Forum >> Dízelmánia
gecsa13-08-2012 19:24:16 // 20102
a remapos dolog érdekes...
.......................13-08-2012 18:18:09 // 20101
a 159 esekben nem csak annyi történik ha beragad
köhög ,prüszköl,
nem jár rendesen a motor,meghülyül ,
füstöl
végül alapjáraton mindíg leáll
ezért szar a 159 ben a 2,4 jtdm,és ajánlott ledugózni az EGR t
köhög ,prüszköl,
nem jár rendesen a motor,meghülyül ,
füstöl
végül alapjáraton mindíg leáll
ezért szar a 159 ben a 2,4 jtdm,és ajánlott ledugózni az EGR t
WarbiRunner (Gyuri)13-08-2012 18:14:12 // 20100
Illetve nem kormolódik le sosem ha ki van iktatva. Amíg működik, városi, országúti használatban visszaengedi a kormot. Ami aztán lerakódik a szívócsőben, MAP szenzoron, de még az injektorokon is. Ja és magán az EGR szelepen. Ami egyszercsak beragad valahol. Ha kicsit nyitott állapotban, akkor az történik mint nálam, picit nagyobb fogyasztás, hangos motor. Ha tök nyitva áll be, akkor a helyzet fokozódik, és a korom is a motor olyan részein ahol nem kellene.
Terhelésre és adott fordulatszám felett tényleg zár amúgy program szerint, remappolt autónál pedig sohasem nyit ki, úgy van a remap megírva. Szóval elméletileg remap után vissza lehet állítani a gyári állapotot, úgyse nyit ki.
Terhelésre és adott fordulatszám felett tényleg zár amúgy program szerint, remappolt autónál pedig sohasem nyit ki, úgy van a remap megírva. Szóval elméletileg remap után vissza lehet állítani a gyári állapotot, úgyse nyit ki.
.......................13-08-2012 16:19:42 // 20099
igen ,
fél gáz felett bezér teljesen
a pillangó pedig kinyit a szívóc´sö elejében
Fiat Ecu Scan ben tátszik ,ha alapjárton nézed a nyitás %ot
gázadásra zárásba megy át
már ha nem szorult meg
és a zöldkártyán is kell,mert anélkül Qrva büdös a 2,4 alapjáraton
egy elönye van ,hogy kis gázon kevesebbet fogyaszt 1 literrel ha ki van kötve
fél gáz felett bezér teljesen
a pillangó pedig kinyit a szívóc´sö elejében
Fiat Ecu Scan ben tátszik ,ha alapjárton nézed a nyitás %ot
gázadásra zárásba megy át
már ha nem szorult meg
és a zöldkártyán is kell,mert anélkül Qrva büdös a 2,4 alapjáraton
egy elönye van ,hogy kis gázon kevesebbet fogyaszt 1 literrel ha ki van kötve
'''''13-08-2012 15:47:24 // 20098
Eddig ki akartam iktatni az egr szelepet,hogy a kipuffból már ne jöjjön vissza semmi és az autó jobban mennyen a tiszta levegővel.Ma Kollár Szabi azt mondta,felesleges mert nagy terhelésnél az úgyis lezár.Ez tényleg így van?Akkor hagyom a fenébe.
Föckös13-08-2012 15:16:12 // 20097
tagnap= tegnap...
szóval meló után megyek megnézni, hogy mi a helyzet.
szóval meló után megyek megnézni, hogy mi a helyzet.
Föckös13-08-2012 15:10:15 // 20096
még nem tudom, h mi lesz, ez tagnap még füstölt is, para, hogy nem csak szénkefe baj van ott...
GTPeti13-08-2012 13:58:13 // 20095
OK, thx.
Nálam az Uno-nál, a felújítás olyat csinált, hogy kintmaradt a fogaskerék egy pár másodpercig beindítás után. ("Kicsit" el volt koszolódva belül, ezért szorult.)
Nálam az Uno-nál, a felújítás olyat csinált, hogy kintmaradt a fogaskerék egy pár másodpercig beindítás után. ("Kicsit" el volt koszolódva belül, ezért szorult.)
WarbiRunner (Gyuri)13-08-2012 13:36:07 // 20094
283500km-nél, és bronz az a szén :-))
GTPeti13-08-2012 13:21:36 // 20093
Mindezt mennyi km-nél? Csak, hogy bővüljön, a "km vs. várható hiba" listánk.
WarbiRunner (Gyuri)13-08-2012 11:47:04 // 20092
Önindító szénkefe ügy?
Nekem olyan már volt. Egy hétig már lassan tekert, de kellett a verda. Aztán egyszercsak vasárnap anyósoméktól nem tudtam elindulni. Betolni meg se próbáltam, elhúztuk a szerelőig.
Az autóelektromos nézett is rám gyanúsan, azt mondja nagyon kikráteresedett, hogy nem vettem észre hogy nem stimmel valami? Khhmmm...
Mindenesetre felesztergálta a kommutátort, kicserélte a szénkeféket és olyan lett mint sose volt :-)
Nekem olyan már volt. Egy hétig már lassan tekert, de kellett a verda. Aztán egyszercsak vasárnap anyósoméktól nem tudtam elindulni. Betolni meg se próbáltam, elhúztuk a szerelőig.
Az autóelektromos nézett is rám gyanúsan, azt mondja nagyon kikráteresedett, hogy nem vettem észre hogy nem stimmel valami? Khhmmm...
Mindenesetre felesztergálta a kommutátort, kicserélte a szénkeféket és olyan lett mint sose volt :-)
B@rney13-08-2012 08:07:34 // 20091
Köszi a fotót! Az előző 156 hoz volt ilyen kártyám, most csak egy olasz n-jegy kárty van és annak a hátulján valóban 5 szám van, remélem jó is lesz a számsor. Figyelj csak, ha a műszerfalon nem jelzi ki a kulcs szimbólumot, akkor is lehet immo baja?
Tommy sk12-08-2012 22:40:56 // 20090
ok köszi az infót :)
Föckös12-08-2012 21:23:02 // 20089
hát mérnökúr, az sajna kimaradt... (cserébe volt ideg, meg nem várt költségvetési hiány befoltozásán való agyalás...)
GTPeti12-08-2012 21:12:17 // 20088
Cartársúr, ugye képek is készültek (az egyházkösség részére)? :)
Föckös12-08-2012 21:10:53 // 20087
map tisztítás, egr tisztítás majd falazás pipa
szívósor tisztítás pipa
meghalt önindító pipa...
nincs is jobb érzés, mint átugrani a barátodhoz egy kis vasárnapi csevejre, amit ilyen apró, nem lehet elbni munkákkal fűszerez az ember,
majd autó nélkül menni haza...
óóójeeeee
szívósor tisztítás pipa
meghalt önindító pipa...
nincs is jobb érzés, mint átugrani a barátodhoz egy kis vasárnapi csevejre, amit ilyen apró, nem lehet elbni munkákkal fűszerez az ember,
majd autó nélkül menni haza...
óóójeeeee
Föckös12-08-2012 21:08:38 // 20086
azért ütöttek már ki ilyet ecuból, azóta immo nélkül indul. csak az sem olcsó játék, és nem elenyésző a "hát ez nem jött be" kockázata...
GEORGE12-08-2012 20:12:13 // 20085
Totti (NagyVad)12-08-2012 19:30:53 // 20084
Nem csak ki kell venni szét szedni és ki pucolni a le rakodott kormot !
mreni12-08-2012 19:30:32 // 20083
akkor én emlékeztem rosszul,sorry...ettől függetlenül a többi variáció még játszhat :)
GEORGE12-08-2012 19:27:13 // 20082
Lemaradt, hogy a legegyszerűbb elolvasni a kulcson, hogy milyen cod számú. Ott van a toll tövében.
GEORGE12-08-2012 19:26:27 // 20081
A facelift előttiekben. Utániak már cod3-ok.
mreni12-08-2012 19:25:38 // 20080
de a code2 csak a facelift utániakban van nemde?
GEORGE12-08-2012 19:17:45 // 20079
A kompjuterhez hozzá van rendelve az imo.
Kódkártyát pedig nem minden Alfához lehet rendelni.
Amit esetleg spórolni lehet a bulin, ha nem cod2-es, hogy a régi kulcsokat tanítják fel.
cod2 esetében a "szervizkulcs" nélkül nincs kulcs elfogadás
Persze ezeket amiket írtam nem kötelező elhinni.
Kódkártyát pedig nem minden Alfához lehet rendelni.
Amit esetleg spórolni lehet a bulin, ha nem cod2-es, hogy a régi kulcsokat tanítják fel.
cod2 esetében a "szervizkulcs" nélkül nincs kulcs elfogadás
Persze ezeket amiket írtam nem kötelező elhinni.
GEORGE12-08-2012 18:52:28 // 20078
Ha nincs meg a kódkártya akkor nem tudják feloldani a compjutert. Ez a lopás védelem.
Egy próbát megér, hogy felhivod OFI-t és bediktálod az alvázszámod. megnézi, hogy tudja-e neked rendelni. Ha igen, óriási mákod van. Megrendeli, majd a kártyával elmész egy Alfa kereskedésbe feloldásra.
Ha Ofi nem tud segíteni, akkor van egy olcsóbb megoldás attól, hogy mindent gyáriban vegyél meg. Járod a bontókat és ha szerencséd van és van olyan autó mint a tied és meg vannak a kulcsai és a kódkártyája, akkor abból kell megvenni a komplett dolgokat.
Egy próbát megér, hogy felhivod OFI-t és bediktálod az alvázszámod. megnézi, hogy tudja-e neked rendelni. Ha igen, óriási mákod van. Megrendeli, majd a kártyával elmész egy Alfa kereskedésbe feloldásra.
Ha Ofi nem tud segíteni, akkor van egy olcsóbb megoldás attól, hogy mindent gyáriban vegyél meg. Járod a bontókat és ha szerencséd van és van olyan autó mint a tied és meg vannak a kulcsai és a kódkártyája, akkor abból kell megvenni a komplett dolgokat.
mreni12-08-2012 18:49:51 // 20077
"Motorvezérlőt, kódolvasót, zárbetéteket és vele együtt kulcsokat kell cserélni. kb 300-400e Ft."
ehelyett motorvezérlőt,immo dobozt kell csak cserélni,vagy kiiktatni a gyári indításgátlót,esetleg a szervízben új kódkártyát igényelni alvázszám alapján. :)))
De a legegyszerűbb elsőkörben megtisztítani a az immo karikát a gyujtáskapcsolón,ha nem segít akkor érdemes a kulcsot is szétpattintani és belenézni végső megoldásként levenni a sarut 3-4 órára.
ehelyett motorvezérlőt,immo dobozt kell csak cserélni,vagy kiiktatni a gyári indításgátlót,esetleg a szervízben új kódkártyát igényelni alvázszám alapján. :)))
De a legegyszerűbb elsőkörben megtisztítani a az immo karikát a gyujtáskapcsolón,ha nem segít akkor érdemes a kulcsot is szétpattintani és belenézni végső megoldásként levenni a sarut 3-4 órára.
B@rney12-08-2012 18:46:36 // 20076
Hát...kicsit szíven ütött az összeg....basszus..........nincs más lehetőségem? Akármi?
GEORGE12-08-2012 18:41:06 // 20075
Vedd elő a kódkártyát. Azon mechanikus és elektronikus kód.
A mechanikusat fékpedál használatával kell " bevinni" a mechanikus pedig a szerviznek kell, hogy törölni tudja a zárolást.
Ha nincs meg a kártya, akkor lesz egy kis szívás.
Motorvezérlőt, kódolvasót, zárbetéteket és vele együtt kulcsokat kell cserélni. kb 300-400e Ft.
A mechanikusat fékpedál használatával kell " bevinni" a mechanikus pedig a szerviznek kell, hogy törölni tudja a zárolást.
Ha nincs meg a kártya, akkor lesz egy kis szívás.
Motorvezérlőt, kódolvasót, zárbetéteket és vele együtt kulcsokat kell cserélni. kb 300-400e Ft.
B@rney12-08-2012 18:32:27 // 20074
Üdv. Mindenkinek!
van egy kis proplem a vasammal... nem hajlandó elindulni, csak köszörül.
Hiba a köv. "elektromos kulcs" nos már pótkulccsal is próbálkoztam, de semmi :( Akksi sru többször le stb. de semmi sem ok, tiltja az üzemagyagot....
Valakinek van valami ötlete, mi a f...szt csináljak még vele?????????
Holnap reggel meg mennem kellene melóba :(
BÁrkinek van használható ötlete azt megköszönném....
Köszi előre is mindenkinek!
Barney
van egy kis proplem a vasammal... nem hajlandó elindulni, csak köszörül.
Hiba a köv. "elektromos kulcs" nos már pótkulccsal is próbálkoztam, de semmi :( Akksi sru többször le stb. de semmi sem ok, tiltja az üzemagyagot....
Valakinek van valami ötlete, mi a f...szt csináljak még vele?????????
Holnap reggel meg mennem kellene melóba :(
BÁrkinek van használható ötlete azt megköszönném....
Köszi előre is mindenkinek!
Barney
Tommy sk12-08-2012 17:35:46 // 20073
és azt hogyan lehet orvosolni???remélem nem kell turbót cserélnem...
Totti (NagyVad)12-08-2012 09:21:55 // 20072
Szerintem le van tapadva a turbod geometriája bratyesz libráján és Gyuri166 nál is ugyan ezeket produkálta a vas!
Totti (NagyVad)12-08-2012 09:20:15 // 20071
Ez tuti hogy a vízjelző!
Föckös12-08-2012 08:49:30 // 20070
hááát aki megengedte magának tegnap a fél 11ig alvás luxusát, az nem ebédel ebédidőben. természetesen durván bealvás lett utána, úgyhogy ma lesz megejtve a dolog. meg akkor már jóóól körbenézek belégzés téren, meg az egész autót átnézzük a mesterrel, mert jövő héten nyaralás. aztán nem örülnék egy defektnek, de amellett egy mondjuk lapos pótkeréknek, vagy egy megszorult kerékanya csavarnak sem...
Tommy sk11-08-2012 23:01:44 // 20069
na kitakaritottam a turbónyomás szenzort amit ajánlottatok, de az a kis szűrő nekem át van lyukadva, átfújattam levegővel mindenhol jött is a levegő a csöveknél rendesen visszaszerelés után próba és hiba megint megjelent 4 esben 3000 felett.... :S szerintem valamelyik szenzor nem lesz jó...még egyszer kitakaritom a mapot...
GTPeti11-08-2012 15:50:40 // 20068
Ti mikor szoktatok ebédelni? :))
Föckös11-08-2012 15:37:13 // 20067
ha nem alszom el ebéd után (komoly a sansz:-))), akkor még ma megejtem...
droberto11-08-2012 02:01:37 // 20066
Nekem ezt - egyenlőre úgy tűnik -, hogy egy MAP szenzor takarítás megoldotta.
Tommy sk10-08-2012 21:20:29 // 20065
Holnap alapossan lefényképezem aztán lehet elemezni :)
GTPeti10-08-2012 19:27:05 // 20064
Kérünk még képeket, minden oldalról! Olyat is, amin a kábel is látszik, ami belemegy.
Amit a cartárs ír a vízszenzor is lehet, bár az emlékeim szerint kicsit másképp néz ki. (Ellenőrizni kéne, hogy benne van-e a mostani gázolajszűrőd alján az az alkatrész, amire egy kábel van dugva.)
(A gázolaj előmelegítő a gázolajszűrő tetején van, nem az alján.)
Amit a cartárs ír a vízszenzor is lehet, bár az emlékeim szerint kicsit másképp néz ki. (Ellenőrizni kéne, hogy benne van-e a mostani gázolajszűrőd alján az az alkatrész, amire egy kábel van dugva.)
(A gázolaj előmelegítő a gázolajszűrő tetején van, nem az alján.)
Tommy sk10-08-2012 18:04:18 // 20063
ne utállj mert még nem működik még utánna kell járnom hogy mi hiányzik hozzá :)mert bent nincs semmilyen kapcsol az inditásához...:(
Föckös10-08-2012 17:50:01 // 20062
utállak irígységből:-)
Tommy sk10-08-2012 17:01:10 // 20061
mongyuk az autóba wan gyári webasto lehet annak vmi alkatrésze
forrasr10-08-2012 16:09:59 // 20060
Vízjelző szenzor,szűrő aljába volt becsavarva gondolom.
Véncsont10-08-2012 15:35:11 // 20059
Gázolajszűrő alján valami kütyü :) előmelegítő (ez csak tipp) - fogalmam nincs mi a szerepe semmilyen hatását nem tapasztaltam eddig...
Tommy sk10-08-2012 15:30:05 // 20058
hát ez volna a kérdésem nekemis hogy miez??
Tommy sk10-08-2012 14:53:27 // 20055
na itt az a kép, de rájöttem hogy ez bisztosan nem az a szelep ami a 3-ik képen van, de fura hogy csak ugy ottvan...
WarbiRunner (Gyuri)10-08-2012 14:02:29 // 20054
Itt Debrecenben mozgott egy darabig egy GrandePötty GT (1.9 8v jtd 131hp). Azt ha jól rémlik 200 lóig húzták gyári turboval, ami nem is bírta tartósan a kiképzést, egyszer tuti cseréltek turbot, de lehet többször is :-) Végül 160 lónál állapodtak meg gyári csigával, úgy stabil és feltűnésmentes lett (füst szempontból).
A Selénia Rallyn volt ott egy Abarth tuningalkatrészekkel épített verseny GrandeP. ugyanezen alapon. Na ott cserélve volt sokminden, legfőképp a váltó, és a turbo (+ intercooler). Viszont a srác azt mondta gyári befecskendezőkkel megy, a motoron a vez.tengely lett változtatva. 215lóra emlékszek, és valahol 450Nm körüli nyomatékra. Kb ezek a határok egy sima 1.9 8v-nek, ehhez arányos a 10v...sok kijön belőle ha kell.
A Selénia Rallyn volt ott egy Abarth tuningalkatrészekkel épített verseny GrandeP. ugyanezen alapon. Na ott cserélve volt sokminden, legfőképp a váltó, és a turbo (+ intercooler). Viszont a srác azt mondta gyári befecskendezőkkel megy, a motoron a vez.tengely lett változtatva. 215lóra emlékszek, és valahol 450Nm körüli nyomatékra. Kb ezek a határok egy sima 1.9 8v-nek, ehhez arányos a 10v...sok kijön belőle ha kell.
Tommy sk10-08-2012 13:37:31 // 20053
hamarosan lesz róla kép...:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
504
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?