Forum >> Giulia

lieszko23-02-2023 19:49:10 // 29365
Engine Sound Enhancement.
"Sajnos" van ilyenünk, bár évjárattól és felszereltségtől is függ.
A motorzajt, az autó sebességét, motor nyomatékát és a gázpedál jelét használja, hogy előállítson egy szintetikus hangot.
Működése függ attól is, hogy a DNA kapcsolód melyik állásban van.

Meg tudod nézni, hogy van-e az autódban.
A mikrofonszerűség a motor szívócsövén van, a levegő rezgéseit alakítja elektromos impulzusokká, amit a jobb első ülés alatt egy műanyag borító alatt lakó ún. ESEM modulnak továbbítja, ami pedig közvetlenül a center hangszórót használja a műszerfal közepén, tehát nem is kell, hogy HK rendszered legyen.
Multiecuscan is megmutatja, ha van ilyened.
leopop323-02-2023 18:20:01 // 29364
Ezt pontosan nem tudom. Tippelnem kéne akkor már előtte.
SD23-02-2023 16:04:30 // 29363
Én azt tudom elképzelni hogy a HK rendszerhez esetleg tartozik ilyen ami a sebesség és egyéb zaj adatokból valamit hergel az EQ-n... de motorhangot egy alfában minek csinálna?:D

Amúgy két mikrofon ugye a fejed fölött van:)
Abból akár az utastér zajait mérheti is.
WarbiRunner (Gyuri)23-02-2023 15:58:43 // 29362
Nem tom, szerintem az enyémben nincs ilyen, de nem is tudok olyanról aki megtalálta volna ezt a mikrofont az autójában.
RomeoOne23-02-2023 13:53:18 // 29361
Sok plusz hangszigetelést beletettek, az üvegek is vastagabbak lettek, szintén a hangszigetelés miatt. Azt hiszem nagyobbrészt ez adja az újabb Giulia-k többlet súlyát (+50 kg? Ki tudja, a gyári adatok nem nagyon szoktak köszönő viszonyban lenni azzal, amit akkor látsz, ha tényleg mérlegre állítod a kocsit)
G-MANN🍀23-02-2023 13:00:28 // 29360
új Giulián tényleg találtam a csomagtartóban kb 10 mm vastag szivacsos anyagot a kárpit alatt, a régiben nem volt ilyen
Liquid23-02-2023 12:36:12 // 29358
aztán legyen ám a lökösben LCD, meg playstation a csomagtartróban :)
SD23-02-2023 12:28:38 // 29357
Kisebb pimp my ride szekcióval készülök majd publikálom ha jutottam valamire:D:D:D
SD23-02-2023 12:27:12 // 29356
Hajó ON:)
SD23-02-2023 12:26:44 // 29355
Ez nem azért van hogy kicsit rádolgozzon azokra a frekvenciákra mikor zenlét halgatsz?:)
Csak nem hang generátor már?:D
Nem keeee:D
WarbiRunner (Gyuri)23-02-2023 10:00:28 // 29354
Állítólag ha van, akkor az ePER hozza a listában. A fórumokból nem derült ki, hogy mitől függ, hogy van e. Van aki szerinte a Stelviokban van, van aki azt mondja, hogy a Veloce/Ti-kben alapból. Passz. Nekem az ePer nem hozza, és mikrofont sem találtam. Az NVH felszerelést viszont hozza, és azt nem is bánom, tesóm azért felfigyelt a szélzajra, nekem meg olyan nem nagyon van. Fura ez is, egy ilyen autóhoz hogyhogy nem volt eleve alap a dB Controlos szélvédő?
RomeoOne23-02-2023 08:56:21 // 29353
Mondjuk kívülről nem sokkal halkabb. A halkítás nagyobb része, hogy sokkal jobb az autó hangszigetelése és befelé nem jön a hang. A 2.0T Giuliákban (lehet, hogy nem mindben, nem tudom mitől függött) ezért is van az Engine Sound Enhancement, ami egy mikrofon vagy több a motortérben és/vagy a kipufogónál, amivel rávezetik a hangot kintről a hangszórókra. Intenzívebb lesz a hangélmény.
SD22-02-2023 23:17:43 // 29352
Itt az alkotáson szoktak lenni hangok:D
SD22-02-2023 23:16:33 // 29351
A supersprint kiput nem negatív célzattal hoztam fel, pont hogy a tuning megdásokhoz képest az a legjobb eddig.

Egyedül az árát állítottam arányba a QV rendszerrel.

De szintén jogos hogy az meg két szeleppel több..
WarbiRunner (Gyuri)22-02-2023 21:15:27 // 29350
Nem jóindulat, hanem hallás kérdése 😅 Inverz hallássérült vagyok kb. Ahogy öregszem a frekvencia is, talán a hangerő is kopik már, de még mindig hangosabban hallom főleg a gépi zajokat mint kéne.
G-MANN🍀22-02-2023 20:34:38 // 29349
Hidegen tényleg jó a hangja, utána én kb semmit nem hallottam a gyári kipufogóval. Viszont most hidegen még jobb lett😁
G-MANN🍀22-02-2023 20:31:11 // 29348
Majd elmegyek előttetek az Alkotás úton és érthető lesz amit írok 😉
G-MANN🍀22-02-2023 20:28:17 // 29347
Motorhang kellemes, de sajnos nekem nagyon kevés, nagy jóindulattal nevezhető "erős motorhangnak" bármikor is. De mindannyian mások vagyunk, kinek mi az ingerküszöb.
G-MANN🍀22-02-2023 20:24:38 // 29346
Esetleg próbáljátok meg levenni a mostanit, az a legbiztosabb 🙂 remélem könnyen lejön
G-MANN🍀22-02-2023 20:22:33 // 29345
Sztm sajnos nem tudod milyen egy Supersprint hátsó dob, nem Race, hanem a sima. Én sem szeretem az ilyen megoldásokat, szeretem a gyári dolgokat, de ez prémium, akkor van hangja amikor kell, pályán normál fordulaton semmi, a család is boldog, de játékosan, vagy D-ben, ha huzatod, álom és el is lehet durrantani. Nem magyaráznám túl, ha nincs rá nyitottság, akkor nincs. Feri sem véletlenül írja, hogy az új Q halkabb, a Veloce is az. Ezzel viszont nekem pont jó. Egy Giulietta QV TCT után nekem a 2.0 Giulia hangja sajnos egyenlő volt a semmivel. Még egy Giulietta 1.4 170 is prémiumabb alapban, sztm. :)
Macky22-02-2023 20:16:32 // 29344
Szuper! Köszönöm!
WarbiRunner (Gyuri)22-02-2023 20:09:33 // 29343
Semmi, full üres szervizkönyv. Majd elnepperkedem XD
G-MANN🍀22-02-2023 20:07:10 // 29342
Szia, szerintem igen, ki lehet építve mindegyikben, mert nagyon olcsó "extra" volt.
Elegendő lehet egy másik hátsó konzol.
Macky22-02-2023 19:58:57 // 29341
Sziasztok!
2021. évj. Giulia super autóm megrendelésekor nem gondoltam, hogy a hátsó utasokat ellátó szellőző extra... Ez így sajnos kimaradt, elkerülte a figyelmemet. Nyáron a hátul ülők hiányolják. Mit tudtok erről? A középső konzolon minden variációnál ki van építve a ,,légcsatorna" csak itt pl. le van zárva? Nem találok róla rajzot.
Piritu - 1.000.00022-02-2023 19:45:04 // 29340
én egy ugyan ilyen papírt kaptam a kocsi papírjaihoz az átvételkor, azt beletettem a füzet végén a zsebbe.
SD22-02-2023 19:15:11 // 29339
most bevallom én nem nézegettem de nem kelllene legyen az első oldalon egy kitöltendő adat tábla, tulaj stb? itt egy beragasztott papírt látok, az olaszok kifelejtették az oldalt?:D

Piritu - 1.000.00022-02-2023 19:10:53 // 29338
hihi, én is utólag kaptam :-)
Piritu - 1.000.00022-02-2023 19:09:08 // 29337
és az benne van hogy a te autódhoz tartozik?
pl. alvázszám?
Hardy22-02-2023 18:23:42 // 29336
Nekem úgy hogy olasz volt megmondtak mindent róla.
TtK22-02-2023 18:07:44 // 29335
Én a két első kötelező szervízt a németeknél csináltattam. Mind a két helyen (az első csődbe ment közben :) ) az extratartozékok oldalán pecsételtek. :D Az elsőnél még pecsételtettem velük a jó helyre is, a másodiknál már elfelejtettem. Azóta lejárt a gari, úgyhogy Aliék szervizelik. Nekik nem okozott kihívást a jó helyre pecsételni (a gyári nyilvántartásba nyilván nem tudtak beírni).
WarbiRunner (Gyuri)22-02-2023 17:24:06 // 29334
Na oké, akkor jó, legközelebb beíratom azért amit kell. :-)
quash22-02-2023 16:21:34 // 29333
Kell hogy legyen!
Én amikor vettük Giu-t, lekérdeztettem a szerviztörténetet.
Minden szerviz látogatás benne volt, dátum, miért (pl. kampány visszahívás), etc ...
Egyezett is a hozzá adott szervizfüzettel.
SD22-02-2023 16:02:48 // 29332
Igen a szervíz könyv azzal a tulaj kolbászol és ha nem rinyál elfeljtenek pecsételni, ez máshol is így van:D
WarbiRunner (Gyuri)22-02-2023 15:36:07 // 29331
Nekem elmaradt. Eleve nem kaptam szervizkönyvet átadáskor, kimaradt a pakkból. Azt pótolták, vittem is az egy éves szervizre, aztán ahogy odatettem a hátsó ülésre, az úgy is maradt. Én is elfelejtettem, de lehet nem nekem kéne hogy eszembe jusson :-) Majd next tájm hátha.
Liquid22-02-2023 15:04:04 // 29330
Nekem benne vannak a pecsétek.
Liquid22-02-2023 15:03:13 // 29329
Valami van, mert a CarNet-nek írtam mailt még akkor mikor vettük a Stelvio-t, és kértem infót. Válaszolták, hogy a Pappas adta el, illetve felsorolták a 3 olajcserés szervízt dátummal km-rel.
SD22-02-2023 14:59:26 // 29328
hát lehet pont ezért, de érdekes kérdés:D
SD22-02-2023 14:59:07 // 29327
valamilyen digitális nyilvántartás kell hogy legyen a gyártó fele hogy megtörtént-e az időszakos szerviz.. mert ha ez nincs akkor csak a helyi bagázst kell lefizetni és már garis is minden is:D

és azért nem csak ilyen magasan fejlett kultúrák vannak a világban mint hazánk:))))

lehet hogy ezzel vissza is élnének, ezért kéne legyen:D
WarbiRunner (Gyuri)22-02-2023 14:57:13 // 29326
Nekem meg két szerviz után egy üres szervizkönyvem...
Piritu - 1.000.00022-02-2023 14:50:35 // 29325
Érdekes kérdés..
... nekem olyan papír alapú van amiben csak arra nincs utalás hogy melyik autóhoz tartozik :-))
WarbiRunner (Gyuri)22-02-2023 14:36:10 // 29324
Kérdés. Szerintetek van digitális szerviztörténet a Giuliákhoz? Ugyanis a hazai képviselet szerint ilyen nincs. Nekem pedig az OAH-ban mondták, hogy mindegy hogy pecsételnek e vagy nem, a digitális szervizkönyvben ott van minden. Melyik állítás az igaz?
WarbiRunner (Gyuri)22-02-2023 14:33:34 // 29323
Nem tudom, nekem nem tűnt fel. Ma ovijáratban Giuliáztam (sok cuccot vittünk), de még indulás előtt D-be teszem, az N mód az kuka, a kapun kimenni is vacak :-))
WarbiRunner (Gyuri)22-02-2023 14:29:58 // 29322
A multiair tuning ennek az autónak nagy potenciálja. A multiair rendszer az 1.4 170 lovasnál sokkal többet mutat magából, mint a Giuliánál. Képes olyan gázreakcióra, majdcsak mint egy jó karbis motor. Sokkal direktebb, pedig ugye az 1.4 motor nem közvetlen befecskendezős. Fordulaton is tovább él, és ez főleg programozás kérdése. A vez. tengely elég a nagyobb fordulathoz, az erősebb rugó max azért kell, hogy időben be is tudjon zárni a szelep ha tényleg 8k környéke a cél.
A GPF egy élménygyilkos alkatrész alapvetően. Egy jó hegyi menetben persze nem sokat zavar, szerencsére, de elég csak rápöccinteni a gázra álló helyben... és kivárni a fordulat végtelenségig tartó visszaesését.Rálépek a gázra, visszamegyek a házba mert ott hagytam az irataimat, visszasétálok az autóhoz és talán esetleg addigra alapjáraton van :-))
És nem csak a GPF, mert a fl előtti bár jobb, de egyáltalán nem jó ebben. A multiair van úgy hangolva gondolom kipufogógáz etetés céllal. Nálam ezért sem játszik a sportkipufogó, ettől ványadt a váltás hang is.
Aki nem hiszi, rugdosson megy egy Giulietta Multiairt D-ben, aztán menjen vele egy kört :-) Kategóriákkal jobb.
SD22-02-2023 14:25:08 // 29321
Igazából én használom a D és N módokat is, sőtt a sípálya parkolóból kifele meg szűzhóban hegyen megfordulni jó volt az A is, de az csak ott:D

De most ovijárat parkolóból ki-be állás ode nem kell D ha marháskodik… ha hülyén vált megy manuálba és belenyulkálok:D

D-ben néha körforgaomban kecskésedik:D:D eskü észreveszi hogy körforgalomban vagyunk és ívközépen rúg egyett hogy menjünk már baszod:D

Nyugalom megzavarására alkalmas beállítások:D
WarbiRunner (Gyuri)22-02-2023 14:10:35 // 29320
Tedd már át D-be XD

Nyilván ezeknek az autóknak is az lesz a sorsa mint a dpf-es dízelek jórészének ha még lesz mód rá. A környezetvédelmi cuccokat egyetlen mérnök sem önszántából tervezi bele.
SD22-02-2023 13:21:49 // 29319
Hát valóban mind a motorbőgetés mind a straight pipe a Giulia 2.0-án iszonyat vánnyadt hangot ad:D

Néztem multiair tuningot, ha kicserélik a rugókat erősebbekre akkor el lehet jutni 7-8K tiltásra:))) Az lenne egy élmény fokozó más kérdés hogy milyen áron:D

Mert ez a 6500-nál tilt ez is az esetek 99%-ban már bőven elég de néha egy-egy ökörködésre:D persze nyilván akkor meg már 9000 kéne:D
SD22-02-2023 13:19:29 // 29318
Enyém még sosem indította magát 1300-1400 fölött??? :O Mondjuk csak karácsonykor volt kint hidegben pár napot.

Én azzal számolok hogy az ilyen dolgok mint katalizátor, részecskeszűrő addig lesznek benne míg problémamentesek.. utána kuka:)

Más kérdés hogy mondjuk addigra ez mennyire lesz nyakazás közeli kockázat?:D
És bevallom én szeretem a gyárilag jó dolgokat azokon mérnökök agyaltak sokat:)
De ha tényleg van olyan funkció ami szopatás azt lehet ki kéne írni belőle...
Viszont számolni kell vele hogy más egyéb hatásai is lehetnek...

Én pl: ezt az 1500 környékén váltok, ezt kiírnám a váltóból... vagy csak nagyon kis gázpedál állásig engedném.
WarbiRunner (Gyuri)22-02-2023 12:07:41 // 29317
Király, igen, én is a kikapcsoláson gondolkozok. Át lesz ez az autó írva pár éven belül, nem kicsit :-))
WarbiRunner (Gyuri)22-02-2023 12:06:33 // 29316
Ja csak automatás autóknál nem durrog, hanem mittudomén. Hülye hangja van ahogy nyúlósan lemegy a fordulat. Belepukkant egyet-kettőt, nekem olyan nem igazi. Itt egy straight pipe, kifejezetten a hideg kiráz a nyávogós váltáshangtól. PEdig direkt befecsis is tud jól szólni, csak...hát hogy mondjam, más kategória XD A minimum a szeki váltó..
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.