ehhez kijelző kell, annak nem való semmilyen autó...Max. villanymotoros :-)
.......................26-04-2015 20:45:49 // 28476
Tök jól mükszik,nagyon hasznos
És sípol ha kevés
NTomika26-04-2015 19:57:31 // 28475
Én személy szerint nem hagyatkoznék egy lámpára. Hetente megnézem az olajszintet. Van egy Vw ünk is. Jelzi ha alacsony a szint, de én sűrűn ránézek.
.......................26-04-2015 10:53:36 // 28474
Nincs a kézikönyvben sem a toy nál hogy figyelj ,mert eszi az olajat
A müszerfalon sincs se egy lámpa,sem üzenet hogy tölts bele olajat
atis_166jtd26-04-2015 10:53:05 // 28473
Egy kicsit azért már csipegeti az olajat. Viszont nagyon jól birja az alapjárat közeli fordulatot, persze kettőstömegű nélkül. Ezekben gyárilag nincs ami szempont volt mert oktat vele sogor.
.......................26-04-2015 10:51:17 // 28472
Volt benne 5000km mikor vették
De a javítás után is ette az olajat
Eladták
forrasr26-04-2015 10:35:01 // 28471
Most jött le, hogy garis javítás volt. Újonnan vették, és két olajcsere között eltűnt benne annyi olaj, hogy beállt a motor?
forrasr26-04-2015 10:33:32 // 28470
Elrontott motort bármilyen márkából lehet találni, gondolom nem új vételről van szó. A korábbi gondatlan üzembetartásról nem a konstrukció tehet.
.......................26-04-2015 10:22:42 // 28469
Nem eszi az olajat?
Sógorék vettek egy corolla 1.4 dieselt ,csak elfelejtettek motorolajat utántölteni
A toy meg nem sípolt,aztán dugók gyűrűk ,turbocsere gariban
atis_166jtd26-04-2015 02:23:22 // 28468
Én nem azt mondtam hogy jók, de sajna be kell látni mire is kell. Van egy 1.4 diesel a családban, igaz van benne kilométer rendesen de még megy. Ezalatt azt értem túl van a 600 ezrediken. Nem hinném el ha nem látnám, ja és ujkora óta megvan.

Ne értsen félre senki, nem magasztalni akarom, ezzel csak azt mondani hogy ha valaki vigyáz rá és megad mindent akkor azt meg is kapja valahol.
NTomika25-04-2015 23:06:10 // 28467
Nekem tdci Fiestám van 260 ezerrel. Nem öntök hozzá 2t olajat, sem adalékot, prémium dízellel is ritkán tankolom.
.......................25-04-2015 19:36:04 // 28466
Nem a Ford gyártotta ,ök csak beépítette
Föckös25-04-2015 18:56:43 // 28465
Hát Atikám én aaz aurissal megtapasztalatam, hogy milyen a brutális turbólyuk, pedig nem valami tuningolt nagyturbós wastegates turbós épített motor, hanem egy így legyártott xar...
atis_166jtd25-04-2015 18:52:00 // 28464
És mily érdekes, a toyota egy öszvér. Az egyik fele bosch a másik meg denso vagy ki tudja.
Föckös25-04-2015 18:31:14 // 28463
hehe épp valami ilyesmit akartam írni, Erhard is jól látja, egyszerűen lapát xarok azok...
Ráadásul a felújítása is sokkal nehezebb/költségesebb, mint a bosch. És akkor a totojákat nem is említeném...
DeezL25-04-2015 00:58:12 // 28462
a Ford inkább gyártott volna sámlit,arra legalább le lehet ülni öregkorunkban....
GTPeti24-04-2015 14:23:38 // 28461
Megjegyzés: Baromira nem mindegy, hogy milyet használ az ember, mert könnyen többet árthat, mint használ a dolog. (Többet nem is szeretnék hozzáfűzni.)
.......................24-04-2015 14:20:26 // 28460
mindenki csak a saját felelösségére használjon bármiféle gázolaj adalékot(2T olaj)
csokagm24-04-2015 13:57:20 // 28459
Nekem még nem volt ilyenben részem szerencsére. Viszont ha begurulsz zéékhez a vágóhíd utcába, nekik lesz hozzá emberük. Árat nem mondok mert nem tudom.
gelle24-04-2015 13:49:18 // 28458
Tudsz esetleg megbízható helyet, ahol ezzel foglalkoznak? Mibe kerül kb. egy ilyen móka?
csokagm24-04-2015 13:36:03 // 28457
Én a sajátomat újítanám fel. Ez a legköltséghatékonyabb és biztos a végeredmény. Esetleg újat vennék. Venni egyet és azt felújítani na annak értelme nem sok van :)
gelle24-04-2015 13:24:35 // 28456
Sziasztok!

Van egy 156-osom, 115 lovas, 280.000 km környékén tart, és sajnos a turbó kezdi megadni magát. Mit javasoltok, újíttassam fel ezt vagy vegyek egy másik használtat, esetleg azt újíttassam fel?
.......................23-04-2015 10:48:55 // 28455
mindenképpen ajánlott a magyar gázolajhoz 2T olaj
bár nincs tapasztalatom hosszú távon

és csak nyáron szoktam ,hisz télen a 17 fokos gázolajhömérséklet elegendö kenésel bír
(autópályán)

az is felmerült bennem ,hogy a -34 fokig nem dermedö téli alpesi gázolaj mit ken ha 2 fok van?
.......................23-04-2015 10:38:41 // 28454
mentem már életemben diesellel vagy 300ekm ert
ha premium dieselt tankoltam volna akkor kb.800..1milla többletkiadásom lett volna
ezzel szemben 5*25eFt = 125eFt ment el diesel renszer javításra
WarbiRunner (Gyuri)23-04-2015 09:44:53 // 28453
Igen, nekem is ezt mondták, többek közt Gödöllőn az EDC Service-nél. Illetve Józsibá is kb ezt mondta, aki itt lakik az utcánkban. :-) Hogy igaz e, vagy nem, ki tudja, de elgondolkodtató, ha kifejezetten dízellel foglalkozó igen hozzáértő szerelők állítják ezt. A prémium üzemanyag talán annyival ad többet, hogy máshonnan származik (lásd OMV prémium), van esély, hogy jobb.
Persze belegondolva, hogy 1000km-enként mondjuk ez kb 2700Ft többlet kiadás, évente mondjuk 50e Ft. Sok? Kevés? Megéri? Nem? Ez az amit senki nem fog tudni megválaszolni :-)
Ha azt nézzük, hogy egy 100-asból meg lehet úszni a porlasztó feljavítást, akkor tök felesleges ez is, annyit biztos nem hosszabbít az élettartamukon, hogy megérje. Ha azt nézzük, hogy halkabb az autó tőle, az már egyéni preferencia, hogy megéri e.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.