Forum >> Dízelmánia
Jata02-11-2009 22:50:56 // 13552
Annak mondja magát! Tudod, mindenki a saját malmára hajtja a vizet! :)
GEORGE02-11-2009 22:50:43 // 13551
Te ugyan úgy túlliheged ezt az olaj dolgot, mint azok akik szerint csak a Selénia a nyerő.
Ofi tudná a frankót mondani, hisz Őt körbe vitték a gyárban.
Szerintem is hozzá vannak igazítva az olajok a motorokhoz, és ez lehet marketingből is, de tuti, hogy a laborban dolgoztak az olajon és utána kapcsolódik csak a marketing....
És miért vegyek más típusú olajat, ha egyszer a gyári ajánlás a Selénia.
Miért vegyek más olajat, ha már több 100ezer km-en keresztül bizonyított nálam a Selénia!
Ofi tudná a frankót mondani, hisz Őt körbe vitték a gyárban.
Szerintem is hozzá vannak igazítva az olajok a motorokhoz, és ez lehet marketingből is, de tuti, hogy a laborban dolgoztak az olajon és utána kapcsolódik csak a marketing....
És miért vegyek más típusú olajat, ha egyszer a gyári ajánlás a Selénia.
Miért vegyek más olajat, ha már több 100ezer km-en keresztül bizonyított nálam a Selénia!
Jata02-11-2009 22:49:50 // 13550
Neked aztán meg kellett szólalnod vazze! Te ...
Eddig ha jól emléxem és nem csalnak emlékeim nem a Te zsebedet tömöm ha WRD-t veszek???????????????
Huje kocsog! :D:)
Eddig ha jól emléxem és nem csalnak emlékeim nem a Te zsebedet tömöm ha WRD-t veszek???????????????
Huje kocsog! :D:)
GTPeti02-11-2009 22:46:36 // 13549
(Én még nem beszéltem egy motortervező főmérnökkel sem, hogy óva int-e egy hasonló, de másfajta olaj használatától.)
GTPeti02-11-2009 22:44:56 // 13548
Már megbocsáss, de azok az emberek akik nagy munkával megterveznek egy gépet, nem biztos, hogy azon a véleményen vannak, amit te és a gyár(i marketinges) is képviselsz.
(Ez manapság a legritkább esetben van így. Kulcsszó: Fogyasztói társadalom.)
(Ez manapság a legritkább esetben van így. Kulcsszó: Fogyasztói társadalom.)
Piritu - 1.000.00002-11-2009 22:42:50 // 13547
végül is nem kell komolyan venni azokat az embereket, akik időt, fáradtságot nem kímélve megterveznek egy gépet, berendezést, egy motort, egy autót, egy olajat vagy egy elektronikát :-))
GTPeti02-11-2009 22:42:28 // 13546
"Az elektronikai alkatrészeknél is vannak olyan paraméterek, amelyek nem jelennek meg a katalógusban itt is."
Erről nem fogok nekiállni vitázni, mert így van. :)
Ha olajokra vonatkoztatunk, akkor is lehet.
"Az meg hogy mi a gyár érdeke nem izgat. "
Engem viszont igen, mert én a saját javamat próbálom maximalizálni.
Erről nem fogok nekiállni vitázni, mert így van. :)
Ha olajokra vonatkoztatunk, akkor is lehet.
"Az meg hogy mi a gyár érdeke nem izgat. "
Engem viszont igen, mert én a saját javamat próbálom maximalizálni.
Erhard 242 (Pure Energy)02-11-2009 22:39:47 // 13545
megint átbsztak kiskukac? :DDDD
Piritu - 1.000.00002-11-2009 22:38:23 // 13544
Nem, az ár már egy racionális érv azért hogy kockáztassak.
Az meg hogy mi a gyár érdeke nem izgat.
A jelöléseket besorolásokat reklámfogásnak tartom, csak pár kiragadott paramétert ad meg. Az elektronikai alkatrészeknél is vannak olyan paraméterek, amelyek nem jelennek meg a katalógusban itt is.
Az meg hogy mi a gyár érdeke nem izgat.
A jelöléseket besorolásokat reklámfogásnak tartom, csak pár kiragadott paramétert ad meg. Az elektronikai alkatrészeknél is vannak olyan paraméterek, amelyek nem jelennek meg a katalógusban itt is.
Jata02-11-2009 22:37:08 // 13542
Hogy Agip dobozban Selénia??? Akkor mért ocsobb?
GTPeti02-11-2009 22:35:47 // 13540
"mert a motort ahhoz tervezték."
Vagy mert azt gyártja az érdekeltségükbe tartozó olajgyár? Kik irányítják "a világot"? A marketingesek és a gazdaságisok...
Vagy mert azt gyártja az érdekeltségükbe tartozó olajgyár? Kik irányítják "a világot"? A marketingesek és a gazdaságisok...
Jata02-11-2009 22:34:40 // 13539
Látom olajos a téma! :) Nekem egyik alkatrészes csóka azt mondta h a Selénia dobozba Agip van! Na? Szerintetek?
Erhard 242 (Pure Energy)02-11-2009 22:31:47 // 13538
az 1.9CDI-t? :DDD
Piritu - 1.000.00002-11-2009 22:31:37 // 13537
Hülyeséget írok,
opel motorban IGEN, az 1,9 mjet-be már NEM, én is mennék Hozzád WR-ért
opel motorban IGEN, az 1,9 mjet-be már NEM, én is mennék Hozzád WR-ért
Piritu - 1.000.00002-11-2009 22:30:11 // 13536
IGEN, gondolkodás nélkül, mert a motort ahhoz tervezték.
GTPeti02-11-2009 22:27:55 // 13535
Nézd, te nem érted az én véleményem, mi szerint a gyárnak természetesen az az érdeke, hogy a saját termékét adja neked el, ettől még lehet más is azzal legalább egyenrangú.
Én pedig azt nem értem, hogy miért kell vakon elvetni mindent, ami nincs benne név szerint kiírva a kezelésiben. (Csak olyan formában, hogy ACEA B4, vagy API SL, stb.)
Most ha még megemlíteném, hogy esetenként komoly árbeli különbség is van a szent és gyári és a milliónyiszor eladott között, akkor azt tuti féreértenéd. Ebben biztos vagy. Most jön majd az, hogy "az olajon akarok spórolni"...
Flame OFF
(Átmegyünk az olajos topicba?)
Én pedig azt nem értem, hogy miért kell vakon elvetni mindent, ami nincs benne név szerint kiírva a kezelésiben. (Csak olyan formában, hogy ACEA B4, vagy API SL, stb.)
Most ha még megemlíteném, hogy esetenként komoly árbeli különbség is van a szent és gyári és a milliónyiszor eladott között, akkor azt tuti féreértenéd. Ebben biztos vagy. Most jön majd az, hogy "az olajon akarok spórolni"...
Flame OFF
(Átmegyünk az olajos topicba?)
Erhard 242 (Pure Energy)02-11-2009 22:26:28 // 13534
visszafelé fordítva ha Opeled lenne bele mernéd rakni az Opel Oil-t? :DDD
Piritu - 1.000.00002-11-2009 22:21:12 // 13533
Te tudod, de azért pár megjegyzésem lenne:
- az alkatrészek kérdése szerintem más tészta
- nem a Selenia gyárban futnak azok a km-ek, hanem a sok-sok Alfában az utakon, itt közöttünk
- "Castrol, Moly, Motul, stb. stb." olajokat még a kapálógépembe se teszem bele, mert ahhoz is megmondja a gyár hogy mi való bele :-)))
...és továbbra sem értem hogy miért nem jó a gyári ajánlás, miért jobb a másik? - de én ár csak ilyen értetlen vagyok :-))
- az alkatrészek kérdése szerintem más tészta
- nem a Selenia gyárban futnak azok a km-ek, hanem a sok-sok Alfában az utakon, itt közöttünk
- "Castrol, Moly, Motul, stb. stb." olajokat még a kapálógépembe se teszem bele, mert ahhoz is megmondja a gyár hogy mi való bele :-)))
...és továbbra sem értem hogy miért nem jó a gyári ajánlás, miért jobb a másik? - de én ár csak ilyen értetlen vagyok :-))
GTPeti02-11-2009 22:12:19 // 13532
Nézd, én ezt a "beleterveztek" dolgot máshogy látom.
Ugyanaz a helyzet ezzel is, mint amit nemrég írtam az alkatrészekről. Attól, hogy valami gyári (ajánlás), még nem biztos, hogy a legjobb. Könnyen lehet, de nem biztos. Sőt... egy lengőkarnál nincsenek egyezményes megfelelőségi vizsgálatok. A kenőagyagoknál vannak.
Nem is emlékszem hányszor töltöttem az autóimba Castrol olajat és köszönik szépen jól vannak. Erre az esetre vezették be a különféle jóváhagyásokat.
Vitathatatlanul szép dolog, hogy Fiat konszernes motorok garmadája futja a virtuális kilómétereket a Selénia gyárban. Ez garancia valamennyire. De fordítva is mondhatjuk... Ha az Alfa nem hagyatkozhatna 1000%-osan a maga által ajánlott olajra, akkor nagy bajba kerülhetne.
Ugyanakkor meggyőződésem: A Castrol, Moly, Motul, stb. stb. sem (csak) rotációs kapagépeken teszteli az olajait. És a jóváhagyásokat sem csak úgy önhatalmúlag írják rá a termékekre.
Ugyanaz a helyzet ezzel is, mint amit nemrég írtam az alkatrészekről. Attól, hogy valami gyári (ajánlás), még nem biztos, hogy a legjobb. Könnyen lehet, de nem biztos. Sőt... egy lengőkarnál nincsenek egyezményes megfelelőségi vizsgálatok. A kenőagyagoknál vannak.
Nem is emlékszem hányszor töltöttem az autóimba Castrol olajat és köszönik szépen jól vannak. Erre az esetre vezették be a különféle jóváhagyásokat.
Vitathatatlanul szép dolog, hogy Fiat konszernes motorok garmadája futja a virtuális kilómétereket a Selénia gyárban. Ez garancia valamennyire. De fordítva is mondhatjuk... Ha az Alfa nem hagyatkozhatna 1000%-osan a maga által ajánlott olajra, akkor nagy bajba kerülhetne.
Ugyanakkor meggyőződésem: A Castrol, Moly, Motul, stb. stb. sem (csak) rotációs kapagépeken teszteli az olajait. És a jóváhagyásokat sem csak úgy önhatalmúlag írják rá a termékekre.
Erhard 242 (Pure Energy)02-11-2009 21:59:45 // 13531
váltóolajból nem sokan ragaszkodnak a gyárihoz hát még a fékolajból bár ez szerintem nem is annyira számít...
Piritu - 1.000.00002-11-2009 21:56:46 // 13530
Reméltem, hogy érdemben hozzászólsz és lőn :-))
Azt hiszem ez mindent elmond, egy motorba (gépbe) az az olaj való, amit "beleterveztek".
Azt hiszem ez mindent elmond, egy motorba (gépbe) az az olaj való, amit "beleterveztek".
Erhard 242 (Pure Energy)02-11-2009 21:50:57 // 13529
van egy pár opeles ismerősöm jönnek a wrd-ért rendesen :)
Piritu - 1.000.00002-11-2009 21:42:22 // 13528
egyszer azért kíváncsi lennék rá, hogy miért nem volt jó a gyár által ajánlott váltóolaj?
Milyen sok-sok százezer-millió km-es tapasztalatok alapján dönt valaki úgy, hog yne azt önti bele, ami bele való. (mert ugye a gyári verzióról csak itt az Amore-n összejön ennyi tapsztalat)
Motorolajnál még úgy-ahogy megértem a kétségbeesett próbálkozásokat az olajfogyasztás ellen, de egy váltónál?
Motorolajos kísérletekre jó példa az OFF kopelekbe rakott 1,9mjet motor opel olajjal....
Milyen sok-sok százezer-millió km-es tapasztalatok alapján dönt valaki úgy, hog yne azt önti bele, ami bele való. (mert ugye a gyári verzióról csak itt az Amore-n összejön ennyi tapsztalat)
Motorolajnál még úgy-ahogy megértem a kétségbeesett próbálkozásokat az olajfogyasztás ellen, de egy váltónál?
Motorolajos kísérletekre jó példa az OFF kopelekbe rakott 1,9mjet motor opel olajjal....
Erhard 242 (Pure Energy)02-11-2009 21:33:31 // 13527
ezekbe csak szintetikusat lehet betenni :DDD
GTPeti02-11-2009 21:25:10 // 13526
Valami olyasmi, a fene sem emléxik már rá. Valami szintetikus lötty. Gondolom neked is van a pócon.
Erhard 242 (Pure Energy)02-11-2009 21:21:41 // 13525
TAF-X? :)
GTPeti02-11-2009 21:19:47 // 13524
Én Castrol váltóolajat tettem bele + Liqui Moly MoS2 adalékot (1szerűen nem álltam meg). És nem karcos a váltó. ;)
DrB02-11-2009 21:15:58 // 13523
S mikor épp kiéget, érzel az említett bedadogáshoz hasonlót?
WarbiRunner (Gyuri)02-11-2009 13:34:18 // 13522
A kiégetést szerintem városozás után csinálja inkább, de semmiképp nincs összefüggésben az egyenletes autózással. Ha rájön, akkor kiéget, bármennyivel és bármilyen fokozatban is mész.. Az 1.9MJet-nél amúgy baromira észre lehetett venni a pillanatnyi fogyasztásmérőn, hogy mikor takarít.
WarbiRunner (Gyuri)02-11-2009 13:29:03 // 13521
Apropo váltóolaj, nem véletlen az a gyári ajánlás. Bejött a hideg, és mégse lett karcos a váltóm, mint eddig....
Jövőhéten lesz egy balos kormányösszekötő csere (úgy hallom/érzem, hogy az kezd kopogni), átnézzük a kézifékköteleket (elvileg újak), mint kritikus befagyási pontokat, és jöhet a tél.
Jövőhéten lesz egy balos kormányösszekötő csere (úgy hallom/érzem, hogy az kezd kopogni), átnézzük a kézifékköteleket (elvileg újak), mint kritikus befagyási pontokat, és jöhet a tél.
Wickey28-10-2009 16:05:56 // 13520
nemtom én anno amikor kuplungoztam akkor találtam 60k-ért bontottat. De volt 260 rongy csak az anyag (lendkerék, kuplungszett, lengőkarok, váltóolaj ilyesmi) nem akartam még megfejelni. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)28-10-2009 16:05:13 // 13519
tedd azt kíváncsi vagyok mit mondanak azért az EGR szelepre mérjenek rá hogy melyik tartományba mit mutat ....
DrB28-10-2009 15:58:22 // 13518
Eddig nagyjából másfél havonta jött elő. Mindig autópályán, sok száz km után, s mindig csak hatosban az említett 2500-3000 fordulatszám tartományban, 160 környékén. Ha ilyenkor visszaváltok 5-ösbe, akkor nem ismétli meg. Ha újra fel hatba, akkor volt hogy még egyszer eljátszotta ezt a pár másodperces dadogást. Mikor előjön ez a tünet, kb. 2-3 percen belül 2-3-szor jelentkezik 10-20 mp-re. Aztán kb. másfél hónapig semmi. Alacsonyabb sebességnél ill. alacsonyabb sebesség fokozatban eddig nem vettem észre. Ezért remélem, hogy a kiégetés lehet. Majd beugrok vele a szakszervízbe és rákérdezek.
Erhard 242 (Pure Energy)28-10-2009 15:17:15 // 13517
nem tudom de ha az nem zár rendesen akkor is lehet a dadogás....ha ennyit mész pályán akkor meg nem kormolódik a szűrő...
DrB28-10-2009 13:27:49 // 13516
Életszerű szerinted az, ha nálam is az EGR szelep lenne eltömődve hogy a legutóbbi dadogás kb. 600 km autópálya menet, tartós 140-180-as tempó után jelentkezett? A korábbi bedadogások is mindig több száz km folyamatos, tempós autópályázáskor jelentkeztek.
Erhard 242 (Pure Energy)28-10-2009 07:20:16 // 13515
szintén zenész .... nálam is bedadog csak városi közlekedés után ha kimegyek a pályára csak 5ben vagy 6ban....de ez nem a részecskeszűrő lesz ha nem az EGR szelep szarakodik ma ki is pucoltatom.....
DrB27-10-2009 22:54:50 // 13514
Piritu a kettősügynök 2007-01-30 15:13:13
"No ma megkérdeztem a m-jet témát a kereskedésben. A szerelő azt mondta, hogy a 156-ban NINCS részecskeszűrő, csak a 159-ben. Ott időnként jelez a fedélzeti és akkor agy adott fordulatszámmal kell menni egy darabig kicsit dadog a motor, kicsit füstöl és akkor kiég a korom..."
Nos, nálam eddig nem jelzett vagy csak nem vettem észre. De ez a "dadogás" talán háromszor előjött az elmúlt 3 hónapban. Mindig hatodik fokozatban, 2500-3000 fordulat környékén. Két-három percen belül kb. 2-3-szor "dadog be" 10-20 mp-re. Aztán megy tovább rendesen. Mindig tartós autópálya menetkor, az említett fordulatszám tartományban, 160 környékén csinálta. Az első ilyen élményem után közvetlenül volt a hatvanezres szerviz. Semmi hibát nem találtak, megy, mint a golyó. Ebből ill. Piritu idézett hozzászólásából gondolom, a kiégetésről lehet szó.
"No ma megkérdeztem a m-jet témát a kereskedésben. A szerelő azt mondta, hogy a 156-ban NINCS részecskeszűrő, csak a 159-ben. Ott időnként jelez a fedélzeti és akkor agy adott fordulatszámmal kell menni egy darabig kicsit dadog a motor, kicsit füstöl és akkor kiég a korom..."
Nos, nálam eddig nem jelzett vagy csak nem vettem észre. De ez a "dadogás" talán háromszor előjött az elmúlt 3 hónapban. Mindig hatodik fokozatban, 2500-3000 fordulat környékén. Két-három percen belül kb. 2-3-szor "dadog be" 10-20 mp-re. Aztán megy tovább rendesen. Mindig tartós autópálya menetkor, az említett fordulatszám tartományban, 160 környékén csinálta. Az első ilyen élményem után közvetlenül volt a hatvanezres szerviz. Semmi hibát nem találtak, megy, mint a golyó. Ebből ill. Piritu idézett hozzászólásából gondolom, a kiégetésről lehet szó.
Erhard 242 (Pure Energy)27-10-2009 21:54:06 // 13513
a fordnál nagyon sok a részecskeszűrő hiba gariban cserélgetik őket rendesen....
Erhard 242 (Pure Energy)27-10-2009 21:45:47 // 13512
nem tudom hogy tesztelnek de ezt csak városban használták 90%-ban....
GEORGE27-10-2009 21:40:50 // 13511
Ez így elég gáz........Nem értem, hogy hogyan lehet ez.
nem tesztelték ezt a variánst a gyárban??????
Nem lehet, hogy ez egyedi eset?
nem tesztelték ezt a variánst a gyárban??????
Nem lehet, hogy ez egyedi eset?
Erhard 242 (Pure Energy)27-10-2009 21:39:46 // 13510
szerintem semmit sem lehet érezni és telítettségtől függően éget ki
DrB27-10-2009 20:41:49 // 13509
Mit lehet érezni menet közben, mikor a részecskeszűrő kiégetés történik? Fix időközönként csinálja a rendszer, vagy telítettségtől függően?
atesssz27-10-2009 15:13:09 // 13508
hogy érted, hogy amatőr módon?
Erhard 242 (Pure Energy)27-10-2009 10:00:28 // 13507
az amit jól televágnak s ráfér egy pucera :D
Selmak27-10-2009 09:51:14 // 13506
Mi az a puncikormoló?
GTPeti26-10-2009 21:11:20 // 13505
Igen remek kilátások. :)
"Volvo. For live."
"Volvo. For live."
Erhard 242 (Pure Energy)26-10-2009 21:06:19 // 13504
az új D5-ös Volvóban is jól megoldották a részecskeszűrőt :) egy szerelő ismerősöm mesélte (Ivanics) hogy a zsír új D5-nél is már a plusz nyálbefecskendezés a nyerő csak a sok városi közlekedésnél a "puncikormoló" sokat müxik s a visszafolyó ág vissza ereszti a lőrét a dugókhoz ismét és ismét....az eredmény 8e km múlva nem indul a D5 és a dugók belső pereme el vagyon tűnve ...mind az 5é....komplett motor csere....de jó hogy egy új XC70 15 milla és nincs rá gyógyír :)
Selmak26-10-2009 20:53:06 // 13503
Veszel egy kamiont és ott ez default. :)
146ban már enyhe gázadásra is sípol a T15, de egy 2l motor lélegeztető turbótól ne várj kamionhoz méltó sípolás soha. A kipufogót meg nem érdemes bántani mert a szomszédok meg fognak dobálni féltéglával ha MTZ hangra ébrendnek nap mint nap.
Video végén amatőr módon lőtte le a manus, turbó biztos szerette.
146ban már enyhe gázadásra is sípol a T15, de egy 2l motor lélegeztető turbótól ne várj kamionhoz méltó sípolás soha. A kipufogót meg nem érdemes bántani mert a szomszédok meg fognak dobálni féltéglával ha MTZ hangra ébrendnek nap mint nap.
Video végén amatőr módon lőtte le a manus, turbó biztos szerette.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
630
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?