Forum >> Giulia

SD12-04-2023 13:07:23 // 30188
berakták a céges tűzfalba a giulaforums.com-ot?:D nem mennek nekem a linkek de az oldal sem jön be:D
WarbiRunner (Gyuri)12-04-2023 11:57:02 // 30187
Egyébként, a Giuliaforumson sok hasznos infó van. Nem tudom van e szerviz amelyik Motul olajat hajlandó használni gari idő alatt, de pl itt is volt szó már róla, hogy a Selénia olaj után marad olajsár. A megoldás valószínűleg az, hogy nem 100% szintetikus. Itt vesézik ki a témát (144, 145 hsz a lényeg).
Városi használat mellett max 10e-renként Motul olaj elképzelhető hogy sokat segítene a Multiair gondok elkerülésében.
A másik amit alaposan kibeszéltek, az a kartergáz lecsapató (catch can). Elvileg van egy gyári megoldás (PCV) is az autóban, ám valaki beszerelt utólag egyet amit tud üríteni, és 4e mérföld alatt összejött ennyi cucc még. Szóval egész jól teszi a dolgát a PCV, de javítani lehet a dolgon.
Az olajkoksz szelepekre égésének az egyik forrása a szívócsövön visszaetetett olajgőz.
Az Alfa 2.0 motorja nem kifejezetten hajlamos a szelep kokszolódásra úgy tűnik. Ami viszont kifejezetten érzékenynek tűnik az olajsárra, az a multiair modul.
Abból kiindulva, hogy van benne szűrő, és motoröblítéssel is szokták orvosolni a Ma. hibát, valószínűleg pár mikronos részecskékből álló sár gyűlik fel a modulban valahol. Olyan szemcsékből áll, ami átjut a szűrőn. Ha nem így lenne, a szűrő dugulna el, és nem segítene sokat a modul cseréje, az azonnal tönkremenne.
Szóval szumma, szerintem lehet tenni azért, hogy a városozást jobban bírja az autó. A gpf-et meg ...lehet érdemes eltávolítani.
SD12-04-2023 09:51:16 // 30186
Hátezmiez:D floodolok, nézd meg a blogom 5 bejegyzést írtam autónkélnt a hétvégén:D:D:D

A városozás én is leépítem most van benne 6900km de az átlagsebeségem 50km/h alatt van ez így nem baba:)))

Hétvégén az átlag volt 130:D:D:D

Tényleg sportautó ez nincs mese..
Az első öt évet ha kibírja családinak utána mellé jön valami vellany, csettegő utána is családi lesz, de akkor már csak kintre, meg az élvezetnek:)))

Ma reggel megnéztem a garázsban és elégedetten felültem a buszra:P:D
Röhögni ér:D Várjuk a híreket.
És drukkolunk hogy csak a szenzor legyen.. ezek az olaszok ilyenek, én is néztem már a motortértban hogy mi a tök van odaeszkábálva.. de ezek szerint egy ilyen hobbi elektronikás hőmérő:D

Képzelem a mérnökök fejét mikor megcsinálták álmaik autóját, aztán jött a management hogy még ezt a kazal szart bele kéne építeni:/ és beleépítették:P majd lassak kidoblájuk, kiírjuk ezeket:)
WarbiRunner (Gyuri)12-04-2023 09:11:56 // 30185
Köszi, a másodikat még nem olvastam, és az az informatívabb :-) Difit szerezni a legnehezebb hozzá, ill. kérdéses, hogy volna e értelme annyit költeni rá. Ilyen difit bontózni nem túl esélyes XD Az Alfától bénaság volt csomagban adni, aztán csomagban sem adni a sperrt, bénaság volt az esp-t ilyen agresszívan és kikapcsolhatatlanul bennehagyni. Kár ezekért, szerintem sok vevőt vesztettek.
WarbiRunner (Gyuri)11-04-2023 22:48:27 // 30183
Egy kis köbcentis hibrid talán tovább bírja, a gpf koszolódás az elfogyasztott benzinnel arányos kéne hogy legyen. De ez van, az eu normák kinyírták a belsőégésű motorokat. Egy multiair hiba egy millás béka ha garin kívül beüt. Fene tudja, hogy akarom e majd Damoklész kardját 😅 2026-ig nyugi van nekem is, de egyáltalán nem megnyugtató a modern belsőégésűek fenntarthatósága.
Városi ingázásra biztos vennék valami nem direkt befecsis szekeret.
Peti16V11-04-2023 22:16:08 // 30182
“Sajnos ezek a motorok városozni teljesen alkalmatlanok.”
Szerintem a ma kapható belsőégésű autók közül ez kb mindre igaz. Sajnos én viszont városban élek és ugyanabban a városban dolgozom, így ezt a napi igényt kell valamivel kiszolgálni.
Más is kárát látja ennek a használatnak, nem csak a motor, sokkal gyorsabban öregszik bármilyen autó ilyen körülmények között, mintha ugyanezt az utat vidéken/országúton vagy autópályán tenné meg, de ez van, le kell nyelni a békát.
Ok, hogy mi itt mindannyian szerelmesek vagyunk az autóinkba, de azért azt ne felejtsük el, hogy eredetileg ezeket használati tárgynak gyártják és adják el, és ennek megfelelően bírnia kell(ene) a gyűrődést.
Peti16V11-04-2023 21:59:06 // 30181
Reggel 9-re viszem, estig csak sikerül összehozniuk egy olajcserével 🛠
G-MANN🍀11-04-2023 21:43:34 // 30176
Túl meseszerű ár, de hátha van ilyen...
TtK11-04-2023 21:36:04 // 30174
Kerék-téma: a gumis azt mondta, hogy nem igazán tenné fel a nyárikat és tényleg határon vannak. Azaz elgondolkoztam, hogy a 17es gyári felniket megtartom téli keréknek és veszek 18-as (19-es) kerekeket nyárra. Ötletek a beszerzésre? Már a nyilvánvaló netes kerersésen túl. Vagy esetleg van valakinek egy elfekvő készlete, amitől Deák Ferenc egynéhány képmásának (esetleg pár kapu és híd) felmutatása ellenében megszabadulna? ;)
WarbiRunner (Gyuri)11-04-2023 21:29:59 // 30173
Így van, mert a regeneráláshoz oxigén kell. A dízel légfelesleggel üzemel, így normál üzem alatt is van a kipufogó gázban is oxigén. A benzines az precíz levegő-benzin aránnyal dolgozik, normál esetben a kipufogóban használható mennyiségű oxigén nincs. Maga a lambda szonda is az o2-t minimalizálja ha jól tudom, ez a szabályzókör feedback-je.
Viszont tolóüzemben a motor nulla benzinnel légszivattyúként üzemel, tolja át a beszívott levegőt a motoron, bele a gpf-be. Ezért nincs motorfék, nagyobb nyitásokkal több levegő átfér.
Sajnos ezek a motorok városozni teljesen alkalmatlanok. A direkt befeccskendezés kokszosítja az olajat, olajsár keletkezik, ez elsők között a multiair modult vágja haza. Közben a gpf-nek esélye sincs tisztulni. Egy dízelnél lassabban tömődik, de sok kicsi, sokra megy, eltömődik ez is. Ezek szerint kb 40e kell hozzá. :-(
G-MANN🍀11-04-2023 21:26:05 // 30172
Fődarab és az azt működtető egyéb (szenzorok is), nem kevés az 😉
G-MANN🍀11-04-2023 21:24:43 // 30171
Azóta prémium minden, megy mint a golyó újra😊 imádom
G-MANN🍀11-04-2023 21:23:50 // 30170
3 és fél órát írtak a cserére gyárilag, kb alulról mindent le kellene bontani, majd felvezetni a szenzorok kábeleit. Végül egy jó szerelő 2 óra alatt nagyobb bontás nélkül kimatekozta. Mondtam is neki, hogy ez Álom!🍀
Peti16V11-04-2023 21:17:55 // 30169
Márciusban töltötte a 2-t. A plusz 3 év a fődarabokra van (legalábbis így tudom), így ami nem az, arra már nem vonatkozik.

A szerviz a Duna-Autó. Kicsit félek tőle, de most több dolog is mellette szólt: a flottás kollégámnak haverja a munkafelvevő és a szervizvezető, plusz a múltkor azonnal fogadták az autót, így ők olvasták ki az akkori idegállapotát. Meg állítólag van alfás mestrszerelőjük (bármit is jelentsen ez 😅). Ezen kívül a Pappas hetekre ad időpontot. Szóval most ezt dobta a gép, kipróbálom, lesz innen is egy tapasztalat. Remélem pozitív!
RomeoOne11-04-2023 21:04:08 // 30168
(bocsánat, floodolok, mint SD)

:DDDDD
RomeoOne11-04-2023 21:03:00 // 30167
Mármint, amikor nincs terhelés, csak kigurul, elveszed a gázt. A dízellel ellentétben, aminek van aktív regenerálási ciklusa.

Sztem vidd olyan szervizbe, ahol értenek hozzá és akkor nem kell neked mutogatni az alkatrészt :D Melyik ez a "Duna"?

De akkor a gari kérdést még mindig nem értem, ha 40 ezernél vagy és 2 éves az autó, akkor bőven garin belül vagy. 2019-ben volt egy gázzos pár hónap, amikor csak 2 év volt a gari (nem is értem hogy), de 2021-ben 3+2 (vagy ha céges akkor 2+3) éveseket osztogattak.
Peti16V11-04-2023 20:54:46 // 30166
“ mert amúgy az autó motorféknél regenerálna....”
De ehhez motorfék is kéne, erre nem gondoltak? 😲

Szerintem viszem a fotódat a szervizbe, hogy ezzel is segítsem a szerelést. Vajon mennyire örülnének? 😂

Amúgy kösz a tapasztalatod megosztását, remélem én is megúszom valami ilyesmi egyszerűbb beavatkozással, és azt is, hogy nem kell majd ezt rendszeressé tenni!
Peti16V11-04-2023 20:50:42 // 30165
Ezek szerint ez nem bug, hanem feature 🤣
Nekem a sw frissítéssel jók a tapasztalataim, azóta van kanyarfényszóróm, ami ÁLOM! 😉

(bocsánat, floodolok, mint SD)
Peti16V11-04-2023 20:46:25 // 30164
Az lesz, a múltkori hiba után a kipufogógázhőmérséklet-szenzor hibáját törölték, uh szerintem ez adta meg magát végleg.
Pénteken viszem szervizbe (Duna), azt mondja a srác, hogy a múltkori hibát direkt bejegyezték, mert még épp 2 éven belül volt, így most hiába futott túl, még garinak számít. Lehet, hogy enélkül is az lenne, de így legalább nem lesz szükség vitára 🙂
Peti16V11-04-2023 20:40:30 // 30163
Igen, ez már nem az első alkalom volt, nyáron a nagy melegben meg a többórás hosszú úton csinált ilyet, de mostanában elhagyta, ill. közben volt rajta egy frissítés.
Egyébként pár mp után rendbejött és csinálta a dolgát, uh emiatt annyira nem is akadtam ki, de azért tegnapra sok volt a hibajelzésből…
Peti16V11-04-2023 20:37:52 // 30162
Csak hogy támogassam a táblázatodat 🙂:
Épp akkor fordult át 40.000-re az óra, amikor a hibát dobta.
Általában 95-ös, ritkán 100-as. 10-ből 9x Omv, ha nincs, akkor Mol (ilyen tankolókártyáim vannak).
Használat: 90% városi (bpi). Reggelente araszolgatás, esténként valamivel lendületesebb haladás, de semmi streetracsing meg állatkodás.
WarbiRunner (Gyuri)11-04-2023 20:22:33 // 30161
Na és akkor mi lesz, amikor lejár a gari, de új Alfa már csak villany lesz? 😅
G-MANN🍀11-04-2023 18:21:00 // 30160

Valami ilyesmi volt, kipufogógáz hőmérséklet érzékelő.
G-MANN🍀11-04-2023 18:12:51 // 30159
Így van ez a kipuffogó szenzor 5 év garis sztm, 2+3, illetve 3 év amúgy a jótállás az érték miatt sztm
G-MANN🍀11-04-2023 18:05:16 // 30157
Jó esetben egy kényszer regenerálás, hibakód törlés és ok is lesz. Ez a hibaüzenet egyre gyakoribb lesz my20 után, mert amúgy az autó motorféknél regenerálna....
Rosszabb esetben egy dupla szenzor a kipuffogó leömlőben a részecskeszűrőnél, kábellel és hozzá tartozó dobozkával jobbra a motorborítás mellett. Elég macerás kicserélni az érzékelőket, sebész kell hozzá. Nekem gariban cserélték 1 hete. Áldom a szerelőt, nagyon ügyes volt.
sas-15911-04-2023 17:40:15 // 30156




Meglőtem a nagy hármast.
SD11-04-2023 16:31:28 // 30155
mondjuk most hogy mondod, én is mindig a sarkát nyomom... mert úgy esik lábra, de lehet a gyári tesztmérnök lába már úgy áll mert ő még gázfröccsölt nem keveset:D
meg aztán sztem előbb volt manuál mint automata hüpp, ez már most megvizsgálom:)
WarbiRunner (Gyuri)11-04-2023 16:11:11 // 30154
A gázpedálhoz képest magasan van XD
SD11-04-2023 15:38:37 // 30153
illetve ha csak tényleg ki akarom lökni, akkor van hogy ráváltom a rükit, úgy is le lesz állítva minek melegítsem.. de az 0.1%
SD11-04-2023 15:37:59 // 30152
mivel garázs így kb. 1 perc se..
SD11-04-2023 15:37:13 // 30151
egyépként az hogy én mindig minden indításnál csak akkor rakom sebességbe ha már 900-ra ejtette a fordulatot az vajon jó-e vagy nem-e jó?

Megfigyeltem hogy mielőtt visszereszti 900-ra rápróbál valami missfire-re is mert mindig változó intenzítással de rándul egyet a motor, ott van valam check point, aki épp akkor tiporja lehet annál könnyebben jelez hibát..

de nekem ez most így alakult ki, jóez? vagy szokjak le róla?
SD11-04-2023 15:34:28 // 30150
jó mind a 2x kb:S:D
SD11-04-2023 15:34:07 // 30149
nekem pont ezt tűnt fel hogy kézivel mindig tiltásba vittem:D nekem 6-8k között énekelne ha én határozná meg:D
SD11-04-2023 15:33:23 // 30148
fékpedál?? merrt nem jól áll a kuplunghoz képest, vagy váltásnál gázfröccs nehezen megy?:D
WarbiRunner (Gyuri)11-04-2023 14:53:39 // 30147
Szétugrik? Az kéne még. Majd kéziben hajtsd meg egyszer jól, olyan szép kis éneklős motohang jön belőle fordulaton, hallatszik, hogy úgy kényelmes neki :-)
Tuning.. mindig csak a tuning :-) Az én listámon egyelőre két-három dolog van, amit érdemes lenne piszkálni, ha gari után hosszú távon marad.
1. a fékpedált beljebb hempeszkálni másfél centit
2. gpf ki, multiair meghekkel célirányosan a motorfékre
3. sperr. Bár nem tudom adna e bármi pluszt az én szintemen, de legalább a tudat miatt :-)
SD11-04-2023 14:20:10 // 30146
de ugyan ez volt, emelkedőn dhűből vált vissza:D Úgy megforgatta a mókuskereket aszettem szétugrik, és onnan tolta végig szekvenciálisban hogy már el kellett vennem.
Szerintem nézi ha emelkedő van nehogy szégyenben maradjon a gép:))

Újabb tuning potenciál, meghekkelni a giroszkóp jelét:D:D:D
WarbiRunner (Gyuri)11-04-2023 14:13:31 // 30145
Én jópár év óta egyszer.. egy x5-öst azon a nyomorult emelkedőn XDDD 100-zal ment, nem húzódott ki, így megtettem én. Aztán szépen zárkóztam mellé, semmi durvaság, direkt..
Nyilván mire mellette voltam ec-pec-kimehetsz, csak megtalálta melyik a jobb lába. Ott jöttem rá, hogy Giulia tudja értelmezni az érzelmeket. Dühből letiportam a gázt, Giulia pedig dühből visszaváltott vagy ezret. Szerintem 5e volt a kezdőfordulat ahonnan megindult, nem is néztem meddig forog, igazából csak csodálkoztam az autómra, hogy "hülye ez"? Kb tolmácsolta a gondolataimat, utasom volt, nem mondtam ki :-)
A körforgalmak meg nem számítanak, mert ott a töbi autó parkol, nem megy. Parkoló autó mellett nyugodtan el lehet haladni, nem? XDD
SD11-04-2023 13:49:14 // 30144
jó én az utóbbi sok évben 1x előztem jobbról furgont pályán:P meg egy mercit a körforgalomban de az nem számít:D az város ott lehet:D
SD11-04-2023 13:47:29 // 30143
igen a kormányrángatós fajta a legrosszabb, életveszély:D
SD11-04-2023 13:46:16 // 30142
:D azt mondják erre "ha nincs rossz szomszédod, akkor te vagy a rossz szomszéd" :D
mííí bizonyításikényszeresek olyat nem ismerek:D:D:D
RomeoOne11-04-2023 13:45:40 // 30141
A jobbról elmenés sem mindig egyszerű. Eleve csak akkor próbálom meg, ha látom, hogy a külső sáv üres és van a bent haladó előtt hely, ahova vissza tudok jönni. Szóval nem egy konvoj végén megy, hanem ez a tipikusan bent felejtette magát a belsőben.

Viszont előfordul, hogy mikor lendületből utolérem és már húzom ki index-szel a külsőbe, akkor esik le neki, hogy rossz helyen van és izomból kirántja ő is, pont elém. Olyankor jön jól a Giulia kiváló futóműve, ami jól lekezeli a hirtelen terhelésváltásokat és néhány gyors kormánymozdulattal már tudom is folytatni a belsőben.

Ilyenkor egyébként jobb, ha már nem csinál semmit és elenged jobbról, észnél lennie hamarabb kellett volna. Én már megterveztem az ívet, amin elhaladok mellette, ezzel meg gyors rekalkulációra vagyok kényszerítve én is, ami kockázatosabb. Persze ezért hagyok megfelelő tartalékot, hogy ilyenkor se alakuljon ki az észszerűen elfogadhatónál magasabb kockázatú szituáció.
WarbiRunner (Gyuri)11-04-2023 12:49:19 // 30140
Azt az emelkedőt nem szeretem, előkerülnek a bizonyítási kényszeresek, nem lehet csak úgy felmenni rá és kész. A belsőben tipikusan az akadályozók haladnak, sosem értettem miért.
SD11-04-2023 12:15:50 // 30139
A villogást én sem szeretem, én a bajor régebbi értékek szerinti közlekedést preferálom, követem de nem nyomulok rá, és ha észreveszi magát és kisorol akkor határozott sebességkülönbséggel elhaltok mellette:D

Opció B: ha végképp nem hajlandó kisorolni akkor nagyon hamar találok magam mögött egy dühöngőt akit eleresztek, én sorolok ki:D és az meg eltakarítja nekem:D És utána csak az ő sebességét kell felvenni:D hogy ne legyen ideje visszajönni:D

Most hogy tavaszodik vörös posztó lett a piros:D
Van hogy a jobbról menni a kevesebb kockázat ezt aláírom..
Amúgy elvileg városi tempó mellet a pályán is párhuzamos közlekedésnek számít talán?
Városban meg ki mennyivel megy:D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.