Forum >> Giulia

Liquid17-04-2023 22:10:35 // 30358
Én nem látom hogy a 130+ lenne a probléma. Sokkal több olyan van aki telefonozik és pattog a sávok között, 1km-es távnál már kijön előzni 112-vel a kamiont, leszarja hogy jössz a belsőben , kijön eléd és nem húzódik és még sorolhatnám. A valóban gyorsak elenyésző számban vannak és ők általában jobban figyelnek, nincs velük gond. De lehet velem is az a gond mint Ferivel , és a rossz szomszéd vagyok :) Ha valaki gyorsabb igyekszem elengedni.
Leginkább azt látom problémának hogy a sofőrök legalább 2/3-a de nem része a közlekedésnek, csak sodródik. Nem tudja és nem is akarja tudni hogy ez egy társasjáték. Fogalmatlan, nem komfortos neki az autóban ülni, csak ezt bevallani még magának is ciki.
De ez a gyalogosokra, biciklisekre, mindenkire igaz. Jövök bicajjal 1000-rel, jön a gyalog át a kerékpárúton, neki annyi lenne, hogy egy másodpercre megáll, és elmegyek előtte, de nem ő megy tovább én fékezek szinte állóra. Tisztelet a kivételnek, de mindenki él a saját kis világában. Már megtanultam ignorálni és kikerülni az ilyeneket, aztán leszarom hogy én vagyok a gyökér gyorshajtó Alfás vagy éppen Hyundai-os vagy biciklis :D
SD17-04-2023 20:49:06 // 30356
Én kérek elnézést tegnap nem nagyon aludtam:D a nyugalom megzavarására alkalmas posztok találhatok 2-3-al lentebb:P
SD17-04-2023 20:29:09 // 30355
Így visszaolvasva azért :D…..
SD17-04-2023 19:34:39 // 30354
Monjuk az is igaz hogy 500 lóval nem az a kérdés hogy 150 vagy 180-al hagyod ott, hanem hogy 200 -al vagy 300-al:D:D:D És hogy hangosan vagy nagyon hangosan:D
SD17-04-2023 19:33:28 // 30353
Ott rontom el hogy azzal a prekoncepcióval kelek útra hogy lehet hogy normálisak lesznek az embereke:D
De nem így kell... tudni kell hogy egy örjöngő majomketrecben én vagyok a lilaseggű pávián a piros alfával és nyilván majd ugranak rám, de nem szabad jelét sem adni az elbizonytalanodásnak mert azonnal felzabálnak:D
Vonulni kell és demonstrálni a minimum erkölcsi fölényt:D:D:D:D
RomeoOne17-04-2023 18:58:33 // 30352
Ha az alapján, amit írtatok, azt hinném, ha nem ismerném a hazai viszonyokat, hogy rettegni kell, ha autóba ül az ember. Sztem nem ilyen vészes a helyzet. Kellő nyugalommal kell kezelni a forgalmi helyzeteket és padlózni, amikor csak lehet :DDD

Vagy lehet ez is olyan, mint az a szabály, hogy "Mindenkinek van egy idióta, hangoskodó szomszédja. Ha neked nincs, akkor te vagy az". Ezért nem látok annyi idióta autóst? :DDD
zümi16617-04-2023 18:53:40 // 30351
Mi megyünk!
SD17-04-2023 18:43:21 // 30350
Pont ezt érzem én is hogy megint őrültek háza lett...
Amikor újak voltak a sebességmérők, vagy a kamerarendszer akkor mindenki tudott rendesen közlekedni mert nem tudták milyen távolra mér, van-e átlag számítás.. mennyi a limit,. stb.
Most hogy kiismerte a nép, ...
Pont ez eredményezi a balkáni állapotokat hogy mivel nincs követhető keretrendszer..

Gyakorlatilag nincs ami megfékezni a gátlástalanokat, és ezzel együtt az amúgy szabálykövetők is kénytelenek vagy vadállat módjára védekezni, vagy a sarokban behúzott farokkal vonyítani:D

De valószínüleg az is hozzátartozik hogy a statisztikák is változnak mert a fejlettebb autók miatt nagyon komoly balesetek is anyagikárral végződnek... ebből pedig az következik hogy a gazdaság had pörögjön, menjen a barma:D

Mert az eredmény ez:P
WarbiRunner (Gyuri)17-04-2023 15:57:59 // 30349
Az M3-mon nekem ez a 140-150 a tempóm régóta. Az van, hogy vagy betarttatják a 130-at, vagy mindenki megy amennyivel akar. Kamerarendszer van, csak nem működik. Traffipax van, csak a Waze előre jelzi és kb 200 méterről mér, simán bárki lelassít 240-ről is mire célkeresztbe kerül. Sajnos kellő kultúra nincs ahhoz, hogy a népre lehessen bízni, hogy ki mennyivel megy. Én is ezt tapasztalom, megy a presztízsharc, az egymás lenyomása. Emellé az M3-masra bevegyül az ukrán, román alpári szint, a falusi vezetni nemtudás, az általános oda nem figyelés és a pesti arrogancia. Előre lehet tudni, hogy melyik szakaszon mi lesz a domináns, és hol van nyugi a pályán.
Az átlagsebesség mérés megoldaná pikk pakk, a legkorrektebb megoldás ez volna. A 130-tól felfelé tűréshatárral lehetne szabályozni a pálya tempóját, sokkal kevesebb lenne a nagy sebességkülönbséggel haladó autó. Így most konkrétan aki betartja a KRESZt, az nem tud biztonságosan autózni.
G-MANN🍀17-04-2023 15:25:33 // 30348
Én ott😊🍀
SD17-04-2023 14:58:11 // 30347
Házi hozzávaló, karácsonfa törzs?:D
Zselé17-04-2023 14:55:06 // 30346
Gondolkodom, hogy menni kéne, csak későn ér haza a párom... Pedig még van egy szál a saját fűszerezésű, abszolút házi szárazkolbászomból, ami optimális házi hozzávaló lenne! :D
SD17-04-2023 14:36:14 // 30345
Minket be lehet írni és benevezünk a főzésbe is a töpöltyűkkel.
Annyi bizonytalanság van csak benne amit 3 gyerek jelent:D:D:D
De a cél hogy menjünk:))) :D
SD17-04-2023 14:22:12 // 30344
És akkor megdesignolom az atomot?:D
Halesz17-04-2023 14:14:41 // 30343
Ki jön szombaton a giuliás csapatból a Drive-in-re? Jó lenne valami komoly csoportkép!
RomeoOne17-04-2023 13:57:41 // 30342
Írtam is az eredeti hsz.-ben, hogy ez nem a spanyol km77 tesztje, hanem egy olasz.
RomeoOne17-04-2023 13:57:06 // 30341
Költözz Paksra, itt már van két piros Giulia, majd veled meglesz a triumvirátus :D
És akkor mehetsz folyton az M6-on, ott nem leszel frusztrált a forgalom miatt :D

(Amúgy már az M6 is jóval forgalmasabb, mint 6-8 éve volt, de még messze nem olyan, mint egy M1 vagy M3, hanem olyan pont jó)
Liquid17-04-2023 13:55:47 // 30340
A kamerarendszertől milyen javulást remélsz ?
Igaz csak az M1-en van releváns tapasztalatom, de igen idióta napszak, nap, vagy akármi kell ahhoz hogy 140-150 felett lehessen haladni, inkább 120 környéke a nagy forgalom, románok meg kamionsort 112-vel előzők miatt.
A tiguanos pont annyira közveszély mint bárki más, aki gyorsan megy. Mindennel is lehet gyorsan menni, és lassan is. Én is villogtam már Pandával megy Wagonerrel másokat, mert nem bírtak menni, pedig mindkettő a tápláléklánc alsó felében van :)
Az tény hogy aki villog mikor előtted is vannak az idióta.
Bár olyan is volt már sokszor, hogy szívem szerint levillogtam volna, mert a faxér nem bírja levillogni az előtte lévő belsősávbérlőt, vagy megy ki a külsőbe :)
SD17-04-2023 13:46:38 // 30339
Giulia 82km ez csak ennyi? vagy ez nem ez?
SD17-04-2023 13:42:18 // 30338
Sajnos most én is nagyon rossz tapasztalatokról számolhatok be.. pár éve simán lehetett 120-140 körül normálisan autózni.. a belső sáv max 150 körül ment a külső meg ilyen 90-130...

Ez most úgy néz ki hogy a külső ilyen 90-120... a belső meg inkább 150-180 ha nem akarod hogy toljanak...

Szerintem, ez botrányos.. mert kiállni a külsőbe százazni, aztán onnan egy követési távolság alatt 150-re rúgni hogy be tudj sorolni sokkal veszélyesebb mint folyamatos nagysebességgel és általad választott környezettel autózni...

Az én technikám hogy bármennyivel szívesen megyek ha van hely, amit utálok az az amikor láthatóan béna vagy kretén autósok vesznek körül.. Na most amikor az egész pálya egy összefüggő kretén halmaz akkor régebben kiálltam a külsőbe aztán tötyögés, de Giu ezt nem szereti:D:D:D

Amikor egy Tiguán 1.5 TSI levillog?:D Úgy hogy előttem is mennek és mit akar tényleg egy telefonfülkével akar letolni?:D Egy ilyen legutóbb szigetszentmikolósig toltam a 0-áson:D És annyira hülye volt hogy majd ha meglódul ott már majd én biztos elfogyok:D:D:D na de most az ilyen fogalmatlan az nem közveszély???

Sajnos azt kell mondjam a kamerarendszert kellene fejleszteni mert ami most van az közveszély... Ha az extrém őrülteket kiszürné akkor mengint lehetne normlisan autózni...

Mert szerintem ha egy-egy előzésre megugrik a mutató, abban nincs akkora veszély mint mikor folyamatosan dzsungelharc szerű jelenetekkel kell kiharcolni azt a pár négyzetméter helyet a pályán:D
SD17-04-2023 13:26:04 // 30337
Ez így van a minimum még nem azonnali motor halál.

De ha tudod a belsős infókat hogy a Giulia eredetileg 5.5L-el volt maxon, amit a gyár a t 5.2L-re módosított, mivel nagyon meghajtva 5.5-nél túltötött olajat jelzett...
Így egy utólagos szoftver update-vel 5.2-re módosították, ami még teljesen jó, mert az még pont a jó olajszint, de ha ebből fogyasztasz le és még azt is tudod hogy egy érzékeny és olajnyomással működő hidraulikus szelepvezérlésed van.. akkor azért már véleményes hogy jó-e minimum közelében használni. Ami szerencsés esetben a valós minumum és csak kompresszálva lett a mért tartomány 5.5-ről lefele és talán az alsó értéket nem változtatták.

De ezeknél a motoroknál az az ősi berögződés nem működik hogy töltsük inkább csak félig jobb a békesség.. régen a TS 8V-t én is úgy használtam hogy mindig 3/4-ig legyen olajjal, mert tudja ég 200k környékén ne nyomjon nekem szét valami szimeringet az olaj.. így meg nem is zabálta és szépen ment is..

De a Giulia az max olajjal kell menjen, mert akkor érzi jól magát ennyi:)
WarbiRunner (Gyuri)17-04-2023 11:48:39 // 30336
Jó rég volt ez a hsz. A Giulia szépen mozog, de ami igazán érdekes, megnézni több más autóét is. :-) Nem túlzottan nagy a különbség, vannak vicces dolgok. Ízelítőül:
Audi RS3 - 103km/h
Jeep Avenger 1.2 - 106km/h (!)
Dacia Jogger - 104km/h
Renault Kangoo - 102km/h
Mazda Cx-60 - 97km/h (ez borzalmasan is néz ki)
Maserati Grecale - 100km/h
Porsche Macan - 107km/h
BMW i4 - 107km/h
Yaris GR - 110km/h
Liquid17-04-2023 11:14:27 // 30335
Tetszik a közmondás, igyekeztem de feltartottak :D
RomeoOne17-04-2023 11:09:36 // 30334
Eddig 1x volt necces szitum autópályán, amikor dühből úgy vágott be elém az osztrák megán, osztráknak kinéző sofőrrel, hogy vészfékkel is centiken múlt. Mindezt azért mer elmentem jobbról egy belsőben vonatozó sor mellett amiben ő is benne volt.

"Haladj mindig olyan sebességgel, hogy akit már egyszer leelőztél, sose érjen utol."
Ősi, dakota közmondás

:DDD
Liquid17-04-2023 10:32:09 // 30333
Idióták vannak mindenhol nem csak nálunk, csak adott esetben máshogy nyilvánul meg a hülyeség. Osztrák is tud agyatlanul vezetni, tötymörög, nem segítőkész, aztán megsértődik és bevág eléd, mutogat meg fényképez :) Ja és ha átlépte a magyar határt egyből megvadul. Eddig 1x volt necces szitum autópályán, amikor dühből úgy vágott be elém az osztrák megán, osztráknak kinéző sofőrrel, hogy vészfékkel is centiken múlt. Mindezt azért mer elmentem jobbról egy belsőben vonatozó sor mellett amiben ő is benne volt.
WarbiRunner (Gyuri)17-04-2023 10:27:11 // 30332
Attól függ, mekkora a mennyiség különbség a min és a max között. Azért 5.2l-ből ha hiányzik egy liter az műszakilag semmiképp sem előnyös.
- kisebb össz hőkapacitás, ha hajtod, jobban melegszik az olaj. Ugyanolyan üzemi körülmények között melegebb olaj jut mindenhova.
- kisebb mennyiség, tehát ugyanannyi keletkezett korom, koksz részecskét kevesebb olajnak kell elszállítania, lebegtetnie. hamarabb telítődik, rövidebb lesz a használható élettartam.
- az olajszivattyúnak ugyanakkora keringető térfogatban kevesebb olajjal kell megfelelő olajnyomást elérni, ez vagy sikerül, vagy nem. Mivel mechanikus hajtású szivattyú, szerintem az olajnyomás csökken.
Ha belegondolok, hogy ezek a motorok alacsony fordulatról nyomatékosak, ahol eleve nincs nagy olajnyomás, magas fordulaton pedig nagy hőt termelnek és tele vannak olajra érzékeny cuccokkal, én nem várnám meg az 1l olajfogyást. Nem kell maxon lennie, de 20% körüli hiány az sok.
Giuntini17-04-2023 09:36:06 // 30331
A Skodát folyamatosan forgatják. Aki 140-nél autópályán előzés közben 5 centire rám áll, az 90%-ban skodás. Nagyrészt cégautók, nem az övé, semmi felelősség érzetük nincsen. Ha lefényképezik, jó esetben cégük kifizeti. Egyébként ilyen közlekedési morál sehol sincs mint nálunk. Ez a keleti mentalitás, ahogy sok mindenben szégyenkeznünk kell, ebben is!
Szerencsétlen farkas 2000 km-t elgyalogolt sehol nem bántották, kutatók figyelték viselkedését erre egy böszme gyilkos (mert ez nem vadász) lelövi kedvtelésből. Ez Magyarország, az eset csak itt történhetett meg!
sas-15917-04-2023 09:27:40 // 30330
Szerintem azért van minimum és maximum vonal az olajszintjelzőn, hogy közte legyen a szint. Sosem töltöm fel azonnal max-ig, ha még a sávban van. A minimumnak pedig még a közelébe sem ment 2 olajcsere között.
Ha a gyártó azt mondja ettől-eddig jó, akkor miért jobb ha mindig maxon van?
Van ennek valós műszaki magyarázata?
Giuntini17-04-2023 09:27:34 // 30329
Igazad van, olajfogyaaztást számos tényező befolyásolja, úgy mint rövid távok, gyakori indítás, hideg motor, folyamatosan meleg motor, nagy terheléssel történő folyamatos autózás, stb....
Piritu - 1.000.00017-04-2023 08:47:12 // 30328
Mondjuk amiket írkáltok én nem nevezném olajfogyasztásnak.
Ha minden második tankolásnál kér 1 litert az már olajfogyasztás. A TS-t 6-7 deci / 1000 km-nél szedtem szét :-))
SD17-04-2023 07:55:38 // 30327

jóreggelt jóestét:D
Peti16V17-04-2023 00:27:14 // 30326
Bár igazad lenne, de sajnos nálam megette az 1+ litert, mert a két csere között beletöltöttem. Most a csere előtt már nem bontottam ki az új flakont, pedig már félúton volt a min és max között.
Skoda: volt 160ezret futott 1.4 tsi-m, eszegette, de néhány deci ment bele két csere között. A következő már 1.5 tsi volt, ugyanígy megevett 1 litert, de az is igaz, hogy ott 30e volt a csereperiódus. És tök őszintén, egyáltalán nem zavart, mert az egy használati tárgy 😂
Liquid16-04-2023 22:38:32 // 30325
ez nagyonnagy:D
SD16-04-2023 22:29:37 // 30324
egy-kettő igényesebb forma odatéved, vagy legalább vicces:)))
de valóban nem egy magasan szántó műsör:D
SD16-04-2023 22:26:28 // 30323
az enyémet is nézem rendszeresen eddig mindig maxon:) igaz 7k alatt már volt egy olajcserém 3k-nál:)
SD16-04-2023 22:23:00 // 30322
Az is lehet hogy a radar miatt tilt be, mert ugye a radar olyankor sípol mert ajtó jobbról 5cm balról 5cm:D de valóban az automata kéziféket én bekapcsolva hagytam.
leopop316-04-2023 21:36:39 // 30321
Úgy látszik igen 🤣🤣🤣
RomeoOne16-04-2023 21:32:31 // 30320
De egy Skodát minek forgatni? Van, aki fokozni akarja a csalódottságot? :P :DDD
leopop316-04-2023 20:48:39 // 30319
Magas fordulaton jön elő :)
Piritu - 1.000.00016-04-2023 15:41:42 // 30318
Nálunk literszám veszik a kúton a Skodások...
Piritu - 1.000.00016-04-2023 15:40:48 // 30317
Nekem eddig 2 volt egyik sem eszi :-)
Piritu - 1.000.00016-04-2023 15:39:35 // 30316
eddig nem tűnt fel hogy valaki is okolna bármiért is:-DD

Pont a diskurzus miatt írom hogy az eddigi teóriák mind megdőltek. Majd ha eljut hozzám a kiszerelt és meg tudom nézni akkor lesz miből kiindulni.
leopop316-04-2023 14:24:51 // 30315
Azok is mindig ették főleg a TSi 😅
G-MANN🍀16-04-2023 13:57:09 // 30314
Céges Skoda 8ekm után 1 liter kötelezően 😁
G-MANN🍀16-04-2023 13:56:05 // 30313
Nálam a kis boxon látszik, hogy új lett. Most esküszöm jobban megy az autó a dupla szenzorcsere után. 🙂 vagy azt gondolom. Álom az autó!🍀
G-MANN🍀16-04-2023 13:51:57 // 30312
Szerintem kevesebb fogyott, mint 1 liter (bár használat kérdése is) csak nem mindegy, hogy a korábbi max hány liternél volt max. 10 ezres okajcsere periódusnál pár deci volt a difim, egyet ugrott lejjebb max alá, utána meg jött a csere és újra maxon. Szervizben mondták, hogy olaj leeresztő csavar csere mindig ajánlott, mert ott is sokaknál elcsepeg a motortér burkolatra.
G-MANN🍀16-04-2023 13:46:00 // 30311
+1 Én is tudok.
leopop316-04-2023 13:15:10 // 30310
Darkfly-t de utalom sötétbe ellenfénybe videózik a gyerek baromi igénytelen. Mondjuk a kommentekből látszik is milyen a néző közönsége 🤣
leopop316-04-2023 13:12:08 // 30309
Azért ez durva hogy az összes 2.0 Giulia eszi az olajat.
Nagyon szeretnék egy Giuliát de ilyenkor mindig elgondolkodom hogy remélem az enyém nem fogja majd 😅
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.