Forum >> Dízelmánia

mreni07-10-2012 16:51:53 // 20852
a DMF beépítésének legfőbb előnye a rezgések csökkentése,nem a nyomaték átvitel
GTPeti07-10-2012 16:46:44 // 20851
Bizonyára az is benne van, hogy "a rugózatlan tömeget" akarták csökkenteni. És ha már egy kicsit érzékenyebb (szervízigényesebb) lett... "valahogy túltették magukat rajta"... :))
WarbiRunner (Gyuri)07-10-2012 16:38:33 // 20850
Magyarul arról van szó, hogy a főtengely anyagminőségén spórolnak, és feltesznek egy ilyen nyomatékelnyelő szerkezetet. Miért is? Mert a ha jól méreteznék a főtengelyt és elég lenne neki egy sima kuplung, akkor egy csomó alkatrész eladás bevételétől esnének el. Ha a teherautókba évtizedekig elegendő volt a hagyományos felépítésű kuplung, és nem törik benne semmi, akkor ugyan miért ilyen problémás egy kisebb nyomatékú, kevésbé tehelt szerkezetnél ugyanezt megoldani? A mai tgk-kat nem tudom milyenek, de nagybátyámtól direkt ezért rákérdeztem, hogy a régi nagy tgk-kban milyen kuplung volt. Azt mondja cseréltek párat, sima lendtömeg, szokásos rugós kuplungtárcsával.
alfa147,Gt06-10-2012 23:49:50 // 20849
Sziasztok kartársak.Segitségre lenne szükségem.Az ecuscan progi csak a légzsákot és a motort érzékeli, az is csak a SCAN funkcio inditásakor.Ezzel a kábellal probáltam: http://www.ebay.com/itm/NEW-VAG-KKL-409-USB-Fiat-Ecu-Scan-tool-diagnostic-cable-/150844523590?pt=Motors_Automo. Csatlakozásra azt irja:nem találhato OBD.Mit állithattam be rosszul?Üdv Zoli
GTPeti06-10-2012 20:59:04 // 20848
"A kettős tömegű lendkereket az alacsony fordulatszámon elérhető nyomaték miatt használják"
Én eddig úgy tudtam, hogy a rezonanciák tompítása miatt.
DieselManiaco(NagyVad)06-10-2012 20:57:01 // 20847
nem egészen így van,nem az elérhető nyomaték miatt hanem a fennálló nyomaték hullámok elsimítása miatt.Főtengely törés lett belőle amúgy? Egy teljesen felesleges dolognak tartom...
atis_166jtd06-10-2012 20:12:47 // 20846
Srácok van valakinek eladó tempomatos kormánykapcsolója 166-ba? Jelezze az oldalamon. Köszi.
atis_166jtd06-10-2012 20:11:12 // 20845
A kettős tömegű lendkereket az alacsony fordulatszámon elérhető nyomaték miatt használják. Olvassatok utána hogy aki használt már simát helyette miért cserélték mégis vissza kettősre, sőt már vannak peres ügyek is az átalakító gyártójával. Én már cseréltem pasziba motort és váltót gy taxisnak mert spórolni akart.
DieselManiaco(NagyVad)06-10-2012 18:18:35 // 20844
a kéttömeget nem a húzókuplung miatt használják, a VM dieselben (2.5TD VM32B) húzókuplung van sima lendkerékkel,hála istennek.
GTPeti06-10-2012 18:17:10 // 20843
"van a hátsóülés alatt" Na ez a nemmindegy. :))
Wickey06-10-2012 18:04:41 // 20842
nade attól még, hogy húzókuplung, nem kéne kéttömegű lendkerék bele. :-))
Az America alatt egytárcsás, a gtv alatt meg kéttárcsás húzókuplung van a hátsóülés alatt, mégsincs rajta kéttömegű lendkerék.

illetve de. Mert van egy lendkerék a motoron, meg egy a kuplungházban is. Az két tömeg, tehát izé.... :-PPPPPPP
Ferke05-10-2012 23:11:36 // 20841
A másik nagy kérdés, hogy hol és kik gyártották azt a valeot. A gm-féle új kettőstömegűt pl. (Insignia, 159) rohadtul nem mindegy, hogy hol veszi az ember, elképzelhető, hogy a régieknél is van valami trükk..(bár én nem nagyon láttam még problémás valeot a régiek esetében)
WarbiRunner (Gyuri)05-10-2012 22:42:05 // 20839
Nem tudom, pár hétig nekem is puha és kezes volt a kuplung. Aztán elkezdett keményedni hamar. 40e km múltán átmelegedett motortérnél elkezdett nyekeregni, ropogni. Csak halkan, de akkor kezdett elszaródni. Most közelítem a 90e-t, most iszonyat kemény bír lenni, és ropog melegben. Ha kint eső van és hűvös, akkor egész jó. Én az alkatrészminőségre fogom egyelőre, ha rosszul van összerakva, akkor az az első métertől rossz.
Ferke04-10-2012 14:29:20 // 20838
Mer mindent tönkreteszel vatte:))
Föckös04-10-2012 14:11:22 // 20837
az én valeóm is nagyon finom puha volt, csere után durván érezhető volt a különbség.

vagy 3ezer km-ig...
Ferke04-10-2012 14:06:20 // 20836
Azért ott akkor valamit nagyon elcseszett valaki...a 2tömegű cucc nyilván drága, de elég nagy a differencia a működésben.
Kíváncsi lennék,hogy helyesen pattintották-e fel a húzócsapágyadat...
A 2 tömegű újonnan összehasonlíthatatlanabbul jobb, mint a hagyományos...de logikus is: a húzómechanika finomabban dolgozik, mint a nyomó, és nem 4-5 kis pilincka rugó viszi el a nyomatékot, hanem egy sokkal komolyabban kidolgozott nyomatékelnyelő rendszer.
Ilyenkor simán egyet tudok érteni Piritu kedvenc fordulatával, miszerint ""Nem véletlenül rakták azt bele gyárilag"
(ha nem pontosan idéztem, akkor elnézést:) )
Ferke04-10-2012 13:29:24 // 20835
Ahogy észrevettem, Giovanni természetétől függött...fogalmam sincs..túl sok fix tárcsás nincs, én kb 4-5-öt láttam eddig...és tuti gyári volt fenn....
WarbiRunner (Gyuri)04-10-2012 13:14:41 // 20834
Azt én is, anno a Skodában azt gyűlöltem többek közt a legjobban, hogy beestek a pedálok a lábam alatt. Egy pesti úton begörcsölt a vádlim, úgy kellett tartani hogy ne süppedjen le a gázpedál. Persze volt még pár kifogásom azzal az autóval kapcsolatban :-)
Mindenesetre pedált és nem kondigépet szeretek a talpam alatt érezni. KUL-on vendégem vagy egy kuplungolásra :-) Jól átmelegedett motornál majd kipróbálhatod. Elég kemény szerintem...A TD-é jobb sokkal.
Föckös04-10-2012 07:22:56 // 20833
bakker mekkora


mekkora nagy szám volt anno a kettőstömegű lendítőkerék

az előtt jópár tíz évig a rugós megoldás működött megbízhatóan

most meg ahogy írtátok is, érthetetlen az innováció kifejezés...

aaaz biztos, hogy ha lenne, akkor pont én is úgy cserélném le, ahogy Warbi barátom írta...
gecsa03-10-2012 21:48:30 // 20832
En azert szeretem erezni,hogy a pedal ott a labam alatt...meg azert eloben ez a kit lehet nem is olyan nagy durranas..igazabol ki kellene probalni ugy,mint a csaj...elotte is,utana is..
WarbiRunner (Gyuri)03-10-2012 17:32:46 // 20831
Az innováció része nekem sem világos, bár biztos nem evidens a dolog. Nekem szimpatikus a hagyományos megoldás, elég ha csak a TD és a JTD kupplungját és kuplungolás érzetét összehasonlítom. A jtd egy böszme monstrum, nehéz benyomni és zakatol váltáskor (frissen cserélve is). A TD-ben meg egy könnyen kezelhető normális kuplung van.
GTPeti03-10-2012 17:22:35 // 20830
Ha jobban belegondolunk egy egy SMS (sima lendkerék) egy "hagyományos" rugós kuplungtárcsával. Nem egy egetrengető innováció, mindenesetre. :)
Egy taxis ismerősöm mesélt erről, hogy ő biztos ilyet tesz majd be, ha tönkremegy a ZMS. És akkor már csak a spec. kuplungtárcsát kell legközelebb cserélni. Mondjuk ő VW származékkal jár, ahhoz már van ilyen.
WarbiRunner (Gyuri)03-10-2012 16:52:42 // 20828
Ezt szívesen kipróbálnám a sajátomban.. Van vajon hozzá való szett? Egy váltócserével is szívesen összekötném (q2), bár nem idén az tuti, most low cost autózás van :-) Még egy évet minimum belehajtok a mostani kuplungba akárhogy ropog is néha a talpam alatt.
WarbiRunner (Gyuri)03-10-2012 16:02:39 // 20827
Miszerint változott? Nekem szabadonfutós a 105 lovasban.
zee03-10-2012 15:55:44 // 20826
:D
5-6 :(
gecsa03-10-2012 15:48:41 // 20825
klíma nyár közepén lett átnézve,töltve,stb...szíj,feszítő új...meg igazából nem zavar..csak indításkor csinálja..és mivel nem izzít,elég "nehezen" indul..kell neki legalább 2 fordulat..:D
GTPeti03-10-2012 15:47:55 // 20824
zee03-10-2012 15:46:49 // 20823
Az a baj,hogy ebbe úgy kell vadászni a belevalót.
szasza(SW)03-10-2012 15:35:08 // 20822
jobban is járnál vele.Én egy újszerű hibátlant adtam az szem 10-ért el.
zee03-10-2012 15:29:15 // 20821
Nálam kiderült,hogy az alapjárat gondot vmi a hosszbordáson okozza,mert anélkül teljesen szépen egyenletesen jár hidegen is. Viszont a nyekergést a klíma kompresszor tárcsája (csapágy) csinálja.. Ezt cserélnem kell,mert ezen felül még üt is. Az a gond,hogy mindenki csak komplett kompresszort akar velem vetetni... :(
gecsa03-10-2012 15:25:57 // 20820
nekem is ránt egy picit,de én izzításhibával küzdök...arra fogom..:D
a hosszbordás is nyikkan, gondoltam cserével megjavul,de nem..:D én így szeretem!
zee03-10-2012 14:27:44 // 20819
Az a gond hogy nálam rendesen rugdossa a ménes indításkor a karámot.
Meg egyre több sebből vérzik, sajnos.
Ferke03-10-2012 14:13:36 // 20818
Tévedés, nem mindegyikben van/volt szabadonfutós szíjtárcsa.
gecsa03-10-2012 13:51:57 // 20817
persze,mert abban már nincs meg a nyers erő!:D:D:D
WarbiRunner (Gyuri)03-10-2012 13:47:02 // 20816
Szerencse hogy a 2.4 nem ugrál induláskor :-P
zee03-10-2012 13:27:27 // 20815
:D
2.4-nél igen ..
gecsa03-10-2012 13:15:27 // 20814
ezt az erő okozza...:D:D
Laurent03-10-2012 12:39:04 // 20813
motortartó bakokat nézte a szerelő. Azt mondta, hogy azok az állapotuk tükrében okozhatják ugyan, de minimálisat, nem ekkorát.
Laurent03-10-2012 12:37:25 // 20812
Hali

Pedig szabadonfutó biza nincsen benne és lesett a szerelő is, hogy most mi van :-)
A kettőstömegű cserélve lett még a vétel előtt vacsi újra. A rántást hogy is mondjam, nem az hogy beremeg a műszerfal, meg az autó, hanem maga a motor ránt nagyobbat, mint alapból egy jtd csinálja, mert viszonyítottuk is másikhoz. Most hogy a felsoroltak cserélve lettek, leállításnál már jóval kisebb a rántás, de beindításnál még érezhető.
gecsa03-10-2012 12:12:12 // 20811
az,hogy indításkor megrázza a kasztnit,szerintem is teljesen normális...ez nem egy 1.0 szutyuki 3 hengerrel... régebbi dízelek szerintem mind így indulnak..legalábbis még nem nagyon ültem olyanban,ami nem..:D
zee03-10-2012 11:45:45 // 20810
Esetleg elfáradt motortartó bak is lehet.
WarbiRunner (Gyuri)03-10-2012 11:26:32 // 20809
Nemár..generátor szabadonfutó kell hogy legyen benne...de az mondjuk nem okoz ilyet. Arra gondolsz, hogy indításkor a műszerfal is beleremeg úgy röffen be? Mert az kb normális legalábbis a 105 lovasnál. Szerintem a kettőstömegű csinálja, mert amikor cseréltük a lendkereket 2 hétig alig rándult indításkor. Pár száz km után ugyanolyan lett mint előtte. Leállításkor dettó, én már megszoktam :-) Imi barátom ex 156-osa is rándult, csak a 156-ban szerintem még kevésbé nyersen jön át a teherautó fíling. De az is csinálta.

A főtengely szíjtárcsa valószínűtlen hogy ilyet okoz, nekem az is volt már cserélve, nem így derült ki hogy cserés. Azért érdemes leellenőrizni az állapotát, mert ki tud szakadni a gumiágyból.

Hőfok: ez is fura, az enyémben fix 89 fok meleg motornál, az Imi 156-osában jó termosztáttal sem állt soha 90 közelében, de mindíg a 80-as pálcika felett (asszem az 50 és 90 közt a 80-as osztás van ugye?).
gecsa02-10-2012 21:29:00 // 20808
A homeronel termosztat,vagy jelado...a masiknal meg mar mindent kicsereltetek,sok lehetoseg nem maradt..:-)
Laurent02-10-2012 17:48:06 // 20807
Üdv!


Az következő problémában kérnék egy kis segítséget, tanácsot: a cimborám nem rég vásárolt egy 156-os alfát (1.9 JTD 105LE). A probléma az, hogy indításnál ránt egy kicsit a motor (tehát nem elindulásnál, hanem indításnál, illetve leállításnál, de a leállítás része nem vészes). Eddig cseréltünk generátor szíj feszítőt, és vezetőt, érdekes módon szabadonfutót nem találtunk benne. A szerelő szerint főtengely szíjtárcsát kellene még cserélni mert az okozhatja.
A másik észrevétel, hogy a vízhőfok 50 és 90 fok közötti vonalon megáll (kb 1 órányi araszolás után ment fel 90 fokra vagy kicsit fölé) Ez most akkor normális vagy nem?
köszi
gecsa02-10-2012 15:53:28 // 20806
igaz addig kell új gumi,mert a hátsók totál elfogytak...
Föckös02-10-2012 13:13:40 // 20805
like az utolsó pár hozzászólásra:-)
gecsa02-10-2012 12:40:05 // 20804
2 hét múlva megyek toszkánföldre...alig várom már...gyááá!!!:D
WarbiRunner (Gyuri)02-10-2012 12:31:51 // 20803
:-)) Tegnap Pomáz - Csobánka útvonalon próbáltam a hegyvidékelvonásomat kiegyensúlyozni. A Csobánka utáni szakasz az csillagos 5-ös, ha tehetem arra megyek, ha jól tudom rally hegyi felfutó szakasznak is használták jópár évig. Bár nem az az igazi hajtűs szerpentin, viszont elég gyors és élvezetes pár perc :-) Az igazi persze Dobsina felé áttolni a Tátrán...aaaz de jó :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.