Forum >> Giulia

Liquid19-08-2021 16:08:11 // 21458
van olyan csoportja az idősebb nőknek, aki hajlandó fizetni :D
RomeoOne19-08-2021 14:42:17 // 21457
Koma, mashol fizetnek azért, hogy ilyen testet làthassanak 🤣🤣🤣
Kócosw19-08-2021 12:16:34 // 21456
nem akartam ismetelni magam 😁köszi hogy leirtad helyettem is amit mondani akartam 😁
RomeoOne19-08-2021 11:18:38 // 21455
Köszi! Pont erre gondoltam. Tudtam, hogy kell lennie egy ilyen funkciónak. Nem gondolhatták ők sem ,hogy csak úgy találomra, gyújtáselvétellel kell megállítani :D
pettinke19-08-2021 11:15:11 // 21454
letöltöd a használatit, elolvasod, és azt fogod találni, hogy van ún. szervizpozíció...

A szélvédőtörlő-lapátok felemelése („Service position” funkció)
A „Service position” funkció lehetővé teszi a vezető számára a szélvédőtörlőlapátok könnyebben elvégezhető cseréjét. Ennek a funkciónak az aktiválása javasolt hóesésben és mosás közben, a kefék normál támasztási zónájában esetleg lerakódott szennyeződés eltávolításához.

Bekapcsolja a funkciót
Ennek a funkciónak az aktiválásához ki kell kapcsolni az ablaktörlőt (az gyűrű
ábra 282 állítsukOhelyzetbe) mielőtt az indítóberendezést STOP helyzetbe állítjuk.
A funkciót csak a gyújtáskapcsoló STOP állásba kapcsolását követő 2 percen belül lehet aktiválni.
A funkció bekapcsolásához mozdítsuk el a kapcsolókart felfelé (instabil pozíció) legalább három másodpercre.

A funkció kikapcsolása
A funkció a következők bekövetkeztekor kikapcsol:
az indító készülék STOP pozícióba állítását, a kar felemelését követően 2 percet kell várni, így kezdődik a Service eljárási mód;
az indító készüléket állítsuk ON pozícióra,és emeljük föl a szélvédőmosó vezérlést.
Ha a funkció használata után a gyújtáskapcsolót ON állásba kapcsoljuk, és a törlőlapátok nincsenek nyugalmi pozícióban (a szélvédő alján), a lapátok a kapcsolókar általi vezérlés (a kar elmozdítása instabil helyzetbe) után, illetve 5 km/h sebesség túllépésekor kerülnek vissza a nyugalmi pozícióba.
RomeoOne19-08-2021 10:50:05 // 21453
Meg hát olyan is van, hogy rátapad egy bogár vagy hasonló a lapátra és akkor húzza a csíkot törlésnél. Akkor is felhajtod, hogy lehúzd a mocskot a lapátról :)
Kazes☻19-08-2021 10:13:01 // 21452
Én is úgy szoktam... és majd kell egyszer csak lapátot is cserélni... :)
Kazes☻19-08-2021 10:11:46 // 21451
Legközelebb ne engedjél senkit a kocsi közelébe amikor fotózod, mert csak elrontja a képet! ;)
:D
Piritu - 1.000.00019-08-2021 09:59:01 // 21450
Sose hajtottam fel mosáskor...
RomeoOne19-08-2021 09:38:21 // 21449
Mosásnál fel szoktam hajtani, hogy a mocskot is lecsapassam, ami megtelepszik ott.
Piritu - 1.000.00019-08-2021 09:20:57 // 21448
Miért kell nyitni? Szeretnéd megnyújtani a rugóját?
RomeoOne19-08-2021 09:16:01 // 21447
De akkor nincs olyan gomb vagy funkció, ami oda teszi az ablaktörlőt, ahol nyitható? Nekem kell elkapni a pillanatot, amikor töröl és levenni a gyújtást? Ez olyan vicces :DDD
RomeoOne19-08-2021 08:41:32 // 21446
Na, ha tudtam volna... Lelle felől jöttél? Brutál dugó volt a komp felé abból az irányból
Kócosw19-08-2021 07:47:35 // 21445
ugy van, nemcsak ennel az autonal van igy.tobbnel is van ez a modszer hogy alapallasban nem tod nyitni.
Giuntini19-08-2021 00:01:20 // 21444
Kár hogy nem találkoztunk, én is kompoztam ma.
RomeoOne18-08-2021 23:38:50 // 21443
Fu, de imádom ezt a kocsit. Mi lenne, ha még működne is rendesen. :DDD

Ma tettem egy 300 km-es túrát a Balaton-felvidékre. Gyönyörű táj, kanyargós utakkal, komolyan mondom, élményautózásra lett teremtve.

Rájöttem, egyébként, hogy akkor hisztizik be a kocsi, ha nagyobb sebességben, 7-esben vagy 8-asban, alacsonyabb fordulatról akarok nagyobbat lépni. Ha visszaváltok 5-be, ahol 3500-4000 körül van a fordulat és padlózom, akkor probléma nélkül (és nagyon gyorsan) beleforog a tiltásba... És ugyebár egy 5-ösben vagy 6-osban is egy 5000 feletti fordulat már bőven német autópálya tempó :D

Isteni ez az autó, ahogy elkezd tolni, sosem fogy el. Ahogy a finom váltások helyett hátbarúg, ha tiprod. Ahogy a kultúrált morgásből vadállati üvöltés lesz és elkezd durrogni is váltásoknál.... Áh, de ezt a megtapasztalás nélkül hiába is írom, olyan, mint a halnak magyarázni, hogy milyen járni...

Imádom ezeket a kis vicces gag-jeit is. Pl. hogy indítás után kiírja a képernyőre, hogy tartsd be mindig a közlekedési szabályokat, ne vezess vakmerően stb. stb.
Mindig elmosolyodok rajta. Kb. olyan a dolog, hogy "Elmondjuk ezt, mert ez a kötelességünk, de na, tudjuk, hogy nem azért vettél 510 lovas szörnyet, hogy b.ziskodjál vele. Mi sem azért építettük ilyenre. De el kell mondanunk, hát elmondtuk. De most már nyomjad neki, b.zdmeg!" :DDDDD

Meg ez milyen digó dolog, hogy nem lehet az utasoldali ablaktörlő lapátot felhajtani, mert konkrétan útban van a motorháztető? Behalok rajta :DDD
Erre amúgy van valami trükk? Le kell venni a gyújtást, mikor épp töröl, hogy megálljon félúton és úgy már felhajtható?

Na pár kép a mai napról:
Anubis18-08-2021 21:40:57 // 21442
Köszi a választ Mindenkinek. Keresek valami jó szervízt. Ha lesz előrelépés, jelentkezem. Hátha tanulságos lesz a dolog másnak is.
Erhard 242 (Pure Energy)18-08-2021 21:10:03 // 21441
dehogy kell otthagyni a régit nem felújítottat hoznak, ha nem újat... hangja lehet a turbónak de akkor van nagy gáz, ha fémes hangja van beleér a lapát a házba... amúgy egy rossz turbónál már jelentős olajfogyás is van, vidd el valami normális szerelőhöz hallgassa meg...
denil118-08-2021 20:28:38 // 21440
Igen, amiket láttam képeket ott az egész légszűrő már olajos volt, szóval ez még szerencsésen el lett kapva az elején.

Bizony bizony, max. 3 hét és nálam lesz a fenevad.
Kicsit sem várom a mostani 60LE-ős 1.3 CDTI 20 éves Corsából :DD ( kölcsön autó )
Jövő héten fotózásra megyek, aznapra kikértem 1 napra az autót de aztán viszem is vissza. Ezt a kicsit már kibírom, édes szenvedés :)
zgi52118-08-2021 20:07:25 // 21439
igen, altalaban az elso lev.szuro cserekor veszik eszre 60k nal. de 15- 30 kozott mar megjelenik.
sztem nalam is konnyezik kicsit a lev.szuro haznal, de a lenti kep sztem nagyon kezdetleges a hiba elejen lehet. az olaszok sokkal jobban olajban tocsogo lev. szuros kepeket tettek fel.

ui
mar nem sokat alszol es erkezik a voros ordogod 😂
denil118-08-2021 19:34:43 // 21438
Valószínűleg neked is jönni fog a probléma Zoli, de olyan kevés km van a kocsidban, hogy még messze vagy tőle :)
denil118-08-2021 19:34:05 // 21437
Némi riadalmat érzek a "hangodban" de nyugalom, ez ismert típushiba ( ennek örülj! ).
Cseréld ki, most megnéztem jobban, filléres tétel.
Ezután az olajos probléma megszűnik.

A fütyülés és esetleg turbóhibát pedig úgy érdemes megnézni ahogy mondtam.
Némi teszteléssel és egy műhellyel. A megoldás a kezedben van, már csak el kell indulni az úton :)
Anubis18-08-2021 19:30:07 // 21436
Ezt a videót én is megtaláltam és megnéztem. Ahol utoljára voltam, ott mondták, hogy az enyém lenne a 3. amit ezzel a hibával vittek be. Mind 180 lóerős, kb. 130-140.000 km, olaj a szűrőben. Nem megúszni vagy elkerülni szeretném, hogy foglalkozzak a turbóval, de hülyeséget sem szeretnék csinálni főleg ha nem muszáj.
Nagyon nem értek az autókhoz, ezért kérdezem Tőletek....mi lehet a legrosszabb forgatókönyv? Ha jól értem a leírtakat,akkor a turbó hibát lehet diagnosztizálni valamilyen módszerrel. Miután megnéztem ezt a videót, mindenképpen arra jutottam, hogy ezt megcsináltatom. Nem hiszem, hogy az előttem lévő tulajok foglalkoztak volna ezzel.Nem árt ha az is rendbe van téve. Köszönöm a tippet, megerősített abban, hogy érdemes ezzel is foglalkozni.
zgi52118-08-2021 19:24:02 // 21435
egyetértek Denil, és VMate kartárasakkal.Ez nem a turbó lesz nyugi :) , hanem a szegregátor hibája, amiben az egyik tömítés elhagyja magát. A lenti videóban Jani komplett cserélte az alkatrészt, tudtommal többen kérték már tőle cikkszám szerint. Nem tudom melyik műhelyben voltál, de nincs ezek szerint tapasztalatuk a témában, keress fel másik márkaszervizt.

Anubis18-08-2021 19:17:13 // 21434
Még egy dolog felmerült bennem, Ti több ilyennel találkoztatok mint én.
Az teljesen rendben van, hogy a meghibásodott turbót tokkal-vonóval ott kell hagynom és csak akkor kapok újat, amit majd beépítenek a kocsimba (új gyáriról beszélek) ?
A kiszerelt alkatrészeket meg visszaküldik, ahonnét van az új (FIAT, Garrett...).
A középrész lógását nem tudom megítélni, a fütyülő hang megint nem egy kézzel fogható dolog. Amennyiben semmilyen hangja nem kéne, hogy legyen....akkor ez sajnos nálam nem így van. Lehet el kéne vinnem egy turbóshoz, hogy Ő mit gondol erről, de attól tartok érdemben nem fog vagy nem akar majd senki nyilatkozni. A gyártók közti átfedésről én is ezt gondolom, de volt olyan aki azt mondta, hogy az Alfa "titkosította" ezt a turbót. Elég misztikusnak tűnik, hiszen egy hétköznapi forgalomba szánt autóról beszélünk. Nehezen tudom azt elképzelni, hogy csak ebbe az egy típusba tették ezt a fajtát.
denil118-08-2021 19:15:33 // 21433
Szia!

Leszögezem,h nem vagyok autószerelő és az,h mozog a középrész az tényleg nem jó, de vettem a fáradtságot és megnéztem az angol és német Alfa fórumokat ahol úgy néz ki,h más is találkozott a hibával.

A leírások alapján a 2016/2017-es 180 Lovas 2.2-es Giukat érinti, 2018 után cserélték a problémás alkatrészt de az Alfa nem verte nagy dobra a problémát.
Szóval csak az olajproblémára fókuszálva, a hibás darab az úgynevezett olajleválasztó lesz amit viszonylag értelmes összegben lehet cserélni, amivel együtt kell cserélni a tömítéseket is.

A probléma annyira ismert, hogy még magyar videó is készült róla:
https://www.youtube.com/watch?v=_AG80rWD1XE

60k km-ként érdemes cserélni, vagy ha létezik javított kiadás belőle, akkor értelemszerűen azt rakni bele.

Én a helyedben először ezt cserélném és hagynám a turbót. Menj vele 2-3000km-ert és ha nem lesz ismét olajos a szűrő akkor a probléma megoldva és a középrészt hagynám egy kis ideig. Ha mégis zavar, akkor érdemes megnézni élő adatokkal, hogy van e bármi tapasztalható probléma a turbó körül. Ha van, akkor egyértelműen érdemes foglalkozni vele, de abban biztos vagyok, hogy a felújítóműhelyek ezt tudják orvosolni.
Ha nincs vele probléma akkor tartsd észben, hogy majd egyszer valamikor nemsokára érdemes lesz egyébként is felújítani.

Remélem tudtam segíteni.
Erhard 242 (Pure Energy)18-08-2021 18:18:18 // 21432
Sajnos ez nem a Fiat hibája a Garrett nem ad ki alkatrészeket csak egyben cseréli a turbót ez minden autógyártónál így van aki tőle veszi...az megint másik kérdés, hogy a sok minőségibb utángyártó, mint pl a Melett stb csinál hozzá közép részt, változó geot ha van rá igény vagy átfedés márkák között, kétszer nem mondom, hogy megegyezik a Giuliaé más márkájú autóéval... de ha van valamennyi lógása és nincs hangja akkor nyugodtan mennék vele tovább lesz még nagyobb lógása is ...
Anubis18-08-2021 17:56:13 // 21431
Köszi mindenkinek a hozzászólásokat. Sajnos senki nem mondta ki egyértelműen, hogy ennek a turbónak már annyi viszont azt senki nem meri mondani, hogy lehet használni az autót. Ha látható határidőn belül lenne alkatrész akkor nem is érdekelne annyira a dolog, valahogy csak kibírom autó nélkül. Bonyolítja a dolgot még az is, hogy kötöttem egy plusz garanciát ami elvileg 750.000 ft-ig fizet és a turbó is beletartozik. Szóval ez miatt sajnos a bontott gyári és az ebay lehet egyenlőre nem opció. Viszont szomorúnak tartom, hogy egy ilyen autóhoz nem lehet alkatrészt kapni, illetve természetesen mindenki takarózik a Covid helyzettel és, hogy az Olaszok egész augusztusban szabin vannak. Csatok pár képet milyen állapotban volt a szűrő 11.000 km után és a turbó típusáról is. A Tatai bontóval is beszéltem, Ők is azt mondták nincs és csak az új játszik. A turbót a leömlővel együtt cserélik, sőt volt aki azt mondta, hogy a hozzá tartozó elektronikát is cserélni kell kompletten. Ma kértem egy FIAT szalonból ajánlatot a javításra, cserére. Még nem kaptam választ.
tdemeter18-08-2021 16:01:56 // 21430
Nekem az offos xtrailben 27000-nél tönkre ment. Sípolt mint a fene. Kicserélték gariban, de nagyon csodálkoztak rajta, nem jellemző rá. Azóta lekopogom minden okés.
WarbiRunner (Gyuri)18-08-2021 15:50:51 // 21429
Szerintem a gyári is kenyai, max jobb minőség. :-) De értem amit mondassz, én is a bontott OEM és az új között választanék pénztárca és kedv függvényében. De remélem nem kerül sor ilyesmire, három turbós autón már túl vagyok, egyikben se pusztult el a csiga, maradjon is ez így.
Erhard 242 (Pure Energy)18-08-2021 15:32:45 // 21428
Majd egyszer vegyél kenyait aztán látni fogod, hogy a bronz ott vasból van nem hiába harmad annyi, mint egy normális... én nem adok kenyait nincs kedvem szopni a garival, megahgyom pl a wizardnak aki évente új Kft csinál 🤣🤣🤣🤣
VMate18-08-2021 15:16:46 // 21427
Szia, nem a turbo miatt lesz olaj a légszűrőn, nehogy kicseréltesd. Van ezekben egy un. segregator és annak a hibája okozza a légszűrő "olajosodását".
tdemeter18-08-2021 15:12:45 // 21426
Normális cég gyári beszállítók ellenorzott cuccaival dolgozik.
Ha valaki sok elégedett ügyfelet akar és kevés garanciális panaszt, akkor nincs más út.
WarbiRunner (Gyuri)18-08-2021 15:07:49 // 21425
Kiváncsi voltam.. kis kereséssel minden is van, nem tűnik megoldhatatlannak a dolog. Amúgy a gyári Honeywell (Garrett?) turbó Romániában készül XD Gondolom kenyai alkatrészből :-P
Erhard 242 (Pure Energy)18-08-2021 14:43:26 // 21424
Hát a wizard biztos ezt a fost talán elmegy 1 évet, normális nem újítja fel, mert nincs mivel 🤣🤣🤣 Szóval nincs hozzá normális akkor inkább egy bontott vadászat ...
WarbiRunner (Gyuri)18-08-2021 14:32:43 // 21423
Csak azt cáfoltam, hogy nincs. 1 perc netezéssel lett. A turbó felújítók szerinted mit tesznek bele? :-) Amúgy az eBayen még 1 perc ráfordítással van felújított is 200-300e közötti árban. Mondjuk én ha így járnék simán keresnék bele bontott gyárit.
Erhard 242 (Pure Energy)18-08-2021 14:01:29 // 21421
Nah Garrett és az új 460+ fa...
Erhard 242 (Pure Energy)18-08-2021 13:50:17 // 21420
Ha nincs középrész akkor nehezen, mi van a delejkeben gondolom nem garrett akkor már lenne hozzá közép a kkk ilyen faramuci...
Erhard 242 (Pure Energy)18-08-2021 13:44:07 // 21419
Ezt a kenyai fost szerintem Te sem raknád be 🤣🤣🤣
tdemeter18-08-2021 12:49:19 // 21418
Szia!

Kérlek kérdezd meg az AH turbo kft-t, a srác akié a szomszédom volt évekig. Amikor megvettem juliskát, akkor ő megnézte (szakmai kíváncsiságból) és azt mondta, hogy ismeri ezt. Hátha a benzines nem sokban tér el a dízeltől.
WarbiRunner (Gyuri)18-08-2021 12:46:42 // 21417
De simán bontott gyárit is néznék, nem tipikus hiba szerintem.
WarbiRunner (Gyuri)18-08-2021 12:45:39 // 21416
Itt egy középrész pl.
Liquid18-08-2021 11:27:40 // 21415
Nem lehet felújítani? Ezt nehéz elképzelni.
Anubis18-08-2021 10:50:37 // 21414
Üdv. Mindenkinek!

Eddig csak olvasóként követtem a fórumot, de most tanácsot szeretnék kérni Tőletek. Van egy 180 Hp-es 2,2-es diesel Giuliám , 130.000 km-rel. Az időszakos olajcserekor jelezte a szerelőm, hogy olajat talált a légszűrőben. Ezután megnézte a turbót, enyhén kotyogott a középrész. Futottam pár kört az ügyben és kiderült, hogy csak új komplett turbót lehet kapni, nincs javító készlet hozzá.
5 turbó javító műhely és 2 szervíz megerősítette ezt. Most ott tartunk, hogy az alkatrész beszerzése kb. 1 hónap. Javítással együtt 1MFt a költség. Ez típushiba ennél a fajta Alfánál vagy egyedi a problémám? Valaki járt már így közületek? Esetleg valami tipp? Köszi
Giuntini18-08-2021 00:43:05 // 21413
Nagyon jó utat kívánok! Mi lassan két éve elterveztük, hogy testületileg kimegyünk nem jött össze az ismert okok miatt...
Mindenesetre ha ennek a rémálomnak vége, akkor bevágom magam a 159-be és elmegyek az én hálaadó zarándokutamra. Elsőként Casciába, az umbriai kisvárosba, majd Rómába, imádott városomba, mindent végigjárni. Visszafelé Milano, és az Alfa Romeo múzeum.
Üdvözlöm a 164-est, egy csodálatos időszak (80-as evek vége 90-es évek eleje) legszebb képviselőjét és a 8C-t amelyet még sohasem láthattam élőben! Meg a Carabót is, személyes kedvencedet (nekem volt Matchbox-ban).
Annak idején volt egy ilyen katartikus találkozásom, Maranellóban, a Ferrari múzeumban. Gyerekkorom óta a kedvenc autóm a Ferrari 250 GT Lusso. Egyszerűen ilyen szép autót nem tudodott (szerintem) készíteni a világ autóipara. És én akkor megérinthettem....
Giuntini18-08-2021 00:24:39 // 21412
Ebnen tökéletesem egyetértünk, imádtam!
Piritu - 1.000.00017-08-2021 22:08:20 // 21411
"melyik Alfának küldötök üdvözletet?" - annak amelyik odavitt téged és ott áll a parkolóban :-)
tdemeter17-08-2021 22:00:41 // 21410
Én a 164-nek, amely úgy néz ki, mintha tegnap jött volna ki a gyárból . Benne a bőr is olyan mint az új (valszeg az is) :) Nemtom miért de nekem az és a 33 stradale maradt meg legjobban
Halesz17-08-2021 21:11:40 // 21409
Ezt a videót még durvább volt úgy nézni, hogy itt vagyunk épp a környéken (majd csüt este érkezünk Veronába). Kb együtt toporzékoltam Csabával…
Nagyon nem hiányozna ez az izgulás nekem egy olyan olasz túrán, amit mi elterveztünk. Most tegyük félre a vezetési élményt, mert abba a Skodába az max a kényelem terén szorult… de hogy azon kelljen izgulni, hogy hol és mennyit tudok majd tölteni? Ez vicc, basszus, és így akarnak 10-15 éven belül átterelni mindenkit az elektromos autózásra…
Huh, mennyi mindent tudnék erre írni..

Amúgy azok, akik soha sehol nem akarják megadni az adataikat, még egy emailcímet sem, azok hogyan töltenek? :)

De örülök, hogy nekem a legnagyobb gondom a mostani autós túrán, hogy a szálloda nem túl tágas parkolójában meg ne karcolják az autómat. Szerencsére holnap már máshol alszunk.
(Reggel megyünk a Múzeumba, melyik Alfának küldötök üdvözletet? 😀)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.