Forum >> Dízelmánia
Erhard 242 (Pure Energy)27-06-2011 14:51:17 // 16652
ha teljesen bedöglik akkor turbót cserélnek szét kell szedni megnézni mi hibádzik meg kell pucolni aztán megnézni mi miért nem
zee27-06-2011 14:44:45 // 16651
Állítólag akkor szokták ha teljesen bedöglik a geot változtató mechanika.
zee27-06-2011 14:44:00 // 16650
Nem merek belegondolni,de erős a gyanúm... kéne egy kép egy 2.4 (140Le) turbóról vagy legalább a felszerelt állapotáról.
Erhard 242 (Pure Energy)27-06-2011 14:38:19 // 16649
akkor ott a baj nincs ami mozgassa a változó geo-t
Erhard 242 (Pure Energy)27-06-2011 14:37:16 // 16648
miért van ledugózva?
Jorjie27-06-2011 14:09:08 // 16647
Hülye gondolat, de nem "sima" turbót raktak fel?
zee27-06-2011 14:03:48 // 16646
Ez a bizonyos vákuum cső van ledugózva...
zee27-06-2011 14:02:54 // 16645
Az előző tulaj állította,hogy cseréltek turbót,de a szabályzó csöve ami a geora megy le van dugaszolva... :( Gondolom a letapadt geo miatt. Az a gondom,hogy nem is nagyon látom a turbón a csatlakozási pontot. Most kb 2300 körül jön meg a rugás...
Erhard 242 (Pure Energy)27-06-2011 13:18:53 // 16644
változó geometria szabályzó szelep vagy csak egy vákumcső meg van törve vagy a geometria van letapadva....
Jorjie27-06-2011 13:07:21 // 16643
Nálad irtó hamar kellene jönni, mert a motorod 2000-nél leadja a teljes nyomatékot. Ja, és változós a turbód, 1600-1800-tól már érezni kellene a "menést".
Valszeg letapadtak a lapátok, és nem módosít, ezért később lesz nyomás, mintha sima turbód lenne (mint nekem).
Valszeg letapadtak a lapátok, és nem módosít, ezért később lesz nyomás, mintha sima turbód lenne (mint nekem).
zee27-06-2011 13:00:24 // 16642
Sziasztok
Tudja vki,hogy mekkora fordulattól kellene megjönnie a turbo nyomásnak?
Vagy mi okozhatja hogy felsőbb fordszám tartományban jön meg rendesen?
köszi
Tudja vki,hogy mekkora fordulattól kellene megjönnie a turbo nyomásnak?
Vagy mi okozhatja hogy felsőbb fordszám tartományban jön meg rendesen?
köszi
WarbiRunner (Gyuri)22-06-2011 00:05:07 // 16641
Áttétel ügyben közelebb jutottam. A 147 1.9 jtdm 16v áttételezését nem tudja valalki? Fórumokról azt látom, hogy az lenne az én haverom, de konkrét áttételezést sehol nem találok.
zee19-06-2011 15:06:48 // 16640
Sziasztok
Az EGR dugózása okozhat P0404 (Kipufogógáz visszavezetés vezérlő áramkör tartomány/teljesítőképesség hiba) hibát?
köszi
Az EGR dugózása okozhat P0404 (Kipufogógáz visszavezetés vezérlő áramkör tartomány/teljesítőképesség hiba) hibát?
köszi
Joecee19-06-2011 14:26:20 // 16639
Sziasztok!
1.9TD 155-ösömön már egy jó ideje nem működik a fordulatszámmérő.
Eleinte csak akkor állt meg, ha esős időben egy-egy nagyobb pocsolyába, vízátfolyásba hajtottam, de most már egyáltalán nem működik.
Ahogy olvasgattam itt a hozzászólások között, képbe jött a főtengely jeladó.
Tudnátok benne segíteni, hogy pontosan merre is kell keresnem?
1.9TD 155-ösömön már egy jó ideje nem működik a fordulatszámmérő.
Eleinte csak akkor állt meg, ha esős időben egy-egy nagyobb pocsolyába, vízátfolyásba hajtottam, de most már egyáltalán nem működik.
Ahogy olvasgattam itt a hozzászólások között, képbe jött a főtengely jeladó.
Tudnátok benne segíteni, hogy pontosan merre is kell keresnem?
WarbiRunner (Gyuri)19-06-2011 13:02:56 // 16638
Sziasztok!
Valamelyik külföldi fórumon olvastam, hogy van olyan 1.9 váltó, ami ugyanaz az áttételezés mint az enyém, plusz egy hatodik. Nem tudjátok melyik Alfában keressek ilyet? Esetleg milyen kóddal? Ez igen érdekelne engem, autópályán jól jönne egy könnyítő 6-os.
Valamelyik külföldi fórumon olvastam, hogy van olyan 1.9 váltó, ami ugyanaz az áttételezés mint az enyém, plusz egy hatodik. Nem tudjátok melyik Alfában keressek ilyet? Esetleg milyen kóddal? Ez igen érdekelne engem, autópályán jól jönne egy könnyítő 6-os.
Erhard 242 (Pure Energy)07-06-2011 07:16:51 // 16636
fingom sincs nekem parasztváltós van :P
Wickey07-06-2011 07:05:23 // 16635
Nagyonjó. Akkor felírtam magamnak köv. szülinapomra egy kettes számú csattogós éjjelilepkét. Azok az Aisin automaták jók? :-) Örexem. :D
Rodoman06-06-2011 23:27:31 // 16634
Hello mindenki!
Köszönöm mindenkinek aki tanácsaival a segítségemre volt! A 16539-s történetre (hozzászólásra) a megoldás a a főtengely jeladó volt. Kicseréltük és meggyógyult az autó!
Köszönöm mindenkinek aki tanácsaival a segítségemre volt! A 16539-s történetre (hozzászólásra) a megoldás a a főtengely jeladó volt. Kicseréltük és meggyógyult az autó!
WarbiRunner (Gyuri)06-06-2011 10:10:40 // 16633
Nekem is volt/van valami hasonló. Egy dohogás szerű volt alapjáraton, az megoldódott a műanyag motortakaró rögzítésének javításával. A másik az hasonló ahhoz amit te mondassz, 2400-nál jön elő. Régebben nem emlékszem erre a hangra. Nagy fordulaton átmegy búgás szerűségbe. Ha kint hideg van, akkor erősebb a dohogós fele, ha jól bemelegszik az autó, akkor inkább a búgás hallható. Nem tudom mi lehet, az autó ugyanúgy megy mint eddig, és nem is borzasztó hangos a hang. Én a kipufogóra tippelek, vagy klíma/generátor csapágy.
Erhard 242 (Pure Energy)06-06-2011 08:28:39 // 16632
már megtörtént :) s nem is drága :P
Föckös06-06-2011 07:55:50 // 16630
fordulatszámmal arányos a hang,innen kizároma kerékcsapágy/féltengely dolgokat, lövésem sincs, h mi lehet..
GTPeti06-06-2011 00:20:01 // 16629
Info: Ugyanez már régen megtörtént a cartársak (Alfi, Erhard, ...) autóinál. Ők ugyanígy abszolút pozitív dolgokról "a cuore sportivo" visszatéréséről számoltak be a 159 2.4 esetén.
GTPeti05-06-2011 23:44:32 // 16628
Az azért érdekelne, hogyan szinkronizálják össze a kerekek fordulatszámát. OK, értem... ilyen autóknál mindegy mennyire eszi a kerekeket. Persze lehet, hogy csak én nem vágom a koncepciót. :)
Adrián05-06-2011 22:46:53 // 16627
Wickey05-06-2011 08:35:01 // 16626
Háhááá!!
Ők az istenek.
Just a quick note to say how pleased I am with the work - the car is much nicer to drive (torquier, reduced turbo lag, better throttle response), less worries about reliability, and last but not least the MPG is improved even more than I expected. I did a full tank weekend and saw 38mpg average, with admittedly a fair bit of motorway but also some "spirited" country lane driving. On a similar journey before I was lucky if I saw much more than 30.
Andy Garton
2,4 Alfa 156 Ti Q4 - Remap, EGR Switch Off, DPF Removal
mondjuk azért az a negyedmilliós ár érte elég húzós...
Ők az istenek.
Just a quick note to say how pleased I am with the work - the car is much nicer to drive (torquier, reduced turbo lag, better throttle response), less worries about reliability, and last but not least the MPG is improved even more than I expected. I did a full tank weekend and saw 38mpg average, with admittedly a fair bit of motorway but also some "spirited" country lane driving. On a similar journey before I was lucky if I saw much more than 30.
Andy Garton
2,4 Alfa 156 Ti Q4 - Remap, EGR Switch Off, DPF Removal
mondjuk azért az a negyedmilliós ár érte elég húzós...
Wickey05-06-2011 08:28:30 // 16625
miután bő fél év fix rábaszás, és mintegy sokszázezres ha nem milliós tétel, nem.
Egyrészt kevés az, aki régi autók átépítésének a papírozására költ ennyit, másrészt meg akinek volna is rá pénze, de valami komolyabbat akar, az eladja az autóját, és rákölti az átépítés meg a papírozás árát valami másra.
Ha én pl. combosabb dízelt szeretnék a 156-ba, hozzávetőlegesen 500-700ezer forint pluszkiadással átülhetnék egy 20V 156-ba, vagy 2millás pluszkiadással egy 159 20V mjetbe. De nem akarok. Jó nekem a kőegyszerű 8V, valahogy a 20V-től (főleg a 159-esben) fázom.
Mondjuk elkerülhetetlennek látszik idővel a lépés, de addigra szeretném, ha lenne olyan ember, aki úgy meg tudja chipelni a multijetet, hogy a 225-230 lóerő mellé se a DPF se az EGR hiányát nem fogja zokon venni az ECU. :D
Egyrészt kevés az, aki régi autók átépítésének a papírozására költ ennyit, másrészt meg akinek volna is rá pénze, de valami komolyabbat akar, az eladja az autóját, és rákölti az átépítés meg a papírozás árát valami másra.
Ha én pl. combosabb dízelt szeretnék a 156-ba, hozzávetőlegesen 500-700ezer forint pluszkiadással átülhetnék egy 20V 156-ba, vagy 2millás pluszkiadással egy 159 20V mjetbe. De nem akarok. Jó nekem a kőegyszerű 8V, valahogy a 20V-től (főleg a 159-esben) fázom.
Mondjuk elkerülhetetlennek látszik idővel a lépés, de addigra szeretném, ha lenne olyan ember, aki úgy meg tudja chipelni a multijetet, hogy a 225-230 lóerő mellé se a DPF se az EGR hiányát nem fogja zokon venni az ECU. :D
GTPeti04-06-2011 22:22:49 // 16624
Aztán inkább vett egy másik autót. :)
WarbiRunner (Gyuri)04-06-2011 22:10:50 // 16623
Nem nagyon...Jata cartársat kérdezd meg, ő gondolkozott dízel átépítésen.
Piritu - 1.000.00004-06-2011 21:51:43 // 16622
Jó kérdés, nálam 183ezer km-en a kormosban nem nagyon volt 90 felett a hőfok. Max városban, dugóban. Ha most 25 fokos időben is ott van, akkor én már kezdeném gyűjteni a pénzt. Tapasztalatom alapján a dízel alacsonyabb hőfokon megy, mint a benzines és a TS-nél is max 91 fokot (picivel a vonal felett) láttam normális üzem esetén.
Mi lesz 30-35 fok felett?
Mi lesz 30-35 fok felett?
Roll198304-06-2011 21:45:17 // 16621
És mi az a hőfok, ami még normális? Mikor kell már cserélni a hűtőt? Most pályán 92-93 fok körül áll.
Piritu - 1.000.00004-06-2011 21:41:30 // 16620
Nem. Sajnos idővel a hűtő megadja magát és cserés lesz.
GTPeti04-06-2011 21:34:43 // 16619
Nem... a folyadékkal biztos nincs kapcsolatban. :)
Roll198304-06-2011 21:30:02 // 16618
A klímát használom és működik. Ami még eszembe jutott, hogy termosztát cserénél mondta szerelő, hogy majd higítsam a hűtőfolyadékot, de ez nem történt meg. Ez okozhatja?
GTPeti04-06-2011 21:05:10 // 16617
viszont a ventilátort még nem hallottam menni a kocsiban.
Ezt egy klímabekapcsolással ellenőrizheted. (Nálam 4 évesen KO-s volt a venti. És a termosztát is. Aztán idővel a hűtő is feloszlatta magát.)
Ezt egy klímabekapcsolással ellenőrizheted. (Nálam 4 évesen KO-s volt a venti. És a termosztát is. Aztán idővel a hűtő is feloszlatta magát.)
Roll198304-06-2011 20:51:58 // 16616
Termosztát csak 3 hónapos, viszont a ventilátort még nem hallottam menni a kocsiban.
GTPeti04-06-2011 20:49:12 // 16615
Az még nem vészes. (A hűtő állapota és a termosztát is sajnos romlik az idővel.)
Roll198304-06-2011 20:46:38 // 16614
Egy melegebb napon mennyire normális az, hogy autópályán 90 fok fölé megy a hőmérséklet? (kb. 92-93 fok)
DieselManiaco(NagyVad)04-06-2011 20:30:17 // 16613
ahha értem,köszönöm a választ:) és tudtok olyanról aki csinált már ilyet?
WarbiRunner (Gyuri)04-06-2011 17:10:35 // 16612
Nem valószínű. Elvileg gépészmérnök által készített beépítési tervekkel mehetsz engedélyeztetni. Ha valami csoda okán összejön, akkor szépen befizeted a köbcenti különbség után esedékes regadót, és egy új vizsgát, forgalmit stb.
Anno Púpos Wartburg kasztnira sikerült a Waresz klubbosoknak összehozni az 1.3 motor beépítést hivatalosan, de azóta már ez sem megy. PEdig az jóval egyszerűbb játék ennél...
Anno Púpos Wartburg kasztnira sikerült a Waresz klubbosoknak összehozni az 1.3 motor beépítést hivatalosan, de azóta már ez sem megy. PEdig az jóval egyszerűbb játék ennél...
Wickey04-06-2011 10:52:06 // 16611
mindent lehet, csak annyiból már kijön egy faceliftes 2.4 20V mjet 156-os is használtan. :-P
DieselManiaco(NagyVad)03-06-2011 19:58:15 // 16610
hát azért kérdezem én is:)
GTPeti03-06-2011 19:54:13 // 16609
Papírozni lehet?
Tudtommal nem.
Tudtommal nem.
DieselManiaco(NagyVad)03-06-2011 19:51:26 // 16608
Sziasztok!
Van itt az amorén olyan aki tett 145-be 2.5-ös VM dieselt vagy 2.4-es JTD-t? Belefér egyáltalán? Érdemes ilyenbe belefogni? Papírozni lehet/érdemes?:)
Van itt az amorén olyan aki tett 145-be 2.5-ös VM dieselt vagy 2.4-es JTD-t? Belefér egyáltalán? Érdemes ilyenbe belefogni? Papírozni lehet/érdemes?:)
Alfa GT-Csaba03-06-2011 12:21:40 // 16607
Lehet hogy féltengely.
Erhard 242 (Pure Energy)03-06-2011 12:20:26 // 16606
kerékcsapágy?
Selmak03-06-2011 12:10:47 // 16605
Nem tudom pontosan mi okozza de nem túl jó jel.
Föckös03-06-2011 06:39:50 // 16604
na urak nagy kérdés:
20v m jeti, jobbról halk bubogó hang, ami gyorsításnál felerősödik, gázelvételnél hallható igazán, pont olyan hang, mint kamionoknál/buszoknál a bubu (kipufogófék) hangja.
na ez vajon mitől lehet?
20v m jeti, jobbról halk bubogó hang, ami gyorsításnál felerősödik, gázelvételnél hallható igazán, pont olyan hang, mint kamionoknál/buszoknál a bubu (kipufogófék) hangja.
na ez vajon mitől lehet?
GEORGE01-06-2011 22:30:46 // 16603
Nincs vákuum a turbónál.
valahol valamelyik vákuumcső repedt, van a turbó nyomáskapcsoló megadta magát.
Mióta van a hiba jelenség??
Nekem nem rég kb 10nap alatt lassult folyamatosan a verda, majd kiírta, hogy menjek a szervizbe.
visszavágtam a csővet és újból a régi lett.
valahol valamelyik vákuumcső repedt, van a turbó nyomáskapcsoló megadta magát.
Mióta van a hiba jelenség??
Nekem nem rég kb 10nap alatt lassult folyamatosan a verda, majd kiírta, hogy menjek a szervizbe.
visszavágtam a csővet és újból a régi lett.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
521
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?