milyen jól csinálta egy ismerősöm, amikor Hargitán a -22ben úgy gondolta, h beviszi az akksit a radiátor mellé, másnap 4 izzítás, csak bátran, és indult is neki a pumpendűze...
1 esélyt kap az akksi, most töltőn van, és regeneráló progin (nem állandó feszkóval és áramerősséggel tölti, illetve néha rányom egy kisütést egy nagyon rövid időre)
100 Ah akksi max 3 A töltés, holnap estére jó is lesz :-)
na akkor leviszem, és megjáratom a motort, akár hóban is...
aztán újra állni fog biztosan az autó mert nem kell hétvégén, legkorábban kedden kéne járnom vele, de az is posztponálható egészen csütörtökre.
nem tudom, hogy addig be se indítsam, vagy azért inkább járassam meg naponta egy picit.
ha keddig mondjuk nem járatom, és a 20 fokos műhelyben lassan töltött akksi nem indítja el, akkor vennem kell egyet.
ha kedden beindul, még akkor is van rá sansz, h vennem kell egyet...
nem tudom mi lesz, de vannak sejtéseim a 100 ah akksik áráról...
Forum >> Dízelmánia
Föckös02-02-2012 12:41:08 // 18302
mreni02-02-2012 11:28:41 // 18300
biztos hogy akksi,a faceliftes-ek szokása ez hogy rohangál a mutató ha kevés a fesz,de forgat az önindító...
WarbiRunner (Gyuri)02-02-2012 11:19:21 // 18299
Ja..lófaxot indul. Ma reggel -16 fok, mire indultam már csak -12. 3x izzítottam, feltornásztam az aksit, aztán indít. Világított minden a műszerfalon mint a karácsonyfa, a mutatók összevissza rohangáltak, és ennyi. Érdekes, de a rádió szól, és az óra sem felejtette el az időt, de úgytűnik a comp-nak nem elég a szufla ha forog az indítómotor.
Nem tudom...biztosan akksi? Biztos...
A ződ TD nyert. Kingától elkértem a kulcsot, beültem, na mondom nézzük. Első soha véget nem érő izzítás után harák harák pöff pöff...csend. Másodjára koromfelleg, és beindult...
Nem tudom...biztosan akksi? Biztos...
A ződ TD nyert. Kingától elkértem a kulcsot, beültem, na mondom nézzük. Első soha véget nem érő izzítás után harák harák pöff pöff...csend. Másodjára koromfelleg, és beindult...
Föckös02-02-2012 09:52:22 // 18298
Gyuri örülj, ha indul az autód, az enyém nem akart ma a -10,7 fokban...
2004/11 a dátum az akksin, örülök, h ennyit bírt, csak azt sajnálom, h nem 2011/4 a dátum, és akkor bírna ki 7 évet...
sejtéseim voltak akkucsere téren, bár lövésem sem volt róla, h ez az akksi ilyen öreg...
2004/11 a dátum az akksin, örülök, h ennyit bírt, csak azt sajnálom, h nem 2011/4 a dátum, és akkor bírna ki 7 évet...
sejtéseim voltak akkucsere téren, bár lövésem sem volt róla, h ez az akksi ilyen öreg...
Piritu - 1.000.00001-02-2012 21:20:08 // 18297
Szerintem nagyon is egyetértünk.
...csak kérdezted, hogy mit lehet mérni és felsoroltam párat :-)
...csak kérdezted, hogy mit lehet mérni és felsoroltam párat :-)
András bácsi01-02-2012 20:29:08 // 18296
Nagy igazság amit írtál: ha nem egyértelmű, hogy valami simán a használattól megy tönkre, akkor hülyeség csak cserélni, ha nincs meg a kiváltó ok. Lásd porlasztók.
Erhard 242 (Pure Energy)01-02-2012 19:54:53 // 18295
pl írták itt hibának hogy eltörik a kinyomócsapágy nyelve ...megnézték hogy a munkahenger vagy a villa tökéletes e? az a baj hogy egy új alkatrésztől ne várjunk csodát ha a "körítés" sem tökéletes már ...pl barátom lanosa váltója már recsegett rendelt is egy kuplungszettet kicserélte és ugyan olyan szar lett, mondta is ennyit a LUK-ról aztán faterjával megnézték a villa el volt görbülve ...ha nem nézik meg használja 10-20e km-et megint félre kopik a tárcsa és lehet szidni a gyártót mekkora fost csinált :)
Erhard 242 (Pure Energy)01-02-2012 19:49:43 // 18294
a lendkerék lelke a csapágy ...azt meg úgy szállítják be nekik is...
Piritu - 1.000.00001-02-2012 19:47:02 // 18293
"egy kuplungon vagy kettőstömegűn mit mérnek? " - pár tipp: tömeg, statikus/dinamikus kiegyensúlyozatlanság, rezonanciafrekvencia, rugóerő, felületi keménység...
Erhard 242 (Pure Energy)01-02-2012 18:54:15 // 18292
egy elektronyos alkatrésznél ez biztos így is van mint a számtechben de egy kuplungon vagy kettőstömegűn mit mérnek? vagy egy lengőkaron stb, stb....ezeket nem hiszem el meg azt sem hogy egy gyári alkatrésznek más lenne az anyaga ...végül is nem is tudom lehet igazság van benne mert pl gyári feszítőből egy rakat eltört már az utángyártottból egy sem...lehet az olcsóbbat kérték :)
no meg ha hasonlítunk akkor ezt úgy lehetne hogy egy 0km-es autóba kéne berakni a lendkereket meg kuplungot és ott megnézni mennyit bír mivel 250e km-re tervezik ...a garancia is érdekes dolog most már mivel kiküldik a gyárba és ott vizsgálják be mitől mehetett tönkre elég pl egy rossz porlasztó és kukásra vágja a lendkereket 20e km alatt...szóval ki tudja merre lakik az igazság :)
no meg ha hasonlítunk akkor ezt úgy lehetne hogy egy 0km-es autóba kéne berakni a lendkereket meg kuplungot és ott megnézni mennyit bír mivel 250e km-re tervezik ...a garancia is érdekes dolog most már mivel kiküldik a gyárba és ott vizsgálják be mitől mehetett tönkre elég pl egy rossz porlasztó és kukásra vágja a lendkereket 20e km alatt...szóval ki tudja merre lakik az igazság :)
András bácsi01-02-2012 11:30:57 // 18291
De, viszont az meg fateré elvileg.
WarbiRunner (Gyuri)01-02-2012 11:23:45 // 18290
A 46 már nincs meg?
András bácsi01-02-2012 11:13:24 // 18289
Ráadásul most nem tudom, hogy mi legyen a 147-tel: gyaníthatóan elveszik az asszony üza-térítését, így kéne valami kályha. Tán egy punto 1.3jtd. Csak az xar pályára. Kis benyást megint nem akarok, bár ott egy cseremotor megint csak egyezik a dízel kuplungszett árával.:)
András bácsi01-02-2012 11:10:22 // 18288
Úgy érthető, és logikus, ha hosszú időtartamra számolsz. Nálam azért gyakori, hogy max. három év és váltom az autót. Mondjuk ennek a vajda áldásos ténykedése gátat fog venni úgy tíz évig. :)
WarbiRunner (Gyuri)01-02-2012 11:08:21 // 18287
A jtd-ben nekem is ez az izgalom. Egy gyári Peugeot akksi van benne, az előző tulaj Pug szervízben dolgozott, onnan mentette valószínűleg. 5 éve ezzel használom, és most a nagy mínuszokban már tornáztatni kell a reflektorral, 2-3 szori izzítással, hogy normálisan indítson. Kicsit már lassabban teker, de végülis beindul a motor gond nélkül pár tekerésre. Csak néha (ilyen böszme hidegben) a lassú tekerés miatt az első pár ütem kicsit köhögős.
WarbiRunner (Gyuri)01-02-2012 11:03:51 // 18286
Pedig lehet megéri. Én amivel vettem az autót, elautóztam 100e km-t, közben egyszer átszilenteztük az elején. Gyári alkatrésznek tűnt, de nyilván kitudja hogy az első e benne. Ami tuti, hogy 100e-t nálam elment. Az utángyártmány 14e ft-os "erősített" 33e-t bírt. Gyors számolás után kijön, hogy 100e alatt még ha 10e-ért veszed is benne van 30e Ft-ba. Ha magadnak cserélgeted, spórolsz 15e-t egy gyári alkatrészhez képest 100e km alatt. Meg benne van egy csomó felesleges meló. Én meg szerelővel cseréltetem, , így a szerelési költségeken el is bukom bőven a különbséget.
András bácsi01-02-2012 10:57:46 // 18285
Én azon izgulok mindig, hogy a 166 gyári akksija mikor adja meg magát. Lassan nyolc éves lesz, és a mínusz tízben is működik még. Persze az új tartalékakksi meg a gtv-ben figyel egy fűtött garázsban 5 km-re. :)
András bácsi01-02-2012 10:55:57 // 18284
Gondolom, hogy itt sincs másképp, mint pl. az ódi beszállítóinál. Ott is hiába ugyanaz a gyártó, de három minőségi osztály létezik: az elsőt átveszi a gyár, a második az gyári csomagolású alkatrész, a harmadik meg amit kiszórnak a boltba. A bosch és a garrett pl. biztosan így dolgozik. És még ezekkel is ott a rendszeres minőségi reklamáció. (egy időben éppen volt osztálytársam volt a régiós felelőse ezeknek)
Egyébként meg szerintem józan paraszti ésszel is belátható, hogy egy 10e ft-os lengőkar és egy 30e forintos nem a doboz miatt eltérő árú. Ennek ellenére pl. 146-hoz nem vennék komolyabb minőséget az itthoni utak miatt.
Egyébként meg szerintem józan paraszti ésszel is belátható, hogy egy 10e ft-os lengőkar és egy 30e forintos nem a doboz miatt eltérő árú. Ennek ellenére pl. 146-hoz nem vennék komolyabb minőséget az itthoni utak miatt.
mreni01-02-2012 10:53:51 // 18283
itt -14 volt 6.30 kor de a jtd is olyan szépen indult mintha +15 lenne.:)
WarbiRunner (Gyuri)01-02-2012 10:49:43 // 18282
Mellesleg a ződ TáDé az király...Kinga ment vele ma reggel, itt -13 fok volt. Kicsit izgultam, hogy jön majd vissza az enyém kulcsáért, hátha az indul. :-) De nem...izzítást végigvárta, pöcc, koromfelhő, röff. A dúsító még mindíg nincs kijavítva, így 1 percig lábbal tartotta olyan 1500-on a fordulatot. Kapu kinyit, viszlát. :-)
Föckös01-02-2012 10:48:59 // 18281
tanulmány:
a kuplung és járulékos alkatrészeinek amortizációs költsége:
1 FT/KM azaz egy forint kilóméterenként.
most azt nem tudom, hogy ide milyen hangulatjelet kéne tennem
mondjuk ezt:
:-?
a kuplung és járulékos alkatrészeinek amortizációs költsége:
1 FT/KM azaz egy forint kilóméterenként.
most azt nem tudom, hogy ide milyen hangulatjelet kéne tennem
mondjuk ezt:
:-?
WarbiRunner (Gyuri)01-02-2012 10:43:03 // 18280
A gyárija nem Valeo? A tárcsa tuti az volt benne, FIAT - Valeo felirat volt rajta.Nem értem én ezt...Ugyanaz a gyár "gyári" alkatrészként más minőséget gyárt? Egy tény, hogy mostanában vettem egy-két dolgot szalonból. Eddig nem rossz a tapasztalatom. A kézifék kötél örök kínlódás volt. Ez az első tél, hogy tudom használni a kéziféket, nem fagy be, nem ázik be. Az utángyártott pár száz km-t bírt, első télen befagyott, pedig kínosan ügyeltem rá, hogy csak nagyon muszájból használjam. A jobboldali lengőkarom is 33e-t bírt, ami viccnek is gyenge. Megvettem a gyárit, kíváncsi vagyok többet bír e. Ha csak 100e-t kibír, megérte. Csak ugye egy 12 éves autóról van szó, nem tudom meddig marad még meg. Most kupungból vegyek gyárit durva áron, aztán meg lehet 30e múlva eladom az autót....meg lehet hogy 100e múlva sem és szívok ismét a Valeoval. Ez itt a kérdés. Eladáskor senki nem fogja nekem megfizetni a gyári kuplungot, sőt filléreket fogok kapni a gépezetért.
András bácsi01-02-2012 10:30:05 // 18279
Valahol persze logikus, hogy ami kb. fele annyi, mint a gyári, az felét is bírja. ;)
WarbiRunner (Gyuri)01-02-2012 10:21:16 // 18278
250240km van felírva nekem. Első jele a cserének az volt, hogy roppant egyet és felpuhult a kuplungom (mint most). Akkor látványosan könnyen ment be a pedál, és borzasztóan hangosan szólt a húzócsapágy. Ez kb pont 250e-nél lehetett, mert még elmentem vele itt városban egy darabig. Aztán pár nap és elkezdett csúszni is a kuplung. A blogomban megtalálod a bejegyzést itt. Szóval nálam se tervezett 250-es szervíz volt, egyszerűen ekkor hullott szét. Az utángyártott Valeo pedig immár háromszoros tapasztalat alapján 80e után adja fel. Nekem gyanús, hogy ismét elrepedt a szerkezet, kicsit széjjelebb nyílt, mint a bejegyzésben a fotókon, így a bemaródás is kijjeb nyílt, ezért ugrál határozottabban a csapágy a lamellákon. Szinte biztos vagyok benne, hogy ugyanez a látvány fog fogadni majd szétszedéskor...
Erhard 242 (Pure Energy)01-02-2012 07:18:43 // 18277
mindenképp :)
mreni31-01-2012 19:13:14 // 18276
azért egy próbát megér :)
mreni31-01-2012 19:12:44 // 18275
én 249nél .... :D
Föckös31-01-2012 18:47:42 // 18274
míí 250nél kell cserélni, nemááááá 247nél járok...
(hát ez nem lesz lecserélve, amíg nem hal meg totál...)
(hát ez nem lesz lecserélve, amíg nem hal meg totál...)
eldiablo15631-01-2012 17:43:43 // 18273
Ciao! Megtudja valaki mondani hogy a kuplung munkahengerek merre találhatóak az 156 1.9jtd 8v be? Az egyik az akksi alatt ugye? a többit viszont nem tudom:D
Ferke31-01-2012 16:41:50 // 18272
Ez az igazi optimista hozzáállás:DDD
WarbiRunner (Gyuri)31-01-2012 16:26:49 // 18271
Pont erre vágytam :-) Valami tartósabb megoldásnak jobban örülnék, én már nem akartam a kuplunghoz nyúlni egyáltalán. 250-nél cseréltük, gondoltam vagy 400-ig legalább kibírja, addigra meg csak győz a fogyasztói énem és lecserélem az öreg traktort. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)31-01-2012 16:21:23 // 18270
csak nincs hozzá....
WarbiRunner (Gyuri)31-01-2012 16:19:22 // 18269
Ha fogsz kézbe lendkerekeket és képben leszel hogy mi mivel kompatibilis, oszd meg légyszíves, érdekel!
András bácsi31-01-2012 15:05:36 // 18268
Nézd a jó oldalát: még semmi sem lehet összegyógyulva, így könnyen szétkaphatod. ;)
mreni31-01-2012 15:02:25 // 18267
én is most ezen agyalok,tesómnak is kuplungos lesz,kb májusra van időzítve a csere,ha lesz időm nézegetek valami erősebb lendkereket és kuplungot is...
WarbiRunner (Gyuri)31-01-2012 14:46:42 // 18266
Én is erre jutottam...mármint semmi rendelleneset nem találtam kívül. A munkahengerek szárazak, működnek, minden a helyén.
Piszokul fent fog, de működik. Kicsit kellemetlen elindulni vele, mert nem érezni hogy mikor fog a kuplung. Egyébként nem csúszik. 4-esben alacsony fordulatról (1600) padlóra gyorsít rendesen.
Fura, hogy a pedálút elején egész puha, ott ki is emel teljesen. Innen még egy métert lehet benyomni, félúton meg akad egyet, gondolom itt ugrik egyet a csapágy. Át (vissza?) kell szoknom arra, hogy csak rúgok egyet a kuplungon váltás közben.
Valeo helyett mit pakoltatok a vasba? Szalonból gyári? Bontott gyári?
A lendkeréken is erősen gondolkozom, hogy ha szét kell kapni, akkor mi legyen. Valami bontott jó állapotún gondolkodom. lehetőleg valami erősebb jtd verzióból.
Piszokul fent fog, de működik. Kicsit kellemetlen elindulni vele, mert nem érezni hogy mikor fog a kuplung. Egyébként nem csúszik. 4-esben alacsony fordulatról (1600) padlóra gyorsít rendesen.
Fura, hogy a pedálút elején egész puha, ott ki is emel teljesen. Innen még egy métert lehet benyomni, félúton meg akad egyet, gondolom itt ugrik egyet a csapágy. Át (vissza?) kell szoknom arra, hogy csak rúgok egyet a kuplungon váltás közben.
Valeo helyett mit pakoltatok a vasba? Szalonból gyári? Bontott gyári?
A lendkeréken is erősen gondolkozom, hogy ha szét kell kapni, akkor mi legyen. Valami bontott jó állapotún gondolkodom. lehetőleg valami erősebb jtd verzióból.
Attika0131-01-2012 14:31:50 // 18265
Sziasztok! 2000-évjáratú 156. 1.9 jtd-hez honnan lehet magyar progit letölteni?
Wickey31-01-2012 13:45:01 // 18264
Mér, mi bajod lehet belőle, max. nem fogsz tudni kikuplungozni. Attól még elmegy lábon a műhelyig.
Amúgy nekem és gtpetinek is 80k-t bírt a 8V JTD-ben az utángyártott (=valeo) kuplungszett. Mindkettőnknek kinyomócsapágy gondunk volt, és mindkettőnk esetében a kinyomócsapágy egyik füle fáradt el és törött le. Féloldalasan megvezetve meg alig bírt kiemelni az a szerencsétlen.
Amúgy nekem és gtpetinek is 80k-t bírt a 8V JTD-ben az utángyártott (=valeo) kuplungszett. Mindkettőnknek kinyomócsapágy gondunk volt, és mindkettőnk esetében a kinyomócsapágy egyik füle fáradt el és törött le. Féloldalasan megvezetve meg alig bírt kiemelni az a szerencsétlen.
WarbiRunner (Gyuri)31-01-2012 10:21:26 // 18263
Tegnap a városban kocsikázva egyszercsak a régóta borzasztó nehezen járó kuplung pedálom beszaladt a talpam alatt. LÉnyegében csak vadiúj korában volt tűrhetően puha a pedál, aztán hamar teherautós lett. Az utóbbi időben (értsd vagy 40e km-e) már érezhető volt a húzócsapágy nyoma a szerkezetben, ha nagyon bemelegedett még ropogott is kicsit. Na most vajpuha lett. Tökéletesen működik, bár elég fent fog, és mégjobban érezhető amikor a gödörből kiugrik a húzócsapágy. 83e km-rel ezelőtt cseréltem ki mindent. Szerintetek létezik, hogy ennyit tudott? Főleg autópályán hajtva...Elég szerény volna. Merjem használni szerintetek?
Ferke27-01-2012 14:05:22 // 18262
Röhej ez a jtd, komolyan...146-os agyával gondolkodva is jön-megy, teszi a dolgát, igaz, világít minden, mint a karácsonyfán, de azt le se xarja, csak megy, és nem fogyaszt:))
Ferke27-01-2012 14:02:42 // 18261
-10ben is. Ez nem fószvágen, van benne kompresszió, nem csak gyárilag a csillagokig húzott nagynyomású...
silver27-01-2012 12:32:45 // 18260
Bocs elnéztem:-)
Föckös27-01-2012 12:20:59 // 18259
kedves silver
minden hozzászólás alján látható az előzmény.
én értem, hogy így szereted, de még mindig nem értem a válaszod.
vagy te a kérdésem, ami NEM neked szólt
azt kérdeztem, hogy kit érdekel a BMW?
vááágeeesz:-)))))
próbálj majd az érdekelt hozzászólásra válaszolni, és akkor nem lesz kavarodás:-)
(egyébként ha van kompresszió az autódban, akkor izzítás nélkül is be kell indulnia, kérdezd meg Ferkét:-))
minden hozzászólás alján látható az előzmény.
én értem, hogy így szereted, de még mindig nem értem a válaszod.
vagy te a kérdésem, ami NEM neked szólt
azt kérdeztem, hogy kit érdekel a BMW?
vááágeeesz:-)))))
próbálj majd az érdekelt hozzászólásra válaszolni, és akkor nem lesz kavarodás:-)
(egyébként ha van kompresszió az autódban, akkor izzítás nélkül is be kell indulnia, kérdezd meg Ferkét:-))
mreni27-01-2012 11:58:08 // 18258
valami hibakódot dobnia kellene,pl a jeladóra is.
silver27-01-2012 11:57:24 // 18257
Megpróbálom az lesz a következő, csak érdeklődtem valaki találkozott hasonló hibával. Azon gondolkoztam mivel lehet még összefüggésben pl. hőmérséklet jeladó. Reggel az első indításnál minden rendben, meg üzem meleg motornál is mikor nem igényel izzítást, csak közben vacakol.
mreni27-01-2012 11:49:36 // 18256
és miért nem relét cserélsz ha azt dobja hibának?
silver27-01-2012 11:48:57 // 18255
Igen de eddig mindig úgy működöt mint egy új, ha valami elromlott rögtön meg lett csinálva. Én így szeretem.
mreni27-01-2012 11:48:31 // 18254
miért ne indulna? az csak "elősegíti" a hidegindítást
silver27-01-2012 11:40:00 // 18253
Izzítás nélkül is indul?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
414
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?