Forum >> Giulia

aranytl02-02-2024 15:22:54 // 33962
SD-nek még egyszer :)
Alap tempomat, nem távolságtartós. 50 km/h, Szeged, Izabella híd (felüljáró) lefelé. Nem nyomom a gázt, hiszen aktív a tempomat. Az autó gyorsul magától mert a motorfék szerény, kevés ahhoz, hogy 50-en tartsa. Az autó reménykedik, hogy mindjárt elfogy a lejtő és nem csinál semmit. De jaj, a lejtő tart, az autó gyorsul tovább. 54-nél már nagy az izgalom, de még vár. Majd 55-nél úgy dönt, beavatkozik. Nem kapcsol vissza, a motorféket nem növeli, inkább finoman rálép a fékre. Hurrá lassulunk, 50, 49, 50 újra.
SD02-02-2024 13:38:34 // 33961
Igen de nem kezd el fékezgetni, mondjuk ha felette vagy a limitnek és lejtőn teszed rá, akkor meg lehet engedi gurulni ?
Piritu - 1.000.00002-02-2024 12:56:34 // 33960
Ezt kipróbálom, emlékeim szerint szép csendben visszalassít a beállított értékre.
SD02-02-2024 12:37:57 // 33959
Valahogy úgy csinálja hogy pl: ha 50 van beállítva és te 65-el mész mikor újra aktiválod, felfele gombbal, tehát nem írja felül a sebességet.

Akkor nem kezd el fékezeni, vagy pl. ha lábbal felé nyomod a beállított értéknek.

Csak akkor fékez ha van az útban valami, addig engedi vissza lassulni max.

Ha aktív tempomat közben akár 1km/-val lentebb veszed azt már utasításnak veszi és elkezd fékezni.

Lefele gurulásnál szerintem tartja a tempót ha ő irányít és nem engedi fölé magától.
De ha fölé gyorsítasz akkor lehet hogy nem fékezi vissza ezt nem próbáltam.
Piritu - 1.000.00002-02-2024 12:30:59 // 33958
Nekem még sose tűnt fel hogy gyorsabban menne a beállítottnál. Inkább 1-el kevesebbel.

Szerintem is a “lábféket” használja.
aranytl02-02-2024 11:37:41 // 33957
Tempomattal haladva lejtőn motorfék hiányában gyorsul, amikor 5-tel többel megy a beállítottnál, akkor fékez. Féklámpa is működik. Erre érdemes figyelni, nehogy beleszaladjon az ember egy trafiba pl. 60-ra állítva mehet 65-tel. Az már közigazgatási.
De szerintem úgy fékez, mintha a pedált nyomnád, csak a tempomat nem kapcsol ki.
SD02-02-2024 11:18:39 // 33956
úgy értem a radaros tempomatnál mikor ő lassít, egy fikció részemről hogy a hátsó fékkel fékez rá.. de lehet hogy ez eleve hülyeség:D mert az se hatásban sem menetbiztonságban nem jelentene előny...

de pl: hegyről le hogy ne melegítse el az első fékeket.. akár... bár szerintem ember nincs aki egy szenzorra merné bízni hogy ráfékez az autó kvázi kézifékkel:D:DD

de én mégis azt gondolom a tempós kanyar kimeneteknél van legnagyobb jelentősége és ezzel csinálja a torque vectoringot, hogy az ívbelső kereket megfékezi és így ad a külsőre nyomatékot, amikor gázt vesz el akkor me már a kipördülést menti

és erre mondom hogy azt veszem észre hogy indulásból keresztbeállítani meg lehet csinálni de ahogy elér egy kis tempót elkezd beavatkozni az elektronika, gondolom mert onnan van biztos jel amire már rá tud szabályozni mind fékezéssel mind gázelvéttel:)))

most legutóbb power-ből kanyarodtam hazafele, hamar bele tiltott, viszont mikor ráváltottam a kettest akkor meg kilőtt:D:D:D mondjuk akkor már nagyjából egyenesben álltam, lehet pont addigra fogyott el a timeout, de az is lehet meg lehet trükközni egy beleváltással:D
RomeoOne02-02-2024 09:11:15 // 33955
Tempomatnál szerintem nem fékezget. Engem nagyon meglepne. Tempomatnál, ha kapcsol az ASR, akkor az sztem lecsapja a tempomatot, mint ha a fékre lépsz.
SD01-02-2024 22:23:13 // 33954
Hát nagy tapasztalatom nincs de az a pár kör havas csúszkálás, elektronika nélkül nekem azt bizonyította be hogy sokkal kevesebbszer szól bele mint gondolná az ember.

Persze amikor már van kerék fordulat, azért ezek nagy erők.. állandóan rá-rá fékezni biztos megkajálja.

De nekem nem érződött bizonytalannak, igen ha kanyarban eldobod és elkönnyül az ív belső akkor szerintem leginkább azt tekeri el, de egyenes kigyorsításnál havon is jól fogott simán kétkerékkel intenzíven gyorsított nem éreztem hogy mászkálna.

Persze olyan 30-50 között:D
SD01-02-2024 22:20:07 // 33953
Én még azt tudom elképzelni tempomatnál fékezget inkább hátsófékkel a stabilitás kedvéért, vagy valami trükközés lehet vele, különben miért fogyna..

Persze a kipörgés gátló igen de aki állandóan forgó kerékkel használja annak nem csak a fék hanem a gumi is kuka:D
G-MANN🍀01-02-2024 20:30:13 // 33952
Q4 sem eszi a hátsót, kb 2-3 első betét (közbrn egy tárcsa) után jöhet egy hátsó betét csere 😉
WarbiRunner (Gyuri)01-02-2024 18:36:18 // 33951
Lamellás a q2 sperr. 30 ezrenként difi olaj csere, és a tárcsái kopnak rendesen. Jó dolog az, de egy plusz szervizelendő cucc. Én saját magamat már lebeszéltem erről. :-)
Shadin01-02-2024 17:43:40 // 33950
Be kell újítani Amcsiból egy Q2 difit.
Shadin01-02-2024 17:42:45 // 33949
Hátul mindkettő elég szarul néett ki kívül belül. Szerintem a gyári tárcsára már cseréltek betétet, de még akkor is :-(
pettinke01-02-2024 17:12:53 // 33948
egyrészt akkor már legyenk link:
https://youtu.be/s_JRGIbvZF8?si=A3ln4MvnWJxPVf3m

másrészt Pista marha jó megmondóember, de ugyanakkor saját magával keveredik ellentmondásba.
"üres zsebbel nem lehet Alfa Romeót csinálni" - valóban, azért kell előbb valahogy pénzt gyűjteni pl. ilyen közös platformos Giuliettával.
a piac amúgy leszavazott: nem kell neki a Giulia, ami - szerintem - tökéletes driver's car, és zseniális, csak éppen a driverek kihalnak.
Süti15901-02-2024 15:46:57 // 33947
https://youtu.be/s_JRGIbvZF8?si=A3ln4MvnWJxPVf3m
Süti15901-02-2024 15:44:34 // 33946
https://m.youtube.com/watch?v=s_JRGIbvZF8
WarbiRunner (Gyuri)01-02-2024 15:24:35 // 33945
Az összkerék az összkerék. Vannak előnyei. :-) Szerintem összefékezte a hátsókat, miközben előre is küldte a nyomatékot.
Piritu - 1.000.00001-02-2024 14:21:56 // 33944
Ma reggel viszont a nyálkás úton négy kerékkel erős slippel de gyorsulva kanyarodtunk be balra nagyívben. Furcsa volt hogy nem avatkozott be az esp és hogy milyen gyorsulást dobott le még N-ben is.
Piritu - 1.000.00001-02-2024 14:18:42 // 33943
A múltkor próbálta a Q4-et jégfolton. A jobb hátsó kerék volt jégen.
Hagyta kicsit tekerni aztán belépett az eleje és otthagytuk a csodálkozókat.
Érzésre ráfékezett, mert amikor ment az eleje is abbahagyta a tekerést.
WarbiRunner (Gyuri)01-02-2024 14:12:16 // 33942
Szerintem ennél mezeibb szituációk is eszik, pl az elindulás. Az érzet alapján szinte biztos vagyok benne, hogy minden dinamikus elindulásnál összefékez. Soha, egyetlen egyszer sem éreztem olyat pl., hogy az egyik hátsó kerék elforogna. Mindig egyszerre sikerül neki.
Nyilván fékből oldja meg. Érdemes lenne kipróbálni, hogy egy kerékkel jégen állva hogy indul el.
Kanyarból kifelé, szintén érzet alapján inkább azt mondanám, hogy nem annyira megfogja, az autót, inkább megindítja a farát. Az első esős Csobánka szerpentinezésem kb annyiból állt, hogy minden kanyarban keresztbe akart állni alattam, aztán megfogta az esp. Akkor kicsit para volt. Aztán egy idő után elkezdtem élvezni, ahogy kezdtem agyban rwd-re átállni. Kell annak is idő.

Aztán ha megérett picit a rwd rutin, igazán mókás újra beülni egy fwd autóba és menni vele mint aki a világát nem tudja, tökre összevissza... Nekem mostanában nem egyszer sikerült a Giuliettát picit túltolni. Hétfőn nagyon siettünk, nyirkos úton D-ben Chilivel... az 5km alatt szerintem az első kerekek mentek 10-et...XD
oldrepublic01-02-2024 13:28:03 // 33941
Ez teljesen átlagos futásteljesítmény szerintem! :-D
SD01-02-2024 10:00:29 // 33940
Az én Tévém? :D
SD01-02-2024 10:00:10 // 33939
Azt biztos olcsóbb cserélni:D
RomeoOne01-02-2024 09:48:25 // 33938
Az 500 lóerősek nem eszik a hátsó fékeket, ott a TVD intézi a nyomaték leosztást.
SD01-02-2024 09:27:09 // 33937
Már hogy hátul előbb? Ott korrigál bele az elektromos diffizár, minnél többet hegyezed, megeszi, kanyarból kifele úgy fogja meg az autót.

Összességében meg azért 200-300-500 le autókról beszélünk, amit nem a rekuperátor fékez.

Nem uccsó sorban motorfék nélkül:D :P
Shadin01-02-2024 09:06:27 // 33936
Nem vágom miért kopik ilyen szarul a tárcsa :-(
Shadin01-02-2024 09:05:54 // 33935
Nem sok anyagot hagytál rajta :-)
SD31-01-2024 20:13:06 // 33934
Liquid31-01-2024 19:45:57 // 33933
a felülete nézett ki szarul nálam is, ráadásul belül csak egy "csíkban" kopott rendesen
Csabi31-01-2024 18:49:00 // 33932
A hátsók 50 ezer km-t bírtak, az elsők fele annyira voltak kopottak...


Egyébként, 3hétig jártam úgy , hogy már jelezte "check brake pad" ...egyszercsak nem engedte kioldani a kéziféket, hibát dobott az elektromos kézifékre. Azért ott levert a víz, mert az atomszopás ha nem tudod megoldani a helyszínen. Köze lehetett a kopott betétetkhez...Szerencsére a hibát tudtam törölni telefonnal, és azóta sem jelentkezett.
Shadin31-01-2024 18:10:27 // 33931
Holnap lefotózom, nagy pereme nincs, kb. egyforma elöl-hátul, a felületük elég gatya.
Liquid31-01-2024 17:48:39 // 33930
Milyen a tárcsa? Nekem 57000 körül nagyon szarul nézett ki, hogy volt-e előtte betét-csere azt nem tudom, de szerintem nem volt.
Shadin31-01-2024 16:58:58 // 33929
Az én megkímélt jószágom 48e km-nél még szerintem az első tárcsagarnítúrát eszi, majdnem biztos hogy az első betétek is az eredetiek, a hátsó betétek talán már egysze voltak cserélve. Én most mindent IS cserélek elöl-hátul, tárcsák betétek rugók cs.varok.
Így majd kideül nálam melyik fog jobban kopni.
Shadin31-01-2024 16:55:20 // 33928
Legalábbis gondolom a motor ellen dolgozva kellene visszatolni a dugattyút, hogy beférjenek az új betétek.
Csabi31-01-2024 16:28:38 // 33927
Így van, most cseréltem hátsót. Érdekes, hogy 2x jobban kopnak mint az első fékbetétek, sokat korrigál... :)
Zselé31-01-2024 11:20:10 // 33926
Ja értem, mert ha ezt nem tennéd, akkor egyébként nem tudnád/tönkre tennéd a kézifék motort?
Shadin31-01-2024 09:13:47 // 33925
Visszatekeri a kézifék motort a "tokjába", utána lehet a hidraulikát a szokásos módon visszatekerni, majd betétet cserélni. Utána a kézifék a kövi használatnál majd nyomatékra kalibrálja magát tudtommal.
Shadin31-01-2024 09:11:02 // 33924
Akkor pont úgy mint az S-Maxban :-)
Shadin31-01-2024 09:09:35 // 33923
Köszi!
Piritu - 1.000.00031-01-2024 08:31:13 // 33922
Tényleg, a kétütemű ott is szabadonfutós volt. Mondjuk nekem a Zsigulival együtt kimaradt :-) vagy :-(
Liquid30-01-2024 21:59:23 // 33921
waresz is tudta :)
Zselé30-01-2024 21:25:21 // 33920
Pontosan mit csinál egyébként a szerviz mód? Engedi, hogy az amúgy rögzített hátsó fékhengert vissza lehessen tekerni?

Valamit kell utána is kalibrálni vele, nem?

(Egyébként a My21 utáni menübe is benne van? Minden tutorialt csak korábbiakkal láttam)
SanyiJTD30-01-2024 20:05:34 // 33919
Rakd a féket szervíz módba, és pont úgy kell csinálni, mint bármit. Gyerekjáték. Elöl még könnyebb, csak a merev fékcső elég szar megoldás szerintem szerelésnél.
SD30-01-2024 18:28:49 // 33918
Fékcsere ha magán-akció érdemes utána olvasni különben letiltott fékkörrel fogsz menni a szervízig, kódot töröltetni :D Arra alergiás hogy ha az ő tudta nélkül nyomod vissza a féket.
Én féket sosem mertem magamnak szerelni de hát én nyúl vagyok:D

Vitorlázni sík terepen hajlandó, alacsony sebességnél ereszti alapjáratra, ami miatt idegesítő hogy lejtőn csincs motorfék ezért a féket kell nyomkodni, vagy irritálóan magas fordulatra visszaváltogatni..

Emellett még hajlamos állítólag 15l/100km értékre beállni katalizátor fűtés címén..

De nem vész meg lehet szokni D-ben nem bohóckodik teszi a dolgát:)
Shadin30-01-2024 18:04:28 // 33917
Értem, köszi :-)
Piritu - 1.000.00030-01-2024 17:43:34 // 33916
Neked szerintem csak A-ban van. Mész, lelépsz a gázról és mintha üresbe tenné magát gurul. Motor alapjáraton, motorfék még jelképesen sem. Utoljára a Trabant tudott ilyet, de az is csak 4-ben a szabadonfutó miatt.
Shadin30-01-2024 17:36:33 // 33915
Hamarosan fékcsere lesz, a hátsó kerekeknél számíthatok meglepire, vagy teszi a dolgát rendesen a menüben a szerviz üzem?

Ja meg tudom már mit akartam kérdezni még, a sailing per vitorlázós üzemmód az mi a rák és mikor, hogy működik?
Shadin30-01-2024 15:21:52 // 33913
Akkor már minimum ketten vagyunk, de sztem volna itt még jelentkező.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.