Forum >> Szerelőműhely

ÁdidiGaga (il hempescattore)16-03-2005 21:22:27 // 3136
IC köszi! helyileg Miskolcon,ezért a kölcsön -bak nem járható. Viszont ha tényleg néhány ezres ,akkor veszek holnap oszt kísz! "(Mellesleg a 33 is szépen tud hintáni, ha a motor mögött vannak felbakolva.)" A motor lent maradna. Úgy érted,hogy pont akkor hintázik?
Inner Circle16-03-2005 21:15:09 // 3135
Lehetséges, csak egy pöttyet szopás. És helyileg hol akarod csinálni? Néhány ezer forint az Auchanban két rendes tartóbak, de ha erre sincs keret, Bp. környékén kölcsön tudom adni az enyémeket. (Mellesleg a 33 is szépen tud hintáni, ha a motor mögött vannak felbakolva.)
ÁdidiGaga (il hempescattore)16-03-2005 21:08:19 // 3134
p...ba! muszáj pont most ezeket a rémtörténeteket? :-) úgy néz ki csak úgy tudom kiszedni a verdából a hajtóegységet, hogy az marad a földön (kiskocsin) a kasztnit meg felemeljük és felbakoljuk. Ezek után hogy fogjak hozzá? :-) Sajnos lesz egy két csavarintás,amitt csak alatta fekve lehet megcsinálni. Rengeteg kb. 20x20 -as 40-50 cm hosszú fát halmoztam fel,azokból kéne megoldani a bakolást. (meg két emelővel)
explosive16-03-2005 21:04:19 // 3133
Paco neked megvan még a kipufogó oldali vezérműtengelyed???
Péter14516-03-2005 21:04:11 // 3132
Előbb elfelejtettem hozzátenni más témában azt, hogy a lapomon írt magas fogyasztás valószínűsíthetően a rövid reggeli=6 km, haza=4 km megtett útnak köszönhető, mert nem melegszik be. Hétfőn Pozsony retúr 414 km = fele tank. Azaz cca 6 l átlagfogyasztás 130-140-es tempónál.
Péter14516-03-2005 20:58:38 // 3131
Köszönöm a tippet, Hűvösön már mérték a kompressziót, azt mondták még tavaly, hogy 30 körüli, és az jó, 3 izzítógyertyát is cseréltek, mert szerintük az volt a rossz. No meg kapott egy átmosást is. Rá fél évre újra elvittem (cca tavaly ősszel), mert már az idegbe kergetett a nemindulás. Ekkor is a gyertyákat állapították meg, én ekkor kezdtem el kételkedni, mert az otthoni tapasztalataim reggelente - szerintem - nem ezt vélelmezték. Ha hidegben (akár egész évben) az indítómotor kb10-15. fordulatra esetleg beindítaná, akkor is sűrű gázpedál taposgatás közepedte indul be. Ha túl sűrűn nyomom azért fullad le, ha meg nem akkor azért. El kell találni egy bantu népzenei taktust, akkor jó. Ha már mentem vele egy km-t akkor szinte rögtön újraindul. Rövidebben kifejezve: Mikor tudnánk ezt esetleg megtekintve megbeszélni? It köszönném meg többi klubtársam értékes észrevételeit is. Üdv
Robi16-03-2005 19:40:52 // 3130
Engem is ért egyszer meglepetés. :) A benyás Madzagot bontottam. Az első kerekek mögött, és a hátsók előtt bakoltam fel. Hátulról előre haladva bontottam. Már le volt bontva a hátulja, egy haverom segített. A csomagtérben ültem, leszedtem a csomagtérajtót, és odaadtam neki. Ahogy elvette, az autó segge velem együtt felemelkedett a levegőbe. :D Túl orrnehéz lett, és átbillent az első bakokon. :D
Paco16-03-2005 19:30:48 // 3129
Könnyen. Nem fölöttem rogyott össze :) Amúgy a piros bontásakor történt az eset. Rátettem a téglákra, alámentem, lebányásztam a tankot, majd amikor másztam ki gyanusak voltak a repedések a téglán. Így hát inkább belekapaszkodtam a gépbe, és megráztam. Abbana pillanatban összetört az egyik tégla.
Robi16-03-2005 19:23:59 // 3128
Szép lehetett. Hogy viselted?
Paco16-03-2005 19:21:13 // 3127
Fene tudja. Belém is szorult mégis feküdtem már féltéglára felbakolt 155 alá ráadásul Porotherm volt, később össze is rogyott :(
Robi16-03-2005 19:17:58 // 3126
Feltételeztem, hogy a kollégába szorult elég életösztön, és ezek a biztonsági óvintézkedések maguktól értetődnek. :)))
Paco16-03-2005 18:37:25 // 3125
Ja, és nem két féltéglán, vagy emelőn áll az autó, hanem rendes bakon, vagy elfűrészelt fatörzsön.
Paco16-03-2005 18:37:10 // 3124
Természetesen kézifék behúz, egy ember akkor indít felül amikor te már lent vagy az aknában, és az autó orra kifelé áll :)
Robi16-03-2005 17:32:03 // 3123
Van aknád? Bakold alá a lengőkarokat úgy, hogy ne érjenek le a földre az első kerekek. Fontos, hogy úgy álljon a futómű, mint normális esetben, ezért a lengőkaroknál kell bakolni. Inítsd be, rakd be ötösbe, és finoman engedd rá a kuplungot. Így alá tudsz menni, és meg tudod hallgatni, hogy hol dobol.
uaz146ti (kispali kisebbik fia)16-03-2005 16:07:23 // 3122
Megnéztem a tárcsát és semmi rendelleneset nem tapasztaltam rendesen forog és nem akadozik sehol! A szerelQ azt mondta hogy biztos a guminak még tul nagyok a barázdái és azért de ez hülyeség mert eddig háromféle gumi volt fenn és mindegyik ugyanezt csinálta.
gyugya16-03-2005 14:49:33 // 3121
Nekem holnap elso korben megkarmantyuzzak a kuplung munkahengeret. Remelem meggyogyul.
16-03-2005 14:25:06 // 3120
Nekem nincs haverom a Tatai bontóban de kettől kétszer rossz dolgot küldtek. Nem olyan könnyű összekeverni szerintem a kuplung munkahengert a fék munkahengerrel. Nekik sikerült. A másik, olyan lámpát küldtek a lándzsához amit nem lehet beállítani mert szét van rohadva a belseje. Az eddigi egyetlen használható húzásuk a tanksapka fedél volt. Csak fél napba került míg megoldottuk a "kis különbséget".
Alfabu-14516-03-2005 14:15:54 // 3119
Most szúrom magam tökön! kb. 1 hónapja volt cserélve az egész, igaz nem új alkatrészekkel, hanem bontottal ami a Tata-i bontóból származik amit a szerelőm vatt aki jóban van velük, tehát direkte szart nem sóztak rá. Az olajat még nem néztem, de ha hazaértem ellenőrzöm azt is! Köszi.
Alfabu-14516-03-2005 14:12:28 // 3118
Ha gondolod rendeld meg, kiküldik postán utánvétel!
giovanni16-03-2005 12:54:14 // 3117
No matter, de szerintem akkor hagyjad majd veszek itt mert nekem csak az az egy dolog kell, az a pár ezer különbség meg nem basz földhöz :))
16-03-2005 12:53:13 // 3116
Fékolaj nem folyik vhol? A "közepesen éles kattanó hang" lehet a kuplung szerkezet hibája. Ha a pedál út legallján jelentkezik akkor elég valószinű.
pb_16-03-2005 12:45:28 // 3115
Rendesen le van légtelenítve?
Alfabu-14516-03-2005 12:36:38 // 3114
Nekem nincs egy hetes a "felső v. pedáloldali" kuplungmunkahengerem! :((( Azóta ismét paranormális jelenségek keringenek a kuplungban! Időnként ráz mintha az egyik rugó el lenne törve, aztán van olyan, hogy semmit sem érzek a pedálon, néha meg remegve zsibbaszt és van olyan is, hogy amikor benyomom a kuplungot akkor van egy közepesen éles kattanó hang, de amúgy meg teljesn jól mükszik???? Ötlet???
Alfabu-14516-03-2005 12:31:12 // 3113
Giovanni! Nem tudtam elmenni érte, bocsánat. Sajna ECO lett a pénztárca és így tovább frusztrál a piros lámpa! :) Sajna közbeszólt egy kuplungmunkahenger, meg egy pár családi dolog, de áprilisban bizti megyek, mert úúútálom nézni! Szóval, ha nem késő akkor hozok. Sajnálom. Üdv. Dani
gyugya16-03-2005 11:44:28 // 3112
Hát elmondom a kerekcsapágy történetét, nem olyan nagy sztori. :) Ballagtunk kifelé, Olaszországban a srác akivel voltunk megjegyezte, hogy az Alfának olyan jellegzetes morgó hangja van :) Nem is figyeltem, mert tényleg van neki. Azután a franciáknál már egyértelmű volt, hogy ez nem természetes, mert olyan 50-80 -ig simám elnyomta a motor hangját, erősebb jobbrakanyarban megszűnt, a frekvenciája meg abszolút csaka kerék fordulattól függött. Akkor már éreztem, hogy kerékcsapágy lesz. Megérkeztünk, Hétfőn Szamosiékat felhívtam, mondták, hogy inkább cseréltessem ki, mert ha ilyen hirtelen jelentkezett, nem biztos, hogy kibírja hazáig. Szerdán elvittük a falubeli szakihoz, meghallgatta, megállapította, Ricambiból kikereste, kiszámolta. Másnap reggelre hozták neki az alkatrészt (komplett agyat 2 csapággyal), délután lehetett érte menni. Durván 30e forint, és még számlát is adott. Én meg voltam elégedve.A régi csapágyat alig bírtam kézzel tekerni, majd megpróbálom szétszedni, megnézem milyen lett.
gabi3316-03-2005 10:17:05 // 3111
A motor OK. A nívót nem éri el , de nyomás van. Szerencsére időben észrevettem. Köszi!
Inner Circle16-03-2005 10:12:59 // 3110
SZVSZ annyiból olajcserével együtt is ki kell jönnie, feltéve hogy nem járt a motor, vagy legalábbis azonnal leállítottad mikor elfolyt az olaj és nem ment gallyra az egész motor...
gabi3316-03-2005 09:27:22 // 3109
S.O.S
gabi3316-03-2005 09:11:21 // 3108
S.O.S Elfolyt az olaj a verdábóL, valószínüleg a vezérműtengely szimmering kiesett. Suliban vagyok nem tudok hazáig eljutni. Meg tudja valaki saccolni, h. mennyiért csinálják meg szervízben? keret: 50 kiloHUF.
ÁdidiGaga (il hempescattore)16-03-2005 08:17:45 // 3107
Robi nem ajusa,hanem Glázser Bozsó! Ráadásul a cikkszáma is megtévesztö (nagy betükkel) XYZ 80 szóval első blikkre aszontam OK, ez 80-as dugóhoz van :-( Hívom is mindjárt a csókát,hogy rendeljen-készítsen újat. Ezt lehet hogy bukom,mivel az egyiket (sale for only párban) felbontottam tegnap,amikor meg akartam nézni alaposan a csomagban lévő leírást. Ugyanis ott lett gyanús az egész,hogy azon szó sem volt 1,3 Ti röl (hogy is lett volna) egyértelmüen 1490 ccm van megjelölve. :-( Két dolog lehet. - Holnapig valahogy visszahegesztem a fóliát. :-) - Szarok a felbontásra , ráverem a balhét,hogy szart rendelt. Elég szerencsétlen ez a bolt> Szíj: dayco lesz ,de nem a fenti helyröl- Ott ugyanis kifejtették,hogy erre a típusra a katalógus szerint KÉT!! különféle (98 és 100 fogú) szíj kell.Mármint egy motorra. Meg is rendelték,egyszerüen nem hoztam el.
GEORGE16-03-2005 06:33:37 // 3106
CSAKIS KIZÁROLAG -GATES - SZÍJJAT HA JÓT AKARSZ MAGADNAK!
Robi16-03-2005 01:48:47 // 3105
Tényleg elég gyanúsan hangzik. Ha Ajusa gyártmányú, akkor vidd vissza amíg nem késő, mert tapasztalataim szerint egy nagy rakás kaki. Legalábbis én még csak szívtam az Ajusa tömítésekkel.
ÁdidiGaga (il hempescattore)16-03-2005 01:33:07 // 3104
Sziasztok! csak hangosan gondolkodom! Ahogy érkeznek az alkatrészek,sorra "megolvasom" őket. Eddig van egy cserés repedt vezműszíjfeszítő,most a hengerfejtömítés keltett gyanút. Alfa 33 1,3-ashoz kértem,motorkód alapján. A csomagon típusokat sorol hébe -korba évszámmal, e szerint 1,490 L Sud/Sprint,33 -hoz és 1,351 L Arna TI-hez való. Na most ez gyanús , az 1,3 -as 80mm , az 1,5 -ös 84 mm furatú. A cucc is kb 85 mm -es és a belsején lévő útmutató csak 1490 cm3-t ír. Gondolom ,hogy a tömítés lyuk-átmérője 5 mm-t nem megy össze rászorításkor, 1,5-ös ez,a feliratozásba tévesen került az Arna Ti, az is csak a sima 1,3 boxer blokk volt dupplakarbbal ,86 LE-s. Trehány spanyol munka - a feliratozás. Csak ezt nem tudom,az én 1,3 as (eredetileg 1 karbis 79 LE-s) blokkomhoz miért ezt dobta ki a gép??? :-(
GEORGE15-03-2005 22:14:36 // 3103
Ki tudja mekora méretű a 156-os 1,8TS 15-ös felnin a gyári gumiméret? Előre is köszi
Paco15-03-2005 20:43:11 // 3102
Még a végén az is lehet, hogy nem fék. :)
Paco15-03-2005 20:43:02 // 3101
Lehet hogy a szerelő nem tud mindenről. No meg nem is biztos, hogy fel kell szabályozni, a tárcsa attól is ütget, hogy a felfekvésnél alákerült egy nagyobb rozsdadarab.
Scott15-03-2005 18:36:35 // 3100
Hellóka ! Péntekre lesz kész a lakatos munka, aztán jövő héten megy a fényezőhöz. Nézd meg az oldalam, ha még nem láttad volna. Múlt hét szerdai állapotok :)) Zoli, hívj fel a dsl ügy miatt.
GEORGE15-03-2005 18:21:23 // 3099
Én is akartam már kérdezni a Scottol!
Zoli15-03-2005 18:09:47 // 3098
Hi Scott! NA mi a pálya hogy áll a verda????
Scott15-03-2005 17:56:24 // 3097
Mondjuk, ha erre nem jön rá a "szerelöd", akkor oda inkább többet ne vidd az autót ...
Scott15-03-2005 17:54:50 // 3096
Csak megerősíteni tudom Robi-t, szerintem is a féktárcsa. Ebből a mondatból meg egyértelmű, hogy az : "..Nagyon alacsony sebességnél fékezés közben a fékpedálon is érezhetQ hullámzás!.." :)
uaz146ti (kispali kisebbik fia)15-03-2005 16:46:10 // 3095
Erre vazze nem is gondoltam!!! Kösz a segítséget! A mérésért nem megyek fel mert van hozzá progim ott meg tudok nézni mindent!!! Egyébként ez csak ötlet vagy meggyQzQdés egyébként tökmindegy akkor is hálás köszönet!!!
Robi15-03-2005 14:56:42 // 3094
Jahh, még valami! Te is meg tudod nézni, hogy üt-e a fék. Tedd üresbe a gépet, és emeld fel jobb elöl (ha jól emléxem, azt mondtad, hogy onnan jön a hang). Vedd le a kereket, és forgasd a kerékagyat. Ha fordulatonként, vagy félfordulatonként kicsit megszorul, akkor üt a tárcsa. Ha elég vastag még, akkor fel lehet szabályoztatni, ha nem, akkor csere. Persze ezeket szigorúan párban.
Robi15-03-2005 14:52:17 // 3093
Kicsit bővebben: egyszer túlhevülhetett a tárcsád, vagy pedig forró állapotában kaphatott egy hideg zuhanyt egy pocsolyától. Ezektől rossz esetben el tud vetemedni, és az simán okozhatja az általad leírt jelenséget. Ha szoktál járni Bp-en, akkor nézz be hozzám, ha gondolod, megmérem a tárcsádat, hogy érdemes-e még szabályozni, vagy jobb cserélni.
Robi15-03-2005 14:48:06 // 3092
Szabályoztasd fel a féktárcsádat.
uaz146ti (kispali kisebbik fia)15-03-2005 13:41:14 // 3091
Hi all!!! Ujabb kérdéssel/kéréssel fordulok hozzátok!!! Ha valaki emlékszik a dobolos félrehúzós futomq dologra az biztos jobban érti majd az egészet!!! Naszoval! A félrehúzás és szervonehézség megoldodott egy gumicserével és egy futomqbeállítással! Viszont a dobolás ugyanugy, sQt hangosabban jelentkezik változatlanul. A szerelQk a gumira gyanakodtak de mint utolag kiderült az nem lehetett. Már sok véleményt hallottam és mindenki mást mondott és már ott tartok hogy inkább senkire nem halgatok mert csak fölbaszom magam agyilag!!! Ha tudnátok valami érdemi ötletet adni azt nagyon megköszönném!! A hiba pontos leírása a köv.: Szinte állandóan hallható doboló hang a jobb elsQ futomq felöl. Olyan mintha elfékeztem volna a gumit de most 0-kilométeres gumik vannak rajta és ugyanugy szól. Kanyarban egy kissé erQssebb a hang. Gyanakodtam féltengelyre de elvileg az egyenesben nem szól és tök mindegy hogy jobbra vagy balra kanyarodok ja és a szerelQ kizárta ezt a hibát. Biztos hogy a futómqböl jön mert nagyobb temponál sürübb a dobolás lassítás során pedig fokozatosan ritkul. Nagyon alacsony sebességnél fékezés közben a fékpedálon is érezhetQ hullámzás! KB.: ennyit tudok róla irni, ha tud valaki segíteni annak örök hálám és lemosom a kocsiját így tavasz elején:)))))) Ja és az említett hibalehetQségek a következQk: jobboldali féltengely összeközQ csapágy de a szerelQ szerint annak sem ilyen hangja van lengéscsillapító, szilent stb...
GEORGE14-03-2005 22:22:00 // 3090
Nyugi nekem is van olyan gumi szivacs szerü valami ami neked kell, de én is csak azt tudom mondani amit Kau barátom: lessz mögötte falevél szerintem jobb ha nincs ott legalább hamarabb kiszárad.
GEORGE14-03-2005 22:18:26 // 3089
Kau Teso! Amióta felraktam az enyémet az eladó autók közé nekem is 500 és 1500 között pulzál az alpjárat szépen lassan megnyugszik. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ Méghogy nincs lelke az autónak:-) ne mondja senki se:-) Ettöl függetlenül mi lehet a hiba orvoslása a kohon kivül?
VinceP4 (Il capitano)14-03-2005 19:52:27 // 3088
Bocs, de közbe jött vmi. Sziasztok, mennem kell.
Kau14-03-2005 19:51:46 // 3087
Vazze. Ennyi mindent? :)) Szóval SPQR-nél megállapították ezen hibát. Vettem egy utángyártott lambdaszondát és itt a faluban egy autóvillamosságis figura bekötötte. (Amúgy sárga angyalos). Nem tartom kizártnak, hogy a hibakód benne maradt, bár kipróbálta azt is, hogy lehúzta az aksit. (?) Nem tudom, hogy ez lehet-e még gond? A boxer topicot sajna nem olvasom, mert engem ez nem érint és hát mindent nem lehet elolvasni. Olyan szivacs az én kocsimban is van, de attól még tele van mindig falevéllel. Sőt a nedvesség is megmarad alatta és így a falevelek még rohadnak is :)) Alfa Amore :))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.