Forum >> Szerelőműhely
TtK16-12-2004 12:34:50 // 905
A hátramenet a TS váltónál pont ugyanígy működik, hogy leírtad. És nem csak nekem, többen írták már a fórumba. Szóval ez nem bug, hanem feature. :)
..16-12-2004 12:34:50 // 904
Paco, miért lenne vezethetetlen?Nemkötözködök, tényleg érdekel.
Amúgy szvsz, sokba kerülne nagyon, hiszen az egész elejét át kell szabni
(motortartó pontok, stb.)Olcsóbb,ha egy Ti-t utólag turbosítasz.
count M16-12-2004 12:32:30 // 903
Lehet hogy használhatatlan, meg nem lehet behozni, de... azért szép látvány. :)))
r.cM
giovanni16-12-2004 12:31:47 // 902
Paco granturismo..
Már beszéltem vele gondolom egyikötőket sem lep meg hogy Germán az arc :)) Azért akarja eladni mert mást akar építeni állítólag.... Hogy miért nem tudja eladni? - nem tudom pedig nem is tartja sokra... TÜV vizsgája van de gondolom azt lobogtathatnám a KPM-nél :))
Egyébként miért vezethetetlen?
granturismo16-12-2004 12:22:30 // 901
Jaja.
Meg azt is kérdezd meg miért nem tudja eladni ilyen régóta. Szerintem hivatalosan nem tudnád behozni.
granturismo16-12-2004 12:15:19 // 900
brien
Érdekes hiba. Nekem tuti szinkronos a kettesem, de nekem hidegen-melegen egyformán csinálja. A váltó olajcserén túl vagyok. Gyárilag Tutela W90MDA volt benne a cserekor Tutela ZC75Synth került bele. Ettől a hideg kapcsolhatóság sokat javult, de a 2-es reccsenése nem. Persze ha "érzéssel" váltok akkor nem reccsen. Ami nálam katasztrofális az a hátramenet. Van mikor egyszerűen nem lehet kapcsolni. Ilyenkor még egyszer ki kell nyomni a kuplungot, de nem szabad rögtön akkor sem hátramentbe húzni hanem várni kell kb 2 másodpercet és utána már simán megy, ha nem várok hatalmasat reccsen.
Van még itt egy érdekesség. Ha a hármast kapcsolom és nem lendületesen megyek hanem finoman, akkor a hármas kapcsolásakor van egy ilyen halk hang a váltóból: "nyaaaaaaa" ahol az "aaaaaaaa" rész az folyamatosan mélyül majd elhallgat. (ez elég naturalisztikus lett:-)) kb. 1-1.5 mp ig hallható. Tempós haladáskor ez nincs. Ez mi lehet? 3-as szinkron is halódik esetleg? Paco eseteleg tipped?
A váltót majd tavasszal tervezem csinálni. addig gyűjtőm a hozzávalókat. Kíváncsi leszek ha az eredeti beállításokkal lesz összetéve+ami kell cserélve utána milyen lesz. Mert lehet jó.
Mentem Alfabu boxerével. Az pedig 94-es, a legelső darabok egyike, de ha az enyém váltója olyan lenne mint azé, semmi panaszom nem lenne. Azon kívül a 33-asom váltójával is meg voltam elégedve.
Paco16-12-2004 12:05:58 // 899
Ez a V6TB motor szóval ha meg is csinálja valaki készülj fel rá,, hogy drága lesz, és vezethetetlen. Kérdezd meg a tulajt miért eladó a gép :)
giovanni16-12-2004 11:53:49 // 898
granturismo16-12-2004 11:44:31 // 897
stee
A hamutartót ki kell szedni.:-( Egy ilyen kilincses-rugós mechanizmus az akadt ki. Ha szétszeded, látni fogod hogyan működik. Egy kis fémstift van benne, azt ki kell nyomni (pld egy vékony szeggel) utána szét lehet pattintani. A kis kilincset én laposfogóval kicsit kintebb hajlítottam így már nem akad ki.
Paco16-12-2004 10:59:34 // 896
Jó kérdés. Ha jobbra rántásnál nem kopog akkor nem valószínű. Szerintem nézz alá, másképp nem megy, tippelni nem nagyon érdemes
brien16-12-2004 10:01:17 // 895
Na, ma reggel sikerült megnézetnem egy váltóspecialistával.
Első körben olajcsere, (hátha megszűnik a problema - mint utolsó reménysugár a ködben) de 80% hogy szinkrongyűrű...ha az utóbbi, akkor az autó kényszerpihenőn lesz egy pár hónapig...ennyi...:(
TtK16-12-2004 09:24:56 // 894
Alfisti!
Kopogás jön jobboldalról előlről. Akkor, ha az autó egyenesen (de inkább jobbra) megy és átrántom a kormányt balra. Normál közlekedésnél nemigen hallani. Kátyúkon sem szól. Mi lehet? Körmányösszekötő gömbfej?
Stee14616-12-2004 09:23:56 // 893
Hali All!
A 146-osomban egyik pillanatról a másikra nem csukódik be a hamuzó.
Tudom nem egy nagy katasztrófa, de mivel én erős bagósként gyorsan telerakom, így nem ártana becsukni időnként. :))))
Valahol olvastam hogy ez gyakori hiba "mifelénk"(145-146 ban).
Meg lehet valahogy gyógyítani?
Punisher15-12-2004 16:55:09 // 892
Ne aggódj, én meg lengőkart veszek magamnak karácsonyra, miután megfejtettük, hogy görbe.
brien15-12-2004 15:30:13 // 891
Ehhe...megnyugtattak...csak egy új váltó kell :)
Úgy néz ki, hogy szinkrongyűrű problema...ez jól esik így karácsony előtt :(
Egy szétszedett váltó kb. 2 hónapig lesz jó, olajcserével együtt.
Paco15-12-2004 13:06:04 // 890
btw: Mijaz, hogy 601? Trabant a szakmád? :))
Nem. :)
601 : Elektronikai műszerész.
És mi az én szakmaszámom? (okl. villamosmérnök = ?)
Így semmi. Szakmaszám a szakmunkásképzettséghez jár, ha gimnáziumból mentél csak felsőfokúd van az nem jár szakképesítéssel. (Röhelyes, de így van)
Pl nekem is a szakmám a fentebb említett elektronikai műszerész, hiába van gépész diplomám.
TtK15-12-2004 12:43:55 // 889
Közben rájöttem: Szerinted a kontakt boolean. Szerintem meg real. Nézőpont kérdése. :)
TtK15-12-2004 12:42:19 // 888
A kontakt definíciója az, hogy van.
De milyen? Ha rossz a kontakt, akkor hibás >> kontakthiba.
Csakazértis! :PP
btw: Mijaz, hogy 601? Trabant a szakmád? :))
És mi az én szakmaszámom? (okl. villamosmérnök = ?)
A beöntést most az egyszer megúsztad. Mert ötletesen kivágtad magad. :)
norbee15-12-2004 12:37:54 // 887
Most akkor mivan? Van kontakt, vagy nincs kontakt? De ha nincs kontakt, akkor mé van kontaktspré? Olyan spré nem lehet ami nincs. Vagy mi van má...:)))
norbee15-12-2004 12:36:18 // 886
Hehehe... Száll a kacsa a fészkére... :))))))
Paco15-12-2004 12:16:45 // 885
Jut eszembe amúgy se fenyegess engem a rendelővel , mert van ott agy jelenség akivel mindenki jóba akar lenni, mert bár a ranglétra alján található kurva nagy a hatalma. Biztos hallottál már róla. A Kacsásember az :-)
Paco15-12-2004 12:13:47 // 884
Nem. :))
Két szmájlival írtam, így nem jár beöntés :o)
Szal engem másképp tanítottak /szakmaszám 601 :)/ . Nálunk vagy volt érintkezés aminek persze volt ellenállása, /ezt lehetett javítani kontaktsprével/, vagy nem volt. A kontakt definíciója az, hogy van. H anincs akkor legfeljebb szakadás lehet a helyén :) Az általad említet eset a "borzalmasan jó" meg az "egyszerűen bonyolult" kategória.
Vagy másképp fogalmazva: Szerinted a hibás a kontakt= kontakthiba ~ tehát az az állapot amikor hol van érintkezés hol nincs.
Ennek mintájára a hibás a motor= motorhiba ~ tehát az az állapot amikor hol van motor hol nincs? :-P
norbee15-12-2004 12:07:39 // 883
brien
vazze, 3-an is válaszoltak. :) De ha boxerspecialista kell a váltódhoz, itt van egy: 061-2904056 Ber-Do
TtK15-12-2004 11:54:49 // 882
Volt. :)
Komolyan: szerintem meg van kontakthiba. Azt az állapotot jelöli, mikor hol van érintkezés, hol meg nincs. Hibás a motor ~ Motorhiba; Hibás a kontakt ~ kontakthiba. Nem?
(Ha beírod, hogy "nem" egy szmájlival, intézek neked egy beöntést a rendelőintézetben! :))))) )
brien15-12-2004 11:32:27 // 881
Senki többet 3x? :)
Csak úgy tolonganak a szerelők, akik alig várják, hogy hozzányúlhassanak a boxeremhez :D
norbee15-12-2004 09:22:13 // 879
Paco
Lúszaft! :))) Hideg van! :)))
TtK15-12-2004 09:06:09 // 878
Kontakthibaaa!
Kontakthibaaa!
Kontakthibaaa!
:PPPPP
brien15-12-2004 09:02:00 // 876
Vagy vigyem DCS/Italauto Bt.? :) Vagy ilyen "piti" ügyekkel nem foglalkoznak? :)
Mert az SPQR és egyéb hasonlókat felejtsétek el :D
brien15-12-2004 08:51:21 // 875
Ezt a távtartót sejtettem...a cikkszámokat meg inkább hagyjuk is...a múltkor ablaktörlő lapátot kerestek ki nekem cikkszám, motorszám és alvázszám alapján :)
Azóta se tudtam feltenni :D
ui.: akkor tud valaki egy megbízható szerelőt, aki nem fogja azt mondani a boxer láttán, hogy "hú, baz+, inkább vidd innen" ? :D
Paco15-12-2004 08:47:53 // 874
Ráadásul a boxerváltók tipushibája az 1-2 nehéz váltása, 33-ban ez ideig óráig javítható volt a váltó pontos összeszerelésével, és a váltórudazatban levő múanyag távtartó alátétek cseréjével (utána újra és újra) Valami 25-30 db kis bizbasz, filléres tételek, de ki fogja neked cikkszám alapján kikeresni? :)
És szerintem is vidd el inkább egy MEGBÍZHATÓ szerelőhöz....
brien15-12-2004 08:44:59 // 873
Oks...köszi...csak akkor mondjatok egy jó szerelőt is :)
Wickey15-12-2004 08:43:04 // 872
Az olajcsere nem hulyeseg, de akkor mar ne te csinald, hanem vidd el valahova (vagy valakihez) valtorudazat allitasra/allapotfelmeresre. Valszeg az maszott el, vagy kopott ki. Az olaj anyagara nem huzos, 4-5 ezer forint, szvsz mindenkepp megeri lecserelni, hamar a valto kornyeken buzeraltok.
brien15-12-2004 08:40:11 // 871
Üdv Mindenkinek!
Sürgős segítség kellene :)
145 1.6 boxerhez, van valakinek robbantott ábrás rajza a váltóról, /merthogy műszaki analfabéta vagyok :)/ ugyanis olajat kellene önteni/cserélni a váltómba...bár az is lehet, hogy nem az a gond...az 1-es 2-est csak hidegen veszi be, mihejst melegszik egy kicsit már akad, kicsit olyan mintha elmászott volna a váltókulissza, valamibe megakad, de recsegni nem recseg, és a többi fokozatot simám veszi.
Van valakinek valami ötlet...ja, a váltóolajat akkor is kicserélem, az már nem oszt-nem szoroz :)
Köszike
Paco15-12-2004 08:36:20 // 870
Világít vagy parázslik?
Paco15-12-2004 08:35:51 // 869
Megölöm. Isten bizony megölöm.... :)
Kontaktspray létezik, meg kontakt is. Kontakthiba nem létezik, mert vagy van kontakt, vagy nincs, de a kettő együtt nem megy. :)))
Dehogynem szeded szét. Csak egy jó kis behalás kell hozzá, és úgy fogoz babrálni mint egy kisangyal :-P
norbee14-12-2004 09:42:54 // 868
Paco
Igen. Két leállás között jönnek a manók, és valamit átkapcsolnak, mert egszer világít menet közben, egyszer meg nem. :)
norbee14-12-2004 09:42:06 // 867
Bandi
Tudom, de nem volt kéznél a jó kis kontakt (jaj, kimondtam, bocs Paco! :) ) spray-m. Má sz*rok bele, kimértem, 13,9-et lead menet közben, az akksin is megvan mindig minimum a 12,6-8. Majd kicseréljük a fesszabályzót, és akkor megtisztítgatom megint, mégegyszer én már szét nem szedem ebben a hidegben! :)
András bácsi13-12-2004 17:49:11 // 866
A WD-40 tud érdekes dolgokat produkálni... Nem tudom mi az összetétele, de mintha vezetőként dolgozna. Érdemes a felesleget jól eltörölgetni, vagy helyette valami gyorsan párolgó kontaktsprayt használni.
A.
Paco13-12-2004 16:50:36 // 865
Ezt kifejtenéd érthetőbben? :)
norbee13-12-2004 15:02:03 // 864
vazz, és kiröhög... :PPP
granturismo13-12-2004 14:54:15 // 863
Még azóta parázsolgat?:-)
norbee13-12-2004 14:33:38 // 862
Paco
Az a probléma, hogy még mindig nem csináltam semmit a generátornak, illetve fogtam, és megpucoltam az érintkezéseit WD-40-el. Azóta egyfolytában parázslik gyújtástól gyújtásig, kövtkező gyújtásráadásnál meg semmi... :))
Paco13-12-2004 13:02:09 // 861
Csak egy javaslat. Habosított gumi a szentem, és egy rúdra van ráhúzva. Tehát ha velül húzod akkor csak jobban rászorul. Alulról kell felfelé tolni, akkor jön csak :)
Paco13-12-2004 12:54:54 // 860
Ja, és hozzátenném, hogy ez csak szakadás esetén érvényes :) Ha az a probléma, hogy a megzakkant szigetelés miatt letestel időnként a tyúkbél, akkor a hiba felfedezésének a helyes módszere a szemrevételezésés vizsgálat.
És mindez arra vonatkozik, ha a hiba időszakos, mert ha állandó, akkor egy sima műszerrel is ki lehet mérni. :-P
Paco13-12-2004 12:51:07 // 859
Úgy, hogy kicseréled egy jóra és megjavul. :)
Amúgy meg átkötéssel. Ideiglenesen áthidalod egy másik deróttal a gyanus szakaszt, és ha elmúlik a hibajelenség akkor ott a bibi.
Ha elhallgat 1km után akkor akkor már készítheted a pénztárcádat. Egyre jobban fog nyikorogni. Csere.
Stee14612-12-2004 20:11:14 // 857
Köszi holnap kipróbálom, utána referálok.
Tresor12-12-2004 18:53:09 // 856
Éljen! Elkészült az autóm! Dízeles hangnak nyoma sincs! Csak a gyönyörű Boxer duruzsolását hallom. Remélem egy darabig nem lesz több gondom.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
556
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?