Forum >> Dízelmánia
.......................09-07-2012 10:36:10 // 19602
az Alu is korrodál ahogy a Németek az utakat sózzák
gecsa09-07-2012 10:16:39 // 19601
"nem a motort kell Aluból csinálni,hanem a kasznit.."
akkor sosem mennének tönkre az autók,és az nekik nem lenne üzlet...
akkor sosem mennének tönkre az autók,és az nekik nem lenne üzlet...
Selmak09-07-2012 10:15:56 // 19600
Nikasilnak nagy fordulatú nagy terhelésű motorokban van létjogosultsága, mint pl kis köbcentis 2T láncfűrész motorok, versenymotorok.
.......................09-07-2012 09:14:32 // 19599
az igazi diesel motor GG szörkeöntvény,a tapasztalat azt bizonyítja ,hogy az a leghosszabb életü
lehet ezt méricskéli mindenféle NIKASILLEL összehasonlítani
nem a motort kell Aluból csinálni,hanem a kasznit..
lehet ezt méricskéli mindenféle NIKASILLEL összehasonlítani
nem a motort kell Aluból csinálni,hanem a kasznit..
Ferke09-07-2012 08:48:56 // 19598
Ezt nem gondolod komolyan Peti:) Kipróbáljuk milyen, ha felpolírozzuk a hengerfalaidat??:)))
GTPeti08-07-2012 22:52:38 // 19597
Értem, szóval kb. erre gondolsz.
GTPeti08-07-2012 22:47:10 // 19596
Akkor most van az utolsó lehetőség, hogy mérlegeld amit Selmak cartárs írt!
Nekem már benne van, úgyhogy nincs visszaút. B)
Nekem már benne van, úgyhogy nincs visszaút. B)
WarbiRunner (Gyuri)08-07-2012 21:06:51 // 19595
Igen, le volt húzva a vákuumcső és le volt dugózva.
mreni08-07-2012 20:50:45 // 19594
holnap érkezik :))
Selmak08-07-2012 20:14:20 // 19593
Nagy terhelésnél van jelentősége, a hónolási nyom nem véletlenül van meghagyva, ugyanis jelentős mennyiségű olajat fog meg, az AUDI lézergravírozással állít elő ki árkokat a polírozott hengerfalon, a legextrémebb kialakítás ilyen szempontból a nikasil ahol 20% alatt van felületnek a szilicium karbid tényleges bevonata a többi olajtároló hézag.
GTPeti08-07-2012 20:09:26 // 19592
Ez az "olajtárolásra használt felületi érdesség" dolog és - ha így van - annak jelentős romlása számomra egyébként még nem alátámasztott.
GTPeti08-07-2012 20:08:08 // 19591
Akkor helyesbítek: Nem tipp, csak egy dolog amit kipróbáltam. ;)
(Mondjuk nem most, hanem több autóban és sokezer km alatt, de ebbe nem is akarok belemenni.)
(Mondjuk nem most, hanem több autóban és sokezer km alatt, de ebbe nem is akarok belemenni.)
Selmak08-07-2012 20:05:56 // 19590
Ezzel egy problem hogy az olajtárolásra szolgáló felületi érdességet is megszünteti.
GTPeti08-07-2012 19:59:54 // 19589
Gyuri, régen - az alulapka előtti időkben - is deaktiválva volt az egered?
GTPeti08-07-2012 19:58:26 // 19588
Srácok, a következő tippem a Rimet... Tegnapra ért be a legutóbbi shot hatása. (Kb. 3000km elteltével.) Egy halk suhanás volt az út. Nem figyeltem oda már 170-nél járt a mutató. :) Pedig meg volt pakolva rendesen...
eldiablo15608-07-2012 18:58:38 // 19587
aham, átnézünk mindent amit tudunk, aztán majd csak kiderül hol a hiba.
mreni08-07-2012 15:18:31 // 19586
fix csigánál is lehet overboost,pl nekem a benzinesen volt is.
én is átnézem az egr környékét mert néha jobban,néha kevésbé megy az autó,és nem tudom miért van ez,már régóta csinálja
az a lényeg hogy minden rendben van a géppel :)
én is átnézem az egr környékét mert néha jobban,néha kevésbé megy az autó,és nem tudom miért van ez,már régóta csinálja
az a lényeg hogy minden rendben van a géppel :)
WarbiRunner (Gyuri)08-07-2012 15:07:32 // 19585
A tied VGT-s, eleve más a helyzet. Ott ezért is tud olyat, hogy "overboost", vagyis kis időre megemeli a nyomást, mivel az a terelőlapátok beállításával szabályozza a nyomást. Ezért veszélyes, ha leragad a "geometria" a koromtól. A fix turbonál semmi cifrázás nincs, van egy fix töltőnyomás, aminél kinyit a wg és elereszti a fölös levegőt. A nyitás lehet mechanikus, vagy behúzó mágnessel ecu-ról vezérelt.
Közben addig kutakodtam a FES fórumokon, hogy találtam 115 lovason légmennyiség méréseket. Megnyugtató, hogy ott is ugyanezek jöttek ki, 950 körüli maximum az igényelt sokkaltöbbhöz. Szóval ez lehet így normális. Ott azt írták, hogy a desired air mindössze az EGR-t vezérli, vagyis csak akkor enged nyitni, ha a valós légmennyiség felette van az igényeltnek. Valószínű 3000 fordulat fölött direkt úgy van belőve a légigény, hogy ne érhesse el a valós mennyiség, így zárva marad az egér. És szerintük össz ennyi funkciója van a "desired air" paraméternek. Én hiszek nekik. Az autóm meg egyértelműen jobban viseli a forróságot a kis aludarabtól...vagy attól, hogy megint a szokásos helyen tankoltam (a múltkor kénytelen voltam másik omv-nél). Szóval ennyit az egészről, lehet rászaladtam a múltkor valami hulladék üzemanyagra. Majd kiderül...
Közben addig kutakodtam a FES fórumokon, hogy találtam 115 lovason légmennyiség méréseket. Megnyugtató, hogy ott is ugyanezek jöttek ki, 950 körüli maximum az igényelt sokkaltöbbhöz. Szóval ez lehet így normális. Ott azt írták, hogy a desired air mindössze az EGR-t vezérli, vagyis csak akkor enged nyitni, ha a valós légmennyiség felette van az igényeltnek. Valószínű 3000 fordulat fölött direkt úgy van belőve a légigény, hogy ne érhesse el a valós mennyiség, így zárva marad az egér. És szerintük össz ennyi funkciója van a "desired air" paraméternek. Én hiszek nekik. Az autóm meg egyértelműen jobban viseli a forróságot a kis aludarabtól...vagy attól, hogy megint a szokásos helyen tankoltam (a múltkor kénytelen voltam másik omv-nél). Szóval ennyit az egészről, lehet rászaladtam a múltkor valami hulladék üzemanyagra. Majd kiderül...
mreni08-07-2012 14:44:57 // 19584
itt sem emel a box(ráadásul ez még box előtti mérés volt),de nem néztem mennyi a gyári
GTPeti08-07-2012 13:59:30 // 19583
Nem biztos, hogy ott (is) van gond, de érdemes a két maxibiztosítékot FAN1/FAN2 ellenőrizni. (Vagyis méginkább az összeset. :) Nálam maga a motor anyátlanodott el, ezt mutatta a FAN1 biztosíték kiégése is.
eldiablo15608-07-2012 13:51:59 // 19582
értem,Köszönöm:), megnézzük mi lehet, ha jól emléxem a víz hőmérsékletet jól mutatta fesben , de majd még megnézem, az akksi tetején van egy biztosíték doboz, ott lehet a baj?
GTPeti08-07-2012 12:13:04 // 19581
Ha FES-sel be tudod indítani a ventillátort, akkor a hőmérséketérzékelők környékén kéne kutakodni. (Szintén FES-sel.) Bár, lehet, hogy csak a kettes fokozatot sikerült beindítanod, amit csak "vészhelyzetben" használ az autó. Az egyes egy előtétellenálláson keresztül megy, ennek a csatlakozója lehet oxidált, illetve maga az ellenállás szakadt. (Nevezhetjük típushibának.)
WarbiRunner (Gyuri)07-07-2012 21:45:33 // 19580
WarbiRunner (Gyuri)07-07-2012 21:10:41 // 19579
Úgy tudom, az enyémnek 1.1 a gyári max, ezen a remap se emel. Az esést sokallom amikor a wg kinyit, illetve még nyomozom, hogy hová lesz a levegőm. A túrónyomás együtt fut a légmennyiség jellel.
[k i z z o]07-07-2012 19:57:12 // 19578
Ez valós lehet beszívott levegő hőmérséklet értékre. A csőben sajnos megmelegszik hamar.
mreni07-07-2012 19:11:56 // 19577
nekem 1.1-1.3 között mozog a nyomás,overboostban kis ideig a 1.5bar is meg van
WarbiRunner (Gyuri)07-07-2012 18:39:36 // 19576
Na mentem egy élőadatos mérős menetet. Konklúzió. Mire bemelegszik rendesen a motortér, megint visszamegy az alapjárati légmennyiség, igaz nem 420-ra, hanem 430 körülre. Viszont az autó dögmelegben is megy, egyértelműen különbséget érzek a lefalazott és a ledugózott egér közt. A hőmérsékletet 56 foknak mondja meleg motornál (sokallom).
A max légmennyiségem még mindíg 950mg/i körüli. Hozzá néztem a túrónyomást, az rendben van, 1.1Bar töltőnyomásnál kapcsol a wg, ekkor padló terhelésen 950mg/i a levegője az igényelt 1200 helyett (most nem kér 1300-at ilyen melegben?).
Próbáltam nézni egy gyorsulást, tényleg pedzi a 9-et, ha el birok indulni normálisan és a klímát sem felejtem el kilőni :-) Összehozható, de ez nem ez én sportom.
Lényeg, hogy most nem hallottam hangosnak, és a nagy meleg ellenére izomból ment. Tehát volt értelme az egérfalazásnak.
A max légmennyiségem még mindíg 950mg/i körüli. Hozzá néztem a túrónyomást, az rendben van, 1.1Bar töltőnyomásnál kapcsol a wg, ekkor padló terhelésen 950mg/i a levegője az igényelt 1200 helyett (most nem kér 1300-at ilyen melegben?).
Próbáltam nézni egy gyorsulást, tényleg pedzi a 9-et, ha el birok indulni normálisan és a klímát sem felejtem el kilőni :-) Összehozható, de ez nem ez én sportom.
Lényeg, hogy most nem hallottam hangosnak, és a nagy meleg ellenére izomból ment. Tehát volt értelme az egérfalazásnak.
eldiablo15607-07-2012 18:31:35 // 19575
Tömítő pasztával ha körbekened akkor nem kéne falsot szívnia, most hogy olvasom amit írsz lehet hogy énis megcsinálom jobban, mert nekemis levan falazva, elég vékony lemezzel nem túl igényesen és nem vagyok biztos benne hogy nem szív falsot...
Más.. rájöttem hogy valamiért nem kapcsol a ventillátorom, egyik fokozatba se. felment multkor már 110 fokig és semmi:S alapból nem megy feljebb 95nél, gépről FES -el tudtam müködtetni a ventiket, ugyan csak rövid ideig kapcsolta be a progi, de elindult.
Na most ha gép tudja kapcsolni,akkor gondolom én, a motor jó, ecutol elmegy a jel a ventiig, meg gondolom biztosítékok is jók, vagy nem? nemtudom.
Mit kellene megnéznem első körben?
Jólenne rájönni haamr, mert nemsokára megyünk balcsira és addig megkéne csinálni..:S
Más.. rájöttem hogy valamiért nem kapcsol a ventillátorom, egyik fokozatba se. felment multkor már 110 fokig és semmi:S alapból nem megy feljebb 95nél, gépről FES -el tudtam müködtetni a ventiket, ugyan csak rövid ideig kapcsolta be a progi, de elindult.
Na most ha gép tudja kapcsolni,akkor gondolom én, a motor jó, ecutol elmegy a jel a ventiig, meg gondolom biztosítékok is jók, vagy nem? nemtudom.
Mit kellene megnéznem első körben?
Jólenne rájönni haamr, mert nemsokára megyünk balcsira és addig megkéne csinálni..:S
mreni07-07-2012 15:24:46 // 19574
Megnéztem,42 fokot mutatott a kocsi a külső hőmérsékletre, a beszívott levegő 39 fok volt hidegen,üzem melegen 47.
WarbiRunner (Gyuri)07-07-2012 14:38:15 // 19573
Igen, nálam legalábbis ez a helyzet. Ha csak a működtető vákuumcső le van húzva, akkor nem működik ugyan, de átereszt. Alapjáraton 10%, teljes terhelésen egy régebbi mérés szerint több mint 30%-a a beszívott levegőnek nem a MAF szenzoron át kerül be. Még majd visszaellenőrzöm, hogy terhelésen most mi a helyzet, remélem mostmár a "desired air flow"-t követi az "intake air flow".
Lehet egy tisztítás is megtette volna egér kikötés előtt, de ebben sem vagyok biztos. Ott egy szelep mindenféle kontroll nélkül, a szerkezet (rugó) is melegszik, ki tudja nem nyit e picit rá csak attól, hogy átforrósodik?
Lehet egy tisztítás is megtette volna egér kikötés előtt, de ebben sem vagyok biztos. Ott egy szelep mindenféle kontroll nélkül, a szerkezet (rugó) is melegszik, ki tudja nem nyit e picit rá csak attól, hogy átforrósodik?
GTPeti07-07-2012 12:44:16 // 19572
...vagy úgy, hogy ha csak a csatlakozója van lehúzva, nem zár tökéletesen?
GTPeti07-07-2012 12:43:27 // 19571
"Következtetés, az egér ha simán le van dugaszolva, könnyen átereszthet."
Úgy érted, a tömítés mellett falsot szív? Meglehet!
Úgy érted, a tömítés mellett falsot szív? Meglehet!
WarbiRunner (Gyuri)07-07-2012 12:41:00 // 19570
Ok, kösz, valószínű stimmel. Hobby délelőttöm volt, kiméregettem két rossz LMM-el ,mind annyit mutat. :-)
Plusz közérdekű infó.
Ezt:
átmódosítottam így egy kísérlet erejéig:
Az eredmény FES-ben mérhető. Eddig 420mg/i volt a beszívott levegő, amit normálisank ítéltem, mert a gyári érték annyi. A remappolt viszont mégsem, mert a módosítás után 465mg/i lett az alapjárati, ergo a 10% rail nyomás növelést követnie kellett volna 10% beszívott levegő többletnek is.
Következtetés, az egér ha simán le van dugaszolva, könnyen átereszthet. On Road Test jövőhéten, de akár ez is okozhatta a hol hangosabb, hol halkabb üzemet.
Még a harmonikacső van hátra, de azt majd egy pesti út után, egyszerre egy dolgot csekkolok.
Plusz közérdekű infó.
Ezt:
átmódosítottam így egy kísérlet erejéig:
Az eredmény FES-ben mérhető. Eddig 420mg/i volt a beszívott levegő, amit normálisank ítéltem, mert a gyári érték annyi. A remappolt viszont mégsem, mert a módosítás után 465mg/i lett az alapjárati, ergo a 10% rail nyomás növelést követnie kellett volna 10% beszívott levegő többletnek is.
Következtetés, az egér ha simán le van dugaszolva, könnyen átereszthet. On Road Test jövőhéten, de akár ez is okozhatta a hol hangosabb, hol halkabb üzemet.
Még a harmonikacső van hátra, de azt majd egy pesti út után, egyszerre egy dolgot csekkolok.
mreni07-07-2012 12:15:45 // 19569
ma megnzem,ha lesz egy pici szunetem :)
WarbiRunner (Gyuri)06-07-2012 23:24:56 // 19568
Más: ha valakinek van ideje ilyenre, megnézné, hogy ilyen melegben, meleg motornál állóhelyben mekkora beszívott hőmérsékletet mér a MAF? Nekem 56-60 fok közt írt ma kinti 36 fokban. Ennyivel melegebb a szívócsőben a levegő?
WarbiRunner (Gyuri)06-07-2012 22:24:03 // 19567
Na egy ilyen mérést majd csinálok...ez elég hasonlóan vonszolja a mutatót mint az enyém. 120-tól elindítottam egymás mellett a két videót, eléggé egyformán futnak. A box alul jobb, a remap felül, de hajszányi a különbség. Ha beleszámolom hogy a te mérésed 37 fokon volt, az enyém kb 28-ban, ott a különbség a tied javára.
GTPeti06-07-2012 22:21:46 // 19566
Kösz... tényleg az vagyok. Megyek, sleep módba kapcsolok. Holnap autobahn-ozás a programm... :)
Roll198306-07-2012 22:20:23 // 19565
Elég fáradt lehetsz, mert ott írja a 2-vel korábbi kommentben: 105 lóból 136
GTPeti06-07-2012 22:11:31 // 19564
A tied hány lovas is? (Fáradt vagyok... B)
WarbiRunner (Gyuri)06-07-2012 22:06:50 // 19563
Van egy Marea jtd (2000-res évjárat) manuálom a motorhoz, jobban leír sokmindent mint az Alfa jtd manuálja. Ott azt írja, hogy van 100 lovas wastegates, és 110 lovas VGT-s.
WarbiRunner (Gyuri)06-07-2012 22:02:55 // 19562
Az igazság valahol a két véglet közt van. Ha egy box, vagy remap a 0-100 gyorsulást 10.7-ről 9.5 re (vagy alá) javítja azt én jelentősnek mondanám azért. Aki tuningolt szívó benzinest és benne van a szívócső reszelés, karbicsere emléke, az tudja mekkora meló 1 másodpercet összehozni. Ha hasonlítani akarom, akkor a Wartburgom teljes története során millió munkával és ráköltéssel (+ köbcenti növeléssel) erősödött annyit, mint az Alfám egy félórás áthangolástól.
Belinkeltem a múltkor a 60-160 videót, ha megnézted, levonhattad a következtetést. Én az ígért teljesítmény hozadékot az enyémnél reálisnak gondolom. 105 lóból 136, 255Nm-ból 295. Nem beszélve arról, hogy 4500-ig hogy forog el. Fenntartom hogy jelentős, nem csak éppen érzet.
A 140 lovas jtd 16v-hez van közel minden adata, az gyorsul 9.3-mat. A 115 lovasra ha igazak a 140ló 330Nm, simán el tudom képzelni a 9 másodpercet. Az durva különbség a gyári 10.7-hez képest.
És ugyanígy visszatérve a múltkorira, a 150 lovas m-jet chippelve viszont tudhatja a 2.4 m-jet adatait, abszolut reális.
Belinkeltem a múltkor a 60-160 videót, ha megnézted, levonhattad a következtetést. Én az ígért teljesítmény hozadékot az enyémnél reálisnak gondolom. 105 lóból 136, 255Nm-ból 295. Nem beszélve arról, hogy 4500-ig hogy forog el. Fenntartom hogy jelentős, nem csak éppen érzet.
A 140 lovas jtd 16v-hez van közel minden adata, az gyorsul 9.3-mat. A 115 lovasra ha igazak a 140ló 330Nm, simán el tudom képzelni a 9 másodpercet. Az durva különbség a gyári 10.7-hez képest.
És ugyanígy visszatérve a múltkorira, a 150 lovas m-jet chippelve viszont tudhatja a 2.4 m-jet adatait, abszolut reális.
GTPeti06-07-2012 21:59:44 // 19561
Egy jó kis lista arról, hogy miben milyen típusú turbó van.
Érdekesség:
Azt írják, hogy a 150 lovas 156-ban ugyanúgy GT1749V van mint a 115 lovasokban.
Érdekesség:
Azt írják, hogy a 150 lovas 156-ban ugyanúgy GT1749V van mint a 115 lovasokban.
GTPeti06-07-2012 21:40:27 // 19560
"a 110-es Marea VGT-s" Igen? Én eddig úgy tudtam nem. De most updateltél. :)
WarbiRunner (Gyuri)06-07-2012 21:37:47 // 19559
Ez már azért sem csoda, mert kb az Alfám gyári értékeit hozza 3000-ig. A hardver meg asszem ugyanaz, sőt a110-es Marea VGT-s. a Mareszok valamiért 200Nm-re le vannak korlátozva, és ott ki van vasalva a nyomatékgörbéjük.
mreni06-07-2012 19:37:14 // 19558
fogyasztásra kíváncsi leszek,bár csökkenésre nem számítok .)
mreni06-07-2012 19:36:11 // 19557
váltások között szinte el sem veszem a gázt,ha időre megy a dolog :D :D
de egyébként most olyan 17-1800 tól kez indulni,előtte olyan 2000től,viszont most vígan forog 4ezer fölé,nem úgy mint eddig
de egyébként most olyan 17-1800 tól kez indulni,előtte olyan 2000től,viszont most vígan forog 4ezer fölé,nem úgy mint eddig
Piritu - 1.000.00006-07-2012 19:33:18 // 19556
"Ráadásul 0-100nál elég sok tényező játszik a motor erőn kívül is." - nekem pl. a még jobb gázreakció tetszett. Váltás után erezhetően hamarabb jött meg a kraft. Két váltásnál már tuti, hogy fél sec-ot jelentett.
mreni06-07-2012 19:11:58 // 19555
van ilyen :D
nem zavar,elég ritkán csinálja,de akkor is ... :D
nem zavar,elég ritkán csinálja,de akkor is ... :D
GTPeti06-07-2012 19:11:06 // 19553
Nekem egyszer olyan volt, hogy lefagyott a fordulatszámmérő. Microsoft-os módon jártam el, azóta sem csinálta. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
430
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?