Forum >> Giulia

RomeoOne20-04-2024 17:51:57 // 35274
Nagyon jó volt ez a Kakucsozás. Nagyon sokat tanultam itt az autóról és a határain történő viselkedéséről. Megnyugtató (bár nem meglepő), hogy mennyire kontrollálható és reszponzív minden helyzetben.

Az összes tréningem közül itt éreztem először, hogy tényleg hasznos/használható információkkal lát el az elméleti felkészítés. Mindkét oktató nagyon képben volt a dolgokkal.

Volt ez a mondás, hogy "Ne oda nézz, amit el akarsz kerülni, oda nézz, ahova menni akarsz!"

Nem először hallottam már, sztem minden ilyen tréningen elmondják, de valahogy most ülepedett le igazán. Most volt meg hozzá a körítés, hogy az elmélet mögé odakerüljön a demonstrációja is.

A jávorszarvas tesztnél (scusi, "kettős elkerülés") nem azt néztem, hogy el ne csapjam a bójákat, hanem a következő sávot vizslattam és azt, hogy hogyan kerülök oda az arra kihagyott helyen. Az autó mozgását aszerint koordináltam, hogy előre néztem, hogy hova akarom odatenni a gépet és nem aszerint, hogy hova nem. Triviálisnak tűnhet, de más az elmélet és a gyakorlat. Nekem már csak ezért megérte elmenni. Pedig volt ott még sokkal több is (:

Eleinte vacilláltam, hogy ilyen kis pályára érdemes-e elmenni pl. egy BPC után, de utólag nagyon örülök, hogy úgy döntöttem igen, mert itt tanultam is sokat.

SD20-04-2024 14:00:45 // 35273
Erre a gumira mondjon nekem valaki olosat, nézessem meg? Bal első:P
SD20-04-2024 13:55:58 // 35272
A béjembék vesztettek:D
Zselé20-04-2024 10:52:17 // 35271
Én majdnem elkaptam a QV-kat, 51,92 volt az időm. 8 század híjja volt :) Ez az 5. helyre volt elég. Az kb a szarrá gyalult gumim meg a rajtnál a rajtautomatikával való próbálkozás (töketlenkedés) szummája…
SD20-04-2024 10:46:45 // 35270
Tegnap reggel 2 fokban indultam lefagyott autók álltak az utcában. 2.2 bar volt a kerekemben.

Ehhez képest egész nap napsütés, gumiszag, 2.9-nél kezdtem eresztegetni a kerékből:D
Idejem 52.41 :)
Dobogóra nem jó, de én voltam az egyetlen piros Alfás, és. Laptimingen is 52 volt a super ideje ha jól emlékszem. Tehát amit tudott azt elkértem:D sírt az Eco Contact, Amper szagú volt az ampera felni:D



És ezek után elmentünk postára meg bevásárolni begyűjtöttük a gyerekeket:D
Ovibajárós autó ja :D:D:D

Ez így van jól:))))
Zselé19-04-2024 19:54:45 // 35269


Jó kis nap volt! :) Az időjárás is velünk volt. 0.51,9-et mentem - ez annyi, mint tavalyelőtt téli gumin, csak akkor repülőrajt volt, most meg álló :)

Jól elkopott a P Zerom, az Inárcsi felhajtón is csúszkáltam még :))) Csütörtökig óvatosba, aztán akkor mennek fel a Bridgestone-ok…
SD16-04-2024 10:54:43 // 35268
Szerintem teljes pályára levenni nem lenne értelme csak veszélyt tesz hozzá.
Ha van olyan feladat ami ellenőrzött körülményeket biztosít, és van hely hova esni akkor szerintem mindenkinek ki kéne próbálnia.

Az ilyen körpálya jellegű a legjobb erre mert meg lehet indítani az autó farát és lehet érezni hogy megy el, és mit kell tenni az jó volt:) De egy kanyarba beesni seggel előre azt nem érzem funnak:D
SD16-04-2024 10:51:28 // 35267
Ha vizes inkább lemerném, mert akkor nem lesz akkora sebesség:D
RomeoOne16-04-2024 10:02:10 // 35266
Remélem nem, mert R-ben akarom tolni végig. Te le mered venni majd az akksi sarut ? :D
SD16-04-2024 08:23:06 // 35265

Na lesz eső kakucson? :)
SD13-04-2024 19:33:00 // 35264
Mehetek vissza a garázsba pakolni, hogy beálljak.. mielőtt megmássza a qvvva nyest a sáros talpával:D
SD13-04-2024 19:28:14 // 35263
Előtte
Kicsit meggyűlt a bajom a tanpálya vízközeteivel:)


Utána:
Rendas samponos subickolás vacsi új szivaccsal.


Élete második nem érintésmentes mosása:)
WarbiRunner (Gyuri)13-04-2024 16:32:57 // 35262
Ja, hát tudjuk hogy szereti az AMG-jét, ha oda húz a szíve, valahol megértem. :-) Valahol meg irigylem, mert Alfásként én nagyon kipróbálnék egy csomó mindent, csak sose lesz annyi lehetőségem rá.
RomeoOne12-04-2024 20:40:44 // 35261
Attól függ, hogy definiáljuk a "fanatikot". Én úgy értem, hogy ahhoz húz a szíve. Amikor abban ül, akkor érzi azt, hogy megérkezett. Ez sztem Vályiról és Csikósról is elmondható. Ettől függetlenül nagyra tartják és elismerik a többit is, meg lelkesedhetnek értük. Én is kapkodok a levegőért, ha meglátnék egy V10-es E63 M6-ot vagy egy Dodge Viper-t, de ettől függetlenül nem az az én autóm.
Várkonyinak ez a megérkezés sztem egy Mercedesben van meg.
WarbiRunner (Gyuri)12-04-2024 20:34:08 // 35260
Szerintem aki ennyi féle autót vezet, az semmilyen fanatik. Csupán jó autó fanatik.
RomeoOne12-04-2024 20:26:59 // 35259
De ha 1-et választhatna, hogy mit tart meg, az nem olasz lenne. Talán még akkor sem, ha 3-at. Nem baj ez, segítette a márkát a saját lehetőségein belül, de ő nem olyan olasz fanatik, mint mi. Vályi már inkább.
SD12-04-2024 18:52:04 // 35258
Uborkás savanyúcukor színű autót vett:))) A feleség meg gondolom keresi a zs-t:)))
A Giulia ennél kúrvásabb és jól van ez így...:D
Majd még visszasírja:))
WarbiRunner (Gyuri)12-04-2024 17:25:21 // 35257
És egy Lancia Kappa coupe is.
WarbiRunner (Gyuri)12-04-2024 16:13:47 // 35256
Pl. nem szeret autót mosni? XD
Vagy éppen befektetésként is kezeli, tehát választott egy nagyon ritka kivitelt, színt.
Vagy csak simán tetszik neki :-) Nekem bejön, ezt bevállalnám én is. Mondjuk én sem szeretek autót mosni :-)
Liquid12-04-2024 15:01:28 // 35255
azért van egy Quattroporte is neki, ha minden igaz...
RomeoOne12-04-2024 14:37:30 // 35254
Várkonyi echte Merci-s/németes, nem olaszautós. Csak van pénze ahhoz, hogy mindent kipróbáljon.
Kazes☻12-04-2024 14:28:14 // 35253
👍
RomeoOne12-04-2024 12:55:51 // 35252
Számomra nem derült ki, hogy ez sima A110, A110S vagy valami egyéb, még drágább változat.
De színből meg a féknyereg színéből ítélve nagyon nem alapváltozat, mert ilyen színek a "ATELIER" személyre szabási csomagban vannak. Vagyis, sajnos, az pont nem látszik, hogy abban miket lehet kérni, de így még kevésbé értem, hogy miért nem mert bátrabb lenni a színválasztással, ha ő az, ai (egyébként jogosan) lízingszürkézik, meg posztolja ki a 30 évvel ezelőtti, sokkal színesebb autóparkot...
SD12-04-2024 12:17:43 // 35251
Vredestein pro

Felpukkantanám a hátsó felnire square setupban:)
És akkor csináltam is 100k veszteséget:D
SD12-04-2024 12:14:08 // 35250
C600-at kellett volna eladni:P:D ÉS a giu mellé a renyó:)
WarbiRunner (Gyuri)12-04-2024 11:39:28 // 35249
Összkerék után rendes RWD XDD, mínusz 300kg ugyanannyi erőhöz, annyira nem lehet az borzasztó. És valószínűleg én is meglépném, ha nem kéne ennyi gyereket hurcolászni. Vett egy Giuliánál is könnyedebb kanyarvadász autót, aminek mellesleg nulla az értékvesztése, lehet hosszú távon tervezni vele akár befektetésként is.
WarbiRunner (Gyuri)12-04-2024 11:34:00 // 35248
Veloce volt neki, nem tudta,hogy csak túlbonyolította rendeléskor XD
SD12-04-2024 11:30:53 // 35247
Hehe megvette a kétüléses giuliát:) Ennyi:)
Kazes☻12-04-2024 11:01:33 // 35246
👎
Persze ha neki így jó... csak fölös volt a blabla... 😀
SD12-04-2024 03:58:47 // 35244
Megint ott tartunk hogy a Q a racing machine. Q4 az all purpose, a Super az ultimate alfa:)))
Piritu - 1.000.00011-04-2024 20:58:02 // 35243
Nem, a Super a maga hátsókerekességével inkább volt felhívás keringőre mint a Q4 a végtelen stabilitásával.
RomeoOne11-04-2024 19:56:23 // 35242
Nem lenne neked való, nem megy rá az ampera felni :P
VKG231!!! (156+75)11-04-2024 18:12:13 // 35241
Jah, a kotladízel divatkombi is tud egy-egy sederintésre sarkallni, de nyilván nem ugyanaz, mint egy QV, nem is kérdés... :)

(Aztán nekem el is veszi a kedvemet a szar orrtolásos elsőkerekes ledifferálós soknyútonos szenvedés :D )
SD11-04-2024 17:13:23 // 35240
Akkor mégis azt mondod hogy jól tettem hogy családi autónak nem Q-t vettem?:D mert azzal nem lehet normálisan közlekedni?:D
Mert a Superrel lehet?:D
RomeoOne11-04-2024 14:13:35 // 35239
Nem is rád, hanem elsősorban azokra gondoltam, akik a Q-val mennek így, mint a képen. Q-t már tényleg nem azért szoktak venni, mert nem volt más és csak azon volt Alfa badge. Aki rahedli plusz pénzt kiad egy ilyen teljesítményszintért, az használni is akarja.
Nem is nagyon láttam még ilyet max kísérletezésként, hogy "próbáljuk ki egyszer 100-150 km-en, hogy mit tud, ha nem nyomjuk".
SD11-04-2024 13:46:08 // 35238
most legutóbb jobbról előzésig vetemedtem, mert tényleg annyira figyelmetlenek az emberek, egy fogalmatlan ember meg ne menjen előttem mert fáraszt és veszély:D
SD11-04-2024 13:45:12 // 35237
én sem tudod adott tempóval haladni, teljesen változó hogy mi az ideális tempo..

Ha találok egy olyan autót aki értelmesen közlekedik azzal vagy beállok, vagy a másik lehetőség hogy a forgalom dinamikájából egy átlagot vonva úgy közlekedek hogy folyamatosan cserélődjenek körülöttem az autók.

5-10% +nál az a nehét hogy viszonylag kis sebesség különbségre nagyon sokan reagálnak hogy gázt adnak és akkor én is:D hogy időben be tudja fejezni az előzést:D:D

ez szórakozásnak remek, átlagfogyasztásnak nem:D

nagyon ritka hogy magyarországon konstans sebességet tudok tartani... azonnal előkerül egy barom tempomattal aki 2.5km/h-val akar megelőzi és az istennek nem adna gázt hogy ne kelljen fékeznem:D:D:D

külföldön ez probléma nélkül megy..
Zselé11-04-2024 13:10:23 // 35236
Nekem is visszaveti a tempómat a sebességhatár, de főleg az, ha családdal utazok.

Attól függetlenül nem tudok 100-ra állítani tempomatot :) A 130-at már elviselem hosszabb távon is folyamatosan, de akkor is egy-egy alkalommal megkergetem néhány másodpercre, különben elalszom... :)
Piritu - 1.000.00011-04-2024 12:48:45 // 35235
"miért teszi ezt valaki? " - nekem pl két fő okom van. Gyerekkel, unokával, Toyotás nyugdíjas rokonnal a kocsiban nem rohangál az ember. Az utasok akár aludjanak ha éppen ahhoz van kedvük. Pont az erős autó tanított meg lassan menni, nézelődni. Kirándulunk.
A másik hogy már kezdem unni a csekkeket. Olaszhon tele van trafival (kész csoda hogy tavaly a Spider túrát a Dolomitokban megúsztuk) és szakaszméréssel. Már az autópálya biléta is mérési lehetőség. Volt akit előttem vett ki a rendőr mert hamar ért a kapuhoz...
Ausztria szintén. Ráadásul a Waze arrafelé nincs elterjedve, nincs aki beírja a trafikat. Mondjuk a fixeket ismeri és így is folyamatosan csipog...
SD11-04-2024 11:28:13 // 35234
Nekem Olaszban a 123-as tenpomattal 7. sebességben + tetőbox volt 8.3L azt hiszem:)
RomeoOne11-04-2024 10:54:47 // 35233
Persze, írtam is, hogy a Fiat-tal én is tudok normális lenni. Hogy most nagyon csúnyát mondjak: Egy "dízel kombival" megcsinálod ezt a chill-es utazást, persze. De egy Giulia Q nagyon máshogy triggereli az agyad. Azzal kínlódsz, ha csak utaznod kell :D
RomeoOne11-04-2024 10:52:45 // 35232
Meg hát a 275/35R19 nagyon nem is váltómérete a 285/30R19-nek. Ha már ilyen finomságokba belemegyünk, hogy az elektronika, hogy nyúl bele kerékszélességtől függően :D Ilyen setuppal nem garantálható a szerzett tapasztalatok relevanciája :)
G-MANN🍀11-04-2024 10:29:18 // 35231
Sztm a gumi minősége nagyon sokat számít, elöregedett és széles, nem tapadó, esetleg felkeményedett gumi nagyon nem viszonyítási alap.
Kétszéles (8-9") jó 225-255 gumival sztm ideális, akár 18" akár 19". 200-280Le-ra is.
Persze Q ra értem a szélesebb kerekeket 😁, de ott is a gumi, ami nagyon fontos sztm is.
VKG231!!! (156+75)11-04-2024 10:06:40 // 35230
Tudom, hogy csúnya dolog, de én pl. nyaralásokon iszonyú nagy nyugalomba vágom magam, akasztok egy tempomatot (le se írom mennyivel, de lassan:)) Érdnél, és csak az INA kúton kattintom le, utána meg a kapuknál. Persze ez se jelent csodát, 5.1 volt eddig a legalja a fogyasztásnak, ez alá szerintem tényleg nagyon nehéz menni az öregkotlával.

Személy szerint úgy vagyok vele, hogy még az utat is kiélvezem, nézelődök, megkezdem a tömegelést út közben :DDDD, ráérek, boldog vagyok mert nyaralok...
És ha fél órával később érek a tengerpartra, hát nagy dolog, fel kell dolgozni :)

De általában azért nem ez a helyzet, és rendszeresen van kiabálás a J1-ről... :D

A minek vett QV-t kérdést nálam nem veti fel ez, mert lehet, hogy eközben minden pályanapon ő a leggyorsabb és évi 8 garnitúra gumit használ el, rettegik a helyi Porschesok, csak van (hozzám hasonló) pszichopata módon nyugodt oldala is :)
RomeoOne11-04-2024 08:56:11 // 35229
Sosem az volt a kérdés, hogy hozható-e, hanem hogy miért teszi ezt valaki? Ehhez nem kell 500 lóerős csúcstechnika, de még 200 sem :) Én is próbáltam már lassan menni vele, de nem tudtam. Talán 1x volt olyan, hogy két tankolás közt hajszállal 11 liter alá vittem az átlagot. De már az is kínzás volt. Pedig tudok visszafogott is lenni (úgy ahogy) a Fiat nem csábít annyira a nagyon menésre, pedig abban is van egy kis bugi.

Aki beül egy Q-ba és megy 10 liter alatt közlekedik vele... Persze, ő vette, ő pénze, azt csinál vele amit akar. Ahogy az újgazdag is kikérheti a 2000 eur-os bort, meg kérhet mellé egy poharat és egy coca zero-t, ha kifizeti. Csak rendes embernek azért megrándul a jobb szeme ettől (:
Piritu - 1.000.00011-04-2024 08:10:41 // 35228
Simán hozható. Nem kell más mint hosszan sebesség korlátozott sík út. Mondjuk sík nem is fontos hogy legyen.
100-ra beállított tempomattal simán hozható lenne.
Olaszból most négyen 7,4-el fordultunk meg. A Superrel 7 alatt is meg lehetett fordulni.
SD11-04-2024 07:32:30 // 35227
Én mostanában azon drukkolok mikor végre elindul a 15l-ről lefele:D
Jó autópályán 8,9, de ez a városozás:D meg a racsing napok:D
Zselé10-04-2024 22:05:52 // 35226
Hát ez se normális… :D Vagy valami nagyon nagy gyorshajtási csekket kapott múlt héten :D
RomeoOne10-04-2024 20:54:20 // 35225
Viccelsz? VKG küldte ma ezt:

Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.