Forum >> Giulia

SD27-03-2023 09:45:53 // 29988
0.1kW a napi fogyasztása készenlétben. szóval akkor kb. 0.15-öt töltött bel az akku-ba a C-tek
WarbiRunner (Gyuri)26-03-2023 18:24:04 // 29987
Miért is pont egy fehér octavia erölködését untam meg? XD Elöl luxussuv a belsőbe ragadva, hátul ideges octaviás, letisztáztuk a terepet, küzdjenek egymással :-)
Zselé26-03-2023 17:51:26 // 29986
Haverom azt mesélte, hogy az A6 45 TDI quattro jól megy. Nem megy. XD
zgi52126-03-2023 17:15:05 // 29985
ha egy feher Octavia vagy Kia kombi erolkodik, mert ok szeretnek..
szoktak csodalkozni, h eltud lepni meg 170 felett is 😀
.. haverom meselte🤪
WarbiRunner (Gyuri)26-03-2023 17:11:40 // 29984
Áhh, nekem tegnap a szokásos 9+ jött ki, majd jövő héten kiszámolom a kúton. Pár városi gurulás a héten, plusz 480km tegnap. Szokásos módon mire hazaértem meg se tudta tippelni hány csepp maradhatott a tankban. Tapasztalatom szerint ilyenkor kb 5-6l még van.
Nem kellett megállnom tankolni, ez a lényeg :-) Plusz kaptam egy fotót viszonylag nagy sebességnél.....szerencsére az utastérből XD A gyári hivatalos végsebességet túl tudja lépni, egyel biztosan. Gondolom.. ismerősök mesélték :-)
zgi52126-03-2023 16:59:45 // 29983
G-MANN🍀
mar regen borzoltuk a kedelyeket 😀
ma volt egy videki kirucc..
Godollo-Esztergom-Tata orszagut 5,4l
vissza Tata-M1-M0-M31 felment a palyan 5,6l re UrIsten 😮
kb. 200km volt mar benne mikor indultam, most fel folott a tank 457km utan
es meg 427 km-t elmegy..

pusszantom HAndrast :-)

Álom??🤪🍀 ui: nyari gumi

Liquid26-03-2023 11:47:52 // 29982
hmm az nem kevés, bár egy tároló / garázs bérlése jóval nagyobb költség.
Zselé26-03-2023 10:55:05 // 29981
Még egy gondolat a gumihotelhez: kb. 17-18 ezer/ szezon. Ebbe benne van az idegen készlet biztosítás is. A télieket elhoztam, de azt a céges raktárba tárolom. Kopott télikkel, tán nem akkora kockázat… de a nyári szett jó állapotban komoly érték, meggondolandó - szerintem
Hardy25-03-2023 18:10:20 // 29980
Ugyan így van nekem is. Én simán lecsukom az ajtót és kinn van a töltő. Annak a két vékony vezetéknek semmi baja nem lesz tőle. A gumikéder simán elbírja.
WarbiRunner (Gyuri)25-03-2023 13:49:34 // 29979
Ezért kell a gumisra bízni, jó esetben tudja rutinból, hogy mikor kell hozzányúlni. A Giulia kerekeit én ott hagyom, szezononként lemosva, ellenőrizve kapom vissza. Mindig felteszi a gépre, megforgatja mosás után. Eddig nem kellett korrigálni a súlyozást.
Az otthoni sk cserénél meg viszem ha remeg az autó. Mindig az ember a lényeg, itt is. Ha van egy jó megbízható gumisod, akkor nincs para, nem kell agyalni a sok részleten.
G-MANN🍀25-03-2023 13:30:08 // 29978
Szerencsére már nekem sem, mist álom mindegyik kerék 🙂
droberto25-03-2023 12:21:18 // 29977
Remek...

Én sokszor 0, de sokszor 5-10 g-os eltéréseket is szoktam látni, újbóli felrakás után....

Most a 235/45-18-as TS780 még 200-nál se mutat semmi vibrációt.
G-MANN🍀25-03-2023 11:55:19 // 29976
Nekem Pirellinél volt ilyen, minden forgatásnál össze-vissza írta a gép. Elvitettem és Pirelli gariban bevizsgálta, "hibás" volt a gumi, garanciában cserélték ezt a kereket (valamilyen értéke túl nagy volt). Elmondták, hogy BMW is kap Pirellit gyári szereléssel, de ott sokkal kisebb eltérés esetén sem veszi át a gyár és nem is szerelik fel. Alfa nagyobb eltéréssel is szereli ezeket sajnios. Csere óta ez is ok. Téli Continental kétszer visszarakva és pörgetve is 0-át adott 😉
droberto25-03-2023 11:35:40 // 29975
Az első részt ami írsz, azt máshogy gondolom kicsit.
Fontos a centír, nyílván nem a gumislobbi találta ki, de azt évenként feleslegesnek tartom, ha amúgy minden oké. Max egy lemezfelninél vagy egy kommerszebb AM könnyűfém keréknél lehet indokolt.

Az Alfát írtam példának.
A kiskerekű Punto-val kb. 30 km-et mentem.

Te valószínűleg még nem találkoztál rosszul kiegyensúlyozott kerékkel.
Meg egyszer tetesd vissza a centírozott kereket a gépre. Ne lepődj meg, hogy nem 0-át ír. :)
G-MANN🍀25-03-2023 11:13:25 // 29973
Még nem volt ilyen.
RomeoOne25-03-2023 10:32:38 // 29972
Amit írtam, az az elmélet, aztán, hogy ez a gyakorlatban hogyan érvényesül, az megint sok mindentől függ. Én sem rohangálok állandóan centríroztatni, de azért nem gondolom, hogy felesleges lenne és a gumis lobbi találta ki, hogy meg tudjanak élni.

A kerék az, ami a kocsi meg a talaj közötti érintkező felület, az kap minden ütést. Szerintem semmi meglepő nincs abban, hogy a gumi változik üzem közben, emiatt eltolódhat a tkp. A felületen pár grammos fogyás a felni belsejében, ahova a súlyt rakják a duplája is lehet. Ezek az 5-10 grammos változások reálisak.

Egy kisebb kerekű, kisebb teljesítményű (tehát kisebb sebességeket elérni képes) autónál kisebb erők ébrednek egy kiegyensúlyozatlan keréknél, egy nagyobb kerekű, gyors autónál meg nagyobbak. Ezzel sem mondtam semmi újat, sztem.

A dolog lényege persze, nem az elmélet, hanem hogy ténylegesen mekkora ez a hatás, mekkora kárt tud okozni? Kicsit szerintem a magas vérnyomáshoz hasonlít a dolog. Az sem teszi tönkre azonnal az embert, de fokozottabb az igénybevétel a szív és érrendszeren, hamarabb elhasználódik, korábban elhalálozik. Egy kiegyensúlyozatlan kerék ugyanígy nyűheti jobban a futóművet.
Ha már ráz, akkor mindenképp centríroztatni kell, az egyértelmű. De az is inkább a kormányzott keréken érződik jobban, hátul kevésbé.
Ha nem ráz, de lenne benne 10-20-25 gramm... Lehet jobban igénybe veszi a futóművet, de hogy érzékelhetően rövidíti-e az élettartamát vagy ez elveszik az egyéb behatások "zajában", amik gyilkolják a futóművet, ki tudná megmondani...

Egy Puntonál valószínűleg tényleg nem sok fog ezen múlni. Én azért biztosabban alszok, vagy inkább úgy mondom, hogy nyugodtabban lépek a gázra, ha tudom, hogy emiatt nem fog meglepetés érni a futómű felől azokban a sebességtartományokban, ahol egy meghibásodás már kontrollálhatatlan következményekkel járna :D

A gumisok tényleg nem mindig végeznek szép munkát. És ha a rendszeres centrír hiányában - tegyük fel, hogy - 80 ezer helyett 75 ezernél kell futómű alkatrészeket cserélni, az lehet, hogy sok mindenkinek elfogadható kompromisszum, ha cserébe szép marad a felni és nincs a stressz, hogy vajon most mennyire b.ssza össze a gumis.

Felesleges is ebből sztem túl nagy vitát nyitni. Ha ráz, akkor mindenképp vinni kell, amúgy meg mindenki ahogy jónak érzi
WarbiRunner (Gyuri)25-03-2023 10:28:07 // 29971
Járt már úgy valaki, hogy a váltó kar kikapcsolt? Járó motornál P-be tettem, kiszálltam a portással kaputelefonozni, hogy nyisson sorompót. Visszaültem és nem világított semmi az váltókaron. Nem is csinált semmit, nem tudtam elindulni. Leállít, elindít, semmi..
Le kellett zárnom az autót álló motornál, majd visszanyitni, hogy újra működjön.
G-MANN🍀25-03-2023 10:04:06 // 29970
Abarth 17-es kerekére kíváncsi leszek majd
G-MANN🍀25-03-2023 10:03:19 // 29969
Fiat 500-on sokat spóroltam már, mondjuk nem is rázott, szépen tette a dolgát évről évre 🙂
G-MANN🍀25-03-2023 10:02:01 // 29968
Igen, értelek, én is előre félek, hogy össze-vissza karcolják, előre szólok, hogy érzéssel, de a para ott van sajnos
G-MANN🍀25-03-2023 09:59:24 // 29966
Nálam a 225/40 19 első kérte a súlyt, amikor ez a furcsa vibrálas előjött.
droberto25-03-2023 05:55:49 // 29965
Úgy értem, hogy ide-oda, hogy látszódik, hogy az a fajta szerelés pont ugyanazt az eredményt adja. Egy forgástest többféleképpen kiegyensúlyozható.
Csak egy példa, ha egy helyre teszel súlyt, akkor ugyanazt az eredmény éred el, mintha ezt a súlyt leszednéd és mellé a két oldalára is tennél szimmetrikusan, és a többletnek megfelelőt szembe vele is fel feltennéd:

Erre gondoltam. 😀
Ez egy kb. 6.000 km-t futott gyári Punto felni, amit a 7 év alatt 7x centíroztak. Egy új gumiszett áráért. Lakóhelyem legprecízebb gumisa.



Én meg ezekre a sérülésekre vagyok érzékeny.
Meg arra, hogy össze vissza tördelik a felniközepet.
Lezúzzák a küszöböt, alvázvédőt, spojlert.
Szétbasszák a kerékőrt, illetve a csavarokról a galván bevonatot az ütvecsavarozójukkal...stb.
Nem bántom őket, cigány munka egész nap ezt csinálni.

Összegezve, szerintem egyszer kell jól megcsinálni, és utána csak akkor vinni, ha van vibráció.
droberto25-03-2023 05:17:50 // 29964
Értem.
Ha szar, akkor én is viszem. Nem kérdés.
Én is nagyon érzékeny vagyok minden új állapottól eltérő dologra.
Liquid25-03-2023 00:07:12 // 29963
Megérkezett a Start-Stop off cucc,"be is szereltem". Giulia/Stelvio-hoz készült.
Liquid24-03-2023 23:44:31 // 29962
A "soha egyik autómnál se" magában foglalja a 235/40R19 és 245/40R19-et is. Vagy ennél nagyobbra / peresebbre gondoltál :)
A Stelvio 255/45R20-as kerekeivel is ugyanígy fogok eljárni, aztán majd meglátjuk.
Ettől függetlenül elfogadom, hogy időnként meg kell / illik nézetni, mert kap a kerék bőven és nem mindig vesszük észre.
G-MANN🍀24-03-2023 23:41:00 // 29961
Giulia nekem sokkal érzékenyebb a jól kiegyensúlyozott kerékre, mint anno a 159 Ti, vagy a Brera, vagy akár a Giulietta volt. Vagy tényleg én öregszem és ....🙂
G-MANN🍀24-03-2023 23:33:33 // 29960
Feleségem Fiat 500 kerekeit nem minden szezonban vittem gumishoz, de mondjuk az jóval kisebb kerék és kb 4-5ekm-t futott évente az autó 🙂
G-MANN🍀24-03-2023 23:29:57 // 29959
😁😁 ez vicces, egyszer ide, egyszer oda 😁😁 minden szezonban máshová, ez szerintem sokaknál így van, oda rakják, ahová kéri a súlyt a gép szerint, gondolom...😊
G-MANN🍀24-03-2023 23:23:54 // 29958
Igen, előtte jó volt pályán, utána sok városozás, kopott is sokat a téli, utána felváltva pálya város, végül zavaró rezgés, vibrálás pályán. Kiegyesúlyozás után újra jó lett. (Ki tudja, lehet, hogy másnál más az ingerküszöb, engem zavart.)
droberto24-03-2023 22:05:44 // 29957
És előtte jó volt pályán?
Mert ami nekem szarul lett centírozva most 19-es PS4, az is csak 160 felett kezdi finoman remegtetni a kormányt.
Előtte 9 évig mentem 35k-et a Potenza RE050A-val centír nélkül.
Az végig popmmpás volt.
droberto24-03-2023 22:02:00 // 29956
De menet közben mi változik?
Első szerelésnél a felni és a gumi gyártásból adódó minimális kiegyensúlyozatlanságát (tömegközéppont eltolódását) kompenzáljuk.
De utána mit?
A sima kátyút a gyári felni simán kibírja. A nagynál meg úgyis lesz geometriai hiba, azt már nem tudod kisúlyozni. Egy kézifékes elfékezést sem. Ezt tapasztaltam.
A fekete Punto felnije is gumihoteles volt. Ment az évenkénti lehúzás. Jól látszódott, amikor lepucoltam a kerekek belsejét, hogy egyszer ide rakott a gumis 5-15 gramott, egyszer oda.
RomeoOne24-03-2023 19:53:58 // 29955
Nagy keréknél, peres gumival sokat számít a jó kiegyensúlyozás.

Így van. De a legfontosabb tényező talán a sebesség. Ha gyorsan is szoktál menni, akkor elengedhetetlen, mert a kiegyensúlyozatlanság miatt a kerékagyon/tengelycsonkon keletkező erők a sebességgel négyzetesen nőnek. Elég komoly erőt kellene ott már a futóműalkatrészeknek elviselni 200 km/h felett.

Nem véletlen, hogy a defektjavító spray, hab használata is csak átmeneti megoldás és utána csak csökkentett sebességgel lehet közlekedni. Ha azt belenyomod, utána már kicentrírozhatatlan a kerék.

A másik kellemetlen szituáció nem is feltétlenül az igazán nagy sebességeknél jelentkezik, hanem ahol a kerék rázása pont megegyezik a rugó sajátfrekvenciájával (pontosabban az egész rendszerével, ami a rugóval együtt a mozgásban részt vesz, de ne szőrszálhasogassunk xD ). Akkor elég komoly rázást produkálhat és kártékony erőhatások keletkezhetnek nem olyan nagyon nagy sebességnél is.
carver24-03-2023 18:06:08 // 29954
duplázta az Alfa az eladásait Európában január-februárban.

Nyilván belejátszik az alacsony bázis, de úgy néz ki a Tonale hozza az elvárásokat...
G-MANN🍀24-03-2023 17:45:03 // 29953
19-es kerekeknél nálam soha nem kellett görgőzi, nem is ütött soha a felni, viszont 4-5 hónap használat után, amikor autópályán többször éreztem, hogy picit "ráz, másként vibrál" a kormány bizonyos sebességnél, elmentem és centríroztattam. Két elsőnél kellet 15-15 gramm, máshová kérte a súlyt, mint ahová szezoncserénél került.
Utána álom lett, semmi rázás.
Nagy keréknél, peres gumival sokat számít a jó kiegyensúlyozás.
Liquid24-03-2023 14:36:32 // 29952
Tudom hogy az Úrnak nem tetsző dolog, de én soha egyik autómnál se centíroztattam kereket, csak akkor mikor új gumival összerakták. Egy kivétel volt amikor a Q4-nél azt vadásztuk mitől rezonál be az egész autó, és első körben a gumit néztük meg.
droberto24-03-2023 14:00:00 // 29951
Persze, ha sokat mész így jogos.
Viszont én a féltávos centírt is feleslegesnek tartom. Csak össze karistolják/össze ragacsozzák a felnit (tisztelet a kivételnek).
Ha kátyúba mész úgyis látod a felnin és a gumin, illetve nagy tempónál érzed a kormányon. De ezen meg a kiegyensúlyozás csak kisebb részben segít.
WarbiRunner (Gyuri)24-03-2023 13:39:25 // 29950
Akkor hasonló tréning lehetett, csak hosszabb, egész napos. :-)
Zselé24-03-2023 13:25:54 // 29949
Egyelőre nincs hozzá helyem sajnos. Ha elkészül a garázs meg a kocsibeálló, lehet más lesz a helyzet.

Azt is hozzá kell tenni, hogy relatíve sokat megyek: azaz minden második gumis látogatásnál/idény jön egy szett új gumi...nagyjából 2 szezonra jó egy garnitúra

Féltávnál meg szerintem nem árt azért egy centír - de ha keveset mennék, és lenne otthon placc erre, akkor meggondolnám.

A küszöböt pont magamtól félteném, mert ha a gumis cseszi össze, akkor van kire fogni :)
droberto24-03-2023 13:19:00 // 29948
Felesleges a gyári kereket állandóan centírozgatni.
Ha egymás után 2x felrakod, akkor is fog kérni 5-10g-ot.
Csak a gumisokat hízlalod vele.
Ezzel vették rá az embereket, hogy minden évben otthagyj 2x20k Ft-ot.
Otthon, nyugodt körülmények közt sokkal jobb kereket cserélni. Így legalább nem baszod le a küszöböket és tudsz vigyázni a csavarokra meg kb. mindenre. Illetve van időd átvizsgálni a kerékjáratban mindent.
Szerintem.
Zselé24-03-2023 13:14:46 // 29947
Igen, ez a fordított kör, amikor az első kanyar a hajtű.

Ez sem úgy csípőből jött akkor: délelőtt egy rövid elmélet és vezetéstechnika (vészfék, hangvilla, célkikerülés megállással, stb.).

Ebéd után volt instruktori pálya tanulás, gyakorlás. Akkor mindvégig az instruktor mögött mentünk. Utána 1-2 kör szabad körözés, és a végén fejenként 2 mért kör. Akkor maximum 2 autó volt a pályán, 50%-os eltolással :)
WarbiRunner (Gyuri)24-03-2023 11:07:04 // 29946
Nem, nem erről szólt ez igazából. Ahol te voltál, ott a pályán körözés és a pálya tanulása volt a lényeg. Itt inkább a tréning rész. A végén mentünk pár kört ízelítőnek. Nekem hasznos volt így felépítve, nem körözés közben kellett nekibátorodni, hanem tényleg szoros szituk gyakorlása után már max bátorságon köröztünk párat :-))
Az időket is a videók time stampjéből (ami a file név) számolgattam ki, nyilván kicsit sem pontos, de másodperc nagyságrendben azért ki lehet belőle találni. Nekem ennyi elég viszonyítási alapnak. A 135-140 elég gyors :-) Ha jól értem, akkor a laptimingos nyomvonallal pont szemben köröztetek?
Zselé24-03-2023 09:40:58 // 29945
Nem volt köridő mérés központilag? Egyébként Kakucson a Veloce a célegyenesbe 135-140-re gyorsult, ott kellett beleállni a fékbe a hajtű előtt...
WarbiRunner (Gyuri)23-03-2023 22:47:34 // 29944
Persze, D-ben marad, és sima 1-es a kiírás. Tehát mintha D módban belenyúlnék. Nem kizárt, hogy tényleg valahogy hozzáérek a visszaváltó fülhöz, csak fogalmam sincs hogy..előbb utóbb elkapom a pillanatot amikor csinálja.
RomeoOne23-03-2023 22:30:51 // 29943
De amúgy az előváltókar ott marad D-ben, a műszerfali kijelzőn meg M-et mutat vagy hogy?
WarbiRunner (Gyuri)23-03-2023 22:26:45 // 29942
Eléggé úgy tűnik :-) Próbálok visszagondolni mindig, hogy nem akadtam e valahogy a váltófülbe, magam is nehezen hiszem. De háromból már egyszer csak feltünt volna hogy beleértem. :-)
WarbiRunner (Gyuri)23-03-2023 22:14:10 // 29941
A Kakucs technikás pálya, komoly lenne ennyit faragni :-) Szívesen kipróbálnám ezt a szűkebb, kanyargósabb stílust is. BMW-s szomszédot tudok vinni ha létszám kell :-) Az Eibach kittet kéne tesztelnie.
Az M-Ring viszont ezek szerint sokkal gyorsabb pálya, az is kb 1km és 35-36s közti időket számoltam. Bőven 100 fölötti tempóról kell beleállni a fékbe. Vagy nem tudom úgy kell e XD
RomeoOne23-03-2023 21:22:27 // 29940
Úgyis mindjárt itt a húsvét, easter egg-et találtál :DDD
WarbiRunner (Gyuri)23-03-2023 20:30:32 // 29939
Látod, van előnye az Eagle F1-eknek. Sok minta van rajtuk, de annyira nem fogom sajnálni 😂 Viszont üzemmelegen tapad is. Még várok kicsit a döntéssel, de nekem annyira nagy élmény volt a múltkori tréning, hogy valószínű végül benevezek újra 😄
Érdekes módon a vdc semmit nem szólt bele. Kézi módban lehet hogy többet enged?
És nem tudom irtam e, de harmadjára is megcsinálta, hogy sima automata módban nagy gázzal élesen fordultam és kitette magát M1-be, kézzel kellett felváltanom. Hidden feature.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.