Forum >> Giulia

Hardy28-04-2022 17:30:12 // 25490
50.000 önrésszel? Nem. Meg az jól jön máskor is. Plusz utána évben nem 95.000 lesz.
Erhard 242 (Pure Energy)28-04-2022 15:01:26 // 25489
95e az éves casco az autóra... nem jobb?
Hardy28-04-2022 14:59:10 // 25488
45-130.000 Ft az ára. Attól függ mekkora hány kamera meg mit tud. A legnagyobb első hátsó kamera 24 órás parkolómód stb. Aliexpressen találtam. Beütöttem, hogy Alfa Giulia Camera. Van olyan amit be kell kötni de olyan is ami Plug&Play. Csak rákötöd a fent levő csatlakozóra.
Camera
tdemeter28-04-2022 08:31:06 // 25487
Ez a fitcamx, nem? Én most akarok mindkét autómba rendelni 1-1 ilyet, de jó borsos az ára. Van másik ugyanilyen megoldás is?
Liquid27-04-2022 21:20:50 // 25486
Ez tetszik, igényes megoldás.
Liquid27-04-2022 21:17:52 // 25485
Nekem nagyon egyszerű AliExpresses van mindkét kocsiban.
Hardy27-04-2022 19:46:16 // 25484
Én ilyenen gondolkozom. Van belőle több fajta és nem feltűnő.
Hardy27-04-2022 19:29:11 // 25483
Kb 10 perc leszedni a lököst elsőre. Nagyon meglepődtem mert rákészültem rendesen. Ha géppel csavarozol akkor 7 kb.
Szabolcs 15927-04-2022 17:40:35 // 25482
Nekem a nyest rágta el a kábelét de szerencsére lehetet javítani
Csabi27-04-2022 17:34:42 // 25481
Szerencsére még semmi nem döglött meg...
Mit okozott nálad? Teljesítménycsökkenés, vagy csak dobta a sárga lámpát?
Golyszi27-04-2022 11:54:24 // 25480
Csak kiváncsiságból, rajtam kívül másnak is döglött már meg az EGT szenzorja? (P0546-00)
Erhard 242 (Pure Energy)25-04-2022 22:18:04 // 25479
Nah én meg pont fordítva vagyok még a fehér aszfalton sem tudom megcsúsztatni a seggét vagy most hazafelé a szokásos körforgalomban sem pedig az eső is szemerkélt ... egyenlőre túl jól fog a gumi 😎
Szabolcs 15925-04-2022 21:46:44 // 25478
tudom rossz helyre teszem giulia tesója rosszalkodik 2 napja se kép se hang , biztosítékok jók akksi sarut le vettem, valakinek valami ötlet, panel hiba lenne
WarbiRunner (Gyuri)25-04-2022 21:02:19 // 25477
Az is szélsőséges gumi, azt is melegíteni kell. Ha elfogy a Goodyear, megy fel a 'szokásos' Vredestein. Kényelmes, halk, jól kontrollálható, és kiegyensúlyozott, 15 fokban, esőben is lehet közlekedni vele. RWD-nél fontosabb szempontnak érzem, mint a nyári pályás tapadást.
Giuntini25-04-2022 20:25:29 // 25476
Michelin Pilot Sport 4😊
WarbiRunner (Gyuri)25-04-2022 17:30:06 // 25475
Bemelegítve megjön a tapadása, lehet hogy melegben nyektetni jó gumi lenne, de általános használatra elég szélsőséges. Én is maradok az utcaibb gumiknál. Hangos és kényelmetlen is, a téli gumim még 15 fokban is minden szempontból jobb, kicsit megbántam, hogy hamar átcseréltem.
Tommi25-04-2022 17:09:17 // 25474
Nekem is Eagle F1 van a Stelvion, nem egy világbajnok gumi... Ha cserélni fogom, tuti mást fog kapni :)))
tdemeter25-04-2022 15:25:38 // 25473
Lesz annak gazdája, nem aggódok :)
Zselé25-04-2022 14:56:02 // 25472
Az a baj, hogy vettem egyforma széles 18-asokat, egész jó Bridgestone gumikkal.

Most nem szeretnék invesztálni felni cserébe, teljesen jó ez is, csak ez a felni tetszik jobban :)
tdemeter25-04-2022 11:14:45 // 25471
Az enyém is eladó lesz ősszel, az pont ilyen :)
Norby24-04-2022 19:41:57 // 25469
19es qv felnit vettem téli gumival, kapott rá nyárit.
WarbiRunner (Gyuri)24-04-2022 18:05:30 // 25468
Igen, erre mondam, hogy az automatást le kell tiporni. Ha félgázt adsz, játszik a nyomatékkal, mert nem elvált, hanem a turbólyukat áll neki eltüntetni. Ha lekoppintod a pedált, azonnal reagál.
A gázpedálon én nem érzek változásokat, szerintem csak a váltóval játszik. De mondom, N-ben nem használom, nekem az nem megy.
Azt én is figyeltem, hogy van ugyan nyomaték alul is, de 3000 fölött szabadul el a motor. Autópályán kifejezetten érdekes élmény ahogy 170 körül megbolondul. El tudom képzelni, hogy itt is szoftver trükk van, ott nagyon megy.
Az M-módot viszont ki se próbáltam még, mivel sima D-ben is bele tudok váltani, és nagyon okosan veszi vissza a vezérlést. Azt szuperül megírták, figyeli, hogy hogy vezetek. A Csobánka szerpentin alatt egyszer sem vette vissza pl a vezérlést, az egyenesekben sem.
Az Eagle F1.. erre mondtam, hogy Lada feeling, kéne a zsák cement hátra 🤣
Zselé24-04-2022 17:52:42 // 25467
Pont ilyet kerestem! Három hónapja… :(
tdemeter24-04-2022 17:45:04 // 25466
4 évszakra vagy nagyobb méretre váltasz?
Norby24-04-2022 17:15:46 // 25465
Eladó 18-as téli szett, ha valakit érdekel keressen.
Erhard 242 (Pure Energy)24-04-2022 13:17:17 // 25464
Én most Hankook Evo3 at nyuzok eddig nagyon fain
carver24-04-2022 12:23:38 // 25463
na megvolt tegnap a teszt (egy biatorbágyi húsbolt látogatásal egybekötve :) M-ben (magasabb fordulatszámon) kis gázra jól érezhetően két ütemben jön a tolás, ez lehet hogy tényleg annak tudható be amit mondtál. Nagy gázra érdekes módon ez nem (vagy alig) érezhető, egyenletesen húz végig.

D-ben nagy gázra azonnal visszavált, de kis gázra ugyanaz a "kettős" löket jön mint amit M-ben érez az ember.

Alacsony fodulaton nyúlósabb a gázreakció, ami azért furcsa mert az erőmérőt visszanézve a max nyomaték már 2200 körül megérkezik és onnan lapos legszabályzásig. De az tény hogy a lóerő 2000 körül még csak 100 körül van 3000 után jön meg a 150, nyilván ez is olasz, ezt is 3500 fölött kell járatni ha élvezni akarja az ember. Abban a tartományban egyértelműen virgoncabb minden szempontból.

Ami még érdekes volt, hogy kétszer is olyan érzésem volt, hogy ugyanarra a sebességre, fordulatszámra egymás után visszamenve másodszorra gyorsabban reagált, de nem volt lehetőségem megbízhatóan előidézni. Az viszont egyértelmű, hogy kövér gáz után magasabban tartja a fordulatszámot, arra számít hogy most menés lesz, de utána elég gyorsan visszaáll normál működésbe ha nem folytatódik a tempó.

Szóval szerintem sok szoftveres okosság van benne ami miatt esetleg nem tűnik kiszámíthatónak a gázreakció, mert úgy tűnik több körülmény alapján állítódik a pedál reakcióideje, a fordulatszám stb.

D-ben, magasabb fordulatszámon használva úgy éreztem sokkal kevesebbet akar belenyúlni, ott rád bízza a dolgot...

Az Eagle F1-ről meg csak annyit hogy 11 fok nedves úton legkisebb kormánymozdulat plusz gázfröccsre képes kitörni, ESP visszaránt stb, nehezen kezelhető, de legalább körforgalomban egész sokat enged driftelni... Nem tudom az újabb verziói jobbak-e de aki most vesz Giuliát ne ezzel kérje...
denil124-04-2022 10:39:54 // 25462


Az egyik kedvenc kepem :)
G-MANN🍀24-04-2022 10:37:26 // 25461
Így így 😂 sima Stelvio meg Ti diffúzorral jött😉
Riccio Bianco23-04-2022 22:45:34 // 25460
Sziasztok!

Valaki használ itt dash cam-et? Ha igen milyet?
WarbiRunner (Gyuri)23-04-2022 21:50:29 // 25459
Ó jesszus...🤣 Kérni nem lehet pénzért, de ha valakinek mázlija van, bármit lehet 😄
WarbiRunner (Gyuri)23-04-2022 21:49:17 // 25458
Az N módot elcseszték, szerencsére a D rendben van, különben igen csalódott lennék. Automatásnál azt is szokni kell, hogy le kell tiporni, akkor reagál igazán. Én a 159-en begyakoroltam :-)
G-MANN🍀23-04-2022 20:59:54 // 25457
Sima Super hátsó dupla kipuffal kérve, orra meg véletlenül Veloce 😉
Erhard 242 (Pure Energy)23-04-2022 20:36:34 // 25456
Nem mentem még részecske szűrös benyással de ezek szerint ott nem kicsit nyúltak bele a programba negatív irányban ... szerencsére az enyémben nincs teszi a dolgát N ben is annyira gyorsan reagál előzésnél is mire oda nyúlnék a fülhöz már vissza váltott kettőt 😎
Zselé23-04-2022 20:10:41 // 25455
Ez valami optikai csomag nem? A hátsó is olyasmi, meg azt nem tudom a Super is 2 kipuff?
G-MANN🍀23-04-2022 19:15:54 // 25454
Nem egyezik, csak amikor elrontják az összeszerelést.
Budaörsre is jött összevissza Stelvio is 😂😂
WarbiRunner (Gyuri)23-04-2022 14:16:17 // 25453
A 2022-es Super első lököse már egyezik a Veloce-val? Ez is a gyártás optimalizálás része lett úgy tűnik.
G-MANN🍀23-04-2022 11:52:47 // 25452
Extrema=Egy éve nem rendelhető, most visszahozott Veloce Ti 😉
carver22-04-2022 20:03:41 // 25451
megint tanultam valamit... a gázpedál biztos hogy nem lineáris, különben nem lenne az a viselkedés amit Zselé is mondott. De ha évtizedek óta drivebywire van akkor biztos hogy itt valami máshogy van beállítva mert itt feltűnt. Persze az is lehet hogy amiatt tűnik fel hogy váltogatok D és N között...

A Goodyeart én is rühellem, nemrég raktam fel, tegnap annyira csúszkált még száraz úton is, annyira kiszámíthatalanul mozgott, hogy kiszálltam megnézni megvan-e minden kerékcsavar... Mondjuk hülyén is fújták, 2,2-2,7 között minden volt elöl is hátul is. Pedig ismerem őket...

Alig várom hogy lekopjon, soha többé Goodyear.
WarbiRunner (Gyuri)22-04-2022 17:49:41 // 25450
Pedig hidd el, amikor alacsony fordulatról, nyomatékból indulnál (visszaváltás nélkül), akkor a lock up szétkapcsol a váltóban és a konverter enged némi "csúszást", és megpróbálja nyomaték sokszorozással eltüntetni az amúgy létező turbólyukat. A 159 ugyanezt csinálta, csak sokkal egyértelműbben kivehető volt, hogy mi történik. Valószínűleg így is sokkal finomabb, egyenletesebb gyorsítás érzetet adott, mint a kézi változat. A Giulia sokkal sokkal ügyesebben oldja meg, kisebb a lag, de érezhető.
Abban igazad van, hogy nálam nagyon ritka, hogy alacsony fordulati nyomatékból csinálok bármit is, a dízelt sem nagyon engedtem 2000 alá, és nem is kedvelem én sem, amikor a váltó turbólyukat foltoz :-) Nekem örömünnep volt visszaülni benzinesbe, pedig szerettem a dízelt is. Szerintem a drive by wire-hez ennek nincs köze, a gázpedál évtizedek óta elektromos szinte mindenben.
A pedálút nekem D-ben pont azért nem tökéletes, mert túl hamar ad nagy gázt, nagyon nehéz finoman adagolni. A linearitásával lehet gond. Próbáld egy kanyar közepén megmozdítani a farát csak picit. Nagyon nehéz játszani vele úgy, hogy ne dobja el magát, és ne az esp fogja meg.
A GoodYear Eagle meg mondjon le, 15 fokban lényegében kéne az a cementeszsák hátra, mint egy Ladába télen XD
carver22-04-2022 17:00:13 // 25449
A váltót és a gázreakciót szétválasztanám, a váltó önmagában szerintem szuperül van beállítva, gyors, és ahogy írtam és is élvezem, hogy automata módban is bele tudok nyúlni ha kell, pont az előzés nálam is az egyik szituáció ahol ezt gyakran megteszem. Minden másra ott van az M :) (Az egyetlen kifogás, ami -talán - a váltóval van összefüggésben, az az hogy nem lehet vele kulturáltan megállni...)

De a gázreakció nem kell hogy visszaváltással járjon együtt, ha lóerőből/nyomatékból meg tudja oldani (tudom te pont azt nem szereted, ha nyomatékból próbálja), én az erő/ nyomaték felépülését, a megindulást tartom lassúnak és nem tudom ezt mennyire a turbó és mennyire a drive-by-wire okozza. Illetve a másik hogy mekkora pedálút mekkora gázadást okoz. Én ezt is rövidebbre/érzékenyebbre hangolnám (ahogy a kormány is a legérzékenyebb a kategóriájában és nekem az is nagyon bejön)

De most így végiggondolva nyilván a D azért is tetszik jobban mert később vált fel, a magasabb fordulatszám nagyobb erőt tart készenlétben, tehát a kulcs lehet a magasabb fordulatszámon autózás (= D vagy M mód) és nem a drive-by-wire - vagy dízelt kell venni :D

Látom hévégén újabb teszt lesz :)
Zselé22-04-2022 16:37:44 // 25448
Én viszont zömében N-be megyek a városban (280le), mert a D tényleg elég fickós, olyan “ideges” - azt akkor kapcsolom, ha van hely menni. Megold mindent N ben is, csak ha megkóstolod a D-t, nyilván az lesz az etalon reakciókban :)
carver22-04-2022 16:33:36 // 25447
Új Extrema modell pirosban.

Van pár érdekesség ebben a videóban, engem ezek a megszaporodott "modellek" arra emlékeztetnek, mint amit a számítógépes játékokban gyakran látunk, hogy rendszeresen kijönnek olyan limitált skinek, fegyverek, stb amiért azután lehet pénzt kérni (nem beszélve a pay-to-win dolgokról...).

Ez (szerintem) egy új jelenség, amivel pl fenn lehet tartani a médiajelenlétet anélkül, hogy új modellt, faceliftet stb adnának ki. Lehet morogni, de szerintem marketing oldalról ügyes húzás.

A másik amit Ron említ a Havas Milan-nal kötött deal, ami új színt hozhat az AR sokat kárhoztatott marketing tevékenységébe (vagy akár már hozott is az Exterma stb modellekkel?)... A Havas nem kis cég 100 országban vannak jelen a világ legismertebb márkáival dolgoznak... akár jó is lehet...
WarbiRunner (Gyuri)22-04-2022 16:27:33 // 25446
Minden automataváltós autó gondolkozik kicsit mielőtt reagál. Ha belegondolsz, amúgy sokkal gyorsabban reagál, minthha egy kézi váltóst "hirtelen" visszakapcsolnál és nyomnád neki, csak tennivaló hiányában soknak tűnik.
Amikor odalépsz, el kell döntenie, hogy a konverterrel variál, sebességet vált, vagy mi legyen. A váltó a fő oka.
Az N módot nem ismerem igazán, nem használom, mert hamar vált el, engem zavar. Maga a gázreakció sem tökéletes, mert D-ben már jobban venné a lapot, viszont túl érzékenyen teszi, nagyon nehéz finoman gázzal mozgatni az autót pl egy kanyarban. Ezt a Giulietta M.air-nél sokkal jobban oldották meg, igazán harapósra sikerült.
A váltófül szerintem automataváltós élményautónál alap. A Giulia nagyságrendekkel jobban találja el a szituációkat magától is mint pl. a 159 Q-tronic tette, nagyon élvezem, hogy finom fékre lépéssel lehet neki jelezni, hogy mi következik, és már egy fokozattal vissza is váltott. Full automata módban is élvezhető. Viszont igazi élmény menetet kézi kapcsolással tud, szerintem ez így normális :-) A kanyar előtt visszaröffentem, nem várom meg, amíg amúgy magától is kitalálná a szituációt.
Legtöbbször előzni is kézi kapcsolással szoktam (ha szűket kell előzni), valamiért így esik jól vele.
Ami nekem nagyon tetszik, ahogy módváltás nélkül bele lehet váltani és nálam hagyja a vezérlést, és viszonylag okosan veszi vissza. Ha csak egyet váltok, egész hamar visszaveszi és váltogat tovább magától. Ha érzi, hogy kapcsolgatok, akkor viszont egész sokáig nem veszi vissza. Valamilyen szinten figyeli, hogy mit akarok, és annak megfelelően kacsolgat tovább automatikusan, vagy hagyja nálam a kontrollt.
carver22-04-2022 15:27:02 // 25445
persze most jövök rá, hogy 510 lóerővel vsz kevesebbet kell visszakapcsolni mint 200(220)-szal :D
carver22-04-2022 15:24:56 // 25444
az FCW nekem gyanús hogy valamit változtattak rajta mert akik mostanában vették mintha többet panaszkodnának rá, egyébként érdemes a kormánnyal is játszani, ha már kicsit is mozgatod a kormányt akkor kevésbé parázik az FCW (az enyém 2019-es) és elhiszi hogy meg fogod oldani.

A nagy gáz az valóban így működik, ha lepadlózod vagy kövérgázt adsz akkor azonnal ledobja az álruhát és elszabadulnak a lovak, ez a B verzió a visszakapcsolás mellett, de a visszakapcsolás szerintem kiszámíthatóbb.
Zselé22-04-2022 15:11:17 // 25443
A gázreakcióval picit hasonlóan vagyok, illetve a váltófülek N-ben való használata sem teljesen kerek még nekem. Pl. andalgok a sorban, és ki szeretnék menni a belsőbe valaki elé: csak gázadásra lassan vált vissza - nagy gázra meg kilövök, mint egy idióta :) A váltófül reakció meg D-ben mintaszerű, N-ben azért picit hezitálósabb szerintem.

Viszont ma is volt egy rossz élményem az FCW rendszerrel. Befékeztek, befékeztünk mi is (félig én, félig Júlia). De a probléma az volt, hogy a helyzetet kikerüléssel-gyorsítással akartam megoldani... ő meg csak fékezne. Aztán egy fél-egy másodperc múlva, mivel álltam a gázon, engedett az akaratomnak - de ez így hülyeség :(
carver22-04-2022 14:30:22 // 25442
nekem viszont pont úgy tűnt minta egy idő után karakteresebbé vált volna a hangja. Az elején nagyon visszafogottnak találtam, úgy éreztem túltolták a hangtompítást... Most sem sport(os)autós a hangja, ugyanúgy kéri a karakteresebb kipufogót - még családi autóként is - mint a megírást, de már legalább belülről is hallani valamit ha tempósan megyek vele.

Hihetetlen élvezet (tempósan) menni vele, ilyen futómű nem volt még alattam olyan autóban amivel legálisan lehet országúton menni, családot el tudom vinni nagypapához stb, egyetlen egy dolgot nem fogok megszeretni (csak megszokni) rajta, a drive-by-wire-t. A gázreakció csak D-ben közelíti meg azt amit én szeretek, a spontán, azonnali reagálást, N-ben fél másodperccel korábban kell elkezdeni nyomni a pedált hogy akkor jöjjön a nyomaték amikor nekem kell (persze lehet erre a turbó is rátesz)... A fék sem elég közvetlen nekem, de emlékezetem szerint azon nem módosít a DNA, majd ezt is letesztelem.

Ezért jó hogy van rajta váltófül, mert azt már kitapasztaltam, hogy mik azok a helyzetek amikor manuálisan váltva történik az amit szeretnék, a pedáloknál csak a D mód az alternatíva. Ez például kiválóan működik, hogy D-ben bármikor be tudok avatkozni a váltófülekkel, majd pár másodperc múlva visszateszi automatába.

Igazából nekem az nem áll össze hogy a kormány ennyire közvetlenül, finoman reagál minden rezdülésre, a pedálokat viszont noszogatni kell. Pedálokat nem lehet megírni? :D
WarbiRunner (Gyuri)22-04-2022 12:16:27 // 25441
Hasonlóan érzem, mintha úgy 6000km után valamikor megváltozott volna. Nagy kérdés, hogy tényleg így van, vagy csak addigra járatódtam össze vele :-) A hangja is finomodott szerintem, de lehet hogy azt is csak megszoktam. A kedvenc csobánkai szakaszomon is jártam már vele korábban is, de most egy bő hete adta meg igazán azt az élményt, amit egy ideje keresek. Nehéz megfoglamazni, olyasmi, amit írsz. Intuitív, mintha testrész lenne, nem egy jármű.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.