Forum >> Mo-i utak helyzete: elegem van!

HátvédRomeo16-10-2008 20:37:01 // 1748
Rossz Topicot választottál Cari! :-) Ezt a Pihentagyúba kellett volna tenni. :-DDDDDDDDDDDDDDDD
Atesz198716-10-2008 20:32:03 // 1747
A boltunk egy forgalmas kereszteződés sarkán van, ahol 1 hónapja felszedték a burkolatot, mivel egy csőtörés során kimosódott alóla minden.

Igazi kabarében volt részem. :)



A munkafolyamat (Én már csak a vége felé fényképeztem):
1. fázis: Agytröszt, aki egyébként az IFA sofőre ülőhelyet keresvén elhelyezi a hordót, úgy, hogy jól lásson mindent.

2. fázis: Platón elkezdi ledobálni az 5 főre jutó egy szem talicskába az asztfaltot.

3. fázis: Mikor az megtelik, Szállító eltolja azt a helyszínre, majd kiborítja. Ő itt várakozik a 4. fázis közben.

4. fázis Lapátos Joe, és Botos elsimitják az asztfaltot, meg bohóckodnak kicsit.

5. fázis Szállító visszatér az IFÁhoz, és újra kezdődik a munkafolyamat.

Mindeközben kínosan ügyelnek arra, hogy 2-nél több ember soha ne dolgozzon 5-ük közül, de többnyire csak egyikük dolgozik, a másik 4 nézi. Valószínüleg a sofőrnek meg van a 8 osztálya, mert 1 óra után rájött, hogy ha lenyitják az IFA platójának oldalát, akkor Platónnak nem kell átemelni rajta minden alkalommal a lapátját.

És a slussz poén: Már csak pár lapát asztfaltot kellett volna eldolgozni, le miniúthengerelni, de eljött az ebéd idő, ezért azt már csak utána lehet befejezni.

Én nem vagyok szakértő, de nem hiszem, hogy jót tesz az asztfaltnak, ha kihülés után dolgozzák össze...

Mindez a Alföldön a következő képpen néz ki egy 6 km-es szakaszon (ezt konkrétan láttuk, ezért említem meg):
Elöl megy egy takarító autó, utána egy maró autó, utána egy asztfaltozó, utána egy úthenger. Miután 5 órával később visszafele jövünk, az összes úthiba kijavítva, és a munkásoknak hült helyük van...
Kazes☻11-10-2008 22:34:44 // 1746
Tyűűűűűűűűűű Cartársak! Jártam ma a 6-os úton Bp. és Dunaújváros között és mondhatom készülget az út szépen, de most lehet belehúztak (talán kínos a sok csúszás), mert ma, azaz szombaton is dolgoztak (!), ééééééééén ilyet még nem is láttam. :)))))
Zsifi09-10-2008 19:51:27 // 1745
Ha nem tévedsz el akkor sikerülni fog!:)))
Bazsa7209-10-2008 17:13:52 // 1744
Ez egy kicsit nevetséges...
Próbálom kideríteni, hogy az új Megyeri-hídról a két oldalán merre lehet lekanyarodni, de semelyik online térkép nem tartalmazza, de más kapcsolódó web oldalakon (közlekedési min., közútkezelő, stb.) sem találok semmi infót, vagy képet.
Csak az érdekelt volna, hogy rá lehet e kanyarodni a régi 2-es útra, vagy csak az új 2-re...
Kazes☻26-09-2008 21:36:00 // 1743
Zsolt15526-09-2008 07:32:50 // 1742
Én úgy tudom, hogy a régi szűk 2×2 sávos szakaszt 2010-11-ig 2×3 sávosra bővítik, és lesz egy átkötő szakasz az M5-nél. Helyismerettel valóban jobban el lehet közlekedni.
Kazes☻25-09-2008 22:18:21 // 1741
"Ettől függetlenül továbbra is fennáll az a jelenség, hogy a régi és az új szakasz az M5-ösnél nem egy helyen csatlakozik be, ezzel újabb forgalmat szabadítva az M5-ösre. Ráadásul a régi szakaszon továbbra is keskenyek a sávok, nincs leállósáv, tehát egy műszaki hibás kamion vagy egy baleset rögtön lebénítja a forgalmat - ahogyan ez hetente tapasztalható is. Ezt is számításba kell venni tehát, de persze a városban is bármikor belekeveredhetünk egy kolosszális dugóba. Megfelelő helyismerettel azért városban jóval könnyebben lehet elkerülő utat választani."- ez sajna azért még nagyon igaz. Sajnos. Pl. ma.
Zsolt15525-09-2008 09:59:13 // 1740
Ha az M0 átadása előtt mérték volna meg a Hungária körúti szintidőt, akkor biztosan nem ez az eredmény jött volna ki.
Liquid25-09-2008 08:02:22 // 1739
hát nem volt nagy változás, ennyi eltérés lehet bármikor
Zsolt15525-09-2008 06:20:31 // 1738
Azért érdekes teszt.

Hétköznap
Hungária krt.
Megtett út: 37,6 km
Idő: 1:01:32
M0
Megtett út: 80,2 km
Idő: 54:49

Autómentes nap
Hungária krt.
Megtett út: 37,6 km
Idő: 58:42
M0
Megtett út: 80,2 km
Idő: 52:50
Kazes☻25-09-2008 00:27:26 // 1737
Zsolt15523-09-2008 20:29:00 // 1736
Egy kicsit még Legóznak rajta, és máris jó lesz. :-)))
Kazes☻20-09-2008 16:39:20 // 1735
csocsi18-09-2008 21:52:34 // 1734
Vaze merre jártál? :)))))))))))))))))))))))
Zsolt15518-09-2008 16:09:50 // 1733
Meg van a hatása. :-))) Ma délelőtt a Hungárián Árpád-híd, Kerepesi út 10 perc volt.
csocsi18-09-2008 08:03:42 // 1732
Remélhetőleg nem is lesz (bár ez kizárt szerintem :(( ).

Igen, nagyon kellett már. Ebben szerintem mindenki egyetért akit ez szakasz érint.
Egyszer megérjük, hogy rendesen lehet autózni majd Pest környékén.
Zsolt15518-09-2008 07:25:48 // 1731
Azt nem tudom, de tegnap este már elég nagy volt rajta a forgalom. Ha ilyen marad, akkor lehet, hogy lassan bővíthetik.
Viszont a Dunakaszi - Dunaharaszti útvonal napközben 35-40 perc, minden száguldozás nélkül.

Nagyon kellett már ez az elkerülő.
csocsi17-09-2008 07:59:10 // 1730
Baleset még nem volt rajta?
Zsolt15516-09-2008 22:32:28 // 1729
Az átadást követően sikerült ma végigmennünk rajta. M3 - Ferihegy 20 perc volt. Nagyon-nagyon kellett már. :-))))
Zsolt15505-09-2008 07:12:15 // 1728
Ha ebből bárki is ki tud majd valamit deríteni, szerintem az Nobel-díjat kap majd a munkásságáért.
Zsolt15505-09-2008 07:09:37 // 1727
M0-ás, keleti szektor: szeptember 16. lesz a megváltás napja.
Reméljük, hogy ennek a minsőge két év után is megmarad.
Zsolt15514-08-2008 04:55:43 // 1725
Pontosan. Ezért is írtam, hogy marad az "okos" megoldás.
HátvédRomeo14-08-2008 01:30:48 // 1724
Az. csak tudjátok, leszögezem nem védeni akarom őket, csak ha meg lennének hazánkban fizetve a melósok, akkor nem rizikóznának ilyen dolgokkal.
Itt abba is hagyom mert szabályszegés felé kalandozok el kik mennyit is lopnak.
Zsolt15513-08-2008 23:27:03 // 1723
Gondolom van egy réteg, amelyik szerette volna, hogy még egy kicsit jobban fogjon az a ceruza. :-(((
Zsolt15513-08-2008 23:24:30 // 1722
Csúszik ez a metróépítés ahogy kell. Gondolom itt is okosba megy minden, mert ...

Egyre drágább, egyre többett késnek. :-(((

Észrevette valaki is, hogy a Baross téri lezárás sem lesz határidőre befejezve??? "A 4-es metró Keleti pályaudvari állomásának résfalazási munkálatai miatt március 16-án mintegy négy hónapra lezárják a Kerepesi út és a Dózsa György út közötti útszakaszt. " Ez is már több mint egy hónapot késik. :-(((
Zsolt15513-08-2008 23:20:02 // 1721
Ez van. A "fővállakozó" leveszi a saját hasznát, míg az alvállakozók meg aprópénzért dolgoznak, és örülnek ha egyáltalán valaha is megkapják a pénzüket.
Így marad az okos megoldás. Szégyenletes az egész. :-(((
Kazes☻13-08-2008 11:53:52 // 1720
Kazes☻13-08-2008 11:26:54 // 1719
Zsolt15506-08-2008 15:45:29 // 1718
Amerikaiak vizsgálják a Siemens magyar szerződéseit.

Ahogy Hofi mondta: "Én mindent elhiszek, csak most már több ne derüljön ki!"
Zsolt15510-07-2008 07:42:12 // 1717
Biztosan nem egyedül "részesedett" a haszonból.
Zsolt15510-07-2008 07:41:14 // 1716
Nem kell, mert annyira támogatjuk a kerékpáros közlekedést, hogy lassan mindenki azzal fog járni, meg riksákkal. :-)))
Fater (Norbi)10-07-2008 07:26:02 // 1715
Tegnap a figyelőnet.hu-n volt egy cikk, miért kerül annyiba az autópálya építése. Egy bp-i ügyvéd felvásárolta (kiszivárgott információ után) az M6 nyomvonalán lévő területek egy jelentős részét és 100-szoros áron adta csak el...
A kisajátítás miért így megy? Miért nem az átlagos piaci áron (1 évvel a nyomvonal kijelölése előtti áron) veszik meg a földeket?
1km autópálya ára 2,3 milliárd Ft = építés 1,1-1,3 milliárd Ft (20 éves garanciával és fenntartással) + kisajátítás, régészeti feltárás stb. és egyéb papírmunka a maradék (ügyvédi tevékenységek)...
LeZo10-07-2008 07:22:52 // 1714
Viszont ha ilyen hülye világ jön, hogy a városi autók legyenek "smart méretüek" egy most 3x2 sávos útra fel fognak festeni 4x2 sávot és gyorsan forgalomszámlálnak hogy hogy megnőtt az adott útszakasz kapacitása :)

Megkeresem azt a fotót hogy egy áruház büszkén fotóztatta hogy hány parkolóhelyet létesített magaelött. Persze üresen fotózták. Mert ha beálltak volna autók a szűkre méretezett parkolóba senki se száll ki ha van mellette autó:)

Olyan ez mind Érd egyik legforgalmasabb csomópontjába tenni a Tesco-t... Így is nagy a forgalom de hurrá, csináljunk sháppingszenter túristákat, lehessen nagyobb dugó ott :DDD Tipikus :)
Zsolt15510-07-2008 06:31:38 // 1713
Jó munkához idő kell.
Xixo10-07-2008 01:14:11 // 1712
Jah, pont most volt a híradóban, hogy az északi szakasz jó esetben 2012, a nyugatit pedig 2020 előtt ne is várjuk....
Rumi09-07-2008 13:19:08 // 1711
a megyeri hid fasza ha meglesz, csak epp nem vezet sehonnan sehova :)
meg kb 10 ev mire lesz M0-s korgyuru..
Kazes☻09-07-2008 12:54:08 // 1710
Megyeri-híd? Kiváncsi vagyok rá. Vajon azt is el,- alulméretezték?
Zsolt15509-07-2008 12:49:49 // 1709
A Lágymányosi-híd elég nagy gáz, hogy 13 évvel az átadás után, már a budai oldalon meg van támasztva.



A Szabadság-híd sem lesz időre átadva - legalább fél évet csúszik az átadása -, mert megint elszámolták magukat mind a Gellért téren, mind a Fővám téren.



Remélem a Megyeri-híd azért jobb lesz.

csocsi09-07-2008 12:41:08 // 1708
Miért nem előbb vizsgálódtak?? :(
Kazes☻09-07-2008 12:35:07 // 1707
Sajnos több, mint a tökéletes, vagy legalább nagyon jó. :(
Kazes☻09-07-2008 12:33:20 // 1706
Nem kell szó szerint mindent elhinni, de a lényeg, hogy megint csak az egyéni érdekek voltak az elsők, hogy kinek, merre, hogyan lehet több pénze, persze főleg lopva, sundán-bundán, mutyiban.

A Lágymányosi-híd egy vicc (mint kategória) - 2 x 2 sáv + a villamos, ami ki tudja mikor fog rajta járni, ha fog egyátalán - a Szerémi úttal együtt, persze számtalan ilyet lehetne még sorolni sajnos. Elsősorban jó lenne ha csak számosat lehetne sorolni, amely egyre csak csökkenne. :)

M6- ha jól emlékszem 2006.-ban kellett volna átadni, M0-ás, vagy M4-es metro lassan századokat késik. :(
Kazes☻09-07-2008 12:26:20 // 1705
Tudod a sokat emlegetett : " az állam rossz gazda" mondás jön. :(
Zsolt15509-07-2008 07:23:34 // 1704
A minőség az sok helyen tényleg szégyenletes. :-(((
LeZo09-07-2008 07:16:41 // 1703
:)

Azért nem kéne mindent szó szerint elhinni ami a médiában napvilágot lát.
Csak egy sor az idézetedből " figyelmet egy 2000-ben elkészült szakértői tanulmányra, amely egy alagutakkal és hidakkal tűzdelt nyomvonalat javasolt."

Igaz rövidebb lett volna a völgyhíd épp a felével de lett volna alagutakból egy pár. Amit ugye jóval költségesebb megépíteni. Egyébként is hurrá, somogyország nem olyan hegyes, inkább lankás mint dombos, de magyar oda alagutat épít:)
Inkább a még mindig nem kész 6-os út M6 környékét kéne megnézni. Melyikötök tudná felsorolni hogy Érd környékén hányszor változott eddig meg, hogy merre megy a 6, illetve 7 számmal jelölt út, hány elkerülő és bekötő szakasz épült? Lehetne már Érdnek M0 light a környezetében annyiszor :)

A másik amit még megjegyeznék hogy nem azzal van baj, hogy épül, hanem hogy hogyan épül. Nem akarok én károgni, de ha a Lágymányosi híd megsüllyedt, megmozdult azért mert vacak volt a budai töltés, akkor aki kiszalad megnézni az új M6-M0 bekötő részt fog látni jó nagy homokkupacokat. Ami már most mozog, és egy autópályát nem fog az összetartani hogy oldalt a rézsüt befüevesítik majd:)
Zsolt15509-07-2008 06:54:52 // 1702
Szépek, és szükség is van rájuk.
Zsolt15509-07-2008 06:54:05 // 1701
Hihetetlen, hogy mennyire "lazán" kezelik a pénzünket.

Ezen a jelentésen elvitatkoznak egy darabig, és végén nem történik majd semmi. :-(((
Kazes☻08-07-2008 23:19:26 // 1699
Na vazze, gyönyörű!

ÁSZ: Hiba hiba hátán

Szükségtelen völgyhíd és súlyos hibák a sztrádaépítéseknél
Elmarasztalások az autópálya-építések vizsgálata után. Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) az elmúlt két év sztrádaépítkezései körül vizsgálódott. A jelentés szerint a kivitelezők nem végeztek előzetes árkalkulációt, és megalapozatlanok voltak a határidők. Az állam mint megrendelő nem rendelkezett előzetes költségkalkulációkkal. Egyebek mellett ezeknek köszönhető, hogy a pályák építése csúszott és menet közben drágult.
link:
RTL Hírek.hu - D. Tóth András
2008-07-08, 17:20

"Hiányosságok, hanyagság és pazarlás. Egyebek mellett ezek róhatók fel a gazdasági minisztériumnak és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-nek, az Állami Számvevőszék most elkészült jelentése alapján. Az ÁSZ a 2006 decemberében és 2007-ben megépített 112 kilométer autópálya építésének körülményeit vizsgálta ki. A jelentés itt olvasható.

Az egyik leghangsúlyosabb megállapítás, hogy "A Kőröshegyi völgyhíd megépítésére vonatkozó döntés műszaki, gazdaságossági, természetvédelmi és településrendezési megalapozottsága mindezek alapján nem igazolt." A jelentés szerint azért, mert semmilyen alternatív nyomvonalat nem készítettek és nem vettek figyelembe. Az ÁSZ felhívja a figyelmet egy 2000-ben elkészült szakértői tanulmányra, amely egy alagutakkal és hidakkal tűzdelt nyomvonalat javasolt. Ez a 41,5 milliárd forintból épült völgyhíd hosszának felével lett volna rövidebb.

Az állam autópálya-építési szerve, a NIF elnök-vezérigazgatója az RTL Hírek.hu-nak azt mondta, szerinte semmi kivetnivaló nincs a völgyhíd megépítésében. Reményik Kálmán szerint ők csak oda építhetnek autópályát, ahova engedélyt kapnak rá. Márpedig Kőröshegy jegyzőjétől a völgyhídra kaptak. Ráadásul olyan szakaszt, amelyre nincs előzetes költségkalkuláció, nem is építhetnének.

Ha ez így van, akkor sem a völgyhíd, sem a többi tavaly elkészült szakasz nem épülhetett volna meg az ÁSZ jelentés szerint. A NIF ugyanis nem végzett előzetes árkalkulációt a beruházások reális költségére. Emellett a tervezőktől sem rendelt a kiviteli tervekhez költségbecslést. A jelentés arra is kitér, hogy az említett hiányosságok pótlását a gazdasági tárca mint a tulajdonosi jogok gyakorlója sem követelte meg.

A jelentésben azt is kiemeli a számvevőszék, hogy a 112 kilométer autópálya megépítésére egyáltalán nem készült tulajdonosi stratégiai terv. Hiányosság még, hogy az ÁSZ szerint a kivitelezőket a NIF nem kényszerítette versenyre. Reményik Kálmán szerint a kivitelezők kiválasztása megfelelt a közbeszerzési törvénynek.

Az ÁSZ szerint az is értehetetlen, hogy a kiviteli szerződéseket átalányáras formában kötötték. Ennek célja az volt, hogy az építők esetleges kockázatai is benne legyenek az árban. A pótmunkák egy részét az átalányáras szerződésben szereplő egységárral számolták el, ami jelentős pluszköltséget jelentett. Az ellenőrzött beruházásoknál 15,6 milliárd forintra rúgott.

A jelentés kitér arra is, hogy volt olyan szakasza a tavalyi építkezéseknek, amikor a szervezetlenség miatt egyszerre volt a régészeti feltárás, az építkezés és a területszerzés is.

Komoly hibaként említi az ÁSZ, hogy a minősítési tanúsítványokat sok esetben csak az átadás-átvételi eljárásig nem készítették el, vagy egyáltalán el sem készültek.

A számvevőszék szerint az itt felsorolt komoly és sok apróbb hiba miatt történhetett meg, hogy tavaly egy kilométer autópályát sem adtak át a 2007-re tervezett átadásokból."
ÁSZ Jelentés.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.