Forum >> Szerelőműhely

Paco02-02-2005 19:49:01 // 2105
Na akkor osztom az észt. Amit te mondasz az nem fordulhat elő. :) Első eset. Kiszerelve dugod rá a csatikat a relére. -> Nem történik semmi akármilyen sorrendben dugod, behúz. Második eset: Beszerelve kötöd be, polaritáshelyesen. -> tök mindegy, hogy a második testvezeték rajta van-e vagy sem, amikor a +12V-t ráadod behúz. És itt jön amire nem gondolsz :) Harmadik eset: Beszerelve kötnéd be de eltéveszted a polaritást. -> tökmindegy, hogy a kezedben levő +12 V-os vezetéket érinted a testelt lábhoz, vagy fordítva a testet a bekötött 12Vhez, abban a pillanatban van egy rövidzár az akksin ami szép villanással füstölteti el a kezedben levő vezeték végét. Már az első vezeték hozzáérintésekor. És neked két vezeték kell :o) NEM TUDOD ELLENTÉTESEN BEKÖTNI, NEM VAGY OLYAN GYORS :-P
Wickey02-02-2005 19:46:27 // 2104
Papír ceruza.
Pikkpakk. :-)
Najó, lerajzolom.


A tekercsnek urasan nagy ellenállása van a 2 század ohmos akksikhoz képest. A Maxwell egyenletrendszerek differenciális alakjából levezethető az elektronika első főtt étele, mely szerint "az áram nem hülye" és kikerüli a nagy ellenállatot. Inkább elfüstölteti a biztit, és megy aludni.
Tom02-02-2005 19:45:38 // 2103
azon tünödöm vajon az 1.3-as 33-ba átlehet e rakni az 1.7 16v-t? ha igen, akkor kellene vajon futomüvet, féltengejt, féket, meg váltot is cserélni? és vajon többe kerül a hus mint a leves?
Tom02-02-2005 19:34:57 // 2102
Akkor inkább csere, nincs kedvem vele pár évente vacakolni, inkább plusz egy hét böjt. :)
Robi02-02-2005 19:34:01 // 2101
Ezt a 24V-ot fejtsd ki egy kicsit bővebben, nagyon kíváncsivá tettél! :)))
Wickey02-02-2005 19:33:59 // 2100
Na akkó osszá észt. Magyarázd már el nekem, hogyha két, kb. század Ohm belső ellenállású akksit sorba kötsz, majd egy biztivel rövidrezárod, akkor mi is fog történni?
Paco02-02-2005 19:24:44 // 2099
Ja, és akármelyiket választod, szigorúan párban! :)
Paco02-02-2005 19:24:12 // 2098
Szvsz hosszú távon nem éri meg javíttatni, de én akármit mondok úgyis az anyagi körülményeid, és a tökéletességhez való hozzáállásod dönti el. A lényeg az, hogy javítható is és cserélhető is. www.káaaszy.hu
Paco02-02-2005 19:21:58 // 2097
Tényleg gondolkodj még el rajta :)
Tom02-02-2005 19:21:41 // 2096
A bal első lengés csillapítom meg adta magát neki ált szívárogni. szerintetek inkább javítassam vagy szígoruan csere?
Kau02-02-2005 19:16:57 // 2095
Tudtok ajánlani valami jó szerelőműhelyt, ahol értenek az Alfákhoz, de nem olyan drága mint a szervíz?
Wickey02-02-2005 19:09:11 // 2094
Gondolkodjunk Béláim. Ha bekötött relére fordítva adod a saját, vagy külső akksiról, akkor bizti durr. Merugye 12V - bizti - föld lesz a "kapcsolás" a relé azon lábán ahova a mínuszt tetted a 12V helyett saját akksi esetén, másik esetben meg 24V fog a biztire mászni 2Rb-vel ahol Rb az akksi belső ellenállása. Ami ha jól tévedek kicsike.
Robi02-02-2005 18:49:56 // 2093
Kikérem magamnak, én értettem! :))) Egyébként Docky szerintem arra gondol, hogy ha a relé két összezárt lábára teszed a 12V-ot, akkor az kivágja a biztosítékot. Persze ott is nyugodtan felcserélheted a polaritást, ugyanaz lesz az eredmény. :)
Paco02-02-2005 18:10:40 // 2092
Majdnem :) Addig jó, hogy a kapcsolót védi de nem a melegedés miatt.... A relével ilyen esetben az úgynevezett prellezést próbálják kivédeni amit szinte minden kapcsoló csinál ki és bekapcsoláskor. Ez nagyobb áramok kapcsolásakor csini kis íveket húz ami előbb utóbb elégeti az érintkező felületeket. A relé érintkezője a felépítéséből adódóan nem prellez ezért a sok kis ív helyett kapcsolásonként csak egy ív van, tehát hosszabb életű. A relé érintkezője az autókban legtöbbször kisebb is mint a kapcsolóé amivel behúzatják, így melegedés szempontjából a kapcsoló lenne jobb Ezenkívül érintésvédelmi szempontokat is ellát mert a te ujjadnál csak gyengeáram szaladgál nem erős....
Paco02-02-2005 18:02:54 // 2091
Hihi ezt szombaton sem értették a srácok. De egy relé tekercsének tökmindegy, hogy melyik lába van a testen, és melyik a +12-n ugyanis mindenképp behúz :) Nem más mint egy elektromágnes :) A bene levő morzeérintkező(k)nek is mindegy csak a rájuk kötött eszközöknek nem. Nyugodtan próbáld ki, a tekercsen is és a kapcsolón is a két lábat szabadon felcserélheted.
Paco02-02-2005 17:56:00 // 2090
Tudtam én hogy nem szabad kidobnom, lesz még valami haszna :) A "black box" is szép csendes most. :)
VinceP4 (Il capitano)02-02-2005 17:19:13 // 2089
Az 1.4, 1.6, 1.8TS-eknek is változó a vezérlése, vagy az a 2.0TS privilégiuma?
pb_02-02-2005 13:17:50 // 2088
Természetesen ki kell venni az ák.-ből és úgy a megfelelő 2 lábára kötni.
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)02-02-2005 13:11:22 // 2087
Azért nem árt megnézni a relétekercs melyik felére kell a 12V, mert a test, ha sikerül eltalálni a testet akkor bizti vagy más biztos elmegy megy borér ;))
maxx02-02-2005 12:44:06 // 2086
Valaki nem tud nekem kölcsönözni egy tetőcsomagtartót 146-ra valót néhány napra?
pb_02-02-2005 12:37:41 // 2085
Legjobb tudásom szerint a relét a kapcsoló védelme érdekében használják, akkor, ha az ák.-ben elég nagy áramok folynak. Ahhoz, hogy a fűtőszál elkezdjen melegíteni kell áram rendesen. A relét egyszerű lepróbálni, direktbe 12V-t neki, azt ha behúz(kattan), jó, ha nem, nem.
Bandita02-02-2005 12:34:28 // 2084
Mert jóval több áramot vesz fel, amit egy egyszerű kapcsoló már nem bír el, vagy könnyen összeégne, és észrevétlenül leszívná az aksid.
M-GEGE02-02-2005 12:26:26 // 2083
Nem is tudtam, hogy az ablakfűtésnek is van reléje! De minek? Na mind1...nem vagyok villamosmérnök, de megnézem, mert nekem sem jó! :-)
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)02-02-2005 12:19:00 // 2082
75 TD hengerfejcserehez tanácsokat kérnék. Ki milyen szerelőpasztát használ tömítésekhez, hengerfejtömítéshez, mire kell figyelni, himba felszerelés beállítás is van, ahhoz kapcsolódóna is várnék építő jellegű tanácsokat. Előre is thanx !!!
Scott02-02-2005 09:32:36 // 2081
Köszöntem ! :)
Marklar15501-02-2005 23:16:12 // 2080
Fűtőszál javítás. Budafokon. 06 30 9771179 Este dolgozik az ember.
Wickey01-02-2005 23:08:15 // 2079
Paco, köszi a kipuff tömítő pasztát. Lekezeltük vele a kocsimat. Egyrész gyönyörű hangja lett, másrészt 2000rpm körül érezhetően jobban húz. Adtam a fogyasztásomnak kábé mínusz fél litert naponta (merugye városban napi 50-60km-et megyek 3-4-5.ben 1700-2300rpm körül, meg országúton ugyanennyit ötösben 3000-3500 körül)
Scott01-02-2005 20:25:25 // 2078
Na akkor megvizsgálom újra, hátha valami elkerülte a figyelmem :)
andrew00701-02-2005 20:20:18 // 2077
Úgy látom ez a hátsóablak fűtés amolyan 33-as betegség :)))
Paco01-02-2005 19:53:22 // 2076
Pl a Homasitában. De meg lehet próbálni pár nagyobb Praktiker, vagy Cora, Tesco, stb.. autósosztályán is
ALFA75td01-02-2005 19:30:37 // 2075
Szeretnéd a turbómyomást növelni????
ALFA75td01-02-2005 19:28:11 // 2074
Pedig valószinü hogy van ott valami szakadás csak lehet hogy nagyon kicsi Lehet kapni direkt e célra javító szettet "ezt a tv ben láttam" de sajnos nekem is kéne de a labda fel van dobva ki tudja hol lelni ilyet
Scott01-02-2005 17:30:49 // 2073
Van valami ötletetek arra, hogy hogyan orvosoljam azt a jelenséget, hogy a hátsó ablafűtés működik ugyan , de nem minden "szál" melegít csak kb 4-5 . Az érdekes az egészben, hogy nem látok szakadást , vagy sérülést a szálakon, azaz folytonosak ?
VinceP4 (Il capitano)01-02-2005 16:08:04 // 2072
Van. Az egész belső megvan.
pb_01-02-2005 15:57:32 // 2071
Az, és van rajta vmi műbőr borítás.
VinceP4 (Il capitano)01-02-2005 15:53:50 // 2070
Az a nagy müanyagdarab, ami elöl végignyúlik?
pb_01-02-2005 15:51:34 // 2069
Arról, már fentebb leírtam a véleményem róla.
VinceP4 (Il capitano)01-02-2005 15:49:05 // 2068
Nekem van egy Marótis, nem tom arról beszéltek-e, de állítólag abban is sok bugyutaság van.
pb_01-02-2005 15:40:46 // 2067
Akkor ez olyan tanuló pénz féle volt. Sajnos az a baj, hogy a csíklámpásról, én még nem találtam normális szerelési utasítást, semmilyen nyelven. Meg ugye van olyan amiről 1általán nincs semmi, kivéve az AR gyárat.
granturismo01-02-2005 15:26:14 // 2066
pb_ Az a baj, hogy akkor vettem mikor annak idején (96 körül) megjelent annyira megörültem, hogy gondolkodás nélkül megvettem. Meg se néztem előtte. Meg csak akkor tünt fel a sok hiba mikor konkrétan kellett (volna) használni a könyvet.
andrew00701-02-2005 15:18:56 // 2065
Na biztosítékokat kicsaréltem f*sza minden. Viszont vettem hátsóablak fűtés relét és mint kiderült nem az mert ennek az alsó lába 30-as nem 87-es vagy mi.(ez valami fuel pump injection) Úgyhogy továbbra is kellene: hátsóablak fűtés relé,ablaktörlő intervallum relé,meg duda. Ha van valakinek elfekvőben szóljon. UFF
pb_01-02-2005 12:01:09 // 2064
Sztem pénzt nem szabad adni érte. 1 alapnak jó, azt a többi a kreativításodra és kézügyességedre van bízva.
NCi01-02-2005 11:46:20 // 2063
Sziasztok! Dizel-buheralas tapasztalata van valakinek? Konkretan: turbo nyomas erdekelne. Elore is koszi.
P.P01-02-2005 11:44:28 // 2062
Igen.
pb_01-02-2005 11:38:21 // 2061
Részletek.Él az emil címed?
granturismo01-02-2005 11:34:58 // 2060
Teljesen egyetértek pb_ A váltó szétszedésénél is a műveleti sorrend pontjai össze vissza vannak cserélve és hiányos is tele van katasztrofális fordítási hibákkal.
P.P01-02-2005 11:28:20 // 2059
pb_ Neked az egész könyv megvan így elektronikus formában? Vagy csak futólag szkennelted ezt a részt? Mert ha megvan és megoldható akkor elkunyiznám :-)
pb_01-02-2005 11:28:09 // 2058
Én csak a csíklámpáshoz való könyvet ismerem (AR 33 90-94), de a tartalmával nem vagyok elégedett. A leírások eléggé elnagyoltak, a képek használhatatlanok(egyszerűen nem tudod mit ábrázol), a kapcsolási rajzok nagy része szintén hasznavehetetlen, mert nagyon silány minőségű. Sztem érdemes kivenni a könytárból aztán lefénymásol/scannelni és kézzel kiegészíteni amit kell. Amúgy a Maróti kiadványok között láttam sokkal jobb minőségüeket, csak sajna más típushoz.
P.P01-02-2005 11:25:21 // 2057
Lehetni lehet, csak ötezer pénz körüli mozog darabja. Aztán szvsz amiért nem kell ne fizessünk ... Vagy igen? :-)
TtK01-02-2005 11:08:59 // 2056
Ezt a két könyvet lehet kapni könyvesboltokban. Én is láttam az egyiket nem is olyan rég az egyik Libriben. A Maróti könyvesboltot (Nagykőrösi u. 91) is érdemes megnézni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.