Forum >> Dízelmánia
Ferke01-03-2013 20:37:06 // 22852
Én nem látom visszahűlni őket, a sajátom sem nem hűl vissza lényegesen, a régi talán egy 3mm-t, az újabb semennyit sem. Mondjuk ez azóta van csak így, amióta nem behr-ezek:D
mreni01-03-2013 19:19:51 // 22851
alapjáraton mindenképp vissza fog hűlni,főleg ha rátekered a fűtést is,csak az nem mindegy mennyi idő kell hozzá
Ferke01-03-2013 19:14:04 // 22850
Igen, és azt mondta, hogy alapjáraton elkezd hűlni. Magyarán nem zár be a termo...
159 Indigo Gray 2.4 Monster01-03-2013 18:43:18 // 22849
igen hozzál. csak előtte be ugrok egy bankba fejemen egy sísapkával az áráért :) mert gondolom annyiba kerülhet mint a NASA nak az űrprogramja :D
Erhard 242 (Pure Energy)01-03-2013 16:41:27 // 22848
persze hozzak? :)
mreni01-03-2013 16:12:32 // 22847
nem hiszem hogy fogsz gyárit találni,ezért gondolkozunk többen is felújításon,egyébként igen a gyári is valeo
159 Indigo Gray 2.4 Monster01-03-2013 16:02:25 // 22846
És gyárit lehet venni valahol? :D A gyári is Valeó ugye? létezik még olyan ami gyári és nem után gyártott? :)
mreni01-03-2013 15:56:41 // 22845
gyári :D után gyártottak nem igazán váltak be egyikből sem
159 Indigo Gray 2.4 Monster01-03-2013 15:50:53 // 22844
Akkor mi a jó? Lassan sajnos az én vasamat is el éri a kuplungcsere :(
mreni01-03-2013 15:36:50 // 22843
Sachs sem egy álom sajnos :D
159 Indigo Gray 2.4 Monster01-03-2013 15:15:11 // 22842
Hát igen ránk nézve mindegy mert nem germánt hajtunk :) Tegnap éjjel azért irigykedtem a germánokra sétálgattam szereldék fele ott álltak hegyekbe a kuplungok- lendkerekek mindegyik Sach volt. Mi meg itt pipázunk szarabnál szarabb Valeokkal.
mreni01-03-2013 15:04:53 // 22841
azt gondoltam hogy nem a portán viszi ki,tudok én is dolgokat,de mindegy is :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster01-03-2013 14:55:20 // 22840
Én is ott dolgozok.. :D Az biztos hogy nem lehet ki sétálni a pórtán a táskában egy kettős tömegüvel, de nem is ott jutnak ki ezek a holmik. Ha nem nyílvános fórum lenne írnék pár dolgot meg lepődnél mi minden el tűnt már ott :D
mreni01-03-2013 14:51:00 // 22839
sok mindent nem tudnak kihozni,van pár ismerősöm akik dolgoznak ott.
egy két "leselejtezett" alkatrészt kicsempésznek,de lendkereket biztos nem :D
egy két "leselejtezett" alkatrészt kicsempésznek,de lendkereket biztos nem :D
159 Indigo Gray 2.4 Monster01-03-2013 14:44:31 // 22838
Látom nem érted :) nem bolti árakra gondoltam. Szerinted Győr kőrnyékén miért van annyi tuning fosvágen golf? Nagyobb túrbó, porlasztók stb mert ólcsó ? V
agy mert ott az Audi gyár :D
agy mert ott az Audi gyár :D
mreni01-03-2013 14:12:34 // 22837
kuplungszett pedig kb egy árban van
mreni01-03-2013 14:11:21 // 22836
szerintem nem
pl egy 1.9jtd és 1.9 tdi lendkerék között kb 10e különbség van...
pl egy 1.9jtd és 1.9 tdi lendkerék között kb 10e különbség van...
159 Indigo Gray 2.4 Monster01-03-2013 13:45:22 // 22835
Az összesé :D A jtd hez is olcsón hozzá lehetne jutni ha a mi kis hazánkba lenne egy Fiat-Alfa autógyár :)
WarbiRunner (Gyuri)01-03-2013 13:43:00 // 22834
Ez idáig okés, én is így tudtam. Csak körbejárom a témát. Nem vitát akarok én, csak ha már úgyis utánnaolvastam, megosztom amire jutok. Többek közt azért, mert érdekel a Ti véleményetek is. Pro és kontra, így van értelme.
mreni01-03-2013 13:41:05 // 22833
melyik audié olcsóbb? :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster01-03-2013 13:38:04 // 22832
Elég szomorú. Mert olcsóbb lenne, és nem Valeo :)
Erhard 242 (Pure Energy)01-03-2013 12:54:04 // 22831
az miért is lenne jó? egyébként nincs
159 Indigo Gray 2.4 Monster01-03-2013 12:19:55 // 22830
Nincs olyan audi motor aminek a kettőstömegűje kompatibilis lenne a jtd vel? :)
Attika0101-03-2013 12:00:52 // 22829
Szia! Ezt a manualt esetleg magyarul le lehet tölteni valahonnan?
Erhard 242 (Pure Energy)01-03-2013 10:59:24 // 22828
jtd-hez csak kettőstömegű létezik sosem gyártották sima lendkerékkel
Wickey01-03-2013 10:44:16 // 22827
én nem mondok, mivel szar a kuplung is a 145-ben, meg a kinyomócsapágy is kolompol, hozok bele egy LUK kuplungszettet egy gyári felújított (ha még létezik, 2008-ban volt ilyen egész jó áron), vagy egy Valeo új lendkerékkel, még nemtudom, amelyik olcsóbb lesz. :-)
Wickey01-03-2013 10:42:41 // 22826
Naja. Ez mondjuk nem azt mondja kifejezetten, hogy ez NEM kéttömegű, egész egyszerűen csak annyit mond, hogy lendkerék, vasbó', rajta van a fogaskoszorú. Erről ez még nyugodtan lehet kéttömegű. Mellesleg megnéztem, a legöregebb, 1997-es 105 lovas CF2-es dízel 156-osokon is kéttömegű lendkereket hoz az eper. A 145/146-ban pedig "csak" 1999-től van CF2 JTD
WarbiRunner (Gyuri)01-03-2013 10:40:15 // 22825
A DMF szerkezetéből adódóan nem tud akkorát visszahatni, de ha bármi miatt is kiegyensúlyozatlan, akkor szerintem igen. Kiegyensúlyozatlansága pedig több okból is lehet.
Ez egyelőre a kiolvasás nyomás egy teória csak, mondj jobb ötletet, hogy mi tud főtengelyfordulatonkénti korrekciót provokálni az ECU-n. A nagynyomású szivattyú sem 1:1-ben hajtott, gondoltam én már minden egyébre. Egyelőre ez az egyetlen valamelyest indokolható magyarázat.
Ez egyelőre a kiolvasás nyomás egy teória csak, mondj jobb ötletet, hogy mi tud főtengelyfordulatonkénti korrekciót provokálni az ECU-n. A nagynyomású szivattyú sem 1:1-ben hajtott, gondoltam én már minden egyébre. Egyelőre ez az egyetlen valamelyest indokolható magyarázat.
WarbiRunner (Gyuri)01-03-2013 10:34:54 // 22824
WarbiRunner (Gyuri)01-03-2013 10:31:16 // 22823
Ááá. gyors cikkolvasás (átfutás) és gyors infó gyüjtés a munkám alapja, ez eddig 2 órahosszámba ha volt összesen a sok kisregény hozzászólással együtt. :-) Érdekel a téma, mert mindenki mást mond, kíváncsi vagyok mi az igazság. A DMF egy fogyasztói termék csak, vagy nélkülözhetetlen alkatrész? A marketingje csillagos ötös az tuti, hasznosnak hasznos amíg hibátlan, de a továbbiakról nem vagyok meggyőzve.
Wickey01-03-2013 10:29:46 // 22822
az ECU mire tud rákorrigálni? Igaz, elvileg figyel fordulatszámingadozást, és hengerenkénti delta befecskendezés mennyiséggel próbál korrigálni, legalábbis még anno 2006-ban amikor examineren lógott a gép, ilyesmit magyarázott az ember, amikor delta befecsi mennyiségeket kérdezte le belőle. Viszont mivel emlékeim szerint a lendkerék fixen főtengelyhez csavarozott részén van a jeladó, nagyon nem tud mit ártani neki az, hogy lengedezik a hajtáslánc a másik végén, már csak az időállandó miatt sem: a főtengely 15-20-at fordul másodpercenként, a hajtáslánc pedig egy igazán lógó DMF miatt 1-2Hz-es időállandóval lambadázik.
Wickey01-03-2013 10:26:44 // 22821
Még jó, hogy MY99-től raktak csak JTD-t a 145-be. Addig a TD-t futtatták.
Az EPER is csak egyetlen lendkerékről tud JTD(CF2) esetén, az pedig a 73502831-es.
Szóval most már jó lenne, ha megosztanád ezt a dokumentumot, meg hogy ezt hol olvastad benne, mert bizisten érdekel. :)
Ha létezett, akkor cikkszám szerint rendelhetőnek kell lennie, a hozzátartozó kuplungszettel együtt.
Az EPER is csak egyetlen lendkerékről tud JTD(CF2) esetén, az pedig a 73502831-es.
Szóval most már jó lenne, ha megosztanád ezt a dokumentumot, meg hogy ezt hol olvastad benne, mert bizisten érdekel. :)
Ha létezett, akkor cikkszám szerint rendelhetőnek kell lennie, a hozzátartozó kuplungszettel együtt.
WarbiRunner (Gyuri)01-03-2013 10:24:51 // 22820
Kivéve ha rákorrigál az ECU a lendkerék miatt. Végiggondoltam, nem biztos persze, de esélyes hogy az az ok.
Nem zárok ki mást sem, ami biztos, hogy a lendkerék nem jó, ennek megvannak a "szokásos" jelei.
Nem zárok ki mást sem, ami biztos, hogy a lendkerék nem jó, ennek megvannak a "szokásos" jelei.
.......................01-03-2013 10:02:34 // 22819
Szerintem a motor hangjàhoz semmi köze a lendkeréknek,
Alapvetően a robbanàsok szabàlyossàga az egyes hengerekben befolyàsolja a sima vagy darabos jàràst
Alapvetően a robbanàsok szabàlyossàga az egyes hengerekben befolyàsolja a sima vagy darabos jàràst
.......................01-03-2013 09:52:54 // 22818
A résolaj mérés csak a totàl rossz porlasztóra ad képet,
Ki kéne venni azokat az injektorokat és próbapadra velük..
Ki kéne venni azokat az injektorokat és próbapadra velük..
Fairlane01-03-2013 09:39:16 // 22817
Lassan ledoktorálhanál ebből a témából. :P
Erhard 242 (Pure Energy)01-03-2013 09:21:10 // 22816
ott írtam pár sorral lejjebb van olyan szerelő aki rengeteget épített be ott nincs baj érdekes módon, igen filléres megoldás egy Merci Vito-hoz a 4db-os szett 140e, a normális meg 240e...
Piritu - 1.000.00028-02-2013 22:59:45 // 22815
Szerinte a vizes úttól. Meg kell mozgatni pár liter vizet.
WarbiRunner (Gyuri)28-02-2013 22:52:22 // 22814
Ezt el tudom képzelni hogy így van már egy m-jet nél. A Luk a gyártóknak javasolja a főtengely anyagán való spórolást a kisebb főtengelyterhelés miatt...vicces merre tart az autótechnika. Ami nekem bíztató támpont, az a 1997/12- es manuál, ami szerint SMF van a jtd motoron. Vagyis eredendően valószínű nem DMF-hez tervezték az egész motort. Ha igaz, akkor az jó hír. A váltónak kb 10% könnyítés a DMF, amíg jó, és amíg a megfelelően hosszú kuplungolással használjuk. Túl rövid kuplungoláskor a motornyomaték 20x-osa juthat impulzus szerűen a váltóra. 1.3x-os nyomatékot a DMF felvesz, aztán felkoppan és odab..sz. Ennek elkerülésére direkt próbálják lassítani a kuplungolást.
Ettől függetlenül még nem tudom mi lesz, de ha DMF, akkor sem a gyári változatban, mert chip nélkül sem bírta semeddig. Lehet csak nekem jutott pont gagyi darab, de mi a biztosíték rá, hogy másodszorra jobban járok?
Ettől függetlenül még nem tudom mi lesz, de ha DMF, akkor sem a gyári változatban, mert chip nélkül sem bírta semeddig. Lehet csak nekem jutott pont gagyi darab, de mi a biztosíték rá, hogy másodszorra jobban járok?
WarbiRunner (Gyuri)28-02-2013 21:36:41 // 22813
Fillérb*szós? Vagy nem pénzt az ablakon kidobós? :-P Tudod Te is, hogy inkább a ló másik oldala ahogy én az autómat szervízelem, nem sajnálom bele a rendes alkatrészt. Amivel viszont egyszer szívok, azt nincs kedvem mégegyszer kifizetni. A 200e-ért rendberakott kuplungom miért lett 10k alatt rossz? Nekem nincs semmi kedvem újabb 200e Ft-ért újabb 100e km-t ilyen nulla komfortszinten végigvezetni. A chipre ne is gondolj, akkor még nem volt benne. :-) Mire megírattam, már bőven klattyogott, rázkódott, felkeményedett.
Erhard 242 (Pure Energy)28-02-2013 18:34:21 // 22812
próbáld ki, szerintem egy fillérb*szós megoldás garanciát meg senki sem vállal rá, ennyi :)
Wickey28-02-2013 18:14:07 // 22811
a fócvágeneknek minden mindegy. Abba hadd rakják. Nem mellesleg VW lendkerék tud úgy szétrepülni, hogy terített betliként mindent visz, váltóháztól elkezdve. VW szakszervizesek tudnának mesélni a legelső DMF-es postás Transitokról pl. :)
Namost komplett váltócserénél tényleg minden jobb, a morgás meg a vibráció is. :)))
Namost komplett váltócserénél tényleg minden jobb, a morgás meg a vibráció is. :)))
Wickey28-02-2013 18:11:30 // 22810
gyakorlatilag az szól ellene, hogy minden egyéb, másodlagos és harmadlagos tömegerőket egy (jól működő) DMF-et feltételezve raktak ki. A motor alternáló mozgást végez, az egész nem más, mint egy rohadt bonyolult rezgőkör mindenféle sokadrangú tömegerőkkel.
Egy fix lendkerekes megoldásnál lehet, hogy még az is jobb, ha - feltéve, ha technológiailag megbízhatóan megoldható - felújítják a lendkereket, de a gyáritól picivel eltérő rugóállandójú cuccokkal.
Egy fix lendkerekes megoldásnál lehet, hogy még az is jobb, ha - feltéve, ha technológiailag megbízhatóan megoldható - felújítják a lendkereket, de a gyáritól picivel eltérő rugóállandójú cuccokkal.
Wickey28-02-2013 18:05:24 // 22809
úgy, hogy te 90 fokos termosztátot raktál bele, a többiek meg 82 fokosat, ezért áll nekik (nekem is, mindkét JTD-mben) a 90-es előtti jelöletlen osztáson vagy afölött egy lehelletnyivel.
Ha szar lenne a termosztát, nem kezdene el 2-3 km után fűteni, majd 5-6km után felszaladni és megállni a fent említett osztásnál. :-)
Ha szar lenne a termosztát, nem kezdene el 2-3 km után fűteni, majd 5-6km után felszaladni és megállni a fent említett osztásnál. :-)
WarbiRunner (Gyuri)28-02-2013 16:51:05 // 22808
Ez se ilyen egyértelmű, nem véletlenül használják jtd-hez a Coupe Turbo 20V cuccait. Az nem kettőstömegűvel dolgozik, és 310nm 2500-as fordulatnál. Ugyanígy a GTA kuplungot (ez a másik jtd-nél használt verzió) sem érzem kókány megoldásnak, az is 300Nm, igaz magasabb fordulaton. Azok a rugók kell hogy csillapítsanak, pont ekkora nyomatékra vannak tervezve.
Ilyen szempontból a Coupe Turboét jobb megoldásnak érzem, mert ott 4 és 5 hengeres motorokról van szó, alacsonyan leadott nyomatékkal. A dízel vibrációja nagyobb, ez alapjáraton nyilván érződik, de a nyomaték lekezelésében nem szabad hogy különbség legyen. Egyértelmű előny, hogy az életben nem megy tönkre többet, nem kell 100e-nként emiatt szétszedni az autót. Ha nem vibrál és morog az autó, akkor még egy előny, soha nem is fog. A DMF jó amíg új, és borzalmasan rossz ahogy használódik.
Kíváncsi lennék pl arra, hogy mi terheli jobban a főtengelyt. Egy fix lendkerék, ami lényegében továbblendíti a motort a munkaütemek közt, vagy egy kottyanó DMF, ami továbblendíti, majd visszapofoz rajta egyet, folyamatosan ide oda terheli a főtengelyt.
Szóval itt is inkább attól tartok, hogy a hamar elhulló DMF károsítja a motort és egyéb alkatrészeket, a sima lendkerék+rugós kuplungtárcsa már pár évtizedet bizonyított.
A TD kompressziója hangyányival nagyobb a jtd-nél, a befecskendezés a jtd-nél kelle hogy finomabb járást eredményezzen. A TD fix lendkerekes, és nem rezeg, sőt kifejezetten kultúráltan jár, és halk, nem rázza a kormányt.
Szóval ELVILEG nem sok minden szól az átalakítás ellen, viszont nem szeretnék beleszaladni váratlan dolgokba, jobb valna legalább beszélni olyannal akinek már van ilyen.
Ilyen szempontból a Coupe Turboét jobb megoldásnak érzem, mert ott 4 és 5 hengeres motorokról van szó, alacsonyan leadott nyomatékkal. A dízel vibrációja nagyobb, ez alapjáraton nyilván érződik, de a nyomaték lekezelésében nem szabad hogy különbség legyen. Egyértelmű előny, hogy az életben nem megy tönkre többet, nem kell 100e-nként emiatt szétszedni az autót. Ha nem vibrál és morog az autó, akkor még egy előny, soha nem is fog. A DMF jó amíg új, és borzalmasan rossz ahogy használódik.
Kíváncsi lennék pl arra, hogy mi terheli jobban a főtengelyt. Egy fix lendkerék, ami lényegében továbblendíti a motort a munkaütemek közt, vagy egy kottyanó DMF, ami továbblendíti, majd visszapofoz rajta egyet, folyamatosan ide oda terheli a főtengelyt.
Szóval itt is inkább attól tartok, hogy a hamar elhulló DMF károsítja a motort és egyéb alkatrészeket, a sima lendkerék+rugós kuplungtárcsa már pár évtizedet bizonyított.
A TD kompressziója hangyányival nagyobb a jtd-nél, a befecskendezés a jtd-nél kelle hogy finomabb járást eredményezzen. A TD fix lendkerekes, és nem rezeg, sőt kifejezetten kultúráltan jár, és halk, nem rázza a kormányt.
Szóval ELVILEG nem sok minden szól az átalakítás ellen, viszont nem szeretnék beleszaladni váratlan dolgokba, jobb valna legalább beszélni olyannal akinek már van ilyen.
mizooo28-02-2013 16:15:33 // 22806
mizooo28-02-2013 16:14:41 // 22805
Piritiu többször is írt róla, hogy esőben többet fogyaszt a gép :)
Erhard 242 (Pure Energy)28-02-2013 16:14:12 // 22804
ennyi erővel hülyeség megvenni ezt le kell hegeszteni a kettőstömegűt és az ingyé van
Erhard 242 (Pure Energy)28-02-2013 15:26:48 // 22803
mellette? azért 300nm nyomatéknál ez egy kókány megoldás maradjunk ennyiben, a tárcsában lévő 4 rugó gondolhatod mennyit csillapít
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
416
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?