Forum >> Giulia

WarbiRunner (Gyuri)07-01-2025 14:54:07 // 38144
Na, végignéztem pár fotót a neten a cikkszámok és névre keresés alapján. Szerintem egyértelműen öntvény dugattyú, látszik a formaleválasztás vonala.

A hajtókarokon dettó látom, szóval öntvény. A QV esetében eredetileg kovácsolt lehet mind a hajtókar, mind a dugattyú, ellenben találtam olyan fotót ahol a hajtókar öntvénynek tűnik. A 2.0-nál a hajtókar ránézésre is változott 2017-ben. A 2017- verzió jobban néz ki, vastagabb a csúszócsapágyazásnál az anyag, és fel van munkálva marással kétoldalról.
Jópár fotó után 99%-ra azt mondanám, hogy 2017-től full ugyanaz az alkatrész, max tűrési eltérések lehetnek.
WarbiRunner (Gyuri)07-01-2025 14:22:40 // 38143
Ebből nekem az jön le, hogy az urban legend alapja az, hogy válogatják e tűrés szerint a dugókat és a főtengely siklócsapágyazást. Az kiderül hogy adott alvázszámú autóban melyik cikkszám van? Vagyis hogy melyik mérettűrésű alkatrész, A vagy B class?
WarbiRunner (Gyuri)07-01-2025 14:14:22 // 38142
Az OT korúság az SD asztala XD
A "hazai mittudomén kik" pedig kifejezeten nem vonatkozik Mankyra, neki bármikor odaadnám bármelyik autómat, mert tudom, hogy érti is amit csinál. Kár hogy csak dízelezik.A dízeleimet megírtam én.. és volt hogy Manky segített ki, mert be sem indult XDD Tudni kell a nüansznyi trükköket, ha az ember nagyon mélyen belemászik a kódba. És én pont ezt a szintet keresem. Nekem a 280 ló sem úgy kell, hogy elpiszkálom a pedál map-et, és tádámm, kész, "százezer lesz".
A Squadra leírásaiban és a velük való levelezésben éreztem eddig azt a profizmust, ami engem meggyőz.Szoftver és hardver szinten nyakig benne vannak a típusban, erre specializálták magukat.
A LAChip-et nem tudom, csak azt, hogy a lelkesedés itt kevés, ide kell egy műszaki gondolkodási szint, hogy a tuning jó legyen.
A többség bármilyen lelkes és motivált, nem igazán érti amit csinál, csak tud pár alap trükköt.
Leginkább magamnak lenne jó megírni ezt az autót is, de sem infó forrásaim, se igazán időm nincs rá jelenleg, hogy olyan szinten beleássam magam, mint a jtd-knél.
Nekem az jó kis tanulópénz volt, hogy az istenített tuner által írt csoda program mekkora egy sz@r volt. Jobban ment az autó, de hogy mennyivel lett jobb miután azt a kókányt lecseréltem egy rendesen átszámolt programra, arra szavak nincsenek.
Úgyhogy részemről nem rizikózok, mert pontosan tudom, hogy akkor majd kezdődik a hangos lett, 3000-nél rezonál, hülyén veszi a gázt, dadogva indul. stb. problémák. Nincs bizalmam, ez van :-(
Shadin07-01-2025 12:23:40 // 38141
Remek, szar az egész, csak a dízeleket hozza, ha nem VIN-re keresek :-(
Benyásnál egy hajtókar van mindegyikhez, és 2018.11.08.-tól írnak új dugattyúkat.
Liquid07-01-2025 12:15:22 // 38140
mikor lesz esküvő? :)
Shadin07-01-2025 12:02:34 // 38139
Tudtam, hogy magas labda :-)
Shadin07-01-2025 12:02:07 // 38138


2018.11.08.-től új gyűrűk és dugattyúk, míg a hajtókar 2017.03.17.-től új.
leopop307-01-2025 11:56:22 // 38137
Akkor jobban váltogatják mert a nőm 6 éve a párom és 2 éve a mennyasszonyom 😉
Nem vagyok egy ugrálós tipus 😅
Shadin07-01-2025 11:43:03 // 38136
Még ha némileg jogos is a félszed, drága autó stb., de év(tized)ek óta ezzel foglalkozó tunerek akár itthon, akár kint, pontosan tudják mihez nyúlnak hozzá. A Squadra-t használtam a TBi-n és a GT-n is gond nélkül, de hogy azzal sokkal nagyobb biztonsággal lesz az autó hibátlanul OT korú az sem bizonyított.

Manky a dízeleket fejből csukott szemmel írja, ismeri minden térképét, nem akarom nagyon isteníteni, de együtt csináltuk végig a 159 2.0 programját és többször jön szembe aztóta is a Shadin féle program. Szerintem nem ezektől fog egy autó szétesni.

Az meg hogy egy 200 lovas Giut 280-asra csináljon valaki, csak annyira mint a Veloce, az megintcsak kisújjas feladat. Az hogy át akarod szabni az autót a saját ízlésedre, az meg már mindenhol rizikós lesz. Na jó a Squadra jó lehet csak retek messze vannak és a remote flasher meg hát nagyon jól hangzik, de fázom tőle.

Gyanítom, hogy a gyárilag "szarul" megírt pedáltérképet hónapokig írni/tesztelni a Squadra-nál sincs lehetőség :-(

A LAChip-nek lesz egy padja a napokban Cegléden, műkedvelő lelkes gyerek fogja csinálni a cég hátterével, én vele tervezek közelebbi kapcsolatot.
Előzetesen annyit mondott, hogy abszolut nem gond átnézni a három pedált és úgy alakítani ahogy szeretném, és a 280Le meg szintén nem probléma a Veloce alapján.
Ha látom a programot és akár vizuálisan is a téképeket, akkor én is behuzigálom oda ahova szeretném, egyéb gyári részekhez meg valóban nem nyúlnék itthon, de ki tudja.
Shadin07-01-2025 11:20:06 // 38135
Nekem van hol lekérdezzem, de a cikkszámokat úgy váltogatják mint Leo a nőit :-(
Pl. hajtókar kettő van, 17 előtti és utáni.
WarbiRunner (Gyuri)07-01-2025 09:04:12 // 38134
Szer pl ha van ePred, tudományosan megnézhetnéd, hogy a Veloce és Super dugattyú cikkszámokban van e eltérés 😄
A fórumokon inkább tipp-mix megy, szintén tudományosan kielemzik, hogy miért öntvény dugattyú és kovácsolt főtengely. Aztán egy gyors kereséssel többi spec sheetet találom ami kovácsolt dugókat és öntvény főtengelyt ír 😆
SD07-01-2025 04:18:51 // 38133
Akkor kisdoktori részletességgel én valahogy így gondolnám:

A motor és az autó: az tesz elégedetté ha azt látom hogy élettartam és élmény szempontjából optimum tud lenni a működés.

Szemléletes példával emberre fordítva egy szétkokózott fűvel fával élet valószínüleg impulzívabb ha az adott pillanatban nézzük, de életpálya szempontjából elég reménytelen:D

Autóra fordíva: ha sokat forog de ellágyul az olaj vagy ledarálja magát ugyan úgy káros mintha nyomatékból veri szét magát, és közben lekokszosodik mindene, szétcsavarja a diffit a féltengelyeket a váltót rángat hörög durrog.

Azt már sikerült megértenem hogy nem lesz mindenre optimális egyik bállítás sem mert az egyik alkatrésznek hő kell a másiknak nem kéne a harmadik sok apró biszbaszból van a negyedik, lassabban melegszik mint a többi az ötödik úgy szól jól ha már megmelegedett.. És akkor még ott az időjárás, az aktuális hangulat, az üzemanyag és a forgalom, még versenypályán is:D

De akkor mi lenne a elixir?

1. az összes tököm tudja íróasztal mögött felkérődzött agyatlan EU norma delete!
nem azzal lehet megvédeni a madárkákat ha a1% károsanyag kibocsátásból csinálok még 0.8%-ot, hanem ha 50-80%-al kevesebbet használom pl..

tehát GPF, EGR, retardált fordulatszám tartományok, elő, utó fel, le és oda vissza.. böfögő alkatrészek és kényszer melegítés, erőltetett dolgok és minden hülyeség ami nem a menésről szól kuka:)

2. nem kell túlfeszíteni a technikát csak kihozni belőle azt amit a mérnök amikor kitalálta, ahogyan szerette volna hogy működjön

az pedig ha Alfa mérnökökről beszélünk akkor már eleve elég beteg menést jelent, akik a Jeep által nyert, könnyű terepjáró pályázatra, anno egy 7000-et forgó versenymotort tettek a verdába:D:D:D Alfa Romeo Matta

Tehát végül is kirajzolódik egy sokat forgó szívó motor:D Ami ugye nem ez az autó:D:D
De akkor mégis kanyarodjunk vissza ide, tehát van egy turbo motorom, hogyan tudom használhatatlanná tenni, ha ráteszek egy nagy turbo-t és alul halott felül meg minden tartományban elkapar.


Hogy lesz jó?

Az A mód ok legyen környezetbarát meg havon menős meg stb.
Az N mód lenne az amit most D-nek hívunk itt annyit módosítanék hogy a felső tartományról elvenném azt a szoftveres butítást amit beletettek.
A D módba pedig tenném az összes ökörséget amit nem akarsz nap mint nap használni de még oda lehet tenni, kis durrogás, nagy menés, amit tud a technika.

Egy rejtett R módban pedig akkor legyen eleresztve a minden is, ez szintén csak bohóckodásról szólhat, mert nem lesz jobb tőle az autó, de veszélyesebb igen:D

Optimális mód: a mostan D jövőbeli N így nézne ki..

- fordulatszám nem esik 2000 alá, csak hosszú gurulás esetén, akkor is gázra visszavált
- amíg a motorhőfok nem ér el 2 pálcika olajhőfokot addig a váltót nem teszi D módba hanem jobben csúsztatva lágyabban vált, ezt most is így használom.
- 3500 fölött pakolja oda a lovakat mert ha 4000 fölé forgatom akkor annak oka van:)
-

Racsing mód: a D módra kerülne ez, amikor már feltétlezi a technika hogy minden üzemmeleg, a vezető magánál van és nem a körúton araszolunk épp.
- itt a fordulat alsó tartományt lehet feltenném 2500-3000-re mert ezt tényleg akkor kapcsolnám ha játékosság van
- nyilván a kipörgés gátló legyen engedékenyebb
- a lovak mindig készen álljanak ez legyen egy pályára optimalizált épp szét nem durran üzemmód

Tirkos R: itt pedig annyi hogy ha D után tovább húzom a kapcsolót és úgy tartom akkor akku saru lehúzás nélkül a D mapjaival kapnék egy kipörgés gátló nélküli vadállat módot:)

Fordulattartományok:
- nem hergelném a gépet olyan trartományba ami már károsítja, de elforgatnám odáig hogy azért 6-7 ezret érje már el:D 8-at nemtom:D
- turbo nyomás: én alul nem erőltetném nyomatékhegyekre, ott bőven elég ami most van, de 3000-4000 fölött viszont nem tiltanám ott töltsön be amit tud..
- váltó, ha a motor, váltó üzemmeleg lehet D-ben nem kell selyem kesztyűvel fogni a f@....t:D

Kiegészítő ez az:
- nyilván a start/stop-ot kiiratnám a picsába:D inkább akkor már legyen arra programozva az a gomb, ha megállok és benyomom, akkor otthagyhatom az autót és akkor fogja lekapcsolni amikor minden visszahült
- hűtőventi, igen is lehűtés módban kapcsoljon oda neki, fújja a technikát
- klíma, nagygázra oldjon le
- kipu szelep meg ilyen dolgok már csak nyalánkság

Összefoglaló:
- ne forogjon többet mint ami egészségesen még elviselhető
- ne nyomatékoskodjon alsó tartományban, többet mert nem kell, de fent tegye oda a tüzet
- a butításokat ki kell írtani, nem megfelelni akarunk bürökratáknak, hanem ésszel de leginkább menni:)))

Ezek után ezt úgy összehangolni hogy következetesen kiismerhető legyen és ha a driver nem falábú akkor ezt évtizedekig tudja:)
WarbiRunner (Gyuri)06-01-2025 23:42:37 // 38132
Az élőadatos kiolvasásokat közúton szokás csinálni. A teljesítmény, nyomaték mérést padon..A többi bohóckodás, a rugalmasság teszt nem egy releváns mérés a program szempontjából. Az a vevőnek kell , hogy örüljön. :-)
Egyébként sosem mértem én semmpadon a saját programjaimat sem. Ez bizalmi dolog, a Squadra chipet pados mérés nélkül simán feltenném. A Celtic-et is. Ezeket a hazai mit tudom én kik programjait pedig méréssel se.
leopop306-01-2025 23:00:32 // 38131
Közúton ahogy ők csinálják? Melyik adat lesz releváns így? Sem tapadás, sem viszonyítási alap sem lesz semmihez mert egyik gyári adat sem ilyen időjárási körülmények között született. 0-100, 0-150, 100-200
Te odaadnád az autód nekik így teljesítmény optimalizálásra majd a mért teljesítmény adatot így böfögik be találomra, hogy ez szerintük 300le ++ és x nm nyomaték 😅
leopop306-01-2025 22:54:42 // 38130
Így van a sorrend pedig LAChip utána AET. Erhard autóját is anno a LAChip írta.
leopop306-01-2025 22:53:21 // 38129
Pedig elvileg hajtókarban is más.
Én is angol fórumon és amerikai videóban hallottam, ezen kívül tényleg kevés infó van róla szaknyelven keresve is. Az biztos ahogy írtad, hogy a motor belseje elég igényes sőt!
Illetve az is igaz, hogy gyárilag erősebbek a 200 lovasok ez is tényleg így van.
leopop306-01-2025 22:49:38 // 38128
Alkot=Akkor
leopop306-01-2025 22:49:25 // 38127
Alkot remélem tudtam segíteni, hogy hova ne 😉
WarbiRunner (Gyuri)06-01-2025 22:06:19 // 38126
Esőben is meg lehet mérni egy autót, miért ne lehetne?
WarbiRunner (Gyuri)06-01-2025 22:04:04 // 38125
Hajtókarban biztos nem, a dugattyúkról ment a különböző fórumokon a sztori..Az a jó, hogy egyszer egy MacGeek nevű valaki írt erről, amit azóta senki nem talál, de talán valamiben más a dugattyú 2018-tól. Én eleve úgy tudtam, hogy nem is kovácsolt dugattyús, az egyik topicban is ezt erősítették meg. Aztán az alfaromeousa.com oldalon meg véletlenül fent van egy 2024-es specs sheet, ami kovácsolt nitrid bevonatolt dugattyúkról ír.
Szóval kb az van, hogy fogalma nincs senkinek, hogy mi van ezekben a motorokban 😅
2019-es bejegyzések még tuningolhatatlannak írták a 200 lovast. Közben a Squadra gond nélkül tuningolja, leveleztem velük. Sima liba a 280Hp a MY21-nél is.
Szóval aki 280 lovat szeretne, bármely modellévből vehet. A Squadrások szerint a 200 lovas autók még MY21-nél is 220 ló körül/fölött vannak valójában.
Egyébként én ha chipelek, akkor velük csakis.
Gabor F06-01-2025 20:26:39 // 38124
A 2000 évek elején 4-en ültünk az 1-es Golf GTI-ben és igencsak tempót mentünk a 6-oson. Érzésre iszonyatosan csapattunk, a sofőr szeretett tempósan haladni. Az autó ültetve, alufelni, sportkipufogó szóval a bődületes menés feelingje nagyon megvolt. Aztán egyszer csak játszi könnyedséggel megelőzött egy 156 1.6 TS. Szóval az "érzés" igencsak csalóka tud lenni és ahogy írta is más, ha a teljesítménygörbe túlzottan lineáris, akkor olyan, mintha nem akarna menni az autó.
De ott volt tesóm Abarth-ja. 180Le 6,7 sec a 100km/h. Összehasonlítva az én Giuliámmal ami 7,1-et tud (szintén 180Le, csak hát diesel). Az Abarth érzésre ment mint a rabló, a Giulia meg csupán tisztességesen megy. Érzésre egyáltalán nem 0,4 sec volt a különbség...
Shadin06-01-2025 20:20:44 // 38123
Itthon kettő van akihez merném vinni, az AET meg a LAChip.
SD06-01-2025 19:04:03 // 38122
Hát pont ezt vizsgálom hogy melyik chiptuning cég kókány és melyik az ahol lehetne valami hasznos okosságot csinálni:)
SD06-01-2025 19:03:13 // 38121
Hát most 400-500 ló a cél vagy egy optimális nem kisárúszállítós nyomaékgörbe?:D
Mert ha 400-500 ló motor ki, tesla be azt kész:D Ott nem kell hajtókar:D
leopop306-01-2025 16:48:43 // 38120
Oda nem adnám az autóm nekik, padolás nélkül írnak autókat úgy találomra ahogy nekik éppen tetszik illetve esőben szar időben “mérik őket” (ezt nem nevezném mérésnek) ezért ez elég igénytelen és komolytalan…
Arról nem is beszélve hogy sosem az autóhoz írják km, évjárat vagy motor kopását figyelembe véve hanem kész standard programot tesznek rá…
Annyira gányok csak igényesnek próbálják magukat eladni :/
leopop306-01-2025 16:43:24 // 38119
Igen elvileg a 2019 után már nem ugyanaz. Hajtókarban is eltér a 200 lovas a 280 lovastól.
Így aki ilyenben gondolkodik annak az első modellek egyikét kell vennie.
SD05-01-2025 22:39:32 // 38118
ez is összevissza, de itt vendégként már látni fáljt csak nem jön le..

damos folder
SD05-01-2025 22:29:43 // 38117
Igen mire megtaláltam hogy 2.5 CR. az az indiai rúpia 10 milliós váltója ami kb. 62 k huf:D

Itt egy: Giu forum

itt is lehet valamit keresgélni:)
WarbiRunner (Gyuri)05-01-2025 18:44:33 // 38116
Ha van polcon új, lehet inkább azzal raknám össze, Forintban sem spórolsz óriásit. Vagy legalább precízen kimérném, hogy a négy sarkán egyforma méretű e a betét, vagy kicsit elnyalta már félre. Én a 60%-ost tenném polcra, jó lesz az még alapon.
WarbiRunner (Gyuri)05-01-2025 18:42:22 // 38115
Menetirányos, az élén egy R/L jelölés mutatja, hogy melyik hova való. Eddig tényleg bevált, és tényleg nem volt drága.
Shadin05-01-2025 18:25:22 // 38114
A két tárcsán a marás "menetirányos", vagy olyan mint a turbina felnik?
Shadin05-01-2025 18:24:00 // 38113
Ha azt mondod h bejöt neked a Roti, akkor nincs miről beszélni, fekete is, "olcsó" is.
Megjöttek a nagy nyergek, lassan kell tárcsa hozzá.
A hátsó betét az megegyezik méretben, abból van ATE és Jurid is a polcon.

Tudom ördögtől való, de ~60%-os szépen kopott gyári betétek vannak a nyergekben, mi lenne, ha azzal raknám össze egyelőre?
WarbiRunner (Gyuri)05-01-2025 17:51:52 // 38112
Én sem találtam HC-t, viszont arra jutottam, hogy nem kell ehhez ragaszkodni. A Rotinger mart szürke öntvény eddig eszméletlen jó .

Eddig gyönyörűen kopik a felület, és nagyon tökéletes lett a fék, jobbnak érzem mint eredetileg. Csak úgy ne járjak mint a Vredestein gumikkal 😆
WarbiRunner (Gyuri)05-01-2025 17:45:56 // 38111
Ez fizetősnek tűnik, de holnap laptopról megnézem. Ha van Damos, az dekódolja a vezérlőről lehúzott hexa kód adathalmazt. Definiálja a matrixok tengelyeit, mértékegységeket, konstansokat, szorzókat. Damos nélkül nehéz ügy ma már. Régen az ecuedit/ecuconnections fórumon megosztották az emberek hogy mit hol találtak, közösségi visszafejtés ment. Ma már nehezebb hozzáférni infókhoz és a programok is több térképből állnak.. Akár több ezerből...
Shadin05-01-2025 17:35:47 // 38110
Elérhető kommersz márkákat nézve nem találok HC tárcsákat hátra, csak előre.
Elég elől is, mégiscsak az kapja a nagyobb ívet ha baj van?
Ill.Bosch ad ece-r90 HC tárcsákat. Na de hát a bosch az milyen vajon?
Delphi Zimmermann Textar is ad HC-t.
Valaki már jutott dűlőre hasonló témában esetleg?
SD05-01-2025 11:39:50 // 38108
Hogy hogy??? Csináljuk meg robottal? ChatGPt?;)
WarbiRunner (Gyuri)05-01-2025 10:17:00 // 38107
Kéne szerezni egy Damos file-t, aztán szépen bepakolnám excelbe ezt is pár hónap alatt, mint a jtd-imet. :-)
Liquid04-01-2025 19:45:09 // 38106
"Amúgy a 280 ló még a nulla pont, a tuning onnan indul 😉"
igen ez így van :)
Shadin04-01-2025 17:28:01 // 38105
Pont ezért kezdjük majd a pedáltérképekkel és csak azután lesz érdekes a 280Le
Shadin04-01-2025 17:23:08 // 38104
#csakagyári :-)
Shadin04-01-2025 17:21:41 // 38103
Igen, nekem is csinálja, de N-nem is. Nagyon sok helyzetben nyomatékból akar menni és szenvedős kicsit nekem lepadlózva.
WarbiRunner (Gyuri)04-01-2025 15:16:57 // 38102
Mondjuk az etunerses mérés is elég favágó, az az időbeli felbontás az pont nem azt jelzi, hogy megfelelő fokozatban haladó autón diagoltak.
WarbiRunner (Gyuri)04-01-2025 15:14:23 // 38101
Nem tudok ilyenről. A turbó állítólag valamiben más, de nincs infó róla hogy miben. Ugyanakkora XD Az évjáratok előrehaladásával pont hogy uniformizáltak, hogy ne kelljen többfélét gyártani. Lásd egyféle fekete belső, vagy SD-nél már a lökös is Veloce a Superen.
A 2021-es verziónál a szoftver is enyhén favágó módon van korlátozva.

Visszakerestem az etuners akkori Fb bejegyzését, ez itt arra utal, hogy simán a gázpedál állás van manipulálva. Hiába nyomok padlót, 3500 fölött nem 100% állással dolgozik a progi, hanem veszi vissza. SD is lehet ezt érzi, az ő autójánál is így kell hogy legyen már.
Az a 4500-nál félgáz az vicces. Ezen kívül gondolom a nyomaték limiter is meg van írva 330Nm-re, és kb ennyi.
A Squadrások szerint is a 280 ló ennek a motornak az alap.
RomeoOne04-01-2025 14:23:43 // 38100
Amúgy a 280 ló még a nulla pont, a tuning onnan indul 😉

Mármint a korábbi szériáknál, de aztán elkezdtek a 200 lovasoknál olyan alkatrészeket használni a költségoptimalizálás miatt, aminek nem kell a 280 lovas teljesítményszintet bírnia, nem?
WarbiRunner (Gyuri)04-01-2025 14:19:48 // 38099
Jaja, a Squadra tuning egy biztonságos opció, olyasmin is javítanak amit a költő nem maxolt ki..Pl a vizes intercooler hűtési stratégiáján. Amúgy a 280 ló még a nulla pont, a tuning onnan indul 😉
WarbiRunner (Gyuri)04-01-2025 14:16:24 // 38098
Giulia Forumson írták ezt ha jól rémlik. Az első szeriáknál volt ez állítólag igaz .
Egyébként meg szerintem eleve nem nagy tűrés van a gyártási előírásban, tehát ezt ne úgy képzeld mint amikor Lada hajtókarokat grammolsz 😀
A főtengely és a hajtókarok kovácsoltak, a dugattyúk öntvények. Az átlagnál igényesebb megoldás, de nyilván ha valaki rendesen húzni akarja a motort, akkor más anyag minőség és kidolgozás kell, nem motorsport minőség azért.
Nagy jelentősége így a tömeg szerinti válogatásnak sincs.
Liquid04-01-2025 13:50:23 // 38097
nehezen tudok ilyet elképzelni de éljenek a legendák :D
SD04-01-2025 11:47:05 // 38096
Volt még ilyen legenda hogy Veloceknél válogaták a hajtókarokat is, vagy az ilyen gezdeti dolog vklt hogy grammolgattak, vagy standard?

Attól félek ilyen vállalati titkokat nem osztanának meg:D
Liquid04-01-2025 11:25:31 // 38095
a csipsz a 200 lovasnál alapvetően a lebutítás előtti állapot visszaállítását jelenti, semmi köze ehhez a költőnek szerintem... persze lehet továbbgondolni is :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.