Sziasztok.
Holnap EGR és légtömegmérö tisztitás. Kiváncsi leszek az eredményre, és hogy szedték-e már szét.
Zoli
Forum >> Dízelmánia
Zoli198027-08-2012 23:36:20 // 20302
mreni27-08-2012 20:21:31 // 20300
nekem van,vasárnap,hétfő,kedd vecsésen leszek,nem jársz arra?
ha más nem jövőhét közepe felé el tudom postázni,ha gondolod
ha más nem jövőhét közepe felé el tudom postázni,ha gondolod
'''''27-08-2012 20:09:40 // 20299
Jó lenne,ha lenne valakinek egy 159 kompatibilis,állítható boxa.
mreni27-08-2012 19:31:59 // 20298
próbálj meg egy "univerzálisat",mint ami nekem is van
'''''27-08-2012 19:22:26 // 20297
Egyenlőre nem vált be. :-(
mreni27-08-2012 19:18:29 // 20296
egyébként a box nem biztos,hogy hülye ötlet...
'''''27-08-2012 18:30:23 // 20295
Mind ismeritek,elég nagy neve van de nem szeretném megnevezni hátha csak ő tud majd egy programot írni nekem. :-)
atesssz27-08-2012 18:25:09 // 20294
Azt nem mondta, hogy tegyél bele mellé egy kompresszort is? :)
mreni27-08-2012 17:57:57 // 20293
van neve a chipmesternek?
'''''27-08-2012 17:57:08 // 20292
Hétvégén beraktuk droberto novitec boxát próbaképp az én vezérlés módosított verdámba.Az alapjáratom felugrott 1200-ra de menni alig ment az autóm.Ezt egy neves chipmester tanácsolta.Szerinte most még egy állítható boxot kellene kipróbálnom és ezt is a nitróhoz hangolva.Szerintem esélyem sincs,hogy jól működjön.Ja,és azt is mondta,hogy droberto boxa szar (Novitec) !Ez volt az a pont,ahol csak pislogtam.
WarbiRunner (Gyuri)27-08-2012 16:14:34 // 20291
Milyen nyomással szoktak a wmi-k működni? 3.5 bar elég?
Föckös27-08-2012 15:47:12 // 20290
meg az a pici olaj, amit az enyém beprüszköl neki...
GTPeti27-08-2012 13:07:26 // 20289
Igaz, a turbó gőze is lerakódik.
Ferke27-08-2012 11:24:06 // 20288
Jaja, azt néztem, hogy meglepően jó ára van, kapásból vártam egy 50-es árat, alhangon...ráadásul ae, az nem is rossz:)
Tentacle27-08-2012 09:16:06 // 20287
Elnéztem, csak 3x ... de akkor is 2 kell :)
Tentacle27-08-2012 09:14:41 // 20286
És még olcsó is ... a 16V-be 5x annyiba kerül egy tengely :o
Föckös27-08-2012 08:28:55 // 20285
nem azt mondtam, hogy kormos-nem kormos, hanem hogy fémtiszta.
pl az én esetemben ez kizárt, amíg ez a turbó van rajta:-S
pl az én esetemben ez kizárt, amíg ez a turbó van rajta:-S
pb_26-08-2012 22:39:54 // 20284
A 105 lovas 212/212es. Amúgy + nem mind1, legalább jobban fog menni.)))
Ferke26-08-2012 22:15:01 // 20283
Nah, beigazolódni látszik a gyanú, szakalmetal szerint koppra ugyanaz a veztengely...megerősíthetne valaki, hogy feleslegesen ne melózzak:)))
Ferke26-08-2012 22:07:43 // 20282
Egy kis info kéne, de légyszi csak attól, aki tutira tudja: 105le-s és 116le-s 1,9 jtd veztengelyei eltérnek vajon? Az eper szerint eltér, de totál zavaros, nem győzött meg.
Ha eltér, akkor mi/mennyire van elfokolva egyik a másikhoz képest?
köszi!
Ha eltér, akkor mi/mennyire van elfokolva egyik a másikhoz képest?
köszi!
GTPeti26-08-2012 19:54:22 // 20281
Ledugózott EGR mellett mitől kormolódna el a szívósor? Max minimális porréteg rakódik le rajta, az is csak hosszú évek alatt.
Föckös26-08-2012 19:36:34 // 20280
Nézz meg pár képet ao fórumon olyan jtdről, amiben van wmi.
Fémtiszta szívósor, erről mi kedves kormos kollegák, csak álmodunk!
Utazásról:
Horvátországban xar a dízel, vagy még pucolódik az adaléktól, de elég szépen kormizott nagyobb gyorsításkor a paripa... és nem volt szomjas...
Mondjuk az is igaz, hogy pl 6óra autózásból 6órát ment a klíma, ez szerintem erősen fogyasztás befolyásoló, legalábbis nekem ez a tapasztalatom.
Fémtiszta szívósor, erről mi kedves kormos kollegák, csak álmodunk!
Utazásról:
Horvátországban xar a dízel, vagy még pucolódik az adaléktól, de elég szépen kormizott nagyobb gyorsításkor a paripa... és nem volt szomjas...
Mondjuk az is igaz, hogy pl 6óra autózásból 6órát ment a klíma, ez szerintem erősen fogyasztás befolyásoló, legalábbis nekem ez a tapasztalatom.
mreni24-08-2012 15:52:34 // 20279
:))) jó fej lehet az "öreg":)
WarbiRunner (Gyuri)24-08-2012 15:44:14 // 20278
Nna, megvan a hivatalos szakértői vélemény is az EGR-el kapcsolatban :-)
A TD kész, igazából jól volt beállítva, 6 századot kellett korrigálni, illetve a szíjon lazítani, túl feszes volt. Ez jó hír. Józsibá szerint:
A turbo csipegeti az olajat (ezt tudtam eddig is), ami ilyen idős autónál belefér. Viszont az EGR a kormos olajködöt visszaeteti a motorral, ami a katalizátorban szépen lerakódik, főleg hogy városban, kíméletesen van használva. Vagyis a viszonylag magas fogyasztás oka az egr, illetve a valószínűleg kormos katalizátor.
Az egr-re nincs többé gond, kérés nélkül is ki lett iktatva. Javasolt gyógymód: " néha kérje el az asszonykájától és hajtsa meg valami trafipax mentes helyen"
Így lesz..:-)
A TD kész, igazából jól volt beállítva, 6 századot kellett korrigálni, illetve a szíjon lazítani, túl feszes volt. Ez jó hír. Józsibá szerint:
A turbo csipegeti az olajat (ezt tudtam eddig is), ami ilyen idős autónál belefér. Viszont az EGR a kormos olajködöt visszaeteti a motorral, ami a katalizátorban szépen lerakódik, főleg hogy városban, kíméletesen van használva. Vagyis a viszonylag magas fogyasztás oka az egr, illetve a valószínűleg kormos katalizátor.
Az egr-re nincs többé gond, kérés nélkül is ki lett iktatva. Javasolt gyógymód: " néha kérje el az asszonykájától és hajtsa meg valami trafipax mentes helyen"
Így lesz..:-)
Zoli198024-08-2012 15:06:45 // 20277
Mi a szakmád? Rendőrségi Szóvivő :)))))
Egyébként köszi.
Zoli
Egyébként köszi.
Zoli
WarbiRunner (Gyuri)24-08-2012 13:54:38 // 20276
A TD-t meg az imént leadtam az adagológuru Józsibához. Kíváncsi vagyok mit talál. Szétkapta hirtelen mint "foxi a lábtörlőt". Örülnék ha sikerülne rendesen beállítani. Ha valaki be tudja lőni az adagolót rendesen, ő biztos...
GTPeti24-08-2012 13:03:49 // 20275
"Jaja..kb ugyanazt írtam mint a többiek"
És pont ezért furcsáltam a cartárs megjegyzését.
És pont ezért furcsáltam a cartárs megjegyzését.
WarbiRunner (Gyuri)24-08-2012 12:29:35 // 20274
Ha nem veszik észre hogy ki van iktatva, simán átmegy. Lásd alább: kormolást néznek csak. Vicces :-) Én már 2 műszakin voltam ledugózott egr-el. Mindkétszer elfelejtettem visszadugni a csövet a nagy rohanásban (aznap kell észrevenni hogy lejár a műszaki :-)), mindkétszer megdícsérték az autót, hogy alig füstöl :-D
WarbiRunner (Gyuri)24-08-2012 12:26:41 // 20273
Jaja..kb ugyanazt írtam mint a többiek, csak nekem olyan a szakmám hogy ilyen körbeírós precízkedős mindenkörülményt leíró és tökéletesen behatároló fogalmazást kell hogy használjak :-) Munkahelyi ártalom :-)
Ferke24-08-2012 09:47:38 // 20272
Megfelel az úgyis...vagy nem felel meg úgyse...helytől, pénztárcádtól függ. Bármelyik vadiúj mjetet meg lehet húzni zk-n, nem ezen fog múlni:))
Wickey24-08-2012 09:38:30 // 20271
hja.
Fuel Of Satan. :-P
Fuel Of Satan. :-P
Selmak24-08-2012 08:54:59 // 20270
Igen, mivel kormolást mérnek.
GTPeti23-08-2012 23:27:53 // 20269
Velős vélemény. :)
Dömpi (il dottore)23-08-2012 22:56:29 // 20268
ez a kocsi egy fos
Zoli198023-08-2012 22:49:57 // 20267
Üdv Urak.
És ha már téma. Tudja vki, hogy a ledugózott EGR-el az autó megfelel-e a zöldkártyán? Vagy mindig mérés elött visszaépités, majd utána ujradugózás?
És ha már téma. Tudja vki, hogy a ledugózott EGR-el az autó megfelel-e a zöldkártyán? Vagy mindig mérés elött visszaépités, majd utána ujradugózás?
GTPeti23-08-2012 18:50:17 // 20266
Köszönjük a többiek nevében a "nem érdemi" minősítést.
Tentacle23-08-2012 16:54:17 // 20265
Mi is leírtuk, hogy a korom lerakódás nem tesz jót a szívó oldalon egy alkatrésznek sem, sokkal többet nem írt le Gyuri sem, csak jobban megfogalmazta.
Piritu - 1.000.00023-08-2012 15:26:17 // 20264
Szeretném megköszönni az első érdemi hozzászólást a témában :-)
atesssz23-08-2012 15:07:50 // 20263
Cummins-okat, vagy Power Stroke-okat az új alfákba! :))))
GTPeti23-08-2012 14:26:59 // 20262
220-nál pörög 2000-et. :))
A motor várható élettartama: örökélet + 1 nap :)))
A motor várható élettartama: örökélet + 1 nap :)))
GTPeti23-08-2012 14:22:07 // 20261
DieselManiaco(NagyVad)23-08-2012 12:47:50 // 20260
Nahh Piritu bácsi mostmár vannak tények tapasztalatok is,nem csak a józan ész által végig gondolt szerkezettani tények.:D Én nem tudok ilyeneket mondani mert a mechanikus TD nem dobál hibakódokat,az első dolgom meg az volt hogy az EGR vezérlését megszüntettem,ha lesz időm lefalazom és kidobom a picsába,katalizátorral együtt.
WarbiRunner (Gyuri)23-08-2012 11:18:33 // 20259
Bennem ott volt a lendület, hogy leveszem a szívósort és kitakarítom. De az akkora melónak tűnik, amekkorának nem fogok neki. :-)
Konkrét tapasztalatom, hogy áteresztő egr szeleppel az autó hangos és füstöl, gyanús hogy a katalizátorom halálához is van köze. Jól működő egr-el csak simán rossz a gázreakciója alul és füstöl, valamint 200km város után belustul az autó (és füstöl). 100km autópálya hozza rendbe, onnantól megint gyorsít is gázadásra, és kevésbé füstösek az erős gyorsítások.
Lefalazottal kevesebbet eszik, ami nekem kevesebb kipufogógázra is enged következtetni, halk, könnyebben veszi a fordulatot, és csak állatkodáskor kormoz. Plusz kiszámíthatóan mindíg ugyanazt a teljesítményt hozza, nincs városban ellustulás.
Az én véleményem az, hogy az EGR nem a jó megoldás a nitrogén oxid emisszió csökkentésére. Az egész lényege annyi volna, hogy a visszavezetett kipufogógáz az égés hőmérsékletét lecsökkenti olyan szintre, ahol kevésbé tud kialakulni a NOx.
Ha jól gondolom, akkor konkrétan hatásfok csökkentéssel érik el, hogy kevesebb NOx távozzon az autóból. Hozzáteszem van egy olyan gyanúm, hogy több koromrészecske képződése és kipufogása mellett.
Az égési hőmérséklet azonban mérsékelhető pl vízbefecskendezéssel is. Föckös is agyal egy ideje rajta, én is erősen gondolkozok, hogy be kéne építeni. Csökkenti a csúcs égési hőmérsékletet, és a csúcs nyomást is. De ez nem jelent gyengébb motort, ugyanis a nyomás csúcsot "lapítja". Nyilván hasonlóan csökkenti a NOx emissziót, és nem hinném hogy kormolás növekedésre számítani kéne. Szóval a környezetvédő szemléletű megoldás szerinem a vízbefecskendezés.
És még lehet a szívósort is kipucolná helyettem :-)
Konkrét tapasztalatom, hogy áteresztő egr szeleppel az autó hangos és füstöl, gyanús hogy a katalizátorom halálához is van köze. Jól működő egr-el csak simán rossz a gázreakciója alul és füstöl, valamint 200km város után belustul az autó (és füstöl). 100km autópálya hozza rendbe, onnantól megint gyorsít is gázadásra, és kevésbé füstösek az erős gyorsítások.
Lefalazottal kevesebbet eszik, ami nekem kevesebb kipufogógázra is enged következtetni, halk, könnyebben veszi a fordulatot, és csak állatkodáskor kormoz. Plusz kiszámíthatóan mindíg ugyanazt a teljesítményt hozza, nincs városban ellustulás.
Az én véleményem az, hogy az EGR nem a jó megoldás a nitrogén oxid emisszió csökkentésére. Az egész lényege annyi volna, hogy a visszavezetett kipufogógáz az égés hőmérsékletét lecsökkenti olyan szintre, ahol kevésbé tud kialakulni a NOx.
Ha jól gondolom, akkor konkrétan hatásfok csökkentéssel érik el, hogy kevesebb NOx távozzon az autóból. Hozzáteszem van egy olyan gyanúm, hogy több koromrészecske képződése és kipufogása mellett.
Az égési hőmérséklet azonban mérsékelhető pl vízbefecskendezéssel is. Föckös is agyal egy ideje rajta, én is erősen gondolkozok, hogy be kéne építeni. Csökkenti a csúcs égési hőmérsékletet, és a csúcs nyomást is. De ez nem jelent gyengébb motort, ugyanis a nyomás csúcsot "lapítja". Nyilván hasonlóan csökkenti a NOx emissziót, és nem hinném hogy kormolás növekedésre számítani kéne. Szóval a környezetvédő szemléletű megoldás szerinem a vízbefecskendezés.
És még lehet a szívósort is kipucolná helyettem :-)
Wickey23-08-2012 10:46:58 // 20258
nekem mióta megvan az autóm 220ezer kilométer óta, egyszer elköszönt a MAP szenzorom, és azóta patika. egér kiiktatva kábé 120ezer km-el ezelőtt. Azóta még a kezdeti parajelenségek is elmúltak (hirtelen elerőtlenedés, néha komoly füstölés, MIL-lámpa pár másodpercekre stb.) Szóval az egér nekem csak a leltár miatt marad benne amúgy tehet egy szivességet. Én se eszem meg a saját hányásom, noha azt mondják a bölcsek, hogy azért jó, ha valakinek nagy rés van a fogai között, mert meg tudja szűrni és a javát újra meg tudja rágni és lenyelni, no, én ezt nem nagyon szeretném. :-)
Gtaati23-08-2012 10:19:51 // 20257
Igen bocs lemaradt!:) 17ezer km óta.
Föckös23-08-2012 10:15:55 // 20256
17 km óta? :-)) (najó sejtem, hogy 17000ről van szó:-))
Gtaati23-08-2012 10:03:47 // 20255
Hát ez kérdés marad továbbra is egy jó darabig h egr legyen vagy ne!? Az biztos h a fix nem változó geometriás turbós motorokon ahol injektor volt se egr se semmi ilyen problémák nem voltak!! Az egr jótékony hatása nem csak h a szívósor csupa gané és a benne levő összes szenzor csupa trutyi, nem beszélve az euró 4-es jtd kről amikben ott van a szívósorban a csappanytúk és hát kosztól megszorulnak és szétkopik az erőltetéstől a mechanika vagy az ezt mozgató motor adja fel! Igaz nem jtd-nél de szintén egr-s motoron annyi korom és lerakódás volt h levették a hengerfejet a motorrol mert azt hitték motorikus probléma miatt van kevesebb kompresszió két hengerben és mint utóbb kiderült a szívó szelepeken olyan mértékben volt szennyeződés h azok a szelepfészkeken nem tudtak felfeküdni és nem tudtak rendesen zárni tehát rés hézag volt! Hát ez szerintem elég jó példa! Nekem mióta megvan az autó kb 17 km óta semmi ilyen problémám nem volt eddig:) mostanában nem akar menni az autó fel megy nyomás visszaesik és megint fel gondolkodik a szívó hangja is változott stb és erősen az EGR-re gyanakszom!!! Szívósor takarítás után ledugózom és kiíratom az agyábol szerintem én is....! Kicsit kellemetlen volt nyaraláson autópályán 3. padlógáznál egy nagy pukkanás és lassul az autó mögöttem korom felhö és leállt! Utána gyújtás le föl és indúl és hibakód! Szerintem az EGR nyitott ki és maradt úgy! Hibakód a boost mainfold air temperature........ Röviden én erről ennyit tudok nyilatkozni.
Zoli198022-08-2012 21:01:05 // 20253
És e(g)rről még évekig lehet vitázni :))))
Sziasztok.
Az tuti, hogy ez egy állandó és visszatérő hibaforrás. Van aki tisztogatja, cseréli, van aki dugózza. Ki erre esküszik, ki arra. Egy ős Fosvagenest se tudsz meggyőzni, hogy vegyen Alfát, mert az a jó.
Személy szerint most én tisztittatom, és ha rövid határidőn belül ismét hibakódot dobál, akkor elgondolkodom a dugón.
Ja, mellesleg 32 éves leszek, nem kevés kilóméterrel, és a vakbelem még jó egészségnek örvend :))
És fogadjuk el, -ugyan egy márkáért rajongunk,- de nem vallunk mindíg ugyanolyan nézetet.
Zoli
Sziasztok.
Az tuti, hogy ez egy állandó és visszatérő hibaforrás. Van aki tisztogatja, cseréli, van aki dugózza. Ki erre esküszik, ki arra. Egy ős Fosvagenest se tudsz meggyőzni, hogy vegyen Alfát, mert az a jó.
Személy szerint most én tisztittatom, és ha rövid határidőn belül ismét hibakódot dobál, akkor elgondolkodom a dugón.
Ja, mellesleg 32 éves leszek, nem kevés kilóméterrel, és a vakbelem még jó egészségnek örvend :))
És fogadjuk el, -ugyan egy márkáért rajongunk,- de nem vallunk mindíg ugyanolyan nézetet.
Zoli
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
446
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?