Forum >> Szerelőműhely

Wickey16-12-2004 20:09:58 // 936
Ne is mondd bakker, a GTV-vel még csakcsak elpöfögök 900rpm-el akár ötödikben is, de az a köcsög germán szartartály (a porsche) sebességfokozattól függetlenül 2000rpm alatt rángat. Dugózni jobb a gtv :-)) Nem kell valakinek egy patent porsche? Occsóér. :-PPP
Paco16-12-2004 19:24:09 // 935
Mert rosszul csinálod :) Én ilyenkor dugókban berakom valamelyik fokozatba (1-5ig attól függően milyen gyors a sor előttem) és alapjáraton elcsorgok 5 és 25 km/h között :)
giovanni16-12-2004 19:04:59 // 934
Ahogy mondod :) egy hossz dugós út után elfárad a vádlim :))
Paco16-12-2004 18:49:00 // 933
Nem is nagyon kell idegelnie magát, hisz ha jól értelmezem akkor magasan fog, tehát korán kiemel. Így biztos hogy tud váltani, nem arról van szó, hogy nem emel ki, és reccsen, hanem sokat kell a lábat mozgatni :) Az meg csak állóképesség kérdése :)
granturismo16-12-2004 15:14:32 // 932
Szerintem hallgass Paco-ra. Nem annyira gázos a helyzet még nálad. Ha kitapasztalod akkor lehet azzal még lehet jól váltani. Sajnos az én váltóm már túl van ezen.:(
giovanni16-12-2004 15:09:18 // 931
Akkor lehet hogy én siklottam át fölötte :))... mindenesetre köszi szépen legalább ezen nem idegelem magam..... inkább elgondolkodom a 3-asomon
Paco16-12-2004 15:03:41 // 930
Úgy emlékszem már akkor is válaszolt valaki, hogy nincs. Hidraulikus kulung, a hengerek ugyanott vannak, folyadék ugyanannyi van benne, a tárcsa vastagabb lett. Szerintem ugyanott kell fognia :)
granturismo16-12-2004 14:58:29 // 929
Giovanni TtK TtK-nál a pont! Kezdődő szinkron lesz az is.:-(( Ezeknek a boxer váltóknak a hűtés az egyik bajuk szerintem. Nem véletlen, hogy az 1.6-oson az alsó váltófedél is bordás. Dehát az édeskevés. Ádi Neked szerintem a váltóval nincs baj csak ha csavarodik a kocsi akkor a rudazat "helyezkedik" és ezért nem tudsz ilyenkor kapcsolni. A 146-ban bowdenes a váltó tehát ott nincs rudazat. Nálam független, hogy síkban áll vagy sem.
ÁdidiGaga (il hempescattore)16-12-2004 14:56:04 // 928
Paco bár azon múlna! de nem :-( 167e van benne, 160-nál cseréltem olajat.A csereperiódus elvileg 120e. Shell Spirax G ment bele. (monnyuk nem kizárt,hogy ez volt az első csere életében. 137e-rel vettem, eladó gondolta - "alig vagyunk túl a 120-on,én má' nem"- nálam meg beleszaladt a többi,mire ilyenekkel kezdtem foglalkozni :-(
granturismo16-12-2004 14:32:26 // 927
Stee :-)Na tényleg indexszel mi lett?
granturismo16-12-2004 14:31:06 // 926
Ezaz Pacokám! A nyelestengelycsapágy lesz az. Az is "szól" valóban. Már meg is vettem. Csak nem gondoltam, hogy a hármas nyávogást is az csinálhatja.
giovanni16-12-2004 14:29:49 // 925
Köszi ált így szoktam tenni csak néha elfelejtem és dugom vissza gyorsan hogy fogja a motorfék... Volna még1 kérdésem ami a múltkor elsikkadt megkérdezem mégegyszer hátha: Szóval kupplungot cseréltettem mert kökemény volt és nagyon fennt fogot meg néha már csúszott is... A csúszás és keménység megszűnt sőt vaj lett viszont ugyanúgy nagyon fennt fog van valamilyen manuális állítási lehetőség hogy lejebb fogjon?
Paco16-12-2004 14:08:14 // 924
Neked első lépcsőben csak egy váltóolajcserét javaslok :)
Paco16-12-2004 14:06:59 // 923
Hát igen. Sajnos ez ilyen. Az Alfa váltók "előnyei".... Lassabban kell betolni fokozatba. Lassan és egyenletesen. Egy idő múlva ráérez az ember. Ha meg nem akkor eleve kár magyarázni. :) Amúgy az a bibi, hogy a nehéz szinkrongyűrű miatt nem tudja elég korán felvenni a fordulatot.
Paco16-12-2004 14:02:35 // 922
Sőt nekem a V6 váltója is néha így viselkedik, megmakacsolja magát és dupla kuplung kell. Én már hozzászoktam, észre sem veszem. :)
Paco16-12-2004 14:00:55 // 921
Többen is leírták már én csak összefoglalom. A 146 ban úgy van megcsinálva a futómű, hogy a motor pont fölötte van, így a súlypontja kicsivel a tengely mőgé esik. Ez se jó, de jobbat nem lehetett kihozni belőle. :) Ezzel szemben a V6 szélesebb motor, és ha nem tették át a teljes futóművet előrébb (ehhez meg kellene nyújtani a kasztnit) akkor most a súlypont a tengely ELŐTT van. Ez elviszi a teljes futóműkarakterisztikát, és labilis lesz a gép egyenesfutása. Ezenkívül ez a motor jó pár kilóval nehezebb is, ettől komolyan orrnehéz lesz és a kanyarokban kész challenge lehet úton tartani. További baj, hogy ezek mellé a rossz tulajdonságok mellé van 200+ ló hajtási befolyás ami önmagában nem lenne gond, ha a futómű erre lenne tervezve. De nem erre van, hanem fele-háromnegyeekkora erőre, az eredeti, és szerintem kevesebb mint felére ebben az elkefét helyzetben. (ismét az a fránya futómű :) ) Szóval szerintem ezzel az autóval egy dolgot lehet csinálni. Kiállításra és találkozókra járni.... Ott diadalt arat.
Paco16-12-2004 13:53:45 // 920
Gőzöm sincs mi lehet az a nyávogás, ha a váltóból jön. De szerintem nem onnan, mert nekem a kuplungban a nyelestengely csapágy ad ugyanilyen hangot plusz kattog is hozzá :)
giovanni16-12-2004 13:37:28 // 919
Esküszöm jó ide betérni :)) Az ember mindíg jó híreket kap amiket adott esetben maga is tud de bízik másokban hátha megnyugtatják de sajnos nem :((
ÁdidiGaga (il hempescattore)16-12-2004 13:34:39 // 918
Giovanni nekem dettó ugyanez! a hátramenet-dolgot mintha a kasztni(vagy futómű?-)csavarodással lehetne összehozni? általában akkor csinálja,ha egyenentlen talajon áll a kocsi vagy ha pl, alászedett kormánnyal beállok parkolni és korrigálni kell hátra,de nem tudom egyenesbe kormányozni a többi nekem is titokzat! kettőbe fel hidegen akad vissza 3 néha reccsen sőt,van itt más is: 3-asban 3-4e között elkezd valami ciripelni,de ha a váltókart továbbtolom ameddig lehet ("előrefeszítem 3ba") akkor abbabhagyja. Gondolom ez valami külső rudazati porbléma lehet? a másik: 5. ben vagy 100/150 km után elkezd valami "nyüzsögni" a váltóban. Más gonddal nem jár,talán csak annyi,hogy a vissza 4-nél úgy kell kitépni 5.ből a kart :-(
TtK16-12-2004 13:26:53 // 917
Mert fölfelé váltásnál kicsi a fordulatszám-különbség. Üresből és visszaváltásnál meg viszonylag nagyobb. Nem akarlak elkeseríteni, de szerintem a 3-as szinkronod némi kihívásokkal küzd.
giovanni16-12-2004 13:20:36 // 916
2-ből 3-ba nem még ha elforgatom jó alaposan akkor sem. Csak üresből vagy visszagangngnál jelentkezik a reccs..
Stee14616-12-2004 13:03:30 // 915
Köszi, a héten ez a második rugós problémám. :)))))
granturismo16-12-2004 12:56:53 // 914
giovanni és ha simán 2-ből váltasz 3-ba akkor nem reccsen sosem?
granturismo16-12-2004 12:54:42 // 913
Ez igaz, de a V6 azért járáskultúrában más. Azt nem lehet 2db kiegyenlítőtengellyel pótolni szerintem.
granturismo16-12-2004 12:52:49 // 912
Ennek a boxer váltónak a precíz beállítása elég szőrözős munka. Miért gondolom úgy, hogy ezt elhanyagolják a gyárban. A trehány összeszerelésre amúgyis számos példát tudok mondani.
..16-12-2004 12:50:27 // 911
Akkor marad az utólagos turbosítás:)És akkor a súly sem nő jelentősen, és odaver minden GTV-t:))) (na jó majdnem minden GTV-t) :))
granturismo16-12-2004 12:41:27 // 910
Nemtudom a súlyelosztása milyen lehet. Szerintem iszonyat orrnehéz
giovanni16-12-2004 12:41:02 // 909
Ha jól tudom a GTV V6TB ami a donor volt is első kerekes és vezettem már néhányszor de nem éreztem vezethetetlennek... persze tudom hogy ott tök más a futomű karakterisztika de gondolom ebben sem a gyári van...
granturismo16-12-2004 12:38:58 // 908
Az a baj, hogy tudtommal a németeknél nem kell átvezetni a motorcserét a forgalmiban. Nálunk viszont megkövetelik. Ha be is tudod hozni, a KPM vizsgán kiderülne hogy nem stimmel a motorszám, lehetne alkatrésznek vizsgáztatni. Ráadásul még a motor alapadatai sem stimmelnek. Valszeg mindenki fázik ennek a motorcserének a hivatalos oldalától. Még a németek is.
giovanni16-12-2004 12:38:20 // 907
granturismo A 2-esem nekem hálistennek jó viszont a rüki ugyanezt produkálja. A hármassal viszont olyan gondom van hogy ha üresből tolom be mondjk 60 fölött hogy motorfékezzek na akkor reccsen iszonyatosat az mitől lehet???
TtK16-12-2004 12:36:43 // 906
200+ ló az első keréken, ráadásul jó orrnehéz is a gép. Valszeg igaza van Paconak. Daninak jó lenne, mert egyenesen gyorsulni biztos állatul tud, de a kanyarodással már valszeg gondok lennének.
TtK16-12-2004 12:34:50 // 905
A hátramenet a TS váltónál pont ugyanígy működik, hogy leírtad. És nem csak nekem, többen írták már a fórumba. Szóval ez nem bug, hanem feature. :)
..16-12-2004 12:34:50 // 904
Paco, miért lenne vezethetetlen?Nemkötözködök, tényleg érdekel. Amúgy szvsz, sokba kerülne nagyon, hiszen az egész elejét át kell szabni (motortartó pontok, stb.)Olcsóbb,ha egy Ti-t utólag turbosítasz.
count M16-12-2004 12:32:30 // 903
Lehet hogy használhatatlan, meg nem lehet behozni, de... azért szép látvány. :))) r.cM
giovanni16-12-2004 12:31:47 // 902
Paco granturismo.. Már beszéltem vele gondolom egyikötőket sem lep meg hogy Germán az arc :)) Azért akarja eladni mert mást akar építeni állítólag.... Hogy miért nem tudja eladni? - nem tudom pedig nem is tartja sokra... TÜV vizsgája van de gondolom azt lobogtathatnám a KPM-nél :)) Egyébként miért vezethetetlen?
granturismo16-12-2004 12:22:30 // 901
Jaja. Meg azt is kérdezd meg miért nem tudja eladni ilyen régóta. Szerintem hivatalosan nem tudnád behozni.
granturismo16-12-2004 12:15:19 // 900
brien Érdekes hiba. Nekem tuti szinkronos a kettesem, de nekem hidegen-melegen egyformán csinálja. A váltó olajcserén túl vagyok. Gyárilag Tutela W90MDA volt benne a cserekor Tutela ZC75Synth került bele. Ettől a hideg kapcsolhatóság sokat javult, de a 2-es reccsenése nem. Persze ha "érzéssel" váltok akkor nem reccsen. Ami nálam katasztrofális az a hátramenet. Van mikor egyszerűen nem lehet kapcsolni. Ilyenkor még egyszer ki kell nyomni a kuplungot, de nem szabad rögtön akkor sem hátramentbe húzni hanem várni kell kb 2 másodpercet és utána már simán megy, ha nem várok hatalmasat reccsen. Van még itt egy érdekesség. Ha a hármast kapcsolom és nem lendületesen megyek hanem finoman, akkor a hármas kapcsolásakor van egy ilyen halk hang a váltóból: "nyaaaaaaa" ahol az "aaaaaaaa" rész az folyamatosan mélyül majd elhallgat. (ez elég naturalisztikus lett:-)) kb. 1-1.5 mp ig hallható. Tempós haladáskor ez nincs. Ez mi lehet? 3-as szinkron is halódik esetleg? Paco eseteleg tipped? A váltót majd tavasszal tervezem csinálni. addig gyűjtőm a hozzávalókat. Kíváncsi leszek ha az eredeti beállításokkal lesz összetéve+ami kell cserélve utána milyen lesz. Mert lehet jó. Mentem Alfabu boxerével. Az pedig 94-es, a legelső darabok egyike, de ha az enyém váltója olyan lenne mint azé, semmi panaszom nem lenne. Azon kívül a 33-asom váltójával is meg voltam elégedve.
Paco16-12-2004 12:05:58 // 899
Ez a V6TB motor szóval ha meg is csinálja valaki készülj fel rá,, hogy drága lesz, és vezethetetlen. Kérdezd meg a tulajt miért eladó a gép :)
giovanni16-12-2004 11:53:49 // 898
Szerintetek???

szemből motortér

Ki csinálja ezt meg nekem??? és mennyiért?
Jah nem Fake... eladó az autó csak szerintem így nehéz lenne behozni....
granturismo16-12-2004 11:44:31 // 897
stee A hamutartót ki kell szedni.:-( Egy ilyen kilincses-rugós mechanizmus az akadt ki. Ha szétszeded, látni fogod hogyan működik. Egy kis fémstift van benne, azt ki kell nyomni (pld egy vékony szeggel) utána szét lehet pattintani. A kis kilincset én laposfogóval kicsit kintebb hajlítottam így már nem akad ki.
Paco16-12-2004 10:59:34 // 896
Jó kérdés. Ha jobbra rántásnál nem kopog akkor nem valószínű. Szerintem nézz alá, másképp nem megy, tippelni nem nagyon érdemes
brien16-12-2004 10:01:17 // 895
Na, ma reggel sikerült megnézetnem egy váltóspecialistával. Első körben olajcsere, (hátha megszűnik a problema - mint utolsó reménysugár a ködben) de 80% hogy szinkrongyűrű...ha az utóbbi, akkor az autó kényszerpihenőn lesz egy pár hónapig...ennyi...:(
TtK16-12-2004 09:24:56 // 894
Alfisti! Kopogás jön jobboldalról előlről. Akkor, ha az autó egyenesen (de inkább jobbra) megy és átrántom a kormányt balra. Normál közlekedésnél nemigen hallani. Kátyúkon sem szól. Mi lehet? Körmányösszekötő gömbfej?
Stee14616-12-2004 09:23:56 // 893
Hali All! A 146-osomban egyik pillanatról a másikra nem csukódik be a hamuzó. Tudom nem egy nagy katasztrófa, de mivel én erős bagósként gyorsan telerakom, így nem ártana becsukni időnként. :)))) Valahol olvastam hogy ez gyakori hiba "mifelénk"(145-146 ban). Meg lehet valahogy gyógyítani?
Punisher15-12-2004 16:55:09 // 892
Ne aggódj, én meg lengőkart veszek magamnak karácsonyra, miután megfejtettük, hogy görbe.
brien15-12-2004 15:30:13 // 891
Ehhe...megnyugtattak...csak egy új váltó kell :) Úgy néz ki, hogy szinkrongyűrű problema...ez jól esik így karácsony előtt :( Egy szétszedett váltó kb. 2 hónapig lesz jó, olajcserével együtt.
Paco15-12-2004 13:06:04 // 890
btw: Mijaz, hogy 601? Trabant a szakmád? :)) Nem. :) 601 : Elektronikai műszerész. És mi az én szakmaszámom? (okl. villamosmérnök = ?) Így semmi. Szakmaszám a szakmunkásképzettséghez jár, ha gimnáziumból mentél csak felsőfokúd van az nem jár szakképesítéssel. (Röhelyes, de így van) Pl nekem is a szakmám a fentebb említett elektronikai műszerész, hiába van gépész diplomám.
TtK15-12-2004 12:43:55 // 889
Közben rájöttem: Szerinted a kontakt boolean. Szerintem meg real. Nézőpont kérdése. :)
TtK15-12-2004 12:42:19 // 888
A kontakt definíciója az, hogy van. De milyen? Ha rossz a kontakt, akkor hibás >> kontakthiba. Csakazértis! :PP btw: Mijaz, hogy 601? Trabant a szakmád? :)) És mi az én szakmaszámom? (okl. villamosmérnök = ?) A beöntést most az egyszer megúsztad. Mert ötletesen kivágtad magad. :)
norbee15-12-2004 12:37:54 // 887
Most akkor mivan? Van kontakt, vagy nincs kontakt? De ha nincs kontakt, akkor mé van kontaktspré? Olyan spré nem lehet ami nincs. Vagy mi van má...:)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.