Forum >> Giulia

Zselé10-04-2024 20:40:40 // 35224
Már a kép láttán is felszisszentem! :))) ezt én nem bírnám hosszú távon…

Mondjuk a 7.1-be város is volt!
Gabor F10-04-2024 20:34:36 // 35223
Jelen! :)
Gabor F10-04-2024 20:29:03 // 35222
Köszi! Valószínűleg ez még egy régi beidegződés, amikor még nem volt ez az átmosós géprendszer és a cserélhető szűrő. Pénteken megyek is! Majd beszámolok a tapasztalatokról!
SD10-04-2024 15:43:06 // 35221
Igen gondoltam hogy ez felmerül, a fordulat kérdés nem ilyen egyszerű, sőtt nehéz.

Ha ugye 2x fordulaton használod akkor a megtett munkaütemek száma duplázódik hiába megóvod az egyik alkatrész a másik vagy az üzemanyag többlet elviszi az árát.

Én most így vélekedek:
- én beindítás után akkor teszem sebességbe mikor már alapjáratra tette a fordulatot
- legalább minden menetben egyszer legyen elforgatva 4-5 ezerig, tehát napi 1-2 alkalommal azért, ha kimarad nem vész, de kell a motornak ez, a 2500-3000-ig forgatás is forgatás:)
- ne legyen nyomatékból erőltetve szerintem ez semminek nem tesz jó 1500- alatt gyorsítás és hegymenet 2000 alatt
- ne legyen minden előjel nélkül lerúgva rendszeresen szórakozásból, hanem előtte fokozatban had járja át az olaj, had emelje meg a nyomást és utána, persze ha kell az isntant power akkor kell azért van, de ha lehet készülni előre talán jobb neki
- legyen lehetőség szerint max töltötöttségen az olaj
- jó minőségű benzin használata
- hűtővízek ellenőrzése, motortér szemrevételezése legalább nagyobb utak, vagy nagyobb igénybevétel előtt

De fogalmam nincs ez megadja e az áhított 400ezres futást majd neki:D most 21-nél járok eddig jó:D

Szerintem megtanulta a kis dög mert most autópályán is automatában sem váltott föl 8-ba pedig mentem 140-150-et is:)
Piritu - 1.000.00010-04-2024 14:57:50 // 35220
Az a gond hogy ha nem "röfögteted" hanem kinyomod a szemét akkor is beszarhat/beszarik. Konkrét esetben kb. 5e km-el később :-(

A másik gondom, hogy ezt pont a hazájában mentem egy 4 sávoson.
80-100, max 110, tele trafipaxal és mért szakaszokkal. (Mint kiderült már egyenes szakaszokon is van átlagsebesség mérés nem csak alagutakban.) Nem biztos hogy ezt és a többi részt ahol 130-at is megengedik kézi 5-ben kéne végig lenyomni hogy legyen fordulat...
WarbiRunner (Gyuri)10-04-2024 12:30:30 // 35219
Simán lehet, ha szélsőséges a gumid, akkor lehet. Nekem 18 fokban egész biztos hogy jobban fogott a téli mint a nyári. A Godyear gumikkal sokkal jobban eldobja magát, nem érezhető ahogy "harap" a gumi. Simán csak elszáll(na) a picsába ha nagyon erőszakoskodok vele XD
SD10-04-2024 11:29:53 // 35218
Nekem a szlalomon most mindkét gumival amúgy ez volt az érzésem hogy a visszadordítónál nagyon betiltott az autó, előző évben télivel olyan szépen vettem azokat a kanyarokat, igaz akkor ennyire még nem dobtam bele:D

De a nyári műgyantán is és mindenhol is hamarabb csúszik meg 20 fok lehetett?

Szóval a fun factort nagyban növeli hogy ha a gumi határai jól érezhetők, mert akkro tudsz abban a tartományban maradni ahol még nem terrorizál az elektronika de már menés van:)

Még a slick foglalkoztat.. csak abból meg venni egy szettet az már normál jó gumi árban van.. most meg így ilyen semmire kicsit luxus:D
SD10-04-2024 11:26:08 // 35217
Van benne igazság hogy a virsli gumi miatt megbocsátóbb az autó:)
De pont tanulni ez remek is, és még nem érzem hogy kevés lenne.
És ennyire azért nem virsli:))) De az AMG az jó hasonlat:D:D:D
WarbiRunner (Gyuri)10-04-2024 11:24:43 // 35216
Régen volt Ultrac Vorti és Ultrac Satin. Még a 159-re Satint vettem, az olyan puhább viselkedésű volt, szerettem azt a gumit, kényelmes volt és halk, közben nagyjából kiszámíthatóan tapadt, nem voltak ilyen szélsőségei. A Giuliettára amikor vettem, akkor csak simán Ultrac néven futott. Hétvégén feltettem, ugyanaz a meglepő kényelmes futás érzés volt. A Giulietta azért tud ütni verni, a téli gumival állandóan azt éreztem, hogy Debrecenben az összes út szar (ami kb igaz XD). Az Ultrac felkerült és megjött ez a finoman mindenen átmenős érzés.
A Giuliettánál az első hajtott kerekeken túl pici a súly az erőhöz képest, kb állandóan kapar, küzd, harap, nagyon kell rá a jó gumi. Az Ultrac már 18 fokban normális autót csinál belőle, szóval akár el is lehet indulni vele XD Valószínűleg hátsókerék hajtásnál is jól működne.
Erős a kísértés, hogy ilyen közepes mindenre jó gumi legyen majd a következő. Kicsit kevesebb a max tapadás, de szélesebb a tartomány amin működik.
RomeoOne10-04-2024 10:52:40 // 35215
Masterplan C: marad az ampera kerék:D:D
Olyan szépen mozog ezzel az autó nem hiszed el:)))


Dehogynem hiszem, láttam már ilyet :DDD video
RomeoOne10-04-2024 10:50:43 // 35214
Miért lenne 4 szett otthon? Mondom ,hogy eladnád az egyik amperát és az menne bele a finanszírozásba :D
SD10-04-2024 10:19:07 // 35213
Igazából a masterplan ha nagyon megszalad:D Veszek még egy Technico szettet, és a Classico meg marad télinek:)))

De ezt már kicsit luxusnak érezném:D:D:D

QV fék downpipe, 300-400 paci:)) sperrrr:)))

Masterplan B: veszek Veloca classico-t télinek, vagy akkor már nem fog kelleni téli:D:D:D
Masterplan C: marad az ampera kerék:D:D

Olyan szépen mozog ezzel az autó nem hiszed el:)))
SD10-04-2024 10:15:42 // 35212
Teljesen jó a gondolat mente, csak azt nem értem ha van jó gumim és valamilyen felnim, akkor miért vegyek még egy jó gumit és valamilyen felnit. Hogy legyen 4 szett itthon?

A befektetés része az pontosan ugyan így van előadva:D
RomeoOne10-04-2024 09:24:01 // 35211
Nekem már jó régen volt, mikor Vorti-ztam, tegnap néztem rá a Vredi oldalára, hogy most az létezik-e még vagy mi van. Akkor láttam ,hogy van még sima, meg van a + -os változat. De nem láttam semmi különbséget, azért ajánlottam az utóbbit. Gondolom valamivel újabb, modernebb keverék.
RomeoOne10-04-2024 09:22:48 // 35210
Pedig van ráció abban, amit Shadin mond. Megveszed a turbina felnijeit, most lett gyönyörűen lefényezve. Veszel rá Vredi-ket. És akkor lesznek szép felnijeid, jó gumikkal és tényleg kitapasztalhatod, hogy akkor jó-e az a kétszéles szett. A nyárinak mondott kerékszettedet gumistól-mindenestül eladod a .csába. Mondjuk én azt az amperaszettet tartanám meg télre, amelyiknek kisebb az ET-je.

A 19"-es Q felnik meg ellesznek a sarokban, nem kérnek enni. Ha nyafog az asszony, ogy sokba kerül, akkor meg mondod, hogy ez befektetés, többet fial, mnit a babaváró, szóval no problemo. :DDD
WarbiRunner (Gyuri)09-04-2024 20:45:37 // 35209
Az Ultrac (sima, nem +) a Giuliettán érzésre sokkal jobb most tavasszal mint a Goodyear. Viszont fogalmam sincs, hogy rwd-n hogy működne. Szerintem ott is jobb lenne.
SD09-04-2024 19:53:30 // 35208
Ugye hogy tudja?:) Az egyetlen mentséged hogy csak 25km-et mentél így:) Ezt köszöni szépen a multiair:D Tessék azt forgatni, nem áramfejlesztő hogy alapjáraton röfögjön:D
SD09-04-2024 19:51:38 // 35207
még a körbe 255 gumi ami foglalkoztat. de ha újat vennék az már tetemes befektetés a mire.. úgy sem akarom napi szinten használni, ha meg használtat akkro megint a tök bizonytalan... tehát baromság..

Majd elmegy még 1-2 évet ez a mostani szett aztán kitalálom de jó lesz akkor hogy már megvan a felni:))
SD09-04-2024 19:49:43 // 35206
a gumit házilag le tudom vágni a kerékről, vagy az olyan erős sodrony hogy nem?
SD09-04-2024 19:47:48 // 35205
Eleve későbbre vettem ezt a felnit olyan áron hogy csak drágábban tudom eladni, tehát jelenleg befektetés.
A bukó max a gumizás meg a felni javítás lehet az eddig 50k az is csak a várt haszonból jön le:)))
De nem akarom eladni, bár most igy tudatosult bennem hogy a hátsóra a kerék ára x2 :D:D:D

Az bosszant hogy kibírhatta volna a gumi, csak ilyenkor meg jön a kétely hogy igazából ha kibírta volna jobban megbíztam volna és közűton meg TK-ra törhettem volna vele az autót.. szóval jó ez így pusztuljon a szar gumi:P

Egyelőre most bedobtam a sarokba, mert hogy ez is volt a terv, ezért is nem vettem bele rádiós szelepet.. de most csak az bosszant hogy mivel menjek kakucsra..

De ebből meg a leg spúrabb megoldás hogy az utcaival.. attól még a felni nem felesleges..
A gumi az az, de abban benne volt kezdettől....

Azért csak bosszant hogy kéne menni egy jót.:D:D:

De ott meg én vagyok a szűk keresztmetszet, mert úgy sem fogom elvállalni annyival a kanyarokat, tehát nem fogok jobbat menni 2x olyan jó gumival sem:)

Hisz látható a szlalomon is tavaly is 46-ot mentem idén is, a PSS-el meg 47-et de tavaly is délután fáradtabban rosszabbat mentem..
A Giulia Competizione, új téligumikkal meg az Abarth-ok azok mentek 42-őt:)))

lassan meggyőzöm magam hogy jól van az a felni ott a sarokban majd kialakul mi lesz vele.. lehet le kéne dobatni róla a szemét gumit nehogy meggondoljam magam:D
Shadin09-04-2024 19:38:19 // 35204
Dehogy akarom én gumizni :-)
Viszont ha már kilőtted a játszós gumit és nem is nagyon akarsz öreg használtat, így valóban kellene egy jó Vredestein a QV hátsókra.
Jelenleg bármit csinálsz az pénzbe kerül, hacsak nem szálsz ki az egészből kis bukóva :-(
Piritu - 1.000.00009-04-2024 19:08:07 // 35203
Akkor ezt nézd meg!

4 felnőtt csomagokkal! :-)
SD09-04-2024 18:55:25 // 35202
És oda kéne adnom a QV szettet mi?:D
Nekem eddig egyszer volt ilyen régi gumim, azzal is elestem...
Ez meg most széjjel pukkadt..

Asszem nem akarom már próbálgatni a PSS használtan:P:D
Kertvégébe tuning gófra jó, de használni....
Shadin09-04-2024 18:49:15 // 35201
A Te PSS-ed pont annyira szar mint az enyém, kb Kakucsra vagy KUL-ra valók, napi használatra feltételesen alkalmas. A helyedben megvenném az én 18-as kétszéleseimet amire veszel új Vorti-kat és így már rengeteg és átfogó tapasztalot tudnál szerezni ;-)
Shadin09-04-2024 18:46:08 // 35200
A 4 17-es Eco gumi nem megengedő, hanem minden esetben cscsúszkál, ami persze jó időben figyelmeztet, dehát ettől nem lesz az jó gumi szerintem, hanem azt mondanám, hogy alul van tervezve. Azok vészhelyzetben is kevesebbet fognak tudni.
Shadin09-04-2024 18:43:12 // 35199
Nincs, írtam is neki, hogy ne gyárinak hirdesse, de ezek szerint ignore :(
SD09-04-2024 18:07:13 // 35198
De most komolyan az a tapasztalatom hogy 4 egyforma gumival az elektronika sokkal megengedőbb.
Kétszéles gummával vagy a számítási teljesítmény miatt vagy nem tudom, de hamarabb tilt, vagy többet vállalok, de valójában sokkal többet avatkozott be feleslegesen.
Recsemódban megértem de egyelőre nekem nem tett hozzá, sőtt..

Némi agilitásért cserében a harmónia nem rossz de jobb sem lett..
G-MANN🍀09-04-2024 16:30:02 // 35197
nincs
SD09-04-2024 15:55:16 // 35196
SD09-04-2024 15:52:53 // 35195
SD09-04-2024 15:51:12 // 35194
De ezesetben is inkább a nyárival kéne csapatni a pályán, ha úgy is eladom:D
Attól nem lesz kevesebb az ára hogy megyek 10-20 kört..

Tehát ebben az esetben is, a nem veszek semmit a megoldás.
Párkapcsolati tanácsadást 15 év multán már profira sem bíznám:D:D:D
Olyan dolgok működnek amit sohasem gondoltam volna és olyan nem amit meg minden ember alapnak venne:D:D:D

Minden esetre odafele úton kifejtette hogy miért ilyen helyre viszem, én meg kifejtettem neki most szórakozunk és tisztelje meg a napot hogy nem rontja a kedvemet:D:D:D
Ezek után szétvágta a gumit és olyan lett mint egy kiscica.. ha pl: elviszem vacsorázni ugyan ennyiért, ennyire generál hatást nem érek el:D:D:D

Tehát akkor hogy is kell??:D Én már nem tudom:D:D:D
RomeoOne09-04-2024 14:53:22 // 35193
Én a helyedben vennék hátulra egy pár Vredestein Ultrac Vorti+ -t. Van méretben (285/30R19), újonnan is feleannyi, mint pl. a PZero Corsa, viszont nagyon jó allround sportgumi, a 200 lovas teljesítményszinthez ilyen méretben bőven jó lesz. Nekem a régi Alfán nagyon jól muzsikált, Gyurinak is jó tapasztalatai vannak vele.

A 17-es nyárit meg eladod mindenestől és veszel még elölre is méretet a Vrediből. Ha minden jól jön ki, még pénzednél is leszel. Ha mégsem és az asszony pörölne, akkor meg ott az aduász talonban, hogy "Te szakítottad szét az előzőt is!" :DDD (További párkapcsolati tanácsok már felárért mennek xDDDD )
SD09-04-2024 14:22:15 // 35192
melyik rossz megoldásra gondolsz eddig?
- adtag az autóhoz gyári alfa felnit gumival
- vettem ugyan ezt télivel
- megvettem a QV felnit
- szereztem rá jáccós gumit
- odaeresztettem a macskát a kormányhoz, eljátszotta a gumit:D

Na innen kérdéses, mert ha most veszek bármilyen gumit akkor anyi volt a veszteségem.
Ha veszek újat, akkor a mostani nyárit dobhatom el...

Ha nem veszek semmit az tűnik jó megoldásnak:P:D
RomeoOne09-04-2024 12:46:25 // 35191
Töröljed. Súrolni nme szabad, de törölni azért lehet/kell is néha.
RomeoOne09-04-2024 12:45:56 // 35190
Sztem próbáld végig az összes rossz lehetőséget, aztán csodálkozz rá a végén, hogy az a jó megoldás, ahogy meg lett tervezve. Úgy tűnik neked kell egy ilyen betanítási ív. Nem AI-val foglalkozol te? :P
SD09-04-2024 12:36:16 // 35189
ParaB: tanpálya óta nem jön le a vízkő a gépről.. már kétszer mostam... sőtt ha belevesszük a kertkapu előtti lötybölést akkor 3szor. nem töröltem, de már nagyomásúval habbal minden vót, de rákötött...
SD09-04-2024 12:32:50 // 35188
Mii lenne ha 255-ös gummát huzatnék a 10" hátsó 19-re is?:)))
Vajh az ilyen tuning gófos rápukkantott gumik mennyire bírják a nyúzást.
És a nyúzást úgy értem hogy eszi az autó harapja bizonyíthatóan :D

Shadin09-04-2024 10:56:56 // 35187
Nem megyek járdára, de még a közelébe sem :-)
SD09-04-2024 10:43:52 // 35186
Az már nagyon nem járda kompatibilis:D Valahogy megtanulta a radar is, már a járdára is szól:)
SD09-04-2024 10:42:57 // 35185
Mennyi van a lökhárító koptató füle alatt? nekem 9cm:D
Shadin09-04-2024 10:33:59 // 35184
Rendeltem gyári ültetést :-)

Visszamegy az eredeti magasságára. -20 mm
WarbiRunner (Gyuri)08-04-2024 10:41:33 // 35183
A sas gumikkal szerintem ugyanígy jártam volna. Illetve tudom hogy ugyanígy jártam volna :-) Sajnálom, hogy nem sikerült eljutnom erre a tréningre most.
Ami a nyári gumik tapadását illeti, ki szoktunk menni gokartozni, van egy pálya itt ami télen is nyitva. Villany gokartok, jó kis nyomatékosak. Februárban egy napos délutánon 1:01-et mentem legjobbat. Olyan 10-12 fok lehetett. Megdolgozta a vállamat az az 5-6 kör. Mondjuk irtóra élveztem, de egyszerűen nem bírtam ennél gyorsabb lenni, a kanyarokban mindent is kellett csinálni, hogy beforduljon. Most a tavaszi szünetben kivittem a gyerekeket, 18-20 fok, napsütés. A nagylányomat vittem kétülésessel, 54s a legjobb, és stabil 55 körüli körök. Pár nappal előttünk volt sprint futam, 25 fok körül volt (és jobb pilótákkal), ott 49 körüli időket tudtak. A pályarekord nyáron 30+ fok, felgumizott pályán 47s.
Szóval valahol normális ahogy viselkednek ezek a szélsőséges gumik, csak normál közlekedésben néha még sem normális. :-)
SD08-04-2024 10:23:46 // 35182
Majdkörbeautózlak vele kakucson:D noflame:D
quash08-04-2024 09:15:29 // 35181
Egy hatalmas baromság az hogy nem kell cserélni!
Ez a 8spd ZF egy csomó más márkában is bent van, néhol 100e-et írnak elő rá.

Ha teheted 80e-ként cseréd le, de max 100e és tényleg érdemes cserélni, hosszútávon ezzel jársz a legjobban.
Elaforgnál kapsz komplett ZF csere szettet, olaj, az alján lévő műanyag (szűrő, mágnes, etc ...), ZF-ben, lényegesen olcsóbb mintha Alfa dobozban vennéd ugyan ezt.
Cserélni szerintem bárki aki autómata válton tud olajat cserélni, értelemszerűen a legjobb ha géppel csinálják.
Nekem lassan esedékes a második csere! :)
RomeoOne08-04-2024 09:04:30 // 35180
A konklúziót tévesnek tartom. Meglátásom, hogy ha nem 0 ft-ból próbálnád megoldani, hanem vennél rá rendes gumit, akkor relevánsabb következtetésre juthatsz. :D

Ui: EcoContact?? Azt hittem a legalább a 17-esen normális gumi van :DDD
Liquid08-04-2024 08:56:10 // 35179
Leadtam reggel a kisautót műszakira a CarNet-hez, bent áll egy zöld Stelvio. Nagyon jól néz ki az a szín, az "elődje" is nagyon tetszett, de ez egy kicsit még jobban.
Az enyhén matt kékes-szürke színnek mi a neve? Az is nagyon jól mutat (egy Giulia-n látam).
SD08-04-2024 08:18:04 // 35178
Szóval giulia őnagysága nem egy légkalapács hanem egy intelligens és szofisztikált műszer, ennek megfelelően kezelve jön ki a személyisége.

És persze strapabíró ha valaki mégis utat akar vele bontani:D
De nem ez a lényege:)
SD08-04-2024 08:09:48 // 35177
Leüllepedve a hétvégi tapasztalatok, kanyarstabilitás és kezelhetőség tekintetében is jobb még a Conti Eco Contact is 225/50R17 amit 2022-es mint a 275/35R19 :P 2017..

Ideális körülmények közt is érezhető hogy a 19 stabil, amíg meg nem csúszik de utána nehezebben nyeri vissza a tapadást..

Kizárólag versenypályán nagy sebességnél, nagy leszorító erővel tudom elképzelni hogy a széles gumi plusz teret nyújt.

Én mindenhol gyorsabban mentem az R19-el mert hamis biztonságérzetet ad, a R17 pedig reális visszajelzést, amikor löttyen a hátulja az azt jelenti már figyelni kell.

Városban, technikás helyeken, lötyögni a 17 a jó választás:)

Versenypályára bármi jó lehet.

Egész jól tapad és nagyon harmonikus.

Jelenleg a kétszéles kereket is inkább optikának tekintem:)
Zselé07-04-2024 21:44:50 // 35176
Akkor javaslom, ne literbe nézd, hanem havi fogyasztásba! :D
RomeoOne07-04-2024 21:01:32 // 35175
Azta :O
Egyszer nekem is kéne már foglalkoznom ennek a nullázásával és nézni egy átlagot az etapra. Én tankolásokból szoktam számolni. A tegnapi tankolás előtt legutóbb novemberben tankoltam a gépbe. Mentem közben egy jó 275 km-t, amire tankoltam 45 litert. Ki is jött egy 16,5 literes átlag :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.