Forum >> Dízelmánia

perdix10-12-2007 19:05:47 // 6002
De csak azért is kihoznám, én minden vasnál a gyári értékek alatt hozom a - fél litert..és ez bizonyíték, nem igéret.....
Poló10-12-2007 18:43:23 // 6001
Vagy nem, de a vagy az biztos! :PPP
Poló10-12-2007 18:42:30 // 6000
HAPPY 6 K !!!

perdix10-12-2007 18:41:23 // 5999
Én kettőfélből simán, mondom: simán kihoznám!!!
George Lownoise10-12-2007 18:32:38 // 5998
Ja és eladó egy Gyári Bosch 0 280 218 113 . Légtömegmérőm vadi új tévedésből vettem meg 63000 ropi. Tel: 20/235-3454
George Lownoise10-12-2007 18:12:55 // 5997
Sziasztok egy barátomnak van eladó 156-os JTDm alkatrészei ha valakit érdekel itt a telefonszáma hivatkozzatok rám.30/627-7826 Köszi
Charlie 16610-12-2007 17:37:47 // 5996
"Látom nem érted, úgyhogy mondok egy példát......" :):):):)
Poló10-12-2007 17:27:11 // 5995
Lehetett volna azt mondani, hogy ez a hajtáslánc sz@r, tessék tervezni egy újat, a motort pedig lőjjük 220 lóerőre vagy fölé és ezzel alkossuk meg a kategória legerősebb dízelét.
kru10-12-2007 17:00:39 // 5994
Akkor miért nem cserélték le a gyárban a váltót egy erősebb darabra?

Ezt pont te kérded? Ez szerinted így megy?
Egyrészt nincs a polcon, ugye.
A Fiat Powertrain legerősebb belevaló váltója akkoriban a GTA/1.9m-jet váltó volt, a maga 305Nm-es minősítésével.
Ez ugye kiesett.
Ráadásul gondolom pont emiatt egy vagon pénzt beleöltek a fejlesztésekbe már korábban. A GM házasság idején fejlesztettek egy olyan kompakt, 6 sebességes váltót (GM F40 kódjelű), amit megkapott a Saab 9-3 1.9Tid, az Opel Signum, illetve később Vectra, stb. amik a Fiat CR dieselt is megkapták, plusz még egy rakat más márka GM-en belül.

Most ezekután a Fiat mit lépjen? Gondolom lépett, csak mi itt a végen nem tudunk róla.
De addig is pörgeti kifelé, ami van, ameddig lehet, nyilván költség okokból.

Szerintem.
Poló10-12-2007 10:56:56 // 5993
Gyütt a pédétédéi, és villogott. Suzuki le előlem, én le a suzuki mögé, vissza 3-ba a 164-et, reflektor fel, és gyite.

Most akkor toltad magad előtt a suzukit vagy a suzuki is tudott menni annyira, hogy lenyomjátok a pédétédéít vagy nem is nyomtátok le? :)))
Poló10-12-2007 10:45:59 // 5992
Meg a hangja is nagyon szép. Egyszer hallottam farkiét, nagyon szépen szólt :))
Poló10-12-2007 10:42:22 // 5991
Lupo 3L ;)
Csak itt a 3L nem a motor hengerűrtartalmát jelöli, hanem a gyár által megadott fogyasztást :)))))
Poló10-12-2007 10:31:05 // 5990
Akkor miért nem cserélték le a gyárban a váltót egy erősebb darabra?
Poló10-12-2007 10:29:37 // 5989
Asszem már 210 LE.
Poló10-12-2007 10:24:26 // 5988
Én úgy tudom, hogy egy dieselnél minden erősebb abyagból készül. És ezt látom is, mikor egy-egy audi motor készül a kezem alatt. Ugyanaz a köbcenti, mégis a dieselnél nehezebbek, vastagabbak, erősebbek az alkatrészek. És szerintem is több alkatrész van egy dieselen. Azt pedig biztos forrásból tudom, hogy egy diesel motor előállítási költsége nagyobb, mint egy benzinesé.
WarbiRunner (Gyuri)10-12-2007 09:13:45 // 5987
Miert csak egy elonye volna? Akkor Estimese:
Mar asszem irtam, hogy hasonlitottunk Olaszt Olasszal, 105 lovat 105 loval, Fiat Marea 1.6 vs 146 JTD. Egy korosztaly, azonos futasteljesitmeny, kb egy kategoria, van ertelme osszehasonlitani. Hol erdekel engem, hogy a 105 lo 1.9-bol es turboval jott ki dizelbol? Sehol...A sportossag esszenciaja tenyleg a benzinesben van, a Marissal szetporget az adrenalin, kapcsolgatsz, porog, szol a motor, jol megy egy 1.6-hoz kepest. A JTD meg halalos nyugodtsaggal izombol tartja a tempot, meg cukorkat is keresgelhetsz kozben a taskadban. Kanyarban a ballonos 180/65r14 gumikkal csak ugy toszitom le a 16-os gorgokon, uj lengescsillapitokon visitozo Marist. Es egyet sem valtok sehova. Es minden elozest 10 centire a csomagtartojatol fejezek be, utanna visszaall az eredeti tavolsag persze, de elozni sokkal konnyebb dizellel, ergo biztonsagosabb is. Es akkor jon az emelkedo, hallom, hogy a Fiat mar 4-ben forog, en csak picit mozditok a labfejemen...it semmi eselye nem lenne. Aztan hazafele a palyan hallgatom a radiot csendes suhanas kozepedte 3000 rpm korul, egy kezzel tartom a kormanyt csak ugy megszokasbol, es belegondolok, hogy szegeny ott a Fiatban...pont ezen a fordulaton leghangosabb az a benyas motor...Aztan lelepem az Alfat kihivolag. 160-ig a benzines elfelejt jonni, majd 170 korul mar tartja a tempot. Valahol 180 kornyeken kezd megfogni, 190-nel mar eselyem sincs. Melyik tartomany is a mindennapi autozasra hasznalatos? :-)
A vegen jon csak a benzinkut, ahol az altalad emlitett elony megmutatkozik. Persze ott bosszubol meg kapok egy eros autohosszt allohelybol, merthat dizellel rajtolni nem az igazi...de mindennapos hasznalatra mindenkepp. Ha loerot loerovel (es tomeget tomeggel!) hasonlitok, akkor dizel a mindennapokra. Ha kobcentit kobcentivel, turbost turbossal, akkor csakis benyas... versenyezni. Hmmm?
GEORGE09-12-2007 20:53:00 // 5986
Nem is baj! Ha valaki ennyire kivillog az azután se menjen lassan ha már megelözött .-D
GEORGE09-12-2007 20:51:48 // 5985
kifejtenéd bővebben ? :-o
Wickey09-12-2007 20:32:15 // 5984
Najó, én alapvetően geci vagyok, és nem elléptem a góf elöl, hanem feltoltam Pestig :-D
Szerintem nem volt dühös, elvégre hamarabb felért... Úgyis sietni akart. :-)
Wickey09-12-2007 20:31:18 // 5983
Amúgy jófajta írás. Nosztalgikus hangulatba ringatott.
Még a 164-essel csináltam ilyesmit :-)
Gyütt a pédétédéi, és villogott. Suzuki le előlem, én le a suzuki mögé, vissza 3-ba a 164-et, reflektor fel, és gyite.

Empirikus tapasztalatok szerint a dízelgóf végsebessége 190, és Lajosmizsétől Pusztavacsig tartott, mire összegyűjtötte ezt az értéket :-P
Attie09-12-2007 20:22:34 // 5982
Ezt most én sem értem, hogy melyik része :)
Mert ha az egész bele van gravírozva, akkor inkább már egy limója van neki :)
Wickey09-12-2007 19:12:54 // 5980
hehehe. :-)

Melyik része? A kerregő álom? :-)
Charlie 16609-12-2007 17:12:56 // 5979
GEORGE-nek azóta ez van a küszöbbe gravírozva :):):)
Attie09-12-2007 17:09:38 // 5978
Amúgy ezt a szöveget olvassátok. Kész voltam :)))

http://belsoseg.blog.hu/2007/12/07/autonania_lancia_thema_832

Utazom: sztrádán, a motor monoton baritonján duruzsol, bal kezem az opcionális rózsafa kormányt simogatja, jobbom a váltón keresztül érzi a lovak feszült remegését. Nem sietek, nyugtat a tudat, hogy tudnék, ha kéne. És ekkor nagyon messziről és nagyon gyorsan rámzuhan hátulról a közép-európai degeneratív presztízsbeteg PD TDI. Önnön képzelt fennsőbrendűségétől vezérelve villog rám xenonjaival, mit keresek ezzel a vén olasz szarral előtte, húzzakmáranyámba!

Én pedig a sztoikusok nyugalmával tolok ötből egy hármat, a szelepek őrült táncba kezdenek, röfögve tódul a temérdek benzin a hengerekbe, az öreg olasz szar vesz egy nagy levegőt, felágaskodik, ahogy a lovak kantárját eleresztem, majd ráhasal az útra és egy pusztító dörennéssel állva hagyja az elfehéredett ujjpercű, kerregő „álmot”.


:DDD
Attie09-12-2007 17:07:12 // 5977
Na OK, persze, hogy az 5 hengeresnek szebb a hangja, mint a 4-nek. Az 5-ösé tényleg morgósabb.
Charlie 16609-12-2007 16:44:39 // 5976
:):):)
Dehogynem, rossz az ICS :):):)
Wickey09-12-2007 16:10:36 // 5975
Nem lehet jó. A 75ös műszercsoportja nem épp a legpontosabb. GPS-el mérve a sebességet, a fordulatszámot meg az óráról leolvasva:
3500rpm 130.
3800rpm 143
205/55R15-ös gumikkal.

205/55R15-ös gumikkal ez az autó 3500rpm-nél 145-öt, 3800nál pedig 160 körül kellene hogy menjen.
205ös gumival TS váltó esetében van az, hogy 4000rpmnél 145... Lehet, hogy TS váltó van az America alatt? Az meg is magyarázná, hogy miért megy érzetre olyan jól.
Majd váltóolajcserénél széthúzom a difit és megszámolom a fogakat :D
Attie09-12-2007 15:51:26 // 5974
Na akkor végülis rossz volt? Mert úgy emlékeztem, hogy amikor beszéltünk róla, akkor az lett a konklúzió, hogy valójában mégis jó :)
GEORGE09-12-2007 15:49:43 // 5973
Jóhogy nem rakáta hajtású "ellenfelet" hozol :-)
Wickey09-12-2007 15:48:59 // 5972
az, amelyik majd jobbról elmegy nekünk dudálva, miközben te meg én a dízellel meg az Americával bohóckodunk :DDDDDD
GEORGE09-12-2007 15:46:41 // 5971
mijaza TypeRcivic?? :-DDDD

Részemről megbeszélve :-)
GEORGE09-12-2007 15:46:03 // 5970
Sajnos ilyen behalósak a TS 16V-k :-(((
Wickey09-12-2007 15:42:29 // 5969
Jóva'
Mikor lesz valami zártpályás legközelebb? Alfa-Honda tavasszal? Hozok összehasonlítás végett egy Type-R Civicet is...
Wickey09-12-2007 15:40:47 // 5968
Hja.
Láncos NORD TS forever. Ott egész mást jelent a "nem megfelelő bánásmód" mint egy hímestojás érzékenységű 16V Fiat TS-nél.

Beszéltem nemrég nagyreményű haverommal, az elmúlt egy évben ha jól emlékszem három olyan 2.0 16V TS-t csinált, aminek a kettes henger dugattyúja leszakadt, és picit átalakította a motor belvilágát..
Wickey09-12-2007 15:38:22 // 5967
Az sem mindegy, hogyan taposod.
Fa lábakkal még csak nagyon sok rosszindulat sem kell ahhoz, hogy elinduljon egy autó a lejtőn lefelé.
Én pl. Kaposújlakon az első futamomban, amikor láttam, hogy a kis társaság java része elrontotta a rajtot, egyesben csak 4500-ig forgattam, és húztam egy reccsmentes egymásodperces kettest, azt forgattam csak 5500-ig :-)
Asszem talán Marek ült mellettem, nézegetett is, meg is jegyezte, hogy ez nem a Váci út, nyomjammáneki, kérdeztem minek, talán látja már jobbra a 146ti-t vagy mivan? :-)
GEORGE09-12-2007 15:36:12 // 5966
Reméltem is hogy felajánlod!! .-) Elfogadom :-)
GEORGE09-12-2007 15:35:31 // 5965
Meglett korú cartárunknál aki amúgy nem tapossa ki is halt már meg TS16V...:-(
Azok a halálok amik a nem megfelelő bánásmód miatt következnek be az más téma.....
Wickey09-12-2007 15:28:36 // 5964
Légy a vendégem.
Saughassy09-12-2007 15:26:07 // 5963
Lehet azert, mert azok a helyek amiket latogatok, oregebb vasakkal foglalkoznak. :) De abban is lehet valami, hogy aki oregebb vasat tart, tudja mire kell figyelni mielott tapossa. Es itt most nem rad gondolok, de lattam mar par ifju titant racsingolni...
Saughassy09-12-2007 15:24:31 // 5962
Ja, mert szar volt a fordszammero. :)) Amugy VALOS 160nal 4000, ami pont egy kellemes kozeput. Szoval kb ora szerint 170-175 korul. Nem is veletlenul 10 liter korul evett palyan ora szerint 160-180al.
GEORGE09-12-2007 15:21:54 // 5961
Bocsi igazad van a TS 8V-vel nincs gond!

A TS 16V a gázos...
Azon meg külön csodálkozom hogy nem hallottál még széthulló TS 16V-ről!
Nos az enyém széthullott mások nevét meg inkább nem irom ide!
De sok 1,6 2,0 TS 16V meghal....sajnos...
Saughassy09-12-2007 15:18:59 // 5960
No azert ne mossuk ossze a 8v TSt a 16v vel, a 8v egy kifejezetten jol sikerult darab, az, hogy a 16v be a fiat belepiszkalt egy mas teszta. Szetdolo 8v-krol nem nagyon lehet hallani (egyebkent 16rol sem), az mas kerdes, hogy a 16 nal a vezmodot totalisan elkurtak, a szijas vezerles hatulutoit nem kell ragozni, a vasblokk kommentarra sem erdemes. Evvan. 8Vt kell venni, nem is vitas. :)
GEORGE09-12-2007 14:48:23 // 5959
Én javarészt ( legtöbbet ) egy 155 V6-al mentem.....az 6 környékén nem "produkált" már semmit se.....
A 146 ti -vel egymásmellöli gyorsulásból 160 után kikerültem a 155 V6-ot......
Viszont nagyon klafa hangja volt!
GEORGE09-12-2007 14:46:04 // 5958
Nem azt mondom hogy az 5 hengeres diezel hangjánál most aztán nincs is szebb meg stb stb...
Én azt mondom hogy a vétel elött többször volt alkalmam jó pár 100km menni 5 és 4 hengeres diezelekkel, ami után nálam a 4-ek már nem játszottak.....
Ahhoz képest hogy diesel szerintem nagyon finom morgó hangja van!

A jó kis V6-nál meg talán nincs is szebb hang .-) De sajna drágák és gazdaságtalanok a V6-os benyások és már nem igazán kapni jó V6-ot 2 év max 3év környékén.....Sokkal öregebbet nem nem szándékozom venni...
Tom55509-12-2007 14:40:24 // 5957
Kicsit késtem a válasszal..Na szóval az EGR-t ha lekötöm kell valamit szoftveresen illesztenem ehhez-kérdezem ezt azért mert mintha a szivóvcsőbe ahova bele van vezetve van valami érzékelő..
A kipufogó tuningnál mi az előnyösebb dízel esetében? nyitott rendszer minimális fojtással vagy pl katalizátor kiiktatása+ sortdob??
Attie09-12-2007 14:28:52 // 5956
Ha jól emlékszem akkor tényleg valami nagyon hasonló.
Talán 1300-tól tiltásig a teljes forgató nyomaték 80%-a rendelkezésre áll. (3.0 12V)
Attie09-12-2007 14:25:33 // 5955
Csúnya hang csak kívül hallatszik az enyémben is, de azért egy V6-os benzines se forogja a halálba magát és mégis kellemesebb a fülnek az a hang, nem? :)

Most már sajnos nincs Sau oldalán az a fotó, de az America 180-nál forgott valahol 3500 körül. Lehet hogy volt 3700 is :-))
GEORGE09-12-2007 14:24:10 // 5954
Ha te 130 alatt nem jársz akkor hogy tud neked 5-is enni????? Ezt sosem fogom megérteni.......
GEORGE09-12-2007 14:20:10 // 5953
Azért én kiváncsi lennék arra az ezertől hatezerigre.....
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.