Cincogtak xD
Ez volt most az útvonal:
A pirossal jelölt 3 szakaszt oda vissza bejártam (tehát 3x tettem meg). Gyönk és Kőszeghidegkút közötti szakaszon most jártam először, de nagyon jó, főleg az északi irányból (hátha ez hasznos infó valakinek, Pl. Lacinak xd)
Kurd és Lengyel közötti szakasz szintén brutál. Olyan, mint a Balaton - Borsodnádasd, csak kb. 3x olyan hosszú, tehát több élvezet. Nagy része fehér aszfalt, csúszkáltam rajta össze-vissza. Álom. Itt csináltam a kocsiról a képeket.
A Kisvejke - Lengyel közötti szakasz is egy jó kanyargós felfutó Kisvejke felől. Ezt is meg kellett tennem oda-vissza.
Aztán Teveltől a bátaszéki M6 felhajtóig végig egy nagy joyride az egész.
Hazafelé még befűztem a kötelező Tengelic-Szőlőhegy - Paks szakaszt. Annyi most a gáz ott, hogy szerintem valahova oda rakják le most a földet a kamionok Paksról és elég poros a szakasz. Kimondottan ott, ahol a kamionok le- meg felhajtanak az aszfaltra. Ez épp egy kanyarban van, még a streetview képen is látszik mi van ott. Na ott ráléptem kicsit a gázra az íven, csapta is ki egyből a farát... Meg az utána lévő egyenes szakasz végig olyan poros, hogy olyan felhőt húztam, hogy eltűnt mögöttem az út... Elég veszélyes, ha valaki nem számít rá.
Egyetlen szomorúságom csak ez a szingapúri időmérő.... xD
Forum >> Giulia
RomeoOne21-09-2024 17:28:03 // 37197
Kazes☻21-09-2024 17:06:12 // 37196
Ne legyen... ha szabad megjegyeznem! Azért jön még mindig annyi berúgott kotla sz.r verda nyugatról, mert ott minden és mindenki IS olyan remek?! Ez tulajdonképpen csak költői kérdés... ugye. 🙂
Gabor F21-09-2024 16:19:47 // 37195
A 159-es időszaka volt az, amikor a gyártók a meglévő konstrukciókra utólagosan oldották meg a kipufogógáz kezelést jó távol a motortól az autó alatt. Utána már berakták a motortérbe, közel a motorhoz, sokkal hatékonyabbá és egyúttal kevésbé problémássá váltak így.
És igen, a CP4 volt már téma itt a fórumon is.
Szokás isteni a szívó benzines motorokat. Azért ott is lehettek gondok rendesen. Csak néhány példa: Mitsubishi GDI, VW 1.2 a 2000-es évek elején, később a Golfokba lévő 1.4 16v és 1.6 16v, Alfa JTS, stb.
Apámnak volt VW 1.6 8v, na az tényleg megbízható volt, viszont legalább 8 litert evett klíma nélkül és nagyon nem ment, pedig még ‘99-es volt. Nem fojtogatták holmi euró kibocsátási normák.
És igen, a CP4 volt már téma itt a fórumon is.
Szokás isteni a szívó benzines motorokat. Azért ott is lehettek gondok rendesen. Csak néhány példa: Mitsubishi GDI, VW 1.2 a 2000-es évek elején, később a Golfokba lévő 1.4 16v és 1.6 16v, Alfa JTS, stb.
Apámnak volt VW 1.6 8v, na az tényleg megbízható volt, viszont legalább 8 litert evett klíma nélkül és nagyon nem ment, pedig még ‘99-es volt. Nem fojtogatták holmi euró kibocsátási normák.
Gabor F21-09-2024 15:55:49 // 37194
Sorry! Legyen akkor Kelet-európai. Hiába, szeretnénk mindig jól járni…. 🙃
Shadin21-09-2024 15:38:08 // 37193
Én meg a Remus hosszabbító projekt vége felé járok már, beszabtam a csövet, picit talán hosszabb lett így mint a gyári, de vágni lehet még belőle. Az idegesítő hangok ill. rezonanciák jelentősen csökkentek, ahogy az a korábbi teszteken is volt.
Lehet h rövidebbre vágon és/vagy feketére csinálom a toldatot.
Ill. kicsit billentek rajta felfelé a dob mögötti (gömb)biliccsel.
Lehet h rövidebbre vágon és/vagy feketére csinálom a toldatot.
Ill. kicsit billentek rajta felfelé a dob mögötti (gömb)biliccsel.
Kazes☻21-09-2024 15:26:19 // 37192
Csak természetes... ahogy naccságának a legjobb, meg ne fázzon, mert még prüszkölne... te meg csak örülsz a hosszabb menetidőnek! 🤣
WarbiRunner (Gyuri)21-09-2024 15:12:19 // 37191
Addig is, kerülővel, hogy az olajhőfok meglegyen :-)
Kazes☻21-09-2024 14:23:40 // 37190
Szóval most még a sarki bótig is... szééép! 😋 De érthető! 😂
WarbiRunner (Gyuri)21-09-2024 14:04:49 // 37189
Mondtam már, hogy mekkora királyság hogy fog a hátsó fékem? XD Minden nap autózok a csere óta, mindegy hova.
WarbiRunner (Gyuri)21-09-2024 14:02:11 // 37188
A fékbetét téma érdekes, ami egyértelmű, hogy a régebbi fékbetétek más anyagúak. Változtattak az anyagon, és szerintem nem a jó irányba. Most facelift előtti gyári hátsó betéteket raktam hátra, pár év és kiderül az igazság. Hogy milyet harap, az meglepő, nehezebb szépen megállni vele, mint a gyári betétekkel, pedig csak hátul cseréltem.
A dízel témához. Szerintem a dpf kiforrottabb lett, kevésbé problémás mint a 159 időszakban. A turbók utoljára a 2000-res évek elején voltak tartósak, annak a cseréjével számolni kell 200e fölött. Nagyobb nyomás, nehezebb üzemi körülmények, vgt, elkopik.
Állítólag az ex 159-emen is még 200e előtt cserélmi kellett. Meglep, nálam nem volt baja, 175e-rel adtam el.
Ami negatívan változott, az a nagynyomású rendszer. A háromdugattyús örökélet és egy mesedélután nagynyomású pumpák helyett bekerült a hirhedt CP4-es egydugattyús, ahol egy excenteren fut egy darab görgő, és ez hivatott a sokkal nagyobb nyomásokat előállítani. Akinek van kedve szörnyülködni, irány a BMW fórumok, szerviz videók. Magam részéről cp4-es pumpával óvatosan vennék dízelt.
A dízel témához. Szerintem a dpf kiforrottabb lett, kevésbé problémás mint a 159 időszakban. A turbók utoljára a 2000-res évek elején voltak tartósak, annak a cseréjével számolni kell 200e fölött. Nagyobb nyomás, nehezebb üzemi körülmények, vgt, elkopik.
Állítólag az ex 159-emen is még 200e előtt cserélmi kellett. Meglep, nálam nem volt baja, 175e-rel adtam el.
Ami negatívan változott, az a nagynyomású rendszer. A háromdugattyús örökélet és egy mesedélután nagynyomású pumpák helyett bekerült a hirhedt CP4-es egydugattyús, ahol egy excenteren fut egy darab görgő, és ez hivatott a sokkal nagyobb nyomásokat előállítani. Akinek van kedve szörnyülködni, irány a BMW fórumok, szerviz videók. Magam részéről cp4-es pumpával óvatosan vennék dízelt.
Kazes☻21-09-2024 13:38:54 // 37187
Akkor most cincognak az egerek?! 😜
Kazes☻21-09-2024 13:37:53 // 37186
"És hát milyen a magyar hozzáállás..." - ezt ha kihagytad volna, már - már hibátlan kis (hosszú) mű lehetett volna. 😋
RomeoOne21-09-2024 11:41:00 // 37185
Párom dolgozik, úgyhogy előveszem a kocsit és tekerek egy 200 km-es kört a Tolnai dombságban. Aztán délután időmérő, ahol remélhetőleg a Ferrari megint jó lesz, az RB meg nem. Ez az Alfa életerzés nekem. Living my best life 😁😂😂
mr_oven21-09-2024 10:55:36 // 37184
Dízel vs. benzin
20 éve van egy dízel Peugeot 307sw autóm 210e-rel most, ami mellé vettem 3 éve egy Giulia 2.0 Super-t. A Peugeot csak fékbetéteket/tárcsát, olajat, gömbcsuklót, 1x vezérlést kapott még eddig, no meg 4 db ablakmosó motort. Az összes többi csere az vizsga előtti oktalan szerelői hozzányúlás miatt volt.
Ha csak egy autóm lehetne, akkor valószínű dízel lenne és a legpraktikusabb használattal mint a Peugeot. Kattintással egyesével kiszedhető ülések, óriási csomagtér, igénytelen, megbízható. Milliókért sem adnám oda.
De így az Alfa élvezkedésnek van, erre meg szerencsésebb a benzines.
20 éve van egy dízel Peugeot 307sw autóm 210e-rel most, ami mellé vettem 3 éve egy Giulia 2.0 Super-t. A Peugeot csak fékbetéteket/tárcsát, olajat, gömbcsuklót, 1x vezérlést kapott még eddig, no meg 4 db ablakmosó motort. Az összes többi csere az vizsga előtti oktalan szerelői hozzányúlás miatt volt.
Ha csak egy autóm lehetne, akkor valószínű dízel lenne és a legpraktikusabb használattal mint a Peugeot. Kattintással egyesével kiszedhető ülések, óriási csomagtér, igénytelen, megbízható. Milliókért sem adnám oda.
De így az Alfa élvezkedésnek van, erre meg szerencsésebb a benzines.
DKori21-09-2024 10:36:38 // 37183
Tökéletesen egyetértünk! :) És azt se felejtsük el, hogy anno meg a DPF-es MultiJetről mondták, hogy "húvazz az egytömegűs 105LE-s JTD-hez képest, vagy pláne a sima TD-hez képest mennyivel komplikáltabb és pénztemető lesz...ez ilyen sport - és a maga szintjén valóban a GPF-es közvetlen befecsis, turbós esetleg MA modulos mostani benzinesek se a faék kategória innen nézve egy 2000es évekbeli hengerenkénti befecsis sima szívómotorhoz képest..a fejlődés ilyen, és a Te posztodban van a legnagyobb baj: nem az a gond, hogy valami bonyolultabb, mert tudnának (!) tartós technikát építeni, hanem sajnos az ádáz árverseny/nyereségorientáció stb azt is folyamatosan hozza magával, hogy a mérnöki tudást arra (is) használják, hogy minél költséghatékonyabb legyen a gyártás >>> jobban ki tudják grammolni, hogy egy alkatrész a tervezett életciklusát "éppen kibírja" kb és ne feltétlen fusson el 2x-3x-4x annyit. :(
Amúgy szvsz ez a km dolog inkább kor/km arányban releváns, mert egy fiatalabb autónál a sok kilométer jó eséllyel kedvezőbb üzemi körülményeket jelent, ettől pont nem tartanék > lehet egy 200e-t futott 4-t éves legalább annyira fitt, mint egy 70e-t csak városban használt...talán a fék/futómű környéki kopócuccokat leszámítva. Nálunk Cromásoknál is jellemző trend volt, hogy 150-200-250e km-el (mondjuk ugye messze nem biztos, hogy valós futások voltak...) akár simán többet sz*ptam a userek, mint mi 300e felett...hülye felvetés ide de lehet az ő alkatrészükben üzemórában/hidegüzemben stb több volt, mint a miénkben...áh, ebben nincs fekete/fehér igazság, ez egy never ending story (amiben kicsit valahol mindenki a saját döntése mellé állít fel érveket...és ellene is lehetne hozni párat :) ). :))
Amúgy szvsz ez a km dolog inkább kor/km arányban releváns, mert egy fiatalabb autónál a sok kilométer jó eséllyel kedvezőbb üzemi körülményeket jelent, ettől pont nem tartanék > lehet egy 200e-t futott 4-t éves legalább annyira fitt, mint egy 70e-t csak városban használt...talán a fék/futómű környéki kopócuccokat leszámítva. Nálunk Cromásoknál is jellemző trend volt, hogy 150-200-250e km-el (mondjuk ugye messze nem biztos, hogy valós futások voltak...) akár simán többet sz*ptam a userek, mint mi 300e felett...hülye felvetés ide de lehet az ő alkatrészükben üzemórában/hidegüzemben stb több volt, mint a miénkben...áh, ebben nincs fekete/fehér igazság, ez egy never ending story (amiben kicsit valahol mindenki a saját döntése mellé állít fel érveket...és ellene is lehetne hozni párat :) ). :))
Gabor F21-09-2024 08:11:13 // 37182
Pár gondolatot hadd tegyek hozzá én is. Ezeket diesel Giulia tulajdonosként írom, 204e kilométeres futással. Igyekszem pártatlan lenni, ne dobjatok a mókusok elé!
Diesel vs benzines? Mint minden, ez is attól függ... Nyilván egy benzinvérűnek ez nem kérdés. Ha valakinek csak ez egyiknek jön be a karakterisztikája, akkor megint csak nem kérdés. Itt a teljesítményleadásra, menetdinamikára, hanghatásokra, stb., az amire gondolok. Az emberek nagy része beül az autóba, elindítja a zenét (itt már mindegy is a benzin vagy a diesel), elindítja az autót és megy.
A 2.2-es diesel Giulia, Stelvio motor is csak egy modern diesel motor. Ennek minden előnyével és hátrányával. Eddig talán kijelenthető, hogy a jobban sikerült példányok közé tartozik. Diesel típushibának talán csak az olajleválasztót/szegregátort lehet mondani, de tényleg csak ennyi, akkor az nem egy pénzügyi katasztrófa. Persze, láttam én már a HAHU-n jó pár motorcserés példányt.
A benzinesnél meg ott van a rettegett MA modul, az is 800e-1 milla körül tendál mire megjavíttatod az autót, ha jól csal az emlékezetem. És ma már a benzineseknél is van magasnyomású olajszivattyú (részecskeszűrő, stb). Hogy megkotlik-e 200e-nél, hát, majd meglátjuk... Ja, és hát úgy tűnik, mintha a benzinesek jobban ennék a hátsó fékbetétet, persze ez lehet csak a tempósabb haladásnak a következménye és eltérőek a tapasztalatok. Az viszont tény, hogy a korábbi típusokon a hátsó betétek 2x annyit mentek el, mint az elsők, a Giulianal egyszerre kopnak el. Ezt a szerviztől tudom.
Financiálisan azt kell eldönteni, hogy lassanként tankolod-e bele a diesel specifikus alkatrészek árát, vagy felvállalod a dieselnél az esetenkénti nagyobb kiadást. Ahogy sok helyen és itt is leírták, legyen mindig tartalékban pénz a beeső kiadásokra.
Financiálisan a másik, hogy ugyanaz a felszereltség általában 2-3M forint árkülönbséget mutat. Ennyivel drágább egy benzines. Ez a pénz addig az autóban áll. Nem kamatozik, ott van benne. Ha összetöröd és nincs casco, akkor annyival nagyobb a veszteség. Persze újraértékesítésnél ebből valamennyi visszajön, ha maradnak ezek a különbségek. Én amikor vettem, akkor a forint "betéti" kamatok 12-14% körül voltak. De most is van olyan, ami 19%, adómentesen. Persze, egy Alfánál sokkal nagyobb az emocionális hatás, amit nektek nem kell magyarázni! :)
Ez a 200e km környékén meg minden elromlik, az nonszensz. Ez leginkább a felhasználási körülményektől függ (rövi vs. hosszútávok, olajcsere gyakoriság, a hideg motor kímélése, üzemanyag minőség, útminőség, stb). Korábban 200e km felett nem lehetett autót eladni a km fetisizmus miatt. Élelmesen, aki tudta 150-180km környékére állíttatta az óraállást, akármennyi is volt a valós km. Hát persze, hogy előbb vagy utóbb kérte a nagy kiadásokat az autó. És hát milyen a magyar hozzáállás, inkább eladom gyorsan, mert szólt a szerelő Józsi, hogy nemsokára cserélni kellene a drága cuccokat. A kereskedő meg profitot maximalizál.
Én 184e környékén vettem. Akkor az egyik porlasztócsúcsnál volt egy minimális kopás. A DPF jelenlétét sosem érzékeltem, de ez gondolom a nagyarányú autópályás használatnak is köszönhető. A miénk még az adblue nélküli verzió.
Amit eddig cseréltem: féktárcsák és betétek elöl és hátul, vezérlés és olajleválasztó, olaj és szűrők, váltóolaj és szűrő, egy hardy tárcsa és két hátsó lengéscsillapító. Mind gyári. Nyilván nem tudom, hogy a következő 10-20-50e km alatt mit fog kérni, de majd beszámolok róla. A beltérben két helyen látszódik, hogy használt autó. Mivel Veloce üléses, ezért minimális kopás van az ülés baloldali oldalsó comb, deréktámasznál és a tempomat gombon.
Diesel vs benzines? Mint minden, ez is attól függ... Nyilván egy benzinvérűnek ez nem kérdés. Ha valakinek csak ez egyiknek jön be a karakterisztikája, akkor megint csak nem kérdés. Itt a teljesítményleadásra, menetdinamikára, hanghatásokra, stb., az amire gondolok. Az emberek nagy része beül az autóba, elindítja a zenét (itt már mindegy is a benzin vagy a diesel), elindítja az autót és megy.
A 2.2-es diesel Giulia, Stelvio motor is csak egy modern diesel motor. Ennek minden előnyével és hátrányával. Eddig talán kijelenthető, hogy a jobban sikerült példányok közé tartozik. Diesel típushibának talán csak az olajleválasztót/szegregátort lehet mondani, de tényleg csak ennyi, akkor az nem egy pénzügyi katasztrófa. Persze, láttam én már a HAHU-n jó pár motorcserés példányt.
A benzinesnél meg ott van a rettegett MA modul, az is 800e-1 milla körül tendál mire megjavíttatod az autót, ha jól csal az emlékezetem. És ma már a benzineseknél is van magasnyomású olajszivattyú (részecskeszűrő, stb). Hogy megkotlik-e 200e-nél, hát, majd meglátjuk... Ja, és hát úgy tűnik, mintha a benzinesek jobban ennék a hátsó fékbetétet, persze ez lehet csak a tempósabb haladásnak a következménye és eltérőek a tapasztalatok. Az viszont tény, hogy a korábbi típusokon a hátsó betétek 2x annyit mentek el, mint az elsők, a Giulianal egyszerre kopnak el. Ezt a szerviztől tudom.
Financiálisan azt kell eldönteni, hogy lassanként tankolod-e bele a diesel specifikus alkatrészek árát, vagy felvállalod a dieselnél az esetenkénti nagyobb kiadást. Ahogy sok helyen és itt is leírták, legyen mindig tartalékban pénz a beeső kiadásokra.
Financiálisan a másik, hogy ugyanaz a felszereltség általában 2-3M forint árkülönbséget mutat. Ennyivel drágább egy benzines. Ez a pénz addig az autóban áll. Nem kamatozik, ott van benne. Ha összetöröd és nincs casco, akkor annyival nagyobb a veszteség. Persze újraértékesítésnél ebből valamennyi visszajön, ha maradnak ezek a különbségek. Én amikor vettem, akkor a forint "betéti" kamatok 12-14% körül voltak. De most is van olyan, ami 19%, adómentesen. Persze, egy Alfánál sokkal nagyobb az emocionális hatás, amit nektek nem kell magyarázni! :)
Ez a 200e km környékén meg minden elromlik, az nonszensz. Ez leginkább a felhasználási körülményektől függ (rövi vs. hosszútávok, olajcsere gyakoriság, a hideg motor kímélése, üzemanyag minőség, útminőség, stb). Korábban 200e km felett nem lehetett autót eladni a km fetisizmus miatt. Élelmesen, aki tudta 150-180km környékére állíttatta az óraállást, akármennyi is volt a valós km. Hát persze, hogy előbb vagy utóbb kérte a nagy kiadásokat az autó. És hát milyen a magyar hozzáállás, inkább eladom gyorsan, mert szólt a szerelő Józsi, hogy nemsokára cserélni kellene a drága cuccokat. A kereskedő meg profitot maximalizál.
Én 184e környékén vettem. Akkor az egyik porlasztócsúcsnál volt egy minimális kopás. A DPF jelenlétét sosem érzékeltem, de ez gondolom a nagyarányú autópályás használatnak is köszönhető. A miénk még az adblue nélküli verzió.
Amit eddig cseréltem: féktárcsák és betétek elöl és hátul, vezérlés és olajleválasztó, olaj és szűrők, váltóolaj és szűrő, egy hardy tárcsa és két hátsó lengéscsillapító. Mind gyári. Nyilván nem tudom, hogy a következő 10-20-50e km alatt mit fog kérni, de majd beszámolok róla. A beltérben két helyen látszódik, hogy használt autó. Mivel Veloce üléses, ezért minimális kopás van az ülés baloldali oldalsó comb, deréktámasznál és a tempomat gombon.
RomeoOne21-09-2024 08:07:06 // 37181
Én 4 évesen, 200e km-rel vettem az FL 159-et, 2.0 dízel. Szóval évi 50ezret kapott, valószínűleg nagy részét pályán.
4 év alatt én még ~275e km-ig hajtottam, de az sem kért semmi komolyat. Az 1.9 legendásan szar DPF-jét ebben már javították. Dízeles betegsége nem is jött elő semmi, csak a típusra jellemző néhány apróság. Egy légtömegmérő szenzor, egy kerékcsapágy meg a szimmering jut hirtelen eszembe, ami miatt hidegen alacsony olajnyomás problémát dobott indítás után.
4 év alatt én még ~275e km-ig hajtottam, de az sem kért semmi komolyat. Az 1.9 legendásan szar DPF-jét ebben már javították. Dízeles betegsége nem is jött elő semmi, csak a típusra jellemző néhány apróság. Egy légtömegmérő szenzor, egy kerékcsapágy meg a szimmering jut hirtelen eszembe, ami miatt hidegen alacsony olajnyomás problémát dobott indítás után.
Liquid20-09-2024 23:16:01 // 37180
Hát az 1.9 8V-nél azért "érzékenyebbek" ezek a modern dízelek :)
De persze nem temetni kell, hanem helyén kezelni.
De persze nem temetni kell, hanem helyén kezelni.
DKori20-09-2024 22:21:42 // 37179
Sziasztok!
Talán ez a legbölcsebb hozzáállás: ha úgy tervezel, hogy legyen a párna alatt némi pénzmag egy húzósabb dízeles kiadásra akkor be lehet vállani, max kellemes meglepetés ér. De egy bizonyos km (és kor, de az itt még annyira nem releváns) felett az a bolond aki ezt nem így gondolja végig ésszerűen. Bocs, hogy OFF-osként belevau...de az előző autóm egy félOFF 2008as Croma 1.9 MultiJet 8v volt, úgy adtam el idén ~390e km-el 16 évesen, hogy a nagynyomású, turbó, kuplung, dpf, injektorok stb köszönik szépen jól vannak, semminek nem volt gyanús fáradásos jele, sose kormolt, bátran elmertem volna indulni vele bármerre (többször voltunk külföldön vele, idén tavasszal utóljára Crikvenicán, sose fordult meg bennünk, hogy megmakkanna - vagyis igen, kötöttem assistance-t meg ilyesmi mert a józan ész ezt mondta, de az autó sose adott bizalmatlanságra okot...) és az új gazdi vétel után másnap Görögbe indult vele. :D Utóbbi 3 évben két új féltengelyt, egy generátort és egy pár hátsó rugót kért a szokásos kopó/kötelező karbantartásokon felül. Én maximálisan meg voltam vele elégedve (a hosszú utakon meg az egyik szememmel mai napig "visszasírjuk" a tágasságát, kényelmét, csendes megnyugtató magabiztos - a'la Warbi copyright - "Zen" messze nem tüzes de karakteréhez elég erejét) de és most jön a de. Eleve úgy álltam (álltunk hozzá), hogy naívság elvárásként kezelni, hogy majd csak tankolni kell 300+e kmen felül is, nem szívesen de nem váratlanul szívrohamként ért volna ha éppen kér valamit a drága dieseles alkatrészekből, ez benne van. Talán épp ezért lett és tudott így maradni egy borzasztó kellemes csalódás. Előtte (és egyelőre utána, mert megint benzinezek) csak benzines autóim voltak, rászolgált, hogy elismerően csettintsek..de "nem tértem meg". Pont az előbbiek miatt szerepet játszott az eladásban, hogy amellett, hogy nevetett a bal szemem a hibamentességén, közben a jobb és az eszem tudatalatt folyamatosan súgta, hogy előbb/utóbb úgyis "kell", hogy jöjjön majd valami, ami ráadásul az idő előremenetelével az autó reális értékéhez képest tetemes...olyan Damoklesz kardja feeling. Szerintem itt páran tudják miről beszélek, és nagyon ambivalens volt úgy "félni" a dízeltől, hogy semmi igazi okot nem adott rá (az objektív várható elhasználtságán felül). Szóval szerettem, de elengedtem, és nem zárom ki, hogy sose lesz dízelem, de nem is tett fanatikussá... Annak örülök, hogy jó helyre került mert egy két lábbal földön járó autószerelő vette meg, aki megértette, hogy nálam megkapott mindent elmondok mindent nem árulok zsákbamacskát, de ebben a korban/km-ben senki se tudja megjósolni biztosra, hogy mi lesz X időn km-en belül. Ha a kérdező cartárs is ilyen felfogású akkor hajrá :)
Talán ez a legbölcsebb hozzáállás: ha úgy tervezel, hogy legyen a párna alatt némi pénzmag egy húzósabb dízeles kiadásra akkor be lehet vállani, max kellemes meglepetés ér. De egy bizonyos km (és kor, de az itt még annyira nem releváns) felett az a bolond aki ezt nem így gondolja végig ésszerűen. Bocs, hogy OFF-osként belevau...de az előző autóm egy félOFF 2008as Croma 1.9 MultiJet 8v volt, úgy adtam el idén ~390e km-el 16 évesen, hogy a nagynyomású, turbó, kuplung, dpf, injektorok stb köszönik szépen jól vannak, semminek nem volt gyanús fáradásos jele, sose kormolt, bátran elmertem volna indulni vele bármerre (többször voltunk külföldön vele, idén tavasszal utóljára Crikvenicán, sose fordult meg bennünk, hogy megmakkanna - vagyis igen, kötöttem assistance-t meg ilyesmi mert a józan ész ezt mondta, de az autó sose adott bizalmatlanságra okot...) és az új gazdi vétel után másnap Görögbe indult vele. :D Utóbbi 3 évben két új féltengelyt, egy generátort és egy pár hátsó rugót kért a szokásos kopó/kötelező karbantartásokon felül. Én maximálisan meg voltam vele elégedve (a hosszú utakon meg az egyik szememmel mai napig "visszasírjuk" a tágasságát, kényelmét, csendes megnyugtató magabiztos - a'la Warbi copyright - "Zen" messze nem tüzes de karakteréhez elég erejét) de és most jön a de. Eleve úgy álltam (álltunk hozzá), hogy naívság elvárásként kezelni, hogy majd csak tankolni kell 300+e kmen felül is, nem szívesen de nem váratlanul szívrohamként ért volna ha éppen kér valamit a drága dieseles alkatrészekből, ez benne van. Talán épp ezért lett és tudott így maradni egy borzasztó kellemes csalódás. Előtte (és egyelőre utána, mert megint benzinezek) csak benzines autóim voltak, rászolgált, hogy elismerően csettintsek..de "nem tértem meg". Pont az előbbiek miatt szerepet játszott az eladásban, hogy amellett, hogy nevetett a bal szemem a hibamentességén, közben a jobb és az eszem tudatalatt folyamatosan súgta, hogy előbb/utóbb úgyis "kell", hogy jöjjön majd valami, ami ráadásul az idő előremenetelével az autó reális értékéhez képest tetemes...olyan Damoklesz kardja feeling. Szerintem itt páran tudják miről beszélek, és nagyon ambivalens volt úgy "félni" a dízeltől, hogy semmi igazi okot nem adott rá (az objektív várható elhasználtságán felül). Szóval szerettem, de elengedtem, és nem zárom ki, hogy sose lesz dízelem, de nem is tett fanatikussá... Annak örülök, hogy jó helyre került mert egy két lábbal földön járó autószerelő vette meg, aki megértette, hogy nálam megkapott mindent elmondok mindent nem árulok zsákbamacskát, de ebben a korban/km-ben senki se tudja megjósolni biztosra, hogy mi lesz X időn km-en belül. Ha a kérdező cartárs is ilyen felfogású akkor hajrá :)
Liquid20-09-2024 21:36:19 // 37178
Nem tudom mennyit lépett előre a Giulia a 159-hez képest ezen a téren, de szerintem semmit, kiindulva abból hogy sajnos minden bonyolultabb és alultervezettebb lett az elmúlt 20 évben. Vagyis 200e km környékén kezdődik a buli és minden is meg fog kotlani előbb-utóbb. Ha tényleg jó áron van akkor hajrá, de tényleg bármi lehet, szóval legen pénz félrerakva, max. nem lesz rá szükség :)
quash20-09-2024 20:56:20 // 37177
Itt mindenkinek volt már 180e körüli 2.2D-je? :)
Csak hogy picit mondjak gyakorlati tapasztalatot is!
Az enyém 2019-es, 1,5 évesen vettem, most van benne ~182e km.
Minden szükséges karbantartás megkap folyamatosan, 10e olaj, ~80e-ként váltó olaj, szegregátor szűrő, etc ...
2 hete voltam vele Dániában, a legjobb utazó autó.
A futóműve nem kopog, ráz, kb. semmi változást nem érzek a 3 évvel korábbi állapotához képest.
A motor hidegen is szépen, tisztán jár, jól húz (kifejezetten jól! :D ) jelenleg semmi jelét nem érzem annak hogy bármi baj közeledne. MES szerint a porlaszó korrekciók teljesen rendben vannak.
A váltó kb. úgy teszi a dolgát mint amikor megvettem, N-ben kb. észre sem lehet venni hogy ott van, D-ben tud határozottabban váltani.
A belsejét ha megnézi bárki szerintem max 60-70e km-ert mondana rá, a Veloce üléseken még oldalt sincsen semmilyen repedés, etc ...nak még jele sem.
DPF is elvileg hibátlan, kb. nem is tudok róla hogy bent van, MES szerint oké.
Elől van rajta néhány kavicsfelverődés, illetve sajnos a szélvédőn is, + sajnos pár kisebb karcot azért már lehet rajta találni (talán 3db).
Ezeknél a motoroknál, váltónál, futóműnél sokat számít, ki és milyen módon használja, ha megkapja a szükséges törődést, akkor nem áll meg azért.
159-ben 2.0 JTDm volt, 24xe km körül adtam el, motor, váltó, futómű, etc ... mind bontatlan, gyári volt, és szintén nem volt jele annak hogy szét akarna esni.
Remélem nincsen igazatok, és nem döglik meg fél éven belül ...
Ja és nem vagyok az a papásan közlekedő típus! :)
Csak hogy picit mondjak gyakorlati tapasztalatot is!
Az enyém 2019-es, 1,5 évesen vettem, most van benne ~182e km.
Minden szükséges karbantartás megkap folyamatosan, 10e olaj, ~80e-ként váltó olaj, szegregátor szűrő, etc ...
2 hete voltam vele Dániában, a legjobb utazó autó.
A futóműve nem kopog, ráz, kb. semmi változást nem érzek a 3 évvel korábbi állapotához képest.
A motor hidegen is szépen, tisztán jár, jól húz (kifejezetten jól! :D ) jelenleg semmi jelét nem érzem annak hogy bármi baj közeledne. MES szerint a porlaszó korrekciók teljesen rendben vannak.
A váltó kb. úgy teszi a dolgát mint amikor megvettem, N-ben kb. észre sem lehet venni hogy ott van, D-ben tud határozottabban váltani.
A belsejét ha megnézi bárki szerintem max 60-70e km-ert mondana rá, a Veloce üléseken még oldalt sincsen semmilyen repedés, etc ...nak még jele sem.
DPF is elvileg hibátlan, kb. nem is tudok róla hogy bent van, MES szerint oké.
Elől van rajta néhány kavicsfelverődés, illetve sajnos a szélvédőn is, + sajnos pár kisebb karcot azért már lehet rajta találni (talán 3db).
Ezeknél a motoroknál, váltónál, futóműnél sokat számít, ki és milyen módon használja, ha megkapja a szükséges törődést, akkor nem áll meg azért.
159-ben 2.0 JTDm volt, 24xe km körül adtam el, motor, váltó, futómű, etc ... mind bontatlan, gyári volt, és szintén nem volt jele annak hogy szét akarna esni.
Remélem nincsen igazatok, és nem döglik meg fél éven belül ...
Ja és nem vagyok az a papásan közlekedő típus! :)
zsoltee8320-09-2024 20:28:26 // 37176
180-200ekm az már pont az a futás, ami a 2.2 dízelnél a végjáték a porlasztó, magasnyomású pumpa csere előtt. Van video yt-on, az egy Stelvio volt ugyan, de 200ekmnél már kérte a szokásos dízeles felújítást. Minimum 1mFt. Plusz a kuplung és kettőstömegű legalább 500k. Akármilyen olcsó, én biztos nem vennék ennyi futással igazából semmit se, nem csak Alfát. Ennyi futásnál már a futómű is lehet gatya, beltérben is lehetnek olyan kopások, amit nem szívesen nézeget az ember.
pettinke20-09-2024 17:09:14 // 37175
nekem a 180 lovas volt, annak alapján a 150 lovat kevésnek tartanám, dehát más vezetési stílushoz elég lehet az is.
a manuális váltót nagyon szerettem volna annak idején, aztán kipróbáltam, és nem tetszett egyáltalán. rosszabb érzet mint a 159-é volt.
az automata viszont jobb bárminél, amit eddig automatát láttam.
a csúszós kuplungra óvatosan repülnék rá, mert ha a szerkezeten kívül a lendkeréknek is valami baja lett, akkor húzós lesz a számla.
2017 januári a legkorábbi mentett árlistám.
a manuális váltót nagyon szerettem volna annak idején, aztán kipróbáltam, és nem tetszett egyáltalán. rosszabb érzet mint a 159-é volt.
az automata viszont jobb bárminél, amit eddig automatát láttam.
a csúszós kuplungra óvatosan repülnék rá, mert ha a szerkezeten kívül a lendkeréknek is valami baja lett, akkor húzós lesz a számla.
2017 januári a legkorábbi mentett árlistám.
SD20-09-2024 14:40:42 // 37174
Annak sosenincs baja:D:D:D:D
RomeoOne20-09-2024 13:41:21 // 37173
Legjobban azzal lehet járni, ha újat veszel... Kérdezd csak meg Gyurit vagy engem :DDD
SD20-09-2024 12:53:55 // 37172
Szerintem jobban jársz ha inkább egy alacsonyabban felszerelt példányt építgetsz mintha egy lefutottat javítgatsz.
Sok pénz tud belemenni, alapvetően a dízelek nagyobb futásteljesítménnyel vannak mint a benzinesek, ami azt jwlenti bírják is.
A kéziváltó Giuliában nem akkora élmény, de lehet csak azért mert az automata viszont annyira jó.
Alapvetően a dízel rázkódás semminek nem tesz jót szóval érzetre egy elhesználódottabb autod lesz mint akár egy ugyan ennyi km-es benzinesnél.
De ezek csak meglátások, amiket eddig én tapasztaltam.
Sok pénz tud belemenni, alapvetően a dízelek nagyobb futásteljesítménnyel vannak mint a benzinesek, ami azt jwlenti bírják is.
A kéziváltó Giuliában nem akkora élmény, de lehet csak azért mert az automata viszont annyira jó.
Alapvetően a dízel rázkódás semminek nem tesz jót szóval érzetre egy elhesználódottabb autod lesz mint akár egy ugyan ennyi km-es benzinesnél.
De ezek csak meglátások, amiket eddig én tapasztaltam.
WarbiRunner (Gyuri)20-09-2024 09:54:19 // 37171
Öcsém nézett fele ennyit futott dízelt, átvizsgáltatta márkaszervizben. A korrekciók már ennyi km-nél magasak voltak és megállapították a turbó tengely lógását. Szóval ezek már nem azok a dízelek amiket 300e-rel is meg lehet nyugodtan venni. Át kell jól nézni.
Próbáltam ezt az autót, hidegen hangos volt és szinte rezonált a kaszni gyorsításkor. Melegen már kisímult. Szóval hidegen menj vele ha lehet.
A kéziváltós nekem nem jött be, de mindenképp próbáld ki, hogy te mit érzel benne, mennyire tetszik. Vezettem olyat is 83e km-rel.. Hangosabb az automatánál is, és gyengébbnek érződik sokkal. Lehet hogy csak az a példány volt ilyen. Gyorsításkor zavaróan hangos volt és rezgett, miközben nem igazán ment.
Próbáltam ezt az autót, hidegen hangos volt és szinte rezonált a kaszni gyorsításkor. Melegen már kisímult. Szóval hidegen menj vele ha lehet.
A kéziváltós nekem nem jött be, de mindenképp próbáld ki, hogy te mit érzel benne, mennyire tetszik. Vezettem olyat is 83e km-rel.. Hangosabb az automatánál is, és gyengébbnek érződik sokkal. Lehet hogy csak az a példány volt ilyen. Gyorsításkor zavaróan hangos volt és rezgett, miközben nem igazán ment.
osee_selespeed20-09-2024 05:48:03 // 37170
Köszi szépen a tippeket!
Oldala volt meghúzva és első lökős fényezve. 180k km-t futott. Gondolom az nem túlzottan sok. Alapvetően benzinest vennék, de most nem akarok annyit kiadni autóra, amennyibe egy számomra “álom” felszereltségű kerül. Ez nagyon jó áron van, ha tényleg csak a kuplung cserés, így gondoltam megjavítom és kipróbálom Giulia-s érzést aztán vagy marad hosszan távon vagy mehet olyan valakihez akinek valóban szüksége van rá.
Oldala volt meghúzva és első lökős fényezve. 180k km-t futott. Gondolom az nem túlzottan sok. Alapvetően benzinest vennék, de most nem akarok annyit kiadni autóra, amennyibe egy számomra “álom” felszereltségű kerül. Ez nagyon jó áron van, ha tényleg csak a kuplung cserés, így gondoltam megjavítom és kipróbálom Giulia-s érzést aztán vagy marad hosszan távon vagy mehet olyan valakihez akinek valóban szüksége van rá.
SD19-09-2024 22:47:23 // 37169
Meenyi a km benne?
Volt-e törve?
Amit dízelről tudok:
- van pár hegesztett müa alkatrész ami hajlamos folyni
- porlasztócsúcsok cseréje kb 1m ha lejárta az idejét, egyenletlenül jár erőtlen
- ha muplung és sok a méter számolj kettőstömegűvel is
átlagos alfás autos dolgok
- futómű ne legyen elütve kerekek szabályosan kopottak
- alu geptetö kónnyen horpad alku alap:)
- szélvédő kóvek
- lókös alját nézdmeg a meg volt verdesve sanszos hogy meg fog pattanni a lókós felső füle, vagy már ragasztva van… illetve van ottpár hűtő a nak a helyén kéne legyen mert drágák
- hűtösarka, turbo hűtőkór l, motor mógótti legtrlenítő csavar nincs szivárgás nyom, hűtővíz rózsaszín
- Akksi mikori ha régi akkor elöbb utóbb meg fog szórni hibakódokkal
- tft kórül nincs-e repedés nyom mert akkor az cserés lesz
- kézifék megy rendesen, kábel szokott eltórni
Amúgy meg benzinest vagyél:)
Volt-e törve?
Amit dízelről tudok:
- van pár hegesztett müa alkatrész ami hajlamos folyni
- porlasztócsúcsok cseréje kb 1m ha lejárta az idejét, egyenletlenül jár erőtlen
- ha muplung és sok a méter számolj kettőstömegűvel is
átlagos alfás autos dolgok
- futómű ne legyen elütve kerekek szabályosan kopottak
- alu geptetö kónnyen horpad alku alap:)
- szélvédő kóvek
- lókös alját nézdmeg a meg volt verdesve sanszos hogy meg fog pattanni a lókós felső füle, vagy már ragasztva van… illetve van ottpár hűtő a nak a helyén kéne legyen mert drágák
- hűtösarka, turbo hűtőkór l, motor mógótti legtrlenítő csavar nincs szivárgás nyom, hűtővíz rózsaszín
- Akksi mikori ha régi akkor elöbb utóbb meg fog szórni hibakódokkal
- tft kórül nincs-e repedés nyom mert akkor az cserés lesz
- kézifék megy rendesen, kábel szokott eltórni
Amúgy meg benzinest vagyél:)
WarbiRunner (Gyuri)19-09-2024 22:40:54 // 37168
Ne aggódj nekem is kicsapta a zsírt végül 😂
Viszont amit az EBC ír, az nettó hülyeség. Hogy egy porszem 50 mikronra kitámaszt egy féktárcsát. Két nyomatékra húzott felület közt. Gyémánt porszem, nyilván, bár ott meg a vas deformálódik. Értem a koncepciót, de egy vékony zsír réteg semmit nem fog csinálni az illeszkedéssel..A rozsda hamarabb...
Plusz adalék, a régebbi BMW-k gyári szerelési utasítása a szórt olajozás a tarcsa alá.
Viszont amit az EBC ír, az nettó hülyeség. Hogy egy porszem 50 mikronra kitámaszt egy féktárcsát. Két nyomatékra húzott felület közt. Gyémánt porszem, nyilván, bár ott meg a vas deformálódik. Értem a koncepciót, de egy vékony zsír réteg semmit nem fog csinálni az illeszkedéssel..A rozsda hamarabb...
Plusz adalék, a régebbi BMW-k gyári szerelési utasítása a szórt olajozás a tarcsa alá.
osee_selespeed19-09-2024 21:27:40 // 37167
Sziasztok!
2016-os Super felszereltségi listát meg tudja valaki mondani hol találok?
Meg valahol össze van foglalva mikre kéne figyelnem vásárláskor? Sajnos nem ismerem a típust, de benézett egy nagyon jutányos 2,2 150Le vétel, csúszós kuplunggal, így nagyon elgondolkodtam rajta.
Olajnyomás problémát/ megoldást megtaláltam az interneten. Van még más amire átnézéskor/ hibatároló kiolvasásakor kimondottan oda figyeljek?
2016-os Super felszereltségi listát meg tudja valaki mondani hol találok?
Meg valahol össze van foglalva mikre kéne figyelnem vásárláskor? Sajnos nem ismerem a típust, de benézett egy nagyon jutányos 2,2 150Le vétel, csúszós kuplunggal, így nagyon elgondolkodtam rajta.
Olajnyomás problémát/ megoldást megtaláltam az interneten. Van még más amire átnézéskor/ hibatároló kiolvasásakor kimondottan oda figyeljek?
Shadin19-09-2024 21:25:05 // 37166
Shadin19-09-2024 21:21:49 // 37165
link
Szerintem ilyen vékonyan úgy sem ér semmit, ha meg össze akar rohadni hát tegye, úgysem látszik és tárcsa fent még nem maradt 🤣
Én is bekentem szerintem vékonyan, de melegen kijött ahol nem kellett volna.
Szerintem ilyen vékonyan úgy sem ér semmit, ha meg össze akar rohadni hát tegye, úgysem látszik és tárcsa fent még nem maradt 🤣
Én is bekentem szerintem vékonyan, de melegen kijött ahol nem kellett volna.
WarbiRunner (Gyuri)19-09-2024 21:21:19 // 37164
Itt mondja 13:30 körül.
Shadin19-09-2024 20:00:51 // 37163
Hát én pont úgy emléxem hogy Göbi mondta hogy sohaaaa 🤣
WarbiRunner (Gyuri)19-09-2024 19:59:02 // 37162
Majd jövőre...
RomeoOne19-09-2024 19:38:39 // 37161
Még van 1-2 hét, amíg jó idő lehet a Transzalpinán :DDD
WarbiRunner (Gyuri)19-09-2024 18:44:14 // 37160
Ugyanolyan méret, mint az eredeti betét. 1mm váll tud lenni, annyi a tárcsa kopáshatára. Kintebb nem lehet hozni, a konzol és a betét fülek meghatározzák a helyét. Jó lesz ez így, kicsit még járatom, de már élmény hogy FOG! 😄
RomeoOne19-09-2024 18:35:46 // 37159
A gyári betéttel összehasonlítva, ez keskenyebb? Ha jól láttam a lentebbi képeken, akkor a külső meg a belső íven is van pár mm, amit nem fed a betét a tárcsán. Vagy a gyári betét is ennyit fedett? Meg ha már így van, akkor nem lehet a betétet kintebb helyezni a tárcsán, hogy jobban meg tudja fogni?
WarbiRunner (Gyuri)19-09-2024 18:09:11 // 37158
Még most ronda csíkos, nem tudom mivel van ez a Rotinger bevonva. Gondolom szépen kisímul majd, csak menni kell még vele.
WarbiRunner (Gyuri)19-09-2024 18:06:03 // 37157
A Rotinger pl pont nem ajánlja a pasztát, én meg úgy vagyok ezzel, hogy ésszel van haszna. Szeretném majd sok sok év múlva könnyen levenni a tárcsát, és nem egy rommá rohadt agyat találni alatta. Lehet 3 évente megér egy szétszedést. Ez egy magas hőt elviselő zsír, a réz pedig segíti a hőátadást, és még Göbi is javasolta az egyik videójában.
Shadin19-09-2024 17:51:33 // 37156
Gondolom a tárcsa felületét már lepucolta a betét ahol kell, majd dobj arról is képet, kiváncsi vagyok mekkora felületen fog, meg h milyen "sugárban".
Shadin19-09-2024 17:49:44 // 37155
Nagyon megoszlanak a vélemények a tárcsa alatti pasztázásról, de látom nincs rajta sok.
WarbiRunner (Gyuri)19-09-2024 17:21:03 // 37154
WarbiRunner (Gyuri)19-09-2024 17:17:35 // 37153
Igen, visszanyomtam a munkahengert szép türelmesen. Visszament rendben mindkét oldalon. A csúszkák nagyon szárazak voltak, megszilárdult kenőanyag maradvány volt rajtuk, de berágódás nem látszott. Nagyon nem is lehet, mert egy gumi ajkas műanyag alkatrész csúszik rajta ha jól láttam. Így utólag megnyugtat hogy magamnak csináltam meg, ezzel így egy szerelő sem pepecselt volna ennyit. A kerékagy felületén kezdődő rozsdaszerűség volt, és barnás elszíneződés, ami nem teljesen rozsdának nézett ki.
Na ezt gravírgép mini drótkoronggal szépen fényesre pucoltam, vékonyan rezes zsírral kezeltem. A betétek "fülei" is kaptak egy pötty zsírt, és a csúszkák is egy vékony réteget, ha már odavalónak írta a leírása. Igyekeztem rendesen összerakni, remélem jó lesz.
Végül összehasonlítottam a betéteket. Az egyik használtat egy kis csiszolópapíron feltisztítottam. Jól sejtettem. Szinte nulla réz volt a gyári betétekben, inkább acél forgácsnak tűnt ami benne van, jóval kisebb mennyiségben. Tökéletesen más összetétel, valószínűleg az USA szabvány miatt egységesen mindenhol ugyanazt az eco betétet rakták '21-től.
Na ezt gravírgép mini drótkoronggal szépen fényesre pucoltam, vékonyan rezes zsírral kezeltem. A betétek "fülei" is kaptak egy pötty zsírt, és a csúszkák is egy vékony réteget, ha már odavalónak írta a leírása. Igyekeztem rendesen összerakni, remélem jó lesz.
Végül összehasonlítottam a betéteket. Az egyik használtat egy kis csiszolópapíron feltisztítottam. Jól sejtettem. Szinte nulla réz volt a gyári betétekben, inkább acél forgácsnak tűnt ami benne van, jóval kisebb mennyiségben. Tökéletesen más összetétel, valószínűleg az USA szabvány miatt egységesen mindenhol ugyanazt az eco betétet rakták '21-től.
Shadin19-09-2024 16:22:47 // 37152
Amikor cserélted, ugye vissza kellett nyomni a dugattyút némileg a tokjába. Ill. gondolom megnézted a szerkezetet, volt valami gyanús?
WarbiRunner (Gyuri)19-09-2024 15:25:51 // 37151
WarbiRunner (Gyuri)19-09-2024 15:24:59 // 37150
Még "bedding in" van, mindent is betartok precízen 😆 Ami eddig feltűnt, hogy fog. 85-ről fékezgettem 60-ig, és amikor a kezdeti karistolás elmúlt, elkezdett fogni, nem billen egyből az autó.
Shadin19-09-2024 13:54:36 // 37149
Remekül néz ki, remélem ez tartósabb és jó lesz. Kivi vagyok az eQ2-re, hogy mennyivel lesz másabb mint a régivel.
Shadin19-09-2024 13:52:36 // 37148
Akkor ez el van baxva. Kell egy rendes vég ami mindent is a lökhárító mögé vezet ki.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
446
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?