Forum >> Mo-i utak helyzete: elegem van!

Inter156 (il mascalzone)07-02-2015 21:16:05 // 2448
Én nem így látom!
Az M3 -on szoktunk kimenni,mikor telkezni járunk ami a közelben van és pont a mi kijáratunk már fizetős,a párszáz méterrel előtte lévő még nem! Így már nincs értelme rámennem ,pöföghetek a mellék utakon!
Qwa pipa vagyok !
.......................06-02-2015 23:19:04 // 2447
10 éve fizetem az autópályadíjat mert Miskolcra dobott anno a gólya,és ugye a munka nyugaton fizet,
Itt az idő hogy az is fizessen akinek 20km ert kell autózni a főváros közeli utakon,,
Így lesz igazságos ,senki nem jár rosszul ,csak eddig nem fizette az aki Bp környékén autózott
Inter156 (il mascalzone)06-02-2015 22:02:24 // 2446
Tök jó! Lehet hogy pár hónap múlva ez lesz életünk egyik fontos része !
Mereven bámuljuk és hogy is legyen.... ?
Vagy le kéne szokni az utazásról? :-D
Halesz27-01-2015 20:57:13 // 2445
egy kis kiszámoló az útdíjhoz!

http://www.megyeiautopalyamatrica.hu/
zümi16612-12-2014 16:02:47 // 2444
Ezzel a pestiek meg az agglomeráció jár rosszul. A rendszeresen pályázó vidékieknek ez tök jó.
mex8612-12-2014 13:55:06 // 2443
én azon kivételes szerencsések közé tartozom akik jol järnak az ujitässal.
eddig éves matrinyäval kellett kalkulälnom, innentöl meg elég lesz a megyei.
37rongy sporoläs
remélem aztän rendben is lesznek tartva jobban a most fizetössé tett szakaszok (bär valszeg ez csak älom)
David | Centocinquantanove12-12-2014 13:48:00 // 2442
Félreolvastad... Egyáltalán nem írtam ilyet...
Coyote12-12-2014 13:34:21 // 2441
a mostani furgonoknál nem Magyon fogy el a kakaó 130-nál :-D
.......................12-12-2014 13:22:56 // 2440
És az miért baj,h egy dupla akkora transporter mint egy normal auto dupla annyit fizet?
Így is elég velük küzdeni mikor 110 el tolnak a seggedben,de 130 felett meg elfogy a kakaó
És ""csakazértis"" sofőrökkel...
Majd megymindeki rendes kocsival,
Vagy rendes busszal
Vagy vonattal
.......................12-12-2014 13:18:58 // 2439
A 4km re lévő Tescohoz csak autópálya vezet?
csokagm12-12-2014 09:59:16 // 2438
Pontosan errol van szo. Egy idő utan nem fogja mwgerni a nagyobb bevásárlóközpontokst választani.
Különadó,magasabb árak.
Kulon ado az oda vezető utaknak.
Teljesen tönkreteszik a nagyobb boltok olcso árait ami jo a népnek...
David | Centocinquantanove12-12-2014 09:50:15 // 2437
Mert egyáltalán nem egyformák a közlekedési szokások.
Nem tartanám fairnek arról is lehúzni a kötelezően befizetendő pályadíjat, aki szombaton veszi elő az autóját és csak a 4 km-re lévő teszkóig megy vele meg vissza.
Ilyenből is van rengeteg.
Nem lenne igazságos ha az is ugyanannyit fizetne a pályáért aki minden nap használja és aki egy évben kétszer, vagy egyszersem.

Ilyen szempontból a fizetőkapu lenne talán a legigazságosabb, de azt meg inkább ne...
csokagm11-12-2014 19:51:28 // 2436
Azt hiszem rosszul látjuk a dolgokat

,,Csepreghy szerint az évi 5 ezer forintos megyei matrica 37 980 forint megtakarítást jelent azoknak, akik eddig azért vásárolták meg az ország egész területére érvényes 42 980 forintos matricát, mert nem volt annál olcsóbb, hiába csak a megyén belül használták a gyorsforgalmi utakat."
Ez rezsicsökkentés:D
Erhard 242 (Pure Energy)11-12-2014 19:33:53 // 2435
inkább fizessenek érte! én nyertem :D
Miért nem csinálják azt mint akár külföldön az éves pályamatrica pl 15e ft de kötelező...
Zsolt15511-12-2014 18:57:31 // 2434
Mellékesen pedig elveszik a címben szereplő hír mellett, hogy a 3,5 tonna legnagyobb össztömeget meg nem haladó 5+2 személynél több személy szállítására alkalmas személygépjármű (pl.9 személyes kisbusz), illetve a 3,5tonna legnagyobb össztömeget meg nem haladó tehergépjárművek (pl. Opel Combo, VW Transporter, Ford Transit) úthasználati díja a duplájára emelkedik, abban az esetben, ha arra nem vesznek éves matricát.
csokagm11-12-2014 18:09:56 // 2433
Meglátjuk hogy lesz a pontos döntés!
Kócosw11-12-2014 17:01:26 // 2432
Ha megveszed az évest nem kell + 5 kilot fizetned megyeire.aki eddig megvette az evest az sztem megveszi most is.aki meg csak megyen vagy 3 megyén belül korzózik sztem jó gondolat.
csokagm11-12-2014 15:41:09 // 2431
Igazad van :D
A lényeg megcsinálhatnák már a Hungáriát mert szétzilálja a nagyvad alját: D
Grando11-12-2014 15:36:49 // 2430
Hű, szerintem ebbe ne menjünk itt bele, mert kitiltás lesz a vége - már ami engem illet. Egyébként meg legyen minden ingyen! Én nyertem! :D
csokagm11-12-2014 15:26:14 // 2429
Nem lehetetlen de egy eléggé átfogó kérdés egy ilyen mértékű változás de néha tényleg azt látni a kormányon hogy hozzák és hozzák az új kis adókat ,,amikre nincs szükség".
Egy ilyen kérdésnél mérlegelni kell mekkora bevételt hozna és itt láthatóan károkat is okozni fog ha a város emiatt bedugul.
Szerintem azért egy elég átfogó forgalomszámlálásra van szükség egy ilyen döntés meghozatala előtt, illetve a közlekedési szokásokat is figyelni kell. Én nem tudom hogy történt-e ilyen.
Az autópályákkal ott kezdődött a rezsinövelés mikor elvették a 4 napos matricákat.
Egyértelmű hogy tátongó lyukakat kell betömni, de kérdés szükség van-e pl: a 100 milliárdos új nemzeti stadionra, az ilyen kiadásokra nem áll készen az állambüdzsé ezt be kell látni.
Vannak olyan kiadások amiket vissza kéne fogni, mert nincs rá keret.
Nem hiszem hogy rálehetne húzni, illetve az EU nem hiszem hogy bármiféle engedményeket tenne ez irányába a jelenlegi helyzetben.
Az agglomerációban közel 800000 ember él és vannak akik Bp-ről járnak kifele dolgozni szóval ez egy jelentős réteg akiknek számít a különdíj.
Grando11-12-2014 15:08:49 // 2428
Milyen gyorsan? Miért lenne lehetetlen? Pénzszámolgatáson kívül mást nem is tudnak jóformán. Könyvelőkormányok váltják egymást, mindenféle hosszabb távú cél vagy kilátás nélkül. A fő feladatuk a költségvetés egyensúlyban tartása, és a befektetők kielégítése. Éppen emiatt sajnos a kiadási oldalon sosem találják meg pl. a kamatos-kamatos kamatokra vagy akár hetedízigleni kárpótlásokra stb. elszórt milliárdos tételeket, amiket vissza kéne fogni. Ráadásul az üzemanyagárak csökkenésével nominálisan csökken az állami bevétel is. Így hát máshonnan kell növelni a Magyarország Rt. bevételeit.
Szóval nem is kérdés, hogy nyilván lesznek olyanok, akik megszívják sajnos. Például aki eddig csak az M0-t használta a fizetőssé váló szakaszokon. Ugyanakkor az M2 esetében talán jobban elosztja a forgalmat. És így tovább.
De egyébként a 10 napos és társaik ugyanúgy megmarad(ná)nak, tehát ha teszem azt én lemegyek a Balatonra, akkor marad a régi verzió. Viszont egy csomó leutazást kiváltanék 2 db éves megyei matricával.
A dugódíjra kb. jól emlékszel, de nem ez volt a felvetés lényege. Hanem hogy ez netán kiváltja-e azt, rá lehet-e húzni valami olyan köntöst, aminek köszönhetően abba a kitételhalmazba beilleszthető. Mintegy kisebbik rosszként.
csokagm11-12-2014 14:42:36 // 2427
Igazából nem is az összeg a lényeg hanem maga az elv. Gazdasági szempontból felfoghatatlan amit elérnek vele.
Építenek egy elkerülő utat, amit be se fejeztek még, sokkal nagyobb is lett és ráadásul fizetőssé teszik.
Ráadásul sok embernek megkerülhetetlen elég csak elgondolni mi történne ha az Érdiek és környékbeliek mindennap nem a pályát hanem az 1-es utat használnák.
Egyébként úgy hallani 16-án megint lesz valami.
David | Centocinquantanove11-12-2014 14:09:06 // 2426
Elvileg nem csak tervezet, január 1-től érvénybe lép a fizetős móka.
Annyi türelmi időt kapsz az első hónapban, hogyha elkapnak matrica nélkül akkor azt utólag is megválthatod bünti nélkül.

Egyébként van akinek jó ez a megyei dolog van akinek nem. Én például ritkán járok pályán, viszont akkor a fél országot átutazom. Ez két ok arra, hogy nekem ne érje meg kifizetni.
csokagm11-12-2014 14:07:51 // 2425
Szerintem tervezet. Ilyen gyorsan egyébként egy ekkora méretű változást lehetetlen kiszámolni.
Mint látható van akinek kedvez, van akinek nem. Én pl elég sokfelé megyek Bp-Pécs, Bp-balaton, és néha szeged szóval nekem annyival változna a dolog hogy matrica mellé rákényszerülők 5000Ft éves + kiadásra. Persze aki évre előre tudja hogy csak balaton az útirány annak se feltétlen kedvező. Mivel 3 megye 15000Ft, 5db 10 napos matrica ára gyakorlatilag, vagy 3db havi bérlet (4800ft) ugye nyárra az azt jelenti hogy ugyanott van az ember. Még bukik is 600Ft-ot.
A dugódíj ha jól tudom a 4-es metróval támogatásával együtt vállalt kötelezettség, amit 2016-ig be kell vezetni az államnak de lehet hogy rosszul emlékszem.
A probléma akkor lesz igazán jelentős mivel most hogy Tarlós kirúgta Vitézyt le is állította a 3-as metró felújítását a következő ciklusra ami elég nagy probléma lesz.
Neked tényleg jó lehet a békéscsaba-dunakeszi vonalon, ha nem mész balatonra, külföldre mert akkor megint csak jönnek majd a költségek.
Grando11-12-2014 13:52:17 // 2424
Mi is megússzuk a Dunakeszi - Békéscsaba viszonylatot az M5-ön 10 rongyból. Na meg talán az M2 is nagyobb népszerűségnek örvend majd, és nem mindenki a 2-esen totyogtat végig a Vác - M0 szakaszon. :)
Arra is kíváncsi lennék, hogy netán a dugódíjat is kiváltja-e majd ez a dolog, vagy az továbbra is napirenden marad, ahogyan arra még Demszkyék elkötelezték "magukat".
Mindenesetre érdekes elgondolás. De egyelőre még csak tervezet, nem?
Kócosw11-12-2014 13:31:46 // 2423
Ha jol ertelmeztem 5 kiloert egy evre vehetö a "megyei berlet"...hameg igyvan nem gond a gond...En örülök ennek a verzionak,mert az eves berletet majd 40 kiloert sajnaltam arra megvenni hogy anyosomekhoz autopalyan menjek.De igy 5 kiloert egesz evben csapathatok a palyan...
Meg ha györböl pestre jarnek pl evi 15 böl megvan a 3 megyes berlet, az eves majd 40 helyett..
vagy nemjol gondolkodom?
csokagm11-12-2014 12:11:13 // 2422
A kérdés az hogy mennyire számolták át.
A legtöbb ember aki agglomerációból jár, kénytelen lesz megvenni mivel egy kerülő úttal egy év alatt többet pöfög el a dugóban mintha megvenné. Gyakorlatilag nem fog létezni reális alternatív útvonal mert ahol kialakul átmenetileg ott borítékolható hogy kialakul majd a dugó. Az ott lakók kárára.
Ahogy Te is írod eddig is inkább autózott az ember akár tíz km-ekkel többet de nem akart dugóba ülni.
A nagy áruházak kérdése megint csak érdekes ugyanis a bevezető szakaszok tele vannak nagyobb bevásárlóközpontokkal.
Az is érdekes pont hogy a Nyugati megyékből mennyien járnak külföldre dolgozni életvitelszerűen akiknek elég csak egy megyés matricát venni.
Arról nem beszélve hogy mérni lehet a dugó miatti nemzeti jövedelem kiesést... Ha még érdekel bárkit is ez az országban.
David | Centocinquantanove11-12-2014 11:54:19 // 2421
Hát ezaz. Az M0 eredeti célja, hogy alternatív útvonalként tehermentesítse a városi forgalmat.
Onnantól kezdve, hogy autópálya matrica díj ellenében lehet használni, én úgy gondolom nem alternatíva az M0. Majd mindenki szépen lekényszerül az ingyenes "közútra" akinek nem éri meg néhány kilóméterért kifizetni a matricákat.
Innentől kezdve jön az, hogy a megnövekedett forgalom senkinek sem lesz jó. Sem az út mellett lakóknak, sem az útnak, sem a rajta közlekedőknek.
Coyote11-12-2014 09:53:09 // 2420
én ezen már nem is csodálkozom. aztán majd pislognak amikor reggelente az így is zsúfolt város mégjobban be fog állni mert fizetni senki sem fog.
Kócosw17-09-2014 07:22:46 // 2417
nekem marcsak annyi kerdesem lenne hogy a botlabú liptakingoloknak mennyibü épünek a bohocketrecek...abbú mennyi út kijönne...
Piritu - 1.000.00017-09-2014 06:53:52 // 2416
Útjaink a számok tükrében: klatty
GTPeti27-05-2014 22:15:21 // 2414
Csikós hifizik. (Legalábbis virtuálisan.) Ez is kiderült belőle. :)
Piritu - 1.000.00027-05-2014 21:55:19 // 2413
Jó írás a magyar viszonyokról...
Inter156 (il mascalzone)25-05-2014 20:12:22 // 2412
Ez durva! Mi lesz itt nyáron..... :-)
Kazes☻22-05-2014 21:22:48 // 2411
Kazes☻20-05-2014 21:57:04 // 2410
A végén még kiderül, hogy mi még örülhetünk is...
:)
Inter156 (il mascalzone)03-05-2014 13:56:31 // 2409

Meg van a szombati programom,figyelhetem az autót! Elkezdtėk felénk az út felújjításokat,ami nem is lenne baj,csak a csatorna fedelek kilógnak és oda vert a 145-nek keményen! Simán mindenki 10- zel átgurult rajta,nekünk nem jött össze. L200-as kell ezekre az utakra,nem Alfa! Dühömre ittam otthon egy felest,hogy legalább nekem ne fájjon !
Grando18-02-2014 22:15:56 // 2408
Olyan már volt. :(
Fairlane18-02-2014 20:56:56 // 2407
Ja, ha az osztrákok leigáznának minket... :P
Zsolt15525-01-2014 22:08:11 // 2405
A közútkezelő ma sem erőltette meg magát, pedig már mondják egy ideje havazni fog. Az hogy a harmadrendű utakat egyáltalán nem takarítják, az még hagyján. A 4-s utat - Szolnok és Budapest között - mind a két irányban teljesen elfelejtették ma délután. Vagy a letaposott havon vagy abban a nyomsávban jöttünk végig amit az előttünk haladók után maradt.
Még a nyomát sem lehetett látni, hogy jártak volna arra. Volt is egy baleset, a havas úton. Egy személyautó megcsúszott és egy kamionnak csapódott.
Fater (Norbi)20-11-2013 19:54:23 // 2404
Az 1980-as évek végén a MÁFKI (Magyar Ásvány és Földgáz Kísérleti Intézet) ahol édesapám is dolgozott, már foglalkozott ezzel a technológiával és a jogokat akkor már megvette a MOL. Nem volt érdekük piacra lépni vel.

Utak helyzete? az hogy pl. Ausztriában miért kell az utakat csak 15-20 évente javítani az ott dolgozó magyar mérnökök annyit mondtak: be kell tartani a technológiát...
alfa147,Gt02-11-2013 19:52:44 // 2401
Azok a 70-es táblák nagyrésze már 10 éve is ott voltak,gongolhatod akkor milyen utjavítást végeznek.
Benz02-11-2013 19:31:51 // 2400
Üdv!

Ki kell adnom magamból... ma elutaztunk a családdal körbejártuk a temetőket rokonokat erre arra. Minden jó volt élveztük az utat, Győrig... ugyanis utána csorna- fele a főútvonal az ( Enesei) elkerülőt leszámítva kritikán aluli... Most komolyan úgy javítanak utat itt nálunk hogy kib....szák a 70 táblát végig ?!? Mindenki megy mint az őrült én személy szerint 100 - 110 et mentem és mint ha 50 el mentem volna... úgy kerülgettek !! Közben meg kiszakad a futómű... ezeknek nem számít ?!?! Csorna után is ugyan ez a helyzet egészen Sárvárig ! Csak gratulálni tudok... És az ilyen utakra fizetnek a tehereutók útdijjat?? Legalább költenék az utakra a befolyó pénzt.....
Fater (Norbi)02-11-2013 09:38:45 // 2399
Elég lett volna azt a 2%-nyi áfa növekményt (ami ugye a jövedéki adóra is rárakódik) az útalapba betenni..., máris több lett volna, mint az a 2 Ft ami régen volt.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.