Forum >> Dízelmánia

Liquid19-12-2007 08:42:17 // 6152
öööö, mitis? :)))
perdix19-12-2007 08:37:14 // 6151
Figyelj: "Aki tud, az tud".
Selmak19-12-2007 08:26:24 // 6150
Ép ettől tartok, hogy be van gyógyulva a menet, ezért addig haslztom a cserét amíg lehet.
Keyko19-12-2007 00:56:11 // 6149
Üdv!

Ha rám hallgatsz,nem nyúlsz hozzá sajátkezüleg.Én a nyáron cseréltettem ki,persze előtte azt gondoltam megtudom oldani én is.Miután leszedtem a motorborító lemezt,úgy döntöttem inkább nem nyúlok hozzá,pedig van valami érzékem a bütyköléshez..
Jól is tettem,az egyik gyertya kissé bele volt "gyógyulva".
A szerelő se merte azt kivenni(pedig nem piskóta az ürge),azt mondta vigyem inkább Alfa szervízbe..
Ha "elszabod" a menetet le kell venni a hengerfejet,ezt gondolom nem szeretnéd,szóval inkább a szerelőt ajánlanám.
A gyertya darabja amúgy 3000-és 7000 Ft között mozog,de állítólag nincs semmi különbség csak a márkája...

Remélem tudtam segíteni.
GEORGE19-12-2007 00:21:19 // 6148
nem bizony feltünőket írsz :-)
Erhard 242 (Pure Energy)18-12-2007 13:24:15 // 6147
nekem néha beír a tárolóba túlfeszkó hibát izzításnál....kinullázom aztán minden ok..
perdix18-12-2007 13:17:41 // 6146
Menjünk!
Selmak18-12-2007 13:08:21 // 6145
Perdix menjünk át vele kisállatos topicba.
Selmak18-12-2007 13:07:55 // 6144
Rég kiszedtem volna már őket ha tudnám ha biztos lennék benne hogy nem belegyógyulós, mert menetet nem kellene tönkretenni.
Selmak18-12-2007 13:01:32 // 6143
A bőrfelület lett volna érdekes mert így nem sokat mond. Látni kellene hogy milyen az elváltozás. Kipirúlás, beszűrődés, nedvedzés, genyesedés, vagy csak fehér fényű száraz göbök, csípésnyomok stb.
Ferke18-12-2007 12:39:49 // 6142
Akkor ez sanszos, hogy izzitógyertya. Szerintem szedd ki, és egyesével teszteld le őket, nem tart sokáig.
perdix18-12-2007 12:37:52 // 6141
húha! Akkor küldöm, de lehet hogy nem látszik rajta semmi! Majd megpróbálok még fotót készíteni.......thx!
kÜLDÖK 1 FOTÓT!
a kutya jobb oldalán vannak a borsónyi göbök....
Selmak18-12-2007 11:51:51 // 6140
Ha le vannak választva a kicsik akkor a Stronghold injectio is jó mert norivermektin hatóanyag kiírtja az összes fonálférget a beléből és összes ectoparazitáját, csak kuvasz, kommondor, colli és egyébb parlagi juhász kutyáknak nem adható mert idegrendszeri tünetekben kimúlnak tőle.
Selmak18-12-2007 11:46:26 // 6139
Akksit 1 hónapja cseréltem. Udvaron csillaggarászban áll, szóval van ideje jól lehülni égéstérnek. Forgatni forgatja vidáman az önidnító. Első ízzítás után van mikor nem idúl be csak fúj egy nagyot, de ez már múlt télen is csinálta. Akkor nem foglalkoztam vele hanem kétszer végeztettem el vele az ízzítási procedúrát. Akkor rögtön idúlt. Napközben nincs probléma az indítással.
Selmak18-12-2007 11:41:57 // 6138
Küld a képet. Frontline bolha és kullancs ellen jó, a rüh ellen amitráz tartalmú készítmények a leghatásosabbak, bár a szerves foszforsavészterek pl Tiguvon is használhatók csak mérgezőbbek.
Ferke18-12-2007 11:39:41 // 6137
Ne,m lehet, hogy akksi?
perdix18-12-2007 11:30:36 // 6136
Úgy érzem a kérdésben már benne volt a válasz is.:-)))))

Más: OFF: tudnál egy kis diagnozisban segíteni? Megtámadta egy ektoparazita a 2,5 éves szuka magyar vizslámat. 9 hete szült, és amiota az alommal volt meg sokat feküdt valami megtámadta a szőrzetét. Frontline-t kapott, ez véleményed szerint elegendő? Ha fotót küldök akkor megtudnád állapítani, hogy melyik élősködő lehet? Én rühatkára tippelek, de ez csak tipp. nem vakarodzik, de a bal hátsó oldalán 8-10 borsonyi duzzanat van, amiket azért mintha elkapart volna......ON Segítségedet előre is köszönöm! Üdv:perdix155
Selmak18-12-2007 10:25:11 // 6135
AR32302 motorban cserélt már vki ízzítógyertyát? Mint ha már nem lennének 100% az ízzítógyertyáim. Ma reggel ízzít, elfordítom a kulcsot, forgat majd fújt egy nagyot mint a macska mikor bosszantják és indítómotort is letiltotta (ez szériaszolgáltaás) következő próbálkozásra tökéltesen indúlt. Ez normális vagy haldoklanak az ízzítógyertyáim?
perdix18-12-2007 09:10:35 // 6134
Látom, előled nem tudok elbújni:-)))))
GEORGE17-12-2007 20:41:48 // 6133
na persze másnak nem lehet hogy alapjáraton 4,1-et egyen mi???? csak neked!
Wickey17-12-2007 18:44:23 // 6132
Nemtudom, azokkal még nem kerültem közelebbi kapcsolatba. Így fényképekről azt mondanám, hogy abból a faceliftes tetszene jobban, de még élőben csak régieket nézegettem eddig.
Putyesz17-12-2007 17:07:47 // 6131
ha már a 156-ot kivesésztük,kíváncsi vok hogy a 166-osnál melyik tetszik jobban,a eredeti vagy a faceliftes?
perdix17-12-2007 13:41:31 // 6130
4,1 az nehezen, de nyáron nekem is sikerül, Fészihez hasonlóan 60-70 es tempoval......már alig várom hogy nyár legyen:-))))
Wickey17-12-2007 12:46:02 // 6129
legalább nem egymás elől vesszük el az autókat :-P
Keyko17-12-2007 02:14:54 // 6128
Nem csoda,az a világ legjobb dízelmotorja,és talán az sem véletlen,hogy magyar mérnök munkájának az eredménye : )
Keyko17-12-2007 02:10:13 // 6127
De jó,hogy nem vagyunk egyformák.Én a piros bőrtől tudnék sugárba rókázni : )
GEORGE16-12-2007 23:09:19 // 6126
Ja ja megyek, de akor én nem ihatok...
Wickey16-12-2007 23:08:17 // 6125
úgyis jársz pesten, most mié' mennénk Paksra? :-)

ámbár, egye fene... majd összedobjuk az üzemanyagköltségre valót és megtankoljuk erhard munkagépét, hogy legyen mivel lehaladni, mert az csak öt litert eszik (ámbár Fészi tegnap este 10 körül 4.1 literes átlaggal jött föl Pestre Mohácsról, igaz ő azt mondta, ötödikben ezerötös fordulatnál ha lepadlózta, kipörgött a kerék, tehát ment ilyen 60-70-eket végig, szóval őt diszkvalifikáljuk a fogyasztási versenyből csigalassúság és időjárási viszonyok miatt)...
GEORGE16-12-2007 23:06:32 // 6124
ugyan ezt vallom én is :-))))
Wickey16-12-2007 23:05:37 // 6123
ééén csak markánsan megfogalmazom a véleményem. :-)))

Az első és egyetlen szabály: a vitapartner véleményét kritizálhatod, ahogy csak akarod, de tudását megkérdőjelezni udvariatlanság, személyében illetni súlyos sértés.

a súlyos sértésből meg könnyen lehet súlyos testi sértés is, na, az az amit a világért sem szeretnénk ugyebár :-)))
GEORGE16-12-2007 23:02:33 // 6122
Eljöttök paksra??? nembánom :-)
Wickey16-12-2007 23:01:36 // 6121
Ö!

amúgy támadt egy ötletem.

nincskedve a t. gázolajszagú bagázsnak valamikor egyszer összeülni a kilométerköltségen megspórolt lóvét elsörözni? :-)))
GEORGE16-12-2007 23:00:56 // 6120
Olyan szívhez szólóan tudod fikázni az 156-ot :-(((( :-)
Wickey16-12-2007 22:59:46 // 6119
Hálistennek gyorsan kikukázták és jött helyette az értelmes, nem összetákolt, koherens, homogén formatervű 159-es :-))
Wickey16-12-2007 22:58:54 // 6118
ott valamit elbaltázott.
Én Belgiumban egy 5-6 éves 740D taxival mentem a reptérre, annak mutatott a trip A 10.9 a trip B pedig 11.5 literes átlagot.
A faszi olyan közepes tempóval haladt, nem hímestojásként, és nem padlógázzal kergette, szóval el voltam bűvölve. Az a szép nagy, szép kényelmes autó a szép nyomatékos dejzellel is megállt 12 alatt városban, az teljesen korrekt szvsz.
Wickey16-12-2007 22:56:24 // 6117
Hhahaha. ez a dízel sport ez olyan mint a sportline 1.4-es Seat Ibiza?

Nnalátod. A tied is munkagép. Csak erősebb. Amúgy vígasztaljon: ha lett volna még egy évem autóvásárlásig, valamint még plusz egymillió forintom, lehet én is 2.4 20V-t vettem volna, ha meg plusz kettő, akkor az ízlésficamos faceliftes 156 helyett 166ban :-)

Mindegy, ez van, ezt szeressük, majd 2012-ben megy a szemétbe. Remélem a 169 má' hátsókerekes lesz, nem lesz csontszárazon két tonna, és lesz hozzá valami értelmes motor is.
Wickey16-12-2007 22:52:36 // 6116
nekem nem volt vele bajom.

Konkrétabban: kevesebb bajom van a gázos V6-tal mint a dízelmotorral.

Még konkrétabban: jobban bevenné a gyomrom, ha másképp lettem volna hülye, és nem 3 millióért dízel 156-ost, hanem 1 millióért patent hengerenkénti gázbefecskendezéses 3.0 24V 164 Supert vettem volna. Ezvan, mostmár így marad.

A trógerül beszerelt gáztól nem kell csodát várni. Mindettől függetlenül a gáznak is vannak hiányosságai, a dízelmotornak is, modern, nem kőkorszaki megoldás esetén kábé egyformán kevés (a reduktoros gázt pl. illene végre elfelejteni), viszont a gázét toleráltam és valszeg most is jobban tolerálnám, mert ha okoskodik egy jürgenvágen a pédétédéivel, egy kattintás, és máris benzint öblöget a gépjármű. :-)
GEORGE16-12-2007 21:27:45 // 6115
Igen igen :-)
A 156-os eddig is szép autó volt, de a ráncfelvarott megalkotásával GIUGIARO mester feltette a 156-os "ijére" a pontot...
Adrián16-12-2007 21:26:31 // 6114
A faceliftes 156 szerintem is nagyon el van találva;)
Adrián16-12-2007 21:25:00 // 6113
A gázszett a V6 megerőszakolása volna de más autónál is bűn! Sajnos volt hozzá szerencsém jobban mondva szerencsétleségem!:(
Adrián16-12-2007 21:22:44 // 6112
Ezzel csak azért nem tudok egyetérteni mert németből hazafelé 160 körül temp. al sem ment 9 alá sőt a városban nem túl ritka a 11 liter!
GEORGE16-12-2007 21:20:56 // 6111
Én a 155 2,0 TS-el és a 146 ti-vel ugyan úgy ingáztam Bp- Paks közt mint most a Mjet-el, ergo mind a három munkagép :-)
GEORGE16-12-2007 21:17:11 // 6110
Az a munkagép amivel jársz naponta, nekem eddig benzines Alfáim voltak munkagépként most Mjet Sport-al járok munkába :-)
GEORGE16-12-2007 21:15:07 // 6109
"Dzsurdzsárónak" a legszebb műve a faceliftes 156 :-)))
Wickey16-12-2007 21:10:57 // 6108
Mert el kellett volna a kezét törni Dzsurdzsárónak amikor hozzányúlt a da Silva-féle formához. Vagy 2 évvel hamarabb kellett volna a 159est bemutatni (ami egész egyszerűen zseniális, na annak meg a belseje nem tetszik), vagy hagyni kellett volna az MY2002-est kifutásig.

...Szerintem. :)
Putyesz16-12-2007 18:49:09 // 6107
a faceliftes 156-ost utálod?mert?
Wickey16-12-2007 18:13:16 // 6106
A faceliftes 156-ot utálom. Facelift előtti de már új belsős 156ban meg nagyon ritka volt az 1.9 mjet... pedig az lett volna az igazi.
Azt az egyet azért sajnálom, hogy nem 2.4 jtd lett végül a munkagépben, de ez a piros bőrös kis g@ci olyan jól nézett ki, hogy muszáj volt megvenni. Munkagépnek meg úgy voltam vele, hogy elég az a 115 lóerő. Ami igaz is... csak ne lenne szebb hangja ehhez képest a 2.4-nek, meg ne lenne 1700 helyett már 1400tól használható a motorja. Jobban kézreesne nekem a városban mászkálni.
Satti16-12-2007 18:07:49 // 6105
Egy hat hengeres több mint 200 lovas nagy autónak sztem nem sok a 9-10 liter körül fogyasztás, főleg ilyenkor hidegben, egyébként hosszú távon, főleg pályán, nagyon jól tud fogyssztani, 160-nál megáll max. 8 literben, nem sokkal eszik többet, mint egy lényegesen kissebb teljesítményű, másik diesel.
Wickey16-12-2007 18:07:23 // 6104
én is elvégeztem a kalkulációt: 6,5*300 vs. 13*180... de még mindig a dízel a nyerő.
Szóval nem kerül be a pótkeréktartály a gázszettel a V6-ba :D
Wickey16-12-2007 18:05:12 // 6103
nagyon kultúrált... maximum egy dízelhez képest!!!
A motor hangja belül meg csakis és kizárólag a jó hangszigetelésnek és kiváló rezgéscsillapításnak köszönhető. Kedvelem én is a JTD dízelek hangját, különösen az öthengeresét egy skodával, vw-vel, renault-val, opellel stb. összehasonlítva, de azért abszolútértékben hadd ne petézzek magam alá tőle. :-) Sehol nincs egy jó kis boxer, V6, vagy nord blokk hangjához képest.

Lássuk csak, a tegnapi nap folyamán hány autót indítottam be hidegen:
Beindítottunk egyszerre két, 2002-es évjáratú 1.9 8 szelepes dízelt: egy Renault Megane dci-t, meg a saját jtd-met.
Nagyságrendekkel szebb hangja van hidegen és melegen is a jtd-nek. De ettől még csak egy hideg dízelmotor marad.

Ezzel egyidőben beindítottam a frissen generálozott 2.0TS 164-esét Fészinek. Na, AZ kultúráltan indult... És az csak egy sornégy.... Összehasonlíthatatlan volt az 1992-es benzinmotor a tíz évvel fiatalabb dízelekkel. Majdnem elérzékenyültem, olyan szépen ketyegett az a motor.

Indítottam V6-ot (a gtv-t) is, na rohadt kíváncsi leszek, hogy a kultúrált dízel hogyan fog 25 éves korában indulni.
Biztos nem úgy ahogy a gtv: kulcs betesz, gyújtást ad, 3-4 másodperc, mire a két hét alatt visszafolyt benzint az AC feltolja a csövekbe, utána indítóz... harmadik főtengelyfordulatra a motor beindul, és az elavult, hengerenkénti befecskendezős Bosch L-Jetronic gyöngyörűen tartja a fix 1500-as alapjáratot. Egy picit egyenetlenül jár, egy-egy henger még ki-kihagy, ezt a kipufogóból előtörő gáz hangjának dübögése jelzi, ez a korral jár, öregember nem gyorsvonat mint tudjuk...
Olajnyomás 8 bar, benzin van, mehetünk. Mire kiállok a garázsból minden henger magáhoztér, az alapjárat 1100ra esik, garázsajtó becsuk, majd a hólétől kásás úton már a garázssor végén telikereszt...

Majd ha fiam 25 éves mjet-je ugyanígy fog indulni 600ezer km után 2030-ban, akkor visszatérünk erre a kérdésre.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.