Forum >> Giulia

SD17-04-2023 13:42:18 // 30338
Sajnos most én is nagyon rossz tapasztalatokról számolhatok be.. pár éve simán lehetett 120-140 körül normálisan autózni.. a belső sáv max 150 körül ment a külső meg ilyen 90-130...

Ez most úgy néz ki hogy a külső ilyen 90-120... a belső meg inkább 150-180 ha nem akarod hogy toljanak...

Szerintem, ez botrányos.. mert kiállni a külsőbe százazni, aztán onnan egy követési távolság alatt 150-re rúgni hogy be tudj sorolni sokkal veszélyesebb mint folyamatos nagysebességgel és általad választott környezettel autózni...

Az én technikám hogy bármennyivel szívesen megyek ha van hely, amit utálok az az amikor láthatóan béna vagy kretén autósok vesznek körül.. Na most amikor az egész pálya egy összefüggő kretén halmaz akkor régebben kiálltam a külsőbe aztán tötyögés, de Giu ezt nem szereti:D:D:D

Amikor egy Tiguán 1.5 TSI levillog?:D Úgy hogy előttem is mennek és mit akar tényleg egy telefonfülkével akar letolni?:D Egy ilyen legutóbb szigetszentmikolósig toltam a 0-áson:D És annyira hülye volt hogy majd ha meglódul ott már majd én biztos elfogyok:D:D:D na de most az ilyen fogalmatlan az nem közveszély???

Sajnos azt kell mondjam a kamerarendszert kellene fejleszteni mert ami most van az közveszély... Ha az extrém őrülteket kiszürné akkor mengint lehetne normlisan autózni...

Mert szerintem ha egy-egy előzésre megugrik a mutató, abban nincs akkora veszély mint mikor folyamatosan dzsungelharc szerű jelenetekkel kell kiharcolni azt a pár négyzetméter helyet a pályán:D
SD17-04-2023 13:26:04 // 30337
Ez így van a minimum még nem azonnali motor halál.

De ha tudod a belsős infókat hogy a Giulia eredetileg 5.5L-el volt maxon, amit a gyár a t 5.2L-re módosított, mivel nagyon meghajtva 5.5-nél túltötött olajat jelzett...
Így egy utólagos szoftver update-vel 5.2-re módosították, ami még teljesen jó, mert az még pont a jó olajszint, de ha ebből fogyasztasz le és még azt is tudod hogy egy érzékeny és olajnyomással működő hidraulikus szelepvezérlésed van.. akkor azért már véleményes hogy jó-e minimum közelében használni. Ami szerencsés esetben a valós minumum és csak kompresszálva lett a mért tartomány 5.5-ről lefele és talán az alsó értéket nem változtatták.

De ezeknél a motoroknál az az ősi berögződés nem működik hogy töltsük inkább csak félig jobb a békesség.. régen a TS 8V-t én is úgy használtam hogy mindig 3/4-ig legyen olajjal, mert tudja ég 200k környékén ne nyomjon nekem szét valami szimeringet az olaj.. így meg nem is zabálta és szépen ment is..

De a Giulia az max olajjal kell menjen, mert akkor érzi jól magát ennyi:)
WarbiRunner (Gyuri)17-04-2023 11:48:39 // 30336
Jó rég volt ez a hsz. A Giulia szépen mozog, de ami igazán érdekes, megnézni több más autóét is. :-) Nem túlzottan nagy a különbség, vannak vicces dolgok. Ízelítőül:
Audi RS3 - 103km/h
Jeep Avenger 1.2 - 106km/h (!)
Dacia Jogger - 104km/h
Renault Kangoo - 102km/h
Mazda Cx-60 - 97km/h (ez borzalmasan is néz ki)
Maserati Grecale - 100km/h
Porsche Macan - 107km/h
BMW i4 - 107km/h
Yaris GR - 110km/h
Liquid17-04-2023 11:14:27 // 30335
Tetszik a közmondás, igyekeztem de feltartottak :D
RomeoOne17-04-2023 11:09:36 // 30334
Eddig 1x volt necces szitum autópályán, amikor dühből úgy vágott be elém az osztrák megán, osztráknak kinéző sofőrrel, hogy vészfékkel is centiken múlt. Mindezt azért mer elmentem jobbról egy belsőben vonatozó sor mellett amiben ő is benne volt.

"Haladj mindig olyan sebességgel, hogy akit már egyszer leelőztél, sose érjen utol."
Ősi, dakota közmondás

:DDD
Liquid17-04-2023 10:32:09 // 30333
Idióták vannak mindenhol nem csak nálunk, csak adott esetben máshogy nyilvánul meg a hülyeség. Osztrák is tud agyatlanul vezetni, tötymörög, nem segítőkész, aztán megsértődik és bevág eléd, mutogat meg fényképez :) Ja és ha átlépte a magyar határt egyből megvadul. Eddig 1x volt necces szitum autópályán, amikor dühből úgy vágott be elém az osztrák megán, osztráknak kinéző sofőrrel, hogy vészfékkel is centiken múlt. Mindezt azért mer elmentem jobbról egy belsőben vonatozó sor mellett amiben ő is benne volt.
WarbiRunner (Gyuri)17-04-2023 10:27:11 // 30332
Attól függ, mekkora a mennyiség különbség a min és a max között. Azért 5.2l-ből ha hiányzik egy liter az műszakilag semmiképp sem előnyös.
- kisebb össz hőkapacitás, ha hajtod, jobban melegszik az olaj. Ugyanolyan üzemi körülmények között melegebb olaj jut mindenhova.
- kisebb mennyiség, tehát ugyanannyi keletkezett korom, koksz részecskét kevesebb olajnak kell elszállítania, lebegtetnie. hamarabb telítődik, rövidebb lesz a használható élettartam.
- az olajszivattyúnak ugyanakkora keringető térfogatban kevesebb olajjal kell megfelelő olajnyomást elérni, ez vagy sikerül, vagy nem. Mivel mechanikus hajtású szivattyú, szerintem az olajnyomás csökken.
Ha belegondolok, hogy ezek a motorok alacsony fordulatról nyomatékosak, ahol eleve nincs nagy olajnyomás, magas fordulaton pedig nagy hőt termelnek és tele vannak olajra érzékeny cuccokkal, én nem várnám meg az 1l olajfogyást. Nem kell maxon lennie, de 20% körüli hiány az sok.
Giuntini17-04-2023 09:36:06 // 30331
A Skodát folyamatosan forgatják. Aki 140-nél autópályán előzés közben 5 centire rám áll, az 90%-ban skodás. Nagyrészt cégautók, nem az övé, semmi felelősség érzetük nincsen. Ha lefényképezik, jó esetben cégük kifizeti. Egyébként ilyen közlekedési morál sehol sincs mint nálunk. Ez a keleti mentalitás, ahogy sok mindenben szégyenkeznünk kell, ebben is!
Szerencsétlen farkas 2000 km-t elgyalogolt sehol nem bántották, kutatók figyelték viselkedését erre egy böszme gyilkos (mert ez nem vadász) lelövi kedvtelésből. Ez Magyarország, az eset csak itt történhetett meg!
sas-15917-04-2023 09:27:40 // 30330
Szerintem azért van minimum és maximum vonal az olajszintjelzőn, hogy közte legyen a szint. Sosem töltöm fel azonnal max-ig, ha még a sávban van. A minimumnak pedig még a közelébe sem ment 2 olajcsere között.
Ha a gyártó azt mondja ettől-eddig jó, akkor miért jobb ha mindig maxon van?
Van ennek valós műszaki magyarázata?
Giuntini17-04-2023 09:27:34 // 30329
Igazad van, olajfogyaaztást számos tényező befolyásolja, úgy mint rövid távok, gyakori indítás, hideg motor, folyamatosan meleg motor, nagy terheléssel történő folyamatos autózás, stb....
Piritu - 1.000.00017-04-2023 08:47:12 // 30328
Mondjuk amiket írkáltok én nem nevezném olajfogyasztásnak.
Ha minden második tankolásnál kér 1 litert az már olajfogyasztás. A TS-t 6-7 deci / 1000 km-nél szedtem szét :-))
SD17-04-2023 07:55:38 // 30327

jóreggelt jóestét:D
Peti16V17-04-2023 00:27:14 // 30326
Bár igazad lenne, de sajnos nálam megette az 1+ litert, mert a két csere között beletöltöttem. Most a csere előtt már nem bontottam ki az új flakont, pedig már félúton volt a min és max között.
Skoda: volt 160ezret futott 1.4 tsi-m, eszegette, de néhány deci ment bele két csere között. A következő már 1.5 tsi volt, ugyanígy megevett 1 litert, de az is igaz, hogy ott 30e volt a csereperiódus. És tök őszintén, egyáltalán nem zavart, mert az egy használati tárgy 😂
Liquid16-04-2023 22:38:32 // 30325
ez nagyonnagy:D
SD16-04-2023 22:29:37 // 30324
egy-kettő igényesebb forma odatéved, vagy legalább vicces:)))
de valóban nem egy magasan szántó műsör:D
SD16-04-2023 22:26:28 // 30323
az enyémet is nézem rendszeresen eddig mindig maxon:) igaz 7k alatt már volt egy olajcserém 3k-nál:)
SD16-04-2023 22:23:00 // 30322
Az is lehet hogy a radar miatt tilt be, mert ugye a radar olyankor sípol mert ajtó jobbról 5cm balról 5cm:D de valóban az automata kéziféket én bekapcsolva hagytam.
leopop316-04-2023 21:36:39 // 30321
Úgy látszik igen 🤣🤣🤣
RomeoOne16-04-2023 21:32:31 // 30320
De egy Skodát minek forgatni? Van, aki fokozni akarja a csalódottságot? :P :DDD
leopop316-04-2023 20:48:39 // 30319
Magas fordulaton jön elő :)
Piritu - 1.000.00016-04-2023 15:41:42 // 30318
Nálunk literszám veszik a kúton a Skodások...
Piritu - 1.000.00016-04-2023 15:40:48 // 30317
Nekem eddig 2 volt egyik sem eszi :-)
Piritu - 1.000.00016-04-2023 15:39:35 // 30316
eddig nem tűnt fel hogy valaki is okolna bármiért is:-DD

Pont a diskurzus miatt írom hogy az eddigi teóriák mind megdőltek. Majd ha eljut hozzám a kiszerelt és meg tudom nézni akkor lesz miből kiindulni.
leopop316-04-2023 14:24:51 // 30315
Azok is mindig ették főleg a TSi 😅
G-MANN🍀16-04-2023 13:57:09 // 30314
Céges Skoda 8ekm után 1 liter kötelezően 😁
G-MANN🍀16-04-2023 13:56:05 // 30313
Nálam a kis boxon látszik, hogy új lett. Most esküszöm jobban megy az autó a dupla szenzorcsere után. 🙂 vagy azt gondolom. Álom az autó!🍀
G-MANN🍀16-04-2023 13:51:57 // 30312
Szerintem kevesebb fogyott, mint 1 liter (bár használat kérdése is) csak nem mindegy, hogy a korábbi max hány liternél volt max. 10 ezres okajcsere periódusnál pár deci volt a difim, egyet ugrott lejjebb max alá, utána meg jött a csere és újra maxon. Szervizben mondták, hogy olaj leeresztő csavar csere mindig ajánlott, mert ott is sokaknál elcsepeg a motortér burkolatra.
G-MANN🍀16-04-2023 13:46:00 // 30311
+1 Én is tudok.
leopop316-04-2023 13:15:10 // 30310
Darkfly-t de utalom sötétbe ellenfénybe videózik a gyerek baromi igénytelen. Mondjuk a kommentekből látszik is milyen a néző közönsége 🤣
leopop316-04-2023 13:12:08 // 30309
Azért ez durva hogy az összes 2.0 Giulia eszi az olajat.
Nagyon szeretnék egy Giuliát de ilyenkor mindig elgondolkodom hogy remélem az enyém nem fogja majd 😅
leopop316-04-2023 12:34:51 // 30308
Én is 300 LE fölé húznám ha lenne Giuliám, ha majd lesz kb első dolgok között lesz 😁😉🍀
RomeoOne16-04-2023 12:14:24 // 30307
Ez beállítás kérdése lehet, mint a az automata kézifék. Nekem nem csinál ilyet. Én tudok gurulni nyitott ajtóval.
SD16-04-2023 12:07:49 // 30306
Nekem még egy másik titkos funkció került elő:)))
Ha kinyitott ajtóval D-ben lelépsz a fékről úgy átvágja P-be hogy csak úgy nézel:)))
Ez is ilyen biztonsági ügy nehogy elszabaduljon ha kiszállnál:D

Csak nekem a garázsba jelenleg úgy tudok beállni hogy megnézem az orrát, és ehhez vagy ablakot kell húznom, vagy ajtót nyitnom, párszor már benéztem, hogy na előre gurulok még pár centit:D Nem nem gurulsz, P kézifék:P:D

Supernek rend a lelke, az amerikaiakat meg csókoltaltom:D
SD16-04-2023 12:04:27 // 30305
Figy ezt most már le kell írjam, zseniálisan oldottad meg a te autód MA ügyét, és senki nem okol hogy baromi jó fogyasztásokat csináltál vele:)))
Tényleg annyi a diskurzus lényege ha erről írunk szerintem hogy mindenki azt térképezi fel hogy ez olyan lesz-e mint a 16V vezérlés módosító... vagy csak van pár szerencsétlen példány ahol porszem ment a gépezetbe.
Szóval soha többé ne vedd célzásnak, ha erről meg az eszmecsere, elegánsan oldottad meg és most van egy Veloce-d:) És a márkakereskedés is parntner volt mert bevették stb.

Peace loves, Forza Alfa:)))

A 300le super-re majd visszatérünk:D Ha aktuális lesz nálam:))
RomeoOne16-04-2023 11:19:35 // 30304
Akkor is átteszi P-be, azt hiszem, de a gyújtást nem veszi le. De már nem emlékszem pontosan. Manual-ban most nem találtam meg, de majd jön Pettinke és belinkeli, ő vágja úgyis fejből az egészet :D
Piritu - 1.000.00016-04-2023 09:31:54 // 30303
Nem hinném.
A lényeg hogy a papás használat ott mint ok kizárható :-DD
SD16-04-2023 01:03:13 // 30302
Csak nem az a ződ Super ami a Darkfly vlogon volt?:)
Mondjuk ha cserébe 300 ló akkor legalább van mire fogni:D
Piritu - 1.000.00015-04-2023 21:35:33 // 30301
Az se segít :-(
Ismerős 105-nél cserélt, pedig ő nyomja, sőt 300LE fölé tuningolva is van neki a Super...
Piritu - 1.000.00015-04-2023 21:33:21 // 30300
"Szóval most arra gyanakszom hogy az android auto bugosabb mint a szifon.." - hozzátenném hogy mióta az android auto benne van az alap androidban. Amíg Magyarországon el nem érhető plusz program volt addig sose jött elő a "box" üzenet. Sőt addig a kormányon lévő gombbal felismerte a bediktált uticélt is. Aztán jött a fejlesztés...
Lev15-04-2023 20:52:14 // 30299
Elmondásuk alapján alapján semmit:) Hátha csak valami 2019-es gyártási hiba áldozatai lettünk. Szerintem nem szabad ezen nagyon pörögni (tudom, könnyű úgy mondani hogy az enyémet még gariban kicserélték), mert ez még nem egy típushiba és rövidesen lesz kevésbé költséges megoldása a dolognak, ahogy a Giuliettáknál is lett idővel.
Peti16V15-04-2023 20:37:58 // 30298
Mármint úgy értem, hogy mindegy miben állítom le, automatikusan átteszi P-be. De ezek szerint N-nél nem. Na majd kipróbálom.
Peti16V15-04-2023 20:34:02 // 30297
Én eddig meg voltam róla győződve, hogy csak és kizárólag P-ben lehet leállítani 😲
RomeoOne15-04-2023 20:09:09 // 30296
Nem tudom, én régebben volt, hogy N-be raktam megállásnál és úgy állítottam le. Kiszálltam, bezártam, elmentem dolgomra, majd visszatérésnél láttam, hogy ég rajta minden, meg az ajtót kinyitva ott bimbammolt, hogy nincs bent a kulcs. Azóta leszoktam már erről.
SD15-04-2023 20:00:08 // 30295
süket a csöngőt:D:D: LOL
SD15-04-2023 19:59:49 // 30294
na de akik elérik 200k-t mit csinálnak máshogy ?:D
tolják neki mint vak a csöngöt, vagy mi?:D
SD15-04-2023 19:57:15 // 30293
na ez az N lehetséges de miért raktam volna N-be?:D

Én azért kötöttem össze a telefonnal mer máskor az a telefon sosem szokott rádugva leni, és ki tudja mit bolondít meg ami miatt az autó nem tud lealudni:D
WarbiRunner (Gyuri)15-04-2023 19:07:14 // 30292
Nekem Androiddal teljesen jól működik. Néha van, hogy nem ismeri fel egyből a telefont, ha menet közben lehúzom, visszadugom. De ritka ez is. Mondjuk nagy bonyodalom nálam nincs, Waze és Spotify megy, ennyi.
Lev15-04-2023 18:12:41 // 30291
Nálam is és 10 ezrenként kap friss olajat, mégis megadta magát. Te főleg országúton és pályán használod, én inkább városban (Gyurival arra jutottunk, hogy a te 102 ezred és az én 62 ezrem üzemidőben lehet hasonló) és azt hiszem mind a ketten Seleniat használtunk.
G-MANN előző autójában ha jól emlékszem 40 ezer környékén kellett cserélni (egyébként mind a 3 autó 2019-es:) de több ismerős is eléri lassan a 200 ezret gyári MultiAir-rel, úgyhogy van itt példa mindenre:)
RomeoOne15-04-2023 16:28:39 // 30290
De a csúcs az volt mikor a mosóban leáítottam gombbal az autót és nem vette le a gyújtást… csak a motort állította le…
Szóval most arra gyanakszom hogy az android auto bugosabb mint a szifon..


Ennek mi köze az android autóhoz?

Ha kiveszed N-be és úgy állítod le, akkor a motor leáll, de a gyújtás rajta marad. Ezt régebben én is többször benéztem.
SD15-04-2023 16:15:59 // 30289
Én eddig két esetet kivéve mindig a szifont dugtam rá, a kapcsolat stabil pedig gagyi kábel, és semilyen hobajelenséget nem produkált.

A connect box-ot egyszer írta ki kúton, de több nap állás után mentem tankolni.

Most legutóbb nem volt nálam a szifon rádugtam az androidot és elég hülyeségeket csinált…
Kezdődött ott hogy valamit minden áron frissíteni akart… ez kb 5x radugom lehúzom stb sikerült.. utána a teams is bele ugatott, akkor lérdezgetett hogy válaszolok-e… :D mikor momdtam no.. akkor meg féltem hogy elküldi a hülye:D
Bénán néznek ki az ikonok, az Android auto felület lassu, és darabosan tölt be..

De a csúcs az volt mikor a mosóban leáítottam gombbal az autót és nem vette le a gyújtást… csak a motort állította le…
Szóval most arra gyanakszom hogy az android auto bugosabb mint a szifon..

Teszem hozzá a szifonok új árai… meg monnyanal le…
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.