Forum >> Dízelmánia

perdix04-12-2007 16:27:24 // 5852
Egyébként meg, hogy legyen mit kötnöm az orrotokra: tegnap mentem a 8 ason..és 100 nál 2,2 öt evett a gép......kár hogy mikor a kis enyhe lejtő vízszintbe állt, felkuszott 5,5 re......
perdix04-12-2007 16:08:45 // 5851
:-))))))
Selmak04-12-2007 15:53:59 // 5850
Azis vedd figyelembe hogy 1,7 szívó dezsőnél kb 4x akkora LE és Nm ad le ami nem a zéróponti energiából keletkezik és jelentősen nehezebb kasznit mozgat.
Erhard 242 (Pure Energy)04-12-2007 15:52:42 // 5849
gyere tesztelni 1x velem s megvilágosodsz :))
nekem 5-6L között eszik a jószág....
Wickey04-12-2007 15:16:41 // 5848
addig azért még alszunk párat. De hogy a tied sem 5-6 litert eszik, azt le merem fogadni :-)
Vagy te is perdixi literben számolod és nem metrikusban? :-DDDDDDDD
Wickey04-12-2007 15:15:33 // 5847
A jtd panda lófasz. Az is csak a prospektusokban eszik 3-4 litert.
Legutoljára 4 litert a smart kajált nekem benzinből országúton (az vicces volt: 10 liter benzinből feljöttem Sopronból Vácra)
Erhard 242 (Pure Energy)04-12-2007 15:15:08 // 5846
nem ciki csak kiváncsi vagyok mikor hoznak már ki egy akkora kasztnis autót, mint az enyém benzinesben, ami ennyire egy is, meg eszik 5-6L között de az én talpammal :)))
Wickey04-12-2007 15:13:57 // 5845
Milyen 2.5?

Én azt magyaráztam, hogy a fasza agyonreszelt dízel vagy kétszerannyit eszik mint egy őskőkorszaki 1.7 dezső.

Mi köze van a 2.5-ösök fogyasztásához?
Mellesleg a 2.5V6-ok a 75ösökben meg a gtv6-osokban még egész korrektül kajáltak: télen 9 literrel elmászkáltam az első gtv-m eredeti motorjával városban hímestojás üzemmódban. Ha meg a normális utazótempómmal jártam, akkor 11. Összehasonlításul: az 1.9jtd ilyenkor 7.5-öt eszik. A 2.4MJet meg valószínűleg 9 körül kajálna szerintem, ezt nemtudom, mert nem mentem még öthengeres mjettel nemhogy ezer de még száz kilométert sem városban.
Selmak04-12-2007 15:12:43 // 5844
Vegyél akkor JTD pandát azzal lehet spórolni. Fogyaszt vagy 3-4 litert, de cserébe nem is megy.
BeeGee04-12-2007 14:38:33 // 5843
Nincs ilyen, nem is azért mondtam. Csak úgy vettem ki a szavaidból, hogy ciki lenne egy 600ccm-es benzin motor. És kérdeztem volna rá, hogy miért? :)
Liquid04-12-2007 14:37:43 // 5842
egy Löwenbrau jöhet nekem is :))
Erhard 242 (Pure Energy)04-12-2007 14:37:10 // 5841
nah azért ne már, hogy a 2,4mjet annyit egyen , mint egy 2.5.....azért az csúnya lenne, de hansonlítsuk egy 2.0TS-hez ott is van 2L különbség a diesel javára....
Erhard 242 (Pure Energy)04-12-2007 14:34:20 // 5840
Löwenbrau az nem rossz :)))
nem táncolok ki de abból indult ki a fitymázás, hogy adott idő alatt ki hova, merre, miért...
erre írtam, hogy a diesel 4 év alatt kissé felhúzta magát...
Wickey04-12-2007 14:28:39 // 5839
hja. MIntha csak a dízelmotornak járna alanyi jogon a feltöltés. :-P
Wickey04-12-2007 14:27:29 // 5838
Na mert azt ne meséld, hogy egy 2.4M-Jet ugyanannyit eszik, mint egy 1.7es szívódízel Tipo.
A tipok még a halálukon is vagy 2 literrel kevesebbet kérnek mint bármelyik mjet.

Ott van George: semmivel nem eszik kevesebbet a dízelje mint a benzinesei, miközben ugyan erősebb és sokkal nyomatékosabb.

Egyetlen előnye van a modern dízelnek: normális napi használatban sokkal kényelmesebben lehet vele közlekedni az optimális tartományban rendelkezésre álló forgatónyomaték miatt. Tehát az emberek 80%-ának gondolkodás nélkül best buy.
Nekem nem, mert sportolni a gyér felső fordulatszámtartomány miatt alkalmatlan, spórolni pedig a nagy súly, nagy teljesítmény, és részben a környezetvédelem miatt szintén alkalmatlan.

Mostmár nagyjából sejtem hogy elbasztam anno. Egy dízel Tipot kellett volna vennem másfél éve, maradt volna 2.5 millió forintom, és nem 6.5-7.5 litereket zabálna az a fos hanem csak 4.5-5-öket. Nekem olyan munkagép kell, amivel a hétvégi benzinadagot össze lehet spórolni hétköznap :-P
Grando04-12-2007 14:25:42 // 5837
Ejj, kitácolsz! :DDD
Télleg, milyen sör legyen a nyereményedben a jäger mellett?
Erhard 242 (Pure Energy)04-12-2007 14:23:58 // 5836
szívó aki szívódieselt vesz :)))
BeeGee04-12-2007 14:17:17 // 5834
A környezetvédelem szivárgott be az F1be is, nem a technika vége.
De itt egymagában a dizel sem állja meg a helyét, ahogy azt szeretnék. Hozzá kell tolni egy villanymotort, akkor esetleg,

Ha majd 600 ccm-ből hoznaki ki 100 Le-t és 200 nm-t kis fogyi mellett, az miért zavar?
Grando04-12-2007 14:14:24 // 5833
Akkor lássuk a szívódízelek fejlődését... ;)))
Erhard 242 (Pure Energy)04-12-2007 13:38:51 // 5832
persze meg eszik 18L-et az is fejlődés :))
nem nevezném fejlődésnek hogy a turbó alá rakjunk egy kompresszort, az alá meg nitrót, alá meg lökhajtású kerozinágyut.....
Liquid04-12-2007 13:38:10 // 5831
ez teccik :)))

"Épp itt volna az ideje hogy a kultúrembereknek való (benzin)motorokat is fejlesszék megint egy picit :-)"
Erhard 242 (Pure Energy)04-12-2007 13:37:01 // 5830
Te, ha diesel többet fogyaszt akkor a benzines az zabrál...Hitler bácsi is rájabszott a jó kis benzines Tiger tankjaira....az Urálig ki is fogytak :))))))))
Pont ezért nem fejlesztették a benyásat tovább, mert zabrálnak, persze lehet csökkenteni a fogyit 600 köbcentivel, mint az a zuhanykabin izé szmárt:)))
De a nagy fejlődés jól tükröződik az F1-ben ott is alternatívákat keresnek, mert a technika végét látják...
Grando04-12-2007 13:35:56 // 5829
Igaz, hogy off, de ott van pl. az 1,4 TSI 170 lóval. Túróval, meg egy kompresszorral, ami a turbólyuk ideje alatt tölt. Ez azért csak fejlődés, vagy mi... ;)))
Wickey04-12-2007 13:21:58 // 5828
Előtte meg a benzines fejlődése volt kézzelfogható.
Egy szóval nem mondtam hogy nem fejlődik a dízel.
Fejlődik az, de minek? Hol van má az amikor az takszis a szívódízel Tipoval elketyegett öt liter HTO-val a városban? Azok voltak a szép idők. Az igazi munkagépek...
A dejzel közben meg erősebb lett, de drágább és bonyolultabb, többet fogyaszt és ugyanúgy kerreg ugyanúgy füstöl és ugyanúgy büdös mint eddig...

Épp itt volna az ideje hogy a kultúrembereknek való (benzin)motorokat is fejlesszék megint egy picit :-)
Erhard 242 (Pure Energy)04-12-2007 13:13:14 // 5827
persze egy diesel sosem lesz olyan, mint egy F50 ami sportos....
na de attól még egy 3.2GTA is messze van :))))))))))
Erhard 242 (Pure Energy)04-12-2007 13:10:43 // 5826
Csak tudod ott van a "ha", abból meg sokat hallunk :)))
a diesel fejlődés meg kézzel fogható
Wickey04-12-2007 12:44:17 // 5825
Azt nézegesd inkább, hogy 1990 óta nem fejlesztettek benzinmotort (leszámítva a JTS-t, ami ugye már nem alfa fejlesztés, hanem off the self javarészt), míg 1990-ig nem fejlesztették a dízelmotort.
1990-ig viszont ha úgyveszed, elég penge kis benzinmotorokat toltak össze: Címszavakban: ottvolt a nord blokk, ami 1987-re már 30 éves múltra tekintett vissza, amikor kijött belőle az utolsó verzió: 2.0 TS, 8V, szívóoldalon vezérlésmódosító, 148 lóerő. Ott volt a vadonat új V6-os blokk 1978-ban, kései utódját a 3.2GTA-kban búcsúztattuk. Koruk gyöngyszemei voltak. Zárójelben, mert nem kedvelem őket: a boxerek is korrektül túlteljesítettek literteljesítményben, és vezetési élményben főleg a könnyű kis 33-asokban.
1990, sőt, inkább 1995 óta a dízelnek áll a zászló. Az elmúlt 10 év nagyon lájtos volt benzinmotor ügyben. Viszont a mercedes-féle DiesOttora visszautalva: ha a benzinmotor is megkapna minden lehetséges fejlesztési erőforrást ami elérhető manapság, akkor abból is kijönne egy gazdaságos, pörgős, turbós kisköbcentis motor 240 lóerővel és 400 Nm-el.
BeeGee04-12-2007 12:41:54 // 5824
Annyi előnye azért van a benzinnek, hogy tudják, milyen teljesítményre képes.
Ha rátesznek minden elmabajt 1500 ccm produkál 1000 Le-t legalább egy vereny erejéig :)
Innen már adott a feladat, hogy növeljék a hatékonyságát és az ezerötös tudjon csak 150 LE-t, de azt 5 literből, mondjuk.
A dizelesek is egyre feljebb teszik a lécet liter/LE-ben, de komoly fogyaszáscsökkenést már nem produkálnak.

A benzinesek nem a határukat érték el, egyszerűen csak más volt a trend az elmult években. Most újra éledeznek, és vszeg meglez a hatása.

Egyébként viccesek ezek a parttalan viták :)
Spec dízellel járok, kellemes csalódás volt, de érzem, hogy nem állított végérvényesen a pártjára. Az tény, h ha már dizel, abból az Alfa elég sportos hangolást tud kihozni. De csak dizelhez képest!!
Liquid04-12-2007 11:28:13 // 5823
mondjuk ha már annyira hasonlítgatunk akkor úgy lenne igazságos, ha a feltöltött és a szívó motorokat különválasztanánk.
Mindjárt más a leányzó fekvése.
Erhard 242 (Pure Energy)04-12-2007 11:24:24 // 5822
mert akkor én is mondhatnám, hogy az 1.3mjet meg a 2,4 között mekkora a különbség :))))
Erhard 242 (Pure Energy)04-12-2007 11:22:25 // 5821
úgy nézzük, ahogy kezdtük....
mondjuk egy 1990-es 2000 köbcentis 4 hengeres benzines hová jutott ...
meg egy 1.9 diesel hova jutott...
azért van különbség...
Erhard 242 (Pure Energy)04-12-2007 11:19:23 // 5820
házon belül maradjunk csak arról volt szó :))
Poló04-12-2007 11:07:09 // 5819
Hát ha így nézzük...

2.0 szívó 240 pacival (OFF Honda S2000)
2.0 turbó 280 lóerő (OFF Subaru Impreza WRX Sti)

De hogy házon belül maradjunk, ráadásul már kb. 15 éves motor:
2.0 V6 TB 12V 204 lóerő (164, 166, GTV)
perdix04-12-2007 11:02:53 // 5818
Mi a faxt erőlködtök? Az üzemanyag neve: benzin, a munkagép meg gázolajjal megy. :-)))))))))
Erhard 242 (Pure Energy)04-12-2007 10:53:12 // 5817
no várjunk csak azonos köbcentit nézünk....tudod van 2.4-es 200 lóval :))
Wickey04-12-2007 10:33:31 // 5816
Juhé!
Akkor kéretik viktorkának kifejleszteni azt a 2.5 twin turbo jts motort amiről lentebb értekeztem :-)))
Wickey04-12-2007 10:32:39 // 5815
Namost hogy gecizzek: nem harminc év, hanem csak 15, mert a '90es évek elején kapott 24 voltos hengerfejet. (Sőt, 2 literesre lebutítva túrót is).
És azért tizenöt, mert előtte rohadtul nem volt rá szükség hogy fejlesszék: 1980-ban amikor az injektoros kijött, az a hengerenkénti befecskendezéses 2.5V6 igen kultúr motornak számított, 10 évig hozzá se kellett nyúlni, lényegében annyi történt, hogy megnövelték a hengerűrtartalmat 3 literre (tízéves korában, 1988 körül), és amikor kezdtek kapaszkodni föl a többiek, akkor kapott a 2.5-ös egy 24V hengerfejet (ofkóz a 3.0 12V még jóideig kínálatban maradt csak lecserélték a Fosch L-Jetronicot Fosch Motronicra, ami nemvolt olyan hátrányos ötlet).

Gondolatkísérlet: egy 2.0V6TB gyárilag is igen finom szerkezet, holott az is mostmár lassacskán 15 éves. Autóipari szempontból egyidős a pattintott kőbaltával.
Mi lenne, ha kapna egy 24 szelepes hengerfejet, 2.5ös hengerűrtartalmat, és JTS hengerfejeket az ikerturbó (kicsi alulra nagy felülre) mellé?
kru04-12-2007 07:02:02 // 5814
Még a végén bekövetkezik az a kánaán, hogy minden paraszt dízellel fog járni, eleszik a buszok, kamionok, hajók elől a nehézolajat, és marad a nyakunkon annyi benzin mint a szemét. :-PPP

Már most is ez van (mondjuk nem azért, mert eleszik a buszok, de szűkös kapacitás):
hvg
Poló04-12-2007 00:59:57 // 5813
Az meg a másik, hogy a teljesítmény növekedés mellett a károsanyag kibocsátást pedig csökkenteniük kell a gyáraknak.
Poló04-12-2007 00:59:09 // 5812
2007-ben már van 2,2 JTS, asszem 185 pacival.
Erhard 242 (Pure Energy)03-12-2007 16:21:11 // 5811
"Ahha. A 2.5V6 pedig 1978-ban tudott 160 (karburátorral) majd 1985 körül injektorral és katalizátorral 156 lóerőt. Utána kapott 24V hengerfejet, és kinőtte magát 190 lóerőre. Kész.
Kábé hasonló a sztori a dejzellel, tudott először 105 majd 115 lóerőt, utána kapott 16V hengerfejet, és kinőtt 140 lóerőre."
Kábé hasonló a sztori csak nem 30 év telt el a 105-ről 150LE ha nem 6-7 év :)))
Erhard 242 (Pure Energy)03-12-2007 16:04:58 // 5810
plusz a benyásoknál van egy probléma...már nem tudják úgy a teljesítményt növelni vagy szinten tartani, hogy a fogyasztás csökken...
Erhard 242 (Pure Energy)03-12-2007 16:01:27 // 5809
azért nem olyan eccerű csak, hogy dobjunk rája egy új henerfejet oszt 140 lóerő lesz :))
Wickey03-12-2007 15:53:39 // 5808
Ahha. A 2.5V6 pedig 1978-ban tudott 160 (karburátorral) majd 1985 körül injektorral és katalizátorral 156 lóerőt. Utána kapott 24V hengerfejet, és kinőtte magát 190 lóerőre. Kész.
Kábé hasonló a sztori a dejzellel, tudott először 105 majd 115 lóerőt, utána kapott 16V hengerfejet, és kinőtt 140 lóerőre.

A dejzel technika kábé most van ott, hogy költséges és bonyolult lenne tökéletesíteni: lásd részecskeszűrők, sokutas katalizátorok, változógeometriás vagy több turbó, most itt az ideje hogy megint beletoljanak egy kis lóvét a benga motorok fejlesztésébe.

Már csak annál is inkább, mert az elmúlt 10 évben kurvasok lett hirtelen a dejzelautó.
Egy tonna nyersolajból pedig csak adott mennyiségű gázolaj nyerhető ki, nem úgy van az, hogy eldöntjük hogy éppen most mit párolunk le...
Még a végén bekövetkezik az a kánaán, hogy minden paraszt dízellel fog járni, eleszik a buszok, kamionok, hajók elől a nehézolajat, és marad a nyakunkon annyi benzin mint a szemét. :-PPP
Erhard 242 (Pure Energy)03-12-2007 15:10:55 // 5807
Te hivatkoztál a 2003-as Mjetre....csak párhuzamot vontam...
Adrián03-12-2007 15:08:49 // 5806
A pénztárcánk nem örülne! ;)
Selmak03-12-2007 15:07:23 // 5805
Nem tudom örülnétek e annak ha presztizs brutto LE-kért beáldoznák a megbízhatóságot?
Adrián03-12-2007 15:06:58 // 5804
Nálam vannak érzelmek :))
Wickey pedig szerencsés ember ;) ha tehetném én is tartanék 1 játszós autót mindenképp ami megy mint a pusztulat és valószínű nem dízel lenne ill inkább hátsó vagy összkerekes mint első!;)
kru03-12-2007 14:59:10 // 5803
Jóvanna. Oda tudja magát tenni a 20V, azzal nincs gond. Teszi mindezt érzelemmentesen. Ennyi. Én is azt használom, mert normális a fogyasztása, 140-es utazónál nincs szinte motorhang. És nincs is nekem ezzel bajom.
A fentiekkel egyébként szerintem wickey sem vitatkozik.
Csak neki ott áll a garázsban egy autó is hétvégére.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.