Forum >> Szerelőműhely
a02-06-2005 10:12:05 // 5735
Válaszoltam ott is, de megteszem itt is.
Van, de sajna nem jó.
Viszont!
Tudok szerezni Bosch-t, utángyártottban (ugyanaz, mint a gyári, csak nem AR dobozban jön), 20-22 körül.
a02-06-2005 10:08:56 // 5734
A Selespeed váltóból az álmoskönyvek szerint minimum 3, de talán 4 különböző verzió is volt az idők során...
A legújabb a most bemutatkozott 147-ben van, "állítólag" az már igen közel van a tökéleteshez.
A legelső meg a régi 156-okban volt...
Ha jól rémlenek az emlékek, akkor a 156 kapta az 1. gen-t, a 147 megjelenésével jött a második, most meg a harmadik.
Selespeed van a Fiat Stiloban is, és állítólag az sem ugyanolyan, mint ami az Alfákban van, átmenet a 2. és a 3. gen. között.
(Hangsúlyozom!) Ha jól tévedek, akkor nem csak a szoftver, hanem mechanikai elemek is változtak az idők során.
a02-06-2005 10:05:24 // 5733
Nem akarok beleszólni, de asszem hozzám - és még sok más emberhez képest is - elég rövid ideje vagy te is a csapatban... Olajos Karcsi is csak pár hete lépett be, és Szamosi mester sem az a nagy résztvevő, mégis respektálja őket mindenki. Szóval ez nem igazán érv, szerintem.
"Az ember többnyire maga alakítja ki a saját image-ét. Ráadásul nem mással, mint a hozzászólásaival."
Ez a mondásod azért neked is jusson néha eszedbe...
a02-06-2005 09:59:15 // 5732
Nekem 1 hónapon belül lesz 2 első, nemrégen felújított komplett gólyalábam a Sprintből. Szvsz az jó a 33-ba. Ha érdekel, megbótoljuk...
Lambdát nekem is cserélnem kell. 35e pénzt mondták rá, kicsit sok. Várok SN válaszára a bontós topicba. Ha nem lesz neki akkor marad az originál Bos hacsak addig nem érkezik vmi jó kis ötlet vkitől.
Kösz, keresni fogom Őt.
Én úgy tudom, hogy főleg a vezérlését variálták illetve kapott vmi védelmet a fizikai behatásoktól mert arra érzékény. S, hogy a váltási sebessége csökkent e, nem tudom de az biztos, hogy a második vagy sokadik generációs selespeed-nek már nincsenek azok a "gyerekbetegségei" amelyek voltak az első szériánál.
wwwSentinelwww02-06-2005 09:34:04 // 5728
Csak gondoltam bejelentem, hogy a kocsim szerelőnél van. Ablakmosótartály, lambdaszonda csere, szelepbeállítás, plusz a klíma elindítása :) Ha meglesznek akkor szólok még 1 x :))) hehe
Don Gombóc02-06-2005 09:05:27 // 5727
Sele! Sziasztok! Hívd fel a Piri nevű társunkat, az oldalán ott a száma. neki van egy selespeedje amivel buzerált is valamit asszem hogy gyorsabb legyen. Egy telefont megér. De majd én is rákérdezek mert megyek hozzá, ő csinálja a kocsimat.
Gábor16602-06-2005 08:07:41 // 5726
Néhány helyen láttam leírva, hogy a régi selespeed vagy új selespeed. Ezt meg én nem tudom mi. Mit variáltak vele?
Ha van még ebben a témában linked, szives venném ha megosztanád. Eddig még senki nem tudott e témában használható infóval szolgálni pedig már 3,5 éve keresgélek. Anno még a zindex topikban is téma volt a selespeed működése de ott sem sikerül használható infót összegyűjteni.
Szóval minden segítség welcome !
Robi02-06-2005 01:06:45 // 5724
Részemről téma lezárva, ha bárki beszélni szeretne még erről, az keressen meg magánban, vagy írjon pl az OFF topicba (bocs Azmo :)). Tényleg nem erre nyitottam a "Szerelőműhely"-t.
Robi02-06-2005 01:03:57 // 5723
"És attól, mert neki van egy véleménye, még nem biztos, hogy egy másik topictársnak ilyen megnyilvánulásokat kell tennie!"
Mi volt előbb? A tyúk, vagy a tojás?
Nem akartam már reagálni erre, de már megint nem bírok magammal. Az, hogy IC demagógnak nevez az F1 topicban, azt el tudom fogadni, mert annyira nem értek a forma 1-hez, ezenkívül IC-vel élőben is haverok vagyunk, tőle eltűröm. Ezzel szemben Sele egyáltalán nincs abban a helyzetben, hogy ilyesmit mondjon nekem. Túl kevés időt töltött még el köztünk ahhoz, hogy véleményt formáljon rólam. Aki ismer (ezalatt értem azokat, akik valóban ismernek, elég sokan vannak ilyenek a cs.hu-n), az tudja, hogy elfogadom az okosabb véleményét, meghallgatom a másikat.
"...ezt el kellett mondanom, mielőtt sele teljesen hülyének lesz itt beállítva."
Az ember többnyire maga alakítja ki a saját image-ét. Ráadásul nem mással, mint a hozzászólásaival.
Nem nem ismertem, de sajnos nem adott választ a kérdésemre. Na mind 1, majd 1x veszek egy olyat ami sokkal gyorsabban vált, majd 1x. Addig is marad a 700ms .
Gábor16601-06-2005 23:56:32 // 5721
Hát, sajna segíteni nem tudok a selespeed program módosításában. Szerintem érdemes nyomozni, mert elég sok tesztben találni olyan észrevételt, hogy lehetne gyorsabb. És tudod, ha igény van, akkor valaki rámozdul.
Ezt a linket ismered? Érdekes.
Ez király akkor egy hullámhosszon vagyunk. Most pl. az érdekel, hogy miképpen is lehet okosítani a váltó vezérlést. Ugy érzem Te ebben sokkal inkább képben vagy ezért fordulok hozzád sajna itthon de máshol sem találni olyan embert aki tényleg konyít a témához és használható infóval tud szolgálni.
Ja, még 1. Nem kívánok veled vitatkozni se ebben se más témában vitatkozni pusztán help me !
Gábor16601-06-2005 23:37:45 // 5719
Ok. Már értem mire gondoltál. Tudod, a baj velem van. Valóban másképp gondolkodom mint a nagy átlag. Pl. igyekszem csak olyan dolgokat csinálni az autóval, hogy könnyebb, stabilabb, gyorsabb legyen. Persze legtöbbször győz a józan eszem. (Legalábbis remélem. :-)) )
Ugyértem az utca versenypálya = Ugyértem az utca nem versenypálya
Ugyértem az utca versenypálya. Én az utcán használom, biztos jobb lenne egy jobb program. Kipróbálnám, de hol is lehet olyat beszerezni?
Gábor16601-06-2005 23:28:16 // 5716
Bocs, nem értem. Mi az extrém?
Dehogynem, de ...... extrém amit mondasz.
Gábor16601-06-2005 23:21:14 // 5714
A fordulatszámmérőn nem látod, mikor kapcsol szét?
Érdekes, hogy versenypályákon rosszabb köridőket mentek vele, mint kézi váltóssal. Gondolom egy másik programmal jobbat produkálna, csak sokaknak nem tetszene a keményebb váltás.
Nem tudom mikor de biztosan időben és megfelelő sebességgel ugyanis még soha nem fulladt le pedig szoktam intenzíveket fékezni.
Na ma kipróbáltam a Ferrodo Brembot csapatot, 200 +palló. Tökéletesen értelmezte a feladatot és még szvsz maradt is benne némi tartalék a vgre.
Azmo01-06-2005 19:03:04 // 5712
Na szeva csá!
SOS
Esetleg van valakinek valahol a polcon 33-asba első lengéscsillapító, persze használt, de nem olyan nullás, mint ami most van bent szegény autókámba!?
Az újra most nem tudok áldozni azt hiszem, ezért kérdezem nincs-e egy alfista, akinek éppen van ilyen és ócóé el akarja adni, vagy drágájé, mind1:)
Előre is köszi!
malac14501-06-2005 17:44:37 // 5711
Ja bocsi! Rájöttem közben, hogy ezt még az e-mail előtt írtad.
malac14501-06-2005 17:42:50 // 5710
Hát ha egy dísztárcsa van rajta akkor igen. Valami hülyeséget küldtem?
a01-06-2005 14:54:19 // 5709
Köszi!
Majd kitalálunk valami okosat...
Thomika01-06-2005 14:47:27 // 5708
Ha gondolod, szívesen segítek levinni! :)
Gábor16601-06-2005 14:16:38 // 5707
SN:
Lehet, hogy írtad, de ez a topic néha nagyon pörög. Biztosan azért kerülte el a figyelmemet. Tudod, én is gondolkodtam rajta, de sajna nem tudom bevállalni. :-(
a01-06-2005 14:11:29 // 5706
Szőregen. Ha mész kifelé Szegedről, a cukrászdánál lemész jobbra, mintha Tiszasziget felé mennél. Elmész a Gilax mellett, és kb 150 méterre a bal oldalon van egy terménybolt és daráló. No a terménybolt és a mellette lévő építkezés között a vaskapun kell bemenni az udvarra, ott van a műhely. Még pár napig/hétig.
Ha felmentél a dombra, és elérted a szerb templomot, akkor túlmentél.
FRC01-06-2005 14:07:28 // 5705
Köszi!
Hol van ez pontossan?
a01-06-2005 13:48:24 // 5704
mobilja:
pannon 9753124
Hívatkozz rám (Puskás Norbert), és akkor tuti fogad, ha másra nem, akkor annyira, hogy rápillantson.
De azért mielőtt mennél előtte 1 nappal szólj neki telón, hogy kint is legyen a műhelyben :)
FRC01-06-2005 13:45:44 // 5703
hétvégén szegeden leszek, akár el is vihetném, hogy meghalgassa
a01-06-2005 13:42:44 // 5702
Ha beszélek vele - és nem felejtem el :))) - megkérdem.
FRC01-06-2005 13:41:45 // 5701
SN
kérdezd már meg ezt a te Ervinke haverod, hogy mi lehet a gondja az én 164 emnek, halottat szombaton, hogy kerreg mint a mákdaráló!
a01-06-2005 13:39:06 // 5700
Lemegy az a saját lábán... Annyira nincs nagy baja azért...
a01-06-2005 13:38:16 // 5699
Mondtam/írtam pedig... Ha nem viszik el június végéig, kivonatom a forgalomból, hogy ne kelljen tovább biztosítást meg súlyadót fizetni, és szétbontjuk. Alkatrészként jóval többet kapok érte, mint egyben. Tele van kiváló állapotú, 33-ba is jó alkatrészekkel.
Első és hátsó szélvédő, oldalablakok
5 db gyári Speedline QV felni
2 db gyári QV kilincs
Lehúzó gumik és műanyag alkatrészek (vagyont ér a Sprinthez, már utángyártottban sincs kb 10 éve)
Komplett, szinte hibátlan belső kárpit (kagyló sportülések, amik a 33-ba is jók)
Műszerfal + műszerek
Új váltó
Új kupplung
Karbik
fő + veztengely
gyújtáscuccok
Új első gólyalábak
Kormánymű
Hűtő
első és hátsó lámpák
lökösök
műanyagozás az oldalán
motortető (nem rohad)
B1 ajtó (nem rohad)
hátsó ajtó (nagyon minimálisan rohad a zsanérnál)
hátfal (nem rohad)
meg még ezer apróság...
Szóval egy csomó értékes cucc van benne, amit el lehet adni. Ha valakinek nem kell egyben, akkor így majd elmegy...
Thomika01-06-2005 12:30:47 // 5697
Ez hogyan tervezted?? Ha szerzünk utánfutót, akkor megoldjuk ,a szállítást? Vagy saját lábon gondoltad?
Thomika01-06-2005 12:29:44 // 5696
Nem lehet,hogy gyengébb minőség??Bár vannak néha rendkívül kedvező árak ,de azért újat venni használtak árán, egy több100K-s emelőnél szerintem némi gyanúra ad okot! De ez az én véleményem!....(azért mégsem egy fékbetétről van szó!! ) :))
Gábor16601-06-2005 12:25:22 // 5695
SN:
No június végén kezdjük szétbontani a Sprintet...
Valamiről lemaradtam. Ezt kifejtenéd?
Gábor16601-06-2005 12:23:26 // 5694
sele:
Eddig kerestem valami pontos adatot a PILLNATOKRA szó helyett. Hát nem találtam. :-(
Azt értem alatta, hogy a Selespeed vezérlő elektronikája egy rövid időre beengedi az olajnyomást a kinyomó csapágyat tologató hidraulikus munkahengerre és amint áttolta a fokozatot, elengedi az olajat és ismét zár a tengelykapcsoló.
Hogy ezt mikor teszi egy intenzív fékezésnél, (nehogy lefulladjon a motor) erre nem találtam adatot.
Thomika01-06-2005 12:19:08 // 5693
Az szép! Letörném a kezét az ilyennek! Apróságnak tűnik, de mégis több1000 HUF kárt csinál vele!...
a01-06-2005 11:35:12 // 5692
No június végén kezdjük szétbontani a Sprintet...
Addigra meglesz a költözés is, és az új helyen lesz hol tárolni, amíg lábon tud még állni. Valamikor a hónap végén, jövő hónap elején meg levarázsolom Szegedre a szerkezetet...
a01-06-2005 11:33:11 // 5691
Ezt látod nem tudom... A mostani aknával nem volt ilyen gond Szőregen, bár az is igaz, hogy az már majdnem a domb oldalában volt. Ha megnézted hátrafelé a hátsókert felé lejtett is rendesen az udvar, csak ott volt egyenes a műhely előtt.
Szerintem az van benne, hogy Ervinnek sincs, meg Janinak sincs kedve annyit ásni, meg betonozni :))))
Meg azért az emelő sokkal kényelmesebb, mint az aknába rohangálni állandóan le-föl...
S ha esetleg megbántottam volna bárkit is attól ismeretlenül is de elnézést kérek, pusztán azért mert így diktálja a GA.
A vita ezen része immáron nem ..... jellegű.
Ez a része a hsz-nek viszont érdekel:
"A kinyomott kuplugnak van köze a fékbetéthez. Hogy a Selespeed automatikája nem tartja -csak pillanatokra- oldva a tengelykapcsolót az egy másik kérdés"
Ezt hogy érted, pontosan? Pillanatokra oldva?
Gábor16601-06-2005 11:22:58 // 5688
Az akna valóban gázos errefelé. Nekem Újszegeden úgy tudták megcsinálni, hogy folyamatosan ment 2 db szivattyú. Egy hegesztett valamit engedtek le. Persze kívülről szigetelve meg minden. Aztán ebbe került a beton. Öt év latt mégis hordósra nyomta a talajvíz és repedezett, sőt meg is emelte kb 1 cm-t. Szerensére száraz maradt.
a01-06-2005 11:15:39 // 5687
Szőregen, de teljesen új helyen, kint a vasút mellett.
A Gilax csempések mellett kell elmenni jobbra, nem arra, mint a mostani/régi van/volt. Ott kell menni egész ki a vasútig, és jobbról lesz a műhely. Mellette van egy lakóház. Autóval bemenni azonban hátulról, a(z asszem) Körvasút sor felől lehet. Az udvar nagy, legalább elférnek rendesen az autók, és kultúráltabb a környezet is, mint a mostani.
Szerencsére nem építeni kell, csak átépíteni.
A műhely kapuja 3 méter magas és 2,5 méter széles. No ezt kell szélesíteni első körben. A nagyobbik gond, hogy az egész műhely belmagassága nincs 4 méter, és nincs se emelő, se akna. 2 állásos a műhely amúgy.
Két alternatíva van: csápos emelő, és akkor csak személyautókat lehet fogadni, vagy ásni aknát.
Az aknaásás egy g.ci meló, és ha jól akarod megcsinálni, az sem lesz olcsó a végén, így valószínűleg az emelő lesz a nyerő. Én tuti 1 emelőt meg egy aknát csinálnék, de ebbe nekem nincs beleszólásom...
Most kaptam 3 ajánlatot emelőre, az egyik az még jó is lehet. Annyiért ad újat, amennyiért mások a jobb használtakat adják.
No majd meglátjuk...
Minden esetre pár hét múlva költözés... A mostani műhelyből menni kell (kedves szomszédok miatt...)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
529
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?