Forum >> Dízelmánia

Liquid09-12-2007 14:11:03 // 5952
:)) na az zsírkutya :)
Akkor lesz élvezkedés. :)
GEORGE09-12-2007 14:06:17 // 5951
Én a helyedben örülnék, hogy nem 2,0 TS van benne. A TS mocik sorra hallnak meg!! Sajnos nem lettek jók, ezt vagy elismerjük vagy beseperjük a szönyeg alá! A tényeket ugysem tudjuk elsumákolni.....
Akkor már inkább 2,0 JTS.

Amúgy meg nem értem ezt a nagy "ellenkezést" lehet én az 5 hengeres motorhang miatt de úgy érzem "szép" hangja van főleg ha a konkurens diezel hagjait is górcső alá vesszük.
Az enyémben 160 utazónál "csend" van, amúgy finom morgás hallatszik csak.
Lehet "fújjozni" :-DDD
Adrián09-12-2007 13:30:25 // 5950
A fillérb@szás pedig sajnos azért kényszer a magyar állampógárokon mert az autóst megsarcolják ahányszor csak tudják!
Ha a lóvé nem számítana tudod hol fogalkoznék azzal hogy mekkora köbcentis az autóm hány darab van belőle meg hogy mit iszik!;)
Adrián09-12-2007 13:26:43 // 5949
Többször is kifejtettem az álláspontomat már ezzel kapcsolatban de még 1x leírom:
én magasról lesz@..m hogy hogy hívják azt amit bele tankolok az aztóba csak olcsó legyen kevest kérjen belőle és menjen mint a barom! Ha ez egy túrós benyamotor akkor az ha egy dezső akkor az;) Sosem azt akartam bebizonyítani hogy mi minél jobb ill rosszabb ez szubjektív vélemény én most a dízel 20V Alfával szimpatízálok mert megy mint a golyó keveset eszik nyomatékos sítulusos szép kívül belül és megfizethető! Ha tudsz másik ilyen Alfát szólj légyszi! ;)
Adrián09-12-2007 13:02:57 // 5948
Láttál már Lupót munkagép felirattal a hátulján? :-)Hogyne milyet kérsz Sdi vagy Pdtdi garantáltan 3 litert eszik ;) Gyerekülés befér az! A sitthordásra meg ott a vonóhorog meg az utánfutkosó:)) vagy hívhatjuk Arosa nak is!
Most komlyan a házunkban a csóka azzal jár mindennnap harcolni a munkába tehát munkagép;)a te meglátásod szerint is annak kell lennie!
Selmak09-12-2007 12:26:43 // 5947
Építse az át akinek két anyja van, főleg hogy némi szoftveres okosítással is nyerhető plussz pár tucat muraközi paci, Normálisan megírt szoftverrel ami felül erősít nem pedig 1500nél rászabdítja a max nyomatékot, nagyon kellemesen vezethető motorokat lehet a JTDből csinálni.
Jópáran csak 1 autóval rendelkezünk és használjuk a mindenapokban, nem kis futásteljesítménnyel, itt nincs alternatívája a dieselnek egyenlőre.
BeeGee09-12-2007 11:56:07 // 5946
ja, csak tudod vannak olyan barmok, akik szeretik, ha új az autója :)
Ezért sanos nem perspektíva egy 20 éves 75ös, bármilyen hangulatos. A tisztelet megvan, de nem kéne.
Wickey09-12-2007 11:47:34 // 5945
pláne ha veretnénk egy kört a szívó 12szelepes V6-tal, ami nem "nem megy, vagy nagyon megy", hanem: megy. Csak így. Nem hűdekurvajól, de azt legalább ezertől hatezerig :-P
BeeGee09-12-2007 11:33:26 // 5944
Egyet értek Attieval.
De ha megnézed, a gyár kibaszik most a benzinszeretőkkel. Minden jó okosságot a dizelekhez sütnek el. Ha lenne már végre kis és nagy ccm turbós benyamotor, akkor könyebb helyzetben lennénk, és lehet h Ti is máshogy gondolkodnátok.
Bevallom, ha 2.0jts kapható lett volna Q2-vel, akkor erősen elgondolkoztam volna azon - és spóroltam volna 1,5M-t, amiből tankolok monduk. 3.2est még talán elcsíptem volna az utolsókból, de ott már nem a sperr hiánya volt az akadály :)
Zömében városban használom a dizelt, és kényelmetlenebb, mint a benzinessel.. Vagy nem megy, vagy nagyon megy, nem lehet rendesen cruizolni vele. Egyedül a benzinkúton vígasztalódom. És azt kell hogy mondjam, nem szeretem annyira ezt a kocsit, mint az 156ost előtte. Pedig szebb, ritkább, jobb futúműve van, ugyanolyan használható, de a motor elbasz mindent. Van ilyen :)
Attie09-12-2007 11:12:26 // 5943
Na, na... azért csak előbújik a kis ördög :) Ugye, hogy élvezkedésre a benzines kell? :-)
Ráadásul oda még gyerekülés se kell hátulra, mert olyan passzentos :)))
Erhard 242 (Pure Energy)09-12-2007 08:52:57 // 5942
jóvanna :)))
amúgy is jegeljük a "gyarapodás" miatt az autócserét...viszont az tuti, hogy tervben lesz egy másod autó 7 végére...az pedig egy GTV lesz... V6 TB...
Wickey09-12-2007 00:38:32 // 5941
Láttál már Lupót munkagép felirattal a hátulján? :-)

oszt a szarógép hova ül a gyereküléssel, meg a sittet a telekre mivel viszed föl? :-)))
Wickey09-12-2007 00:36:55 // 5940
Mivan???? A 2.4jtd-hez is komolyan hozzá kell ám nyúlni hogy 2.4 mjtd legyen belőle. Szerinted csak mert a gyárban történt már nem is számít komoly beavatkozásnak? :-))))

Vagy tudod mit? Próbálj meg házilag átépíteni egy sima 10 szelepes 2.4-est 210 lovas mjetre.

Majd rádöbbensz, hogy az még több mindenben eltér, mint ami egy low-end (tovább nem fejleszthető) 300-350 lóerős V6TB építéséhez minimálisan kellenek... Mert ugye: a V6TB-t 300LE-ig meg sem kell erősíteni, a gyári cuccok úgy ahogy vannak, jók. Egy kis redline kitolás, chipsztuning, túrónyomásnövelés, oszt haddszaladjon. A 600 eurós hajtókarok és a haverjai akkor jönnek képbe, ha stage1-es motort építesz stage2-3 opcióval. Azaz : az a cucc annyi pénzért nemhogy a szaros 50%, de még a 300%-os teljesítménynövelést is elviseli a gyárihoz képest.
Attie08-12-2007 23:01:52 // 5939
Nem gond :)
Az Alfa meg az hogy 156 az fix volt. A többi már csak racionalizálás. :)

De tényleg nem értem mi más lehet amiben jobb mint egy benzines. Egy V6-os. Használtál huzamosabb ideig V6 Alfát? :)
Liquid08-12-2007 22:58:33 // 5938
Erhard bácsi én aztatat írtam hogy a fűtőolajhoz képest lesz olcsó a benya, mert arra arányaiban jóval kisebb lesz a kereslet, de mivel a fizikát nem lehet meghágni, x liter olajból y liter fűtőolaj és z liter benya készíthető, tehát ha ugrásszerűen megnő a dízel aránya, akkor lesz benya felesleg, és az a dízelhez képes olcsóbb lesz. Szerintem. És ha ezekután még netán fejlesztenek is kicst a benzinmotorokon, simán versenyképesek lehetnek akár túró nélkül is.
Adrián08-12-2007 21:48:30 // 5937
Rem. nem gond ha ezzel nem mindeki ért egyet! Számodra lehet hogy csak 1 előnye van más számra van több is! De ezt már leírtam korábban és nem csak én! Ha csak azért vettél dizel Alfát hogy kevés legyen a fogyid akkor vehettél volna egy 1.2 Lupot de nem hiszem hogy akartál volna! Az is keveset eszik! ;)
Attie08-12-2007 21:09:19 // 5936
Azért érdekes, hogy itt többen vagyunk dízel tulajok, de azért nem istenítjük elvakultan, mert dízelünk van :)
Tényleg egy előnye van. A fogyasztás. És szerintem ezért is vettünk ilyen autót és nem azért mert olyan hiper über.
Relatív a jósága. De abszolút értelemben nem jó, mert egy benzines több élvezetet nyújt. Szerintem.
Attie08-12-2007 21:02:57 // 5935
Így van! Ezért mondom azt, hogy a jelenlegi dízel tündöklés lassan alább hagy és ismét a normális motoroké lesz a porond :)
Attie08-12-2007 20:54:47 // 5934
Nem mutatok, mert a benzinesek már sokkal hamarabb elérték ezt a szintet, így nem kell mit bizonyítaniuk :)
Selmak08-12-2007 18:13:32 // 5933
Szerinted felsorolt beavatkozások, nem számítanak komoly változtatásnak csak mert nem gyárban történt?
Wickey08-12-2007 15:55:40 // 5932
A dízelbe is rendesen belenyúltak, hogy 200-210 lóerőt kihozzanak az eredeti 10szelepes 136 lovasból...

A 2.0V6TB-nél a boldogulás titka amúgy nem sok: kovácsolt dugók, edzett hajtókarok (épp tudok is egy szettet, a hat hajtókar 600 euró, műbizonylatos és 800 lóerőig garanciális), rendes csapszegek, kultúrált gyűrűk, és jó minőségű csapágyak a motor mechanikus részét illetően.
Persze hogy ez működjön, minden másnak is 100%-osnak kell lennie: pöpec turbók, rendes olaj és vízhűtés (termosztátok!), jófajta hengerfejtömítés (na ezek azért tudnak meglepően drágák lenni, de ezekből is van 800 lóerőig garantált szett), esetleg (ha már 1/4 mérföld) egy kis palack nitró, és egy csomó bontott váltó. Haddszóljon.

Elárulom, hogy a 3.0 12V (75America és 164) simán tud gyári hajtókarokkal és dugattyúkkal is tartós 270-280 lóerőt a gyári 185 helyett két, megfelelően választott kisnyomású turbóval. Nem egy darab épült már Magyarországon is, ugyanúgy, ahogy a 3.7 (vagy 3.8?) literes átalakítás sem ismeretlen idehaza szerencsére...
BeeGee08-12-2007 15:52:06 // 5931
Mielőtt ilyen kijelentéseket írsz, nézzél már a dolgok mélyére.
A motorfejlesztéseket nem a mérnökök irányítják, hanem a trend. Rég nem arró szól ez az ipar, mint 20-30 éve. Azt fejlesztenek, amire pénzt kapnak.
A dizel azért lesz drágább, mint a benzin, mert meglovagolják a növekvő piacot. Ha megnézed. fél éven belül behozta a dizel ára a benzinét, már ugyan annyi, ha nem drágább.

És ha Erhard 220as olajat tölt a gépébe a mezőgazdasági kúton, akkor milyen fejlődésről beszélsz? Szerinted azzal ugyanúgy környezetbarát és ugyanolyan teljesítményű a gépe mint ahogy igérik?

A dizelnek egy, azaz egy előnye van összvissz a benzinhez képest, a fogyasztása. bármilyen dizel mellé tudsz olyan benzint állítani, ami megüti, vagy felülmulja. Ha nem nézzük a fogyasztást, akkor miért kell kézzel lábbal tiltakozni a feltöltéses összehasonlításhoz?
Wickey08-12-2007 15:47:53 // 5930
A TS-ek az Alfa 75 2.0 8szelepes NORD alapú twin spark-ját leszámítva tényleg szarok.

Olyan embert meg még nem hallottam, aki azt mondta volna, hogy a 3.2 JTS a 3.2 24V-hez képest milyenjó... Teljesen más karakter a két motor. A régi aresei blokk igazi versenyló volt, kívánta a pörgetést, de meg is hálálta, egy élmény vezetni. A JTS kicsit dízelesebb. Lankásabb a teljesítmény és nyomatékgörbéje, látszik, hogy közepes fordulatra van reszelgetve. Ami persze a hétköznapokra sokkal jobb, de én V6-ot sportolni tartok, tehát nekem nemkéne. Részemről inkább mínusz 10 lóerő, de legyen GTA blokk.
Selmak08-12-2007 14:47:36 // 5929
Na azért rendesen bele kell nyúlni a 350 LE höz ha nem csak 1/4 mérföldes erejéig akarod használni.
Putyesz08-12-2007 14:39:52 // 5928
mindegy ez a topic nem erről szólna........!
miért ócsároltad a jts-t?én mást hallottam róla!nem egy ember mondta már hogy "sokkal jobb mint az a szar TS"!már nem tom hogy kiktől és hol de emlékszek rá!
Wickey08-12-2007 11:24:06 // 5927
"jtd az alfának az egyik legjobban sikerült motora,ez tény és való!!!"

Pontosítok: az mjtd az alfának az egyik legsikerültebb motorja. Az elmúlt mondjuk bő egy évtizedben.
A '80-as években a boxer és a V6 volt a flagship, a '70-es de még a '60-as években a nemkülönben kiváló NORD motorok (sornégyesek) hódítottak... mindennek megvan a maga korszaka.
Hogy ez most fejlődés lenne? Vitatom. Viszont mindenképpen változás. Változnak az idők az igények, hogy jó vagy rossz irányban azt mindenki maga döntse el.
Wickey08-12-2007 11:21:10 // 5926
A dízelé a jelen. Mert a közelmúltban a dízelé volt a jövő. A dejzel az elmúlt pár év fejlesztéseiből éldegél idestova 4-5 éve.
A benzinesben is rengeteg lehetőség van, csak nem arra koncentrált a '90es évek.

Nameg ha valamire turbót tettünk, kész is a feladat: nem nagy ügy vastüdővel motort izmosítani, lásd a V6TB-t, ami gyárilag 200 lovas, és ha valakinek urambocsá' még az sem lenne elég, simán felpöckölhető 350-re és még olyan nagyon bele se kell szakadni (igaz motor ki/be meg némi csavarhúzózás bennevan).
Wickey08-12-2007 11:18:30 // 5925
Nem a frászt nem ugyanaz a blokk.
A GTA motorról beszélek, nem a szar JTS-ről.

Az 1.9 105 lovas és az 1.9 150 lovas között is csak kábé annyi hasonlóság van, mint a gtv6 eredeti L-Jetronicos 2.5öse és a GTA-k 3.2V6-osa között... :-)

Most hogy közben a motor "kiadta", és lehetett hengerűrtartalmat is növelni, az nem a blokk "hibája" :-))
Erhard 242 (Pure Energy)08-12-2007 08:33:02 // 5924
Még is mitől lenne a benzin olcsóbb???
Ahogy nézem itt minden csak drágább lesz... de legyen a disel csak drágább, mint a benya majd ha 50%-kal elmegy a diesel, akkor leszelk egálban a benyás fogyijával...talán :))
Bár amíg tudok venni 220Ft-ért nyálat, addig 100km 1200Ft-ba kerül...sose felejtem el, az előző munkahelyemen folyamatosan pestre kellett járnom az 1.4 benzinnel..8-9L volt a fogyi...utána megvettem a traktort aztán majdnem a felét kellet beletankolnom...
Putyesz08-12-2007 07:58:09 // 5923
de én maga a dízelmotorra gondolok,ugyanis szívó már nem nagyon van!
de én most nem a benzineseket akarom ócsárolni,én is azt vettem majdnem csak hát én nem bírtam volna fenntartani egy 2.5 v6-ot!így lett a 2.4jtd!mert ennél alább nem akartam adni!és mondj már nekem még egy olyan motort ami ilyen keveset eszik,ugyanis én 5-6-7 max 8 literrel eljárok!és úgy hogy én városban is sokat flangálok és 130 alatt nem nagyon szoktam járni városon kívül!!!!hihetetlenül keveset eszik,csak pislognak az emberek mikor megkérdik mennyit fogyaszt:)?ők meg mondják hogy "húú az én 1.2-es akármim 8-9-et eszik,basszuskulcs"!
persze ha a lóvé nem számítana én is 3.2 v6-ott vennék,de hát még ott nem tartok!
visszatérve a jtd az alfának az egyik legjobban sikerült motora,ez tény és való!!!
Liquid07-12-2007 21:58:58 // 5922
egyébként roppant egyszerű a dolog, a mai trend szerint pár év múlva qrva drága lesz a gázolaj, mert egyszerűen nem tudnak eleget gyártani és a gázolajhoz képest olcsó lesz a benzin. Na akkor majd átértékelődik a helyzet és a benyást is fejleszteni fogják.Ugyanis a benyás fejlesztésre mostanában némileg kevesebbet költöttek a gyárak.
Liquid07-12-2007 21:56:44 // 5921
kimondtad a lényeget: "Benzinesnél ilyen fejlődés nem volt,max még egy turbóval vagy kompresszorral tudnak ilyen nagymértékű teljesítménynövekedést elérni"

tehát a túrós tádét, a túrós benyáshoz hasonlítsuk, vagy a szívót a szívóhoz.

Mit fejlődött a szívódízel?
Selmak07-12-2007 21:34:35 // 5920
Semmi olyan amit ne csináltak volna már meg évekkel évtizedekkel ezelőtt, sokkal gyengébb technológiával, elő kell venni a régi rajzokat és leporolni. Marketing meg PR jóval többe van mint fejlesztés.
Erhard 242 (Pure Energy)07-12-2007 21:28:02 // 5919
csak mennyi kess a fejlesztése...
Selmak07-12-2007 21:08:56 // 5918
Ebben a formában nem jelenteném ki, mert rétegezet feltöltésben és az aktív szabadgyökös gyújtásban sok lehetőség van kiaknázatlanúl.
Putyesz07-12-2007 19:31:06 // 5917
igazad van kolléga!a benzineseket már nem nagyon tudják továbbfejleszteni!a dízel viszont rohamosan fejlődik!nézzetek csak vissza,a 98-as 146-unk még a 2.0TD-val szerelték,90 pacival,a mostani 1.9-esek meg már150,a 147Q2-ben már 175,HOPPÁ!!!!
Benzinesnél ilyen fejlődés nem volt,max még egy turbóval vagy kompresszorral tudnak ilyen nagymértékű teljesítménynövekedést elérni!félreérés ne essék,nem a benzinesek ellen szólok,de van benne vmi....nem.......!
A DÍZELÉ A JÖVŐ!!!!!ez tény,vagy elfogadja aki akarja vagy nem!!!!:)))))))
Erhard 242 (Pure Energy)07-12-2007 19:02:01 // 5916
fáj az igzság látjuk de be kell látnod, hogy a diesel jobban fejleszthető :))
tudom a benzinesre is lehet turbót feltenni...alig várom, hogy széria legyen ott is...akkor indulna be csak igazán az alkatrészbiznisz:)))))))))
sose felejtem el a haver 1.4 alpine renault 5 turbót....nagyon ment, meg hengerfejes volt havonta :))))
Erhard 242 (Pure Energy)07-12-2007 18:34:20 // 5915
jah az előttem szóló igazat mond...azonos köbcentit hasonlítsunk már.....
Don Gombóc07-12-2007 18:09:42 // 5914
Akkor 2.5V6 L-Jetronic CAT 156 LE --> = EZ mijez? :)
Don Gombóc07-12-2007 18:06:45 // 5913
Bocs de az Areseben gyártott V6 blokkok ugyanazok. Mind a négy. A főtengelycsapágyak a hajtókarcsapok, és a hajtókar méretek is megegyeznek. A löketet a hajtókarcsap és a főtengely középvonala közötti távolság és a dugattyúk csapszegfuratának távolsága csinálja.Én így tudom. A GM Holden blokk ami a 159, Brera párosban működik az természetesen más.
Selmak07-12-2007 13:00:35 // 5912
V6 2,5 és V6 3.2 nem ugyanaz a blokk. Mivel az első alfa másik meg GM (sicc). JTD 105 -> 150 LE folyamtos fejlesztés eredménye nem pedig másik motor.
Wickey07-12-2007 11:59:56 // 5911
Mi köze az 1.9 105 lovas JTD-nek az 1.9 150 lovas MJET-nek? A blokkon kívül?

Vagy esztet így ér?
Akkor 2.5V6 L-Jetronic CAT 156 LE --> 3.2 24V 250 LE, 60%...
A blokk ugyanaz... :-P
Wickey07-12-2007 11:52:45 // 5910
a 2.0 12V V6TB-ben meg 350-400LE van, amit tartós használat mellett megbízhatóan ki lehet aknázni. Más kérdés, hogyha valami, akkor EZ tényleg tudja tördelni a váltót mint a ropit.

Ezt meg nem csak mondják, hanem láttunk is már jópár agyonmérgesített v6TB-t :D
Selmak07-12-2007 11:32:56 // 5909
Arról hallottam hogy 2.4 20V JTDm jelentősen többre képes mint amit a F40 váltó kibír, de erről GM tehet, nem a FIAT.
kru07-12-2007 11:29:14 // 5908
A 2.4 20V blokkban állítólag 250-260LE van, amit tartós használat mellett megbízhatóan ki lehet aknázni.

Más kérdés, hogy a jelenlegi setupok erre nem értek még meg (értsd a GM-es F40 váltó/féltengely/kuplung/stb.)


Ezt mondják az okos külföldi tunerek mindenféle egyéb okos külföldi Alfás fórumokon.
Selmak07-12-2007 10:47:00 // 5907
Ha 136 ról 257 LE nézed akkor az 88% tuning, mert kétszelepes 5 hengeres volt a kiindulási alap. 257LE szekvenciális biturbóval nem elképezlhetetlen.
Erhard 242 (Pure Energy)07-12-2007 10:12:27 // 5906
azért nézem a 159-est, mert 156-ot nem gyártanak....:)))
de ha maradunk a 156-nál, akkor az 1.9JTD 105 lóból lett 150...az majd 50% :)))
muti ilyet a benzinesnél....
Erhard 242 (Pure Energy)07-12-2007 10:10:23 // 5905
a turbó csak annak megy tönkre, aki szarik a normális használatára....
Attie07-12-2007 10:07:40 // 5904
Igen, de ha csak a 156-os életperiódusát vesszük figyelembe, akkor nem történt meg ez a növekedés :) Csak azért vettem a 156-ost példának, mert te is azt vetted.

Gondolod, hogy mire a 159 kifut, addigra lesz 257 LE-s a 2.4-es dízel? Ennyire kéne felhúzni, ha a 136-ról 175-re növekedett 156-ot nézzük.
Attie07-12-2007 10:03:11 // 5903
Turbo, intercooler? Mert hogy egy szívót hasonlítottunk egy turbóssal. :)
Ha jól tudom, akkor a dugattyúk is erősebb anyagból készülnek.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.