Akkor kisdoktori részletességgel én valahogy így gondolnám:
A motor és az autó: az tesz elégedetté ha azt látom hogy élettartam és élmény szempontjából optimum tud lenni a működés.
Szemléletes példával emberre fordítva egy szétkokózott fűvel fával élet valószínüleg impulzívabb ha az adott pillanatban nézzük, de életpálya szempontjából elég reménytelen:D
Autóra fordíva: ha sokat forog de ellágyul az olaj vagy ledarálja magát ugyan úgy káros mintha nyomatékból veri szét magát, és közben lekokszosodik mindene, szétcsavarja a diffit a féltengelyeket a váltót rángat hörög durrog.
Azt már sikerült megértenem hogy nem lesz mindenre optimális egyik bállítás sem mert az egyik alkatrésznek hő kell a másiknak nem kéne a harmadik sok apró biszbaszból van a negyedik, lassabban melegszik mint a többi az ötödik úgy szól jól ha már megmelegedett.. És akkor még ott az időjárás, az aktuális hangulat, az üzemanyag és a forgalom, még versenypályán is:D
De akkor mi lenne a elixir?
1. az összes tököm tudja íróasztal mögött felkérődzött agyatlan EU norma delete!
nem azzal lehet megvédeni a madárkákat ha a1% károsanyag kibocsátásból csinálok még 0.8%-ot, hanem ha 50-80%-al kevesebbet használom pl..
tehát GPF, EGR, retardált fordulatszám tartományok, elő, utó fel, le és oda vissza.. böfögő alkatrészek és kényszer melegítés, erőltetett dolgok és minden hülyeség ami nem a menésről szól kuka:)
2. nem kell túlfeszíteni a technikát csak kihozni belőle azt amit a mérnök amikor kitalálta, ahogyan szerette volna hogy működjön
az pedig ha Alfa mérnökökről beszélünk akkor már eleve elég beteg menést jelent, akik a Jeep által nyert, könnyű terepjáró pályázatra, anno egy 7000-et forgó versenymotort tettek a verdába:D:D:D
Alfa Romeo Matta
Tehát végül is kirajzolódik egy sokat forgó szívó motor:D Ami ugye nem ez az autó:D:D
De akkor mégis kanyarodjunk vissza ide, tehát van egy turbo motorom, hogyan tudom használhatatlanná tenni, ha ráteszek egy nagy turbo-t és alul halott felül meg minden tartományban elkapar.
Hogy lesz jó?
Az A mód ok legyen környezetbarát meg havon menős meg stb.
Az N mód lenne az amit most D-nek hívunk itt annyit módosítanék hogy a felső tartományról elvenném azt a szoftveres butítást amit beletettek.
A D módba pedig tenném az összes ökörséget amit nem akarsz nap mint nap használni de még oda lehet tenni, kis durrogás, nagy menés, amit tud a technika.
Egy rejtett R módban pedig akkor legyen eleresztve a minden is, ez szintén csak bohóckodásról szólhat, mert nem lesz jobb tőle az autó, de veszélyesebb igen:D
Optimális mód: a mostan D jövőbeli N így nézne ki..
- fordulatszám nem esik 2000 alá, csak hosszú gurulás esetén, akkor is gázra visszavált
- amíg a motorhőfok nem ér el 2 pálcika olajhőfokot addig a váltót nem teszi D módba hanem jobben csúsztatva lágyabban vált, ezt most is így használom.
- 3500 fölött pakolja oda a lovakat mert ha 4000 fölé forgatom akkor annak oka van:)
-
Racsing mód: a D módra kerülne ez, amikor már feltétlezi a technika hogy minden üzemmeleg, a vezető magánál van és nem a körúton araszolunk épp.
- itt a fordulat alsó tartományt lehet feltenném 2500-3000-re mert ezt tényleg akkor kapcsolnám ha játékosság van
- nyilván a kipörgés gátló legyen engedékenyebb
- a lovak mindig készen álljanak ez legyen egy pályára optimalizált épp szét nem durran üzemmód
Tirkos R: itt pedig annyi hogy ha D után tovább húzom a kapcsolót és úgy tartom akkor akku saru lehúzás nélkül a D mapjaival kapnék egy kipörgés gátló nélküli vadállat módot:)
Fordulattartományok:
- nem hergelném a gépet olyan trartományba ami már károsítja, de elforgatnám odáig hogy azért 6-7 ezret érje már el:D 8-at nemtom:D
- turbo nyomás: én alul nem erőltetném nyomatékhegyekre, ott bőven elég ami most van, de 3000-4000 fölött viszont nem tiltanám ott töltsön be amit tud..
- váltó, ha a motor, váltó üzemmeleg lehet D-ben nem kell selyem kesztyűvel fogni a f@....t:D
Kiegészítő ez az:
- nyilván a start/stop-ot kiiratnám a picsába:D inkább akkor már legyen arra programozva az a gomb, ha megállok és benyomom, akkor otthagyhatom az autót és akkor fogja lekapcsolni amikor minden visszahült
- hűtőventi, igen is lehűtés módban kapcsoljon oda neki, fújja a technikát
- klíma, nagygázra oldjon le
- kipu szelep meg ilyen dolgok már csak nyalánkság
Összefoglaló:
- ne forogjon többet mint ami egészségesen még elviselhető
- ne nyomatékoskodjon alsó tartományban, többet mert nem kell, de fent tegye oda a tüzet
- a butításokat ki kell írtani, nem megfelelni akarunk bürökratáknak, hanem ésszel de leginkább menni:)))
Ezek után ezt úgy összehangolni hogy következetesen kiismerhető legyen és ha a driver nem falábú akkor ezt évtizedekig tudja:)