Forum >> Dízelmánia

kru20-07-2009 21:16:11 // 12802
mármint a motorról, te :D hangja nem olyan szép, ugyanolyan módon áll le, mint a multijet (lendkerék röffen), és nem megy :D
kru20-07-2009 21:08:16 // 12800
kérem szépen, beszámoló a félig offos 2.2jtd (scudo, phedra) hangja is elég jó, bár meg sem közelíti a sor5 mjet-et. egyebet nem tudok elmondani. :D
tipoatti20-07-2009 20:46:02 // 12799
multijet nélkül is olyan... :)
Erhard 242 (Pure Energy)20-07-2009 20:39:06 // 12798
hidegen 2200 max aztán ha meleg 2500-3000 ha jön valami félbolond akkor 4000 :D
pe-Ti20-07-2009 19:36:25 // 12797
Üdv!
Én hideg motornál 2200-nél elváltok igyekszem 1900-2000 körül egyenletesen haladni!
ÜZEM meleg motornál országúton elforgatom gyakran 3000 fölé (max 3500-ig) de sok értelme nincs a "nyomatékgörbe " e felett már zuhan lefele sokkal dinamikusabban lehet haladni ha a váltáskor a 2000-2200 tartományba esik vissza a köv. gang viszont ha 2000 alá esik pl. lassításkor én mindig visszapakolok egyet neki!!
Eleinte a sok benyás után furcsa volt, hogy nem a pörgetéssel jön a kraft de kis idő után elkezdtem a fordulatszám-mérőt figyelve váltani nem a motorhanggal...eleinte zavart a "szűk" használható fordulat-tartomány de a 6 gangos váltónak szerintem nagyon jól eltalált az áttételezése szépen lehet autózni 1800-3500 között!
LeZo20-07-2009 18:38:01 // 12796
:)

na most már kíváncsi vagyok, hogy akinek 1.9 Mjet van, hogy kapcsolgat:)

Gyerünk "traktorosok":)
András bácsi20-07-2009 17:49:58 // 12795
Teljesen más az 1.9JTD és a 2.4mjtd vezethetősége. Úgy van, ahogy Isti említi: 2000 körül már simán 50 felett mész szinte bármely fokozatban. Mármint a 2.4. Az 1.9 nem indul meg csak úgy 2200-tól (legalábbis így érzem a mienken) A 2.4 1500-ról erőlködés nélkül gyorsul.
WarbiRunner (Gyuri)20-07-2009 17:02:54 // 12794
1800-nál váltassz? Akkor visszaesik 1000-1200-ra nem? Az pont nem biztos hogy jó...Még hidegen is inkább 2300 körül kapcsolok (én is figyeltem ma :-))), és a 3-mas így is eléggé lentre esik vissza. Tény, hogy nekem se szaggat meg remeg 1200-nál se, de azért ott már nem szereti, hidegen meg főleg nem. Azt az elvet követem, hogy elvileg a nyomatékcsúcs (nálam 2000) közelében legjobb hatásfokú a motor, akkor pörög legkisebb tehelésen a turbo, és már van normális olajnyomás. A turbot mindenképp ez kíméli legjobban szerintem, úgyhogy e körül tartom mindíg, mégha nem is csikarok ki 5l-es városi fogyikat (a legutóbbi 7,4 lett :-S...)
Cserébe megnézheted mennyit kormol a traktorom :-)) Nem mondom, hogy semennyit, de elenyésző. Mikor vettem, lámpától elinduláskor mindíg volt egy gyönge bárányfelhő (mint a legtöbb dízelnél), mostanra ez eltűnt, telitalppal bele kell rúgnom a gázpedálba alapjáraton, hogy visszapöffentsen egy gomolyagot. :-))
ystuc20-07-2009 14:10:26 // 12793
Most értem haza. Direkt figyeltem a fordulatszám mérő mozgását. Ha nyugisan autózok, akkor el sem érem a 2000-es fordulatot. Olyan 1800-nál elváltok, de az a max. Sosem szoktam amúgy nézni a fordulatszám mérőt, hang alapján váltok.
Ha rohanok, az más kérdés. :-)
Viszont nézegettem a fogyasztási adatokat is, és 50-nél negyedikben tényleg eléggé rendben van. A három a hang miatt szerintem sok neki, az öt meg kevés, ha hírtelen akar az ember gyorsítani.
WarbiRunner (Gyuri)20-07-2009 13:50:32 // 12792
...ja, és néha húzd el a száját rendesen, mert ez egy ALFA :-DD

többen írták, hogy jót tesz egy-egy hosszabb kikormolás, ami 4-esben 3000 körüli fordulatot és egyenletes gurulást jelent. A sok városozás bárhogy vezeted eldugítja traktort rendesen. Én néha 200km után érzem, hogy meg kéne zavarni a gépet. Általában Debrecen-Budapest távon, autópályán visszaúton kezdem érezni, hogy ahaa megjött a hiányzó kraft. Szóval városba nem való a dízel, oda ezerkettes kopelkorza kell :-DD
LeZo20-07-2009 13:44:54 // 12791
:))) ok, kiszigetelő szallagozom a fordulat többi sávját, ha nem látom a mutatót akkor elb...tam :DDD

olyan "mérnökemberesen" :D

off: akkor azért nem csináltam olyan hülyeséget eddig a beltekert 25 eKm alatt
WarbiRunner (Gyuri)20-07-2009 13:34:43 // 12790
Tartsd 2000-ren a fordulatot a krúzolsz, és válts 2500 körül. 1700 alatt válts vissza. Szerintem ennyi. :-)
LeZo20-07-2009 13:32:27 // 12789
Na most már akkor engem is érdekel hogy lehet ideálisan autózni a traktorral szerintetek, hogy ne kormoljon le, de ne is nyomjuk ki a szemét:)
Selmak20-07-2009 12:56:57 // 12788
Az alacsony fordulaton történő kínzás sokkal jobban megterheli a motor mechanikáját mint tiltásig forgatás.
1. Megszakad a kenőfilm kis fordulaton extrém nyomásnál
2. vibrációs megrepeszthetik a csapágycsészéket.
Alacsony fordulaton kínzott jürgeneknél nem ritka a főtengely csapágycsésze törés.
WarbiRunner (Gyuri)20-07-2009 11:42:47 // 12787
Kérdés: ha kiveszem a slusszkulcsból a kód chipet (RF ID) és úgy indítózok. Akkor gondolom nem indul be az autó, de eltárol bármilyen hibát a comp? Jó kulccsal utánna be tudom indítani, vagy letilt és valahogy fel kell oldani(szervízcsatlakozón)?
Erhard 242 (Pure Energy)20-07-2009 10:12:41 // 12786
már mondottam Neked miért nem kell Subaru :) csak is európai autó köll e...:P
Attie20-07-2009 10:08:39 // 12785
Apám automata Mondeoja sem enged felkapcsolni egy bizonyos fordulat alatt ha jól emlékszem.
kru20-07-2009 10:00:58 // 12784
ezek csak kifogások, ha annyira hiányozna neked, már rég vehettél volna egy subaru outback H6 benzint a 3.0i-t :DD
Erhard 242 (Pure Energy)20-07-2009 09:20:48 // 12783
vagy miért olyan dög nehéz a 2,4Mjet belőle akkor nem kéne mást nézegetni :DDD vagy csinálnának egy 2,5V6 dejzelt ....
Erhard 242 (Pure Energy)20-07-2009 09:19:01 // 12782
nem tudom miért nem raknak a 159be egy 2.5V6-ot....
kru20-07-2009 09:11:20 // 12781
H6 nem jó? :DDDD annak is van egyfajta hangja :D
Erhard 242 (Pure Energy)20-07-2009 08:45:57 // 12780
persze termelje a benzint :D nem garis és kb olyan 9,5L-et eszik, a regadót ki lehet kerülni...
kru20-07-2009 08:37:14 // 12779
És garanciális és fogyasszon 5.5litert százon, városban?!
És legyen mentes a regadótól.
kru20-07-2009 08:36:11 // 12778
Nem tudom mással magyarázni a Subaru Si-Drive ezen működését.
De majd az okosok megírják. Gondolom a csapszegek (ha van olyan :))), stb, ha jobban erőlködik a motor, az nem jó.
Nyilván van egy optimális tartomány, erre írtam, hogy az optimális alatti tudomásom szerint nem csak a DMF-nek rossz, hanem a motort is feleslegesen terheli.
Erhard 242 (Pure Energy)20-07-2009 08:16:41 // 12777
legyen V6, kb 220le és max 12e euró :DDD
Ferko20-07-2009 08:05:41 // 12776
Biztos magasat akart írni.:-))
ystuc20-07-2009 08:01:26 // 12775
Ezt most nem értem. Hidegen nem jó az alacsony fordulat? :-0
Ferko20-07-2009 07:58:35 // 12774
Hidegen majd 2.000-nél elváltok. Ha meg melegebb akkor majd 2500-nál.

A hétvégén beletoltam 406 km-t. Nagyon jó volt.:-)))
kru20-07-2009 07:44:18 // 12773
Szerintem akkor van gond az alacsony fordulatszámmal, ha terhelnéd. Amúgy az alacsony fordulat szerintem a motornak magának sem jó, hidegen pláne. Asszem Subarunak az Si-drive-ja olyan, hogy hidegen nem is enged túl magas fokozatba kapcsolni, de lehet, hogy ennek más oka van.
Ferko20-07-2009 07:32:14 // 12772
Reggel mikor jöttem a Derék szervízúton nem is tudtam, hogy 2-ben vagy 3-ban jöjjek (ott nem lehet 50-el menni). Ha 2-ben, akkor hideg motor pörög; igaz 2.200 körül, ha meg 3-ban akkor meg jóval 2.000 alatt van.:-)) Szokni kell.:-D
Attie20-07-2009 00:05:53 // 12771
Passz, de szerintem az inkább V6, mert a Nissannak 3.5-ös V6-osa van, V8-asról nem tudok :)
kru19-07-2009 22:59:08 // 12770
Infiniti FX35? :D Vagy az V8? :DD
Attie19-07-2009 22:55:13 // 12769
Az off-os V6-ra vagyok kíváncsi :)
kru19-07-2009 22:37:59 // 12768
De nem a turbo fordulatra gondolok, ott a szívósori nyomásérzékelő...
Inkább az lehet, hogy bazi bonyolult lehet normálisra megírni a szoftvert, meg talán nem elég gyors az egész cucc? Úgy értem analóg érzékelők, fene tudja. Nem értek hozzá.
Adrián19-07-2009 22:27:55 // 12767
gyakorlatilag 200 le felett az első kerék hajtás hát mit modjak ez van birkozóselpattógós ! 4 kerék jó sok lóval az a fájn! Igy nem kell számolni a hajtási veszteséggel!:)))
WarbiRunner (Gyuri)19-07-2009 22:27:11 // 12766
A turbo fordulata nincs visszacsatolva (nem is egyszerű megoldani), így sztem kevés a paraméter ahhoz, hogy a comp eldöntse hogyan avatkozzon be. Meg szerintem még rosszabb lenne érzésre a gázreakció. Amúgy tény, hogy sokkal szebben megy óvatos pedálnyomással. Előzés előtt is fel lehet lelkesíteni a turbot, és akkor eszméletlen jót gyorsul.
Adrián19-07-2009 22:24:33 // 12765
Klasszikus de nem mai darab az sem!;)
kru19-07-2009 22:21:24 // 12764
Azt meg halkan jegyzem meg, hogy ültem ma egy húzott Viggen-ben (Saab 93 Viggen).
Kérem szépen, annyi a hibája, hogy első kerekes :)
kru19-07-2009 22:20:05 // 12763
Mondjuk kopnak az emlékeim :DD, de úgy rémlik, azt szereti a legjobban, ha az ember bekalkulálja a levegő késlekedését (ergo nem padlóz agyatlanul). Egyébként nem értem az ECU nem elég gyors, hogy ezt lekövesse? Ha padlózol miért nem fogja vissza addig a gázolajlöketet, amíg nincs ott a megfelelő levegőmennyiség a szívósorban?
Vagy ez nem ilyen egyszerű?
WarbiRunner (Gyuri)19-07-2009 22:13:32 // 12762
Jól felhúzott motornál elég necces lehet, hogy az eleve több gázolajhoz nem jön meg a levegő, szóval inkább azon gondolkoznék, hogy minek nem árt az a koromlöket.
Erhard 242 (Pure Energy)19-07-2009 22:10:53 // 12761
ja hát engem sem fenyeget ez a veszély :) 147 mindig is tetszett meg a GT is ...
Erhard 242 (Pure Energy)19-07-2009 22:09:50 // 12760
csak ha... beül egy patás ördög és széttekeri :DDD
Adrián19-07-2009 22:07:28 // 12759
Én nem irom be ide mert megcipőznek !;) de egy darabig nem fenyeget ez a veszély!Amúgy én sem adok el zsákbamacskáért!!
Adrián19-07-2009 22:05:33 // 12758
de undi vagy!:) Befecsk szel.?
Goodboy19-07-2009 22:02:44 // 12757
nem mondom meg a titok és széria közeli verdban nem is jelenség csak ,ha ...!
Adrián19-07-2009 22:02:10 // 12756
rendeltetésszerűen tuningmentesen használom ha ezek közül valmami idő elött beokádik akkor megy a háztól az biztos!;)
Erhard 242 (Pure Energy)19-07-2009 22:01:57 // 12755
GT vagy 147es lesz a dejzel az biztos :)
Erhard 242 (Pure Energy)19-07-2009 22:01:08 // 12754
nem mondtam hogy holnap :) csak nem gondolod hogy valakinek jót teszek a 78e km-es autómmal ami teljesen tökéletes? :P
WarbiRunner (Gyuri)19-07-2009 21:59:44 // 12753
Az én eccerű JTD motorom is már éled 1600-tól(ha kell), 1800-nál nyugodt szívvel lehet gyorsítani, kókadást meg abszolút nem tapasztalok, majd csak 4k fölött. 2000-nél kapja el úgy rendesen, 2500 alatt picivel érzem a maximumát, 4 fölött kezd bepihenni, a 4500 alacsonyabb fokozatokban piszokul hamar kijön belőle, 5-ben már nem forogja le...sajna :-))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.