Forum >> Mo-i utak helyzete: elegem van!
Charlie 16619-03-2006 18:45:47 // 584
Nem akkor megy ? Próbáltad lefizetni a sofőrt?
vagy cukkolni: "Apám,mennyit megy ez a szekér ?..."...stb :):):):)
Zsolt15519-03-2006 18:45:30 // 583
Természetesen nem lehet csak arra fogni, hogy ez, vagy az rossz.
De a közlekedés politika a közlekedési ágazat teljes rendszerét átfogja. Az hogy melyik közlekedési mód milyen mértékben működhet, vagy működjön, azt a kormányok különböző jogi, és gazdasági eszközökkel tudják befolyásolni.
Ha rosszul alakítják ki, akkor valamelyik alágazat domináns szerephez juthat.
csocsi19-03-2006 18:45:05 // 582
Azért biztos lehetne, én legtöbbször busszal megyek dolgozni. Télen az ember odafagy a fogódzkodóhoz mert nem fűtenek egyáltalán, beesik az eső a forgónál, az ablakok leszegecselve és még sorolhatnám. Elég sokat kellene győzködni, hogy mindenki szívesen használja a buszt :((((((((
Ja, és nem is akkor megy mikor én akarom :((
Bálint3319-03-2006 18:40:05 // 581
Ez itt a probléma. A Mo.-i utak helyzetének problémáját a tömegközlekedés fejlesztésével lehetne orvosolni, csakhogy ehez szükség van arra, hogy mi is akarjunk ezen változtatni, tenni érte. (ez persze sajnos nem így működik, mi vagyunk rá az élő példa)
csocsi19-03-2006 18:34:32 // 580
Azért a kamionokat lehet vitatni a kátyúkkal együtt, legalábbis szerintem :(
Bálint3319-03-2006 18:33:32 // 579
Mint ahogy az esőnek se mindig örülünk, de azért azt nem vitatjuk, hogy kell...
csocsi19-03-2006 18:33:28 // 578
Ja? Hát ez az :)))
Annyival nem jobbak :))
csocsi19-03-2006 18:31:57 // 577
Nem tudom, lehet hogy én pesszomistán nézem a dolgokat.
De amikor az út tele van kamionokkal, teherautókkal és egyebekkel ráadásul nagyon sz@r akkor nem igazán tudok nekik örülni :(((((
csocsi19-03-2006 18:29:52 // 576
Gondolom ennek is megvan az oka :(((
Ezek mind jó módszerek, de ehhez be kell fektetni :((
csocsi19-03-2006 18:28:49 // 575
Igen, ebben egyetértünk. Mondjuk a fővárosban nem szívesen közlekednék tömegesen:))))))
Bálint3319-03-2006 18:28:15 // 574
Ne legyünk türelmetlenek :)
Sok mindenben le vagyunk maradva a németekhez képest, ebben is. Én azért látok némi javuló tendenciát ezen a téren.
GEORGE19-03-2006 18:25:14 // 573
Most nálunk a volán vett pár új buszt, félve irom de van köztük merci is, meg Scania stb, stb gondolkodtam már rajta ki kéne már próbálni öket, memmyivel jobbak mint a régi jó öreg ikaruszok.
De ez csak terv marad, a .ököm se rohan a buszhoz időre! :-( :-))))
Bálint3319-03-2006 18:24:54 // 572
Hát ezt így számszerűen nem tudom, de ha engem kérdezel, szerintem igen.
W.19-03-2006 18:23:55 // 571
Ha lenne mondjuk plusz 1500 km 4 sávos fő út akkor ez nekünk elég volna. Lásd a németeket: mindenhol sztráda, mész ezerrel.. de ha lehajtasz akkor szigorúan ellenőrzik a sebességedet. Ott választhatsz. Nálunk meg..
Zsolt15519-03-2006 18:23:52 // 570
Amerikára azért nem jellemző. Ott kifejlesztettek egy úgynevezett bimodális rendszert, ahol a félpótkocsi (megerősített alvázú!) a közúton gumikerekeken megy, a vasúton a kerekeket pneumatikusan felemelik, és egy forgó alvázra (adapterre) teszik, és máris sínen közlekedik. Európában kombirail-rendszernek hívják. Ezen kívül még nagyon sok más módszer van! A tengerentúlon, elterjedten alkalmazzák!
A technológia meg van, csak nem igazán használják.
Bálint3319-03-2006 18:21:11 // 569
Nézd, neked, vagy nekem, akik ennyire hozzá vagyunk nőve a kocsihoz, nem hinném, hogy annyira kedvezővé tudnák tenni, hogy sokkal többet használjuk.
csocsi19-03-2006 18:19:04 // 568
És amit okoznak az megfelel annak az összegnek ami befolyik??? :))))
Bálint3319-03-2006 18:17:22 // 567
Ezzel az a probléma, hogy akkor mennek más országon keresztül. Kényes kérdés ez, mert Mo-nak súlyos pénzkiesés volna...
csocsi19-03-2006 18:16:56 // 566
Ez mind szép, de a tömegközlekedést kedvezőbbé kellene tenni
Bálint3319-03-2006 18:15:33 // 565
Sajnos ez a "fejlődés"!
Érdekesség képpen néhány adat, hogy egy-egy járművön utazó utas, átlag hány négyzetméter útfelületet foglal el. (figyelembe véve a befogadóképességet és az utazási sebességet):
Motorkerékpár - 25-28
Szgk - 12-18
Kerékpár - 16
Autóbusz - 1,3
Csuklós autóbusz - 0,9
Csuklós villamos - 0,9
W.19-03-2006 18:12:53 // 564
Asszem sokan így gondoljuk... DE nem vagyunk elegen.. még.
csocsi19-03-2006 18:11:12 // 563
Ez túlzás lehet, de valami hasonlót kiötölhetne :))
Bálint3319-03-2006 18:09:44 // 562
Bizony! A VÁSZ szerint az első 200 km 1 nap és utána 200 km-enként további 1-1 nap (ha jól emléxem)
Bálint3319-03-2006 18:07:08 // 561
Úgy érted a jogi szabályozást, hogy olyan az államnak olyan feltételeket kellene diktálnia, ami mellett nem éri meg közúton szállítani? Azért ez veszélyes lehet!
csocsi19-03-2006 18:06:00 // 560
Viszont a tranzit forgalmat nem lenne szabad ilyen mértékben a közútra engedni!
Szerintem ezzel többen egyetértünk
Bálint3319-03-2006 18:05:02 // 559
Persze azért nem csak a szakmunkásokra jellemző ez. Szvsz ez ma egész Magyarországra igaz, mindenhol csak ügyeskedők vannak, akik a lehető leg kevesebb energiával a lehető legtöbb pénzt akarják zsebrerakni...
csocsi19-03-2006 18:04:32 // 558
Annak is megvan a maga szépsége :)))
De sosem késő szakmát váltani.
A legkisebbik fiam is az szeretne lenni :))
csocsi19-03-2006 18:03:04 // 557
Vaze ezek nem a legjobb kilátások. Mire számíthatunk még ezek után. Az autósok számára már így is kezd tarthatatlanná válni a helyzet :((((
Zsolt15519-03-2006 18:02:00 // 556
Sajnos igazad van! A vasút a feladás másnapjára vállalja a kiszolgáltatást (de ez is kilométerfüggő!). Ha hozzáadjuk, a fel és az elfuvarozást akkor ez akár két napot is jelenthet.
Viszont a tranzit forgalmat nem lenne szabad ilyen mértékben a közútra engedni! Ahhoz, hogy ebben a vasút verseny szerepet kapjon jogi szabályozás szükséges.
Bálint3319-03-2006 18:01:56 // 555
Nem is azért mondtam. Azt hittem egyértelmű, hogy autószerelő. :)
Bálint3319-03-2006 18:00:47 // 554
Ez szvsz. valamilyen szinten egy önszabályozó folyamat. Azért nem kell azt hinni, hogy nálunk már itt a világ vége :) Magyarország a motorizáció tekintetében még csak közepesen fejlettnek számít a maga 260 személygépkocsi/1000 lakos értékével. A legfejlettebbek olyan 600 szgk/1000 lakos körül vannak.
Ráadásul mi még az egyéniközlekedés-"tömeg" közlekedés aránnyal is jól állunk nyugathoz képest, ez már csak romlani fog. (A 80-as években Budapesten a tömegközlekedés részaránya 84% volt, ma 60% körül van és örülhetünk ha 50% körül meg tudjuk tartani)
csocsi19-03-2006 17:56:55 // 553
Igen, sajna ez a jellemző a legtöbb "üzletemberre"
W.19-03-2006 17:52:44 // 552
Hát ezt mondom én is! :(
csocsi19-03-2006 17:52:09 // 551
Őszintén szólva fogalmam sincs, annyira még nem ismerlek.
Bálint3319-03-2006 17:51:31 // 550
Azért kérdeztem, mert gyanús volt, hogy túl szakszerűen fogalmazol :)
W.19-03-2006 17:51:24 // 549
Én mindig azt mondom, ha úgy végezném a munkámat, ahogy egyes "szakmunkások" teszik, bizony komoly kártérítéseket fizetnék....
csocsi19-03-2006 17:51:13 // 548
Mert mindenki máról-holnapra akar meggazdagodni :(((
csocsi19-03-2006 17:50:31 // 547
Akkor valami rálátásod neked is van a dologra és nem csak a vakvilágba beszélsz :))
W.19-03-2006 17:50:16 // 545
"Becsületes, lelkiismeretes" .. ez a két kulcsszó! Na egy kezemen meg tudnám számolni hányat ismerek ( autószerelő). Ide "fejlődött "az ország!!
csocsi19-03-2006 17:46:04 // 543
Ne vedd tolakodásnak, milyen szakmát választanál?
csocsi19-03-2006 17:45:08 // 542
Azért mertem írni, hogy komolyabban foglalkozol ezzel a témával.
Az biztos, hogy nem egyszerű dolog, de egyszer csak meg kellene oldani ezeket a dolgokat :((
De ugye a tömegközlekedéshez is kellenek utak?
Nincs szándékomban kötözködni, ne érts félre, de felmerülnek hasonló gondolatok bennem.
És ha mindenki a közutat használja, ami ugye nem ekkora forgalomra és súlyra készült akkor mi lesz a vége??
Bálint3319-03-2006 17:39:27 // 541
Manapság azért már megfizetnék nálunk is, csak hát az elmúlt 10 évben snassz volt szakmát tanulni, aki tehette főiskolára/egyetemre ment. Nézd meg pl. hogy mi mennyit küzdünk, hogy egy rendes autószerelőt találjunk. Ma aki hozzáértő és becsületes-lelkiismeretes annál egymásnak adják a kilincset a kuncsaftok.
Én is azért mentem főiskolára, mert nálunk a családban mindenkinek van egy csomó diplomája... ma már nem ezt tenném.
Bálint3319-03-2006 17:33:51 // 540
Én közúti és városi közlekedés szakirányon vagyok, úgyhogy a logisztika nem épp az erősségem :)
Én inkább közlekedéstervezéssel foglalkozom (mostanában leginkább tömegközlekedéssel)
W.19-03-2006 17:32:11 // 539
A magyar szakmunkások garmada dolgozik kint vendégmunkásként.
W.19-03-2006 17:31:24 // 538
Sajnos a szakképzés, mint olyan az elmúlt 10-15 évben elsorvadt! Ennek okozója a megélhetési probléma. A szakképzett munkaerőt MEG KELL FIZETNI! Ezt az EU-ban tudják, nálunk is csak megfeledkeznek róla!
Bálint3319-03-2006 17:27:23 // 537
"A mentális megvan"
Ezzel azt akartam mondani, hogy a szellemi munkásokra talán még igaz ez.
Bálint3319-03-2006 17:26:03 // 536
A mentális megvan, de a magyar szakmunkások már nem igen mérhetők össze a nyugatiakkal. Elmúltak már azok az idők amikor becsülete volt nálunk egy tisztességes szakmunkásnak. Mostanában mindenki a felsőoktatásba nyomakszik, jól képzett szakmunkásokból meg hiány van.
Egyébként szerintem a lobbi tevékenység csak egy dolog. Gyakran az önkormányzatok hozzá nem értése és nemtörődömsége is közrejátszik.
Például: megkapják a pénzt útfelújításra, egész évben szarnak rá, aztán decemberben jut eszükbe, hogy el kéne költeni a pénzt, mert különben visszaveszik, elúszik. No ilyenkor látni hóban fagyban aszfaltozó munkásokat, amint egész utcákat aszfaltoznak. Azzal nem törődik senki, hogy az az aszfalt amit -10 fokban raknak le szart se ér.
csocsi19-03-2006 16:43:29 // 535
Azt hiszem a lényeget próbáltad megragadni :))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
446
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?