Forum >> Dízelmánia

Jata02-11-2009 22:50:56 // 13552
Annak mondja magát! Tudod, mindenki a saját malmára hajtja a vizet! :)
GEORGE02-11-2009 22:50:43 // 13551
Te ugyan úgy túlliheged ezt az olaj dolgot, mint azok akik szerint csak a Selénia a nyerő.

Ofi tudná a frankót mondani, hisz Őt körbe vitték a gyárban.
Szerintem is hozzá vannak igazítva az olajok a motorokhoz, és ez lehet marketingből is, de tuti, hogy a laborban dolgoztak az olajon és utána kapcsolódik csak a marketing....

És miért vegyek más típusú olajat, ha egyszer a gyári ajánlás a Selénia.
Miért vegyek más olajat, ha már több 100ezer km-en keresztül bizonyított nálam a Selénia!
Jata02-11-2009 22:49:50 // 13550
Neked aztán meg kellett szólalnod vazze! Te ...

Eddig ha jól emléxem és nem csalnak emlékeim nem a Te zsebedet tömöm ha WRD-t veszek???????????????

Huje kocsog! :D:)
GTPeti02-11-2009 22:46:36 // 13549
(Én még nem beszéltem egy motortervező főmérnökkel sem, hogy óva int-e egy hasonló, de másfajta olaj használatától.)
GTPeti02-11-2009 22:44:56 // 13548
Már megbocsáss, de azok az emberek akik nagy munkával megterveznek egy gépet, nem biztos, hogy azon a véleményen vannak, amit te és a gyár(i marketinges) is képviselsz.
(Ez manapság a legritkább esetben van így. Kulcsszó: Fogyasztói társadalom.)
Piritu - 1.000.00002-11-2009 22:42:50 // 13547
végül is nem kell komolyan venni azokat az embereket, akik időt, fáradtságot nem kímélve megterveznek egy gépet, berendezést, egy motort, egy autót, egy olajat vagy egy elektronikát :-))
GTPeti02-11-2009 22:42:28 // 13546
"Az elektronikai alkatrészeknél is vannak olyan paraméterek, amelyek nem jelennek meg a katalógusban itt is."

Erről nem fogok nekiállni vitázni, mert így van. :)
Ha olajokra vonatkoztatunk, akkor is lehet.

"Az meg hogy mi a gyár érdeke nem izgat. "
Engem viszont igen, mert én a saját javamat próbálom maximalizálni.
Erhard 242 (Pure Energy)02-11-2009 22:39:47 // 13545
megint átbsztak kiskukac? :DDDD
Piritu - 1.000.00002-11-2009 22:38:23 // 13544
Nem, az ár már egy racionális érv azért hogy kockáztassak.
Az meg hogy mi a gyár érdeke nem izgat.
A jelöléseket besorolásokat reklámfogásnak tartom, csak pár kiragadott paramétert ad meg. Az elektronikai alkatrészeknél is vannak olyan paraméterek, amelyek nem jelennek meg a katalógusban itt is.
Wickey02-11-2009 22:37:54 // 13543
szakértő. :-)
Jata02-11-2009 22:37:08 // 13542
Hogy Agip dobozban Selénia??? Akkor mért ocsobb?
GTPeti02-11-2009 22:36:24 // 13541
Fordítva igaz.
GTPeti02-11-2009 22:35:47 // 13540
"mert a motort ahhoz tervezték."
Vagy mert azt gyártja az érdekeltségükbe tartozó olajgyár? Kik irányítják "a világot"? A marketingesek és a gazdaságisok...
Jata02-11-2009 22:34:40 // 13539
Látom olajos a téma! :) Nekem egyik alkatrészes csóka azt mondta h a Selénia dobozba Agip van! Na? Szerintetek?
Piritu - 1.000.00002-11-2009 22:31:37 // 13537
Hülyeséget írok,
opel motorban IGEN, az 1,9 mjet-be már NEM, én is mennék Hozzád WR-ért
Piritu - 1.000.00002-11-2009 22:30:11 // 13536
IGEN, gondolkodás nélkül, mert a motort ahhoz tervezték.
GTPeti02-11-2009 22:27:55 // 13535
Nézd, te nem érted az én véleményem, mi szerint a gyárnak természetesen az az érdeke, hogy a saját termékét adja neked el, ettől még lehet más is azzal legalább egyenrangú.

Én pedig azt nem értem, hogy miért kell vakon elvetni mindent, ami nincs benne név szerint kiírva a kezelésiben. (Csak olyan formában, hogy ACEA B4, vagy API SL, stb.)

Most ha még megemlíteném, hogy esetenként komoly árbeli különbség is van a szent és gyári és a milliónyiszor eladott között, akkor azt tuti féreértenéd. Ebben biztos vagy. Most jön majd az, hogy "az olajon akarok spórolni"...

Flame OFF
(Átmegyünk az olajos topicba?)
Erhard 242 (Pure Energy)02-11-2009 22:26:28 // 13534
visszafelé fordítva ha Opeled lenne bele mernéd rakni az Opel Oil-t? :DDD
Piritu - 1.000.00002-11-2009 22:21:12 // 13533
Te tudod, de azért pár megjegyzésem lenne:
- az alkatrészek kérdése szerintem más tészta
- nem a Selenia gyárban futnak azok a km-ek, hanem a sok-sok Alfában az utakon, itt közöttünk
- "Castrol, Moly, Motul, stb. stb." olajokat még a kapálógépembe se teszem bele, mert ahhoz is megmondja a gyár hogy mi való bele :-)))

...és továbbra sem értem hogy miért nem jó a gyári ajánlás, miért jobb a másik? - de én ár csak ilyen értetlen vagyok :-))
GTPeti02-11-2009 22:12:19 // 13532
Nézd, én ezt a "beleterveztek" dolgot máshogy látom.

Ugyanaz a helyzet ezzel is, mint amit nemrég írtam az alkatrészekről. Attól, hogy valami gyári (ajánlás), még nem biztos, hogy a legjobb. Könnyen lehet, de nem biztos. Sőt... egy lengőkarnál nincsenek egyezményes megfelelőségi vizsgálatok. A kenőagyagoknál vannak.

Nem is emlékszem hányszor töltöttem az autóimba Castrol olajat és köszönik szépen jól vannak. Erre az esetre vezették be a különféle jóváhagyásokat.

Vitathatatlanul szép dolog, hogy Fiat konszernes motorok garmadája futja a virtuális kilómétereket a Selénia gyárban. Ez garancia valamennyire. De fordítva is mondhatjuk... Ha az Alfa nem hagyatkozhatna 1000%-osan a maga által ajánlott olajra, akkor nagy bajba kerülhetne.

Ugyanakkor meggyőződésem: A Castrol, Moly, Motul, stb. stb. sem (csak) rotációs kapagépeken teszteli az olajait. És a jóváhagyásokat sem csak úgy önhatalmúlag írják rá a termékekre.
Erhard 242 (Pure Energy)02-11-2009 21:59:45 // 13531
váltóolajból nem sokan ragaszkodnak a gyárihoz hát még a fékolajból bár ez szerintem nem is annyira számít...
Piritu - 1.000.00002-11-2009 21:56:46 // 13530
Reméltem, hogy érdemben hozzászólsz és lőn :-))
Azt hiszem ez mindent elmond, egy motorba (gépbe) az az olaj való, amit "beleterveztek".
Erhard 242 (Pure Energy)02-11-2009 21:50:57 // 13529
van egy pár opeles ismerősöm jönnek a wrd-ért rendesen :)
Piritu - 1.000.00002-11-2009 21:42:22 // 13528
egyszer azért kíváncsi lennék rá, hogy miért nem volt jó a gyár által ajánlott váltóolaj?
Milyen sok-sok százezer-millió km-es tapasztalatok alapján dönt valaki úgy, hog yne azt önti bele, ami bele való. (mert ugye a gyári verzióról csak itt az Amore-n összejön ennyi tapsztalat)
Motorolajnál még úgy-ahogy megértem a kétségbeesett próbálkozásokat az olajfogyasztás ellen, de egy váltónál?
Motorolajos kísérletekre jó példa az OFF kopelekbe rakott 1,9mjet motor opel olajjal....
Erhard 242 (Pure Energy)02-11-2009 21:33:31 // 13527
ezekbe csak szintetikusat lehet betenni :DDD
GTPeti02-11-2009 21:25:10 // 13526
Valami olyasmi, a fene sem emléxik már rá. Valami szintetikus lötty. Gondolom neked is van a pócon.
GTPeti02-11-2009 21:19:47 // 13524
Én Castrol váltóolajat tettem bele + Liqui Moly MoS2 adalékot (1szerűen nem álltam meg). És nem karcos a váltó. ;)
DrB02-11-2009 21:15:58 // 13523
S mikor épp kiéget, érzel az említett bedadogáshoz hasonlót?
WarbiRunner (Gyuri)02-11-2009 13:34:18 // 13522
A kiégetést szerintem városozás után csinálja inkább, de semmiképp nincs összefüggésben az egyenletes autózással. Ha rájön, akkor kiéget, bármennyivel és bármilyen fokozatban is mész.. Az 1.9MJet-nél amúgy baromira észre lehetett venni a pillanatnyi fogyasztásmérőn, hogy mikor takarít.
WarbiRunner (Gyuri)02-11-2009 13:29:03 // 13521
Apropo váltóolaj, nem véletlen az a gyári ajánlás. Bejött a hideg, és mégse lett karcos a váltóm, mint eddig....
Jövőhéten lesz egy balos kormányösszekötő csere (úgy hallom/érzem, hogy az kezd kopogni), átnézzük a kézifékköteleket (elvileg újak), mint kritikus befagyási pontokat, és jöhet a tél.
Wickey28-10-2009 16:05:56 // 13520
nemtom én anno amikor kuplungoztam akkor találtam 60k-ért bontottat. De volt 260 rongy csak az anyag (lendkerék, kuplungszett, lengőkarok, váltóolaj ilyesmi) nem akartam még megfejelni. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)28-10-2009 16:05:13 // 13519
tedd azt kíváncsi vagyok mit mondanak azért az EGR szelepre mérjenek rá hogy melyik tartományba mit mutat ....
DrB28-10-2009 15:58:22 // 13518
Eddig nagyjából másfél havonta jött elő. Mindig autópályán, sok száz km után, s mindig csak hatosban az említett 2500-3000 fordulatszám tartományban, 160 környékén. Ha ilyenkor visszaváltok 5-ösbe, akkor nem ismétli meg. Ha újra fel hatba, akkor volt hogy még egyszer eljátszotta ezt a pár másodperces dadogást. Mikor előjön ez a tünet, kb. 2-3 percen belül 2-3-szor jelentkezik 10-20 mp-re. Aztán kb. másfél hónapig semmi. Alacsonyabb sebességnél ill. alacsonyabb sebesség fokozatban eddig nem vettem észre. Ezért remélem, hogy a kiégetés lehet. Majd beugrok vele a szakszervízbe és rákérdezek.
Erhard 242 (Pure Energy)28-10-2009 15:17:15 // 13517
nem tudom de ha az nem zár rendesen akkor is lehet a dadogás....ha ennyit mész pályán akkor meg nem kormolódik a szűrő...
DrB28-10-2009 13:27:49 // 13516
Életszerű szerinted az, ha nálam is az EGR szelep lenne eltömődve hogy a legutóbbi dadogás kb. 600 km autópálya menet, tartós 140-180-as tempó után jelentkezett? A korábbi bedadogások is mindig több száz km folyamatos, tempós autópályázáskor jelentkeztek.
Erhard 242 (Pure Energy)28-10-2009 07:20:16 // 13515
szintén zenész .... nálam is bedadog csak városi közlekedés után ha kimegyek a pályára csak 5ben vagy 6ban....de ez nem a részecskeszűrő lesz ha nem az EGR szelep szarakodik ma ki is pucoltatom.....
DrB27-10-2009 22:54:50 // 13514
Piritu a kettősügynök 2007-01-30 15:13:13
"No ma megkérdeztem a m-jet témát a kereskedésben. A szerelő azt mondta, hogy a 156-ban NINCS részecskeszűrő, csak a 159-ben. Ott időnként jelez a fedélzeti és akkor agy adott fordulatszámmal kell menni egy darabig kicsit dadog a motor, kicsit füstöl és akkor kiég a korom..."

Nos, nálam eddig nem jelzett vagy csak nem vettem észre. De ez a "dadogás" talán háromszor előjött az elmúlt 3 hónapban. Mindig hatodik fokozatban, 2500-3000 fordulat környékén. Két-három percen belül kb. 2-3-szor "dadog be" 10-20 mp-re. Aztán megy tovább rendesen. Mindig tartós autópálya menetkor, az említett fordulatszám tartományban, 160 környékén csinálta. Az első ilyen élményem után közvetlenül volt a hatvanezres szerviz. Semmi hibát nem találtak, megy, mint a golyó. Ebből ill. Piritu idézett hozzászólásából gondolom, a kiégetésről lehet szó.
Erhard 242 (Pure Energy)27-10-2009 21:54:06 // 13513
a fordnál nagyon sok a részecskeszűrő hiba gariban cserélgetik őket rendesen....
Erhard 242 (Pure Energy)27-10-2009 21:45:47 // 13512
nem tudom hogy tesztelnek de ezt csak városban használták 90%-ban....
GEORGE27-10-2009 21:40:50 // 13511
Ez így elég gáz........Nem értem, hogy hogyan lehet ez.
nem tesztelték ezt a variánst a gyárban??????
Nem lehet, hogy ez egyedi eset?
Erhard 242 (Pure Energy)27-10-2009 21:39:46 // 13510
szerintem semmit sem lehet érezni és telítettségtől függően éget ki
DrB27-10-2009 20:41:49 // 13509
Mit lehet érezni menet közben, mikor a részecskeszűrő kiégetés történik? Fix időközönként csinálja a rendszer, vagy telítettségtől függően?
atesssz27-10-2009 15:13:09 // 13508
hogy érted, hogy amatőr módon?
Erhard 242 (Pure Energy)27-10-2009 10:00:28 // 13507
az amit jól televágnak s ráfér egy pucera :D
Selmak27-10-2009 09:51:14 // 13506
Mi az a puncikormoló?
GTPeti26-10-2009 21:11:20 // 13505
Igen remek kilátások. :)
"Volvo. For live."
Erhard 242 (Pure Energy)26-10-2009 21:06:19 // 13504
az új D5-ös Volvóban is jól megoldották a részecskeszűrőt :) egy szerelő ismerősöm mesélte (Ivanics) hogy a zsír új D5-nél is már a plusz nyálbefecskendezés a nyerő csak a sok városi közlekedésnél a "puncikormoló" sokat müxik s a visszafolyó ág vissza ereszti a lőrét a dugókhoz ismét és ismét....az eredmény 8e km múlva nem indul a D5 és a dugók belső pereme el vagyon tűnve ...mind az 5é....komplett motor csere....de jó hogy egy új XC70 15 milla és nincs rá gyógyír :)
Selmak26-10-2009 20:53:06 // 13503
Veszel egy kamiont és ott ez default. :)

146ban már enyhe gázadásra is sípol a T15, de egy 2l motor lélegeztető turbótól ne várj kamionhoz méltó sípolás soha. A kipufogót meg nem érdemes bántani mert a szomszédok meg fognak dobálni féltéglával ha MTZ hangra ébrendnek nap mint nap.

Video végén amatőr módon lőtte le a manus, turbó biztos szerette.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.