Forum >> Szerelőműhely

vivalfa30-11-2004 13:06:02 // 655
Gratula:-)
maxx30-11-2004 12:40:26 // 654
Tessék átmenni azonnal a Rendelő a vírusfertőzötteknek topikba! Addig is alfaszamosi.hu! Legtöbben Szamosi mestert fogják ajánlani!
malac14530-11-2004 12:39:16 // 653
Mt javasolsz? Hol kezdjem?
malac14530-11-2004 12:38:25 // 652
Mivel ez az első Alfám és egy újszülőttnek minden új, őrömmel veszek minden infót. Főleg egy jó kis bp.-i szervíznek örülnék. Mert van egy pár apróság amit szertnék javítattni meg hogy kicsit nézzék is át a kocsit. Előre is köszi.
Azmo30-11-2004 12:27:49 // 651
gratulálok, de ne egyből a szerelő topicban kezdj, nem jó ómen :D
malac14530-11-2004 12:25:18 // 650
Hahó! Alfavírus-fertőzött lettem! :-))
granturismo30-11-2004 10:55:18 // 649
Nekem is a légtömegmérő a gyanúsabb. A lambdaszonda nem nagyon visz fel hibajelzést. Egyetértek Max-al.
Inner Circle30-11-2004 08:22:16 // 648
Egyszer kijött a céges magasnyomású mosót orvosolni egy olyan villanyszerelő, aki a lakatfogót kilincsfogónak mondta... egyéb módszerei is körülbelül ilyen helyesek és kifinomultak voltak :PPP
Robi29-11-2004 20:40:13 // 647
Ezt kérdezte Ingegnere is. :)
Paco29-11-2004 18:54:14 // 646
Jóvanna, kevés időm volt minden szót elolvasni, felületes voltam. Kérek engedélyt meghunyászkodni :) Ha minden jó akkor mi a rossz ? :)
ingegnere29-11-2004 17:37:40 // 645
Köszönöm mindenkinek a segítséget, végigjátszottam a dolgokat, gerjesztés lesz valóban. Majd holnap orvosoljuk. Paco meg monnyon le! :-)))) Te télleg Ingének nézel.....:-)
Robi29-11-2004 17:06:26 // 644
Aszonnya, hogy jó az izzó.
Paco29-11-2004 17:00:32 // 643
Kicserélni mindenképp ki kellett, de jó ha tudod, hogy a lambda fűtésének kb az első 5 percben van szerepe, utána le is kapcsol. A hőmérsékletet a kipufogógáz tartja.
Paco29-11-2004 16:59:06 // 642
Lambdát ki tudod úgy mérni, hogy átszúrsz két tűt a jelvezetéken, és járó motornál méred a feszültséget. Pontos értéket nem tudsz mérni, mert a lambda gyorsabb mint a műszer, de 0.15 és 0.9 V között kell ugrálnia. Ha kevesebb mint 0.15V vagy több mint 0.9V akkor tutira hibás a szonda.
Paco29-11-2004 16:53:44 // 641
Ingegnere! Ha soha nem világít a töltéslámpád, még álló motornál sem, akkor 99% gerjesztés hiba. Nézd má meg azt az izzót is a műszőrfalban, hogy nincs-é kiégve :)
maxx29-11-2004 16:12:41 // 640
NA-ti Szamosiék meg tudják mondani, hogy melyik a rossz. Felteszik a computerre és az mutatja a lambda értéket. Nekem (146 1,8TS '97) a lambdaszonda fűtése adta be a kulcsot, így nem melegedett fel üzemi hőmérsékletre és nem produkálta az 1 körüli értéket. Kicseréltem otthon egy újra és pont. De nekem nem villant az a bizonyos "injektor" hiba visszajelző sohasem.
Robi29-11-2004 15:59:53 // 639
Ööö... Kicsit lassú voltam... :) Szóval egyetértek a kollégákkal. :)
NA-ti29-11-2004 15:57:25 // 638
Sziasztok! A Szamosi fórumon feltett kérdésemre a mester azt mondta, hogy vagy a lambda vagy a légtömegmérőm a rossz. Mivel az árak alapján egyáltalán nem mindegy, hogy melyik, ezért az a kérdésem, hogy van valamilyen amatőr módszer ennek megállapítására. A hibajelenség egyébként az, hogy az "injektor" hiba visszajelző néha-néha világít, rendszertelenül, egyszer jó, aztán nem jó, stb. Az autó 146 2.0TS ('97).
Robi29-11-2004 15:56:52 // 637
Ingegnere: Ha soha nem világít a töltéslámpád, még álló motornál sem, akkor 99% gerjesztés hiba. Nézd meg a D+ vezetéket, hogy nincs-e benne szakadás.
granturismo29-11-2004 14:51:37 // 636
Berrrhejjéllll:-)))
ingegnere29-11-2004 14:51:10 // 635
Ja, ezt is megnézem. A 11V nekem is kevés, pláne, hogy az én jó akksim is annyit mutatott (bekötve).
ingegnere29-11-2004 14:50:10 // 634
Nem, a szénkefésbe nem megy semmi. A kis dobozból is csak egy vezeték jön ki. Szóval ez a három van rajta. D+, körsarus, meg a feketedoboz.:-) Mindjárt berhelek..-)
TtK29-11-2004 14:21:26 // 633
Ingegnere: Mennyi az akkufeszültség üresjárásban (= nincs rákötve semmi). Ha rendesen fel van töltve többnek kell lennie 11 Voltnál. Próba: Tedd be az aksit és kösd rá a sarukat, de kösd le a generátorról az összes drótot. Mennyi a feszültség? Kevesebb, mint üresjárásban? Szerintem zárlatod van valahol.
granturismo29-11-2004 14:11:46 // 632
"A generátor fara úgy néz ki, hogy van rajta egy fekete doboz együtt 2 szénkefével" Ez a 2 szénkefe a gerjesztőtekercs 2 pólusa. "(én ezt hittem fesszabályzónak)." Akár az is lehet de ebbe a dobozba nem megy semmi egyéb vezeték? "És egy különálló kidoboz, amiből egy csúszósaru rácsatlakozik a generátorra." Hát igen..... semmi jelölés? Hát egypólus az igazán nem értelmezhető, gondolom nem is antenna lesz ez. Szóval van ott még vezeték.:-))) "Ezen kívül a generátorra rámegy még egy 6-os körsaru, amit a muterrel fogatok oda," ez a generátor kimenete. "meg egy csúszósaru a D+ nevezetű helyre." Ez a gerjesztés csatlakozója. Ez a vezeték megy a töltéslámpára.
Thomika29-11-2004 14:03:58 // 631
Az még jó....pedig Ede szerint rendesen fel volt újítva! Inkább amondó vagyok,hogy ha gondolod, a héten felviszem Janiékhoz az autódat, ott kimérik rendesen!!! Az öreg biztosan tud vmi okosságot mondani!
norbee29-11-2004 13:59:56 // 630
Thomika! Mint a cövek! :) Na jó, egy-két centis belógás. :)
Thomika29-11-2004 13:57:11 // 629
Norbi: Lehet,hogy hülye kérdés,de elég feszes az ékszíjad??
norbee29-11-2004 13:57:04 // 628
ingegnere Mutasd meg Zebulonnak! Én a múltkor megmutattam az ajtózárat a Szimbának, olyan okosan nézte, hogy csuda! :) Meg is tudtam csinálni! :)
ingegnere29-11-2004 13:54:15 // 627
Kipróbálom, azt meglássuk ( a vak is ezt mondta).:-) Adja az ég, hogy ez legyen a baj. Miért nem valami ET problémája van....????:-)))))))
granturismo29-11-2004 13:45:58 // 626
Mivel nem ismerem az adott jármű szabályozási rendszerét nem tudok pontosan válaszolni. Pld. külső gerjesztésű generátor esetén egyértelmű igen lenne a válasz. Sajnos a különböző fekete dobozok szerepe egyenlőre nem világos.
norbee29-11-2004 13:26:56 // 625
Granturismo Igen. :) Paco Jóvanmá, tudod mennyire qrva sok szabadidőm van hétközben. Különbenis, nem Te mondtad, hogy az a biztos, amit az ember maga csinál? Emlegetett tartalékfesszabályzó nem pótalkatrész, mintának volt eltéve előző tulajnál, meg van égve egy csatlakozása.
ingegnere29-11-2004 13:22:37 // 624
Van egy tápelosztó, amit még nem vizsgáltam. Oda fut be ez is. Lehet, hogy ott a bibi. Ha ez a kábel nem érintkezik, okozhatja a hibát?
granturismo29-11-2004 13:08:06 // 623
Gerjesztés= D+
granturismo29-11-2004 13:07:09 // 622
Egyáltalán nem világít? Első tippre a gerjesztésed rosszul van bekötve/nem érintkezik/szakadt.
ingegnere29-11-2004 13:01:21 // 621
Na, lehet, hogy nem korrekt a terminológiám.:-) A töltéslámpa egyáltalán nem világít. Se gyújtásnál, se járó motornál. Izzó jó, kábel jó. A generátor fara úgy néz ki, hogy van rajta egy fekete doboz együtt 2 szénkefével (én ezt hittem fesszabályzónak). És egy különálló kidoboz, amiből egy csúszósaru rácsatlakozik a generátorra. Ezen kívül a generátorra rámegy még egy 6-os körsaru, amit a muterrel fogatok oda, meg egy csúszósaru a D+ nevezetű helyre. A generátoron a körsarun mérek feszültséget. Ez gyújtás nélkül 0, gyújtás alatt és járó motornál 11V. Gázadásra sem reagál. Amikor beleraktam a saját, töltött akksimat, akkor is 10-11V volt mindenhol. Paco A probléma azután keletkezett, miután elmentél, ha még előtte lett volna, tuti nem hagylak ki.;-) Mellesleg egy lakatfogós multiméterrel vagyok felfegyverkezve, ennyi az össz tudomány.:-)
Paco29-11-2004 12:51:29 // 620
Norbee: Töltésed kevés. Akksid jó (legalábbist most még...) Nézesd má meg végre azt a generátort. Pl tedd bele azt a tartalék fesszabályzót amit annyira emlegetsz. :) Ingegnere: Mé' nem szóltál pénteken? Szombaton vittem vóna műszert oszt kimértük vóna....
granturismo29-11-2004 12:24:34 // 619
Najóvan de most ez idegesít hogy ott parázsolgat?:-)
norbee29-11-2004 12:21:48 // 618
granturismo A parázsló lámpám, amit nem tudom, miért parázslik... De mostmár inkább hagyjuk... :DDDDD
granturismo29-11-2004 12:19:28 // 617
Norbbe:-))) Ne így közelítsük meg:-))) Mi a problémád tulajdonképpen???:-))
norbee29-11-2004 12:15:08 // 616
De ha azt írod, hogy azért, mert parázslik a lámpa, akkor felpofozom magam! :)
norbee29-11-2004 12:13:17 // 615
Ott a pont! :) És folytatva a gondolatmenetet, miért minimális a feszkülönbség?
granturismo29-11-2004 12:10:16 // 614
Aha akkor azért parázslik, mert a feszültségkülönbség minimális.
granturismo29-11-2004 12:08:10 // 613
Jaja hát nem látom át ezeket a régi masinákat, hogy miaz, hogy a generátor kapcsain, mert ugye az újabb generátorok házába be van építve a fesszabályozó itt a generátor kapcsai azt jelenti hogy a diódasor amely a visszáram folyását gátolja még ezután következik, tehát ilyen esetben nem gond ha itt feszültséget mérünk ha a generátor nem pörög, viszont ha a fesszabályzó külön van és ez a mérési pont a szabályozó után van akkor azt jelenti hogy a dióda(ák) zárlatosak ami már gáz.
norbee29-11-2004 12:02:07 // 612
granturismo Nem röhög, vagy mehet a kacsáshoz! :DDD Azért írok parázslást, mert nem úgy szokott világítani, mint mikor indítózás van, hanem csak haloványan! :)
granturismo29-11-2004 11:58:10 // 611
ingegnere mikor indítás előtt ráadod a gyújtást a töltéslámpa akkor sem világít? Vagyis parázslik, ahogy norbi mondja:-)))
norbee29-11-2004 11:57:04 // 610
Hát valszeg azért is írja, hogy ha 15 V fölött van akkor qrva gyorsan check a regulátort! :))))
norbee29-11-2004 11:52:57 // 609
Ingegnere Ha álló motornál a generátor kapcsain mérsz feszt, az tudtommal elég rossz ómen, mert akkor az valami biszbaszon visszafolyik. Jól tudom?
granturismo29-11-2004 11:52:51 // 608
Nahát először is ha 10.5V alatt van az akksi kapcsain akkor sürgősen töltsd fel, mert az már a mélykisülési tartomány=örök vadászmezők. Ha a töltéslámpa nem világít az éppen azt jelenti, hogy elméletileg VAN töltés. A kis fekete doboz a generátor hátulján az a fesszabályozó lenne jól gondolom? Az ilyen régi gépeknél bizony előfordul, hogy a cseredarab is ugyanolyan beteg vagy még betegebb mint az eredeti. Tutibiztos hogy itt is erről van szó.
norbee29-11-2004 11:49:26 // 607
gran Felírtam mindent, itt van Akksi pénteken töltés előtt: 12.64, 4 óra töltés után 12.88 Vasárnap méricske délután, első körben az akksi 12.68, motor bemelegít, a terheletlen generátor, alapjáraton 13.25, pörgősebben 13.99, tompított felkapcsolása után 12.8 illetve 13.6 Akksi vasárnap este 10-kor, leállás után 12.76 A parázslás vasárnap este volt észlelhető, érdekes módon 2500-ig, fölötte elmúlt. Eddig pont fordítva volt, ki érti ezt... :)
granturismo29-11-2004 11:42:08 // 606
Hát nem tudom 2.4V cellafeszültség (14.4Vakkufesz) fölött már megindul a gázképződés egy 15V os töltőfesz az egyenesen halálos az akkura nézve.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.