Eddig sem keltek el azok a gyönyörű autók, és lehet Budapestről még optimistán látszik a közeljövő, a vidéki realitás már kicsit más.
Itt már az abszolut összegen van a hangsúly, nem azon, hogy az alaphoz képest jó áron kapod. 15 egy alap, 16-ért ebben a viszonylatban persze hogy jó ajánlat lenne egy Villa D'Este. Kérdés, hogy meddig van fizetőképes kereslet itthon.
Ha lenne, már nem lennének ott azok az autók. Meg kell nézni EUR-ban mennyit kérnek egy ilyenért kint.. Minden egyes forintleértékelődéskor közelebb kerülünk ahhoz, hogy szépen kihordják a készletes autókat innen.
Forum >> Giulia
WarbiRunner (Gyuri)05-10-2022 18:34:58 // 26490
Hardy05-10-2022 18:15:44 // 26489
Sziasztok-
Valaki cserélt már aksit? AGM-es vagy sima lett berakva? Illetve a csere hogyan megy? Csak cserélem és keszen van, vagy valahol be kell állítani valamit az IBS miatt?
Valaki cserélt már aksit? AGM-es vagy sima lett berakva? Illetve a csere hogyan megy? Csak cserélem és keszen van, vagy valahol be kell állítani valamit az IBS miatt?
SD05-10-2022 16:00:02 // 26488
Most kicsit összecsúszott a piac mert 2-3 millió lépcsőkkel ott van a használt, az új, a felszerelt, a QV, és 20 millió körül meg már indul a villany autó örület..
Az biztos hogy az alap verziókat csak olyan alfabolondok veszik meg akik pont erre vártak:)))
A felszerelt extrázott autók hosszú távú befektetésnek jók de ugye használni is kéne, nem lehet elrakni 30k km-el 30 évre..
Én szerintem egy jó image filmmel a komplett készletet ki lehetne söpörni Magyarországon, gyúrjunk rá:)
Az biztos hogy az alap verziókat csak olyan alfabolondok veszik meg akik pont erre vártak:)))
A felszerelt extrázott autók hosszú távú befektetésnek jók de ugye használni is kéne, nem lehet elrakni 30k km-el 30 évre..
Én szerintem egy jó image filmmel a komplett készletet ki lehetne söpörni Magyarországon, gyúrjunk rá:)
Halesz05-10-2022 15:42:54 // 26487
Előbb utóbb eljön az a pont, amikor egyszerűen ennyiért nem veszik meg. Így , hogy tesómnak hónapok óta figyelem a használt kínálatot, már látszik ahogy szépen lassan beállt a piac. Nem forognak már az autók, a jó ajánlatok is hetekig ott vannak, nem tűnnek el napok alatt.
A legapabbak maradnak majd meg, amikben van izgi extra (napfénytető, váltófül, stb), azok szépen elkelnek, aztán max majd azoknak az ára megy lejjebb, amikben tényleg semmi nincs. Persze egy full alap Giulia is izgibb a kategóriatársainál, de én amúgy itt sem tippelnék áresésre, mert szerintem lassan jön a következő áremelés (ami megint a készletes autók árát tartja majd minimum szinten).
A lentebb említett Villák 16 millió körül tuti izgalmas, limitált modellek, meg fogják találni a vevőjüket. Bőr műszerfal, egyedi beltér, extra (milliós árú) fényezés, satöbbi. Van aki ezt fogja venni, nem a full alap Giuliát 17-ért. Sőt, szerintem még simán emelni tudnak az árán is.
A legapabbak maradnak majd meg, amikben van izgi extra (napfénytető, váltófül, stb), azok szépen elkelnek, aztán max majd azoknak az ára megy lejjebb, amikben tényleg semmi nincs. Persze egy full alap Giulia is izgibb a kategóriatársainál, de én amúgy itt sem tippelnék áresésre, mert szerintem lassan jön a következő áremelés (ami megint a készletes autók árát tartja majd minimum szinten).
A lentebb említett Villák 16 millió körül tuti izgalmas, limitált modellek, meg fogják találni a vevőjüket. Bőr műszerfal, egyedi beltér, extra (milliós árú) fényezés, satöbbi. Van aki ezt fogja venni, nem a full alap Giuliát 17-ért. Sőt, szerintem még simán emelni tudnak az árán is.
WarbiRunner (Gyuri)05-10-2022 11:34:03 // 26486
Na ez az amire én nem tudnám a választ. Mostanában kevesebb időm volt műsorokat hallgatni, de ha autóvásárlás előtt állnék, valamiképpen eljuttatnám Gáborhoz a kérdést, hogy most érdemes sietni, vagy most érdemes kicsit várni. Mert persze egy irány, hogy az autó olcsóbb nem lesz. Viszont azért a válság szele kicsit belekavart ebbe, mert ott a sok raktári autó, amire fogy a fizetőképes, vagy inkább pénzt kiadni hajlandó vevő. Akciósan 15-ről indulnak most az alap 200 lovasok és eszementen elszállt áron kínálják a használtakat is. Előbb utóbb eljön az a pont, amikor egyszerűen ennyiért nem veszik meg. Így , hogy tesómnak hónapok óta figyelem a használt kínálatot, már látszik ahogy szépen lassan beállt a piac. Nem forognak már az autók, a jó ajánlatok is hetekig ott vannak, nem tűnnek el napok alatt.
SD05-10-2022 11:21:02 // 26485
Hát én a 20-at tuti nem érem el egy évben, a 8 amit eddig mentem az azért csalóka mert inkább csak a kötelező körökből jött össze, de mondjuk egy 10-12-nél nem saccolnék többet.
Halesz05-10-2022 11:16:13 // 26484
Ha nem használod sokat, megéri a használatalapú Casco is. Én is hamarosan áttérek rá.
SD05-10-2022 10:27:19 // 26483
Eszméletlen ami a piacon zajlik, de még vannak raktári Giuk most kell lecsapni rá:)))
WarbiRunner (Gyuri)05-10-2022 10:21:57 // 26482
Nem is fogy az sem igazán, az autók árazása elment az irreális irányba. Csak azért nem csodálkozok ezen, mert rendszeresen hallgattam Várkonyi Gábor műsorait. Baromira igaza lett, és örök hálám neki, erősen része van abban, hogy Giuliám lett.
WarbiRunner (Gyuri)05-10-2022 10:01:06 // 26481
Én mutattam a feleségemnek, hogy hogy tetszik neki, "semmi különös"-ként értékelte. Nem adná oda érte a Giuliettát sem, nem hogy 17-et..
Én sem látom továbbra sem a vevőkört...
Én sem látom továbbra sem a vevőkört...
SD05-10-2022 08:33:52 // 26480
Biztosító tekintetében rá ellenőriztem, vannak elszállt árak. De pl. köbe, allianz, adott egész értékelhetőt.
Nekem a Máv Köbe sztori még él régről.. ilyen ez az öreg kor:D
Casco, Kgfb ti merre kötöttetek?
Kgfb bónusz van de másik autón, majd tervezem átrakni de talán tavasszal.
Szóval most vagy párhuzamos, vagy új 0-ás lenne az indulás?
Mi lenne a reális ár? Ugye még nem tudok adatokat így hozzávetőleges ajánlatokat tudtam csinálni.
Kgfb: 40-80-bármennyi
Casco: 177-bármennyi
Nekem a Máv Köbe sztori még él régről.. ilyen ez az öreg kor:D
Casco, Kgfb ti merre kötöttetek?
Kgfb bónusz van de másik autón, majd tervezem átrakni de talán tavasszal.
Szóval most vagy párhuzamos, vagy új 0-ás lenne az indulás?
Mi lenne a reális ár? Ugye még nem tudok adatokat így hozzávetőleges ajánlatokat tudtam csinálni.
Kgfb: 40-80-bármennyi
Casco: 177-bármennyi
RomeoOne04-10-2022 23:26:55 // 26479
Kíváncsiságból megkonfiguráltam én is az enyémet, már amennyire jelelnleg meg lehet ugyanazt. Jó másfél év alatt a listaár 32-ről 39-re szaladt fel. Nem gyenge.
Halesz04-10-2022 21:49:41 // 26478
Nem az a baj, hogy a Tonale 15-től kezdődik... hanem ha összeraksz magadnak egy jól felszerelt Supert (Sprintet), már az is 20-on túl van... Ha meg Veloce...
Fornitore04-10-2022 21:28:51 // 26477
Na meg tényleg hogy a bejáratnál ott árulják a Citroeneket nekem nagyon kiábrándító de lehet csak én vagyok finnyás. Ennyi erővel az óradíj is lehetne Citroenes 😀. Örülök hogy 2020-ban még nem így volt.
Fornitore04-10-2022 21:22:35 // 26476
Tényleg azt is néztem hogy a fehér giulia olcsóbb.Üldögéltem a Tonaléba de nem éreztem valahogy a dolgot magaménak. Most is azt mondom egy Alfa mániás férfi vesz a feleségének meg a gyerekeknek közlekedni suliba-munkába+ kirándulni kerékpárokkal a tetején az oké , de 17 ért ? Én kiváncsi leszek nagyon hogy fog fogyni.
SD04-10-2022 19:13:00 // 26475
Igen én az 1995ccm-nél akadtam meg:D a furat löket is ismerős volt:D És ahogy nézem láncos. Na ez már tetszik:)))
Míííí vizes intercooler?
Légyszíves ne soroljatok fel több olyan alkatrészt ami a köv. 10 évben elromolhat:D
Amúgy SCR katalizátoros? Ez a lejtmenetes tolófájás abból jön?:D
Lassan akkor felderítettem, hogy a multiair
GME, FCA General Mid Engine, 2.0 turbo
Végülis ez már a Mito, 500, Punto, mindben ki lett tesztelve.
Most meg már Jeep-től kezdve, höhö Alfa motoros terepjáró már mintha hallottam volna ilyet:)))
Hát próbálok ismerkedni a géppel, még csak papíron:)
Míííí vizes intercooler?
Légyszíves ne soroljatok fel több olyan alkatrészt ami a köv. 10 évben elromolhat:D
Amúgy SCR katalizátoros? Ez a lejtmenetes tolófájás abból jön?:D
Lassan akkor felderítettem, hogy a multiair
GME, FCA General Mid Engine, 2.0 turbo
Végülis ez már a Mito, 500, Punto, mindben ki lett tesztelve.
Most meg már Jeep-től kezdve, höhö Alfa motoros terepjáró már mintha hallottam volna ilyet:)))
Hát próbálok ismerkedni a géppel, még csak papíron:)
WarbiRunner (Gyuri)04-10-2022 18:05:22 // 26474
Az Alfánál öncélúan csinálják ezt, úgy érzem. Vagyis csinálták, a Stellantis ezt már nem hagyja tovább. Egy csomó lelkes autóbuzi nekiállt autót építeni. Persze, közben ment a termékfejlesztés, blabla, eu normák, blabla, meg üzleti terv, meg haszon, ilyesmik, hogyne :-). Magam elé képzelek egy rakás mérnököt, akik egész éjszaka azon gondolkoznak, hogy hogy titkolják el a menedzsment elöl amit kitaláltak. Mikor van az a pont amikor már be lehet adagolni, hogy hát kérem igen, alu lett a fél autó..meg karbon a kardán...ja, vizes intercooler, bocs, véletlenül az is benne maradt..nem olcsó, sebaj, de már saaajnos nincs idő áttervezni. :-)
A motor? Szerintem pont Neked elég csak a furat/löket arányt leírni, ismerős lesz: 84 x 90.
A Twin Cam motorcsalád utolsó fajzata a TS 8V, ami ha jól sejtem pont 84 x 90, láncos, és még alu blokkos (?). Hogy hogy nem, a Giulia pont ilyen :-)
Az Alfa nem piaci kátyuba szorult ezzel az autóval, hanem ennek így nem szabadna létezni XD Autóipari szingularitás.
A Stellantis meg alig várja, hogy valahogy végre megszabaduljanak ettől, mert nem az évtized üzlete. Viszont az évtized autója. Ezt marketingelni? Hogy? Kevesen vannak akik ezt az egészet értik és értékelik.
A motor? Szerintem pont Neked elég csak a furat/löket arányt leírni, ismerős lesz: 84 x 90.
A Twin Cam motorcsalád utolsó fajzata a TS 8V, ami ha jól sejtem pont 84 x 90, láncos, és még alu blokkos (?). Hogy hogy nem, a Giulia pont ilyen :-)
Az Alfa nem piaci kátyuba szorult ezzel az autóval, hanem ennek így nem szabadna létezni XD Autóipari szingularitás.
A Stellantis meg alig várja, hogy valahogy végre megszabaduljanak ettől, mert nem az évtized üzlete. Viszont az évtized autója. Ezt marketingelni? Hogy? Kevesen vannak akik ezt az egészet értik és értékelik.
SD04-10-2022 10:53:17 // 26473
Én azt érzem két féle vállalkozó van:
- aki a forint romlására számít és inkább nem árulja most ki a portékát
- aki pörgeti az üzletet, hogy mindig lépéselőnyben legyen
Hogy az Alfa mindig beleszorul ezekbe a piaci kátyúkba, gödrökbe :D én nem értem.. zseniális dolgokat csinál de későn.. miért nem kapta meg a Giulia a Maserka hybrid motorját?
Az Alfa Giulia motorja után 2 napja túrok és mostanra jutottam el oda hogy mi is van benne:D Nulla marketing anyag, egy robbantott ábra, animáció semmi...
Hogy értse meg a nép hogy neki ez kell, arra itt az AlfaAmore:)))
- aki a forint romlására számít és inkább nem árulja most ki a portékát
- aki pörgeti az üzletet, hogy mindig lépéselőnyben legyen
Hogy az Alfa mindig beleszorul ezekbe a piaci kátyúkba, gödrökbe :D én nem értem.. zseniális dolgokat csinál de későn.. miért nem kapta meg a Giulia a Maserka hybrid motorját?
Az Alfa Giulia motorja után 2 napja túrok és mostanra jutottam el oda hogy mi is van benne:D Nulla marketing anyag, egy robbantott ábra, animáció semmi...
Hogy értse meg a nép hogy neki ez kell, arra itt az AlfaAmore:)))
SD04-10-2022 10:53:16 // 26472
Én azt érzem két féle vállalkozó van:
- aki a forint romlására számít és inkább nem árulja most ki a portékát
- aki pörgeti az üzletet, hogy mindig lépéselőnyben legyen
Hogy az Alfa mindig beleszorul ezekbe a piaci kátyúkba, gödrökbe :D én nem értem.. zseniális dolgokat csinál de későn.. miért nem kapta meg a Giulia a Maserka hybrid motorját?
Az Alfa Giulia motorja után 2 napja túrok és mostanra jutottam el oda hogy mi is van benne:D Nulla marketing anyag, egy robbantott ábra, animáció semmi...
Hogy értse meg a nép hogy neki ez kell, arra itt az AlfaAmore:)))
- aki a forint romlására számít és inkább nem árulja most ki a portékát
- aki pörgeti az üzletet, hogy mindig lépéselőnyben legyen
Hogy az Alfa mindig beleszorul ezekbe a piaci kátyúkba, gödrökbe :D én nem értem.. zseniális dolgokat csinál de későn.. miért nem kapta meg a Giulia a Maserka hybrid motorját?
Az Alfa Giulia motorja után 2 napja túrok és mostanra jutottam el oda hogy mi is van benne:D Nulla marketing anyag, egy robbantott ábra, animáció semmi...
Hogy értse meg a nép hogy neki ez kell, arra itt az AlfaAmore:)))
WarbiRunner (Gyuri)03-10-2022 22:00:01 // 26471
A jó ár relatív, a féket még most húzzák csak igazán a kkv-k, magán emberek. Már a jó ár is sok, látom az ismerős vállalkozók forgalmán (is). Ma a 15 is sok, holnap a 13 is az lesz...
WarbiRunner (Gyuri)03-10-2022 21:55:49 // 26470
17 volt, most annyi egy Tonale felszerelve. Nagyon nem egy kategória a kettő..
Amúgy áralkuban a többi kereskedés sokkal rugalmasabb. Ők pl nem engedtek a Brillance csomagon variálni, a Pappas simán kivette nekem a táblafelismerős izéket, kicseréltük hasznosabb dolgokra. Szoftvert hardverre :-) Ott István azonnal értette mit szeretnék, jó árat is adott. A K.Pest is adott egy olyan ajánlatot raktári autóra amin agyaltam pár napot..
Amúgy áralkuban a többi kereskedés sokkal rugalmasabb. Ők pl nem engedtek a Brillance csomagon variálni, a Pappas simán kivette nekem a táblafelismerős izéket, kicseréltük hasznosabb dolgokra. Szoftvert hardverre :-) Ott István azonnal értette mit szeretnék, jó árat is adott. A K.Pest is adott egy olyan ajánlatot raktári autóra amin agyaltam pár napot..
carver03-10-2022 21:13:57 // 26469
van ott még jóárú autó, szegények azelőtt vásároltak be mielőtt mindenki behúzta a féket... Ott van mindjárt a fehér Giu ami olcsóbb napfénytetővel mint a Tonale...
Fornitore03-10-2022 19:57:15 // 26468
Néztem én is hogy ott porosodik.Nem igazán volt kedvező az ára mikor megjelent .Pontosan nem emlékszem de tudom hogy húzós volt. Kiváncsi vagyok mennyiért adnák oda. Valószinű nem sokkal kevesebbért mint anno az ára volt.Szerintem most egy Super drágább mint az volt Anno.
Piritu - 1.000.00003-10-2022 19:25:37 // 26467
Egyszer próbáld ki a TS-t ugyanott. Óriási a különbség.
Piritu - 1.000.00003-10-2022 19:24:13 // 26466
"De, hogy lehet egy ilyen autóval lejutni egy szerpentinről, anélkul hogy felgyulladjon a fék?" - nehezen, de megoldható :-)
WarbiRunner (Gyuri)03-10-2022 18:39:46 // 26465
Az sajnos van, a helyzet nem rózsás. De kitartást, csak kialakul.. :-)
Alkudj rá jó erőset valamelyik 6C Villa D'este-re. Kettő is ott van, nem épp kelendő portékának tűnik. :-)
Alkudj rá jó erőset valamelyik 6C Villa D'este-re. Kettő is ott van, nem épp kelendő portékának tűnik. :-)
Zselé03-10-2022 17:39:19 // 26464
Én szoktam motor-fékezni vele hegyről le...
SD03-10-2022 17:35:17 // 26463
Én már kivagyok :D
Árvihar van :D
Árvihar van :D
WarbiRunner (Gyuri)03-10-2022 17:18:47 // 26462
Fogalmam sincs, de valószínűleg ő is iszik rendesen, sosem nézem a fogyasztásmérőt, nincs is odakapcsolva :-) Egy-egy szerpentin után a gombócka feljebb mászik alul a piros vonalon (D-mód), de ezt általában indokoltnak tekintem :-) Nekem nem tűnt ennyire zavarónak a motorfék hiánya, de lehet hogy csak észrevétlenül megszoktam.
Alfatull03-10-2022 17:00:57 // 26461
Gyuri, ezek szerint a te Juliskád is iszik tolóüzemben? De, hogy lehet egy ilyen autóval lejutni egy szerpentinről, annélkul hogy felgyulladjon a fék? Engem nagyon zavar ez a motorfék-hiány....
WarbiRunner (Gyuri)03-10-2022 14:26:26 // 26460
A gpf kiégetéshez a tolóüzem az egyetlen lehetséges üzemállapot. A dízelnél egyszerű, mert légfelesleggel üzemel, tehát mindig van Oxigén pluszban. A benzines pontos keverékszabályzással működik, nincs plusz O2. Kivéve a tolóüzemet, amikor a motor fordulaton szívja a levegőt, és normál esetben motorfékez, mert üzemanyagot nem ad, tehát a kompresszió ellen dolgozik.
A gpf-eseknél viszont üzemanyagot nyom be ilyenkor, elvileg egy szegény keveréket nyom át a motoron, ami a katalizátorban tovább melegszik és eléri a 600 fokot. 600 fokon már elég a korom, ürül a gpf. Gondolom a multiair modul is rájátszik erre, a keveréket szinte csak átengedi a motoron, hogy ne legyen akkora sűrítés, hogy a hengerben begyulladjon a szegény keverék. Szerintem ezért nincs motorfék.
Érdemes összehasonlítani hidegen és melegen állóhelyben a gázfröccsöt. Hidegen normálisan esik vissza a fordulat, melegen kb fél óra mire 4e-ről alapjáratig esik a fordulat. Tuti, hogy a multiair szépen nyitja a szelepeket, hogy ne sűrítsen, csak tolja kifele az oxigéndús fűtőelegyet a katalizátorba.
Sajna én sem csipázom ezt, de ez van, ennyit elviselek kompromisszumként.
A gpf-eseknél viszont üzemanyagot nyom be ilyenkor, elvileg egy szegény keveréket nyom át a motoron, ami a katalizátorban tovább melegszik és eléri a 600 fokot. 600 fokon már elég a korom, ürül a gpf. Gondolom a multiair modul is rájátszik erre, a keveréket szinte csak átengedi a motoron, hogy ne legyen akkora sűrítés, hogy a hengerben begyulladjon a szegény keverék. Szerintem ezért nincs motorfék.
Érdemes összehasonlítani hidegen és melegen állóhelyben a gázfröccsöt. Hidegen normálisan esik vissza a fordulat, melegen kb fél óra mire 4e-ről alapjáratig esik a fordulat. Tuti, hogy a multiair szépen nyitja a szelepeket, hogy ne sűrítsen, csak tolja kifele az oxigéndús fűtőelegyet a katalizátorba.
Sajna én sem csipázom ezt, de ez van, ennyit elviselek kompromisszumként.
WarbiRunner (Gyuri)03-10-2022 13:39:10 // 26459
A Carnet Budaörsnél én legutóbb jeleztem, hogy hallok egy fura hangot bizonyos fordulaton. Nagyon alaposan átnézték az autót, lett is gyanúsított alkatrész (ü.a. pumpa), amit egyelőre nem javasoltak cserélni. Nekem tetszett a hozzáállás, tényleg utánajártak a zajérzékeny fülemet zavaró hangnak, feljegyezték, így nyugodtabb vagyok afelől, hogyha tovább romlik a helyzet, gariban simán cserélik.
Egyébként vicces, az hittem, hogy egy új autót veszek és örökre megszabadulok a "hangoktól" XD És mégsem.. ezen úgy tűnik nem lehet segíteni.
Kiváncsi vagyok, lesz e ma Giulia. Tippem van, de úriember biztosra nem fogad XD
Egyébként vicces, az hittem, hogy egy új autót veszek és örökre megszabadulok a "hangoktól" XD És mégsem.. ezen úgy tűnik nem lehet segíteni.
Kiváncsi vagyok, lesz e ma Giulia. Tippem van, de úriember biztosra nem fogad XD
Piritu - 1.000.00003-10-2022 12:34:31 // 26458
Tudtommal a motorba megy, ott ég el és forró kipufogógáz fűti a szűrőt.
Szerintem majdnem 0 motorfék van ilyenkor, legalábbis a szintén 2000-es TwinSparkhoz képest ahol simán megfogja a lejtőn a kocsit akár szerpentinen is.
Szerintem majdnem 0 motorfék van ilyenkor, legalábbis a szintén 2000-es TwinSparkhoz képest ahol simán megfogja a lejtőn a kocsit akár szerpentinen is.
Alfatull03-10-2022 11:32:31 // 26457
Köszi a világos gondolatmenetedet!
Azt nem értem, hogy a kihülés megakad'alyozásához miért nem elég az "átlagfogyasztásnyi" benzin, miért kell hozzá 10-15 liter 100 km-re vetítve. az autó igy többet fogyasz lejtmenetben mint hegymenetben...
Eza "felesleges" benzin direkt a szüröbe kerül befecskendezésre? Mert az szerintem lehetetlen, hogy a motorba kerül, ahonnan elégetlenül megy tovább a szürő felé, mert az kinyírná a kataizátort. Elégetni a motorban pedig nem lehet, hisz akkor lejtmenetben 0 motorfék lenne - gyorsítaná az autót a lejtö mellett a 15 liter benzin energiája is...
Azt nem értem, hogy a kihülés megakad'alyozásához miért nem elég az "átlagfogyasztásnyi" benzin, miért kell hozzá 10-15 liter 100 km-re vetítve. az autó igy többet fogyasz lejtmenetben mint hegymenetben...
Eza "felesleges" benzin direkt a szüröbe kerül befecskendezésre? Mert az szerintem lehetetlen, hogy a motorba kerül, ahonnan elégetlenül megy tovább a szürő felé, mert az kinyírná a kataizátort. Elégetni a motorban pedig nem lehet, hisz akkor lejtmenetben 0 motorfék lenne - gyorsítaná az autót a lejtö mellett a 15 liter benzin energiája is...
Piritu - 1.000.00003-10-2022 10:44:39 // 26456
Ahogy írod a koromszűrő miatt van a jelenség, ilyenkor égeti ki a kormot, aztán meg fűtenie kell benzinnel hogy ne hűljön ki.
Hidegindításnál is jól hallani a hangján amíg fűti a szűrőt, mélyebb, morgósabb a hangja.
A nagy környezetvédelemben elcseszünk egy csomó üzemanyagot úgy hogy cserébe nincs motorfék se. A Spiderrel (TS) hegynek fölfelé megkajáltat az ember 15+ litert, de lefelé nincs fogyasztás így az átlag tűrhető és elég komoly motorfék van. Felfelé emelkedik a vízhőfok, lefelé hűl és le is zár a termosztát.
Júliánál a gyakorlatban olyan mintha mindig felfelé mennél érdemi motorfék nélkül…
Hidegindításnál is jól hallani a hangján amíg fűti a szűrőt, mélyebb, morgósabb a hangja.
A nagy környezetvédelemben elcseszünk egy csomó üzemanyagot úgy hogy cserébe nincs motorfék se. A Spiderrel (TS) hegynek fölfelé megkajáltat az ember 15+ litert, de lefelé nincs fogyasztás így az átlag tűrhető és elég komoly motorfék van. Felfelé emelkedik a vízhőfok, lefelé hűl és le is zár a termosztát.
Júliánál a gyakorlatban olyan mintha mindig felfelé mennél érdemi motorfék nélkül…
Alfatull03-10-2022 10:08:01 // 26455
Sziasztok! Motorfék-üzemben, például lejtmenetben, a kijelzett fogyasztása a Juliskámnak (Veloce) felmegy 10-15 literre, ha már meleg a motor. Amíg a motor még hideg, a fogyasztás 0 literre esik vissza motorfékezéskor - ezt várnám el meleg motornál is. Régebben volt már egy Juliskám ugyan evvel a 280 lovas motorral, amiben még nem volt kipofogógáz szürő; a mostaniban már van (2022-es modellév). Talán ez a részecske-szűrő van a különbség hátterében? Van valakinek magyarázata arra, hogy mi történik a motorfékezés közben elfogyasztott benzinnel? Más valaki is megfigyelte már ezt a furcsa szomjúságot? Köszi minden ezirányú gondolatot!
SD03-10-2022 09:33:35 // 26454
Drukkoljatok, ma eldőlhet hogy lesz-e Giuliám;)
Kérdés: a Carnet-ről mik a tapasztalatok, szervíz ügyben? Az alap hogy korrektek. De odafigyelnek minden apróságra, megkeresik ha valami nem kerek. Szólnak előre hogy találtam egy 1000ft-os alkatrészt ha kicseréled nem lesz 100x drágább bajod. Mert ezeken a dolgokon sok múlik.
Ugye az alfáknak gazda kell, és gondoskodás:)
Kérdés: a Carnet-ről mik a tapasztalatok, szervíz ügyben? Az alap hogy korrektek. De odafigyelnek minden apróságra, megkeresik ha valami nem kerek. Szólnak előre hogy találtam egy 1000ft-os alkatrészt ha kicseréled nem lesz 100x drágább bajod. Mert ezeken a dolgokon sok múlik.
Ugye az alfáknak gazda kell, és gondoskodás:)
Zselé01-10-2022 21:44:07 // 26453
Na ezt megfogadom, ha eljön a napja!
Piritu - 1.000.00001-10-2022 21:21:12 // 26452
Én egy villany vw-vel mentem a Giuliáért a szalonba.
Igaz alaposan kezet mostam mielőtt Júliához értem volna :-DD
Igaz alaposan kezet mostam mielőtt Júliához értem volna :-DD
Zselé01-10-2022 19:32:50 // 26450
Már nem gurulok, mer ittam sört :D Pedig még a 156-ossal lehetne… VW-vel nem megyek hozzád, micsoda szégyen volna :D
Kazes☻01-10-2022 19:16:25 // 26449
Akkor gurulj le hozzánk, van pálinkám... is. 😉😁
Zselé01-10-2022 18:29:24 // 26447
Srácok, én kezdek kiborulni… még vagy két hét biztos Giu nélkül… Kaptam egy VW T Roc vagy mit az assistancetól a javítás idejére az Avalonon keresztül. Siralmas. Konkrétan zavar, hogy itt van a kertbe.
Gondoltam, ma Spiderezek egyet: lemerült az akku…
Na én elkezdek inni, jobb ötletem nincs :D
Gondoltam, ma Spiderezek egyet: lemerült az akku…
Na én elkezdek inni, jobb ötletem nincs :D
G-MANN🍀01-10-2022 15:51:20 // 26446
Én elfogadtam a gyárit, pont elég, spotify kábelen, vagy akár egy sokak számára már elavult pendrive és teljesen élvezhető. Hónapok alatt még jobb is lett, mintha "bejáródott" volna a hangfal. Alapvetően meg amúgy is a kipufogót hallgatom. Álom. 🤩🤩
carver30-09-2022 21:44:41 // 26445
azért ez az egész autóhifi egy fura műfaj, pedig én is tervezem hogy hozzányúlok ha lejár a lízing.
mert ugye a hangzás 50%-át a tér adja, azon ugye nem lehet változtatni. Aztán még jelentős hatása van a hangládának is, hát itt az is eléggé be van határolva... Marad kb 40% ami a hangszórók, erősítő, kábelek stb és ezek még mindig jelentősen tudnak dobni a hangon mindaddig amig el nem indulsz de ott ugye jön a dilemma hogy a kipufogót is hallani akarjuk - akkor meg hallani fogjuk a forgalom, szél, stb zaját is, a minőséget meg igazán akkor lehet élvezni ha zavar a légy hangja is olyan csend van...
Persze van épp elég zene amit autóban is vagy pont ott lehet a legjobban élvezni és nem mindegy hogy szól de nem ott fog az ember rátalálni addig nem hallott részletekre, úgyhogy nekem még kérdés mennyit érdemes erre költeni (nemsokára szembesülök a kérdéssel).
de tudom ez nem ennek a topiknak a témája...
mert ugye a hangzás 50%-át a tér adja, azon ugye nem lehet változtatni. Aztán még jelentős hatása van a hangládának is, hát itt az is eléggé be van határolva... Marad kb 40% ami a hangszórók, erősítő, kábelek stb és ezek még mindig jelentősen tudnak dobni a hangon mindaddig amig el nem indulsz de ott ugye jön a dilemma hogy a kipufogót is hallani akarjuk - akkor meg hallani fogjuk a forgalom, szél, stb zaját is, a minőséget meg igazán akkor lehet élvezni ha zavar a légy hangja is olyan csend van...
Persze van épp elég zene amit autóban is vagy pont ott lehet a legjobban élvezni és nem mindegy hogy szól de nem ott fog az ember rátalálni addig nem hallott részletekre, úgyhogy nekem még kérdés mennyit érdemes erre költeni (nemsokára szembesülök a kérdéssel).
de tudom ez nem ennek a topiknak a témája...
attila_l30-09-2022 15:03:55 // 26444
A hifi-vel kapcsolatban: az én tapasztalatom az, hogy az alap hifi gyenge (de erre mások is panaszkodnak, pl.: https://www.alfaowner.com).
A HK-ról is hasonlókat írtak, de vásárlás előtt meghallgattam egy használtban. Szerintem közel sem annyival jobb, mint azt az ára predesztinálná (nem összehasonlítható a korábbi alfámban lévő Bose-val).
De nyilván nem vagyunk egyformák.
Ugyanakkor a külföldi fórumokon több helyen is van kvázi komplett leírás a hifi upgrade-ről. Én alapot vettem, talán most őszi-téli program lesz, hogy kicserélem a hangszórókat. Más tulajok leírása alapján már ez is elég sokat segít. Legalábbis remélem.
A HK-ról is hasonlókat írtak, de vásárlás előtt meghallgattam egy használtban. Szerintem közel sem annyival jobb, mint azt az ára predesztinálná (nem összehasonlítható a korábbi alfámban lévő Bose-val).
De nyilván nem vagyunk egyformák.
Ugyanakkor a külföldi fórumokon több helyen is van kvázi komplett leírás a hifi upgrade-ről. Én alapot vettem, talán most őszi-téli program lesz, hogy kicserélem a hangszórókat. Más tulajok leírása alapján már ez is elég sokat segít. Legalábbis remélem.
carver29-09-2022 21:31:24 // 26443
a végéről kezdeném ebben az autóban nincs fapados verzió :) Már 200 LE-vel sincs soha közlekedőedény érzés.
Gyurival már alaposan kitárgyaltátok a 3 gyereket, nekem is 3 van, bár az üléseidből úgy látom az enyémek között nagyobb a korkülönbség. Arra majd készülj, hogy ha nagyobbak lesznek akkor a két oldalsó fejvédője a középen ülő vállainak már nem lesz barátja.
De ebben az autóban az ember megoldja, mert ugye az autó az nem kérdés, a kérdés csak az hogyan magyarázzuk meg a családnak hogy miért jó nekik úgy :D
A helyet mi is megoldottuk valahogy mindig, a nagyobb gond a pakolás. Ha 5 ember felkerekedik akkor ott már logisztikai kihívás a dolog, ebben is Gyurira hallgass inkább. A csomagtartó sem családi autó csomagtartója (ha nekem ilyet mondanának vagy mennék a következő kereskedőhöz vagy megkérdezném hogy biztos akarnak-e autót eladni...)
Ha mi hosszabb útra megyünk télen-nyáron felugrik a síbox.
A HiFi-vel kapcsolatban is egyetértek Gyurival. Nagyon sokáig rágódtam a HiFi-n mert itthon is előg jó minőségben szól a zene, de nem fért bele csak az alap.
Levivel összehasonlítottuk és már a közepesben is jóval teltebbek a basszusok és valamivel a középtartomány is, de tényleg tök jól szól már az alap HiFi is. Összehasonlítva biztos szebben szól a HK, de az én várakozásomat felülmúlta amit az alap HiFi-ről gondoltam. Tidallal ráadásul még egy csipetnyit tisztábban szól mint Spotival. Legalábbis amíg nem mész gyorsan mert 145 fölött megerősödik a szélzaj, onnatól már lényegtelen miből szól a zene.
Fogyasztásban nagy a szórás ha visszaolvasol láthatsz itt meglepő vagy akár megdöbbentő fogyasztásokat, pl WebM 26136 hsz vagy nézz rá Piritu blogjára aki a fél világot körbejárja 7.5-es fogyasztással. Nekem is sikerült pl Veszprém-Szfv-t megjárni a 8-ason 6,3-mal. A másik véglet amikor csak a budapesti dugóban állok melőban oda, melóból vissza akkor 11,5-et is benyel. Hát munkába járós, bevásárló autónak sem való. Na pont ezért vettem meg :D
Hibákkal kapcsolatban sajnos nem tudok segíteni. 3 év alatt 0 hiba volt. Ja várj, most a 40.000-es szervízen kicseréltünk egy turbó hűtőkör tömítést mert nem volt olyan szép mint újkorában, 2.800 Ft.
Vedd meg, élvezd minden percét, a többit majd menet közben kitalálod :D
Gyurival már alaposan kitárgyaltátok a 3 gyereket, nekem is 3 van, bár az üléseidből úgy látom az enyémek között nagyobb a korkülönbség. Arra majd készülj, hogy ha nagyobbak lesznek akkor a két oldalsó fejvédője a középen ülő vállainak már nem lesz barátja.
De ebben az autóban az ember megoldja, mert ugye az autó az nem kérdés, a kérdés csak az hogyan magyarázzuk meg a családnak hogy miért jó nekik úgy :D
A helyet mi is megoldottuk valahogy mindig, a nagyobb gond a pakolás. Ha 5 ember felkerekedik akkor ott már logisztikai kihívás a dolog, ebben is Gyurira hallgass inkább. A csomagtartó sem családi autó csomagtartója (ha nekem ilyet mondanának vagy mennék a következő kereskedőhöz vagy megkérdezném hogy biztos akarnak-e autót eladni...)
Ha mi hosszabb útra megyünk télen-nyáron felugrik a síbox.
A HiFi-vel kapcsolatban is egyetértek Gyurival. Nagyon sokáig rágódtam a HiFi-n mert itthon is előg jó minőségben szól a zene, de nem fért bele csak az alap.
Levivel összehasonlítottuk és már a közepesben is jóval teltebbek a basszusok és valamivel a középtartomány is, de tényleg tök jól szól már az alap HiFi is. Összehasonlítva biztos szebben szól a HK, de az én várakozásomat felülmúlta amit az alap HiFi-ről gondoltam. Tidallal ráadásul még egy csipetnyit tisztábban szól mint Spotival. Legalábbis amíg nem mész gyorsan mert 145 fölött megerősödik a szélzaj, onnatól már lényegtelen miből szól a zene.
Fogyasztásban nagy a szórás ha visszaolvasol láthatsz itt meglepő vagy akár megdöbbentő fogyasztásokat, pl WebM 26136 hsz vagy nézz rá Piritu blogjára aki a fél világot körbejárja 7.5-es fogyasztással. Nekem is sikerült pl Veszprém-Szfv-t megjárni a 8-ason 6,3-mal. A másik véglet amikor csak a budapesti dugóban állok melőban oda, melóból vissza akkor 11,5-et is benyel. Hát munkába járós, bevásárló autónak sem való. Na pont ezért vettem meg :D
Hibákkal kapcsolatban sajnos nem tudok segíteni. 3 év alatt 0 hiba volt. Ja várj, most a 40.000-es szervízen kicseréltünk egy turbó hűtőkör tömítést mert nem volt olyan szép mint újkorában, 2.800 Ft.
Vedd meg, élvezd minden percét, a többit majd menet közben kitalálod :D
carver29-09-2022 20:03:06 // 26442
Vredestein Wintrac Pro. Sokszorosan bevált alpesi körülmények között, szerintem az egyik legjobb ár/érték arányú Y kategóriás téligumi. Szerintem ráadásul sok tekintetben jobb mint az Eagle F1 pedig az nyári.
gradvolttomi29-09-2022 18:42:56 // 26441
Régóta használok ilyent, bár rövidebb, olyan hosszú, hogy az ülések között "feljöjjön". Nálunk bevált.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
474
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?