Forum >> Dízelmánia

Föckös02-06-2015 19:23:27 // 28652
semmi para Tomikám, a GTBvel nem fog hullámozni, ez ilyen KKK betegség.
'''''02-06-2015 18:39:08 // 28651
Hülye! :-)
Kócosw02-06-2015 15:11:09 // 28650
Vettel volna " 5 spojleres" kivansagistas suzukit ,nemlenne ennyi bajod a hülye programokkal...Tudna alapbol mindent...
:P :D
'''''02-06-2015 14:08:48 // 28649
Nem csinálok közben fotókat mert nem nagyon érek rá elrohangálni és a srácokat sem akarom basztatni.Meg nem is nagyon szeretném darabokban látni a gépet.
'''''02-06-2015 14:07:12 // 28648
Mikor 2007-ben vettem a verdát,nem volt pont 3.2 így most abból építkezem ami van. :-) Egyébként szerintem már jóval ötven fölött járunk a tesztprogramok számával.Nem bánnám ha egyszer kicsit hamarabb sikerülne eltalálni a tutit. :-)
'''''02-06-2015 14:04:26 // 28647
"azér' jó, mert legalább MEGY" Fasza kilátások! :-)
Kócosw02-06-2015 10:38:21 // 28646
igy ahogy mondod :) Illetve azt elfelejtetted hogy ezt a megallapitast a nemet autopalyan sikerült megtenned..
WarbiRunner (Gyuri)02-06-2015 10:07:41 // 28644
Ahogy mondod :-) Így aztán nem is tudtam kipróbálni, hogy 190-nél megáll a vas ezért felül írni kellett még a smoke mapon..de szerencsére nem füstöl...vagy mi..elméletileg :-)
Kócosw02-06-2015 10:00:34 // 28643
Meg a haja is hullamzik ha lehuzza az ablakot 130-nal, mert ugye többel magyarorszagon nemis lehet menni...Igy mindenki csak es kizarolag a KUL miatt epitgeti a gepet...
WarbiRunner (Gyuri)02-06-2015 09:47:04 // 28642
Hát Tomikám ja... :-) Még a gyári hardvere írt programomnak is a 6. verziója van fenn a gépen, és akkor Föcit szerintem meg se kérdezzük, hogy neki hány módosítás volt már :-) 30? 40? :-D
Ha hullámzik, az egy ilyen átépítés után azér' jó, mert legalább MEGY :-)
WarbiRunner (Gyuri)02-06-2015 09:41:52 // 28641
Hát most nagyon offtopic leszek, de ennyi erővel már építhettél volna egy 3.2 V6-ot kompresszorral, vagy turbosítva, bőségesen 300 ló felett, akár Q4 hajtással. :-)
Amúgy meg kiváncsian várom mi jön még ki a 2.4-ből, mert hozzáteszem azért nem semmi amit eddig összehoztál. És még ráteszel egy lapáttal :-) Hajrá!!!!
Kócosw02-06-2015 09:38:21 // 28640
enmeg nem ertettem :)
Illetve olyan mesebelinek hangzott...Asszem mondhatom magam nemileg szalmabelinek, uh a tapasztalat azt mondatja velem hogy ilyen dolgoknal semmi nem olyan egyszerü mint amilyennek latszik :)
Nemegyszer alltam neki dolognak ugy hogy oh ,hat ezt lekötöm azt be,aztan megvagyok..persze nem igy volt..
Föckös02-06-2015 09:05:08 // 28639
Elnézést, de az utolsó mondatot nem tudtam elolvasni :-)))))))))))))


Tomikám, nem lesz semmi hullámzásod, onnantól, hogy a KKK helyett GTB lesz rajta:-)
'''''02-06-2015 08:24:20 // 28638
Kíváncsi leszek én is,hogy elmúlik-e a hullámzás.Mostanában már rám férne egy kis szerencse a 159-el kapcsolatban.Már remélni sem merem,hogy egyből jó lesz minden.
Föckös02-06-2015 07:51:01 // 28637
Jólvan urak, csak előre, szépen szépen.
Na azt hiszem Kaposon ismét csak nézőként meg utasként veszek majd részt.
Itt a turbó a polcon, de sem időm sem pénzem nem lesz arra, hogy Kaposig felkerüljön.
De azért nagyon várom hogy lássam ezeket a gyilkos gépeket majd.
Kócosw02-06-2015 05:00:26 // 28636
Csütörökön meg én viszek neki vmi fejtörni valót ... csakhogy addíg se unatkozzon :)
Manky95601-06-2015 21:52:39 // 28635
Ahogy tudok besegítek majd Mártonnak ;) reméljük minden simán megy és majd minden úgy teljesít ahogy megírjuk neki :) Kaposon meg meg mérkőzünk ;)
'''''01-06-2015 21:31:23 // 28634
Elindult az újabb átépítési projekt.Már egy hete nem láttam a verdát.Újra kezdtünk mindent.Most megint nagyobb turbó és nagyobb cooler plusz újra csövezés megy.Kap még egy kipuff hőmérséklet mérő órát és külön fogjuk mérni a turbó nyomást mindkét oldalon.Már várom,hogy elkezdhessük a teszteléseket.Manky törheti majd a fejét. :-)
misike7629-05-2015 14:59:39 // 28633
Hétfőn megy karosszériáshoz, aztán készül műszakira és majd utána lesz ebből valami. Attól függ mire futja.
WarbiRunner (Gyuri)29-05-2015 14:17:11 // 28632
Hát az attól függ milyen gumival :-) 195/55R15-tel 4km/h-t csal, ennyivel többet mutat, mint a valós.
185/60R15-tel ez csak 2km/h.
Én nem programoznék amíg a gyári állapotot nem tudja. Lehet hogy a csere LMM se volt hibátlan? Kb úgy kell mennie mint egy 1.6 TS-nek, csak óra szerint 190 környékén megáll. Ez széltől, lejtőtől függően 185 és 195 is lehet :-) A TS az kimegy 200 fölé.
Ha nagyon gyengének érzed, akkor ki kell deríteni az okot, addig fölösleges chippelgetni, mert csak füstölni fog.
Nézd még át a turbócsöveket, nem lyukas e alattomos módon. Nekem a LMM előtt volt a lyuk, a cső hátulján, ahol ember észre nem veszi. Gyári programmal nem is füstöl akkor se, ha totál szét van hasadva a cső.
Aztán persze ha rendben van a gép, akkor érdemes gondolkodni azon a programon, mert eszelős egy dögöt lehet faragni a nyugis dízelből. :-)
Föckös29-05-2015 10:35:22 // 28631
mjet-ben?
misike7629-05-2015 10:33:09 // 28630
Mennyit csalhat a 15ös kerék miatt az óra és merre? Légtömegmérő egy teszt erejéig volt már cserélve. Ennyit a 19 éves 1.4es csíklámpás is tudott. Nincs mese, új program kell neki?
WarbiRunner (Gyuri)29-05-2015 08:57:35 // 28629
A légtömeg mérő ha gyengül, akkor az autó is gyengül. Nem biztos, de simán lehet ez az ok. Nagy tűzre már amúgy se számíts 150 fölött, gyári programmal, ennyi idősen a 185-öt ha kiköhögi akkor kb minden rendben vele. :-)
misike7629-05-2015 08:20:46 // 28628
Tegnap próbáltam kicsit megkergetni a jtd-t, 3ba 4500ig, 4be szintén 4500ig, 150 körül dugtam az ötödiket és onnantól vánszorgás, 170 körül volt a vége és ötbe kb. 3800-3900ig forgott. Egr dugózva, map tisztítva, de valami még nem oké.
NTomika28-05-2015 22:59:20 // 28627
A nyomás szabályoz.
Föckös28-05-2015 20:11:11 // 28626
:-) Valóban nyomasztó volna, ha az szabályozna... :-)
Szabeee28-05-2015 15:28:00 // 28625
már megvan :) kicseréltem
atis_166jtd28-05-2015 15:04:14 // 28624
Meg ga hól tudom kell egy vez tengely rögzitő szerszám hozzá. Ha nézz meg egy videot a youtubon hátha az segit.
NTomika28-05-2015 14:22:48 // 28623
Szerintem ott nyomasztó kell lenni alapból. Az szabályoz.
Föckös27-05-2015 07:05:53 // 28622
na, akkor megvan, hogy mi a baj:-) nyomás jön a vákuumszivattyú felől:-)))
.......................26-05-2015 16:35:47 // 28621
semmi köze a vízhöfoknak ,ha menet közben megáll egy diesel motor

én azt javasolnám vidd el az Interdiesel Györi mühelyébe,ott megcsinálják neked,

ítt a fórumon senki nem tudja a problémádat megoldani
(föleg ilyen kevés infóból ,megtippelni sem lehet)
Szabeee26-05-2015 16:27:29 // 28619
szia, én ezt szilikonnak látom, nem speciális tömítésnek :)
Keresztessanyi26-05-2015 16:25:21 // 28618
Vissza térve a hibámra lrggyakrabban 2.fokozatban csinálja akkor hogy ha alacsony fordulatról kell felpörögnie viszont mindig mielőtt elérné a 3000fordulatot ránt egyet aztán megint húz mint állat ez van 70fokos víznél.
Amint eléri a 90fokot a víz akkor vagy ugyanígy ugyanúgy 3000hez közel vagy a megszokott rántás vagy rosszabb esetben leáll a motor.
.......................26-05-2015 15:08:38 // 28617
érdekesség a képen ,hogy a kis pillangók helye ugyan megvan ,de maguk a pillangók hiányoznak
(ami sok gondot okoz késöbb a 159 esekben)
Lacci3326-05-2015 12:26:24 // 28616
spakli, nitrohigító, hideg zsíroldó, kefe, üvegmosó kefe, víz, 2 óra, türelem :-D ezek voltak a hozzávalók
Kócosw26-05-2015 12:23:07 // 28615
en ilyenre hideg zsiroldot hasznaltam...
.......................26-05-2015 11:30:32 // 28614
mi ez a fasza cucc ami így leszedi?
Buddha26-05-2015 02:45:31 // 28613
Nem írtál motorkódot, így csak általánosságban tudok segíteni!
A főtengelyt nem jelre raktad, hanem csak egy kartercsavar fejéhez, ez nem a jel!
A főtengely jele (általában az AR-nál) még kb 90 fokkal előrébb fordítva van, mikor a szíjtárcsa pozíciónáló bütyke pont lefelé van, tehát az általad látott jel a tengely középvonalában, vízszintesen hátrafelé néz! A konkrét jel a vezérműszíjon van, két fehér vonallal jelezve! Az egyiket ebben az állásban a főtengely jeléhez kell illeszteni, a másikat pedig a vezérműtengely jeléhez. A szivattyú nincs pozícionálva!
NTomika26-05-2015 00:21:06 // 28612
Szia! Abba nem vákuum van, hanem nyomás.
dev16625-05-2015 23:22:34 // 28611
az igen. régóta szeretném ezt én is megcsinálni, de mindig visszatartott, h meg kell bontani a railcsöveket. A szívósor két oldala között van tömítés? ha igen, könnyen beszerezhető?

arra is kíváncsi leszek, változik-e a menetteljesítmény a tisztítás után.
Szabeee25-05-2015 23:01:48 // 28610
Egy kis szívósor before-after :)
fater00823-05-2015 21:21:45 // 28609
Üdvözöllek én jártam már így rail nyomás érzékelő vissza veszi a motor fordulatot ezt csak meleg motornál csinálja mert a rail szenzor hamis adatokat küld az ECU-nak.
Szabeee21-05-2015 20:47:03 // 28608
Szeretnék érdeklődni pár apróságban.... vezérlés csere előtt állok, a főtengelyt beállítottam a jelzésre,

viszont a bütykös tengely szíjtárcsáján látható jelzésnek nem tudom hova kellene mutatnia... tudnátok segíteni?

2.4 20V JTD
Föckös20-05-2015 09:27:48 // 28607
Atika és Warbi tanácsai az esélyesek.
Mivel ez nem vészüzem, hanem leáll a motor, így szinte biztos, hogy nem levegő, hanem üzemanyag ellátás probléma.
Ha picit pontosabban fogalmazol, akkor jobban érthető lesz, hogy mi a hibajelenség.
Komoly sansz van rá, hogy nagynyomású pumpa, vagy regulátor, vagy rail szenzor hiba.
WarbiRunner (Gyuri)20-05-2015 09:01:45 // 28606
Szia! Felmerül itt pár kérdés.
Milyen program volt a gépen? A srác sokallotta, vagy kevesellte az 1300 Bar-t?
Ez a maximum volt, egy érték a sok közül, milyen fordulaton, milyen befecskendezési mennyiségnél?

A 105 lovas jtd-n fix wastegate-es turbó van, tehát nincs benne változó geometria.

MIvel erős gázadással függ össze, a főtengely jeladó nem annyira valószínű. Tipikus jelenség a jtd-nél a főtengely jeladó hiba, de az bárhol és bármikor megáll, nem csak gázadásra. És egyből biztos nem indul be utána. Plusz ez betárolja a hibát és nem is törli.

A jelenség amit leírsz inkább a gázolaj nyomócső nyomásszabályzási hibájára utal, a rail nyomás szenzor túl nagy, vagy túl alacsony nyomást lát. Innentől viszont nagyjából bármi lehet, kiolvasás nélkül teljesen esélytelen kitalálni.

Amit kezdetnek kiolvasás nélkül megtehetsz, nézz bele a tankba! Ha a tank szűrő tele van lerakódással, megfoghatja az üzemanyag áramlást.

Ha ez rendben, és mégis csinálja, akkor az élő adatos kocsikázás vezet eredményre, addig amíg el nem kapjátok a hibát. Egy laptop, egy illesztő (ELM-327 vagy VAG-COM) egy OBD-Fiat átalakító, ennyi kell hozzá, plusz letölteni a Multiecuscan-t.

A lehetséges okok közül pár: a rail nyomás szenzor hibája, nyomásszabályzó hiba, kopott porlasztó.
atis_166jtd19-05-2015 22:49:38 // 28605
Olvasd ki a hibát, de tipikus főtengely jeladó hiba. Ha leáll nem vészüzem.
Attika0119-05-2015 21:26:18 // 28604
Cseréld ki a nagynyomásúban a szabályzószelepet.
Kócosw19-05-2015 19:11:35 // 28603
Cartársak megtudná nekem vki mondani hogy a 2.4 JTD nél a kartergáz cső belső átmérője mekkora?
Köszi előre is!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.