Forum >> Szerelőműhely

ingegnere29-11-2004 13:01:21 // 621
Na, lehet, hogy nem korrekt a terminológiám.:-) A töltéslámpa egyáltalán nem világít. Se gyújtásnál, se járó motornál. Izzó jó, kábel jó. A generátor fara úgy néz ki, hogy van rajta egy fekete doboz együtt 2 szénkefével (én ezt hittem fesszabályzónak). És egy különálló kidoboz, amiből egy csúszósaru rácsatlakozik a generátorra. Ezen kívül a generátorra rámegy még egy 6-os körsaru, amit a muterrel fogatok oda, meg egy csúszósaru a D+ nevezetű helyre. A generátoron a körsarun mérek feszültséget. Ez gyújtás nélkül 0, gyújtás alatt és járó motornál 11V. Gázadásra sem reagál. Amikor beleraktam a saját, töltött akksimat, akkor is 10-11V volt mindenhol. Paco A probléma azután keletkezett, miután elmentél, ha még előtte lett volna, tuti nem hagylak ki.;-) Mellesleg egy lakatfogós multiméterrel vagyok felfegyverkezve, ennyi az össz tudomány.:-)
Paco29-11-2004 12:51:29 // 620
Norbee: Töltésed kevés. Akksid jó (legalábbist most még...) Nézesd má meg végre azt a generátort. Pl tedd bele azt a tartalék fesszabályzót amit annyira emlegetsz. :) Ingegnere: Mé' nem szóltál pénteken? Szombaton vittem vóna műszert oszt kimértük vóna....
granturismo29-11-2004 12:24:34 // 619
Najóvan de most ez idegesít hogy ott parázsolgat?:-)
norbee29-11-2004 12:21:48 // 618
granturismo A parázsló lámpám, amit nem tudom, miért parázslik... De mostmár inkább hagyjuk... :DDDDD
granturismo29-11-2004 12:19:28 // 617
Norbbe:-))) Ne így közelítsük meg:-))) Mi a problémád tulajdonképpen???:-))
norbee29-11-2004 12:15:08 // 616
De ha azt írod, hogy azért, mert parázslik a lámpa, akkor felpofozom magam! :)
norbee29-11-2004 12:13:17 // 615
Ott a pont! :) És folytatva a gondolatmenetet, miért minimális a feszkülönbség?
granturismo29-11-2004 12:10:16 // 614
Aha akkor azért parázslik, mert a feszültségkülönbség minimális.
granturismo29-11-2004 12:08:10 // 613
Jaja hát nem látom át ezeket a régi masinákat, hogy miaz, hogy a generátor kapcsain, mert ugye az újabb generátorok házába be van építve a fesszabályozó itt a generátor kapcsai azt jelenti hogy a diódasor amely a visszáram folyását gátolja még ezután következik, tehát ilyen esetben nem gond ha itt feszültséget mérünk ha a generátor nem pörög, viszont ha a fesszabályzó külön van és ez a mérési pont a szabályozó után van akkor azt jelenti hogy a dióda(ák) zárlatosak ami már gáz.
norbee29-11-2004 12:02:07 // 612
granturismo Nem röhög, vagy mehet a kacsáshoz! :DDD Azért írok parázslást, mert nem úgy szokott világítani, mint mikor indítózás van, hanem csak haloványan! :)
granturismo29-11-2004 11:58:10 // 611
ingegnere mikor indítás előtt ráadod a gyújtást a töltéslámpa akkor sem világít? Vagyis parázslik, ahogy norbi mondja:-)))
norbee29-11-2004 11:57:04 // 610
Hát valszeg azért is írja, hogy ha 15 V fölött van akkor qrva gyorsan check a regulátort! :))))
norbee29-11-2004 11:52:57 // 609
Ingegnere Ha álló motornál a generátor kapcsain mérsz feszt, az tudtommal elég rossz ómen, mert akkor az valami biszbaszon visszafolyik. Jól tudom?
granturismo29-11-2004 11:52:51 // 608
Nahát először is ha 10.5V alatt van az akksi kapcsain akkor sürgősen töltsd fel, mert az már a mélykisülési tartomány=örök vadászmezők. Ha a töltéslámpa nem világít az éppen azt jelenti, hogy elméletileg VAN töltés. A kis fekete doboz a generátor hátulján az a fesszabályozó lenne jól gondolom? Az ilyen régi gépeknél bizony előfordul, hogy a cseredarab is ugyanolyan beteg vagy még betegebb mint az eredeti. Tutibiztos hogy itt is erről van szó.
norbee29-11-2004 11:49:26 // 607
gran Felírtam mindent, itt van Akksi pénteken töltés előtt: 12.64, 4 óra töltés után 12.88 Vasárnap méricske délután, első körben az akksi 12.68, motor bemelegít, a terheletlen generátor, alapjáraton 13.25, pörgősebben 13.99, tompított felkapcsolása után 12.8 illetve 13.6 Akksi vasárnap este 10-kor, leállás után 12.76 A parázslás vasárnap este volt észlelhető, érdekes módon 2500-ig, fölötte elmúlt. Eddig pont fordítva volt, ki érti ezt... :)
granturismo29-11-2004 11:42:08 // 606
Hát nem tudom 2.4V cellafeszültség (14.4Vakkufesz) fölött már megindul a gázképződés egy 15V os töltőfesz az egyenesen halálos az akkura nézve.
ingegnere29-11-2004 11:42:03 // 605
Na Urak! Most a ti, azaz az OKOSOK segítségére lenne szükségem, ugyanis villanyporblémával állok szemben (és ez nekem magas): Jelenség a következő: nincs töltés. Töltéslámpa sem világít! A teljes elektromos rendszeren az akksi kapocsfeszültsége mérhető (10-11V) Alanyunk egy GTV6. Generátorja 20k-val ezelőtt felújított darab, hibbátlan, vállmentes kommutátorral, zsiráfnyaknyi szénkefékkel, látszólag problémamentes elemekkel. Amit kipróbáltam: - fesszab csere - az a kis fekete doboz a generáto hátulján csere - generátor csere - generátorok és cseélhető elemek összes kombinációja - relék, biztosítók cseréje Eredmény: SEMMI. A GTV-ben az akksi hátul van, előre jön egy bazi tápelosztóba és onnan szóródik szerteszét. Más generátorral, más akksival, és az összes fenti kombóval 10-11V mérhető az - akksin - a tápelosztón - a generátor kapcsain (!) Ami még felmerül, mint hiba: - egy elosztóblokk csatiját nem néztem még meg (a többi sziklaszilárd) - gyújtáskapcsoló? - a cseregenerátor rossz lenne? Mi lehet a baj? Kérem szíves segítségeteket, mert ebben ti sokkal jártasabbak vagyok és meg a villanytól orvosilag is el vagyok tiltva.
Robi29-11-2004 11:32:45 // 604
Aha... Akkor mérd úgy, hogy a műszer pozitívját nem az akksira teszed, hanem a generátor kimenetére. Így ki tudod zárni a nemkontaktot. :) Sőt! Mondok jobbat. A műszer egyik drótját tedd az akksi pluszra, a másikat meg a generátor kivezetésére. Így azt fogja megmutatni, hogy mennyi esik a kábelezésen. Ha arra jutsz, hogy nincs csatlakozási hiba, akkor sajnos goto generátoros.
granturismo29-11-2004 11:27:19 // 603
Ez igaz. Csak azt nem értem hogyan lehet magasabb a töltési feszültség az akksi feszültségénél 2 nap múlva? Mert ha azt írta volna a Norbi, hogy levette a töltőről az akksit, beszerelte az autóba és akkor világít a töltéslámpa akkor tiszta sor, az akksitültő jobban feltöltötte az akksit és magasabb rajta a feszültség mint a generátor szabályozott feszültsége. Azaz a töltőfeszültség alacsony, de így eléggé érthetetlen a dolog.
norbee29-11-2004 11:24:30 // 602
Márpedig ha a lámpást felgyújtom, meg a fűtőmotort, máris leeshet 1-2V, a 13-ból, és akkor azt már jelzi. Stimmt?
norbee29-11-2004 11:22:33 // 601
No problemo... :) Megtaláltam a manuálban a töltéstesztet, jól rémlett nekem az érték Charge test 1. Set instrument selector switch to VOLT. 2. Start the engine and let it idle until the needle settles to its reading. 3. The reading should be between 13.6 and 15V. 4. If the reading is outside (above or below) these limits, check the alternator for defects, especially the voltage regulator.
Robi29-11-2004 11:14:38 // 600
Hát arról nem. Viszont ha a feszszab alacsonyabbra szabályoz, mint az akksi feszültsége, akkor nincs töltés, és azt jelzi.
granturismo29-11-2004 11:12:37 // 599
A töltésjelző sosem a kimeneten van hanem a gerjesztőkörben. Azaz a kimeneti oldalról tulajdonképpen nem nyújt információt
Robi29-11-2004 11:11:14 // 598
Bocs, ha annak vetted... :) Velem is történt már ilyesmi. Megemeltem a kocsi bal elejét, és amikor nem tudtam lelazítani az anyákat, mert elforgott a kerék, betettem sebességbe. :) Először megdöbbentem, aztán rámjött a röhögőgörcs. :)
norbee29-11-2004 11:05:37 // 597
LOL! :) Köszönöm a hülyének nézést! :DDD
Robi29-11-2004 11:01:29 // 596
Egész konkrétan arra gondoltam, hogy laza a gererátoron a vastag drótot rögzítő anya. Találkoztam már olyan esettel. Kicsit hasonlít arra, amikor azzal keresnek meg, hogy nem emel ki rendesen a kupplung. Már kétszer is történt ilyen. Minkét esetben kihúztam a szőnyeget a pedál alól. :)
norbee29-11-2004 10:56:03 // 595
Tuti, még a címke is rajta van, címmel telefonszámmal. :) A csatlakozási hibára (figyeled Paco, nem kontakt! :) ) gondoltam, mert olvastam egy autóvillamossági könyvben, hogy átmeneti ellenállás képződhet a vezetékben, ami rontja a generátor teljesítményét. A sarukat, meg a az akksi csúcsait megtisztítottam, a generátor madzagaihoz nem akaródzott nagyon hozzányúlni, hozzáértés hiányában, de lehet hogy még megpróbálom.
granturismo29-11-2004 10:52:47 // 594
Valamiért meg tudlak érteni. Én a stabilizátorba törtem bele egy csavart még a nyáron. Azóta finomodott a berohadtcsavarkibuherálási technológiám.:-) Petróleumos ecsetelés félfordulat kicsavarés negyed vissza és így tovább. De a törött csavar majd csak a tavaszi nagygenerálkor cserélődik.
Robi29-11-2004 10:46:54 // 593
"...már volt egy generátor felújításon az előző tulajnál a kertész utcában..." Ez tuti? Mármint ismerősöd az előző tulaj, vagy számlád van? Mert ha tényleg járt a Kertész utcában, akkor nem valószínű, hogy generátor probléma. :)
Robi29-11-2004 10:43:49 // 592
Ugrál? Érdekes. Minden elektromos csatlakozás fasza? Ha szemmel követhetően ugrál a feszültség, akkor valami kontakthiba lehet. Szerintem.
norbee29-11-2004 10:40:21 // 591
Robi Néztem, akkor alapjáraton 12.8-13.0 illetve 13.4-13.6 között ugrál.
norbee29-11-2004 10:38:35 // 590
granturismo Köszi a biztatást :) Legjobb tudomásom szerint menet közben a feszültségjelző lámpa izzószála akkor kezd parázslani, ha a generátor kimeneti feszültsége az akkumulátor feszültsége alá esik. Vagyis ahelyett hogy töltene rendesen, inkább az akksiról szív lefele. Ha abból indulunk ki, hogy a szénkeféket 300000 km-enként kell cserélni, és az autóban még összesen ennyi sincs, de már volt egy generátor felújításon az előző tulajnál a kertész utcában, plussz a tarcsi alkatrészek között van egy cserélt fesszab... akkor bízom a kélgyóban. :)
Robi29-11-2004 10:31:16 // 589
Nem, csak az egyik. Kösz az infot, azért előbb megpróbálok sörért szerezni egyet, hátha... Szerintem ez nem az az alkatrész, amit feltétlenül vadiújonnan szeretnék megvenni. :) Szerintem. :)
Robi29-11-2004 10:28:28 // 588
Szerintem az tök normális. Úgy tudom, hogy az alfák feszszabályzólja 13,8-ra szabályoz. A japánok szoktak 14,4-re. Az, hogy alapjáraton alacsonyabb, az normális. Ha sokat araszolsz dugóban, rápakolt fogyasztókkal, akkor emelni kell az alapjáraton, ha lehet. Vagy tegyél kisebb ékszíjtárcsát a generátorra. :D Mérted terheléssel is? Pl tedd fel a hátsóablakfűtést, meg a tompítottat, és úgy is méregesd meg a fordulat függvényében.
granturismo29-11-2004 10:24:12 // 587
Akár 3 napos akksi is tropára mehet. Nem biztatásképpen mondom:-)
granturismo29-11-2004 10:22:16 // 586
Hát ez még nem igazán egyértelmű.
szutyok29-11-2004 10:10:38 // 585
Ezért irigyellek téged! Pedig a tél csak most kezdődött!
norbee29-11-2004 10:08:56 // 584
szuty Na eztet mondom én is, hogy nekem is két telet bírt a régi akksi, azt kaput. Ez a mostani tartja azért a 12.8-at.
szutyok29-11-2004 10:00:35 // 583
Az akksi kb fél éves! Eddig bírta volna? Az előzővel ment vagy 5 évig!
norbee29-11-2004 09:58:50 // 582
szutyok Mit? :))) Én egy hónapja. Az előző akksi töltés után is csak 12.3V mutatott.
szutyok29-11-2004 09:55:11 // 581
Kb fél éve vettem! Igaz a Tecsóban!
norbee29-11-2004 09:52:02 // 580
szutyok És akksi gondok?
szutyok29-11-2004 09:50:00 // 579
alpjáraton 13.2V, kis gázadásnál 13.9V. Vadonat új fesz-szab.al és teljesen átkábelezve az egész!
norbee29-11-2004 09:46:37 // 578
Ugye, ugye? :))) Akkó mégis fesszab? Mer' pénteken idegbeteg lettem, rácsaptam az akksit töltőre, 4 órát forraltam, aztán visszatettem, egész hétvégén full lámpával, fűtéssel, rádióval közlekedtem, és csak vasárnap este kezdett el parázslani a töltésjelző. Vagyis akkor nem tud tölteni eleget. Jó gondolós vagyok?
granturismo29-11-2004 09:41:34 // 577
Én 13.6 és 14.4 között tudom.
norbee29-11-2004 09:37:59 // 576
Mennyi ennyi? :)
szutyok29-11-2004 09:36:29 // 575
Az enyém is ennyi, es a szerelőm azt mondta, hogy ez jó! Vagy ne hidjek neki?
granturismo29-11-2004 09:35:48 // 574
Alfa alkatrészboltban lehet venni. 60521326 a cikkszáma 2ezeregynéhányszáz ft, de az csak a villaalakú rész. Viszont ahogy látom a gumiszilentek is eléggé zsibbadt állapotban vannak, de olyan bármelyik autósboltban kapsz. Mind a 2 eltört?
norbee29-11-2004 09:32:57 // 573
Paco Megmértem a generátorom, alpjáraton 13.2V, kis gázadásnál 13.9V. Tipp, hogy mennyinek kéne lennie, mer' rémlik hogy 13.5 és 14.5 a helyes érték?
Robi29-11-2004 09:14:29 // 572
Ez az izé kötné össze a de-dion hidat a stabrúddal, ha nem lenne eltörve. Letekertem az anyát róla, de sajnos a menetes szárral együtt.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.