Forum >> Mo-i utak helyzete: elegem van!

Zsolt15517-08-2012 04:18:27 // 2284
Új elképzelések a főváros közlekedésének az átalakításáról.
Zsolt15517-08-2012 04:10:39 // 2283
Csepelen már sok szép "starndkorlátkék" buszt lehet látni.
Zsolt15517-08-2012 04:08:44 // 2282
Az előző érában a távolsági járatok többségét már kiszervezték. Aztán megszüntették a párhuzamosságot, azaz a vasúti közlekedést. Így sok helyre csak magántársaság buszaival lehetett eljutni. Miután nem volt más alternatíva az utazni vágyók számára, a bevétel garantált volt a társaságoknak.
Kazes☻14-08-2012 17:24:33 // 2281
Így kell helyet csinálni az újabb busz biznicnek! :) vagy inkább :(
Kazes☻13-08-2012 14:08:05 // 2280
Régóta megy ez a koncepció, sajna.
Zsolt15512-08-2012 22:16:19 // 2279
Az elmúlt időszakban nagyon hagyták leromlani a buszok állapotát. Aztán most kiszervezik a buszágazat nagy részét.
Ja és égszínkékre festik át a budapesti buszokat. Új "dízájn" jön. Arra a szervizeléssel ellentétben lesz pénz.
Kazes☻10-08-2012 23:12:16 // 2278
HŐGUTA!

Brutál!
Kazes☻10-08-2012 21:45:40 // 2277
Ehelyett inkább lenne egy napos, mondjuk egy ezresért. Biztos jobban fogyna! De...

"Kérdés, hogy hosszú távon ez jó üzlet lesz-e az államnak." - mondjuk ez nem hiszem, hogy valakit is érdekelne arrafelé, a lényeg, hogy ők most megvannak, jól és a többi ...
Xixo10-08-2012 12:05:10 // 2276
Mindent a népért!

Végre a sok csóró nem koptatja az autópályákat...
Kazes☻09-08-2012 21:11:29 // 2275
Legalább csinálnak valamit! :)
GT Ɨ|ѯ09-08-2012 21:08:55 // 2274


magyar high-tech....:-(

tegnapi.
Kazes☻06-08-2012 13:32:21 // 2273
EZ is jó, de vajon a jelenlegi helyzetben nem jelent-e nagyobb környezeti terhelést...?!

A kérdést akár tekinthetjük költőinek is, hisz tudjuk, hogy hogyan kezelik az ilyesféle dolgokat, sajnos. Elgondolkodtató.
Kazes☻02-08-2012 11:40:11 // 2272
Zsolt15526-06-2012 20:19:11 // 2270
Ez van. A győri autóbuszgyár meg lassan csődbe megy, mert nem kap hazai megrendelést.
Rövidtávon biztosan minőségi javulást hoznak az utazás minőségében. Hosszútávon valószínűleg költségnövekedést fog okozni az eltérő típusú buszok üzemeltetése.


A Fővárosi Közgyűlés is döntött a BKK javaslatára, hogy fokozatosan és részlegesen kiszervezzenek járatokat. A cég végleges átalakításról decemberben lesz szavazás. Csak a kötöttpályás járművek maradnak meg teljesen fővárosi tulajdonban.


Az "új" trolik is folyamatosan forgalomba állnak.

Kazes☻26-06-2012 20:09:07 // 2269
Ez is úgy kezdődne, mint a 2265.hsz. :) De nem is folytatom...
Zsolt15526-06-2012 19:56:56 // 2268
Mondjuk szerintem nem lenne istentől elrugaszkodott ötlet. Álmok mindig is voltak, csak nem mindig volt rájuk pénz. A 4-s metróra van, vagy legalább is azt mondják, de senki nem biztos benne, hogy mikor tudják átadni. A honalpjukon csak bővítési elképzelések vannak, de határidőt nem találtam.

Nagytétény és Érd határában valóban dolgoz(gat)nak a vasúti pálya bővítésén.
GTPeti26-06-2012 19:46:01 // 2267
Új kéne... és magyar. :(
Kazes☻25-06-2012 09:42:40 // 2265
Jól vagy te?! Az még ésszerű is lenne, hááát ilyet! És a martonvásáriak akkor miben halnának meg? Majd 120 évesen végelgyengülésben, vagy mi?! :)
Xixo25-06-2012 00:01:14 // 2264
Miért nem lehet azt megoldani, hogy a 7-es úton a martonvásári lámpánál vasárnap este egy jó képességű rendőr kollégát kiállítsanak forgalmat irányítani? Lehet, hogy akkor nem lenne Baracskától dugó!?!?
Kazes☻21-06-2012 21:44:55 // 2263
Jobban rá kellene készülni az biztos és nem ilyen hűbelebalázs módjára...
Kazes☻21-06-2012 21:43:45 // 2262
Mit szólsz a 2246.-hoz? :)
Zsolt15521-06-2012 21:14:37 // 2261
A technika. :-/ :-)))
Zsolt15521-06-2012 21:13:36 // 2260
Ha jól tudom, egyedül Londonban (itt sem igazi a sikertörténet) működik pár éve, míg Milano kísérleti jelleggel vezette be idén.

Az első legnagyobb gond a város kialakítása.
Ha a város vezetése az elmúlt időszakban (5-10-15-20 évben) úgy látta, hogy a város úthálózata a teljesítőképességének a határára jutott, akkor nem lett volna szabad kiadni az építési engedélyeket olyan bevásárló komplexumokra, irodaházakra, melyek egy-egy városrész forgalmát aránytalanul megterhelik. Röviden forgalmat generálnak ott, ahol csökkenteni kellett volna. Lásd, Allee, Aréna, stb. Ezek a fent leírtak mellett a kiskereskedelmi hálózatott is tönkreteszik, vagy tették.

Ahol lecsökken a közlekedés forgalma, ott átalakul a város is. Az üzletek megszűnésével egyre több étterem szórakozóhely nyílik és az adott rész átalakul "vigalmi negyeddé". Lásd Liszt Ferenc tér és környéke, vagy éppen a Váci utcát. Lakhatatlan lesz a környék az állandó zajongás miatt és egyre több ember fog a külvárosokba (szuburbanizáció) költözni. Ami ismét forgalmat fog generálni, amikor azok elindulnak a munkahelyeik felé.

A másik rész az elkerülő utak, vagy éppen az M0-s. Egyedül az M6 épült korszerűen úgy, hogy nem lehet közvetlenül a városba bejutni. A többi autópálya direkt a város központjába vezeti a forgalmat. Ezt is meg kellene szüntetni, ahhoz hogy valós kép legyen a tényleges forgalomról.

A dugódíj szerintem jelenleg csak felületi kezelés lenne, és nem oldaná meg a problémát. Igaz valamelyest csökken majd a behajtó autók száma.
Zsolt15521-06-2012 21:11:45 // 2259
Ha jól tudom, egyedül Londonban működik pár éve, míg Milano kisérleti jelleggel vezette be idén.

Az első legnagyobb gond a város kialakítása.
Ha a város vezetése az elmúlt időszakban (5-10-15-20 évben) úgy látta, hogy a város úthálozata a teljesítőképeségének a határára jutott, akkor nem lett volna szabad kiadni az építési engedélyeket olyan bevásárló komplexumokra, irodaházakra, melyek egy-egy városrész forgalmát aránytalanul megterhelik. Röviden forgalmat generálnak ott, ahol csökkenteni kellett volna. Lásd, Allee, Aréna, stb. Ezek a fent leirtak mellett a kiskereskedelmi hálozatott is tönkreteszik, vagy tették.

Ahol lecsökken a közlekedés forgalma, ott átalakul a város is. Az üzletek megszünésével egyre több étterem szórakozóhely nyilik és az adott rész átalakul "vigalmi negyeddé". Lásd Liszt Ferenc tér és környéke, vagy éppen a Váci utcát. Lakhatatlan lesz a környék az állandó zajongás miatt és egyre több ember fog a külvárosokba (szuburbanizáció) költözni. Ami ismét forgalmat fog generálni, amikor elindulnak a munkahelyeik felé.

A másik rész az elkerülő utak, vagy éppen az M0-s. Egyedül az M6 épült korszerűen úgy, hogy nem lehet közvetlenül a városba bejutni. A többi autópálya direkt a városba (Hungária körgyűrű) vezeti a forgalmat. Ezt is meg kellene szüntetni, ahhoz hogy valós kép legyen a tényleges forgalomról.
Kazes☻20-06-2012 13:44:51 // 2258
Lesz egy újabb Bentley vagy Rolls...
vm20-06-2012 12:35:00 // 2257
A kulcsmondat: "A behajtási díj tehát akár sikeres is lehet"

Ez Londonban ugye azt jelent hogy tisztább a levegő, rugalmasabb a közlekedés, és a pénzből fejlesztenek.

Budapesten ez azt jelenti, hogy valaki kurvajól jár majd...
Saca18-06-2012 18:16:58 // 2254
Grando16-06-2012 18:11:33 // 2253
Na a jó életbe! Akkor tényleg jó nagy kutyaszorítóban vagy. :DD
vm16-06-2012 18:04:05 // 2252
B...ki, ötéves előfizetésem van :D
Grando16-06-2012 17:50:40 // 2251
Na őket meg pont a dugódíj vágja földhöz. Mondd le a népszavát! :DDD ;))
vm16-06-2012 16:44:25 // 2250
Ne játszd má' az értetlent, Teee ;-)
Nem a Kékgolyó utcai prolikról van szó, hanem a Villanegyedekről. Farkasvölgy, Farkasrét, Táboros hegy, Rupp hegy, Budaliget, Remetekertváros, stb... Járok ilyen helyeken eleget, tucatszám sorolhatnám az utcákat, ahol ha végigmegyek, a kapuk résein biztonsági őrök, vagy kamerák(!) figyelnek, végig.
Na azok, akik ott laknak, nem annyira szeretnének fizetni, mikor bejönnek a Moszkva térig szolizni vagy moziba, viszont nem is annyira kell nekik. Úgy kb. ők irányítják a játékot ;-)
Grando16-06-2012 13:57:40 // 2249
Na de ha én történetesen budai vagyok, akkor pont leszarom, hogy Budán hol kell fizetni, mert mint ott lakó, mentességet kapok. Sőt, az érdekem sokkal inkább az, hogy akkor egész Budán fizetni kelljen (hogy a sok vidéki meg pesti proli ne jöjjön a Kékgolyó utcai 36 m2-es 3. emeleti dohos és sötét luxuspalotám környékére). Mert hát nekem úgyis ingyér van.
Ehh, sántít ez manus! ;)))
Kazes☻16-06-2012 13:42:13 // 2248
Persze, mert ráadásként mindent telebaxtak lámpákkal. A városból kijutni ... Már többször 'beszéltük' itt is ezt, hogy mintha az lenne a cél, hogy sokat álljanak az autók egy helyben és mérgezzék a tüdőnket! Ezt főként az újabb építésű, ill. a felújított utakon, csomópontokon figyelhetjük jól meg!
vm16-06-2012 13:25:31 // 2247
Hááát...nem hiszem, hogy aki munkába jár, azt kedvezményezik.
Hiszen az kiváltható tömegközlekedéssel, ha viszont bent laksz, az nem.
Amúgy nem vagyok híve az összeesküvés elméleteknek, viszont nem nagyon találok észérveket az ellen, hogy a budai zóna miért ne lehetne forgalmi terhelés mértékében akkora, mint a pesti. Az egyetlen, amire gondolok, bizony csak a III-XII-i villanegyedek érinthetetlensége. Azt senki ne mondja nekem, hogy a Vörösvári vagy a Bach csomópont kisebb mértékben terhelt, mint a Hungária ;-)

Vitathatatlanul szükség van a díjra, ez rendben is van, csak ezt végre nem olyan magyarosan kéne megoldani...
Kazes☻16-06-2012 13:16:26 // 2246
Másik téma ugyan, de szintén a xarozás, ezt figyeljétek!



Ez a legjobb: "egy olyan terv alapján, amelynél még a saját költség-haszon elemzés is kimondja: a projekt semmiféle módon nem megtérülő."

Nos, egy részét már tavaly október-novemberben át kellett volna adniuk, persze sehol sincsenek, ellenben du. 4-től sehol-senki nem dolgozik!

A többit viszont nagy dirrel-durral elkezdték úgy 2 hónapja, és addig jutottak, hogy lebontották a vasút mellett a zajvédő falakat. Azóta már-már elviselhetetlen zajban élünk, főleg, hogy hozzájön az M0-ás átépítése is!

De különben örülök, hogy legalább épül valami mifelénk! :)
Kazes☻16-06-2012 12:18:06 // 2245
Ebben (is) teljesen egyetértünk! :)
Kazes☻16-06-2012 12:17:39 // 2244
Lesz belőle kavarodás, mint a parkolómatrinyákból! :)
Grando16-06-2012 12:07:00 // 2243
Egyrészt még terv (duma, nyomásgyakorlás), másrészt tuti kedvezményezett leszel, és akkor rohaggyámajmeg! :DD ;)))
Na de ez a budai összeesküvéselmélet... hmmm... ha nem is Darwin-díjas, de azért minimum elég meredek. ;)))
Ja, és attól még a dugódíj sztem is bekaphassa. Viszont ugyanakkor meg Budapest valóban élhetetlen a sok autó meg a tömeg miatt. A hitelezők (nem a budaiak) meg kérik a kamatos kamatot. Mi a bax legyen?
krecsi16-06-2012 11:53:51 // 2242
Én csak havi kb. 4* járok arra, de így is felháborít. Nem fizetek még elég adót a kocsira??? De legalább már lesz wifi az elővárosi vonatokon. Mert hát az a legfontosabb fejlesztés.
vm16-06-2012 11:35:08 // 2241
Sok nagyvárosban működik a rendszer Európában, biztosan van jó megoldás a bent élőkre, amit nálunk természetesen nem tudnak majd normálisan megcsinálni ;-)
Zsolt15516-06-2012 11:25:49 // 2240
Igazából ezt a Demszkyék vállalták be az EU-nál, cserébe a 4-s metróra adott pénzért. Az alternatíva az magyar szokás szerint nincs meg.
Röviden ha nincs pénzed, majd átszoksz a BKV-ra, vagy MÁV-ra.
Csak ha a belvárosba behajtó autósok harmada letenné a gépjárművét, akkor lenne a közlekedési vállaltoknak elég kapcitása ezeket az embereket elszállítani? Mert mostanában még a jelenlegi utasszámmal is gondjaik vannak.

Másik kérdés, hogy mi lesz azokkal akik a határon belül laknak?
vm16-06-2012 10:31:00 // 2239
;-)

Amúgy ha a Hungáriás behajtásonkénti 500 Ft lesz a díj, az nekem naponta befigyel azért a mintegy 100 méterért, amennyivel a munkahelyem bejárata a határon belülre kerül. És ami még köszönőviszonyban sincs a belvárossal, ugyanis iparterület...

Azért ha havi tizest kérnének Tőled is hogy munkába járhass, Te sem mulatnál ilyen jól a hozzászólásomon ugye ;.)
Kazes☻15-06-2012 21:30:09 // 2238
Hehe, 4-es metró?! Ennyi idő alatt és ennyi pénzből már a 6-osnál kéne tartani! :)

Amúgy meg nagyon örülünk, mert itt építik már évtizedek óta a 0-ást, de még sehogy sem jó és még mindig nincs kész. Ja, mert persze, hogy a negyvenakárhányas tervek alapján építették, azt hitték készre, de jó pár emberkének meg kellett halni ahhoz, hogy belássák ez tényleg egy nagy 0! Itt ahol élek, telkek között, lakótelepek között megy a nullás! Ja, hogy a 40-es években ezek még nem voltak? Az igaz, csakhogy a 70-es évek óta igen és mégis...
Amúgy meg ép eszűen semmin nem gondolkodnak! Illetve aki igen (Kálvin tér!), azt meg kitúrják, lemondatják, stb...
Béci Ɨ|ѯ15-06-2012 16:57:16 // 2237
Ezt még ki lehetne védeni, mert nem volt benne a pályázati kiírásban, hogy mekkorának kell lennie a dugódíj mértékének. Tehát akkor lehetne akár 1 Ft is... Addig amíg tényleg nem lesz P+R rendszer, elővárosi vasút, MŰKÖDŐ metró, stb. Addig ez csak vérszívás.
A III.-kerületi polgi pont azért hisztizik, mert mindenki ott rakná le az autót, ha a Margit körútnál kezdődik a zóna. Sehogy se jó ez.
Szokás szerint megint egy teljesen átgondolatlan, kapkodós ötletelés azért mert Tarlós bácsival közölték föntről, hogy bizony nem fog pénzt kapni, oldja meg valahogy. Neki meg ez jutott eszébe... Talált pénz. Csak most kéne neki 50 milliárd, hogy kiépítse a rendszert... Annyi meg nincs... Sakk Matt.
.......................15-06-2012 15:33:25 // 2236
..nem értem mit nyafogtok Bp iek,
lesz szép 4 es Metrótok,
aki meg vidéki fizetheti a dugódíjat,
mert az M0 semmit nem ér,
mert azon a kamionok parkolnak,stb.
örüljetek ,hogy valami épül ott..
Grando15-06-2012 15:14:55 // 2235
A qrvaannyukat! Mind palotában lakik, és milliókat keres és nagy autóval jár, és állítólag vért isznak és gyerekeket esznek és ők találták ki az egészet és összeesküdtek a pestiek ellen, mert ki akarják szívni a pestiek agyát és még a pestiek macskáit meg kutyáit is meg akarják enni.
Ha meg egész Budán fizetni kellene, akkor azér rohaggyon meg az összes rohadék szemét állattya, mert ott akar dőzsölni a kacsalábon forgó villájában mindegyik és ki akarja tiltani onnan a szegény csóró jóravaló szegény szerencsétlen pestieket a zöldövezeti jólevegős luxusvárosrészéből.

Jééézusom, ember, mi ez???!!!! ;)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.