Forum >> Szerelőműhely

Paco17-12-2004 15:27:00 // 963
Ha így rá van csavarozva akkor tutira egyben van mert nem bontottam meg. Szerintem először kukkoljátok meg, és ha nem javítható akkor szívesen felajánlom hasznosításra az enyémet.
granturismo17-12-2004 15:17:29 // 962
Giovanni
Gyere csak nyugodtan, beszéljük meg.
Térjünk át a probléma mailben történő megvitatására.:-)
Paco
Rajta van a hidro-aggregáton. Gondolom a 155-ön is vagy ott nem?
Az első képen már a hült helyét látod, mert már ott leszereltem.:-)
Beépítve nem nagyon lehet látni, mert van rajta egy burkolat.
Paco17-12-2004 14:42:14 // 961
Persze, semmi akadálya, csinálhatunk biznicet ha az neked jó :) Csak nekem is jó legyen :-P
Paco17-12-2004 14:41:11 // 960
Azt tudom, hogy az az ABS hidraulikája, csak azt nem tudtam, hogy rá van-e gyógyítva az elektronika, vagy máshol leledzik? :)
giovanni17-12-2004 14:40:36 // 959
Tényleg? az nagy segítség lenne mert én sajnos olyan helyen lakom ahol nincs garázs - így az utcán szoktam ekecselni a vasat és nem egyszer így is hülyének néznek a környékenlakók hogy fetrengek a kocsi alatt.... vagy derékig eltűnök benne....
granturismo17-12-2004 14:32:11 // 958
Nálam megnézhetjük.
giovanni17-12-2004 14:28:48 // 957
Ne zsongíts :))) akkor lecsekkolom és ha igen és te is úgy gondolod csinálhatnánk biznicet... sőt nincs kedve/helye valakinek segíteni lecsekkolni?
granturismo17-12-2004 14:21:28 // 956
Azaz. Az lesz az. Giovanni! Itt az embered! :-))
Paco17-12-2004 14:12:53 // 955
Ha a második képen baloldalt levő hasábra rá van építve az elektronika akkor nekem olyan kompletten megvan még az előző 155-ből.
granturismo17-12-2004 13:43:14 // 954
Hát ABS elektronikát még csak csak lehet bontottan találni, de kábelkorbácsot nehezebb. Általában a kábelek, kárpitelemek a kukában végzik.:-((
giovanni17-12-2004 13:32:21 // 953
Jah ami lemaradt.. a betét textar lesz...
giovanni17-12-2004 13:28:29 // 952
Hát igazából nincs is sok kölönbség csak a méretben..... A márkát pontosan megmondom majd ha hazamentem mert otthon van a doboz és elfelejtettem :)))) ebből is látszik milyen nagynevű gyártó csinálta :) mind1 remélem beválik... ABS hát én személyszerint nem láttam Jánosék nézték meg és azt mondták hogy lehet hogy a korbácsrész is megadta magát meg azt is mondták hogy lehet hogy meg lehetne javítgatni de szerintük jobb a csere.. az az igazság hogy én nem merném kivenni csak megbontottam... szemrevételeztem és persze semmit nem láttam - ennél kisebb dolgokat megcsinálgatok de ez nekem asszem sok lenne....
granturismo17-12-2004 12:47:54 // 951
Höhö. Hát nem nagyon látok különbséget első és hátsó között.:-)
Ez igen. És milyen márka ez? Tarox? És milyen betét lesz hozzá?

Ugyanaz az ABS-ed mint nekem.
Hát ha valóban a steckernél rossz akkor imádkozz, hogy nehogy a kábel dugó (kábelkorbács) része legyen a rossz, mert az is szívás... De azért szerintem ne vegyél még vezérlőegységet sem. Vagy konkrétan már ki lett véve, megvizsgálva és azután mondták? Mert és is arra gondoltam amit a János mondott neked, aztán mégsem az volt a baj, meg tudtam ezt is javítani.
Az egyik relé lába szakadt le. Nekem legalábbis ez volt. A lényeg, bár úgy néz ki, de a relét NEM lehet kihúzni a foglaltból!! Ponthegesztve van! (Amíg tartott) Made in Germany.:-)
Nyomok pár képet.
giovanni17-12-2004 12:22:43 // 950
Tárcsák minnyá megkeresem a képet róla..
Alvázszám: ZAR93000004077290
Szamosiék azt mondták hogy az elektromos része álíítólag korábban lehúzhatták a stekkert és rosszul tették vissza... és víz került be és szétrohadt minden...

Ja meg is van a tárcsa:

első hátsó
granturismo17-12-2004 12:05:41 // 949
Milyen tárcsákat vettél? Szerintem ugyanolyan 2E ABS-ed lesz mint nekem. Az elektronikus része vagy a hidraulikus része feküdt meg? Küldjél egy alvázszámot légyszi.
giovanni17-12-2004 11:42:39 // 948
Ez nem hangzik túl jól :(, lehet egyenlőre hagyom az egészet majd ha elkezd csúszni újra előveszem a dolgot..... Úgyis most inkább egy teljes fékfelújítás van priorizálva..... új tárcsák betétek megvannak már csak egy ABS-vezérlőt kéne olcsón találnom mert az előző tulaj gondoskodásának köszönhetően szétrohadt az egész... Igaz lehet én vagyok a láma mert már találtam bontóban de nem tudom jó-e?? mert az enyémen sehol nem lelem a BOSCH-számot az hol lehet?
granturismo17-12-2004 11:14:26 // 947
Szét kell szedni, igen. Próbáltam neki kézzel beigazítani, de lehetetlen. Meg sem moccant.
Paco17-12-2004 10:27:05 // 946
Hmmm.... Igen. Féknél már láttam ilyen hibát, kuplungnál még nem, de előfordulhat. Sajnos az ellenőrzéshez szét kell szedni :(
giovanni17-12-2004 08:19:45 // 945
Banya granturismo Köszi majd utána járok a dolognak... Robbantott nő? - lehet hogy öngyilkos terrorista? Mindegy ha jól néz ki :)
granturismo17-12-2004 08:10:22 // 944
Esetleg megfejelhetnéd valami jónővel, szerelőoverálban. Robbantott nővel? Akkor az valami bomba nő leszt:-)))
granturismo17-12-2004 08:07:38 // 943
Giovanni Tényleg a munkahenger rúdja belemegy teljesen a munkahengerbe, nem áll ferdén? Alfabu autóján láttam pld. Az elvileg okozkat ilyet.
Barni14716-12-2004 22:57:22 // 942
A munkahenger rúdját lehet cserélgetni valami hasonló darabbal. vagy rövidebbet vagy hosszabbat rax bele, igénytől függően , esetleg engedsz egy kis levegőt a rendszerbe :-)
Robi16-12-2004 20:55:22 // 941
Ez például egy egész jó ötlet. Esetleg megfejelhetnéd valami jónővel, szerelőoverálban. :)
Paco16-12-2004 20:50:04 // 940
Linkeljek be egy robbantott V6 vezérlést? :-P
Robi16-12-2004 20:47:42 // 939
Közeleg az 1K! Félek tőle, hogy nem leszek netközelben, úgyhogy legyetek szívesek, és méltó módon ünnepeljétek meg! :)
Wickey16-12-2004 20:47:26 // 938
Inkább az autót :-)
Paco16-12-2004 20:24:39 // 937
Cseréld ki a gyertyakábeleket. :)
Wickey16-12-2004 20:09:58 // 936
Ne is mondd bakker, a GTV-vel még csakcsak elpöfögök 900rpm-el akár ötödikben is, de az a köcsög germán szartartály (a porsche) sebességfokozattól függetlenül 2000rpm alatt rángat. Dugózni jobb a gtv :-)) Nem kell valakinek egy patent porsche? Occsóér. :-PPP
Paco16-12-2004 19:24:09 // 935
Mert rosszul csinálod :) Én ilyenkor dugókban berakom valamelyik fokozatba (1-5ig attól függően milyen gyors a sor előttem) és alapjáraton elcsorgok 5 és 25 km/h között :)
giovanni16-12-2004 19:04:59 // 934
Ahogy mondod :) egy hossz dugós út után elfárad a vádlim :))
Paco16-12-2004 18:49:00 // 933
Nem is nagyon kell idegelnie magát, hisz ha jól értelmezem akkor magasan fog, tehát korán kiemel. Így biztos hogy tud váltani, nem arról van szó, hogy nem emel ki, és reccsen, hanem sokat kell a lábat mozgatni :) Az meg csak állóképesség kérdése :)
granturismo16-12-2004 15:14:32 // 932
Szerintem hallgass Paco-ra. Nem annyira gázos a helyzet még nálad. Ha kitapasztalod akkor lehet azzal még lehet jól váltani. Sajnos az én váltóm már túl van ezen.:(
giovanni16-12-2004 15:09:18 // 931
Akkor lehet hogy én siklottam át fölötte :))... mindenesetre köszi szépen legalább ezen nem idegelem magam..... inkább elgondolkodom a 3-asomon
Paco16-12-2004 15:03:41 // 930
Úgy emlékszem már akkor is válaszolt valaki, hogy nincs. Hidraulikus kulung, a hengerek ugyanott vannak, folyadék ugyanannyi van benne, a tárcsa vastagabb lett. Szerintem ugyanott kell fognia :)
granturismo16-12-2004 14:58:29 // 929
Giovanni TtK TtK-nál a pont! Kezdődő szinkron lesz az is.:-(( Ezeknek a boxer váltóknak a hűtés az egyik bajuk szerintem. Nem véletlen, hogy az 1.6-oson az alsó váltófedél is bordás. Dehát az édeskevés. Ádi Neked szerintem a váltóval nincs baj csak ha csavarodik a kocsi akkor a rudazat "helyezkedik" és ezért nem tudsz ilyenkor kapcsolni. A 146-ban bowdenes a váltó tehát ott nincs rudazat. Nálam független, hogy síkban áll vagy sem.
ÁdidiGaga (il hempescattore)16-12-2004 14:56:04 // 928
Paco bár azon múlna! de nem :-( 167e van benne, 160-nál cseréltem olajat.A csereperiódus elvileg 120e. Shell Spirax G ment bele. (monnyuk nem kizárt,hogy ez volt az első csere életében. 137e-rel vettem, eladó gondolta - "alig vagyunk túl a 120-on,én má' nem"- nálam meg beleszaladt a többi,mire ilyenekkel kezdtem foglalkozni :-(
granturismo16-12-2004 14:32:26 // 927
Stee :-)Na tényleg indexszel mi lett?
granturismo16-12-2004 14:31:06 // 926
Ezaz Pacokám! A nyelestengelycsapágy lesz az. Az is "szól" valóban. Már meg is vettem. Csak nem gondoltam, hogy a hármas nyávogást is az csinálhatja.
giovanni16-12-2004 14:29:49 // 925
Köszi ált így szoktam tenni csak néha elfelejtem és dugom vissza gyorsan hogy fogja a motorfék... Volna még1 kérdésem ami a múltkor elsikkadt megkérdezem mégegyszer hátha: Szóval kupplungot cseréltettem mert kökemény volt és nagyon fennt fogot meg néha már csúszott is... A csúszás és keménység megszűnt sőt vaj lett viszont ugyanúgy nagyon fennt fog van valamilyen manuális állítási lehetőség hogy lejebb fogjon?
Paco16-12-2004 14:08:14 // 924
Neked első lépcsőben csak egy váltóolajcserét javaslok :)
Paco16-12-2004 14:06:59 // 923
Hát igen. Sajnos ez ilyen. Az Alfa váltók "előnyei".... Lassabban kell betolni fokozatba. Lassan és egyenletesen. Egy idő múlva ráérez az ember. Ha meg nem akkor eleve kár magyarázni. :) Amúgy az a bibi, hogy a nehéz szinkrongyűrű miatt nem tudja elég korán felvenni a fordulatot.
Paco16-12-2004 14:02:35 // 922
Sőt nekem a V6 váltója is néha így viselkedik, megmakacsolja magát és dupla kuplung kell. Én már hozzászoktam, észre sem veszem. :)
Paco16-12-2004 14:00:55 // 921
Többen is leírták már én csak összefoglalom. A 146 ban úgy van megcsinálva a futómű, hogy a motor pont fölötte van, így a súlypontja kicsivel a tengely mőgé esik. Ez se jó, de jobbat nem lehetett kihozni belőle. :) Ezzel szemben a V6 szélesebb motor, és ha nem tették át a teljes futóművet előrébb (ehhez meg kellene nyújtani a kasztnit) akkor most a súlypont a tengely ELŐTT van. Ez elviszi a teljes futóműkarakterisztikát, és labilis lesz a gép egyenesfutása. Ezenkívül ez a motor jó pár kilóval nehezebb is, ettől komolyan orrnehéz lesz és a kanyarokban kész challenge lehet úton tartani. További baj, hogy ezek mellé a rossz tulajdonságok mellé van 200+ ló hajtási befolyás ami önmagában nem lenne gond, ha a futómű erre lenne tervezve. De nem erre van, hanem fele-háromnegyeekkora erőre, az eredeti, és szerintem kevesebb mint felére ebben az elkefét helyzetben. (ismét az a fránya futómű :) ) Szóval szerintem ezzel az autóval egy dolgot lehet csinálni. Kiállításra és találkozókra járni.... Ott diadalt arat.
Paco16-12-2004 13:53:45 // 920
Gőzöm sincs mi lehet az a nyávogás, ha a váltóból jön. De szerintem nem onnan, mert nekem a kuplungban a nyelestengely csapágy ad ugyanilyen hangot plusz kattog is hozzá :)
giovanni16-12-2004 13:37:28 // 919
Esküszöm jó ide betérni :)) Az ember mindíg jó híreket kap amiket adott esetben maga is tud de bízik másokban hátha megnyugtatják de sajnos nem :((
ÁdidiGaga (il hempescattore)16-12-2004 13:34:39 // 918
Giovanni nekem dettó ugyanez! a hátramenet-dolgot mintha a kasztni(vagy futómű?-)csavarodással lehetne összehozni? általában akkor csinálja,ha egyenentlen talajon áll a kocsi vagy ha pl, alászedett kormánnyal beállok parkolni és korrigálni kell hátra,de nem tudom egyenesbe kormányozni a többi nekem is titokzat! kettőbe fel hidegen akad vissza 3 néha reccsen sőt,van itt más is: 3-asban 3-4e között elkezd valami ciripelni,de ha a váltókart továbbtolom ameddig lehet ("előrefeszítem 3ba") akkor abbabhagyja. Gondolom ez valami külső rudazati porbléma lehet? a másik: 5. ben vagy 100/150 km után elkezd valami "nyüzsögni" a váltóban. Más gonddal nem jár,talán csak annyi,hogy a vissza 4-nél úgy kell kitépni 5.ből a kart :-(
TtK16-12-2004 13:26:53 // 917
Mert fölfelé váltásnál kicsi a fordulatszám-különbség. Üresből és visszaváltásnál meg viszonylag nagyobb. Nem akarlak elkeseríteni, de szerintem a 3-as szinkronod némi kihívásokkal küzd.
giovanni16-12-2004 13:20:36 // 916
2-ből 3-ba nem még ha elforgatom jó alaposan akkor sem. Csak üresből vagy visszagangngnál jelentkezik a reccs..
Stee14616-12-2004 13:03:30 // 915
Köszi, a héten ez a második rugós problémám. :)))))
granturismo16-12-2004 12:56:53 // 914
giovanni és ha simán 2-ből váltasz 3-ba akkor nem reccsen sosem?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.