Forum >> Szerelőműhely
norbee31-01-2005 13:38:56 // 1992
Nem röhög. Mivel nem tudjuk melyik rossz, melyik nem, keresztpróbázni kéne. Azt tudjuk, hogy IC-jé hajtja Azmoét, de fordítva nem nézték meg, ha jól emléxem.
Halesz31-01-2005 13:37:59 // 1991
Egy ideig ez nekem is működött azoknál az izzóknál. Aztán kiégtek :)
Robi31-01-2005 13:37:57 // 1990
Na mentem, off dízel Fordot beindítani. :) Asszem viszek bikát meg vontatókötelet. :)
Robi31-01-2005 13:36:35 // 1989
Mekkora ötlet! :) Tényleg érdemes lenne kipróbálni.
norbee31-01-2005 13:35:59 // 1988
TtK
Asszed vicces vagy??? :)))) Robi megtalálta tegnap Azmo gépében a kontakt nevű alkatrészt!!! :)))
Robi31-01-2005 13:34:11 // 1987
Nem is gondoltam, hogy te kellene szarakodj. :) Csak arra gondoltam, hátha belemerült már valaki a témába, és esetleg tudna okosat mondani. Talán fel kellene dobni a témát a hondásoknál, szerintem náluk biztos van olyan, aki próbálta.
TtK31-01-2005 13:33:33 // 1986
Kontakthiba. (Paco :PP) Rá kell csapni a középkonzol J1 felőli oldalára. Nekem is csinálta egy időben, de magától megjavult. :)
norbee31-01-2005 13:33:22 // 1985
Azmo
Azt próbáltátok, hogy a TE kompjútered dugod IC verdájára, és nem az övét a Tiédre?
Stee14631-01-2005 13:29:31 // 1984
Ááá túl sok szarakodást tényleg nem ér meg. Igaza van Paco-nak.
Azmo31-01-2005 13:29:16 // 1983
miért? szerinted mit kéne még?
Robi31-01-2005 13:23:32 // 1982
Elvi síkon Paconak igaza van. De szerintem még ő se próbálta ki. Írtam is az előbb, hogy én csak abban lennék biztos, amit megtapasztaltam. Elvi síkon a sportgyertya se működhet, mert ugyebár a szikra a lehető legrövidebb úton ugrik át, tehát mindig ugyanott. És mégis, megváltozik tőle az autó teljesítménygörbéje. Legalábbis amit láttam, annak magas fordulaton nőtt, alacsony fordulaton csökkent a teljesítménye. Tehát minden lehet, és semmi sincs kizárva. :) Csak kell keríteni valakit, aki vette a fáradságot, és valóban lemérte, hogy ér-e valamit a sportlambda.
zolee14531-01-2005 13:17:56 // 1981
Nekem a hűtés-fűtés "tekergetőknél" van sötétség:)
, de már majdnem megszoktam. Vagy lámpa vagy csak biztosíték, hogy tudom én ezt megnézni?
Stee14631-01-2005 13:15:10 // 1980
Persze tudom hogy ezek a cuccok nem sokat érnek, de mivel a lambda-tuningról még nem hallottam, ígyhát rákérdeztem ér-e valamit.
De mindegy, ha szar akkor nem foglalkozok vele.
Robi31-01-2005 12:57:25 // 1979
Az ilyen minimális teljesítmény-növelésnél (nem-növelésnél) úgyis csak az számít, hogy hiszel-e benne. :) Én általában azt szoktam mondani, hogy hiszem, ha látom. Egyszer szívesen kipróbálnék egy ilyen cuccot. Megméretném az autó teljesítményét gyári szondával, és utána betenném ezt a sport-szondát, és mind a három állásában újra méretnék. Ha nem növexik a teljesítmény, akkor a kinyomtatott teljesítménygörbéket mellékelve visszaküldeném a sportszondát a Magnumnak, hogy dugják fel maguknak, és küldjék vissza az árát. :)
Stee14631-01-2005 12:52:41 // 1978
:)))))
Először én is azt hittem hogy kiégett az ényém.
Aztán rájöttem, hogy ha kedve van mégis csak világít (heti max 10-20 pecet)...
Azt nem tudom, milyen izzó kell bele.
gabi3331-01-2005 12:21:37 // 1977
Közeleg a 2k!!!
Halesz31-01-2005 12:11:53 // 1976
145/46 tulajok!
A 100. km alkalmából kiégett a középkönzolon lévő óra mögötti izzó. Az a kérdésem, hogy ez ugyanolyan típusú izzó, mint ami középen a három tekerentyű mögött világít?
pb_31-01-2005 12:09:28 // 1975
Csak a hátulját akarod +mutatni a lakatosnak?
dArk31-01-2005 11:38:07 // 1974
Cso Jankesz!
Sprinthez van Haynes manualom, ha osszeszeded mik kellenek belole mar scannelem is ;]
Azmo31-01-2005 11:22:40 // 1973
ebben igazad van!
Itt regisztrálva van Thomika, igaz? írok Neki mail-t!
Paco31-01-2005 11:15:05 // 1972
Igen, ez egy lehetséges, és nagyon valószínű eset. :-P
Paco31-01-2005 11:14:14 // 1971
Jaja, tudom.... De legalább nézesd meg, hogy mondjon rá árat és akkor már tudod mire számíthatsz mennyit kell gyűjteni hozzá. Így csak vaktában tapogatózol.
TtK31-01-2005 11:14:12 // 1970
És ha három elektródád van három különböző kémiai jellemzővel? :)
Paco31-01-2005 11:12:46 // 1969
Mondom, ez egy kémiai jellemző.... :)
A függőleges tengelyen tudnál feszültséget tologatni, annak meg nincs értelme :)
TtK31-01-2005 11:08:09 // 1968
És ha maga a szonda tényleg kapcsolható? Úgy hogy a karakterisztikát eltolod a vizszintes tengelyen?
Stee14631-01-2005 11:01:39 // 1967
Jo akkor hagyom a francba.
A 1956-hozzászólásból nekem az jött le, hogy használható de nem sokat erősít a gépen. :))))
De ha szart sem ér akkor kár vele vacakolni!
Azért köszi!!!!
Azmo31-01-2005 10:59:54 // 1966
Paco
mondtam Neked, oké, persze, fel is fogom, csak pénz beszél kutya ugat....tudod
Paco31-01-2005 10:58:48 // 1965
Hívd már fel Thomikát, vaghy most épp aktív az indexen. Jó a lakatos hidd el, és olcsón dolgozik.....
Paco31-01-2005 10:57:13 // 1964
Bassz ÉPP AZT MAGYARÁZOM HOGY NINCS ÉRTELME!!!!! :)
NEM tudsz a lambda jelével machinálni.
Paco31-01-2005 10:56:03 // 1963
Én tekercs-zárlatot mondtam, nem szakadást :)))
Azmo31-01-2005 10:54:39 // 1962
Paco szerint ha mondjuk a tekercselés felénél van megszakadva, akkor addig még müxik az ellenállás, de sokkal nagyobb áramot vesz fel!
Az hogy ki kell lakatolni a háccsó falat rendesen, az tény, így gáz a zár hátul, pláne hogy az a zár is hulladék, szal azt is kell szereznem!
pb_31-01-2005 10:51:51 // 1961
Várj, ha meg van szakadva a tekercs, akkor nem csinál semmit, már pedig kattant. Esetleg ki kéne próbálni, hogy fix 12V-al forgatja-e a 4kereket.
A csomagtér ajtóról, pedig az a vélemémyem, hogy először rendesen a helyére kéne tenni, a zárat pedig utána igazítani, persze én is a fordítottjával kezdtem.
Stee14631-01-2005 10:49:00 // 1960
Nem igazán értem, mi a gáz azzal hogy azt írtam "sport", ha egyszer így hívják a leírásban. Tőlem hívhatjuk "teljesítményt éppen csak buzeráló szondának" is. :)))
Na mindegy ezek szerint mégis van értelme. Ha pedig tényleg cserélnem kell a szondámat akkor igazából nem sok plussz kiadást jelent.
NaTo31-01-2005 10:45:28 // 1959
Az elakadásjelzőm második-harmadik bekapcsolás után kiégeti az egyik biztit akapcsolótáblámon. (mindig ugyanazt)... Valami kontakthiba lehet? (nemrég reléztek a ködlámpám miatt, lehet összefüggés?)
Azmo31-01-2005 10:42:41 // 1958
szevasztok
pb_ thx a helpet, és Wickey, Robi, Paco és Norbee szintén thx!
Jelenleg az van, hogy ki tudja, hogy a 4WD computer a rossz, vagy pedig a tekercselés az eletromágnesen van-e megszakadva, ami akkor áramot vesz fel, hogy a computer nem bírja és megpusztul....ezek a remek eshetőségek vannak!
Paco31-01-2005 10:40:40 // 1957
Az a baj hogy a keverékaránnyal nem tudsz játszani, ez egy kémiai folyamat. Másrészt lambda=1 nem létezik, a szonda jele körülötte ugrál mint a mérgezett egér :) Nem tudom lerajzolni a szonda karakterisztikáját, de olyan mint egy nagyon magas S függőleges szárral. Az y tengelyen a feszültség, az x-en a lambda. 1.01 már javában 0.9 voltot ad, 0.99 meg 0.1 voltot. Nagyobb eltérésnél laposodik a görbe, de akkor már régen rossz....
A rákötött elektronika sem tud mit kezdeni ezzel a jelleggörbével, hisz megőrülne az ECU a fentiek miatt...
Ok, elszámoltam :-P
pb_31-01-2005 10:40:04 // 1956
Ja az nagy áramot vesz fel, de műxik. Ezért esik le a feszkó 0-ra, amikor rákapcsolod. Sztem az elektronika még mindig nem kapja + az összes jelet, ahhoz, hogy elő tudja állítani a megfelelő U-t és I-t.
Wickey31-01-2005 10:33:42 // 1955
Egyrészt a computer egy kis relét se bír meghúzni, nemhogy a viszkóban levőt. Ez utóbbi meg akkora áramot vesz fel, hogy azzal embert lehet ölni.
TtK31-01-2005 10:30:53 // 1954
Nyilván attól sport, hogy kapcsolható milyen keverékarány legyen a lambda=1. Persze nem a szonda a sport, hanem a rákötött elektronika, de ez már csak definíció kérdése. :)
A 20% jobb gyorsulás pedig 9 helyett 7,2 s :P
(btw. Stee autójának gyári értéke 10,5, amiből ezzel a módszerrel lenne elvileg 8,4. Hiszi a piszi. :)) )
pb_31-01-2005 10:23:38 // 1953
Paco, inkább azt mondd mire jutottatok tegnap délután.
Paco31-01-2005 10:11:57 // 1952
Ok, elolvastam. Teljesen korrekt amit leírnak, azaz, hogy a lambdaszonda ad egy 0-1 volt közötti jelet (0.1 és 0.9 az értelmezhető tartomány egyébként)
Ez a jel függ a kipufogógáz oxigéntartalmától és ez alapján vezérli az ECU a befecskendezést.
Teljesen korrekt.
De áruld már el, hol olvasol olyat hogy a sport lambdaszonda mitől sport? :))) Mert én csak azt látom, hogy +8 % erőt ad, meg hogy 20%-al nő a gyorsulásod. Az mennyi is a te autódnál? 9 mp helyett 6.2 mp alatt vagy százon? Na neeeeeee :)
Hidd el nekem sport lambda szonda nem létezik.
Paco31-01-2005 09:36:07 // 1950
Ritkán írok ilyet, de túl sok pénzed van, vagy túl kevés eszed?
Áruld már el nekem mi a SPORT egy lambda szondában, illetve mit kapcsol az a kapcsoló....
mati31-01-2005 09:27:32 // 1949
Jelenleg a garázsban van, remélem estére felenged, aztán majd kezdek vele valamit. Teljesen olyan mintha nem kapna üzemanyagot. Valószínűleg régről van benne víz, mert én olyan szűrőn öntöm bele, amin fennmarad a víz. Remélem estére már indíthatom :-)
Stee14631-01-2005 09:25:14 // 1948
Hali!
Találtam a magnum tuning cuccok közt egy sport/tuning lambda szondát.
Valószínűleg lambda cserém lesz gondoltam lehet, hogy érdemes lenne a sport változatot megkockáztatni. A lényeg amiért nagyon tetszik, hogy van rajta egy 3 állású DIP kapcsoló normál/eco/sport állással. Így akár az utastérből tudom szabályozni a működését.
Tudom hogy az ilyen "tuning" cuccok kétes eredményt produkálnak, de azért kiváncsi lennék a véleményekre.
Kau:
A fejleményekre kiváncsi lennék, mert az enyémben is időnként ingadozik az alapjárat + 1-1,5 lityivel többet eszik mint kellene. Gondolom/remélem :) lambda hiba ez is.
pb_31-01-2005 09:18:54 // 1947
mindjárt megy mél.
pb_31-01-2005 09:15:09 // 1946
Nem lehet, hogy a kéziféked fagyott be?
ÁdidiGaga (il hempescattore)31-01-2005 09:14:33 // 1945
mati
leeresztőcsavarról nem tudok.
ja , elég kemény idők voltak a hétvégén.
elvileg nem szabadna befagyni,de gyakorlatilag már velem is
megesett.
először is tedd meleg helyre. Nekem anno denaturált szeszt
javasoltak a tankba önteni,bár szerintem az inkább megelőzés
jelleggel hatásos.
Szóval ha felenged a kicsike,mindenképpen önts bele,illetve ne
ott tankolj,ahol legutóbb :-)
mati31-01-2005 09:01:23 // 1944
Szombaton kiállítottam a garázsból az utcára, aztán vasárnap megpróbáltam beállni vele. Nem Ment! Olyan mintha elfagyott volna valami, mondjuk a tankban, mert nincs olyan nagy benzin szaga indításnál.
Mit tegyek? Valami ötlet? Van a tankon leeresztőcsavar?
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)31-01-2005 07:49:33 // 1943
Hát persze hogy érdekel ;) Minden érdekel. Mail megy privátban.
Köxx a nép nevében ;)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
551
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?