Forum >> Dízelmánia
mreni05-06-2014 13:03:43 // 26902
Irta,hogy jo,mrt a napi km-t is szamlalja. Szerintem muszerfal problem
Bilux05-06-2014 13:00:14 // 26901
Gondoljuk végig honnan tudja a kocsi, hogy mennyivel mész annak kell lenni egy jeladójának, na az jó?
Gtaati05-06-2014 11:33:41 // 26900
Korábban írtam már, esetleg valakinek ötlete rá:
Hello Mindenki! Korabban irtam mar ide, hogy a gt-m kilometer oraja nem mutat, tobben tanacsoltatok,hogy generator problematol lehet, es igaz gond volt a generatorral, most meg lett csinalva csapagy csere, fesz. Szabalyzo csere stb. Most mar normalisan tolt:14,3v-t, de a km ora nem mutata!! Ez mitol lehet? Maga muszer biztos, h jo mert multiecuscan-el leprobaltam es tesztben mutatott szepen! A jelado jo mivel a totalis es a napit szamolja. Valakinek otlete hogy mi lehet a gond? Koszonom!
Hello Mindenki! Korabban irtam mar ide, hogy a gt-m kilometer oraja nem mutat, tobben tanacsoltatok,hogy generator problematol lehet, es igaz gond volt a generatorral, most meg lett csinalva csapagy csere, fesz. Szabalyzo csere stb. Most mar normalisan tolt:14,3v-t, de a km ora nem mutata!! Ez mitol lehet? Maga muszer biztos, h jo mert multiecuscan-el leprobaltam es tesztben mutatott szepen! A jelado jo mivel a totalis es a napit szamolja. Valakinek otlete hogy mi lehet a gond? Koszonom!
Gtaati05-06-2014 11:31:43 // 26899
Vagy szétment a turbó és a saját motorolaját ette és pörgött amíg volt benne olaj, ezért nem tudták le sem állítani, max lefullasztani lehetett volna ha nem autómata....
Bilux05-06-2014 11:12:25 // 26898
Érdekes itt is "beragadhatott" a gázpedál?
159 Indigo Gray 2.4 Monster05-06-2014 10:38:15 // 26897
Ez csak valami kamu lehet, egy Germán prémium márkánál nincs hiba soha :D :D
Piritu - 1.000.00004-06-2014 22:54:52 // 26896
Sztingo03-06-2014 19:58:12 // 26895
Létezhet az hogy az ecu programja hibás adatot ad diagra? Találtam egy forumot ahol ezt boncolgatják sajna az angol tudásom minimális de nekem ugy tünik hogy némely ecu hazudik! Itt a link hátha valaki többet vesz ki belőle mint én.
http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=3&t=1357
http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=3&t=1357
.......................03-06-2014 18:17:09 // 26894
akkufeszt nézni kellene indítózás közben
valszeg annyira leesik,hogy a Rail nyomássabályzó nem tudja tartani a 270 bart és így nem is indul be
INTERDIESEL ben keresd a Komondi Norbertet ,vagy a Szabolcsot,ö segít
nekem is ö találta meg a rapszodikus leállás okát
egyszerüen nem érintketett rendesel a Rail szabályzón a csati,így nem Indult
valszeg annyira leesik,hogy a Rail nyomássabályzó nem tudja tartani a 270 bart és így nem is indul be
INTERDIESEL ben keresd a Komondi Norbertet ,vagy a Szabolcsot,ö segít
nekem is ö találta meg a rapszodikus leállás okát
egyszerüen nem érintketett rendesel a Rail szabályzón a csati,így nem Indult
WarbiRunner (Gyuri)03-06-2014 15:16:54 // 26893
Igen..kéne csinálni egy kiolvasást, hogy van e hiba tárolva. Aztán egy diagot, hogy indítózás közben mi történik.
Ha jól tudom elektronikusan nem olyan sok feltétele van a beindulásnak.
A rail nyomás valójában meg kell hogy legyen. Azt furának tartanám, hogy önindítóval nincs meg, tolásra meg szinte azonnal. Viszont egy rail nyomás görbét megérné mérni indítózás közben biztos ami biztos. Ugyanis ha nincs meg a nyomás a szenzor szerint, akkor nem dob hibakódot! Simán csak nem indul be. tehát ha az indítózás miatt valami elektromos gebasz van és hülyeséget mér a szenzor, akkor nem indul be. Gondolom ilyesmire is gondoltatok, ezért az akksi és gyújtáskapcsoló csere.
A testelés pontokat átnézném és kontakt spray az összes létező csatinak. Nekem ez a legelképzelhetőbb verzió, indítózáskor fals jelet ad a rail szenzor. Ha diagnosztikával semmi nem látszik, akkor Jorjie cartársnál van egy kábel, amivel multiméterrel vagy szkóppal tudtok feszültségjelet mérni a rail szenzoron. Már nem vagyok tuti biztos benne, de asszem 1.3V-ot kell rajta mérni kb indítózáskor és alapjáraton.
Egyébként ha a vezérműtengely jeladó jele nem stimmel (holtponti jeladó), akkor sem fog indulni. Ennek elég induláskor levenni az 1. henger FHP jelet. Onnantól ha jár a motor, a fordulatszám jeladóval kiszámolja hogy hol jár akkor is, ha lehúzod a FHP jeladót. Erre általában dobálja a hibakódot, ha valami nem stimmel, szóval kiolvasásból kiderül ha errefelé van gondja. Amúgy látom ez is cserélve volt. :-)
Ezen kívül valami mechanikai különbség lehet, pl. amikor rádobod a kuplungot, megfeszül a vezérlés, vagy hasonló. De mivel aztán szépen jár, nem hiszem hogy ilyen jellegű a gond.
Ha jól tudom elektronikusan nem olyan sok feltétele van a beindulásnak.
A rail nyomás valójában meg kell hogy legyen. Azt furának tartanám, hogy önindítóval nincs meg, tolásra meg szinte azonnal. Viszont egy rail nyomás görbét megérné mérni indítózás közben biztos ami biztos. Ugyanis ha nincs meg a nyomás a szenzor szerint, akkor nem dob hibakódot! Simán csak nem indul be. tehát ha az indítózás miatt valami elektromos gebasz van és hülyeséget mér a szenzor, akkor nem indul be. Gondolom ilyesmire is gondoltatok, ezért az akksi és gyújtáskapcsoló csere.
A testelés pontokat átnézném és kontakt spray az összes létező csatinak. Nekem ez a legelképzelhetőbb verzió, indítózáskor fals jelet ad a rail szenzor. Ha diagnosztikával semmi nem látszik, akkor Jorjie cartársnál van egy kábel, amivel multiméterrel vagy szkóppal tudtok feszültségjelet mérni a rail szenzoron. Már nem vagyok tuti biztos benne, de asszem 1.3V-ot kell rajta mérni kb indítózáskor és alapjáraton.
Egyébként ha a vezérműtengely jeladó jele nem stimmel (holtponti jeladó), akkor sem fog indulni. Ennek elég induláskor levenni az 1. henger FHP jelet. Onnantól ha jár a motor, a fordulatszám jeladóval kiszámolja hogy hol jár akkor is, ha lehúzod a FHP jeladót. Erre általában dobálja a hibakódot, ha valami nem stimmel, szóval kiolvasásból kiderül ha errefelé van gondja. Amúgy látom ez is cserélve volt. :-)
Ezen kívül valami mechanikai különbség lehet, pl. amikor rádobod a kuplungot, megfeszül a vezérlés, vagy hasonló. De mivel aztán szépen jár, nem hiszem hogy ilyen jellegű a gond.
forrasr03-06-2014 15:09:47 // 26892
csak kiolvasták mielőtt kicserélték a fél autót. a kérdés a beszerelt alkatreszek jók-e,mert felteszem nem újak kerültek bele. Győri vagyok én is és sajna nem tudok közelben senkit. Várpalotán van Csőri aki ajánlhato. Rángatás nem használ neki,elugorhat a vezerlés
159 Indigo Gray 2.4 Monster03-06-2014 15:04:22 // 26891
Bizony 35ekm et bírt a gyári. És okádja a vizet :(
redbull9003-06-2014 13:44:41 // 26890
Ki lett olvasva már a gép?? Az mit mutat?
Nándi03-06-2014 12:35:23 // 26889
Sziasztok!
A segítségeteket kérném! A gondom a következő: vettem egy 156 1.9jtd 116Le alfát és a motorja csak húzásra (1m-en belül) vagy nagyon sokadikra önindítózásra! Amit eddig már kicseréltem de semmi különbség ( üzemanyag szivattyú,nagy nyomású szivattyú,porlasztók "mind a 4db" gyújtáskapcsoló,vezérmű tengely jeladó,aksi ) Ha a motor jár, akkor szépen egyenletesen teszi nem füstöl és erősnek is érzem! És a hibajelenség hidegen-melegen is fenn áll! Javaslatokat ,tanácsokat szívesen veszem esetleg egy hozzá értő szerelőt Győr környékén?!
Segítségeteket előre is köszönöm!
A segítségeteket kérném! A gondom a következő: vettem egy 156 1.9jtd 116Le alfát és a motorja csak húzásra (1m-en belül) vagy nagyon sokadikra önindítózásra! Amit eddig már kicseréltem de semmi különbség ( üzemanyag szivattyú,nagy nyomású szivattyú,porlasztók "mind a 4db" gyújtáskapcsoló,vezérmű tengely jeladó,aksi ) Ha a motor jár, akkor szépen egyenletesen teszi nem füstöl és erősnek is érzem! És a hibajelenség hidegen-melegen is fenn áll! Javaslatokat ,tanácsokat szívesen veszem esetleg egy hozzá értő szerelőt Győr környékén?!
Segítségeteket előre is köszönöm!
Sztingo03-06-2014 10:32:37 // 26888
Pontosan ettől vagyok ki akadva :-)
Ez már a 9. Lmm (8 bontott , 1 új) mindegyik bosch 0281002309.
Bontottak pár mg/i csaltak az újhoz képest, gondoltam én vagyok a hülye ezért elvittem diagra, ugyan azok az értékek ott is :(
Sajnos a környékbeli szerelők itt nálunk nem a legjobbak " óooo hát olasz..."!
Ez már a 9. Lmm (8 bontott , 1 új) mindegyik bosch 0281002309.
Bontottak pár mg/i csaltak az újhoz képest, gondoltam én vagyok a hülye ezért elvittem diagra, ugyan azok az értékek ott is :(
Sajnos a környékbeli szerelők itt nálunk nem a legjobbak " óooo hát olasz..."!
Gtaati03-06-2014 10:27:12 // 26887
Hello Mindenki! Korabban irtam mar ide, hogy a gt-m kilometer oraja nem mutat, tobben tanacsoltatok,hogy generator problematol lehet, es igaz gond volt a generatorral, most meg lett csinalva csapagy csere, fesz. Szabalyzo csere stb. Most mar normalisan tolt:14,3v-t, de a km ora nem mutata!! Ez mitol lehet? Maga muszer biztos, h jo mert multiecuscan-el leprobaltam es tesztben mutatott szepen! A jelado jo mivel a totalis es a napit szamolja. Valakinek otlete hogy mi lehet a gond? Koszonom!
Erhard 242 (Pure Energy)03-06-2014 10:16:48 // 26886
nem dob hibát...nekem az 59-nél mikor el volt dugulva a dpf egyedül a LMM nem mutatott jó értéket de azt sem dobta be hibának csak a fele értéket mutatta, mint amennyi kéne....
WarbiRunner (Gyuri)03-06-2014 10:02:32 // 26885
Na az érdekes...Alapjáraton ha jól rémlik 300mg/i az igényelt légmennyiség, vagyis ha nincs meg 300, nem nyithat az egr. Falazott egr-nél alapjáraton nálam 380mg/i körüli levegőmennyiség van. És itt még a turbonak nem sok köze van az egészhez, nem tölt semmit.
Ebből két dolog valószínű:
vagy a kiolvasás nem okés, vagy a LMM nem látja a bejövő levegőt (nagyon sok fals levegő, vagy mégis rossz LMM).
Ha van 6-7mg/i körüli üzemanyag alapjáraton, akkor azért kb 100mg/i levegő minimum a motorban kell hogy legyen, különben nem jár a motor, vagy füstöl, de semmiképp nem tünetmentes :-)
Ebből két dolog valószínű:
vagy a kiolvasás nem okés, vagy a LMM nem látja a bejövő levegőt (nagyon sok fals levegő, vagy mégis rossz LMM).
Ha van 6-7mg/i körüli üzemanyag alapjáraton, akkor azért kb 100mg/i levegő minimum a motorban kell hogy legyen, különben nem jár a motor, vagy füstöl, de semmiképp nem tünetmentes :-)
Sztingo03-06-2014 09:52:42 // 26884
Alapjáraton 30 mg/i volt nyitott egr-rel ezért falaztam le mert az ecu csak 3000-es fordulatnál zárta le.
falazott egr-el már 50 mg/i lett .
Ha dugulás lenne nem dobna hibát a magas töltőnyomásra ?
falazott egr-el már 50 mg/i lett .
Ha dugulás lenne nem dobna hibát a magas töltőnyomásra ?
Erhard 242 (Pure Energy)03-06-2014 09:51:18 // 26883
effektív mind1 melyiket veszi ritka a vízpumpa halál...tán a gyári a kritikus nem igazán bír ki 80e-et sem :DDDD
Erhard 242 (Pure Energy)03-06-2014 09:47:23 // 26882
fém lapátos pl az LPR, a Starline, a Valeo, a Termotec, a Denckerman, a Lucas, a Swag, a Vaico, Meyle tán a BGA...az is jó ami nem fémlapátos Graf, Ruville, SKF, Hepu....
Erhard 242 (Pure Energy)03-06-2014 09:37:20 // 26881
csak annak annyi köze a németekhez, mint nekünk a finnekhez :)))
Buddha03-06-2014 09:31:59 // 26880
Egyébként ha már nekem írtál, akkor miért nem annak aki kérdezett? :-) Több hasznod lenne ha nem kritizálnál hanem adnál tapasztalati tanácsot is! :-)
Csak poénkodok, értsd a viccet! :-D
Csak poénkodok, értsd a viccet! :-D
Buddha03-06-2014 09:29:35 // 26879
Attól, hogy valami echte német még nem lesz jó! ;-)
Erhard 242 (Pure Energy)03-06-2014 08:48:41 // 26878
a török német? hááát jah :P
WarbiRunner (Gyuri)03-06-2014 08:45:12 // 26877
Persze értem :-) Csak azért írtam, nehogy 20e-nként elrohanjon valaki ellenőriztetni, mert tök felesleges :-)
WarbiRunner (Gyuri)03-06-2014 08:43:43 // 26876
A nyomás attól még megvan, ha kisebb a szállított mennyiség. Sőt, ha belegondolsz pl egy kerti szivattyú, ami fix teljesítményen dolgozik. Minél jobban nyitod a csapot, annál jobban esik a nyomás. Egy szivattyúnak, vagy akár turbónak teljesen zártrendszernél (nulla tömegáram) van maximális nyomása, teljesen nyitottnál 0 nyomáson maximális szállítása.
Vagyis ha dugulás van, vagyis kisebb tömegáram, még könnyebben eléri a nyomást.
Ha falsot szívna, akkor azt a turbo és a LMM közt keresd, az is magyarázná a dolgot. Csak hogy írod mekkora eltérések vannak, hát szerintem viszonylag nagy lyuknak kéne lenni.
Ami nekem még fura, hogy egr falazásra javul a helyzet. Az egr-nek full zárva kéne lenni, ha látja az ECU hogy kevés a levegő. Mennyire kevés a kevés? Pl alapjáraton hány mg?
Vagyis ha dugulás van, vagyis kisebb tömegáram, még könnyebben eléri a nyomást.
Ha falsot szívna, akkor azt a turbo és a LMM közt keresd, az is magyarázná a dolgot. Csak hogy írod mekkora eltérések vannak, hát szerintem viszonylag nagy lyuknak kéne lenni.
Ami nekem még fura, hogy egr falazásra javul a helyzet. Az egr-nek full zárva kéne lenni, ha látja az ECU hogy kevés a levegő. Mennyire kevés a kevés? Pl alapjáraton hány mg?
forrasr03-06-2014 06:56:45 // 26875
cartárs kérdésére írtam az előírást:-) sajátomon amióta nálam van még nem ellenőriztem. Mikor megvettem olyan jól letömítettem a szelepfedelet,hogy eddig sajnáltam levenni. 345nél járunk,de elmondásod alapján nem fogom sürgetni
Buddha02-06-2014 23:39:12 // 26874
Pl. a Meyle az jó! ;-)
Sztingo02-06-2014 23:04:18 // 26873
igen ez az amit nem értek mert ha tényleg olyan kevés levegőt kapna akkor hogy lehet a turbónyomás megfelelő ? Arra gyanakodom hogy van valami repedés valamelyik csövön amit nem veszek észre így megkapja a levegőt csak az ECU nem tud róla mert nem az LMM _en keresztül kapja.
WarbiRunner (Gyuri)02-06-2014 22:17:46 // 26872
Mondjuk ha a turbonyomás jó, akkor inkább dugulás jellegű a dolog.
Sztingo02-06-2014 22:05:02 // 26871
Kösz a tippet ! Pénteken rámérek, na meg a turbó geometriát is szemrevételezem.
WarbiRunner (Gyuri)02-06-2014 20:41:42 // 26870
Nem kapsz fals értéket, mérj rá úgy szerintem is. A turbo geometriát is érdemes megnézni, nincs e leragadva.
159 Indigo Gray 2.4 Monster02-06-2014 17:18:32 // 26869
Üdv. Vízpumpa ügyileg melyik márkának van fémlapátos megoldása? Vagy melyiket érdemes venni bele?
Sztingo02-06-2014 16:40:30 // 26868
Akkor nem kormolna jobban? Mert csak hirtelen gázadásra kormol egy keveset. Ha lekapnám a katalizátort és ugy rámérek az bizonyitana valamit ? Vagy csak falsch értékeket kapnák ?
Erhard 242 (Pure Energy)02-06-2014 15:55:41 // 26867
pl eltömődött katalizátor
Sztingo02-06-2014 15:39:15 // 26866
Sziasztok!
Mitől lehet hogy kevés levegőt kap a LMM szerint a motor ?
LMM cserélve lett uj gyárira, a vezetékek kimérve nincs szakadás vagy más sérülés rajtuk.
A levegő csövein sem találtam repedés.
alapjáraton a mért légmennyiség 70% - al alacsonyabb a névleges menyiséghez képest, 2000 fordulaton már csak 60%. Lefalazott egr szelepel javul a helyzet de nem számottevően. Hiba kód nincs, de elég lomhának tűnik főleg kisebb fordulaton.
2200-2800 között néha megtorpan ( bedadog) szintén hibakod nélkül.
Érdekes módon a töltő nyomás, üzemanyag menyiség stb. Hozák a megcélzott értékeket.
156-os 1.9 jtd ről van szó 116 lovas változat vgt-vel.
Minden ötletre vevő vagyok !
Mitől lehet hogy kevés levegőt kap a LMM szerint a motor ?
LMM cserélve lett uj gyárira, a vezetékek kimérve nincs szakadás vagy más sérülés rajtuk.
A levegő csövein sem találtam repedés.
alapjáraton a mért légmennyiség 70% - al alacsonyabb a névleges menyiséghez képest, 2000 fordulaton már csak 60%. Lefalazott egr szelepel javul a helyzet de nem számottevően. Hiba kód nincs, de elég lomhának tűnik főleg kisebb fordulaton.
2200-2800 között néha megtorpan ( bedadog) szintén hibakod nélkül.
Érdekes módon a töltő nyomás, üzemanyag menyiség stb. Hozák a megcélzott értékeket.
156-os 1.9 jtd ről van szó 116 lovas változat vgt-vel.
Minden ötletre vevő vagyok !
WarbiRunner (Gyuri)02-06-2014 11:49:39 // 26865
Nekem 320e-nél volt asszem először nézve, esélyes hogy előtte soha senki nem nézte még. Egy szelepnél kellett korrigálni, ott se sokat. 20e-ként biztos nem nézegetném :-)
forrasr01-06-2014 09:54:17 // 26864
20e,40e,80e,120e, és így tovább 40 ezer km-enként kell szelephézagot ellenőrizni a 10 szelepeseknél, korongos kivitel, gondolom ezért ilyen sűrű a gyári előírás. Kezelési kézikönyvben benne van.
MG16601-06-2014 00:34:35 // 26863
Sziasztok!
10 szelepes 2.4 JTD / 166 egyenetlenkedő alapjárat, erőtlen motor (nem tök gyengusz, csak nem olyan agilis mint volt, nem ugrik, végsebességet is hozza, csak hosszabb idő alatt), büdös kipufogógáz utal valamilyen tipikus meghibásodásra?
Rég óta nem tudtam rá áldozni, lehet, hogy több hiba is okozza.
Nem megy jól, de nem is eszik többet mint korábban, sőt, országúton 5 alatt lehet vele normális országúti tempót közlekedni.
A kézikönyéből mintha azt szótároztam volna, hogy 200e-nél szelephézagot kell ellenőrizni... én nem ellenőriztem, optimista hiszékenységgel van benne 235e km.
Mit okoz a szelephézag-gond? A randa hangon kívül. Előre is köszönöm...
10 szelepes 2.4 JTD / 166 egyenetlenkedő alapjárat, erőtlen motor (nem tök gyengusz, csak nem olyan agilis mint volt, nem ugrik, végsebességet is hozza, csak hosszabb idő alatt), büdös kipufogógáz utal valamilyen tipikus meghibásodásra?
Rég óta nem tudtam rá áldozni, lehet, hogy több hiba is okozza.
Nem megy jól, de nem is eszik többet mint korábban, sőt, országúton 5 alatt lehet vele normális országúti tempót közlekedni.
A kézikönyéből mintha azt szótároztam volna, hogy 200e-nél szelephézagot kell ellenőrizni... én nem ellenőriztem, optimista hiszékenységgel van benne 235e km.
Mit okoz a szelephézag-gond? A randa hangon kívül. Előre is köszönöm...
Mr. Z31-05-2014 23:41:38 // 26862
köszi azt akartam írni :)
Hardy31-05-2014 23:39:48 // 26861
Ez olajhűtő szerintem, nem teknő. Ránézésre mintha olyan lenne mint az enyém. 156 m-jet. De lehet tévedek.
Alfa GT-Csaba31-05-2014 23:34:23 // 26860
Idők során tapasztaltam a különbséget ,box ,Kollár progi és a Manky progi között és a legutóbbi,bőven felülmúlja mindet :-)!!!!
Mr. Z31-05-2014 23:29:40 // 26859
WarbiRunner (Gyuri)30-05-2014 11:39:48 // 26858
Lönci mestert keresd meg szerintem, ő biztosan meg tudja csinálni. Elvégre ha jól tudom a 2.4benzines turbo Bravojára is 1.9-mjet váltót rakott. :-) Ő tuti tudja a választ hogy hogy kell összehozni. Elérhetőségét nem tudom, a fiatbravo clubon nekem is adott pár infót.
WarbiRunner (Gyuri)30-05-2014 11:33:50 // 26857
Levehető horog, így vettem az autót. Az első tulaj rendelhette bele, megvan a papírja is a szervízfüzet mellett. Ellebi márkájú, szóval nem gagyi. Jól be van pakolva alá, nem nagyon látszik, viszont nagyon hasznos dolog. Többet ér mint egy egyterű :-)
szasza(SW)29-05-2014 20:01:36 // 26856
Sziasztok!
Gondolkodom egy 6-os válton.Tudtok olyat akinek esetleg be lett rakva itt az amorén 110-116 lovas 1,9-be.Miket kell cserélni egy ilyen művelethez?
Gondolkodom egy 6-os válton.Tudtok olyat akinek esetleg be lett rakva itt az amorén 110-116 lovas 1,9-be.Miket kell cserélni egy ilyen művelethez?
Föckös29-05-2014 19:45:56 // 26854
gyááá de tud valaki jó tanácsokat adni, amióta igazán jó progi van az autóján :-)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
488
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?